SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Algemene festival sites:
http://www.festivalinfo.nl
http://www.efestivals.co.uk/
http://www.rockblog.nl/
http://www.virtualfestivals.com/latest/news
http://festileaks.com/![]()
quote:
Ja ze gaan dit jaar weer met grotere namen had ik begrepen. Heb Aerosmith al horen vallen.quote:Op zondag 3 november 2013 19:03 schreef chansadres het volgende:
Donderdag 28 november maakt trouwens Bospop zijn headliners bekend en daarnaast ook meteen alweer hun nieuwe locatie. Terug naar de A2 of toch naar buurgemeente Nederweert.
Ik vrees dat mensen te veel gaan verwachten van BKS. Ze hebben vorig jaar werkelijk met geld gesmeten door acts belachelijk veel geld te bieden om naamsbekendheid te krijgen, dat budget hebben ze dit jaar bij lange na niet. Misschien zitten er nog wel 2 of 3 headliners in, maar het lijkt me dat Arcade Fire gewoon te duur is.quote:Op maandag 4 november 2013 12:29 schreef indiaantje89 het volgende:
Arcade Fire zal BKS wel gaan doen.
Roadburn is nog niet uitverkocht...quote:Op maandag 4 november 2013 17:25 schreef Bosbeetle het volgende:
Het wordt eigenlijk wel eens tijd dat er een groot festival stoptde trend is ingezet met All Tomorrows Parties die aan het eind van dit jaar "the end of an era" doen.
Hadden ze niet met dat geld gesmeten omdat ze het misschien ook hadden?quote:Op maandag 4 november 2013 17:40 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik vrees dat mensen te veel gaan verwachten van BKS. Ze hebben vorig jaar werkelijk met geld gesmeten door acts belachelijk veel geld te bieden om naamsbekendheid te krijgen, dat budget hebben ze dit jaar bij lange na niet. Misschien zitten er nog wel 2 of 3 headliners in, maar het lijkt me dat Arcade Fire gewoon te duur is.
edit: Moet nog wel even zeggen dat het in déze vorm te veel geld kost. Ik verwacht niet dat ze volop voor de massa gaan, maar er zullen ergens concessies gemaakt moeten worden.
Zou het wel ineens heel exclusief worden als het nu stopt.quote:Op maandag 4 november 2013 17:45 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Roadburn is nog niet uitverkocht...
Moeilijk te vergelijken, Hurricane is veel grootser opgezet met 73.000 bezoekers afgelopen jaar. Dat zijn er zo'n 18.000 meer dan op Lowlands. BKS heeft er 15.000 per dag, wat misschien 30.000 bezoekers totaal zijn.quote:Op maandag 4 november 2013 18:09 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Hadden ze niet met dat geld gesmeten omdat ze het misschien ook hadden?
Het is natuurlijk wel het kleine broertje van Hurricane die volgens een alleraardigst budget hebben als je die line-up van vorig jaar zo bekijkt.
Minder dure acts voor de 2e stage halen is natuurlijk een oplossing. Daarnaast lijkt een Arctic Monkeys mij duurder dan Arcade Fire.quote:Op maandag 4 november 2013 17:40 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik vrees dat mensen te veel gaan verwachten van BKS. Ze hebben vorig jaar werkelijk met geld gesmeten door acts belachelijk veel geld te bieden om naamsbekendheid te krijgen, dat budget hebben ze dit jaar bij lange na niet. Misschien zitten er nog wel 2 of 3 headliners in, maar het lijkt me dat Arcade Fire gewoon te duur is.
edit: Moet nog wel even zeggen dat het in déze vorm te veel geld kost. Ik verwacht niet dat ze volop voor de massa gaan, maar er zullen ergens concessies gemaakt moeten worden.
Ja wat ik begrepen had was een Northside Festival in Denemarken ook maar ietsjes groter dan BKS. En daar staan ze ook. En je kan wel 1 jaar gelijk al je kaarten op tafel leggen, maar de jaren er op zal je toch ook wel met soort gelijke acts moeten komen. Je hebt wel die verwachting geschept bij je publiek. Ik hoop dat ze in ieder geval snel wat bekend gaan maken.quote:Op dinsdag 5 november 2013 09:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Minder dure acts voor de 2e stage halen is natuurlijk een oplossing. Daarnaast lijkt een Arctic Monkeys mij duurder dan Arcade Fire.
Ik denk dat je toch je 1e stage nodig hebt om het plebs te trekken.
Je kunt nu niet met de lamme en de blinde aankomen. Ik verwacht geen Bruce Springsteen, ook geen Morrissey, The Cult, Radiohead of The Prodigy. Ik zou Arcade Fire echt een mooie headliner vinden, of The National, zoiets. Als je kijkt naar vorig jaar had je elke dag 2 aardig dure namen, daarvan kun je er op elke dag wel 1 schrappen en er iets nieuwers in de 2e stage voor terugbrengen en iets met wat hitwaardigheid op de stage. Een tent bij de eerste stage zal namelijk wel afdoen aan de sfeer..quote:Op dinsdag 5 november 2013 09:37 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ja wat ik begrepen had was een Northside Festival in Denemarken ook maar ietsjes groter dan BKS. En daar staan ze ook. En je kan wel 1 jaar gelijk al je kaarten op tafel leggen, maar de jaren er op zal je toch ook wel met soort gelijke acts moeten komen. Je hebt wel die verwachting geschept bij je publiek. Ik hoop dat ze in ieder geval snel wat bekend gaan maken.
Linkin Park doet op Download overigens Hybird Theory integraal. Wat het stukken dragelijker maakt.
Morrisseyquote:Op dinsdag 5 november 2013 09:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je kunt nu niet met de lamme en de blinde aankomen. Ik verwacht geen Bruce Springsteen, ook geen Morrissey, The Cult, Radiohead of The Prodigy. Ik zou Arcade Fire echt een mooie headliner vinden, of The National, zoiets. Als je kijkt naar vorig jaar had je elke dag 2 aardig dure namen, daarvan kun je er op elke dag wel 1 schrappen en er iets nieuwers in de 2e stage voor terugbrengen en iets met wat hitwaardigheid op de stage. Een tent bij de eerste stage zal namelijk wel afdoen aan de sfeer..
Interpol hoeft van mij echt niet, zinkend schip a la Bloc Party. Als subheadliner misschien nog wel te doen, maar denk dat die band ook hun albumsfeer niet meer kan neerzetten. Suede/Flaming Lips/Wilco zou een aardig drieluikje zijn. Hoewel ik met 2 van de 3 niet veel heb, maar dat boeit me minder.quote:Op dinsdag 5 november 2013 09:46 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Morrisseydie zal nooit op een NL festival spelen vermoed ik (heeft hij dat ooit eens gedaan?).
The National zou een pracht headliner zijn ja. En dan ook acts als: The Pixies, Neutral Milk Hotel, Wilco, Fleet Foxes, Interpol, Suede, The Flaming Lips. NIck Cave etc. lijkt me ook prima voor een BKS.
Dat denk ik ook. En AM lijkt mij ook duurder, daarom dat het afgelopen jaar wel kan maar het mij niet realistisch lijkt dat ze namen van dit kaliber structureel kunnen blijven boeken (zoals ik al zei, zonder concessies te doen).quote:Op dinsdag 5 november 2013 09:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Minder dure acts voor de 2e stage halen is natuurlijk een oplossing. Daarnaast lijkt een Arctic Monkeys mij duurder dan Arcade Fire.
Ik denk dat je toch je 1e stage nodig hebt om het plebs te trekken.
quote:Trivium
Emperor
Carcass
Watering
Death
Hatebreed
Iced Earth
1349
Annihilator
Behemoth
Brutality Will Prevail
Conan
Crowbar
Dagoba
Dordeduh
Downfall Of Gaia
downset.
Dozer
Equilibrium
Fueled By Fire
Gehenna
Impaled Nazarene
In Solitude
Kataklysm
Last Resort
Loudblast
Lowrider
Mad Sin
Mars Red Sky
M.O.D.
Nightmare
Powerwolf
The Church Of Pungent Stench
Repulsion
Satan’s Satyrs
Shining
Solstafir
Tagada Jones
Terror
Toxic Holocaust
Trollfest
Tsjuder
Ulcerate
Vreid
Windir Sognametal
Weekend Nachos
Year Of The Goat
Zodiac
Emperor kan bijna niet missen op Fortarock denk ik zo. Benieuwd of Nightwish ook nog wat gaat doen deze zomer.quote:Op dinsdag 5 november 2013 12:50 schreef Darkestrah het volgende:
Ik zie ook al dat er al een tijdje een behoorlijke lijst namen voor Hellfest 2014 bekend is. Zitten wederom hele mooie tussen.
[..]
Wauw dat line-upsquote:Op dinsdag 5 november 2013 09:10 schreef indiaantje89 het volgende:
Lollapalooza Argentinië:
[ afbeelding ]
Lollapalooza Chili:
[ afbeelding ]
Hmm zou dan toch eerder mijn geld zetten op Aerosmith, zo'n typische Amerikaanse Rock & Roll band.quote:Op woensdag 6 november 2013 10:58 schreef chansadres het volgende:
Black Sabbath op Bospop zou dan ook gewoon kunnen
Beide?quote:Op woensdag 6 november 2013 12:22 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Hmm zou dan toch eerder mijn geld zetten op Aerosmith, zo'n typische Amerikaanse Rock & Roll band.
Hele vette line-up wel. Awolnation, Miles Kane, Billy Talent, SOAD enzenz.quote:Op woensdag 6 november 2013 13:38 schreef indiaantje89 het volgende:
Novarock line-up is waarschijnlijk gelekt?
http://festileaks.com/2013/11/black-sabbath-headliner-nova-rock/
Edit: Toch niet, is de line-up van Frequency 2013 (een ander Oostenrijks festival). Vreemd dat die dan op een andere website komt van een ander festival, dat dan weer wel.
Dat was dus de Frequency Line-Up van afgelopen jaarquote:Op donderdag 7 november 2013 22:37 schreef richolio het volgende:
[..]
Hele vette line-up wel. Awolnation, Miles Kane, Billy Talent, SOAD enzenz.
Ik ken hem eerlijk gezegd ook nietquote:Op vrijdag 8 november 2013 15:04 schreef Darkestrah het volgende:
Nils Frahm op 5 days off. En hij wordt DJ genoemd door festivalinfo.
Wel twee briljante remixes door max cooper van Frahm's werk:quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:56 schreef Darkestrah het volgende:
Hij heeft wel ooit een boiler room-set gedaan maar hij is verder volgens mij niet actief bezig in die wereld.
Klinkt zeker niet slecht, bedankt voor de tip.quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:56 schreef Darkestrah het volgende:
Hij heeft wel ooit een boiler room-set gedaan maar hij is verder volgens mij niet actief bezig in die wereld.
Oh dit moet ik aan een huisgenoot laten zien. Die is helemaal NOFX gekquote:Op zaterdag 9 november 2013 11:34 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Klinkt zeker niet slecht, bedankt voor de tip.
Groezrock heeft ook al wat namen bekend gemaakt:
[ afbeelding ]
Op werchter hadden ze ook een vrij hoge spot geloof ik! Verwacht interpol ook wel op BKSquote:Op maandag 11 november 2013 15:07 schreef indiaantje89 het volgende:
Volbeat is dus headliner op Hurricane. Toch een aparte headliner.
Interpol was zeer goed te pruimen op Lowlands op de 2011 editie. Ook vind ik al hun CD's gewoon goed. Daarnaast Arcade Fire en dan mogelijk Belle & Sebastian is voor mij al super.quote:Op maandag 11 november 2013 15:23 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Op werchter hadden ze ook een vrij hoge spot geloof ik! Verwacht interpol ook wel op BKS
Agnostic Front & The Buzzcocks zou ik nog wel eens willen zien. En Peter Pan is natuurlijk altijd te gekquote:
Nice, Emperor is ook zo'n naam die ik nog steeds een keer gezien moet hebbenquote:Op dinsdag 5 november 2013 12:50 schreef Darkestrah het volgende:
Ik zie ook al dat er al een tijdje een behoorlijke lijst namen voor Hellfest 2014 bekend is. Zitten wederom hele mooie tussen.
[..]
5 Days zit er niet in voor me helaas, dus hoop dat ze ook nog ander festival gaan doen (Pitch ,Lowlands, BKS etc.)quote:Op woensdag 13 november 2013 13:39 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Daar moet ik wel even kaartjes voor scoren.
Darkside, Darkraver, Darkstar, Tony Starr. Een pot natquote:Op woensdag 13 november 2013 13:57 schreef Dark_Angelus het volgende:
Darkside zei vorig jaar af voor WTWTA toch? Gewoon nog een keer boeken dan
Never mind, darkstar.
Hoort die rode paal/toren echt bij dat landschap? Of is at nou photoshop?quote:
Erg jammerquote:Op woensdag 13 november 2013 17:37 schreef brooklyndodger het volgende:
Hah Ewijk met zijn 4000+- inwoners. Geen brabant trouwens apart
Buzzcocks & Vista Chino zijn dan ook de bands waarvoor ik erheen gaquote:Op maandag 11 november 2013 19:15 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Agnostic Front & The Buzzcocks zou ik nog wel eens willen zien. En Peter Pan is natuurlijk altijd te gek
maar verder valt me de line-up een beetje tegen eigenlijk...
ze doen twee shows in Nederland (013 en Tivoli), dus ik denk dan hier niet op festivals.quote:Op maandag 18 november 2013 14:23 schreef indiaantje89 het volgende:
Soungdarden doen ook festivals deze zomer.
dit jaar nog?quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:02 schreef indiaantje89 het volgende:
Lily Allen op Glastonbury dit jaar.
27 juni staan ze op een Pools festival.quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:52 schreef Tokus het volgende:
[..]
ze doen twee shows in Nederland (013 en Tivoli), dus ik denk dan hier niet op festivals.
Inderdaadquote:Op vrijdag 22 november 2013 16:52 schreef Tokus het volgende:
hm. La Pegatina stond er dit jaar toch ook?
The National op Northside in Denemerken, ook een broertje van BKS.twitter:backstagetour twitterde op maandag 25-11-2013 om 11:50:51After @arcadefire, @NorthSide_DK announces next headliner: @The_National http://t.co/d5gmev5byy reageer retweet
Buzzcocks en VC waren erg leuk. VC brak de set alleen een beetje abrupt af. Agnostic Front vond ik ook wel aardig.quote:Op donderdag 14 november 2013 08:52 schreef JessedeK het volgende:
[..]
Buzzcocks & Vista Chino zijn dan ook de bands waarvoor ik erheen gade rest kan me vrij weinig interesseren
The Offspring is leuk (was erg leuk op Lowlands 2011) de rest is maar matig aan de nieuwe namen.quote:
Wat een gave namen,quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:10 schreef Tokus het volgende:
Het Grote Wachten is voorbij: zaterdag 30 november om 10.00 uur start de voorverkoop van de Early Bird-tickets voor het jaarlijkse festivalfenomeen Paaspop, dat van vrijdag 18 april tot en met zondag 20 april 2014 op terrein De Molenheide in Schijndel (NB) wordt gehouden. De Early Bird-actie loopt tot en met zaterdag 11 januari 2014. De Paaspop-bezoeker kan alvast deze mooie eerste reeks acts in zijn agenda zetten: Band Of Skulls - Birth of Joy - Boys Noize - Coely - De Jeugd Van Tegenwoordig - Kensington - DevilDriver - Halestorm - Hans Teeuwen & The Painkillers - La Pegatina - Michael Prins - Peter Pan Speedrock - Public Service Broadcasting - Rob & Emiel - The Exploited - Tribute2BobMarley en Triggerfinger
Zou een leuke naam zijn voor BKSquote:Op maandag 25 november 2013 12:21 schreef indiaantje89 het volgende:
The National op Northside in Denemerken, ook een broertje van BKS.twitter:backstagetour twitterde op maandag 25-11-2013 om 11:50:51After @arcadefire, @NorthSide_DK announces next headliner: @The_National http://t.co/d5gmev5byy reageer retweet
Nice, staat ook nog steeds op mijn lijstje "nog te zien".quote:Op dinsdag 26 november 2013 10:34 schreef Darkestrah het volgende:
Pixies staat op 8 juni op Field Day, Londen.
Die moeten dan wel erg lang in de buurt blijven hangen.quote:Op dinsdag 26 november 2013 10:42 schreef indiaantje89 het volgende:
Niet donderdag, maar morgen al de bekendmaking van een van de headliners en een paar andere bands voor Bospop 2014! Ook wordt de definitieve locatie bekend gemaakt! Dus houd Bospop Facebook in de gaten rond het middaguur morgen!
Aldus Bospop op Facebook.
Ik gok op Aerosmith (en Status Quo ?)
quote:De namen voor het Britse Download festival druppelen binnen. Eerder waren al onder andere Linkin Park, Avenged Sevenfold en Aerosmith al bevestigd. Nu heeft het festival nog meer namen bekend gemaakt.
Steel Panther, The Offspring, Status Quo, Trivium, In Flames, While She Sleeps, Letlive, The Black Dahlia Murder, Miss May I, Crossfaith, Blessthefall en Dying Fetus zijn toegevoegd aan de line-up. Download vindt plaats van 13 tot en met 15 juni 2014, de kaartverkoop is inmiddels begonnen.
Begint een mooie Line up te worden daar. The National en Arcade Fire staan hoog op mijn lijstje, Franz Ferdinand en Queens Of The Stone Age wil ik ook wel weer eens zien!quote:Op dinsdag 26 november 2013 13:39 schreef indiaantje89 het volgende:
Queens Of The Stone Age & Franz Ferdinand naar Northside Festival.
Ik hoop dat BKS gaat voor Arcade Fire en The National, met als sub headliner Interpol en Belle & Sebastian.quote:Op dinsdag 26 november 2013 13:51 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Begint een mooie Line up te worden daar. The National en Arcade Fire staan hoog op mijn lijstje, Franz Ferdinand en Queens Of The Stone Age wil ik ook wel weer eens zien!
ja, hier hetzelfdequote:Op dinsdag 26 november 2013 13:56 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ik hoop dat BKS gaat voor Arcade Fire en The National, met als sub headliner Interpol en Belle & Sebastian.
Dat is voor mij een instant buy dan van een weekendkaart.
Ik wacht nog heel erg af want ik heb eigenlijk gezworven dit jaar geen dour te doen, maar door een vriendvakantie tijdens Off word de kans dat ik ga toch wel erg groot.quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:39 schreef Darkestrah het volgende:
King Khan & The Shrines naar Dour.Die gaan we nog veel zien op de festivals komende zomer.
Voor Dauwpop zijn het leuke namen, maar zijn niet de namen voor mij om naar Hellendoorn af te reizen.quote:
quote:Op maandag 2 december 2013 13:31 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]leuk toch
![]()
Gelukkig begint het weer een beetje te draaien.
Neen,quote:Op maandag 2 december 2013 14:54 schreef Dark_Angelus het volgende:
Hadden we Arcade Fire & Pixies voor Benicassim al?
Pinkpop verdrinken ze, BKS zou prima kunnen maar dan moet de geld kraan open. De zelf gecreëerde hype is echt te belachelijk rondom Arcade Fire.quote:Op maandag 2 december 2013 14:59 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Neen,.
The Pixies en Arcade Fire zijn dus de festival hoeren van dit jaar?
Hopelijk dat AF dan nog wel iets doet in NL.
Inderdaad Pinkpop is te groot (of ze zouden assistentie moeten krijgen van bijvoorbeeld een Arctic Monkeys). Maar daar staan hun ego's ook voor in de weg denk ik.quote:Op maandag 2 december 2013 15:01 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Pinkpop verdrinken ze, BKS zou prima kunnen maar dan moet de geld kraan open. De zelf gecreëerde hype is echt te belachelijk rondom Arcade Fire.
Of ze komen helemaal nietquote:Op maandag 2 december 2013 15:03 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Inderdaad Pinkpop is te groot (of ze zouden assistentie moeten krijgen van bijvoorbeeld een Arctic Monkeys). Maar daar staan hun ego's ook voor in de weg denk ik.
Lowlands kan ook niet aangezien dan in de USA touren.
BKS lijkt me nog steeds de grootste kanshebber. Al hoewel je Down The Rabbit Hole ook nog een open optie blijft, die moeten toch ook met degelijke namen komen om boven water te blijven.
Teveel festivals gewoonweg dit jaar.
De band met NL is niet heel best neequote:
Hoe komt dat eigenlijk? Die Lowlands optredens waren toch een vrij groot succes?quote:Op maandag 2 december 2013 15:05 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
De band met NL is niet heel best nee
quote:Op dinsdag 3 december 2013 03:04 schreef Aisumasen het volgende:
Als iedereen straks wakker is wederom een grote headliner voor Rock Werchter. Band stond er reeds in 2006, 2007 en 2011, en komt nu terug: groter en beter dan ooit.
quote:Ook Arctic Monkeys op Rock Werchter 2014
Toen een paar weken geleden dé vraag ‘wie wil jij op Rock Werchter 2014 zien?’ gesteld werd, was het vaakst terugkerende antwoord ‘Arctic Monkeys’. In menig huishouden wordt een vreugdedans ingezet. Arctic Monkeys zullen namelijk op vrijdag 4 juli het festival headlinen. Twee toppers van groot formaat zijn nu gekend: Metallica (3 juli) en Arctic Monkeys (4 juli). Meer festivalnieuws volgt. De ticketverkoop start komende zaterdag 7 december om 14u.
http://www.rockwerchter.b(...)p-rock-werchter-2014
Tuurlijkquote:Op dinsdag 3 december 2013 09:19 schreef indiaantje89 het volgende:
Netjes Aisumasen,
Respect voor AM, een van de weinige bands van de laatste 10 jaar die zich volledig tot headliner hebben ontwikkeld zonder allerlei commerciële fratsen.
Zouden ze dan ook kanshebber zijn op Pinkpop?
Nee, dan zitten ze in de VS.quote:
En dus ook geen Lowlands. Dit betekend dat enkel BKS/Rabbit Hole/Pinkpop kans maakt. Er vanuit gaan dat ze belachelijk veel geld vragen, zal het of Pinkpop of een apart concert worden denk ik.quote:Op dinsdag 3 december 2013 09:34 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Nee, dan zitten ze in de VS.
Dat heeft Roskilde in ieder geval bekend gemaakt, en dat valt gelijkertijd met Werchter.
Doe dan maar apart concert.quote:Op dinsdag 3 december 2013 09:35 schreef chansadres het volgende:
[..]
En dus ook geen Lowlands. Dit betekend dat enkel BKS/Rabbit Hole/Pinkpop kans maakt. Er vanuit gaan dat ze belachelijk veel geld vragen, zal het of Pinkpop of een apart concert worden denk ik.
Smeets ging wel wat dieper in op de Arcade Fire vraag van Giel Beelen. Ik denk dat Pinkpop ze toch gaat krijgen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 09:35 schreef chansadres het volgende:
[..]
En dus ook geen Lowlands. Dit betekend dat enkel BKS/Rabbit Hole/Pinkpop kans maakt. Er vanuit gaan dat ze belachelijk veel geld vragen, zal het of Pinkpop of een apart concert worden denk ik.
Probleem zit er in dat Jan Smeets niet veel geld wil uitgeven voor acts die minder beroemd zijn. Toen Pinkpop System of a Down als headliner konden krijgen wilden Jan dat alleen doen als ze maar 75% van hun prijs hoefden te betalen (ze stonden dat jaar wel op Rock am Ring bijvoorbeeld). Toen ze dat niet deden hebben ze verschillende jaren Nederland overgeslagen. Ik denk dat Pinkpop dus niet de hoofdprijs wil betalen voor een band zonder hits. Dan zou het sowieso co-headliner hoofdstage of headliner 3FM Stage zijn. Maar ja, Jan betaalde ook voor Queens of the Stone Age om co-headliner te zijn. Het kan altijd...quote:Op dinsdag 3 december 2013 09:38 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Smeets ging wel wat dieper in op de Arcade Fire vraag van Giel Beelen. Ik denk dat Pinkpop ze toch gaat krijgen.
Als Arcade Fire de subheadliner zal zijn + daarna nog een grote acts dan zou Jan Smits het netjes gedaan hebben imoquote:Op dinsdag 3 december 2013 09:44 schreef Dark_Angelus het volgende:
Als ze PP gaan doen zal het headline, co-headline materiaal zijn. Maar idd de hoofdprijs die ze vragen, de manier waarop ze promo doen gaan ze voor het grote geld.
Dat vind ik dan ook weer van Arctic Monkeys eigenlijk, naar mijn idee geen echt absoluut headliner materiaal, maar dat is dan misschien ook meer omdat het mijn muziek niet zozeer is, en ik er dus na de eerste cd vrij weinig meer van gehoord heb.quote:Op dinsdag 3 december 2013 09:44 schreef Dark_Angelus het volgende:
Als ze PP gaan doen zal het headline, co-headline materiaal zijn. Maar idd de hoofdprijs die ze vragen, de manier waarop ze promo doen gaan ze voor het grote geld.
quote:Nadat Jan Smeets gisteravond in 3voor12 radio aangaf met Arcade Fire in gesprek te zijn was hij vanmorgen ook telefonisch te gast in de uitzending van Giel Beelen. Hier liet de Pinkpop-baas weten bezig te zijn met The Rolling Stones.
Gisteren werd het gerucht rond de Engelse rock-'n-rollband
al door Volkskrantjournalist Gijsbert Kamer de wereld in geslingerd. Tijdens het telefoongesprek van deze ochtend gaf Smeets aan inderdaad met Mick Jagger en bandgenoten in gesprek te zijn.
Tja, op een groter festival als rock werchter zijn ze gewoon headlinerquote:Op dinsdag 3 december 2013 10:19 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat vind ik dan ook weer van Arctic Monkeys eigenlijk, naar mijn idee geen echt absoluut headliner materiaal, maar dat is dan misschien ook meer omdat het mijn muziek niet zozeer is, en ik er dus na de eerste cd vrij weinig meer van gehoord heb.
Als dat al zo is, dan neem ik aan dat dat voor Pinkpop Classic is oid? Dan kan het misschien nog rendabel zijn, zie niet zo goed in hoe ze nu nog op Pinkpop passen aangezien Metallica al de maandag-afsluiter is, en ik me niet voor kan stellen dat de Stones met een 'minder' plekje genoegen nemen. Ook zal de prijs om ze te boeken aanzienlijk zijn, als je dan eendaags PP Classic festival doet, met paar bandjes voor de Stones dan kan je het er nog wel uithalen, aangezien een stadionshow van de Stones ook makkelijk tegen de 100¤ kost.quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:26 schreef Darkestrah het volgende:
http://www.festivalinfo.n(...)_The_Rolling_Stones/
[..]
linkquote:Was sind die Höhepunkte?
Rhein: Natürlich die Deutschland-Tour mit Köln, darauf freuen wir uns total. Ansonsten spielen wir dieses Jahr noch in London, nächstes Jahr in New York, Los Angeles, dann in Mexiko und Brasilien. Wir machen im März/April eine zweiwöchige Russland-Tournee. Dann werden wir viele Festivals spielen, unter anderem Rock am Ring und Rock im Park. Das ist der Zeitplan.
Lijkt me niet, op Pinkpop Classic komen ongeveer 5000 man per jaar af. Als je de Stones op de zaterdag kan zetten lijkt het me prima, zou in het budget moeten passen en die dag verkoopt sowieso uit en er komt een flinke boost voor de weekend tickets.quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:58 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Als dat al zo is, dan neem ik aan dat dat voor Pinkpop Classic is oid? Dan kan het misschien nog rendabel zijn, zie niet zo goed in hoe ze nu nog op Pinkpop passen aangezien Metallica al de maandag-afsluiter is, en ik me niet voor kan stellen dat de Stones met een 'minder' plekje genoegen nemen. Ook zal de prijs om ze te boeken aanzienlijk zijn, als je dan eendaags PP Classic festival doet, met paar bandjes voor de Stones dan kan je het er nog wel uithalen, aangezien een stadionshow van de Stones ook makkelijk tegen de 100¤ kost.
Ik ben benieuwd, Pinkpop heeft qua de wat oudere bands (The Cure, Bruce Springsteen, etc.) wel een goede track record natuurlijk, maar persoonlijk zie ik echt niet de Stones er nog zo even naast gepropt wordenquote:Op dinsdag 3 december 2013 11:29 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Lijkt me niet, op Pinkpop Classic komen ongeveer 5000 man per jaar af. Als je de Stones op de zaterdag kan zetten lijkt het me prima, zou in het budget moeten passen en die dag verkoopt sowieso uit en er komt een flinke boost voor de weekend tickets.
Als de hevige geruchten van AF op Pinkpop ook aanhouden en dit gaat door krijg je Rolling Stones - Arcade Fire - Metallica als headliners. En dan heb je zowaar een goede editie van Pinkpop. Maar eerst zien dan geloven inderdaadquote:Op dinsdag 3 december 2013 11:33 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd, Pinkpop heeft qua de wat oudere bands (The Cure, Bruce Springsteen, etc.) wel een goede track record natuurlijk, maar persoonlijk zie ik echt niet de Stones er nog zo even naast gepropt wordenHet zou wel een enorme opsteker zijn voor Pinkpop
Die hoop ik dan wel gewoon in een zaaltje te zienquote:Op dinsdag 3 december 2013 14:45 schreef indiaantje89 het volgende:
Beck gaat ook tour waarschijnlijk deze zomer. Zou leuk zijn dat hij Nederland ook bezoekt.
Beloofd wat voor Lowlandsquote:Op dinsdag 3 december 2013 20:05 schreef Aisumasen het volgende:
Reading/Leeds, eerste headliner: Blink 182.
Hahahaaha. wat een grap!quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:05 schreef Aisumasen het volgende:
Reading/Leeds, eerste headliner: Blink 182.
Haha je zei Fake Bugg.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:12 schreef Aisumasen het volgende:
Voor de rest voor Reading/Leeds: Fake Bugg, Disclosure, Metronomy, Of Mice & Men, I Am Legion en Wilkinson.
Mjah, het is weleens anders geweest zullen we maar zeggen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:12 schreef Aisumasen het volgende:
Voor de rest voor Reading/Leeds: Fake Bugg, Disclosure, Metronomy, Of Mice & Men, I Am Legion en Wilkinson.
De vorige keer dat Blink 182 op Lowlands was (2010) was de line-up erg goed. Met o.a. Placebo. QOTSA. Deadmau5, Snow Patrol (ok dat vind niet iedereen leuk), Massive Attack, LCD Soundsystem, The National, Foals, Balthazar, Band Of Horses, Richie Hawtin presents Plastikman, The Bloody Beetroots, Jonsí, Die Antwoord, Dr. Lektroluv, Jack Parrow, Flying Lotus, Groove Armada, Fresku, Katzenjammer, Major Lazer, Mark Lanegan, Beach House Mumford & Sons, NOFX, OK GO!. Pendulum en vast nog een hoop wat ik vergeet.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:32 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Ahnee krijgen we weer zo'n jaar?!
Nog geen 5% van de line-up dit, maar Reading/Leeds is natuurlijk wel een patatfestival. Staat altijd vreselijke nu-metal, stadionrock, commerciële hiphop en andere lelijke muziek, en voor de sfeer schijn je er vooral te moeten wegblijven. Eén van de twee andere headliners laat zich niet moeilijk raden natuurlijk, vooral die minder massale acts kunnen elk jaar een paar mooie opties voor de Lowlands line-up bieden.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:12 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mjah, het is weleens anders geweest zullen we maar zeggen.
Nee was inderdaad een goed jaar! Ik stond toen bij Groove Armada!quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:43 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
De vorige keer dat Blink 182 op Lowlands was (2010) was de line-up erg goed. Met o.a. Placebo. QOTSA. Deadmau5, Snow Patrol (ok dat vind niet iedereen leuk), Massive Attack, LCD Soundsystem, The National, Foals, Balthazar, Band Of Horses, Richie Hawtin presents Plastikman, The Bloody Beetroots, Jonsí, Die Antwoord, Dr. Lektroluv, Jack Parrow, Flying Lotus, Groove Armada, Fresku, Katzenjammer, Major Lazer, Mark Lanegan, Beach House Mumford & Sons, NOFX, OK GO!. Pendulum en vast nog een hoop wat ik vergeet.
Maar dat kan ook aan mijn smaak liggen...
Niet zo handig van Smeets om te bevestigen dat ze in gesprek zijn met AF en de Stones. Zo wekt hij hoge verwachtingen en is de teleurstelling des te groter als ze toch niet komen,quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:26 schreef Darkestrah het volgende:
http://www.festivalinfo.n(...)_The_Rolling_Stones/
[..]
Nice, hoop ook gelijk geruchten voor Rock am Ring, en Pinkpop.quote:
quote:Op woensdag 4 december 2013 11:10 schreef indiaantje89 het volgende:
Ook kanshebbers voor Fortarock:
O.a.: Avenged Sevenfold, Slayer, Megadeth, Emperor lijken me wel kanshebbers.
Mastodon en Ghost trouren met Metallica mee geloof ik, dus die kan je wel verwachten.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:20 schreef Loveless85 het volgende:
[..]er tourt veel metal in die periode, en dat gaat echt niet allemaal op Pinkpop staan. Misschien dat de maandag wat metal getint is door Metallica, maar normaal is dat juist de familiedag natuurlijk
![]()
Ik riep stellig dat A7X op Fortarock zou staan maar zouden ook prima als Metallica support op de main kunnen staan.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:39 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Mastodon en Ghost trouren met Metallica mee geloof ik, dus die kan je wel verwachten.
Stonden 2011 ook als afsluiten op 3FM stage. Al kan je Alter Bridge ook niet uitvlakken. Opties genoeg dus voor beide festivals.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:41 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ik riep stellig dat A7X op Fortarock zou staan maar zouden ook prima als Metallica support op de main kunnen staan.
Prima namen weer hoor, Hellfest is wat lineup betreft toch wel het beste all-round metalfestival van Europa in mijn ogen.quote:
Is natuurlijk ook niet meer wat het geweest is.quote:Op woensdag 4 december 2013 14:17 schreef Darkestrah het volgende:
Misfits staat daar wel heel erg weggemoffeld op die poster hoor. Rechtsonderin.
Uiteraard.quote:Op woensdag 4 december 2013 14:25 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Is natuurlijk ook niet meer wat het geweest is.
Mooi elektronisch programma met Trentemøller en Moderat erbij. Flinke namen ookquote:Op donderdag 5 december 2013 11:53 schreef indiaantje89 het volgende:
Mr Scruff, Crystal Antlers, KiT(Kuenta i Tambu), Kid Karate, John Murry, Trentemøller, Moderat, Savages, De Staat, Baskerville, Whomadewho en Melt Yourself Down zijn toegevoegd aan het programma van Where The Wild Things Are.
Pff wat een standaard namen ...quote:Op donderdag 5 december 2013 16:11 schreef Dark_Angelus het volgende:
Skrillex, Franz Ferdinand, Major Lazer, Pixies en Triggerfinger erbij voor Rock Werchter.
quote:Op donderdag 5 december 2013 16:11 schreef Dark_Angelus het volgende:
Skrillex, Franz Ferdinand, Major Lazer, Pixies en Triggerfinger erbij voor Rock Werchter.
het blijft Werchter natuurlijkquote:Op donderdag 5 december 2013 16:23 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Pff wat een standaard namen ...
Pearl Jam komt definitief niet naar Pinkpop. Heeft Smeets al op de radio verteld. Het is ze (weer) niet gelukt dit jaar.quote:Op donderdag 5 december 2013 17:05 schreef JessedeK het volgende:
Ik hoor ook geruchten over pearl jam op pinkpop dit jaar, wel redelijk reëel aangezien ze nu aan het touren zijn in de VS en pinkpop altijd speciaal is voor PJ
Is dat zo ja? Op basis waarvan dan? Een show 15 jaar geleden ofzo? De organisatie blijft dat graag roepen natuurlijk, maar of die bands dat nou ook zo zien. Anders hadden ze niet twee jaar op rij Pinkpop overgeslagen terwijl ze wel touren. Plus zijn festivals natuurlijk nogal gretig met roepen dat 'bands wat speciaal met het festival hebben'quote:Op donderdag 5 december 2013 17:05 schreef JessedeK het volgende:
Ik hoor ook geruchten over pearl jam op pinkpop dit jaar, wel redelijk reëel aangezien ze nu aan het touren zijn in de VS en pinkpop altijd speciaal is voor PJ
Lekker festivalbandjequote:Op donderdag 5 december 2013 20:16 schreef indiaantje89 het volgende:
The Black Keys op Open'er festival in Polen. Gaan ook weer touren dus.
Pukkelpop?quote:Op donderdag 5 december 2013 17:10 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Pearl Jam komt definitief niet naar Pinkpop. Heeft Smeets al op de radio verteld. Het is ze (weer) niet gelukt dit jaar.
PLACEBO @PLACEBOWORLD 16m
BELGIUM : Festival News coming your way tomorrow....
Dat zal dus ook Werchter worden.
Kom maar door naar RaRquote:Op vrijdag 6 december 2013 09:07 schreef indiaantje89 het volgende:
Novarock (Oostenrijk): Iron Maiden, Avenged Sevenfold, Rob Zombie, Soundgarden, In Flames, Megadeth en The Offspring.
http://www.metalfan.nl/article.php?sid=12649quote:Graspop heeft zojuist al 51 namen van de line-up voor 2014 bekendgemaakt. Black Sabbath, Volbeat en Avenged Sevenfold prijken bovenaan de lijst, die uiteindelijk meer dan honderd bands zal bevatten. Komend jaar zullen er voor het eerst twee hoofdpodia naast elkaar staan, zoals we van bijvoorbeeld Wacken Open Air al kennen. Ook nieuw wordt een openluchtpodium in de Metal Plaza waar jong talent zal optreden. Graspop Metal Meeting vindt volgend jaar plaats van 27 t/m 29 juni, natuurlijk in het Belgische Dessel.
Tot nu toe bevestigd:
Black Sabbath
Volbeat
Avenged Sevenfold
Sabaton
Soundgarden
Alter Bridge
Opeth
Hatebreed
Carcass
W.A.S.P.
Neurosis
Graveyard
Metal Church
Watain
Paradise Lost
Unida
Death (Dta)
The Dillinger Escape Plan
Doro
Annihilator
Bring Me The Horizon
Eluveitie
Tiamat
Legion Of The Damned
Cult Of Luna
Orange Goblin
Comeback Kid
Cynic
We Came As Romans
Emmure
Kylesa
Powerwolf
The Black Dahlia Murder
Triptykon
Alestorm
Napalm Death
Walls Of Jericho
Enslaved
Skyharbor
Gloryhammer
Pro-Pain
Blessthefall
Huntress
Nails
Solstafir
Jeff Scott Soto
Prime Circle
Necrophobic
The Treatment
Battlecross
Crossfaith
quote:Er is niks zo lekker als op een festival lekker de hippie uit te hangen. Alles rustig aan en genieten van een paar dagen vol love, peace and music. En hoe kun je nu beter de hippie in jezelf naar boven halen dan door te kamperen in een tipi? Daarom hebben we dit jaar een toevoeging die eigenlijk niet mag ontbreken op een festival, namelijk een heuse tipi camping! Elke dag wakker worden in een ruime tent die wij voor jou hebben opgezet.
Je hebt de keuze uit een 2 tot 8-persoons tipi. Je kan dus met je hele groep in één tent slapen! De kosten hiervan zullen ongeveer 75 euro per persoon zijn voor het hele weekend. Hier krijg je een unieke ervaring voor terug.
Vanaf vandaag kun je op Paaspop.nl tickets hiervoor bestellen.
Dat is al even bekendquote:Op maandag 9 december 2013 12:06 schreef Dark_Angelus het volgende:
Nu dub ik wel weer met m'n Avenged Sevenfold.
Ik roep het gewoon. Pinkpop voor Metallica.
Ja?quote:
Lijkt me ook ja.quote:Op maandag 9 december 2013 12:06 schreef Dark_Angelus het volgende:
Nu dub ik wel weer met m'n Avenged Sevenfold.
Ik roep het gewoon. Pinkpop voor Metallica.
Gaat prima toch en vorige jaar stond MO er ook al, dat is ook poppy als de nete en gaat ook doorbreken dit jaar.quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:39 schreef Darkestrah het volgende:
Royksopp misschien, Robyn niet (van wat ik van haar ken dan).
Want nu is hun muziek opeens minder leuk?quote:Op woensdag 11 december 2013 09:54 schreef BoerBert het volgende:
Als ze headliner van een dag waren had ik het nog overwogen. Laat nu maar zitten.
Kan best zijn dat ze de 3FM stage afsluiten hé, lijkt me een beetje nutteloos ze voor Metallica te zetten, dan staat het publiek vooraan al vol met 90% Metallica fans, kan je daar beter een A7X voor zetten ofzo.quote:Op woensdag 11 december 2013 09:58 schreef BoerBert het volgende:
Ik vind zo'n optreden dat ik graag wil zien persoonlijk een stuk minder als je daar nog helemaal in het licht staat. Ik had trouwens ook verwacht dat het optreden dan (itt) de headliner maar een uurtje zou zijn, maar de headliners hadden dat zo te zien vorig jaar ook maar.
Phoenix was vorig jaar in het licht een van de toppers van het festival. Met een half leeg veld voor hem bij de 3FM stage.quote:Op woensdag 11 december 2013 09:58 schreef BoerBert het volgende:
Ik vind zo'n optreden dat ik graag wil zien persoonlijk een stuk minder als je daar nog helemaal in het licht staat. Ik had trouwens ook verwacht dat het optreden dan (itt) de headliner maar een uurtje zou zijn, maar de headliners hadden dat zo te zien vorig jaar ook maar.
Dat is al zeker dat ze 3FM stage afsluiten.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:27 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Kan best zijn dat ze de 3FM stage afsluiten hé, lijkt me een beetje nutteloos ze voor Metallica te zetten, dan staat het publiek vooraan al vol met 90% Metallica fans, kan je daar beter een A7X voor zetten ofzo.
3FM Stage is geen tent, toch? Maakt dus weinig verschilquote:Op woensdag 11 december 2013 10:27 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Kan best zijn dat ze de 3FM stage afsluiten hé, lijkt me een beetje nutteloos ze voor Metallica te zetten, dan staat het publiek vooraan al vol met 90% Metallica fans, kan je daar beter een A7X voor zetten ofzo.
Maar dat is Pinkpop, met een laatste act die om 22:30 moet eindigen heb je altijd het risico dat je niks geheel in het donker kan zijnquote:Op woensdag 11 december 2013 10:29 schreef BoerBert het volgende:
[..]
3FM Stage is geen tent, toch? Maakt dus weinig verschil.
Ik had ook wel wéér kunnen zeggen dat het kut is dat ze naar Pinkpop gaan, maar dan zou ik een beetje in herhaling vallenquote:Op woensdag 11 december 2013 10:30 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Maar dat is Pinkpop, met een laatste act die om 22:30 moet eindigen heb je altijd het risico dat je niks geheel in het donker kan zijn
Ooh ik blijf dat gewoon ieder jaar roepen hoor, dat het belachelijk is hoe vroeg het afgelopen moet zijn. Gelukkig komen de meeste bands die op Pinkpop komen ook wel op een Rock am Ring of Rock Werchter.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:33 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Ik had ook wel wéér kunnen zeggen dat het kut is dat ze naar Pinkpop gaan, maar dan zou ik een beetje in herhaling vallen.
Niet erg verrassend.quote:Vanmorgen heeft het Belgische Dour Festival via twitter haar eerste namen bekend gemaakt: Phoenix, Boys Noize, Girls in Hawaii, LFO en King Khan & Shrines.
quote:Op woensdag 11 december 2013 11:54 schreef Tokus het volgende:
nieuw festivalletje in Rotterdam, Scumbash.
[ afbeelding ]
Die gaan ook lekker. Mogen vast nog wel een dagje Pinkpop doen van Smeets.quote:Op woensdag 11 december 2013 11:59 schreef Dark_Angelus het volgende:
Arctic Monkeys erbij voor Roskilde.
Lijkt mij eigenlijk ook. Headlinen wel een dag denk.quote:Op woensdag 11 december 2013 12:07 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Die gaan ook lekker. Mogen vast nog wel een dagje Pinkpop doen van Smeets.
Zo komen we wel aan de line-up dit jaar.quote:Op woensdag 11 december 2013 12:11 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Lijkt mij eigenlijk ook. Headlinen wel een dag denk.
quote:Op woensdag 11 december 2013 18:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Arcade Fire naar Pinkpop.
Ajax wordt kampioen van Nederland.
Het is allebei kutnieuws, en je ziet het allebei van een kilometer afstand aankomen.
Metallica, Iron Maiden, Kings of Leon en Linkin Park waren reeds bevestigd.quote:ALLIGATOAH
ALTER BRIDGE
AVENGED SEVENFOLD
BABYSHAMBLES
BOOKA SHADE
DIE FANTASTISCHEN VIER
FALL OUT BOY
GHOST
GOGOL BORDELLO
GOJIRA
HEAVEN SHALL BURN
IN EXTREMO
IN FLAMES
JAKE BUGG
JAN DELAY & DISKO NO. 1
JOHN NEWMAN
KLANGKARUSSELL LIVE
KVELERTAK
LEFT BOY
MANDO DIAO
MARTERIA
MASTODON
MAXIMO PARK
MILKY CHANCE
NINE INCH NAILS
OF MICE & MEN
OPETH
PORTUGAL. THE MAN
QUEENS OF THE STONE AGE
ROB ZOMBIE
SDP
SIERRA KIDD
SLAYER
SUICIDE SILENCE
TEESY
THE OFFSPRING
Ja, vond ik ook wat dubieusquote:Op vrijdag 13 december 2013 09:31 schreef indiaantje89 het volgende:
Pearl Jam op Rock Werchter
Neil Young op de Lokerse Feesten (en dus niet op Pukkelpop???)
Jep, al maal ik er niet om. Vond hun show vorige keer in de ZiggoDome vrij tegenvallen (blijkbaar was ik een van de weinige). Dan liever wat jonger talent als Arctic Monkeys de kans geven imo.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:42 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Wel knap dat Pinkpop er wéér naast grijpt dus.
Ja, niet iedereen staat er om te springen natuurlijk. Al schermt Jan wel regelmatig met wat grote namen, die lang niet altijd haalbaar zijn naar mijn idee. Of hij wil gewoon de prijs niet betalen, maarja, ik neem aan dat hij wel een beetje bij de absolute toppers weet wat hij kan verwachten aan gage, dus dan moet je misschien niet op 3FM roepen dat je met een band bezig bent als je niet weet of je hun gage kan/wil betalen?quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:51 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Jep, al maal ik er niet om. Vond hun show vorige keer in de ZiggoDome vrij tegenvallen (blijkbaar was ik een van de weinige). Dan liever wat jonger talent als Arctic Monkeys de kans geven imo.
quote:De organisatie van Groezrock voegt vandaag acht nieuwe namen aan de affiche toe. Brand New, The Lawrence Arms, Larry and his Flask, I Killed The Prom Queen, Bury Tomorrow, Iron Chic, Everlast en The Ghost Inside zijn er volgend jaar ook bij.
Mooie naam, zou een goede afsluiter zijn voor beide festivals. Pinkpop zat er toch al niet in aangezien ze daar vorig jaar al stonden.quote:Op maandag 16 december 2013 21:43 schreef indiaantje89 het volgende:
QOTSA op Pukkelpop waarschijnlijk. Bron: http://festileaks.com/201(...)headliner-pukkelpop/
Zal Lowlands ook wel worden dus.
Misschien headliner voor Lowlands.quote:Op maandag 16 december 2013 21:56 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mooie naam, zou een goede afsluiter zijn voor beide festivals. Pinkpop zat er toch al niet in aangezien ze daar vorig jaar al stonden.
Als ze er staan, opzekerquote:Op dinsdag 17 december 2013 02:27 schreef MidnightShow_ het volgende:
[..]
Misschien headliner voor Lowlands.
Ach deze week zal Arctic Monkeys wel bekend gemaakt worden.quote:Op dinsdag 17 december 2013 19:19 schreef Loveless85 het volgende:
Blijft lang stil Indiaan!
DeWolff heeft in het voorjaar een nieuwe plaat, staat waarschijnlijk wel op Pinkpop of Lowlands. Of beide
Zouden ook mooi op Lowlands passen, maar als je kijkt naar de festivals die ze al spelen eerder Pinkpop ja.quote:Op dinsdag 17 december 2013 23:22 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ach deze week zal Arctic Monkeys wel bekend gemaakt worden.
Aiii, hopelijk geen negatieve invloed op Werchter.quote:Op woensdag 18 december 2013 14:01 schreef indiaantje89 het volgende:
Het is een rustige week in de festivalwereld, maar toch een opvallend stukje:
http://www.festivalinfo.n(...)dacht_van_witwassen/
De Vlaamse festivalorganisator Herman Schuermans wordt verdacht van witwassen. Het zou gaan om miljoenen euro's via zijn Luxemburgse holding Art Deluxe, meldt De Tijd.
Schueremans is over de constructies al twee keer discreet verhoord door speurders van de federale gerechtelijke politie. Het laatste verhoor vond plaats op 18 februari dit jaar.
Staat ook bij dat ze meerdere shows gaan doen in de zomer.quote:
quote:Bospop, Weert, donderdag 19 december 2013
JOHN FOGERTY, VENICE EN PAUL CARRACK BEVESTIGD VOOR BOSPOP 2014
WEERT – Het programma van Bospop 2014 wordt versterkt door niemand minder dan John Fogerty en ook het Amerikaanse Venice en de Britse musicus Paul Carrack staan komende zomer op het podium van het festival in Weert. Bospop vindt volgend jaar plaats op zaterdag 12 en zondag 13 juli op het evenemententerrein aan de A2, afslag Weert Noord. De kaartverkoop is reeds begonnen via www.bospop.nl.
John Fogerty maakte furore als singer-songwriter van de rockband Creedence Clearwater Revival. De band scoorde eind jaren ’60, begin jaren ’70 een hele reeks wereldhits waaronder ‘Proud Mary’, ‘Bad Moon Rising’, ‘Who’ll Stop The Rain’ en ‘I Put A Spell On You’. Ze groeiden vanwege het herkenbare gitaargeluid en de opvallende rockstem uit tot één van de grootste bands van de Woodstockgeneratie. Niet alleen de States, ook Europa werd veroverd. Na Creedence Clearwater Revival gaat John Fogerty solo verder met een aantal sterke albums en na een lange stilte vindt in 1997 zijn comeback plaats met het album 'Blue Moon Swamp'. In 2009 kwam zijn laatste album uit. Het is een vervolg van 'Blue Ridge Ranger' uit 1973, heeft als titel 'Blue Ridge Rangers Ride Again' en betreft wederom covers uit de country en western scene van o.a. John Denver & Ricky Nelson. Met zijn karakteristieke geluid en pakkende songs kan men in Weert, net zoals tijdens zijn concert vorig jaar in Amsterdam, rekenen op een feest der herkenning, op zondag 13 juli 2014. Ook de Britse multi-instrumentalist aka singer-songwriter Paul Carrack maakt die dag zijn opwachting in Weert. Al ruim twintig jaar is de man met het unieke stemgeluid actief in de muziekindustrie. Hij schrijft voor, met, treedt op met of is bandgenoot van ontelbaar veel artiesten. De lijst van talenten waarmee Paul Carrack heeft gewerkt is dan ook meer dan indrukwekkend: Sting, Phil Collins, Eagles, Elvis Costello, Roger Waters, Diana Ross, Ringo Star, Elton John, Rod Stewart, Roxy Music, Eric Clapton, The Smiths, Tom Jones, BB King en zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan. Ook scoorde hij als bandlid van Ace (met 'How Long'), Squeeze (met 'Tempted') en Mike and the Mechanics (met 'The Living Years' en 'Over My Shoulder') tophits. Deze songs komen, net zoals nummers van zijn recentelijk uitgekomen soul-album 'Rain Or Shine', dan ook ongetwijfeld voorbij op de festivalweide in Weert. De zaterdagprogrammering van Bospop wordt aangevuld met de Amerikaanse band Venice. De broers en neven Kipp, Mark, Michael en Pat Lennon brengen in de stijl van The Eagles, Crosby, Stills & Nash en Jackson Browne een unieke combi van country, folk en rockmuziek ten gehore. De afgelopen jaren was Venice een aantal keren in ons land; met een theatertour in 2006, Motel Westcoast in de Heineken Music Hall in 2007 en een aantal reguliere concerten in 2008, 2009 en afgelopen jaar. Verder stond Venice al eerder op de planken in Weert (2007) en zijn we erg blij de band hier ook in 2014 te mogen verwelkomen.
Op Bospop 2014 treden ruim twintig bands op, verdeeld over twee podia: het hoofd- en een tentpodium. Op Bospop bevindt zich verder een gezellige camping met de benodigde faciliteiten, een 24-uurs tent en een sfeervolle festivalmarkt. Op de website www.bospop.nl staat alle beschikbare informatie over het festival, de artiesten en de kampeermogelijkheden.
Stichting Bospop en Mojo Concerts presenteren:
BOSPOP 2014
Zaterdag 12 juli met onder andere: Simple Minds, Venice en Kovacs.
Zondag 13 juli met onder andere: John Fogerty, Paul Carrack, Sven Hammond Soul en The Pheromones.
Entree weekendticket: ¤ 100 (excl. servicekosten)
Entree dagticket: ¤ 65 (excl. servicekosten)
De kaartverkoop voor Bospop 2014 is reeds begonnen via www.bospop.nl.
Bospop 2014 is powered by Arrow Classic Rock.
Die lui van schorem timmeren behoorlijk aan de wegquote:Op woensdag 11 december 2013 11:54 schreef Tokus het volgende:
nieuw festivalletje in Rotterdam, Scumbash.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 12 december 2013 14:51 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Dat zijn godverdomme mooie namen!
Hè bah, alweer Fogerty. Na Simple Minds alweer een band die vaak al op dit podium heeft gestaan. Daarmee mag je dus ook de Aerosmith geruchten wegwuiven. Al is Venice altijd een genot om te luisteren.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |