Ze is bang dat ze anders op d'r uitkering wordt gekort.quote:
Ze?quote:Op woensdag 6 november 2013 18:23 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ze is bang dat ze anders op d'r uitkering wordt gekort.
Maar hoe ga je het "boehoe ik kan niet warm eten 's avonds" probleem nu oplossen?
Dat heb ik nooit gezegd. (Ja ik maak ook weleens grapjes.)quote:
Ik heb zwart op wit dat het niet verplicht is en dat het geen gevolgen voor je uitkering heeft als je niet zou (kunnen) komen.quote:Op woensdag 6 november 2013 18:23 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ze is bang dat ze anders op d'r uitkering wordt gekort.
Maar hoe ga je het "boehoe ik kan niet warm eten 's avonds" probleem nu oplossen?
Hier: GC / Brief van UWVquote:Op woensdag 6 november 2013 18:41 schreef Leandra het volgende:
Waar is deel 1, want dat zie ik zo niet in de posthistorie van TS?
Goed zo, ben benieuwd wat je ervan zal vinden!quote:Op woensdag 6 november 2013 18:08 schreef Brummetje_ het volgende:
Goed nieuws!
Vriend is vrij dus hij kan me brengen.
Ja ik ook.quote:Op woensdag 6 november 2013 18:44 schreef Sangha het volgende:
[..]
Goed zo, ben benieuwd wat je ervan zal vinden!
Hey!quote:Op woensdag 6 november 2013 18:44 schreef Sangha het volgende:
[..]
Goed zo, ben benieuwd wat je ervan zal vinden!
Ja.quote:Op woensdag 6 november 2013 21:13 schreef SiennaForrest het volgende:
Toch wel spannend dan zo'n meeting, of niet.
Ok, dat lijkt me dan een opgave. Wel knap dat je het aangaat, succes en sterkte ermee!quote:Op woensdag 6 november 2013 21:56 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Ja.
Ik heb door mijn autisme heel erg veel moeite met (allerlei) contact met mensen. En op die dag zal ik een hoop nieuwe mensen zien/spreken.
Er waren bij die 1e workshop zo'n 50 mensen, schat ik. Daarnaast doe ik mijn mond niet open in een groep, dus ze wisten niet dat ik autisme heb.quote:Op dinsdag 12 november 2013 18:41 schreef Dipkip het volgende:
Goed dat je zo meegedaan hebt! Wisten ze bij de workshop van je autisme? Want dat lijkt me inderdaad lastig voor je.
Dat was bij 1 workshop een vraag: Heb je je ziekte geaccepteerd?quote:Op dinsdag 12 november 2013 23:55 schreef BlueMage het volgende:
Diabetes en dan lekker naar de Mc gaan, goed bezig.![]()
...maar wel goed dat je toch even gegaan bent, kan toch nog wel enigzins nuttig zijn.
Misschien heb ik wel besloten om geen behandelingen te ondergaan...?quote:Op woensdag 13 november 2013 10:28 schreef Catch22- het volgende:
De maatschappij betaalt toch wel voor je behandelingen
Hoewel dat ook een keuze is, is dat er wel een van de makkelijkste weg en met de minste voldoening. Wellicht haal je tijdelijk heel veel plezier uit je bezoek aan de Mac, maar dat doen heroine verslaafden ook aan hun shotje. En dat terwijl juist voor jou de met allerlei glucose-fructose siroop gelardeerde gerechten killing zijn voor je bloedsuikerspiegel en insuline niveau. Het is voor niemand goed, maar voor jou wellicht net zo slecht als een heroine shotje voor een junk. Je zult de balans moeten vinden tussen je oren - hoewel ontzettend moeilijk zul je zien dat er een moment kan zijn waar je meer plezier haalt uit het niet naar de mac gaan dan het wel naar de mac gaan.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:14 schreef Brummetje_ het volgende:
Nee, maar ik heb wel geaccepteerd dat ik me niet aan het dieet kan houden en daardoor wrs vroeg last ga krijgen van de symptomen van diabetes. Het zij zo...
Als ik naar de Mac wil, ga ik naar de Mac. Ondanks de diabetes.
Het is afzetten. Er tegenin gaan. Wat ik al zei: Ik kan het niet accepteren.quote:Op donderdag 14 november 2013 10:01 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Hoewel dat ook een keuze is, is dat er wel een van de makkelijkste weg en met de minste voldoening. Wellicht haal je tijdelijk heel veel plezier uit je bezoek aan de Mac, maar dat doen heroine verslaafden ook aan hun shotje. En dat terwijl juist voor jou de met allerlei glucose-fructose siroop gelardeerde gerechten killing zijn voor je bloedsuikerspiegel en insuline niveau. Het is voor niemand goed, maar voor jou wellicht net zo slecht als een heroine shotje voor een junk. Je zult de balans moeten vinden tussen je oren - hoewel ontzettend moeilijk zul je zien dat er een moment kan zijn waar je meer plezier haalt uit het niet naar de mac gaan dan het wel naar de mac gaan.
Gaan we een andere richting in, maar als je afkickt van snelle suikers/koolhydraten valt die behoefte weg, stuitert je insuline niet meer en is het best relaxed en goed voor je suikerziekte
Niet accepteren dat je diabetes hebt, maar wel accepteren (of jezelf inprenten) dat je niet normaal kunt functioneren bij een baan.quote:Op donderdag 14 november 2013 10:16 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Het is afzetten. Er tegenin gaan. Wat ik al zei: Ik kan het niet accepteren.
Ik wil geen diabetes hebben, ik wil gewoon kunnen eten wat ik wil, dus doe ik ook alsof ik geen diabetes heb.
Zo vergeet ik ook heel vaak (te vaak) mijn medicijnen.
Energie steken in iets wat je niet kunt veranderen is niet alleen zinloos, het is ook nog eens vermoeiend. Mensen die grootse prestaties neerzetten doen dit omdat ze goed weten wat ze kunnen beinvloeden en investeren daar al hun energie in. Jij investeert nu energie in iets wat je niet kunt veranderen - namelijk dat je wel degelijk ziek bent. Daarom mijn tip over voeding - als je zo nodig niet wilt accepteren dat je diabetespatient bent - zorg dan dat je zo min mogelijk medicatie nodig hebt door gebruik van de juiste voeding en met die instelling en bijpassende levensstijl ben je feitelijk minder 'ziek'. Andere visie met zelfde uitgangspunt - niet accepteren dat je ziek bent, wel veranderen waar je invloed op hebt.quote:Op donderdag 14 november 2013 10:16 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Ik wil geen diabetes hebben, ik wil gewoon kunnen eten wat ik wil, dus doe ik ook alsof ik geen diabetes heb.
Je werkt dus actief je reintegratie in de maatschappij tegen. Alleen daarvoor zou je al gekort moeten worden.quote:Op donderdag 14 november 2013 10:16 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
jezusquote:Op woensdag 13 november 2013 10:14 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Dat was bij 1 workshop een vraag: Heb je je ziekte geaccepteerd?
Nee, maar ik heb wel geaccepteerd dat ik me niet aan het dieet kan houden en daardoor wrs vroeg last ga krijgen van de symptomen van diabetes. Het zij zo...
quote:Op donderdag 14 november 2013 10:35 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Niet accepteren dat je diabetes hebt, maar wel accepteren (of jezelf inprenten) dat je niet normaal kunt functioneren bij een baan.
Nadat het 17 keer mis is gegaan bij een baan kan ik dát idd beter accepteren dan de diabetes. Er zit véél meer achter dan ik hier (of ergens anders) gezegd heb.
Ik denk niet dat jouw probleem je autisme is (als je een vriend hebt, dan kun je ook leren om met andere mensen om te gaan), maar meer het niet willen veranderen.
Nee, het is niet "omdat je een vriend hebt kun je ook met andere mensen leren omgaan". Ik kan nml soms zelfs niet eens met mijn vriend omgaan. Hoe het bij mij zit qua contactstoornis is niet (aan) te leren. Het zit zó diep geworteld.
Voor heel veel mensen is het moeilijk om in een nieuwe omgeving aan de mensen te wennen. Voor sommigen gaat daar maanden overheen eer ze een normaal gesprek met een collega kunnen voeren.
Bij mij gaan er jaren overheen en dan kan ik het nog steeds niet. Assertiviteit kun je ook leren, dan hoef je niet meer al het werk van anderen te doen terwijl zij op Facebook zitten, of dan zou je het in ieder geval met je leidinggevende kunnen bespreken.
Assertiviteit kun je idd leren. Dmv een assertiviteitscursus. En daar ligt het probleem bij mij... Dat betekent een groep mensen waarmee je bijv rollenspellen moet spelen. Gaat bij mij niet gebeuren. En zo'n cursus volgen zonder contact met anderen is niet mogelijk.
Ditquote:Op dinsdag 12 november 2013 23:55 schreef BlueMage het volgende:
Diabetes en dan lekker naar de Mc gaan, goed bezig.![]()
Tjezus. Het is echt wachten op de dag dat je tenen zwart worden en afsterven of dat je blind word. Kneitereigenwijs en dom ben je.quote:Op donderdag 14 november 2013 10:16 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Dan ben je levensmoe.quote:Op donderdag 14 november 2013 11:39 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik ben niet dom. Ik weet heel goed wat de gevolgen zijn van wat ik nu doe. Daar ben ik me compleet van bewust.
Ik heb me ingelezen over de gevolgen van diabetes.
Nee. Hoewel ik er geen probleem mee zou hebben als ik morgen een dodelijk ongeluk zou krijgen.quote:
Echt meid, je bent van '84 zag ik, probeer in godsnaam nog iets van je leven te maken, het is niet zo hopeloos als je nu denkt dat het is. Wat je nu aan het doen bent is zo zonde.quote:Op donderdag 14 november 2013 11:54 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Nee. Hoewel ik er geen probleem mee zou hebben als ik morgen een dodelijk ongeluk zou krijgen.
Ik zou het dus nooit actief zelf doen.
Ik twijfel ook niet aan je intelligentie, maar aan je motieven. Je doet hooguit dom, je bent het nietquote:Op donderdag 14 november 2013 11:39 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik ben niet dom. Ik weet heel goed wat de gevolgen zijn van wat ik nu doe. Daar ben ik me compleet van bewust.
GC / Brief van UWVquote:
Waarom doe je het dan?quote:Op donderdag 14 november 2013 11:39 schreef Brummetje_ het volgende:
Omdat ik psychisch in de knoop zit.quote:
Wat een lulreden. Je blijft in een cirkeltje ronddraaien zo, van klagen, destructief gedrag en werkloosheid. Jij bent de enige die er verandering in kunt brengen.quote:Op donderdag 14 november 2013 15:25 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Omdat ik psychisch in de knoop zit.
Eens; uiteraard mede mogelijk gemaakt door de zorgstaat.quote:Op donderdag 14 november 2013 16:18 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Wat een lulreden. Je blijft in een cirkeltje ronddraaien zo, van klagen, destructief gedrag en werkloosheid. Jij bent de enige die er verandering in kunt brengen.
Veranderingen zijn eng. Dus maar liever in dit zelfdestructieve gedrag blijven hangen en zo ongemerkt je lichamelijke gesteldheid vernachelen. Dat vriendlief hier ook in meegaat verdient ook geen schoonheidsprijs.quote:Op donderdag 14 november 2013 16:18 schreef SEMTEX het volgende:
Wat een lulreden. Je blijft in een cirkeltje ronddraaien zo, van klagen, destructief gedrag en werkloosheid. Jij bent de enige die er verandering in kunt brengen.
Waar zie je mij klagen? Ik klaag niet hoor.quote:Op donderdag 14 november 2013 16:18 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ook nog weinig zelfkennis. Ik zie je klagen over de uitbetaaldatum van je zorgtoeslag, het geen geld hebben voor een treinkaartje naar dit UWV-evenement, klagen over het feit dat je niet kunt avondeten als je naar dat UWV-evenement toemoet, etc. etc.quote:Op donderdag 14 november 2013 17:22 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Waar zie je mij klagen? Ik klaag niet hoor.
Als ik jeuk aan mijn grote teen heb, vraag ik ook geen fokkers om advies. Daar zou iemand je bij moeten helpen die er verstand van heeft. Bijvoorbeeld iemand van 't UWV/werkbedrijf.quote:Zolang ik nog bepaalde dingen ervaar is werk niet mogelijk. Ik heb zelf gezocht naar werk - in gedachte houdend wat ik dus WEL kan - maar er is simpelweg niks. Ik heb het ook eens gevraagd op een forum, maar daar kwamen ze ook met banen die niet pasten. Hoewel ik had uitgelegd waar een baan aan moet voldoen wil ik het vol kunnen houden.
Dat was niet als klagen bedoeld hoor. Niet op de manier hoe jij het bedoeld.quote:Op donderdag 14 november 2013 17:24 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ook nog weinig zelfkennis. Ik zie je klagen over de uitbetaaldatum van je zorgtoeslag, het geen geld hebben voor een treinkaartje naar dit UWV-evenement, klagen over het feit dat je niet kunt avondeten als je naar dat UWV-evenement toemoet, etc. etc.
Je gaat die shit toch niet echt lezen hè?quote:
Nou, sterf zequote:Op donderdag 14 november 2013 23:18 schreef Brummetje_ het volgende:
Ach ja...
Net bij RTL Late Night was het onderwerp diabetes. Lieten ze een filmpje van een man zien waarvan iig 1 been was geamputeerd en waarvan z'n handen dood waren (zwarte vingers).
Ik schrik er totaal niet van, het doet me niks. Ook niet om te horen dat hij inmiddels overleden is.
Oh kunnen ze dat bij 't UWV nou ook al verhelpen? Jeuk aan je grote teen? Ze kunnen toch meer dan ik dacht.quote:Op donderdag 14 november 2013 17:24 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ook nog weinig zelfkennis. Ik zie je klagen over de uitbetaaldatum van je zorgtoeslag, het geen geld hebben voor een treinkaartje naar dit UWV-evenement, klagen over het feit dat je niet kunt avondeten als je naar dat UWV-evenement toemoet, etc. etc.
[..]
Als ik jeuk aan mijn grote teen heb, vraag ik ook geen fokkers om advies. Daar zou iemand je bij moeten helpen die er verstand van heeft. Bijvoorbeeld iemand van 't UWV/werkbedrijf.
Ik zei niet voor niks eerder al:quote:
quote:Op donderdag 14 november 2013 12:36 schreef BlueMage het volgende:
Er zijn best wat FOK!kers die je willen helpen met je euthanasieaanvraag, TS, als ik het zo lees.
Onzin. Vanmorgen nog naar mijn werk gefietst.quote:Op donderdag 14 november 2013 21:15 schreef Brummetje_ het volgende:
Het is een tijdje heel goed gegaan. Toen het nog redelijk weer was fietste ik vrijwel elke dag 10/15 kilometer (eigen tempo). Daarnaast bewoog ik thuis ook. Mijn bloedsuiker was heel mooi. Ik was zo'n 9 kilo kwijt. Zit nu weer 3 kilo aan.
Maar het is helaas geen weer meer om te fietsen.
Personen zoals de TS zullen nooit wat leren. Verloren volk... Ballast van de maatschappij.quote:Op vrijdag 15 november 2013 08:01 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Kun je de workshop eens beschrijven, en wat heb je er geleerd?
Ik zie dat jij ook nog niet veel bijgeleerd hebt in de 14 jaar die je hier rondloopt? Hoe komt dat?quote:Op vrijdag 15 november 2013 08:07 schreef Zak het volgende:
[..]
Personen zoals de TS zullen nooit wat leren. Verloren volk... Ballast van de maatschappij.
Jij bent gek! Als het onder de tien graden Celsius is, kun je jezelf doodfietsen!quote:Op vrijdag 15 november 2013 07:40 schreef kanovinnie het volgende:
Onzin. Vanmorgen nog naar mijn werk gefietst.
De eerste workshop was een presentatie van iemand die ook chronisch ziek is. Heeft Lupus. Ze vertelde over haar boek en wat er bij haar is gebeurd. Ze benoemde positieve dingen en dingen waar je voor uit moet kijken als je chronisch ziek bent.quote:Op vrijdag 15 november 2013 08:01 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Kun je de workshop eens beschrijven, en wat heb je er geleerd?
Als het zou moeten doe ik het ook wel, maar ik ga nu echt niet meer in kort fietsbroekje en t-shirtje mountainbiken.quote:Op vrijdag 15 november 2013 07:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Onzin. Vanmorgen nog naar mijn werk gefietst.
Nee, daarom heb ik ook beenwarmers, craftshirt, dik fietsshirt, overschoenen, lange handschoenen en een colletje als ik fiets.quote:Op vrijdag 15 november 2013 09:39 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Als het zou moeten doe ik het ook wel, maar ik ga nu echt niet meer in kort fietsbroekje en t-shirtje mountainbiken.
Is het dan de bedoeling dat je met je eigen competenties aan de slag gaat? En niet zozeer daarna in een werkveld geplaatst wordt waar men mensen nodig heeft, zoals kassen of andersoortig eentonig werk?quote:Op vrijdag 15 november 2013 09:37 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
De eerste workshop was een presentatie van iemand die ook chronisch ziek is. Heeft Lupus. Ze vertelde over haar boek en wat er bij haar is gebeurd. Ze benoemde positieve dingen en dingen waar je voor uit moet kijken als je chronisch ziek bent.
De tweede was een competentieworkshop. Daar hebben ze van een paar personen de competenties uitgelicht, maar aangezien ik mijn mond niet opendoe ben ik niet aan de beurt geweest. Ik heb dus geen flauw idee wat mijn competenties zijn. (Ja 1: goed luisteren en alles opslaan.)
Aangezien je niet om je gezondheid geeft zul je jezelf nooit kunnen motiveren om te fietsen en zoek je voor de buitenwereld naar deze slappe uitvluchten.quote:Op vrijdag 15 november 2013 09:39 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Als het zou moeten doe ik het ook wel, maar ik ga nu echt niet meer in kort fietsbroekje en t-shirtje mountainbiken.
Hij heeft gewoon gelijk natuurlijk. Het is redelijk ziek om af te geven op alle (!) mensen omdat zij is gepest en het is nog zieker om een auto te bekrassen van een vrouw die op 'haar parkeerplekje' haar auto parkeert. Kom op zeg, het zijn openbare plaatsen. En daar krijgt ze dan letterlijk (moord)triggers van? Ze is gek.quote:Op vrijdag 15 november 2013 08:18 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Ik zie dat jij ook nog niet veel bijgeleerd hebt in de 14 jaar die je hier rondloopt? Hoe komt dat?
Je hebt helemaal gelijk. Maar het is nou eenmaal wat mensen mij aangedaan hebben.quote:Op vrijdag 15 november 2013 10:05 schreef Interv het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk natuurlijk. Het is redelijk ziek om af te geven op alle (!) mensen omdat zij is gepest en het is nog zieker om een auto te bekrassen van een vrouw die op 'haar parkeerplekje' haar auto parkeert. Kom op zeg, het zijn openbare plaatsen. En daar krijgt ze dan letterlijk (moord)triggers van? Ze is gek.
Bovendien is er ook geen motivatie: werken met mensen kan nou eenmaal niet. En ze kan wel eens (kritisch) naar zichzelf gaan kijken.
Beter houden ze de hele uitkering in en zoekt ze het maar uit. Er komt toch niks van terecht.
Alles wat je nu schrijft wist ik niet, maar dan nog zou ik zo niet reageren. Iemand kan door veel omstandigheden zo geworden zijn, niemand wordt namelijk zo geboren, wel gevormd als er niets aan wordt gedaan.quote:Op vrijdag 15 november 2013 10:05 schreef Interv het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk natuurlijk. Het is redelijk ziek om af te geven op alle (!) mensen omdat zij is gepest en het is nog zieker om een auto te bekrassen van een vrouw die op 'haar parkeerplekje' haar auto parkeert. Kom op zeg, het zijn openbare plaatsen. En daar krijgt ze dan letterlijk (moord)triggers van? Ze is gek.
Bovendien is er ook geen motivatie: werken met mensen kan nou eenmaal niet. En ze kan wel eens (kritisch) naar zichzelf gaan kijken.
Beter houden ze de hele uitkering in en zoekt ze het maar uit. Er komt toch niks van terecht.
Dat zou dan eigenlijk moeten leiden tot jezelf weer opbouwen met hulp van anderen om weer vertrouwen te krijgen naar mensen toe, want nu leef je geheel afgesloten en dat is niet goed voor jouzelf. Daar heb je zelf ook een verantwoording in om daar mee aan de slag te gaan, en dan vooral voor jezelf, je leeft nu in een gesloten wereld waarin mensen slecht zijn.quote:Op vrijdag 15 november 2013 10:16 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Maar het is nou eenmaal wat mensen mij aangedaan hebben.
Al vanaf jongs af aan heb ik geleerd dat mensen niet aardig zijn en me zelfs "zomaar" weggeven. (Ik ben geadopteerd.) Verder dus het gepest zijn. Andere situaties waarin ik merkte dat mensen niet aardig zijn. Ik ben wat dat betreft ontzettend beschadigd en dat zit er heel diep in.
En dat heeft ertoe geleid dat áls ik bijv gedwongen zou worden om (samen) te werken met mensen dat iemand me zó kwaad kan maken (wellicht onbewust) dat het voor diegene behoorlijk verkeerd af kan lopen.
Het is iig goed dat ik mezelf zo goed ken. En uit veiligheid voor mezelf en anderen geen collega's kan verdragen.
Meid!quote:Op vrijdag 15 november 2013 09:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee, daarom heb ik ook beenwarmers, craftshirt, dik fietsshirt, overschoenen, lange handschoenen en een colletje als ik fiets.
Goed gezegd, ik waardeer je input en je nuanceringen!quote:Op vrijdag 15 november 2013 10:20 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Alles wat je nu schrijft wist ik niet, maar dan nog zou ik zo niet reageren. Iemand kan door veel omstandigheden zo geworden zijn, niemand wordt namelijk zo geboren, wel gevormd als er niets aan wordt gedaan.
Voor niemand is het echt goed om thuis te zitten met nul perspectief en geld. Sommigen hebben daar hulp bij nodig en veel begeleiding en uitleg. Heel veel uitingen van geweld of vandalisme en weet ik niet wat komt voort uit frustratie en onvermogen om om te gaan met emoties en omstandigheden.
Helaas is niet iedereen behept met een goed stel genen en goede opgroeimogelijkheden, het is geen excuus op zich, maar wel een grote factor vaak, en het is veel moeilijker om achteraf nog bij te stellen dan om tijdens het opgroeien een goede basis mee te geven. En dan nog zul je inderdaad mensen hebben die het ondanks dat niet helemaal goed zullen redden.
Mensen wijzen op hun fouten en daarover met walging spreken zal beslist niet zorgen voor positieve veranderingen binnen de persoon, daar is een hele andere aanpak voor nodig vrees ik, en dat is voortbouwen op de dingen die ze wel goed doen, zelfvertrouwen kweken en uitbouwen. Etc..
Precies.quote:Op vrijdag 15 november 2013 10:58 schreef Sangha het volgende:
Meid!
Zonder dollen; heerlijk om nu juist te biken. Is het fris dan kan je je daar inderdaad op kleden, en hoe harder je fietst hoe warmer je het krijgt.
Ik vind je reactie te kort door de bocht. Ik begrijp wel waar dit soort sentimenten vandaan komen, maar het is te makkelijk zo te reageren. En totaal niet motiverend.quote:Op vrijdag 15 november 2013 10:05 schreef Interv het volgende:
[..]
Heerlijk, ja ik zit ook elke dag wel op de bike, straks helemaal heerlijk met sneeuw en ijs. En als je dan weer thuis bent na zo'n uitdaging voel je je zo heerlijk. Nu al weer zin in!quote:Op vrijdag 15 november 2013 11:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Precies.
's ochtends met 3-4 graden is het wel lekker hoor. Ik ga 30 km/uur dus dan koel je ook wel af door de rijwind.
Ok, top!quote:Op vrijdag 15 november 2013 11:34 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik ben al jaaaren bezig met aan mezelf werken. Het gaat heeeeel langzaam ietsje beter.
Heb hele tijd geleden zelfs VERStraining gevolgd. Maar ook daar merkte ik weer dat mensen niet aardig zijn.quote:
Mensen zijn niet aardig tegen jou omdat jouw houding/gedrag niet leuk is. Actie reactie. Ligt dus aan jezelf.quote:Op vrijdag 15 november 2013 11:48 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Heb hele tijd geleden zelfs VERStraining gevolgd. Maar ook daar merkte ik weer dat mensen niet aardig zijn.
Er zat echt zo'n typische borderliner tussen. Die verdwijnt soms af en toe gewoon, dierbaren in onzekerheid achterlatend. Ze is al heel vaak met de politie in aanraking gekomen. En dat heeft dan een kind...
Ik ben als gewoon normaal vriendelijk persoon die training ingekomen hoor. Heb daar geen spoortje van agressie laten zien. Ben niet boos geweest op de anderen, heb ook geen ruzie gekregen met de anderen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 11:51 schreef Interv het volgende:
[..]
Mensen zijn niet aardig tegen jou omdat jouw houding/gedrag niet leuk is. Actie reactie. Ligt dus aan jezelf.
Ja ik begrijp wel wat je bedoelt hoor en ik zie ook wel door de regels door dat TS haar houding er voor kan zorgen dat ze in haar sores blijft hangen. En ook de actie-reactie begrijp ik. Maar iemand gek noemen bijvoorbeeld dat vind ik te ver gaan, en al was ze gek, denk je dat ze daarvoor heeft gekozen?quote:Op vrijdag 15 november 2013 11:49 schreef Interv het volgende:
Ik vind helemaal niet dat ik kort door de bocht reageer. Als iemand duidelijk aangeeft niet te willen en allerlei excuusjes verzint om dingen maar niet te doen, waarom zou je zo iemand nog willen pamperen? Want dat is wat jullie doen. Begrip opbrengen voor iemand die om iets heel kleins al letterlijke moordneigingen krijgt? Mwah nee, sorry, maar ik denk dat ze gek is.
Haar kijk op de wereld is ook dat iedereen haar kwaad heeft gedaan. Tsja. Als jij al eng agressief wordt om niks kan ik mij voorstellen dat mensen je kut vinden.
Geen geld voor.quote:Op vrijdag 15 november 2013 09:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee, daarom heb ik ook beenwarmers, craftshirt, dik fietsshirt, overschoenen, lange handschoenen en een colletje als ik fiets.
Gewichtstoename en ontregelde bloedsuikers nu je niet meer fietst? Ik moet het je nageven, je hebt therapie-ontrouwheid tot een kunst verheven TS.quote:Op zondag 17 november 2013 11:55 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Geen geld voor.
Maar maakt niet uit, ik hoef niet te fietsen (daarom zei ik "Als het moet").
Daar hoeft niemand bang voor te zijn, dat gaat niet gebeuren.quote:Op zondag 17 november 2013 13:34 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Gewichtstoename en ontregelde bloedsuikers nu je niet meer fietst? Ik moet het je nageven, je hebt therapie-ontrouwheid tot een kunst verheven TS.![]()
Wat ik in zulke situaties altijd vervend vind is dat ik (lees: belastingbetaler) ervoor ga opdraaien als je zulke fikse complicaties gaat krijgen van je diabetes dat zelfs jij er niet omheen kunt en in het ziekenhuis belandt. Of je behandeling/medicatie niet kunt betalen omdat je je eigen risico te hoog hebt gezet.
Soms zou onze staat iets minder verzorgend mogen zijn.
Lang leve het Amerikaanse systeem inderdaad. Weten we zeker dat mensen eenmaal in zo'n situatie er nooit meer uit komen.quote:Op zondag 17 november 2013 13:34 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Gewichtstoename en ontregelde bloedsuikers nu je niet meer fietst? Ik moet het je nageven, je hebt therapie-ontrouwheid tot een kunst verheven TS.![]()
Wat ik in zulke situaties altijd vervend vind is dat ik (lees: belastingbetaler) ervoor ga opdraaien als je zulke fikse complicaties gaat krijgen van je diabetes dat zelfs jij er niet omheen kunt en in het ziekenhuis belandt. Of je behandeling/medicatie niet kunt betalen omdat je je eigen risico te hoog hebt gezet.
Soms zou onze staat iets minder verzorgend mogen zijn.
Jouw eigen woorden:quote:Op zondag 17 november 2013 13:39 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Daar hoeft niemand bang voor te zijn, dat gaat niet gebeuren.
Ondanks wat gewichtstoename had ik een mooie 7 als bloedsuiker de laatste keer.
Nu jij weer.
quote:Op woensdag 13 november 2013 10:14 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Dat was bij 1 workshop een vraag: Heb je je ziekte geaccepteerd?
En een crosspostje:quote:Op donderdag 14 november 2013 21:15 schreef Brummetje_ het volgende:
Het is een tijdje heel goed gegaan. Toen het nog redelijk weer was fietste ik vrijwel elke dag 10/15 kilometer (eigen tempo). Daarnaast bewoog ik thuis ook. Mijn bloedsuiker was heel mooi. Ik was zo'n 9 kilo kwijt. Zit nu weer 3 kilo aan.
Maar het is helaas geen weer meer om te fietsen.
quote:Op zaterdag 16 november 2013 19:08 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik neem de gok wel. Een heel hoog eigen risico en daardoor een lekker lage maandpremie.
Ik zeg niet dat we naar het amerikaanse systeem moeten.quote:Op zondag 17 november 2013 13:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Lang leve het Amerikaanse systeem inderdaad. Weten we zeker dat mensen eenmaal in zo'n situatie er nooit meer uit komen.
Waarschijnlijk is niet zeker. Niemand weet hoe het loopt. Maar ik heb nu ondanks de herfst en daardoor minder sporten alsnog een mooie bloedsuiker.quote:Op zondag 17 november 2013 13:58 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Jouw eigen woorden:
[..]
[..]
En een crosspostje:
[..]
quote:
Want als het geen zomer is, is het onmogelijk buiten sporten. Ben je van suikergoed gemaakt?quote:Op zondag 17 november 2013 14:47 schreef Brummetje_ het volgende:
(Of in ieder geval wanneer het redelijk lekker weer is.)
Moutainbiken, hardlopen, zwemmen, skaten, wandelen.
Allemaal buiten.
Ja.quote:Op zondag 17 november 2013 14:48 schreef Copycat het volgende:
[..]
Want als het geen zomer is, is het onmogelijk buiten sporten. Ben je van suikergoed gemaakt?
Jij bent óf een hele goede trol, of een persoon waaraan onze verzorgingsstaat aan ten onder gaat. Ik hoop het eerste maar in het 2e geval hoop ik dat je -weg-quote:Op zondag 17 november 2013 14:50 schreef Brummetje_ het volgende:
Nee ff serieus: Ik krijg mezelf nu het herfst is echt niet naar buiten om "lekker" te gaan hardlopen of fietsen.
Ik heb gewoon wat dat betreft geen discipline. Kan toch?quote:Op zondag 17 november 2013 14:57 schreef byah het volgende:
[..]
Jij bent óf een hele goede trol, of een persoon waaraan onze verzorgingsstaat aan ten onder gaat. Ik hoop het eerste maar in het 2e geval hoop ik dat je -weg-
Dit.quote:Op zondag 17 november 2013 14:57 schreef byah het volgende:
[..]
Jij bent óf een hele goede trol, of een persoon waaraan onze verzorgingsstaat aan ten onder gaat. Ik hoop het eerste maar in het 2e geval hoop ik dat je -weg-
En je prioriteiten zijn parasiteren op de samenleving?quote:Op zondag 17 november 2013 15:00 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Ik heb gewoon wat dat betreft geen discipline. Kan toch?
Als ik maar mijn prioriteiten weet waar ik écht discipline voor moet tonen. En die weet ik!
Je kunt maar een prioriteit hebben!quote:Op zondag 17 november 2013 15:11 schreef Miracle_Drug het volgende:
En je prioriteiten zijn parasiteren op de samenleving?
Nee, 1 prioriteit is iig psychisch beter worden.quote:Op zondag 17 november 2013 15:11 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
En je snapt dat sporten daarbij van grote meerwaarde kan zijn? Je werkt je eigen prioriteit tegen.quote:Op zondag 17 november 2013 15:56 schreef Brummetje_ het volgende:
Nee, 1 prioriteit is iig psychisch beter worden.
Wat is deze?quote:Op zondag 17 november 2013 16:04 schreef regiliopeace het volgende:
Brummelijn, ik hoor je veel beperkingen opsommen, maar je vergeet er één; het feit dat je je hoofd kaalscheert en er videos over uploadt op youtube. Dat lijkt me niet bespoedigend voor je carrière.
quote:Op zondag 17 november 2013 16:04 schreef regiliopeace het volgende:
Brummelijn, ik hoor je veel beperkingen opsommen, maar je vergeet er één; het feit dat je je hoofd kaalscheert en er videos over uploadt op youtube. Dat lijkt me niet bespoedigend voor je carrière.
Ik denk dat die videos inmiddels weg zijn. Ik zal nog eens een zoekpoging wagen. Maar het is een true story.quote:
Doe maar niet.quote:Op zondag 17 november 2013 16:19 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Ik denk dat die videos inmiddels weg zijn. Ik zal nog eens een zoekpoging wagen. Maar het is een true story.
Er is hier nou eenmaal geen goedkope sportschool in de buurt. Sowieso geen sportschool. Daarbij heb ik ook niet echt het geld voor de sportschool.quote:Op zondag 17 november 2013 15:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
En je snapt dat sporten daarbij van grote meerwaarde kan zijn? Je werkt je eigen prioriteit tegen.
Voor hardlopen of fietsen heb je geen sportschool nodig.quote:Op zondag 17 november 2013 18:23 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Er is hier nou eenmaal geen goedkope sportschool in de buurt. Sowieso geen sportschool. Daarbij heb ik ook niet echt het geld voor de sportschool.
Fietsen, hardlopen ... Kost geen drol in de gezonde buitenlucht. Denk niet in obstakels maar in mogelijkheden. Dat helpt je een stuk verder.quote:Op zondag 17 november 2013 18:23 schreef Brummetje_ het volgende:
Er is hier nou eenmaal geen goedkope sportschool in de buurt. Sowieso geen sportschool. Daarbij heb ik ook niet echt het geld voor de sportschool.
Ik doelde meer op bezoekjes aan de GGZ.
Ik heb er ook geen geld voor maar ik wandel en fiets veel. Je gaat echt niet kapot hoor van een beetje koude buitenlucht.quote:Op zondag 17 november 2013 18:23 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Ik doelde meer op bezoekjes aan de GGZ.
..en goedkoper dan de GGZ. Maar ja sommige mensen en logica.quote:Op zondag 17 november 2013 18:30 schreef Copycat het volgende:
[..]
Fietsen, hardlopen ... Kost geen drol in de gezonde buitenlucht. Denk niet in obstakels maar in mogelijkheden. Dat helpt je een stuk verder.
quote:Op zondag 17 november 2013 18:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Voor hardlopen of fietsen heb je geen sportschool nodig.
quote:Op zondag 17 november 2013 18:30 schreef Copycat het volgende:
[..]
Fietsen, hardlopen ... Kost geen drol in de gezonde buitenlucht. Denk niet in obstakels maar in mogelijkheden. Dat helpt je een stuk verder.
Ik had het over bezoekjes bij de GGZ.quote:Op zondag 17 november 2013 18:32 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Ik heb er ook geen geld voor maar ik wandel en fiets veel. Je gaat echt niet kapot hoor van een beetje koude buitenlucht.
Ah, die zit tegenwoordig in de sportschool.quote:Op zondag 17 november 2013 20:14 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik had het over bezoekjes bij de GGZ.
Nee hoor, bij mij op het industrieterrein naast de McDonalds.quote:Op zondag 17 november 2013 20:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, die zit tegenwoordig in de sportschool.
Dan doe ik dat gewoon. Dan moet het nml en vind ik het ook niet heel erg. Ik heb absoluut geen hekel aan fietsen.quote:Op zondag 17 november 2013 23:12 schreef BlueMage het volgende:
Stel je voor dat je dadelijk naar je werk moet fietsen mocht je heel per ongeluk die baan krijgen!
Gelukkig ben je positief ingesteld.quote:Op zondag 17 november 2013 23:03 schreef Brummetje_ het volgende:
En heel waarschijnlijk is dit de volgende poging die gaat mislukken (gesproken over dat ik de baan krijg). Maar goed, ik heb het dan wel wéér geprobeerd!
Ik ga er altijd heel positief in. Denk: dit keer gaat het me wél lukken! Ik gá ervoor! Ik begin bij iedere baan vol goede moed.quote:Op zondag 17 november 2013 23:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gelukkig ben je positief ingesteld.
Ligt het heel misschien aan je instelling?quote:Op zondag 17 november 2013 23:21 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Ik ga er altijd heel positief in. Denk: dit keer gaat het me wél lukken! Ik gá ervoor! Ik begin bij iedere baan vol goede moed.
Alleen is het al 17 keer misgegaan. Dat ben ik niet vergeten, dus waarom zou het deze keer wel goed gaan?
Waar het aan ligt dat het steeds misgaat is nml nog (lang) niet verholpen.
Mag ik vragen wat voor soort banen?quote:Op zondag 17 november 2013 23:03 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik ga trouwens op 2 dingen solliciteren.
Alhoewel eentje het me wel moeilijk maakt (solliciteren via de site en gezeik dat het bestand niet .doc of .pdf is) en mijn borderlinekant roept alweer: "Láát maar! Als ze niet willen dat mensen solliciteren moeten ze vooral zo doorgaan!"
En heel waarschijnlijk is dit de volgende poging die gaat mislukken (gesproken over dat ik de baan krijg). Maar goed, ik heb het dan wel wéér geprobeerd!
Jawel, ik begin élke keer écht vol goede moed aan een nieuwe baan!quote:Op zondag 17 november 2013 23:30 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ligt het heel misschien aan je instelling?Die is natuurlijk zeer negatief met "het zal wel weer mis gaan" dan begin je er niet "vol goede moed" ergens aan, volgens mij.
Ik heb allerlei soorten banen gehad.quote:Op maandag 18 november 2013 00:05 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat voor soort banen?
Ik heb idd alleen MAVO.quote:Op maandag 18 november 2013 07:32 schreef computergirl het volgende:
Allemaal ongeschoold werk waar ze ook een hardwerkende Pool voor aan kunnen nemen volgens mij.
De man die 'm eerst deed kreeg die wijk weer nadat post sorteren automatisch ging (dat deed hij dus en ik ging op pad). Daarbij was ik daar ook te langzaam mee. Best grote wijk en ik deed ook nog avondwerk bij de post, had soms nauwelijks tijd om te eten.quote:Op maandag 18 november 2013 09:56 schreef ikeetgraagpatat het volgende:
wat ging er dan mis bij postbezorging?
Komt die aandoening door je diabetes toevallig?quote:Op maandag 18 november 2013 10:06 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Plus dat het lopend werk is en dat niet zonder pijn gaat bij mij ivm aandoening aan beide voeten.
lamlendigheid gok ikquote:Op maandag 18 november 2013 11:54 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Komt die aandoening door je diabetes toevallig?
Nee. Dit heb ik al mijn hele leven. Een pees die door de gehele voet loopt gaat ontzettend pijn doen bij (lang) staan/lopen.quote:Op maandag 18 november 2013 11:54 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Komt die aandoening door je diabetes toevallig?
oplossing: betere schoenen en/of steunzolen van de podoquote:Op maandag 18 november 2013 12:30 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Nee. Dit heb ik al mijn hele leven. Een pees die door de gehele voet loopt gaat ontzettend pijn doen bij (lang) staan/lopen.
Goeie schoenen heb ik. Steunzolen helpen helaas niet.quote:Op maandag 18 november 2013 12:31 schreef ikeetgraagpatat het volgende:
[..]
oplossing: betere schoenen en/of steunzolen van de pedo
quote:Op maandag 18 november 2013 12:41 schreef ikeetgraagpatat het volgende:
er is meer dan 1 pedotherapeut in nederland - dan ga je voor een second opinion
Omdat ze geen discipline heeft om te sporten in de herfst? Nounou, er zijn mensen die nooit geen discipline hebben om te sporten en alsnog een stabiel leven hebben hoor. Het is geen must.quote:Op zondag 17 november 2013 15:11 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Dit.
[..]
Die zijn dus heel gedisciplineerd, want hebben altijd discipline. Maar ik snap wat je bedoelt ... alleen zijn die mensen ook chronisch (geestelijk) ziek waarbij sporten aantoonbaar helpt?quote:Op maandag 18 november 2013 12:59 schreef Interv het volgende:
er zijn mensen die nooit geen discipline hebben om te sporten
Ik weet waar ik op moet letten. En zodra het psychisch mis dreigt te gaan, trek ik aan de bel. Voor nu ben ik psychisch stabiel.quote:Op maandag 18 november 2013 13:31 schreef Copycat het volgende:
Het zit 'm juist in de regelmaat. Ook mentaal.
Ik snap sowieso niet hoe mensen erbij komen dat sporten 'aantoonbaar' helpt, valt volgens mij el mee.quote:Op maandag 18 november 2013 13:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Die zijn dus heel gedisciplineerd, want hebben altijd discipline. Maar ik snap wat je bedoelt ... alleen zijn die mensen ook chronisch (geestelijk) ziek waarbij sporten aantoonbaar helpt?
Doe een kleine Google search en ontdek.quote:Op maandag 18 november 2013 13:40 schreef Interv het volgende:
Ik snap sowieso niet hoe mensen erbij komen dat sporten 'aantoonbaar' helpt, valt volgens mij el mee.
quote:Op maandag 18 november 2013 13:45 schreef Copycat het volgende:
[..]
Doe een kleine Google search en ontdek.
Bijvoorbeeld dit: http://www.trimbos.nl/web(...)heid%20compleet.ashx
Geen zin om te lezen. Ik bedoel: er wordt ook beweerd dat je door sporten (hardlopen bijvoorbeeld) gelukkiger wordt, dat je je beter voelt over jezelf. Ik merk er nooit wat van, ben altijd moe na sporten en niet gelukkiger. En dan sport ik ook nog eens intensief. Ik word gelukkiger van op de bank zitten met chips, thee en mijn favo serie.quote:Op maandag 18 november 2013 13:45 schreef Copycat het volgende:
[..]
Doe een kleine Google search en ontdek.
Bijvoorbeeld dit: http://www.trimbos.nl/web(...)heid%20compleet.ashx
Heb er even over nagedacht, maar wil toch reageren.quote:Op zondag 17 november 2013 16:04 schreef regiliopeace het volgende:
Brummelijn, ik hoor je veel beperkingen opsommen, maar je vergeet er één; het feit dat je je hoofd kaalscheert. Dat lijkt me niet bespoedigend voor je carrière.
Dat ze zeggen dat je je gelukkig en energievol voelt na sporten, bijv hardlopen.quote:Op maandag 18 november 2013 14:07 schreef Interv het volgende:
[..]
[..]
Geen zin om te lezen. Ik bedoel: er wordt ook beweerd dat je door sporten (hardlopen bijvoorbeeld) gelukkiger wordt, dat je je beter voelt over jezelf. Ik merk er nooit wat van, ben altijd moe na sporten en niet gelukkiger. En dan sport ik ook nog eens intensief. Ik word gelukkiger van op de bank zitten met chips, thee en mijn favo serie.
Ja, ik voel me ook niet gelukkiger of vol energie na hardlopen. Maar wij zijn vast uitzonderingen. Ik slaap wel beter als ik intensief heb gesport, dat wel.quote:Op maandag 18 november 2013 14:14 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Dat ze zeggen dat je je gelukkig en energievol voelt na sporten, bijv hardlopen.
Hell no!
Ik ben kapót na hardlopen. Dan voel ik me echt niet gelukkig(er) hoor. Ik slaap er zelfs niet beter door.
Nee als je jezelf helemaal kapot hebt gerend voel je je niet energiekquote:Op maandag 18 november 2013 14:18 schreef Interv het volgende:
[..]
Ja, ik voel me ook niet gelukkiger of vol energie na hardlopen. Maar wij zijn vast uitzonderingen. Ik slaap wel beter als ik intensief heb gesport, dat wel.
Nou en, soms heb ik zin om mezelf helemaal kapot te rennen. Lekker uitdagend.quote:Op maandag 18 november 2013 14:19 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Nee als je jezelf helemaal kapot hebt gerend voel je je niet energiek
Maar als je wat aan je conditie hebt gewerkt en 's ochtends even een (half) uurtje gaat hardlopen, kan ik me wel voorstellen dat dat een goeie warming up is voor de rest van de dag en je je daardoor lekker voelt
Naja, na het sporten behoor je - normaal gesproken - een fijn gevoel te krijgen. Ik kan me niet herinneren na het sportenquote:Op maandag 18 november 2013 14:26 schreef Interv het volgende:
[..]
Nou en, soms heb ik zin om mezelf helemaal kapot te rennen. Lekker uitdagend.![]()
Ik loop 's ochtends vaak hard, niet intensief, maar dat is omdat ik sowieso twee keer per dag wil sporten en er anders geen tijd is. Ik wil mijn lichaam nou eenmaal mooi houden, maar ik word niet spontaan gelukkig of vol energie als ik sport. Ik weet niet hoor, ik sport ook al erg veel vanaf mijn twaalfde (toen drie keer per week sowieso) dus misschien ben ik sporten wel gewend.![]()
En over dat Trimbus onderzoek, ik ken genoeg labieltjes die veel sporten met stiekeme psychische problemen trouwens. Ik geloof er dus niet zo in, maar wie ben ik.
Oh, ik heb wel eens na sporten gedacht dat ik enorm moe ben, enzovoort. Nee, ik word altijd moe wakker.quote:Op maandag 18 november 2013 14:29 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Naja, na het sporten behoor je - normaal gesproken - een fijn gevoel te krijgen. Ik kan me niet herinneren na het sportenZO MOE
DIT DOE IK NOOIT! MEER
gedacht te hebben. Wel
YEA
WAS WEER LEKKER
Ook word je wel energieker wakker imo
Misschien minder dan 16 uur slapenquote:Op maandag 18 november 2013 14:31 schreef Interv het volgende:
[..]
Oh, ik heb wel eens na sporten gedacht dat ik enorm moe ben, enzovoort. Nee, ik word altijd moe wakker.
Humor man.quote:Op maandag 18 november 2013 14:32 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Misschien minder dan 16 uur slapen
Nee. Lees het topic.quote:Op maandag 18 november 2013 12:59 schreef Interv het volgende:
[..]
Omdat ze geen discipline heeft om te sporten in de herfst? Nounou, er zijn mensen die nooit geen discipline hebben om te sporten en alsnog een stabiel leven hebben hoor. Het is geen must.
Dus ondanks dat mensen jou als aardig maar stil zagen en er geen conflict tussen jou en anderen in de groep ontstond, vind je het feit dat er iemand anders in de groep zit die een stoornis heeft en daardoor zich slecht gedraagt een reden om weer te denken 'zie je wel, mensen zijn niet aardig' en je weer zelf slecht te gaan gedragen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 11:48 schreef Brummetje_ het volgende:
Heb hele tijd geleden zelfs VERStraining gevolgd. Maar ook daar merkte ik weer dat mensen niet aardig zijn.
Er zat echt zo'n typische borderliner tussen. Die verdwijnt soms af en toe gewoon, dierbaren in onzekerheid achterlatend. Ze is al heel vaak met de politie in aanraking gekomen. En dat heeft dan een kind...
Jep.quote:Op maandag 18 november 2013 19:54 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dus ondanks dat mensen jou als aardig maar stil zagen en er geen conflict tussen jou en anderen in de groep ontstond, vind je het feit dat er iemand anders in de groep zit die een stoornis heeft en daardoor zich slecht gedraagt een reden om weer te denken 'zie je wel, mensen zijn niet aardig' en je weer zelf slecht te gaan gedragen.
Zie je niet hoe dom dat is?
Jij hebt zelf een stoornis, en daarom word je boos op mensen die dat niet verdienen. En tegelijk neem je die andere persoon kwalijk dat zij zich slecht gedraagt, ook al heeft ze een stoornis. En gebruik je haar gedrag als reden om alle mensen te haten en niet te veranderen.
Volgens mij doe je dat omdat je niet wil dat de schuld bij jou ligt. Je legt nu de schuld van alles bij anderen, maar daarmee maak je het ook onmogelijk te veranderen. Als je de schuld bij jezelf legt, voel je je natuurlijk enorm kut want dan zou je een leuker leven kunnen hebben als je bepaalde dingen deed. En die dingen vind je moeilijk, dus je hebt liever dat ze onmogelijk zijn, zodat je niet kunt falen.quote:Op maandag 18 november 2013 20:07 schreef Brummetje_ het volgende:
Volgens psych zoek ik zoveel mogelijk dingen waarvan/waarover ik kan denken dat mensen idd niet aardig zijn. Die mijn hekel aan mensen weer doen oplaaien.
Het kost je hier anders weinig moeite. Dat vind ik raar.quote:Op maandag 18 november 2013 20:58 schreef Brummetje_ het volgende:
Nou er is mij gewoon heel wat aangedaan. Dingen die moesten, maar ook pesterijen. Daardoor ben ik zo gaan denken/gedragen.
Het is gewoon heel lastig om hier vanaf te komen. Ook omdat ik er ook nog eens een contactstoornis bij heb. Zonder dat was het wellicht iets makkelijker geweest.
Ik kan al zeggen dat het ietsje beter gaat dan jaren geleden. Als iemand mij nu iets vraagt, antwoord ik meer dan 1 woord. Maar dat kost energie en soms heb ik er totaal geen zin in.
Ik ben (extreem) introvert. Omgaan met anderen kost me dus energie ipv dat het energie oplevert (extravert).
quote:“I can choose either to be a victim of the world or an adventurer in search of treasure. It’s all a question of how I view my life.”
— Paulo Coelho, Eleven Minutes
Hoe bedoel je?quote:Op maandag 18 november 2013 21:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het kost je hier anders weinig moeite. Dat vind ik raar.
Dat het je hier kennelijk niet te veel energie kost om een stuk spraakzamer te zijn.quote:
Dat vind ik niet zo gek.quote:Op maandag 18 november 2013 21:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat het je hier kennelijk niet te veel energie kost om een stuk spraakzamer te zijn.
Ik had gezien dat je het benoemde. Sorry dat ik er nog niks over gezegd heb.quote:Op maandag 18 november 2013 21:52 schreef BlueMage het volgende:
Ik blijf zeggen, kijk eens naar behandelingen voor PTSS.
Ook daar heb ik vrijwel geen herinneringen van. Niet omdat het zo verschrikkelijk was, maar omdat mijn brein het blijkbaar niet belangrijk genoeg vond om op te slaan.quote:Op maandag 18 november 2013 22:21 schreef BlueMage het volgende:
Het is nog niet geheel uitgezocht waarom het zou werken maar het schijnt toch wel aan te slaan oid, die therapie, geef het een kans.
...en dat pesten is ook 'n trauma hoor, kun je wel ontkennen maar is wel zo.
Ik denk dat je jezelf wat dat betreft onderschat. En dat het een dus best met elkaar te maken heeft. Je zou hier namelijk ook nog een stuk minder communicatief kunnen zijn dan je nu bent.quote:Op maandag 18 november 2013 21:47 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Dat vind ik niet zo gek.
Hier zie ik geen mensen, hier zit (of sta) ik niet tegenover ze. Hier kan ik nadenken over wat ik zeg. Hier hoef ik niet letterlijk te praten. Hier kan ik weggaan (uit een discussie) als ik dat wil. Hier kan ik me een tijdje niet laten zien als ik er geen zin meer in heb.
Typen gaat makkelijker dan praten ja. Bij sommigen is het juist andersom.
Maar het een heeft absoluut niet met het ander te maken. Dwz (lees = ik bedoel): Het is niet zo omdat ik hier een heleboel/makkelijk type dat ik IRL goed kan praten.
Dus raar dat jij dat raar vind.
Kut, ik wilde alleen ff een bookmark plaatsen. Volgens mij klikte ik verkeerd.quote:
"Selectief arbeidsongeschikt" noemt men dat in de volksmond ook wel.quote:Op maandag 18 november 2013 22:50 schreef tombolafan het volgende:
Maar door je verleden ben je zó beschadigd dat je niet met mensen om kan gaan, maarrrr je hoeft er niet voor in therapie want je hebt er geen last van en je herinnert je het niet eens?
Dat zijn twee woorden hé, één woord was destijds de max.quote:
Hoho, ze is maar maatje 36 volgens eigen zeggenquote:Op maandag 18 november 2013 22:55 schreef kastanova het volgende:
[..]
"Selectief arbeidsongeschikt" noemt men dat in de volksmond ook wel.
Te lam en dik om te werken, maar zodra ze Franse frietjes ruikt springt ze over haar met boterhammen afgevulde trog en vallen alle psychische mensenvrees-lasten van haar af.
Nu we het er toch over hebben? Hoe heb je al die jaren dan in godesnaam bij de Mac besteld?
Of antwoordde je bij de vraag "Wat zou u willen eten mevrouw?" gewoon met slechts 1 woord: "ALLES!"
Dat ging over haar sok.quote:Op maandag 18 november 2013 22:59 schreef computergirl het volgende:
[..]
Hoho, ze is maar maatje 36 volgens eigen zeggen
En tóch lukt het me niet om IRL een gesprek met iemand aan te gaan en/of te behouden.quote:Op maandag 18 november 2013 22:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk dat je jezelf wat dat betreft onderschat. En dat het een dus best met elkaar te maken heeft. Je zou hier namelijk ook nog een stuk minder communicatief kunnen zijn dan je nu bent.
Wat heb je niet verdiend? Vind je dat ik je respectloos bejegen? Toch niet door te zeggen dat ik denk dat je jezelf misschien onderschat?quote:Op dinsdag 19 november 2013 09:45 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
En tóch lukt het me niet om IRL een gesprek met iemand aan te gaan en/of te behouden.
Niet met collega's, maar ook niet met iemand op een verjaardag van mijn (schoon)familie. En als het een "kringgesprek" is ben ik de enige die je niet hoort. Verder zegt iedereen zo af en toe weleens wat.
Ik denk elke keer van tevoren: het gaat me nu wél lukken, ik ga gewoon lekker praten met anderen. Eenmaal daar is het: "..."
Het lukt me gewoon niet.
Bestellen gaat overigens prima. Ik weet wat ik wil en zeg dat, of zij vraagt ernaar en ik antwoord. Maar ook dan hoef ik niet meer contact met mensen dan nodig. Ik zoek een rustig plekje en vind het al irritant als er iemand tegenover me (aan het volgende tafeltje) of aan het tafeltje naast me gaat zitten. Zeker als ze kutkinderen met kutballonnen hebben.
En verder ga ik dit topic links laten liggen. Dit heb ik nml niet verdiend.
En hoe is dat een onvermogen om te kunnen werken precies?quote:Op dinsdag 19 november 2013 09:45 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
En tóch lukt het me niet om IRL een gesprek met iemand aan te gaan en/of te behouden.
Niet met collega's, maar ook niet met iemand op een verjaardag van mijn (schoon)familie. En als het een "kringgesprek" is ben ik de enige die je niet hoort. Verder zegt iedereen zo af en toe weleens wat.
Ik denk elke keer van tevoren: het gaat me nu wél lukken, ik ga gewoon lekker praten met anderen. Eenmaal daar is het: "..."
Het lukt me gewoon niet.
Bestellen gaat overigens prima. Ik weet wat ik wil en zeg dat, of zij vraagt ernaar en ik antwoord. Maar ook dan hoef ik niet meer contact met mensen dan nodig. Ik zoek een rustig plekje en vind het al irritant als er iemand tegenover me (aan het volgende tafeltje) of aan het tafeltje naast me gaat zitten. Zeker als ze kutkinderen met kutballonnen hebben.
En verder ga ik dit topic links laten liggen. Dit heb ik nml niet verdiend.
Dat lukt mij ook niet. Is gewoon een karaktertrek (introvert) en geen ziektequote:Op dinsdag 19 november 2013 09:45 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Het lukt me gewoon niet.
Dat je introvert bent, wil nog niet zeggen dat het onmogelijk voor je is om een gesprek met iemand te voerenquote:Op dinsdag 19 november 2013 10:34 schreef computergirl het volgende:
[..]
Dat lukt mij ook niet. Is gewoon een karaktertrek (introvert) en geen ziekte
quote:Op dinsdag 19 november 2013 10:44 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dat je introvert bent, wil nog niet zeggen dat het onmogelijk voor je is om een gesprek met iemand te voeren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |