Het is het maximum dat je kwijt bent. Tenzij er ook nog een eigen bijdrage (soms op medicijnen, te vinden op medicijnkosten.nl) van toepassing is.quote:Op zaterdag 16 november 2013 16:25 schreef henkjuh het volgende:
Uhm, dat kan ik wel, maar het gaat erom of ik eventueel meer dan het eigen risico kwijt zou kunnen zijn in een jaar. Of is het zo dat dat echt het maximum bedrag is dat je zelf in het komende jaar kwijt kan zijn?
Wat Five_Horizons zegt. Voor de zekerheid nog even een toevoeging. Eigen risico geldt dus alleen voor de vergoedingen uit de Basisverzekering. Een eigen bijdrage is het gedeelte dat niet wordt vergoed. Naast medicijnen kan het ook voor ziekenhuiszorg of fysiotherapie gelden (om maar ff 2 voorbeelden van zorgverleners te noemen). Ga je dus naar een niet-gecontracteerde zorgverlener dan wordt er een maximum percentage of bedrag vergoed minus je eigen risico. De rest is je eigen bijdrage. Ja, je kan dus meer kwijt zijnquote:Op zaterdag 16 november 2013 16:25 schreef henkjuh het volgende:
Uhm, dat kan ik wel, maar het gaat erom of ik eventueel meer dan het eigen risico kwijt zou kunnen zijn in een jaar. Of is het zo dat dat echt het maximum bedrag is dat je zelf in het komende jaar kwijt kan zijn?
Fysiotherapie is geen goed voorbeeld. Die wordt pas na een stuk of 20 behandelingen onder voorwaarden uit de basisverzekering vergoed.quote:Op zaterdag 16 november 2013 17:20 schreef grazz het volgende:
[..]
Wat Five_Horizons zegt. Voor de zekerheid nog even een toevoeging. Eigen risico geldt dus alleen voor de vergoedingen uit de Basisverzekering. Een eigen bijdrage is het gedeelte dat niet wordt vergoed. Naast medicijnen kan het ook voor ziekenhuiszorg of fysiotherapie gelden (om maar ff 2 voorbeelden van zorgverleners te noemen). Ga je dus naar een niet-gecontracteerde zorgverlener dan wordt er een maximum percentage of bedrag vergoed minus je eigen risico. De rest is je eigen bijdrage. Ja, je kan dus meer kwijt zijn
Dan gebruik je de tandarts als voorbeeldquote:Op zaterdag 16 november 2013 17:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Fysiotherapie is geen goed voorbeeld. Die wordt pas na een stuk of 20 behandelingen onder voorwaarden uit de basisverzekering vergoed.
ik speel gelijk met hoog eigen risico als ik geen rare dingen doe dit jaarquote:Op zaterdag 16 november 2013 16:25 schreef henkjuh het volgende:
Heel slim als je diabetes hebt!quote:Op zaterdag 16 november 2013 19:08 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik neem de gok wel. Een heel hoog eigen risico en daardoor een lekker lage maandpremie.
Dat doe ik al minstens 2 of 3 jaar, bespaart me een hoop geld elk jaar. Maar ik heb dan ook niets bijzonders.quote:Op zaterdag 16 november 2013 19:08 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik neem de gok wel. Een heel hoog eigen risico en daardoor een lekker lage maandpremie.
Ik kan niet anders. Moet rondkomen van nog geen 600 euro per maand. Dus hoe lager alle maandkosten, hoe meer ik overhoud om boodschappen van te doen.quote:Op zaterdag 16 november 2013 19:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heel slim als je diabetes hebt!
Hema zonder aanvullende pakketten en 860 () eigen risico ¤ 69 per maandquote:Op zondag 17 november 2013 11:56 schreef djkoelkast het volgende:
Hema zonder aanvullende pakketten en 360 (standaard) eigen risico ¤ 89 per maand
Zekur zonder aanvullende pakketten en 360 (standaard) eigen risico ¤ 80.25 per maand
Deze ga ik wrs nemen. Hoewel "nog maar" 80 % van de bedragen bekend zijn. Wacht ff tot 100% en kijk dan of dat nog steeds zo is.quote:Op zondag 17 november 2013 12:00 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
Zilveren Kruis Achmea zonder aanvullende pakketten en 860 euro eigen risico ¤ 62,29 per maand (via independer)
1,15 miljard omzet per jaar, is zo'n 80 euro per persoon per jaar bij hema. Korting 10% is dus een extra 8 euro besparing. Tenzij je ook voor je familie gaat halen, dan loopt het opquote:Op zondag 17 november 2013 12:24 schreef karr-1 het volgende:
Vergeet niet dat je bij de Hema met je zorgpas ook standaard 10% korting op alle aankopen bij de Hema krijgt.....
Je gok kan wel slecht uitpakken en je voor onverwachte kosten stellen. Of hoef je nooit naar een dokter en gebruik je geen medicatie?quote:Op zondag 17 november 2013 11:53 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Ik kan niet anders. Moet rondkomen van nog geen 600 euro per maand. Dus hoe lager alle maandkosten, hoe meer ik overhoud om boodschappen van te doen.
Zo ga ik in januari ook naar een SIM only van 3 (of 5) euro per maand, waar ik nu 40 voor betaal.
Ik kom regelmatig bij de Hema en sleep er wel voor meer dan 80 euro per jaar weg, dus voor mij kan het wel uit.quote:Op zondag 17 november 2013 12:51 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
1,15 miljard omzet per jaar, is zo'n 80 euro per persoon per jaar bij hema. Korting 10% is dus een extra 8 euro besparing. Tenzij je ook voor je familie gaat halen, dan loopt het op
Ga nooit naar de dokter. En medicatie is eens in de zoveel tijd.quote:Op zondag 17 november 2013 13:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je gok kan wel slecht uitpakken en je voor onverwachte kosten stellen. Of hoef je nooit naar een dokter en gebruik je geen medicatie?
Eens in de zoveel tijd voor je diabetes? Weet je zeker dat je diabetes hebt?quote:Op zondag 17 november 2013 13:24 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Ga nooit naar de dokter. En medicatie is eens in de zoveel tijd.
Oh de DVK? Ja eens in de 3 maanden. Maar nog nooit een rekening daarvan gezien.quote:Op zondag 17 november 2013 13:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Eens in de zoveel tijd voor je diabetes? Weet je zeker dat je diabetes hebt?
Als ik me niet vergis heb ik van jou toch wel een aantal posts gezien waar je melding maakt van psychische en/of lichamelijke klachten, en daarnaast dat je van een heel laag inkomen moet rondkomen. Sorry als ik bot overkom, maar tenzij je die 860 euro cash op de bank hebt staan - wat ik dus betwijfel - is dit wel het allerdomste wat je kan doen.quote:Op zaterdag 16 november 2013 19:08 schreef Brummetje_ het volgende:
Nee is juist slim. Hoe meer ik maandelijks overhou hoe beter, daardoor lagere maandlasten van de zorgpremie. Ik wil wel nog boodschappen kunnen doen aan het einde van de maand.quote:Op zondag 17 november 2013 14:25 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis heb ik van jou toch wel een aantal posts gezien waar je melding maakt van psychische en/of lichamelijke klachten, en daarnaast dat je van een heel laag inkomen moet rondkomen. Sorry als ik bot overkom, maar tenzij je die 860 euro cash op de bank hebt staan - wat ik dus betwijfel - is dit wel het allerdomste wat je kan doen.
Is goed hoor, het is jouw keuze. Maar zeg niet dat je niet gewaarschuwd was als je ineens toch een ongelukje overkomt en je die hele 860 euro in één keer mag aftikken.quote:Op zondag 17 november 2013 14:27 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Nee is juist slim. Hoe meer ik maandelijks overhou hoe beter, daardoor lagere maandlasten van de zorgpremie. Ik wil wel nog boodschappen kunnen doen aan het einde van de maand.
Ik heb dit jaar ook al de goedkoopste genomen. Is prima gegaan dit jaar.
Dan heb ik lieve (schoon)familie die dat best voor willen schieten.quote:Op zondag 17 november 2013 14:29 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Is goed hoor, het is jouw keuze. Maar zeg niet dat je niet gewaarschuwd was als je ineens toch een ongelukje overkomt en je die hele 860 euro in één keer mag aftikken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |