En waar is dat ongeveer? Zie ik dat met het blote oog?quote:Op dinsdag 5 november 2013 20:01 schreef r8v2 het volgende:
Veer kan ook aan/in de as zitten waar je pedaal op scharniert..
Weet ik niet, wat beplating loshalen en een goede lamp kunnen al veel helpen.quote:Op woensdag 6 november 2013 22:00 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
En waar is dat ongeveer? Zie ik dat met het blote oog?
Ik moet wel zeggen vandaag deed hij niet constant dat gepiep, af en toe. Remkracht is in elk geval nog goed, 2 keer getest of ik snel tot stilstand kon komen.
Okquote:
en dan kom je niet even koffie lurken.quote:Op woensdag 6 november 2013 07:51 schreef IrishBastard het volgende:
Daarom dus nooit zo'n gemaximaliseerd blok rijden
Zeg, winterstorm, hoe vroeg begin jij wel niet? Om een uur of zeven stond de V al weer mooi te zijn zag ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zit te denken aan een amazon combi op gas.(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
quote:
quote:Een sponsor is een persoon of organisatie, meestal een bedrijf, die een activiteit, een individu, een evenement, een vereniging, een groep personen etc. steunt door geld of andere middelen ter beschikking te stellen, in ruil voor publiciteit freude am fahren.
Haha hoeveel verbruikt nou zoiets?quote:Op maandag 11 november 2013 18:42 schreef Charged het volgende:
[..]
Nee,is helemaal niet goed,jij met de V sjeezen en ik nou met deze![]()
[ link | afbeelding ]
(Neh,is flauwekul..heb het koekblik zelf uitgekozen)
Hij vindt dat ik vanaf volgend jaar zelf alles moet gaan betalen.quote:
Ik piep ook heul niet.quote:Op maandag 11 november 2013 19:47 schreef Bart-Willem het volgende:
Niet piepen, dan zorg maar voor extra geld in het laatje.
Nee man, oud spul is veel gaver. Ik wil een combi erbij.quote:Op maandag 11 november 2013 19:55 schreef r8v2 het volgende:
S80 ombouwen naar elektrisch --> geen mrb.
Waar kom jij/je pa die koopjes tegen?quote:Op maandag 11 november 2013 20:24 schreef r8v2 het volgende:
Haha, mijn pa heeft een '73-er 144 gekocht voor 300 euro. Hij moet even een voorschermpje, paar stoelen en de motor beetje fatsoeneren, maar er zit al LPG in en een jaar keuring.
Verschil mag er zijn,verdorie.quote:Op dinsdag 12 november 2013 18:00 schreef Bassen het volgende:
Vandaag eigenlijk voor het eerst fatsoenlijke foto genomen van de auto (niet gewassen overigens)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(de dag dat ik hem kocht 08-12-2012)
Grin,is zeker tof..doet me aan een film denken,weet echter niet welke..quote:Op dinsdag 12 november 2013 19:40 schreef Hyman het volgende:
vandaag ook een aantal kiekjes gemaakt samen met een klasgenootje voor een presentatie voor school:
[ afbeelding ]
Gaaf!!quote:Op dinsdag 12 november 2013 19:40 schreef Hyman het volgende:
vandaag ook een aantal kiekjes gemaakt samen met een klasgenootje voor een presentatie voor school:
[ afbeelding ]
Connecties van 30 jaar autohandelquote:Op maandag 11 november 2013 21:09 schreef Hyman het volgende:
[..]
Waar kom jij/je pa die koopjes tegen?
Die oude wielen (tenzij krom) had je wit moeten poedercoaten en eronder moeten schroevenquote:Op dinsdag 12 november 2013 18:00 schreef Bassen het volgende:
Vandaag eigenlijk voor het eerst fatsoenlijke foto genomen van de auto (niet gewassen overigens)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(de dag dat ik hem kocht 08-12-2012)
Je geeft er zelf al antwoord op.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:45 schreef r8v2 het volgende:
Waarom word ik elke keer als ik met een Volvo naar Zweden rij verliefd op het ding? Zelfs als het een oliegestookte FWD is.
Awesome!quote:Op dinsdag 12 november 2013 19:40 schreef Hyman het volgende:
vandaag ook een aantal kiekjes gemaakt samen met een klasgenootje voor een presentatie voor school:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 12 november 2013 18:00 schreef Bassen het volgende:
Vandaag eigenlijk voor het eerst fatsoenlijke foto genomen van de auto (niet gewassen overigens)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(de dag dat ik hem kocht 08-12-2012)
Nee,heb er gewoon echt geen plaats,gereedschap en tijd voor.quote:Op donderdag 14 november 2013 17:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
Auw. Altijd zuur, dat soort geintjes. Kun je 'm zelf niet monteren?
Idd,soms moet het maar,verder zijn we zeer tevreden met em,het blijft natuurlijk altijd afwachten,het manneke is toch alweer 14 jaar oud met die km's.quote:Op donderdag 14 november 2013 18:14 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat scheelt dan wel. En als je wat budget apart hebt liggen, moet het soms maar. Vooral als ie verder nog in goede staat is
Doet 'ie helemaal niets meer? Of niet meer fantastisch? Er is een behoorlijke kans dat het gewoon aan de ATF ligt.quote:Op donderdag 14 november 2013 18:53 schreef Charged het volgende:
Classic 10v automaat..bak aan gort.
http://www.geenacker.nl/quote:Op zaterdag 16 november 2013 08:38 schreef Charged het volgende:
Als iemand van jullie een tip heeft voor een goed schakelende automaat hoor ik het graag.
Ze zijn wat moeilijker te vinden,begrijp ik.
Ja,die ken ik,al geprobeerd afgelopen week.quote:
Kon/ken het bedrijf niet..heb een naar zeggen goede bak gekocht,Dinsdag as ophalen.quote:
Ja is ook echt om af en toe stukje mee te touren..quote:Op maandag 18 november 2013 17:47 schreef r8v2 het volgende:
Het motorblok moet in goede staat zijn en in ieder geval regulier onderhoud hebben gehad. Aangezien het design in principe een 4 cilinder is met 2 "aangeplakte" cilinders wil het nogal eens voorkomen dat ze snel heetlopen. Volvo heeft daar destijds wat minder over nagedacht.
Als je zorgt dat je maatje plek en gereedschap heeft om aan het ding te knutselen en jij geld om hem te betalen zou het dan verder wel los moeten lopen...
Grappig om te zien ja, de achterste kleppen van een B30 zijn eigenlijk altijd witter dan de rest vanwege de hitte.quote:Op maandag 18 november 2013 17:47 schreef r8v2 het volgende:
Het motorblok moet in goede staat zijn en in ieder geval regulier onderhoud hebben gehad. Aangezien het design in principe een 4 cilinder is met 2 "aangeplakte" cilinders wil het nogal eens voorkomen dat ze snel heetlopen. Volvo heeft daar destijds wat minder over nagedacht.
Als je zorgt dat je maatje plek en gereedschap heeft om aan het ding te knutselen en jij geld om hem te betalen zou het dan verder wel los moeten lopen...
Haha..kan natuurlijk Altijd een b20 in een 164 bouwen haha..quote:Op maandag 18 november 2013 19:44 schreef r8v2 het volgende:
Vrijwel alles behalve de B30 zescilinder.
Met een B30 is niets mis hoor, net zo betrouwbaar als een B20. Maar je moet wel een goede radiateur hebben: als de radiateur maar halfbakken is, moet je die accuut vervangen.quote:Op maandag 18 november 2013 19:44 schreef r8v2 het volgende:
Vrijwel alles behalve de B30 zescilinder.
Geen zichtbare lekkage sporen?quote:Op woensdag 20 november 2013 15:48 schreef LethalNinja het volgende:
kutzooi, onderweg naar huis geeft m'n 440 een alarmlichtje van de koelvloeistof. Net gekeken, reservoir is helemaal leeg. Dit terwijl hij een maand geleden nog een grote beurt heeft gehad.
Kan gewoon ergens een scheur in een slang zijn. Of een rotte slangenklem. En ook al lekt ie water bij de koppakking, heeft het nog niets met een grote beurt te makenquote:Op woensdag 20 november 2013 15:48 schreef LethalNinja het volgende:
kutzooi, onderweg naar huis geeft m'n 440 een alarmlichtje van de koelvloeistof. Net gekeken, reservoir is helemaal leeg. Dit terwijl hij een maand geleden nog een grote beurt heeft gehad.
quote:Op woensdag 20 november 2013 20:43 schreef Charged het volgende:
[..]
Geen zichtbare lekkage sporen?
Zuur anders...
Heb zelf gelukkig de bak binnen,verkoper was zo vriendelijk om er wat klein cosmetisch spul bij te geven wat nog mankeerde aan de V.
Ik hoop dat het zoiets eenvoudigs is, ik houd mijn hart vast voor morgen. Een reparatie van 500+euro kan ik op dit moment helaas echt niet betalen.quote:Op woensdag 20 november 2013 21:04 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Kan gewoon ergens een scheur in een slang zijn. Of een rotte slangenklem. En ook al lekt ie water bij de koppakking, heeft het nog niets met een grote beurt te maken.
Was geen antwoord op onze vragen of je zelf iets hebt kunnen ontdekken.quote:Op woensdag 20 november 2013 21:45 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
[..]
Ik hoop dat het zoiets eenvoudigs is, ik houd mijn hart vast voor morgen. Een reparatie van 500+euro kan ik op dit moment helaas echt niet betalen.
euhm my bad..quote:Op woensdag 20 november 2013 21:48 schreef Charged het volgende:
[..]
Was geen antwoord op onze vragen of je zelf iets hebt kunnen ontdekken.
Geen plasjes onder je auto,aparte geurtjes,stoom onder de motorkap?
Thnx,dat is beter...quote:Op woensdag 20 november 2013 21:52 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
euhm my bad..
Ik zal het even wat concreter neerzetten allemaal!
Probleemsituatie:
- onderweg naar huis, lichtje van koelstofbrande, er kwam ook geen warme lucht meer de auto binnen.
Uitgevoerde handeling:
- koelvloeistof bijgevuld
Kenmerken verder:
- niks bijzonders geroken (alhoewel ik vaak verkouden ben)
- morgen kijk ik of er een plasje onder de motorkap is
- geen stoom onder de motorkap, geen andere vreemde dingen.
Ik heb daar niet zo opgelet, meteen toen ik het vulde merkte ik wel dat het kort borrelde (3-5 seconden) maar verder weinig andere dingen.quote:Op woensdag 20 november 2013 21:55 schreef Charged het volgende:
[..]
Thnx,dat is beter...
Na bijvullen koelvloeistof,kreeg je toen wel warme lucht?
Ventilator doet/ deed 't perfect, als de ruiten waren beslagen waren ze binnen korte tijd weer droog etc.quote:Op woensdag 20 november 2013 22:13 schreef Hyman het volgende:
Slaat je ventilator wel aan? Die van mij in mn 440 was toen kapot
Lekke slang, wat kost dat dan? Ik heb het idee dat als 't een lekke slang is de kosten nog het laagste zijn.quote:Op woensdag 20 november 2013 23:25 schreef Bart-Willem het volgende:
Klinkt als een lekke slang, of een lek reservoir.
Radiator ventilatorquote:Op donderdag 21 november 2013 10:37 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ventilator doet/ deed 't perfect, als de ruiten waren beslagen waren ze binnen korte tijd weer droog etc.
[..]
Lekke slang, wat kost dat dan? Ik heb het idee dat als 't een lekke slang is de kosten nog het laagste zijn.
Ik heb net btw even kort de auto gestart en er brandde geen alarm lichtje mbt de koelvloeistof. Straks eens een klein ritje maken.
Volgens mij heb je ook geen koelvloeistoflampje. Wat je zag branden is wsl een waarschuwing voor de motortemperatuur, die zal dus niet meteen gaan branden als je de motor start.quote:Op donderdag 21 november 2013 10:37 schreef LethalNinja het volgende:
Ik heb net btw even kort de auto gestart en er brandde geen alarm lichtje mbt de koelvloeistof. Straks eens een klein ritje maken.
Ja wellicht is het dit dan, net ook al een stukje gereden zonder dat ik meldingen kreeg. Wel met de kachel uit. Goed mogelijk dus als ik mijn kachel aan zet dat ik weer koelvloeistof verlies? Hmmquote:
Als je de kachel goed laat blazen, krijg je dan een waas op je ramen? Je kan het ook wel goed ruiken.quote:Op donderdag 21 november 2013 16:43 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ja wellicht is het dit dan, net ook al een stukje gereden zonder dat ik meldingen kreeg. Wel met de kachel uit. Goed mogelijk dus als ik mijn kachel aan zet dat ik weer koelvloeistof verlies? Hmm
Hmm nu ik er aan denk, ik heb wel vaak als de radiator aan was ineens dingen geroken. Ik dacht dan altijd van "dat zijn de gassen van de auto voor mij"maar wellicht was het toch wat anders. Wat zou dan moeten opvallen? En zijn die geuren dan dus kenmerkend voor een slang met een lek tussen de vloeistof en de radiator?quote:Op vrijdag 22 november 2013 22:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Als je de kachel goed laat blazen, krijg je dan een waas op je ramen? Je kan het ook wel goed ruiken.
Kachel aan --> meer geur, dan is het vrijwel zeker een lekke kachelradiateur. En dan verwacht ik eigenlijk ook wel een waasje op je ramen. Dat is dus geen condens maar die koeltroep die uit je ventilatierooster geblazen wordt.quote:Op vrijdag 22 november 2013 22:48 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Hmm nu ik er aan denk, ik heb wel vaak als de radiator aan was ineens dingen geroken. Ik dacht dan altijd van "dat zijn de gassen van de auto voor mij"maar wellicht was het toch wat anders. Wat zou dan moeten opvallen? En zijn die geuren dan dus kenmerkend voor een slang met een lek tussen de vloeistof en de radiator?
Ramen zijn wel schoon hoor (binnenkant).. Ik hoef bij mijn volvo eigenlijk nooit met de zeem langs de binnenkant van de ramen om ze schoon te maken. De geur is alleen af en toe kort.. Hopelijk hoef ik niet de kachelradiateur te vervangen das sowieso prijzigquote:Op vrijdag 22 november 2013 22:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Kachel aan --> meer geur, dan is het vrijwel zeker een lekke kachelradiateur. En dan verwacht ik eigenlijk ook wel een waasje op je ramen. Dat is dus geen condens maar die koeltroep die uit je ventilatierooster geblazen wordt.
¤ 1300-,quote:Op vrijdag 22 november 2013 19:51 schreef Sjoegerd het volgende:
Hele brutale vraag, maar wat heb je er voor betaald?
thnxquote:Op vrijdag 22 november 2013 20:13 schreef Bart-Willem het volgende:
ivm nieuwe oldtimerregeling of ga j
Roest is de grootste vijand, de techniek is simpel en prima zelf te onderhouden.quote:Op maandag 25 november 2013 02:54 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Zal ik doen als de gastank er ook uit is.
- Nee. Tenzij je een mogelijkheid hebt om de framerails om te bouwenquote:Op maandag 25 november 2013 02:51 schreef Drommelsch85 het volgende:
Verder:
- Wie weet of een set achterbank / voorstoelen uit een 740/940 ook in een 240 past?
- Ik wil beter geluid in de wagen, waar hebben jullie 240-eigenaars de speakers geplaatst? Heb er alleen 2 voor in de deuren, dan zou ik de achterste 2 in de hoedenplank moeten doen omdat er in de achterdeuren geen speakerruimte is?
Die framerails moet wel lukken, ik vroeg me alleen af of een (sedan) achterbank van een 7xx of 9xx niet compleet afwijkend is. Behalve de stoelen wil ik de deurpanelen sowieso vervangen door zwart en het scheepsstuur eruit.quote:Op maandag 25 november 2013 03:05 schreef r8v2 het volgende:
[..]
- Nee. Tenzij je een mogelijkheid hebt om de framerails om te bouwen
- Ik heb bij mijn 240 de speakers in de voordeuren vervangen voor wat betere kwaliteit en de andere twee zitten inderdaad in de hoedenplank gezaagd. Maar dat was al door de vorige eigenaar gedaan.
Tip: www.lpguitbouwen.nl, da's de allergoedkoopste LPG-uitbouwer.quote:Op maandag 25 november 2013 02:51 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
¤ 1300-,
[..]
thnxLPG gaat er trouwens wel uit. Hij loopt niet slecht op LPG, maar heeft iets meer vermorgen op benzine. Die 120 euro per jaar kan ik dus nog wel mee leven.
Verder:
- Wie weet of een set achterbank / voorstoelen uit een 740/940 ook in een 240 past?
- Ik wil beter geluid in de wagen, waar hebben jullie 240-eigenaars de speakers geplaatst? Heb er alleen 2 voor in de deuren, dan zou ik de achterste 2 in de hoedenplank moeten doen omdat er in de achterdeuren geen speakerruimte is?
Samen shippen?quote:Op maandag 25 november 2013 17:01 schreef Drommelsch85 het volgende:
[ afbeelding ]
http://jalopnik.com/buy-t(...)-goes-awa-1471091653
Nou speciaal voor jou dan:quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:35 schreef r8v2 het volgende:
Toffe foto, maar je had natuurlijk aan weerskanten van de gebakjes moeten staan. Zo zie die mooie neusjes niet
.
Ik ga erover denkenquote:Op maandag 25 november 2013 19:27 schreef r8v2 het volgende:
Als een M hier heb ik zo het idee. Ik ben met 2m wel groot maar niet extreem, en toch pak ik de 3XL. Heter wassen gaat altijd, groter maken nooit.
Ik zou als ik jou was voor de L gaanquote:Op woensdag 27 november 2013 01:42 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Ik ga erover denkenIk ben 1.82, normaal postuur, zou ik met een M dan goed af zijn? Een USA shirt maat L wat bij mij valt als slaaphemd is ook weer zoiets.
Grin,voor voorlopig heeft ze mijn werkmonstertje mee,Charade in het wit met een muppet animal sticker op de motorkap.quote:Op woensdag 27 november 2013 19:43 schreef IrishBastard het volgende:
Tof, gaat vast helemaal goed komenKan ik tenminste weer zien of er gewerkt wordt langs de A50
Nouja, dit is het moment om hem te vervangen. kost een tientje ofzo omdat de motor er toch uit moet.. Als de motor of bak er achteraf nog een keer uit moet om bij die kering te kunnen wordt het past duur.quote:Op woensdag 27 november 2013 19:17 schreef Charged het volgende:
Afgelopen maandag de V afgeleverd in Apeldoorn ter reparatie..Ik ben heel benieuwd.
2 mannen van het 850 forum beginnen er vanavond aan,beide topmonteurs wat betreft 850/70 classic.
De 850 T5 Estate van de eigenaar van de garage is echt een beauty,verdomme zeg!
Motor eruit vanaaf,morgen de "nieuwe" bak spoelen,hoop dat de krukaskeerring nog goed is.
Klopt,maak me er ook niet zo druk over...het zaakje ligt toch al los.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:04 schreef powerflux het volgende:
[..]
Nouja, dit is het moment om hem te vervangen. kost een tientje ofzo omdat de motor er toch uit moet.. Als de motor of bak er achteraf nog een keer uit moet om bij die kering te kunnen wordt het past duur.
Yup,is de gok niet waard,je komt er pas achter bij volledige montage..de uren zijn duurder bij het weer de en monteren als de 2-de bak.quote:Op vrijdag 29 november 2013 11:38 schreef powerflux het volgende:
Dat is balen, maar beter dan de gok nemen.
Ik heb zojuist de kilometerteller van de 740 eens goed doorgesoldeerd en opgefrist. Hij geeft nu weer de juiste snelheid aan en niet af-en-toe (en dat is het veradelijke) 5 te weinig. Hoera
So true...so true.quote:Op vrijdag 29 november 2013 11:59 schreef powerflux het volgende:
Mensen die hun werk waarderen en goed willen doen zijn fijn om te kennen. Beunen of met geld smijten kan iedereen voor je doen.
Yup. Vorige week bij een éénmansgarage de distributieriem + pompriem van de V70 laten vervangen. De monteur heeft me beide riemen laten zien, omdat volgens hem de pompriem bij de vorige beurt NIET was vervangen. De pompriem was goed versleten en "poreus", terwijl de d-riem er nog redelijk uit zag.quote:Op vrijdag 29 november 2013 11:59 schreef powerflux het volgende:
Mensen die hun werk waarderen en goed willen doen zijn fijn om te kennen. Beunen of met geld smijten kan iedereen voor je doen.
Tja,zoals Powerflux al zei...mensen die hun werk waarderen..quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:36 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Yup. Vorige week bij een éénmansgarage de distributieriem + pompriem van de V70 laten vervangen. De monteur heeft me beide riemen laten zien, omdat volgens hem de pompriem bij de vorige beurt NIET was vervangen. De pompriem was goed versleten en "poreus", terwijl de d-riem er nog redelijk uit zag.
Op de factuur (van de vorige eigenaar) staat overigens dat de pompriem wél gedaan is. Door de dealer. Nu loopt de motor niet meteen in de soep als de pompriem gaat, maar je staat wel stil..
Check. Dankzij de tips daar ben ik er achter gekomen dat de EGR-klep los zat. Volgens de dealer was er niets aan de hand want de diagnoseapparatuur had niets gedetecteerd. Met de tips die ik via het 850-forum kreeg was ik er binnen 5 minuten uit.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:44 schreef Charged het volgende:
[..]
Tja,zoals Powerflux al zei...mensen die hun werk waarderen..
Het is soms om te janken hoe je genaaid wordt waar je bij staat.
Wat dat betreft mag ik me gelukkig prijzen met de jongens van het 850 forum.
Doe mij ook maar zulke schoonouders later.quote:Op zondag 1 december 2013 09:39 schreef Charged het volgende:
Ghehehe,toffe sinterklaas surprise gekregen van m'n schoonouders.
De aanschafprijs van de 2-de bak.
Gotta love it/them.
Mwoa,later...sta er met m'n 39 jaar ook behoorlijk van te kijken.quote:Op zondag 1 december 2013 12:50 schreef Hyman het volgende:
[..]
Doe mij ook maar zulke schoonouders later.
Wat je is budget? Moet het per sé diesel zijn? Welke wensen/eisen heb je?quote:Op zondag 1 december 2013 09:41 schreef Alan_Bastard het volgende:
Even een amateur-vraagje
Als ik een V70 wil kopen krijg ik het advies om een D5 te kopen (schijnt de betere motor te zijn, vraag me niet waarom). Stel nou dat ik een V50 wil kopen, moet ik dan nog letten op een bepaalde motor of zijn die allemaal zelf van Volvo?
Ik denk aan maximaal 15.000 euro, Diesel is wel het voordeligst voor mij; rij rond de 40.000 km per jaar. Eisen: trekhaak, maximaal 120 a 140 duizend kilometer op de teller, niet ouder dan 2008 denk ik. Zie er wel meer staan, maar weet niet of ik op moet letten welk type ik kies.quote:Op zondag 1 december 2013 18:49 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Wat je is budget? Moet het per sé diesel zijn? Welke wensen/eisen heb je?
Lol, blok is bij alle versies hetzelfde, de pk's worden softwarematig aangepastquote:Op zondag 1 december 2013 09:41 schreef Alan_Bastard het volgende:
Even een amateur-vraagje
Als ik een V70 wil kopen krijg ik het advies om een D5 te kopen (schijnt de betere motor te zijn, vraag me niet waarom). Stel nou dat ik een V50 wil kopen, moet ik dan nog letten op een bepaalde motor of zijn die allemaal zelf van Volvo?
Dat is bij de V70 niet toch? Althans, daar heb ik gehoord dat er een Peugeotblok in ligt als het geen D5 is (bouwjaar rond de 2009), klopt dat?quote:Op zondag 1 december 2013 22:34 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Lol, blok is bij alle versies hetzelfde, de pk's worden softwarematig aangepast.
Ah,moet daar nog motorsteunen bestellen.quote:
Christus wat een ellende... Ik ben zo blij dat mijn pa en ik een Volvomonteur kennen met 30 jaar ervaring. Er is nog nooit iets verkeerd gemonteerd, kapot onderdeel eropgezet of per ongeluk gesloopt.quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:36 schreef Charged het volgende:
[..]
Ah,moet daar nog motorsteunen bestellen.
Eindelijk de roffel terug na een paar weken,wat een ellende zeg...
Originele Bak 1 kapot,bak 2 kapot,bak 3 kapot...
Uiteindelijk een R bak eronder nou van de jongens zelf met de computer van de 10v..de computer van de R bak werkt niet helemaal jofel op een normale 10v.
Loopt weer lekker,schakelt heerlijk zacht en loopt wat minder toeren bij een 120/130 km/u dus ook iets stiller en wat zuiniger.
Gelukkig van bak 3 het geld terug gekregen,bak 2 moeten we nog maar zien.
Was nog een lekkage bij monteren bij het kachelhuis,dashboard moest er ook weer uit,allemaal weer extra tijd.
Nou alleen nog de motorsteunen vervangen want 2 zijn slecht en dan moet het maar even gedaan zijn ermee.
Dat zouden "mijn" jongens dus ook doen,alleen werken ze ook voor hun geld en zo'n bak is (zonder te demonteren) alleen te controleren door volledige montage.quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:36 schreef r8v2 het volgende:
Dat valt wel mee, als mijn pa zelf met een tweedehands onderdeel aan komt zetten zet ie het er wel op, maar sommige dingen issie pietje precies in ja. Maar dat is dus om ellende achteraf te voorkomen. Stel dat ie zo'n bak had moeten monteren, had ik er mijn hand voor in het vuur gestoken dat ie het ding gecontroleerd (en desnoods uit elkaar getrokken) had voordat ie hem monteerde.
mja,een automaat voor een classic of 850 alter 2 zit iets anders in elkaar.quote:Op dinsdag 10 december 2013 19:04 schreef r8v2 het volgende:
Dat heeft ie zelfs gedaan toen ie in een '76-er 244 een '86-er motor + automaatbak heeft gebouwd. En die was werkend uit de donor auto gehaald
.
okee,no hard feelings,,maar je post daarna,beetje jammer indien mijn geval gerelateerd,zo'n bak is amper te controleren,misschien door automaatspecialisten.quote:Op dinsdag 10 december 2013 19:19 schreef r8v2 het volgende:
O sorry, ik bedoelde niet dat jouw jongens prutsers waren, integendeel. Maar ik vind het zo sneu dat je zoveel ellende hebt gehad. Mijn excuses als het zo overkwam.
Toch niet het bedrijf wat ik denk dat je bedoelt he?quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:25 schreef Charged het volgende:
Qua ervaring van deze jongens met de 850 en 70 serie steek ik mijn handen in het vuur dat het goed zit,en met mij vele anderen.
Begint dat bedrijf met een S?quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:25 schreef Charged het volgende:
bak 3 is gekocht bij een volvo onderdelenman met een hele goede naam[...].
Nee,Boy Geenacker in Nijmegen.quote:
Nee,apk en beurt heeft de roffel net gekregen voor de bakplof dus we kunnen nog even vooruit.quote:Op donderdag 12 december 2013 23:14 schreef IrishBastard het volgende:
Zit er een APK aan te komen Charged?
Geen passend antwoord maar wel gerelateerd: mijn '89 740 LH2.4 met lambda enkel op benzine heeft een groene sticker.quote:Op zaterdag 14 december 2013 12:28 schreef Klonk het volgende:
Hoi
Ben naar een 850/940-60 op gas aan het koekeloeren en voor ik helemaal enthousiast ga worden zit ik me af te vragen of hier ervaringsdeskundigen zitten die een umweltplakkette hebben voor Duitsland en of ik zelf ergens iets kan vinden over het kleurtjeZit al een kwartier in Google te kutten maar vind nergens een eenduidig antwoord
Zit nogal vaak in het ruhrgebied en heb a: geen zin in lange wandelingen en b: geen zin in boetes
Gaat om auto's die rond bouwjaar 95/96 zitten.
Heb je de oude weggegooid dan?quote:Op zaterdag 14 december 2013 18:22 schreef Hyman het volgende:
Zeg B-W, orakel.
Wat voor parkers heb ik nodig voor het monteren van de raamlijsten?
Ik had mn amazon toen terug gekregen zonder dat de raamlijsten nog vastzaten, die schroefjes liggen dus wss in barneveld nog ergens.quote:Op zondag 15 december 2013 12:58 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Heb je de oude weggegooid dan?
ze zijn zo fijn. ooit wil ik er ook 1 voor erbij. stoere tank!quote:Op zondag 15 december 2013 22:52 schreef Drommelsch85 het volgende:
Binnenkort gepoedercoate (gebruikte) Turbovelgen in een tint donkerder, wat dat al niet doet ten opzichte van de standaard velgenImpressie:
[ afbeelding ]
Groot genoeg haha..quote:Op vrijdag 20 december 2013 23:15 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Hoe groot is je portemonnee?Niet qua aanschaf, maar qua onderhoud
Nee gaat me juist om te t6..is leuk voor mijn vrouw haha..quote:Op zaterdag 21 december 2013 13:51 schreef Hyman het volgende:
Geen interesse in een ongeblazen versie?
Heb ik idd ook een beetje last van, heb het met tapijttape een beetje vastgezet. goed genoeg voor mij.quote:Op zondag 22 december 2013 12:56 schreef Thezappa het volgende:
Jullie weten hier misschien ook wel punten van de s80
De raamspijlen..laat de stof los..is dit te vervangen?
thanx...die sla ik ff op...ff bellen met autokerkhof of ze er een paar hebbenquote:Op zondag 22 december 2013 13:09 schreef Hyman het volgende:
Oh toevallig nog een plaatje van op mn laptop:
[ afbeelding ]
Probleem had ik met de mijne ook van die cd. doe je niks aan behalve dat ding helemaal openslopen en terug traceren wat dr mis is.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:03 schreef Thezappa het volgende:
zo...nieuwe auto is binnen...moesten alleen nieuwe remblokken voor op , en stuur uitslagen...laat ik vd week even maken
verder wilde ik op de terug cdtje erin doen...dit werkt dus niet? lijkt of er een cd in zit maar die komt er met knopje niet uit
hu-801 zit erin..
ff na kijken...lees op internet dat diewel vaker blijven hange..
anders iemand ervaring met imiv module?
Pak een Grom-module, stuk goedkoper en degelijker.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:03 schreef Thezappa het volgende:
zo...nieuwe auto is binnen...moesten alleen nieuwe remblokken voor op , en stuur uitslagen...laat ik vd week even maken
verder wilde ik op de terug cdtje erin doen...dit werkt dus niet? lijkt of er een cd in zit maar die komt er met knopje niet uit
hu-801 zit erin..
ff na kijken...lees op internet dat diewel vaker blijven hange..
anders iemand ervaring met imiv module?
2000.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:31 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Pak een Grom-module, stuk goedkoper en degelijker.De beste versie is de USB-versie (zonder Bluetooth), dan kan je naast een USB-stickje ook een Android-toestel of prul-iPhone eraan hangen.
@ Hyman: 1650 is niet heel veel toch?Van welk jaar was 'ie ook alweer?
heb jij het niet gefikst gekregen dan?quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:17 schreef Hyman het volgende:
[..]
Probleem had ik met de mijne ook van die cd. doe je niks aan behalve dat ding helemaal openslopen en terug traceren wat dr mis is.
Tevens ben ik koos-s80-loos. 1650 (met een lege tank) Nu nog mn winterbandensetje voor een euro of 150-200 verkopen en dan vind ik het wel een mooie prijs.
had ik mp al gezien ja...wacht eerst wel ff af wat er uit het "onderzoekje"komt bij de garagequote:Op dinsdag 24 december 2013 16:31 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Pak een Grom-module, stuk goedkoper en degelijker.De beste versie is de USB-versie (zonder Bluetooth), dan kan je naast een USB-stickje ook een Android-toestel of prul-iPhone eraan hangen.
@ Hyman: 1650 is niet heel veel toch?Van welk jaar was 'ie ook alweer?
Gewoon nietquote:Op dinsdag 24 december 2013 16:53 schreef Thezappa het volgende:
[..]
heb jij het niet gefikst gekregen dan?
nouja ze gaan er nu eerst bij e garage naar kijken
mocht het niet lukken kann ik altijd nog wat bedenken
Banden, geen velgen :pquote:Op dinsdag 24 december 2013 21:08 schreef Bart-Willem het volgende:
Als je 1950 betaald hebt en je vangt nu 1650 met nog een set velgen over mag je niet klagen nee.
Ga denk ik iets anders zoeken iddquote:Op maandag 30 december 2013 19:52 schreef r8v2 het volgende:
Sloeg ie maar 1 keer af?
En qua radios kan je voor heel duur origineel Volvo kopen en dan nog geen boeiende functies op je radio hebben zitten, of een DIN-bracket bestellen en een aftermarket radio kaufen.
Haha ja zal wel logisch zijn maar had het nog nooit mee gemaaktquote:Op maandag 30 december 2013 20:23 schreef r8v2 het volgende:
Ja hoezo niet, er zit toch dezelfde motor in als een handbak.
http://www.bildelsbasen.s(...)5057&pc[0]=116101108quote:Op maandag 30 december 2013 21:36 schreef domestic het volgende:
Iemand enig idee waar ik een raamschakelaar kan kopen voor een s80 uit 2001? Knopje mist een palletje en is nu wat gammel vandaar
thanks ik had ook al bij een aantal autosloperijen dit gezien. Echter zoek ik alleen het knopje. Geen complete unitquote:Op maandag 30 december 2013 22:01 schreef r8v2 het volgende:
[..]
http://www.bildelsbasen.s(...)5057&pc[0]=116101108.
Net weer dat ie af sloeg..rij ik nog 30 ofzo laat ik m uitrollen en dan pof slaat die uit..quote:Op maandag 30 december 2013 22:43 schreef r8v2 het volgende:
Dan zul je toch echt zelf naar de sloop moeten...
lpg/g3?quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:33 schreef Thezappa het volgende:
[..]
Net weer dat ie af sloeg..rij ik nog 30 ofzo laat ik m uitrollen en dan pof slaat die uit..
Wel irritant ..enig idee wat dit zou kunnen zijn ?
Oke,was aan het denken aan het probleem wat de 850/70 serie vaker heeft..brandstofpomp relais.quote:
Ja dat, die ETM is behoorlijk waardeloos. Ik had ook wel wat gemier ermee.quote:Op dinsdag 31 december 2013 15:02 schreef Charged het volgende:
[..]
Toerental schommelt niet voor het afslaan?
Denk fout tijdstip,of ze moet me bedriegenquote:Op dinsdag 31 december 2013 18:19 schreef IrishBastard het volgende:
Ik heb de V nog niet langs de A50 zien staan, klopt dat?
Oh jee, niet mijn fout. Ik heb dit niet gepost.quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:21 schreef Charged het volgende:
[..]
Denk fout tijdstip,of ze moet me bedriegen
ghehee,zal wel goedkomen,ik krijg broodjes van de shopquote:Op dinsdag 31 december 2013 18:21 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Oh jee, niet mijn fout. Ik heb dit niet gepost.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |