Geen geld voor.quote:Op vrijdag 15 november 2013 09:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee, daarom heb ik ook beenwarmers, craftshirt, dik fietsshirt, overschoenen, lange handschoenen en een colletje als ik fiets.
Gewichtstoename en ontregelde bloedsuikers nu je niet meer fietst? Ik moet het je nageven, je hebt therapie-ontrouwheid tot een kunst verheven TS.quote:Op zondag 17 november 2013 11:55 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Geen geld voor.
Maar maakt niet uit, ik hoef niet te fietsen (daarom zei ik "Als het moet").
Daar hoeft niemand bang voor te zijn, dat gaat niet gebeuren.quote:Op zondag 17 november 2013 13:34 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Gewichtstoename en ontregelde bloedsuikers nu je niet meer fietst? Ik moet het je nageven, je hebt therapie-ontrouwheid tot een kunst verheven TS.![]()
Wat ik in zulke situaties altijd vervend vind is dat ik (lees: belastingbetaler) ervoor ga opdraaien als je zulke fikse complicaties gaat krijgen van je diabetes dat zelfs jij er niet omheen kunt en in het ziekenhuis belandt. Of je behandeling/medicatie niet kunt betalen omdat je je eigen risico te hoog hebt gezet.
Soms zou onze staat iets minder verzorgend mogen zijn.
Lang leve het Amerikaanse systeem inderdaad. Weten we zeker dat mensen eenmaal in zo'n situatie er nooit meer uit komen.quote:Op zondag 17 november 2013 13:34 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Gewichtstoename en ontregelde bloedsuikers nu je niet meer fietst? Ik moet het je nageven, je hebt therapie-ontrouwheid tot een kunst verheven TS.![]()
Wat ik in zulke situaties altijd vervend vind is dat ik (lees: belastingbetaler) ervoor ga opdraaien als je zulke fikse complicaties gaat krijgen van je diabetes dat zelfs jij er niet omheen kunt en in het ziekenhuis belandt. Of je behandeling/medicatie niet kunt betalen omdat je je eigen risico te hoog hebt gezet.
Soms zou onze staat iets minder verzorgend mogen zijn.
Jouw eigen woorden:quote:Op zondag 17 november 2013 13:39 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Daar hoeft niemand bang voor te zijn, dat gaat niet gebeuren.
Ondanks wat gewichtstoename had ik een mooie 7 als bloedsuiker de laatste keer.
Nu jij weer.
quote:Op woensdag 13 november 2013 10:14 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Dat was bij 1 workshop een vraag: Heb je je ziekte geaccepteerd?
Nee, maar ik heb wel geaccepteerd dat ik me niet aan het dieet kan houden en daardoor wrs vroeg last ga krijgen van de symptomen van diabetes. Het zij zo...
Als ik naar de Mac wil, ga ik naar de Mac. Ondanks de diabetes.
En een crosspostje:quote:Op donderdag 14 november 2013 21:15 schreef Brummetje_ het volgende:
Het is een tijdje heel goed gegaan. Toen het nog redelijk weer was fietste ik vrijwel elke dag 10/15 kilometer (eigen tempo). Daarnaast bewoog ik thuis ook. Mijn bloedsuiker was heel mooi. Ik was zo'n 9 kilo kwijt. Zit nu weer 3 kilo aan.
Maar het is helaas geen weer meer om te fietsen.
quote:Op zaterdag 16 november 2013 19:08 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik neem de gok wel. Een heel hoog eigen risico en daardoor een lekker lage maandpremie.
Ik zeg niet dat we naar het amerikaanse systeem moeten.quote:Op zondag 17 november 2013 13:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Lang leve het Amerikaanse systeem inderdaad. Weten we zeker dat mensen eenmaal in zo'n situatie er nooit meer uit komen.
Waarschijnlijk is niet zeker. Niemand weet hoe het loopt. Maar ik heb nu ondanks de herfst en daardoor minder sporten alsnog een mooie bloedsuiker.quote:Op zondag 17 november 2013 13:58 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Jouw eigen woorden:
[..]
[..]
En een crosspostje:
[..]
quote:
Want als het geen zomer is, is het onmogelijk buiten sporten. Ben je van suikergoed gemaakt?quote:Op zondag 17 november 2013 14:47 schreef Brummetje_ het volgende:
(Of in ieder geval wanneer het redelijk lekker weer is.)
Moutainbiken, hardlopen, zwemmen, skaten, wandelen.
Allemaal buiten.
Ja.quote:Op zondag 17 november 2013 14:48 schreef Copycat het volgende:
[..]
Want als het geen zomer is, is het onmogelijk buiten sporten. Ben je van suikergoed gemaakt?
Jij bent óf een hele goede trol, of een persoon waaraan onze verzorgingsstaat aan ten onder gaat. Ik hoop het eerste maar in het 2e geval hoop ik dat je -weg-quote:Op zondag 17 november 2013 14:50 schreef Brummetje_ het volgende:
Nee ff serieus: Ik krijg mezelf nu het herfst is echt niet naar buiten om "lekker" te gaan hardlopen of fietsen.
Ik heb gewoon wat dat betreft geen discipline. Kan toch?quote:Op zondag 17 november 2013 14:57 schreef byah het volgende:
[..]
Jij bent óf een hele goede trol, of een persoon waaraan onze verzorgingsstaat aan ten onder gaat. Ik hoop het eerste maar in het 2e geval hoop ik dat je -weg-
Dit.quote:Op zondag 17 november 2013 14:57 schreef byah het volgende:
[..]
Jij bent óf een hele goede trol, of een persoon waaraan onze verzorgingsstaat aan ten onder gaat. Ik hoop het eerste maar in het 2e geval hoop ik dat je -weg-
En je prioriteiten zijn parasiteren op de samenleving?quote:Op zondag 17 november 2013 15:00 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Ik heb gewoon wat dat betreft geen discipline. Kan toch?
Als ik maar mijn prioriteiten weet waar ik écht discipline voor moet tonen. En die weet ik!
Je kunt maar een prioriteit hebben!quote:Op zondag 17 november 2013 15:11 schreef Miracle_Drug het volgende:
En je prioriteiten zijn parasiteren op de samenleving?
Nee, 1 prioriteit is iig psychisch beter worden.quote:Op zondag 17 november 2013 15:11 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
En je prioriteiten zijn parasiteren op de samenleving?
En je snapt dat sporten daarbij van grote meerwaarde kan zijn? Je werkt je eigen prioriteit tegen.quote:Op zondag 17 november 2013 15:56 schreef Brummetje_ het volgende:
Nee, 1 prioriteit is iig psychisch beter worden.
Wat is deze?quote:Op zondag 17 november 2013 16:04 schreef regiliopeace het volgende:
Brummelijn, ik hoor je veel beperkingen opsommen, maar je vergeet er één; het feit dat je je hoofd kaalscheert en er videos over uploadt op youtube. Dat lijkt me niet bespoedigend voor je carrière.
quote:Op zondag 17 november 2013 16:04 schreef regiliopeace het volgende:
Brummelijn, ik hoor je veel beperkingen opsommen, maar je vergeet er één; het feit dat je je hoofd kaalscheert en er videos over uploadt op youtube. Dat lijkt me niet bespoedigend voor je carrière.
Ik denk dat die videos inmiddels weg zijn. Ik zal nog eens een zoekpoging wagen. Maar het is een true story.quote:
Doe maar niet.quote:Op zondag 17 november 2013 16:19 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Ik denk dat die videos inmiddels weg zijn. Ik zal nog eens een zoekpoging wagen. Maar het is een true story.
Er is hier nou eenmaal geen goedkope sportschool in de buurt. Sowieso geen sportschool. Daarbij heb ik ook niet echt het geld voor de sportschool.quote:Op zondag 17 november 2013 15:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
En je snapt dat sporten daarbij van grote meerwaarde kan zijn? Je werkt je eigen prioriteit tegen.
Voor hardlopen of fietsen heb je geen sportschool nodig.quote:Op zondag 17 november 2013 18:23 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Er is hier nou eenmaal geen goedkope sportschool in de buurt. Sowieso geen sportschool. Daarbij heb ik ook niet echt het geld voor de sportschool.
Fietsen, hardlopen ... Kost geen drol in de gezonde buitenlucht. Denk niet in obstakels maar in mogelijkheden. Dat helpt je een stuk verder.quote:Op zondag 17 november 2013 18:23 schreef Brummetje_ het volgende:
Er is hier nou eenmaal geen goedkope sportschool in de buurt. Sowieso geen sportschool. Daarbij heb ik ook niet echt het geld voor de sportschool.
Ik doelde meer op bezoekjes aan de GGZ.
Ik heb er ook geen geld voor maar ik wandel en fiets veel. Je gaat echt niet kapot hoor van een beetje koude buitenlucht.quote:Op zondag 17 november 2013 18:23 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Ik doelde meer op bezoekjes aan de GGZ.
..en goedkoper dan de GGZ. Maar ja sommige mensen en logica.quote:Op zondag 17 november 2013 18:30 schreef Copycat het volgende:
[..]
Fietsen, hardlopen ... Kost geen drol in de gezonde buitenlucht. Denk niet in obstakels maar in mogelijkheden. Dat helpt je een stuk verder.
quote:Op zondag 17 november 2013 18:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Voor hardlopen of fietsen heb je geen sportschool nodig.
quote:Op zondag 17 november 2013 18:30 schreef Copycat het volgende:
[..]
Fietsen, hardlopen ... Kost geen drol in de gezonde buitenlucht. Denk niet in obstakels maar in mogelijkheden. Dat helpt je een stuk verder.
Ik had het over bezoekjes bij de GGZ.quote:Op zondag 17 november 2013 18:32 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Ik heb er ook geen geld voor maar ik wandel en fiets veel. Je gaat echt niet kapot hoor van een beetje koude buitenlucht.
Ah, die zit tegenwoordig in de sportschool.quote:Op zondag 17 november 2013 20:14 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik had het over bezoekjes bij de GGZ.
Nee hoor, bij mij op het industrieterrein naast de McDonalds.quote:Op zondag 17 november 2013 20:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, die zit tegenwoordig in de sportschool.
Dan doe ik dat gewoon. Dan moet het nml en vind ik het ook niet heel erg. Ik heb absoluut geen hekel aan fietsen.quote:Op zondag 17 november 2013 23:12 schreef BlueMage het volgende:
Stel je voor dat je dadelijk naar je werk moet fietsen mocht je heel per ongeluk die baan krijgen!
Gelukkig ben je positief ingesteld.quote:Op zondag 17 november 2013 23:03 schreef Brummetje_ het volgende:
En heel waarschijnlijk is dit de volgende poging die gaat mislukken (gesproken over dat ik de baan krijg). Maar goed, ik heb het dan wel wéér geprobeerd!
Ik ga er altijd heel positief in. Denk: dit keer gaat het me wél lukken! Ik gá ervoor! Ik begin bij iedere baan vol goede moed.quote:Op zondag 17 november 2013 23:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gelukkig ben je positief ingesteld.
Ligt het heel misschien aan je instelling?quote:Op zondag 17 november 2013 23:21 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Ik ga er altijd heel positief in. Denk: dit keer gaat het me wél lukken! Ik gá ervoor! Ik begin bij iedere baan vol goede moed.
Alleen is het al 17 keer misgegaan. Dat ben ik niet vergeten, dus waarom zou het deze keer wel goed gaan?
Waar het aan ligt dat het steeds misgaat is nml nog (lang) niet verholpen.
Mag ik vragen wat voor soort banen?quote:Op zondag 17 november 2013 23:03 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik ga trouwens op 2 dingen solliciteren.
Alhoewel eentje het me wel moeilijk maakt (solliciteren via de site en gezeik dat het bestand niet .doc of .pdf is) en mijn borderlinekant roept alweer: "Láát maar! Als ze niet willen dat mensen solliciteren moeten ze vooral zo doorgaan!"
En heel waarschijnlijk is dit de volgende poging die gaat mislukken (gesproken over dat ik de baan krijg). Maar goed, ik heb het dan wel wéér geprobeerd!
Jawel, ik begin élke keer écht vol goede moed aan een nieuwe baan!quote:Op zondag 17 november 2013 23:30 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ligt het heel misschien aan je instelling?Die is natuurlijk zeer negatief met "het zal wel weer mis gaan" dan begin je er niet "vol goede moed" ergens aan, volgens mij.
Ik heb allerlei soorten banen gehad.quote:Op maandag 18 november 2013 00:05 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat voor soort banen?
Ik heb idd alleen MAVO.quote:Op maandag 18 november 2013 07:32 schreef computergirl het volgende:
Allemaal ongeschoold werk waar ze ook een hardwerkende Pool voor aan kunnen nemen volgens mij.
De man die 'm eerst deed kreeg die wijk weer nadat post sorteren automatisch ging (dat deed hij dus en ik ging op pad). Daarbij was ik daar ook te langzaam mee. Best grote wijk en ik deed ook nog avondwerk bij de post, had soms nauwelijks tijd om te eten.quote:Op maandag 18 november 2013 09:56 schreef ikeetgraagpatat het volgende:
wat ging er dan mis bij postbezorging?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |