abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133187804
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 16:30 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Wind en zwaartekracht zijn meetbaar. De aanwezigheid van god(en) of het bestaan van een leven na de dood hebben we tot nu toe nog niet kunnen meten. We kunnen dus niets zeggen over het bestaan ervan.

[..]

Meten is weten. Zolang je god niet kunt meten moet je erin geloven.
En zul jij ook nooit kunnen meten, daar kom je achter wanneer het wellicht te laat is.
pi_133187843
Troll-alert -O-
pi_133187871
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 16:33 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Ja leuk. Prima dat je niet in een God geloofd,maar de oerknal is voltrekt idioot.
Ik heb niet de indruk dat jij dat kan beoordelen

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 12-11-2013 17:39:04 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_133188021
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 16:36 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik heb niet indruk dat jij dat kan beoordelen
Oké. Iedereen snapt dat niets niet kan ontploffen.
pi_133188057
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 16:39 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Nogmaals: het was niet niets
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_133188097
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 16:40 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

W
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 16:40 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Waar komt dat gene vandaan wat ontplofte?
pi_133188119
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 16:41 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

W

[..]

Dat weten we nog niet
pi_133188572
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 16:41 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dat weten we nog niet
Oké dan snap ik het.
pi_133188769
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 16:34 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

En zul jij ook nooit kunnen meten
oh?
Conscience do cost.
  dinsdag 12 november 2013 @ 17:04:29 #160
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_133188936
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 16:39 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Het was geen ontploffing, maar een expansie. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_133189428
Gaat het opeens over de oerknal, inderdaad wat Semisane schrijft. Is geen ontploffing maar een expansie

MAAAR het ging hier over (biologische) evolutie, en niet over cosmologie
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_133189903
Mja, als het op een dergelijk kleuterniveau moet, dan kunnen bepaalde mensen beter gewoon lekker in VBL blijven hangen natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_133189994
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 17:39 schreef Monolith het volgende:
Mja, als het op een dergelijk kleuterniveau moet, dan kunnen bepaalde mensen beter gewoon lekker in VBL blijven hangen natuurlijk.
Ach wie weet is het een stimulans om zich in iets anders te verdiepen dan voetbal
pi_133190075
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 17:43 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ach wie weet is het een stimulans om zich in iets anders te verdiepen dan voetbal
Het lijkt mij aan de reacties te zien wel evident dat het of om een trollpoging gaat of om mensen die niet echt de interesse hebben om zich te verdiepen in de materie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_133190190
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 november 2013 16:30 schreef Semisane het volgende:

[..]

Heb je last van mijn "toon"? Agossie toch, het is wat. Je bedoelt dat mijn kritiek je niet bevalt? Vervelend, maar ik kan niet echt veel doen aan hoe jij mijn "toon" interpreteert. Enkel weet wel dat jij de enige bent die uitspraken doet zoals 'debiel' en 'zoek hulp gast' en ik ben degene met frustraties? :)
Ik ga niet met modder gooien. Ik vond je post inderdaad generaliserend, beetje op een denegrerende toon. Het klonk als iemand met frustraties. Ik vond het apart voor iemand die claimt goed opgeleid te zijn. Ik verwacht dit eerder van tokkies. Je kan me dan wel een apologeet noemen en het schuiven op ' a gut Skilssy kan niet tegen kritiek' maar dat is natuurlijk onzin. De OP ging over: ''kun je geloven (in de Bijbel) en de evolutietheorie of is dat verraad?'

Blijkbaar is dit voor zowel gelovige mensen, als niet-gelovigingen verraad. Iets met dogmatisch denken......Omdat het topic beetje uitdraaide op een 'wel waar! ' 'Niet waar!' discussie gaf ik een voorbeeld van South Park. Ik snap niet waarom je zo hapt? Je speelt , naar mijn idee, beetje op de man en dat vind ik teken van zwakte.

quote:

Tja, dat er wetenschappers het zo nu en dan aan de verkeerde eind hebben is geen verrassing. Het is en blijft mensenwerk. Het verschil is wel dat de wetenschap een ingebouwde functie heeft om die fouten er uit te filtreren. Dat is met de meeste fabeltjes wel anders. :)
Nou ik bedoel meer dat er ook wetenschappers zijn die geloven in goden. Ik beschuldig niemand. Ik wil alleen zeggen dat het prima samen gaat ( vraag van TS)

quote:

Ik vind het ook mooi en prachtig, daar gaat het niet om. Het gaat er om dat er mensen zijn die van mening zijn dat bepaalde kennis onderdrukt moet worden, omdat het niet overeenstemt met hun overtuigingen.
Zeer zeker, en ik hoor die verhalen ook, Ik vind het diep triest , brengt mensen heel veel ellende van het dogmatisch denken, maar je hoeft me daar niet op te wijzen. Ik vind het nutteloos om allemaal te vertellen wat er in Texas wel niet gebeurd, en in naam van Allah. Het lijkt daarom net alsof je meteen je ongenoegen hierover hebt geuit in je quote. En dat mag, maar dat getuigd niet van volwassenheid is mijn mening, en daarom reageerde ik daarop.

quote:

Ik hoef er niet mee te "dealen, dat is je eigen pakkie-aan. Ik vind het namelijk geen enkel probleem dat jij in die fabeltjes gelooft. Dat je de apologeet uithangt vind ik wat minder, maar dat er mensen zijn die, omwille van hun overtuigingen, vinden dat ze kennis of zelfs andere mensen mogen verdrukken vind ik een groot probleem en dan gaat het me niet zozeer om de inhoud van die overtuiging.
Waarom noem je me een apologeet naar aanleiding van South Park? Vind je dat eerlijk gezegd niet een klein beetje kinderachtig? Ik verdedig helemaal geen Jodendom als Christen ( dat is wat apologeet toch betekent?) of in jouw geval : het verdedigen van bepaalde religies. Ik zeg alleen dat mensen soms hun horizon moeten verbreden. Zowel gelovigen als NIET-gelovigen ! Niet iedere gelovige haat homo's of worden niet ingeent. Niet iedere gelovige ontkent de evolutietheorie. Er zijn genoeg gelovige ouders die hun kunnen harmonieus laten opgroeien, die hun kinderen nergens toe dwingen.

Dat South Park gedoe was in het algemeen bedoeld, om te laten zien dat veel mensen , wat blijkt naar aanleiding van je quote, soms niet verder kunnen kijken dan hun eigen horizon. Eerlijk gezegd vond ik dat jij er een drama van maakte. Maar goed we kunnen elkaars intentie niet goed beoordelen zo via het internet hé. Ik had er geen kwade intenties erachter. En ja ik kan tegen kritiek, ik vind mensen die kritiek geven zelfs zwak.
  dinsdag 12 november 2013 @ 18:51:23 #166
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_133191753
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 17:52 schreef Skillsy het volgende:

Ik ga niet met modder gooien. Ik vond je post inderdaad generaliserend, beetje op een denegrerende toon. Het klonk als iemand met frustraties. Ik vond het apart voor iemand die claimt goed opgeleid te zijn. Ik verwacht dit eerder van tokkies. Je kan me dan wel een apologeet noemen en het schuiven op ' a gut Skilssy kan niet tegen kritiek' maar dat is natuurlijk onzin. De OP ging over: ''kun je geloven (in de Bijbel) en de evolutietheorie of is dat verraad?'

Blijkbaar is dit voor zowel gelovige mensen, als niet-gelovigingen verraad. Iets met dogmatisch denken......Omdat het topic beetje uitdraaide op een 'wel waar! ' 'Niet waar!' discussie gaf ik een voorbeeld van South Park. Ik snap niet waarom je zo hapt? Je speelt , naar mijn idee, beetje op de man en dat vind ik teken van zwakte.
Ik speel op de man? Tja, zo zou je het inderdaad ook kunnen zien ja. :D

Nou ja ik hou het er maar op dat je door hebt dat je al met modder gooien was begonnen. :)

Verder ben ik het helemaal niet eens met het idee dat je religie of wetenschap "verraad" als je gelovig bent en de evolutietheorie accepteer. Ik vraag me ook af waarom jij het idee heb dat ik dat denk. Hoewel Ik niet denk dat men werkelijk gelovig kan zijn als men de evolutietheorie accepteert, maar dat is een andere discussie.

En ja ik noem je apologeet en dat heeft te maken omdat je de neiging lijkt te hebben, in je posts hier of andere topics, om de hand boven het hoofd te houden van 'geloof', 'gelovigen' en/of 'religie'. Ik vind het naïef om potentieel problematische kanten van religie maar af te doen als "Laat mensen nou geloven wat ze geloven".

Eén van de redenen waarom extremisme, in welke vorm dan ook, kan bestaan is omdat mensen de neiging hebben om de extremisten de hand boven het hoofd te houden onder het motto van "Ik keur het niet goed, maar begrijp het wel." Ik vind dat potentieel gevaarlijk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 17:52 schreef Skillsy het volgende:Nou ik bedoel meer dat er ook wetenschappers zijn die geloven in goden. Ik beschuldig niemand. Ik wil alleen zeggen dat het prima samen gaat ( vraag van TS)
Och ja, er zijn zoveel wetenschappers die geloven. De meesten weten enkel wel hun geloof en de wetenschappelijke bevindingen/werkzaamheden op een dus danige manier gescheiden te houden dat het eerste niet de resultaten van het tweede gaat beïnvloeden. Ik heb er verder ook weinig op tegen dat men religieus is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 17:52 schreef Skillsy het volgende:Zeer zeker, en ik hoor die verhalen ook, Ik vind het diep triest , brengt mensen heel veel ellende van het dogmatisch denken, maar je hoeft me daar niet op te wijzen. Ik vind het nutteloos om allemaal te vertellen wat er in Texas wel niet gebeurd, en in naam van Allah. Het lijkt daarom net alsof je meteen je ongenoegen hierover hebt geuit in je quote. En dat mag, maar dat getuigd niet van volwassenheid is mijn mening, en daarom reageerde ik daarop.
Je ongenoegen uiten is onvolwassen? Ik ben bang dat de volwassen wereld je nog zal tegenvallen. :D

Ik vind het persoonlijk niet zo nutteloos in ogenschouw houden waartoe dogmatiek, geloof, indoctrinatie op welk vlak dan ook, maar zeer zeker ook religieus, kan leiden. Dit uitspreken vind ik een stuk minder onvolwassen dan het negeren van dat soort uitwassen. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 17:52 schreef Skillsy het volgende:Waarom noem je me een apologeet naar aanleiding van South Park? Vind je dat eerlijk gezegd niet een klein beetje kinderachtig? Ik verdedig helemaal geen Jodendom als Christen ( dat is wat apologeet toch betekent?) of in jouw geval : het verdedigen van bepaalde religies. Ik zeg alleen dat mensen soms hun horizon moeten verbreden. Zowel gelovigen als NIET-gelovigen ! Niet iedere gelovige haat homo's of worden niet ingeent. Niet iedere gelovige ontkent de evolutietheorie. Er zijn genoeg gelovige ouders die hun kunnen harmonieus laten opgroeien, die hun kinderen nergens toe dwingen.

Dat South Park gedoe was in het algemeen bedoeld, om te laten zien dat veel mensen , wat blijkt naar aanleiding van je quote, soms niet verder kunnen kijken dan hun eigen horizon. Eerlijk gezegd vond ik dat jij er een drama van maakte. Maar goed we kunnen elkaars intentie niet goed beoordelen zo via het internet hé. Ik had er geen kwade intenties erachter. En ja ik kan tegen kritiek, ik vind mensen die kritiek geven zelfs zwak.
Zoals ik al aangaf, ik noem je apologeet, omdat ik je wel vaker in de bres zie springen voor geloof/religie, uit, in mijn ogen, een reflex om kritische geluiden over die zaken te counteren.

Ik snap het wel op een bepaald vlak, ik meen dat je gelovig bent of althans een joodse achtergrond en het is dus niet heel vreemd dat je het perspectief van jouw kant wil laten zien. Enkel komt het bij mij wat geforceerd over. Ik reageer er niet vaak op, maar de uitspraak "laat mensen geloven wat ze geloven" heb ik een nogal broertje dood aan. Er is in mijn ogen totaal niks mis mee om mensen te wijzen op foutieve kennis, aannames en overtuigingen. (En als het aankomt op evolutie, dan zijn daar er nog wel wat van. :) )
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_133195310
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2013 18:51 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ik speel op de man? Tja, zo zou je het inderdaad ook kunnen zien ja. :D

Nou ja ik hou het er maar op dat je door hebt dat je al met modder gooien was begonnen. :)

Verder ben ik het helemaal niet eens met het idee dat je religie of wetenschap "verraad" als je gelovig bent en de evolutietheorie accepteer. Ik vraag me ook af waarom jij het idee heb dat ik dat denk. Hoewel Ik niet denk dat men werkelijk gelovig kan zijn als men de evolutietheorie accepteert, maar dat is een andere discussie.

En ja ik noem je apologeet en dat heeft te maken omdat je de neiging lijkt te hebben, in je posts hier of andere topics, om de hand boven het hoofd te houden van 'geloof', 'gelovigen' en/of 'religie'. Ik vind het naïef om potentieel problematische kanten van religie maar af te doen als "Laat mensen nou geloven wat ze geloven".

Eén van de redenen waarom extremisme, in welke vorm dan ook, kan bestaan is omdat mensen de neiging hebben om de extremisten de hand boven het hoofd te houden onder het motto van "Ik keur het niet goed, maar begrijp het wel." Ik vind dat potentieel gevaarlijk.

Och ja, er zijn zoveel wetenschappers die geloven. De meesten weten enkel wel hun geloof en de wetenschappelijke bevindingen/werkzaamheden op een dus danige manier gescheiden te houden dat het eerste niet de resultaten van het tweede gaat beïnvloeden. Ik heb er verder ook weinig op tegen dat men religieus is.

Je ongenoegen uiten is onvolwassen? Ik ben bang dat de volwassen wereld je nog zal tegenvallen. :D

Ik vind het persoonlijk niet zo nutteloos in ogenschouw houden waartoe dogmatiek, geloof, indoctrinatie op welk vlak dan ook, maar zeer zeker ook religieus, kan leiden. Dit uitspreken vind ik een stuk minder onvolwassen dan het negeren van dat soort uitwassen. :)

Zoals ik al aangaf, ik noem je apologeet, omdat ik je wel vaker in de bres zie springen voor geloof/religie, uit, in mijn ogen, een reflex om kritische geluiden over die zaken te counteren.

Ik snap het wel op een bepaald vlak, ik meen dat je gelovig bent of althans een joodse achtergrond en het is dus niet heel vreemd dat je het perspectief van jouw kant wil laten zien. Enkel komt het bij mij wat geforceerd over. Ik reageer er niet vaak op, maar de uitspraak "laat mensen geloven wat ze geloven" heb ik een nogal broertje dood aan. Er is in mijn ogen totaal niks mis mee om mensen te wijzen op foutieve kennis, aannames en overtuigingen. (En als het aankomt op evolutie, dan zijn daar er nog wel wat van. :) )
Mensen moeten eens onderscheid leren maken tussen religie en geloven want deze zijn niet hetzelfde . Mensen moeten weten dat niet elke gelovige malloot zich blind staart op de letters, nee niet iedereen staat schijnheilig vooraan in de gebedsruimtes . Niet iedereen blaast een bus op omdat hij anti-dit-of-dat is. Die verkromenheid en de generalisering draagt niet bij aan een betere maatschappij. Mensen moeten eens beseffen dat het de onrechtvaardigheid in de wereld voedt. Generalisering is een erg fout iets. En ik hoop dat men daar eens over nadenkt

Maar de OP van TS is:

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 14:14 schreef Paapienarwal het volgende:
De titel moet de inhoud dekken en dat doet die ook:
'christelijk en toch geloven in de evolutietheorie'
Is dit eigenlijk wel mogelijk? Verloochen je dan niet de bijbel, dus het woord van God?

Want God heeft de mens speciaal gecreëerd en bij de evolutietheorie was het toeval maal toeval is de mens.
Neen je verloochent helemaal niks want 'geloven' is iets persoonlijks. Gedachten en gevoelens zijn van jezelf. Niemand weet wat jij voelt, denkt of gelooft. Maak van andermans problemen niet jouw problemen. Heb er op een respectvolle manier schijt aan.
pi_133214366
maar als je christen bent kun je niet de evolutietheorie aanhangen, omdat een christen gelooft dat de mens geschapen is en niet ontstaan door jaren lang evolueren van een klein celletje naar mens.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_133214848
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 16:41 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

W

[..]

Er ontstaan en verdwijnen constant deeltjes in het niets
En er ontplofte niks, het gaat om een expansie van de tijdruimte, momenteel wordt die expansie versnelt door de energie die de lege ruimte creëert.
pi_133215039
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:01 schreef sjoemie1985 het volgende:
maar als je christen bent kun je niet de evolutietheorie aanhangen, omdat een christen gelooft dat de mens geschapen is en niet ontstaan door jaren lang evolueren van een klein celletje naar mens.
Omdat jij en jouw kerk/gemeenschap/gemeente gelooft dat het niet kan betekend nog niet dat andere mensen die christelijk zijn de evolutietheorie niet aannemen.
pi_133221878
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 21:58 schreef RobbieRonald het volgende:

Je zei dat je in de archeologie werkt dus genoeg gezien had. Kun je een voorbeeld geven?
Je komt genoeg tegen in je zoekwerk, naslagwerken en dergelijke.
En as said staat genoeg van op internet.

quote:
Stel dat het klopt wat je zegt en we negeren voor het gemak even het gehele fossielenbestand, wat dan nog? Dat spreek de evolutietheorie helemaal niet tegen.
Fossielenbestand zegt genoeg hoor, die toont die geleidelijke evolutie van soorten niet.
Evolutie is juist dat er van die tussenvormen zijn, niet ineens poef paf iets anders.

quote:
Dat is hetzelfde als wanneer een plas water zich zou verwonderen over het feit dat de kuil waar hij in ligt zo perfect naar zijn vorm is gemaakt. Ik zie complexiteit als gevolg van miljoenen jaren evolutie. De stand van de aarde is trouwens niet perfect. Een paar miljoen km dichterbij of verder weg van de zon doet het leven op aarde niets.

Welke lectuur zegt dat "alles" "puur toeval" zou zijn?
Je vergelijking is niet helemaal kloppend. Aangezien een plas water zich vormt naar de kuil en niet andersom. (erosie, regen enzo daar gelaten) Of dat water nou in een diepe kuil, ondiepe, lange of korte kuil ligt maakt niet uit.

De stand is wel perfect. Er is een kleine marge waarin de aarde zich zou kunnen bewegen. Alleen dan kan je weer andere banen rond de zon krijgen waardoor het alsnog fout kan gaan.
Maar die marge voor leven is maar klein.

Als je denkt aan eigenlijk alle theorietjes die bedacht worden. Toevallig kwam alles bij elkaar op de plek waar de aarde nu is. Toevallig was alles perfect voor leven, toevallig was er ineens water.
Ineens werd een zeer eenvoudige eencellige steeds ingewikkelder. etc etc
pi_133222044
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 09:42 schreef hoatzin het volgende:

Dan weet ik genoeg. :') Jij een "wetenschappelijke" studie, uhu....

Bang dat je door de mand valt? Hoeft niet, dat ben je al lang. :)
Ik doe een wetenschappelijke studie, spijt me voor je!
Waarom zou ik door de mand vallen? En waarvoor?
Ik heb niets te verbergen en spreek geen leugens uit.

quote:
10s.gif Op maandag 11 november 2013 09:30 schreef Semisane het volgende:

Ja dat is arrogantie ten top, er is enorm veel wetenschappelijk bewijs voor de evolutietheorie. Enkel die wil jij niet accepteren of zien. Dat is prima verder en jouw herhalende riedeltje dat er geen bewijs voor is maakt het nog niet waar. Jouw of mijn persoonlijke mening zal niks veranderen aan wat de evolutietheorie is, één van de meest onderzochte, uitgebreide, geteste en bewezen theorieën in de wetenschap.

En ja het constant herhalen dat er geen bewijs voor is, terwijl het juist het tegenoverstelde waar is, is vreselijk wanhopig. (Ook de manier waarop je nu reageert. )

En nee ik google niet of de evolutietheorie klopt of niet, ik studeer (evolutie)biologie.
Het is arrogant van jou om te roepen dat er zeer veel bewijs voor evolutie is!
Nergens wordt erkend dat evolutie een feit is, dat een aap een mens werd enzo.
Maar volgens jou ineens wel? uhu....

Meningen gaan niets veranderen aan de evolutie, jij hoopt dat het bewezen wordt en ik weet dat het niet bewezen gaat worden. Maar dat verandert niets aan het feit dat er nog geen bewijs is dat evolutietheorie onomstotelijk bewijst.

Ik studeer ook vele biologische zaken. Doe je studie eens beter.
Dat je gelooft in evolutie prima, maar ga niet liegen dat het een feit is.

quote:
Als je de scheppingsverhalen als letterlijk ziet, die in een beperkte tijdspanne zijn uitgevoerd (<10000 jaar) dan is er niets anders dan te concluderen dat de huidige wetenschappelijke consensus daar volledig tegenin vliegt.
Als idd. Ik ben geen jonge aarde creatonist.

quote:
Ik concludeer aan de hand van je forumposts dat je geen kennis over de evolutietheorie heb. Wat is daar fout aan dan?
Dat ik me nooit uitgelaten heb inhoudelijk over de evolutietheorie. Dus ja je kunt niet zeggen of ik dat wel of niet heb.
Mijn enige uitspraak is geweest: Macro evolutie is geen bewezen feit. Micro wel.
pi_133222062
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:43 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Je komt genoeg tegen in je zoekwerk, naslagwerken en dergelijke.
En as said staat genoeg van op internet.

[..]

Fossielenbestand zegt genoeg hoor, die toont die geleidelijke evolutie van soorten niet.
zoals voorspeld door de evolutietheorie en de kennis over de vorming van fossielen
quote:
Evolutie is juist dat er van die tussenvormen zijn, niet ineens poef paf iets anders.
fossielen zijn zeldzaam en je verwacht daardoor dat er een flin gat kan zitten tussen opvolgende soorten
quote:
[..]

Je vergelijking is niet helemaal kloppend. Aangezien een plas water zich vormt naar de kuil en niet andersom. (erosie, regen enzo daar gelaten) Of dat water nou in een diepe kuil, ondiepe, lange of korte kuil ligt maakt niet uit.

De stand is wel perfect. Er is een kleine marge waarin de aarde zich zou kunnen bewegen. Alleen dan kan je weer andere banen rond de zon krijgen waardoor het alsnog fout kan gaan.
Maar die marge voor leven is maar klein.
er zijn heel veel planeten in dit universum, de kans dat op zijn minst een paar planeten die stand hebben is bijna 100%.
quote:
Als je denkt aan eigenlijk alle theorietjes die bedacht worden. Toevallig kwam alles bij elkaar op de plek waar de aarde nu is.
niet relevant voor de evolutietheorie
quote:
Toevallig was alles perfect voor leven, toevallig was er ineens water.
de meest voorkomende chemische verbinding in het heelal
quote:
Ineens werd een zeer eenvoudige eencellige steeds ingewikkelder. etc etc
pi_133222180
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:48 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik doe een wetenschappelijke studie, spijt me voor je!
Waarom zou ik door de mand vallen? En waarvoor?
Ik heb niets te verbergen en spreek geen leugens uit.

[..]

Het is arrogant van jou om te roepen dat er zeer veel bewijs voor evolutie is!
Nergens wordt erkend dat evolutie een feit is, dat een aap een mens werd enzo.
Maar volgens jou ineens wel? uhu....

Meningen gaan niets veranderen aan de evolutie, jij hoopt dat het bewezen wordt en ik weet dat het niet bewezen gaat worden. Maar dat verandert niets aan het feit dat er nog geen bewijs is dat evolutietheorie onomstotelijk bewijst.

Ik studeer ook vele biologische zaken. Doe je studie eens beter.
Dat je gelooft in evolutie prima, maar ga niet liegen dat het een feit is.
MRSA bacteriën bewijzen dat er evolutie plaatsvind
quote:
[..]

Als idd. Ik ben geen jonge aarde creatonist.

[..]

Dat ik me nooit uitgelaten heb inhoudelijk over de evolutietheorie. Dus ja je kunt niet zeggen of ik dat wel of niet heb.
Mijn enige uitspraak is geweest: Macro evolutie is geen bewezen feit. Micro wel.
pi_133222223
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:59 schreef ems. het volgende:

_O- Ik ben toevallig afgestudeerd in de bullshitologie en kan concluderen dat je uit je nek lult. Als jij al zo'n studie deed had je het nog geen halfjaar volgehouden voordat je weggebonjourd was.

Meneertje denkt grappig te zijn.
Ik heb het wel degelijk volgehouden hoor, jammer voor je.
En serieus wat is dit voor arrogante en kortzichtige gedachte van atheisten?

Iemand is gelovig en moet dom zijn? Wat een onzin zeg......

Oke Sjoemie maakt niet de meest correcte uitspraken bv dat de aarde maar cms beweegruimte heeft en dergelijke. Maar serieus dit is gewoon iedereen over 1 kam scheren

Sommigen durven wel echt onderzoek te doen en wel zelf een keus te maken.
Ipv anderen te volgen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')