In theorie is die er om de samenleving te beschermen. In praktijk blijken er nogal wat steken te vallen daarbij.quote:Op dinsdag 5 november 2013 15:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waar denk jij dat we politie voor hebben?
Vanuit jouw juridische gezichtspunt wel. Ik acht het geoorloofd als de politie niets doet, hoewel ik uiteraard niet goedkeur dat men de verkeerde deur intrapt, zoals ik reeds in mijn eerste post besprak.quote:Eigenrichting leidt tot niets meer dan ellende.
Desnoods van mensen die op basis van onjuiste informatie achter de verkeerde mensen aangaan? Dan hoop ik voor jou dat nooit iemand die op jou lijkt of iemand met dezelfde naam door pedojagers verdacht wordt.quote:Op dinsdag 5 november 2013 15:48 schreef El_Matador het volgende:
Bloedserieus. De bescherming van kinderen verdient de hoogste prioriteit. De zwaksten uit de samenleving die bescherming ten volle verdienen.
Een andere zaak die al een eigen topic heeft waar ik al gereageerd heb.quote:Op dinsdag 5 november 2013 15:54 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee hoor, realist.
http://www.volkskrant.nl/(...)pedofiel-bleek.dhtml
quote:Op dinsdag 5 november 2013 01:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vast wel. Misschien heeft hij wel zijn huisnummer verkeerd opgehangen, waardoor het opeens 19 lijkt in plaats van 61. Zie je wel: hij heeft dus ook iets fout gedaan, dus hij verdient straf.
En dat maakt Xa1pt een fantast?quote:Op dinsdag 5 november 2013 15:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een andere zaak die al een eigen topic heeft waar ik al gereageerd heb.
Wel als we het on-topic houden.quote:
Waar gehakt wordt vallen spaanders toch?quote:Op dinsdag 5 november 2013 15:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wel als we het on-topic houden.
Ik heb niet gezegd dat je vermeende pedo's moet vermoorden.
Met 'Doden? Fantast' misken je dat er doden (kunnen) vallen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 15:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar met het oproepen tot (extreem) geweld tegen 'pedo's's creeer je wel een klimaat waar dat soort dingen sneller gebeurenquote:Op dinsdag 5 november 2013 15:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Neuh, wat deuren inschoppen en mensen in hun eigen huis bedreigen moet gewoon kunnen natuurlijk, want DENK TOCH EENS AAN DE KINDEREN!, IN HEMELSNAAM!!!11einsquote:Op dinsdag 5 november 2013 15:57 schreef El_Matador het volgende:
Klassiek gevalletje "het doel heiligt de middelen" Waar ken ik dat toch van?quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:02 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Neuh, wat deuren inschoppen en mensen in hun eigen huis bedreigen moet gewoon kunnen natuurlijk, want DENK TOCH EENS AAN DE KINDEREN!, IN HEMELSNAAM!!!11eins
Het doel heiligt bepaalde middelen. Nuance zie jij niet?quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:05 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Klassiek gevalletje "het doel heiligt de middelen" Waar ken ik dat toch van?
Er zit een enorm nuance-verschil tussen "de" en "bepaalde" middelen, ja.quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het doel heiligt bepaalde middelen. Nuance zie jij niet?
Volgens mij heb je het nu over jezelfquote:Op dinsdag 5 november 2013 16:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Eigen rechter spelen is nooit te nuanceren.quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:07 schreef El_Matador het volgende:
Lekker 'on-topic' reactie daar ookquote:Op dinsdag 5 november 2013 15:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een andere zaak die al een eigen topic heeft waar ik al gereageerd heb.
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 05:08 schreef El_Matador het volgende:
"Mooi" ook dat het topic van een onterecht vermoorde non-pedofiel door de hypercorrecte FOK!kers wordt misbruikt om "hetzes" tegen èchte pedoseksuelen af te wijzen.
Een echte pedoseksueel mag voor mij tot waanzin en zelfmoord gedreven worden. Laat duidelijk zijn dat zo'n ziek iemand geen plaats dient te hebben in de samenleving en helemaal niet op sympathie moet kunnen rekenen.
Dat een pedoseksueel ziek is, is geen excuus. Dan kan je ook psychopate (massa)moordenaars gaan goedpraten "die mensen weten niet wat ze doen en verdienenbehandeling, hebben recht op miljoenen aan uitgaven van uw en mijn geld voor rehabilitatie, etc."
verwijder jezelf zo snel mogelijk uit de samenleving. Moordenaars van het slachtoffer uit de OP eveneens trouwens.
Wanneer stoppen we nu eens met het weggooien van miljarden aan juist het goorste tuig terwijl de brave burger en hardwerkende bejaarden telkens meer gekort worden juist om geld op te hoesten voor het goorste volledig marginale tuig? Dat doet pas echt pijn, zoveel "social"isme.
Stel jij gaat met je vriendin op stap en zij wordt belaagd door een stel bloeddorstige mocro's (of welke andere afkomst dan ook, dat is niet zo relevant, de kans is echter aanzienlijk dat als het in hartje Amsterdam gebeurt dat het geen Thai of Tukkers zijn), dan grijp jij ook niet in? Dan stel je net zo ongenuanceerd; "Nee schatje, ik wacht netjes tot de politie er is, ik heb ze net gebeld. Nog even volhouden, lieverd!"quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Eigen rechter spelen is nooit te nuanceren.
Slecht voorbeeld, jullie hadden dan allebei op de grond gelegen, en pas dan gebeld voor hulp..quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Stel jij gaat met je vriendin op stap en zij wordt belaagd door een stel bloeddorstige mocro's (of welke andere afkomst dan ook, dat is niet zo relevant, de kans is echter aanzienlijk dat als het in hartje Amsterdam gebeurt dat het geen Thai of Tukkers zijn), dan grijp jij ook niet in? Dan stel je net zo ongenuanceerd; "Nee schatje, ik wacht netjes tot de politie er is, ik heb ze net gebeld. Nog even volhouden, lieverd!"
Ik hoop toch echt van niet.
Da's lekker appels met koeien vergelijken, het is niet eens allebei fruit.quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:14 schreef El_Matador het volgende:
Stel jij gaat met je vriendin op stap en zij wordt belaagd door een stel bloeddorstige mocro's (of welke andere afkomst dan ook, dat is niet zo relevant, de kans is echter aanzienlijk dat als het in hartje Amsterdam gebeurt dat het geen Thai of Tukkers zijn), dan grijp jij ook niet in? Dan stel je net zo ongenuanceerd; "Nee schatje, ik wacht netjes tot de politie er is, ik heb ze net gebeld. Nog even volhouden, lieverd!"
Hee, JIJ was degene die zei dat "voor eigen rechter spelen NOOIT te nuanceren viel". Nou niet terugkrabbelen...quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Da's lekker appels met koeien vergelijken, het is niet eens allebei fruit.
In jouw voorbeeld zou ik ergens moeten lezen op Facebook dat iemand's vriendin in Amsterdam in elkaar is geslagen door Mocro's, waarna ik de namen van verdachten invoer op telefoongids, iemand vind die dezelfde naam heeft die er niks mee te maken heeft, die vervolgens opzoek, de deur daar intrap en ze bedreig.
Dat is een situatie proberen te stoppen die op dat moment aan de hand is. Dat is iets anders als wraak nemen op een persoon die door bepaalde mensen ergens voor verantwoordelijk wordt gehouden.quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dat denk jij? Sorry, ik ben geen laf zolderkamerautistje zoals 3/4 van FOK!.quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:16 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Slecht voorbeeld, jullie hadden dan allebei op de grond gelegen, en pas dan gebeld voor hulp..
Jouw voorbeeld is "verdediging" op het moment zelf, dat is iets heel anders als dit onderwerp.quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hee, JIJ was degene die zei dat "voor eigen rechter spelen NOOIT te nuanceren viel". Nou niet terugkrabbelen...
quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:19 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Jouw voorbeeld is "verdediging" op het moment zelf, dat is iets heel anders als dit onderwerp.
Dat het geval anders is, is duidelijk. Maar ik reageerde dan ook specifiek op de opmerking van Johnny dat er NOOIT nuance kan zijn bij eigenrichting.quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:19 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Dat is een situatie proberen te stoppen die op dat moment aan de hand is. Dat is iets anders als wraak nemen op een persoon die door bepaalde mensen ergens voor verantwoordelijk wordt gehouden.
quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:18 schreef El_Matador het volgende:
Hee, JIJ was degene die zei dat "voor eigen rechter spelen NOOIT te nuanceren viel". Nou niet terugkrabbelen...
Zeg zeg, we kunnen niet allemaal Rambo zijn.. En daarbij is het vaak toch de geschetste afloop in het geval van hongerige Mocro's, maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dat denk jij? Sorry, ik ben geen laf zolderkamerautistje zoals 3/4 van FOK!.
Genoeg gevallen meegemaakt waar ik gewoon van me af bijt, net als hier overigens.
Het zal je deur maar zijn en je zal toevallig een alleenstaande man zijn. Denk dat veel mensen toch onbewust anders naar zo'n persoon gaan kijken, want "waar rook is, is vuur".quote:Op dinsdag 5 november 2013 15:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het intrappen van een deur (die ze dus gewoon moeten vergoeden) versus een pedo die met een kind van 8 (!) wil afspreken.
Ik hoop dat jij nooit vader wordt, of als je het wel wordt, in ieder geval anders gaat denken.
Opkomen voor jezelf, je vriendin/vriend, kinderen, familie, vrienden, vind ik een groot goed.quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:22 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Zeg zeg, we kunnen niet allemaal Rambo zijn..
Jij zou het dus niet erg vinden wanneer wat mocro's bij jou binnen zouden vallen omdat zij onterecht denken dat jij met hun 15-jarige zusje hebt afgesproken?quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:25 schreef El_Matador het volgende:
Opkomen voor jezelf, je vriendin/vriend, kinderen, familie, vrienden, vind ik een groot goed.
Wat dat betreft heb ik meer gemeen met "mocro's" dan met veelal laffe Nederlandertjes.
Dat zou inderdaad wel de kern van mijn zaak zijn.quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
"Geeft niks jongens, kan de beste overkomen, als je mijn deur vergoed zijn we even goede matties!"
Kinderen trauma, vrouw overstuur, en jij vind het maar best.. Familieman bij uitstek!quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad wel de kern van mijn zaak zijn.
Voor jou misschien, maar voor de meeste mensen (naast het rechtstelsel) dus niet.quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:30 schreef El_Matador het volgende:
Dat zou inderdaad wel de kern van mijn zaak zijn.
Dit inderdaad. Want de meeste mensen zijn niet die geweldige nuchtere Hollanders als het er op aan komt, meer van het type wat jij schetst.quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:23 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Het zal je deur maar zijn en je zal toevallig een alleenstaande man zijn. Denk dat veel mensen toch onbewust anders naar zo'n persoon gaan kijken, want "waar rook is, is vuur".
Nee, het lijkt me geweldig om het leven van een onschuldig persoon te vernietigen.
Uiteraard, en dat zullen de meesten dan ook doen denk ik. En het heeft verder niet veel met laf te maken maar met een cultuurverschil. Hier geven we het recht uit handen aan daarvoor opgestelde instanties. Daar kun je wat van vinden uiteraard, en zeker niet altijd effectief, maar het voorkomt veel chaos meen ik.quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Opkomen voor jezelf, je vriendin/vriend, kinderen, familie, vrienden, vind ik een groot goed.
Wat dat betreft heb ik meer gemeen met "mocro's" dan met veelal laffe Nederlandertjes.
Er heerst in Nederland een eng vertrouwen in "De Wet" en "De Politie". In vrijwel elk ander land zijn die instanties er ook en zijn zij degenen die op moeten treden.quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:32 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Want de meeste mensen zijn niet die geweldige nuchtere Hollanders als het er op aan komt, meer van het type wat jij schetst.
[..]
Uiteraard, en dat zullen de meesten dan ook doen denk ik. En het heeft verder niet veel met laf te maken maar met een cultuurverschil. Hier geven we het recht uit handen aan daarvoor opgestelde instanties. Daar kun je wat van vinden uiteraard, en zeker niet altijd effectief, maar het voorkomt veel veel chaos meen ik.
Wat zou je gedaan hebben als het hier (bij de oudjes bij wie de deur ingetrapt werd) om jouw (groot-) ouders ging?quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hun deur vergoeden en gauw weer verdergaan op pedojachtquote:Op dinsdag 5 november 2013 16:45 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Wat zou je gedaan hebben als het hier (bij de oudjes bij wie de deur ingetrapt werd) om jouw (groot-) ouders ging?
Je geeft te kennen dat je een geweldadige, potentiele moordenaar bent en voorstander van lynchpartijen waarbij het nog niet eens zo erg is als de verkeerde zijn deur in wordt getrapt en zijn huis wordt binnengedrongen. Stel je voor dat je zelf slachtoffer wordt van zoiets? Wat denk je dat er met je gebeurt als ze hun vergissining niet inzien?quote:Op dinsdag 5 november 2013 15:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het intrappen van een deur (die ze dus gewoon moeten vergoeden) versus een pedo die met een kind van 8 (!) wil afspreken.
Ik hoop dat jij nooit vader wordt, of als je het wel wordt, in ieder geval anders gaat denken.
Ik begrijp wat je wilt zeggen, en ben het ook deels eens. Zoals het nu functioneert werkt het gewoon niet inderdaad. En men is inderdaad ook angstig geworden, en vaak met reden ook natuurlijk, je kunt niet van mensen verwachten dat ze met gevaar voor eigen leven gaan optreden. En dat is helaas wel het risico omdat men toch vaak iets bij heeft en er in gevaarlijke situaties voor hunzelf dan ook gebruik van zullen maken.quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er heerst in Nederland een eng vertrouwen in "De Wet" en "De Politie". In vrijwel elk ander land zijn die instanties er ook en zijn zij degenen die op moeten treden.
Hier is men trouwens ook erg laf en bang, met name vanwege de oorlog 15 jaar geleden. Mijn vriendin werd in een busje beroofd van haar telefoon (gelukkig droeg ze altijd een simpel dingetje bij zich en gaf ze niet haar smartphone) door 2 (!) mennekes (de meesten van die gassies zijn niet ouder dan 18-20 en vaak volkomen doorgebazuko'd (crack dus)). Het erge was dat NIEMAND iets deed in dat busje. Met 2 man kan je zo'n idioot zo overmeesteren, wat tikken op de neus verkopen en ofwel vasthouden tot de politie komt (zinloos, want zoals in Nederland lopen dat soort crimineeltjes heel snel weer vrij rond) ofwel de kanker in slaan, wat ze gewoon verdienen.
Als ik erbij was geweest, had ik zeker opgetreden. Zeker als ze slechts een mesje hebben, met een pistool wordt het al wat lastiger.
De lafheid moet een sociaal ongeaccepteerde houding worden.
En dat gezegd door een moderator. Je moet maar durven, zoveel laster en leugens in 1 post.quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je geeft te kennen dat je een geweldadige, potentiele moordenaar bent en voorstander van lynchpartijen
quote:
Stel je eens voor je bent een alleenstaande man in een huis, gewoon rustig TV aan het kijken, niks aan de hand. Ineens komen er 4 wilde gekken binnen die jou beschuldigen van pedofilie.quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dat gezegd door een moderator. Je moet maar durven, zoveel laster en leugens in 1 post.![]()
En nog meer laster.quote:Op dinsdag 5 november 2013 17:00 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Stel je eens voor je bent een alleenstaande man in een huis, gewoon rustig TV aan het kijken, niks aan de hand. Ineens komen er 4 wilde gekken binnen die jou beschuldigen van pedofilie.
Zou je dat zomaar accepteren, want het doel heiligt immers alle middelen?
quote:Op dinsdag 5 november 2013 17:03 schreef KoosVogels het volgende:
In werkelijkheid is hij waarschijnlijk een mietje
Ik ken je niet inderdaad, maar je zal wel een klerenkast zijn, net als de rest van FOK!quote:Op dinsdag 5 november 2013 17:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]![]()
Jij kent mij duidelijk niet.
En dat wilde ik graag zo houden.
Precies. Het doel heiligt niet de middelen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 17:06 schreef Janneke141 het volgende:
Dat kindermisbruik een van de ernstigste misdrijven is die er zijn, maakt eigenrichting niet ineens tot een goed idee.
quote:Op dinsdag 5 november 2013 17:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ken je niet inderdaad, maar je zal wel een klerenkast zijn, net als de rest van FOK!
quote:Op dinsdag 5 november 2013 17:03 schreef KoosVogels het volgende:
Matador beukt iedereen weer in elkaar.
In werkelijkheid is hij waarschijnlijk een mietje dat met een goede klap tegen de vlakte gaat, maar goed.
Wat je beweert impliceert deze dingen..quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dat gezegd door een moderator. Je moet maar durven, zoveel laster en leugens in 1 post.![]()
Nee, die "implicatie" is voor jouw rekening. Laster dus.quote:Op dinsdag 5 november 2013 17:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Wat je beweert impliceert deze dingen..
Dat je de consequenties niet voor rekening durft te nemen van de door jou bejubelde eigenrichting zegt wel genoeg.quote:Op dinsdag 5 november 2013 17:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, die "implicatie" is voor jouw rekening. Laster dus.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |