Probleem zit er in dat Jan Smeets niet veel geld wil uitgeven voor acts die minder beroemd zijn. Toen Pinkpop System of a Down als headliner konden krijgen wilden Jan dat alleen doen als ze maar 75% van hun prijs hoefden te betalen (ze stonden dat jaar wel op Rock am Ring bijvoorbeeld). Toen ze dat niet deden hebben ze verschillende jaren Nederland overgeslagen. Ik denk dat Pinkpop dus niet de hoofdprijs wil betalen voor een band zonder hits. Dan zou het sowieso co-headliner hoofdstage of headliner 3FM Stage zijn. Maar ja, Jan betaalde ook voor Queens of the Stone Age om co-headliner te zijn. Het kan altijd...quote:Op dinsdag 3 december 2013 09:38 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Smeets ging wel wat dieper in op de Arcade Fire vraag van Giel Beelen. Ik denk dat Pinkpop ze toch gaat krijgen.
Als Arcade Fire de subheadliner zal zijn + daarna nog een grote acts dan zou Jan Smits het netjes gedaan hebben imoquote:Op dinsdag 3 december 2013 09:44 schreef Dark_Angelus het volgende:
Als ze PP gaan doen zal het headline, co-headline materiaal zijn. Maar idd de hoofdprijs die ze vragen, de manier waarop ze promo doen gaan ze voor het grote geld.
Dat vind ik dan ook weer van Arctic Monkeys eigenlijk, naar mijn idee geen echt absoluut headliner materiaal, maar dat is dan misschien ook meer omdat het mijn muziek niet zozeer is, en ik er dus na de eerste cd vrij weinig meer van gehoord heb.quote:Op dinsdag 3 december 2013 09:44 schreef Dark_Angelus het volgende:
Als ze PP gaan doen zal het headline, co-headline materiaal zijn. Maar idd de hoofdprijs die ze vragen, de manier waarop ze promo doen gaan ze voor het grote geld.
quote:Nadat Jan Smeets gisteravond in 3voor12 radio aangaf met Arcade Fire in gesprek te zijn was hij vanmorgen ook telefonisch te gast in de uitzending van Giel Beelen. Hier liet de Pinkpop-baas weten bezig te zijn met The Rolling Stones.
Gisteren werd het gerucht rond de Engelse rock-'n-rollband
al door Volkskrantjournalist Gijsbert Kamer de wereld in geslingerd. Tijdens het telefoongesprek van deze ochtend gaf Smeets aan inderdaad met Mick Jagger en bandgenoten in gesprek te zijn.
Tja, op een groter festival als rock werchter zijn ze gewoon headlinerquote:Op dinsdag 3 december 2013 10:19 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat vind ik dan ook weer van Arctic Monkeys eigenlijk, naar mijn idee geen echt absoluut headliner materiaal, maar dat is dan misschien ook meer omdat het mijn muziek niet zozeer is, en ik er dus na de eerste cd vrij weinig meer van gehoord heb.
Als dat al zo is, dan neem ik aan dat dat voor Pinkpop Classic is oid? Dan kan het misschien nog rendabel zijn, zie niet zo goed in hoe ze nu nog op Pinkpop passen aangezien Metallica al de maandag-afsluiter is, en ik me niet voor kan stellen dat de Stones met een 'minder' plekje genoegen nemen. Ook zal de prijs om ze te boeken aanzienlijk zijn, als je dan eendaags PP Classic festival doet, met paar bandjes voor de Stones dan kan je het er nog wel uithalen, aangezien een stadionshow van de Stones ook makkelijk tegen de 100¤ kost.quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:26 schreef Darkestrah het volgende:
http://www.festivalinfo.n(...)_The_Rolling_Stones/
[..]
linkquote:Was sind die Höhepunkte?
Rhein: Natürlich die Deutschland-Tour mit Köln, darauf freuen wir uns total. Ansonsten spielen wir dieses Jahr noch in London, nächstes Jahr in New York, Los Angeles, dann in Mexiko und Brasilien. Wir machen im März/April eine zweiwöchige Russland-Tournee. Dann werden wir viele Festivals spielen, unter anderem Rock am Ring und Rock im Park. Das ist der Zeitplan.
Lijkt me niet, op Pinkpop Classic komen ongeveer 5000 man per jaar af. Als je de Stones op de zaterdag kan zetten lijkt het me prima, zou in het budget moeten passen en die dag verkoopt sowieso uit en er komt een flinke boost voor de weekend tickets.quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:58 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Als dat al zo is, dan neem ik aan dat dat voor Pinkpop Classic is oid? Dan kan het misschien nog rendabel zijn, zie niet zo goed in hoe ze nu nog op Pinkpop passen aangezien Metallica al de maandag-afsluiter is, en ik me niet voor kan stellen dat de Stones met een 'minder' plekje genoegen nemen. Ook zal de prijs om ze te boeken aanzienlijk zijn, als je dan eendaags PP Classic festival doet, met paar bandjes voor de Stones dan kan je het er nog wel uithalen, aangezien een stadionshow van de Stones ook makkelijk tegen de 100¤ kost.
Ik ben benieuwd, Pinkpop heeft qua de wat oudere bands (The Cure, Bruce Springsteen, etc.) wel een goede track record natuurlijk, maar persoonlijk zie ik echt niet de Stones er nog zo even naast gepropt wordenquote:Op dinsdag 3 december 2013 11:29 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Lijkt me niet, op Pinkpop Classic komen ongeveer 5000 man per jaar af. Als je de Stones op de zaterdag kan zetten lijkt het me prima, zou in het budget moeten passen en die dag verkoopt sowieso uit en er komt een flinke boost voor de weekend tickets.
Als de hevige geruchten van AF op Pinkpop ook aanhouden en dit gaat door krijg je Rolling Stones - Arcade Fire - Metallica als headliners. En dan heb je zowaar een goede editie van Pinkpop. Maar eerst zien dan geloven inderdaadquote:Op dinsdag 3 december 2013 11:33 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd, Pinkpop heeft qua de wat oudere bands (The Cure, Bruce Springsteen, etc.) wel een goede track record natuurlijk, maar persoonlijk zie ik echt niet de Stones er nog zo even naast gepropt wordenHet zou wel een enorme opsteker zijn voor Pinkpop
Die hoop ik dan wel gewoon in een zaaltje te zienquote:Op dinsdag 3 december 2013 14:45 schreef indiaantje89 het volgende:
Beck gaat ook tour waarschijnlijk deze zomer. Zou leuk zijn dat hij Nederland ook bezoekt.
Beloofd wat voor Lowlandsquote:Op dinsdag 3 december 2013 20:05 schreef Aisumasen het volgende:
Reading/Leeds, eerste headliner: Blink 182.
Hahahaaha. wat een grap!quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:05 schreef Aisumasen het volgende:
Reading/Leeds, eerste headliner: Blink 182.
Haha je zei Fake Bugg.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:12 schreef Aisumasen het volgende:
Voor de rest voor Reading/Leeds: Fake Bugg, Disclosure, Metronomy, Of Mice & Men, I Am Legion en Wilkinson.
Mjah, het is weleens anders geweest zullen we maar zeggen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:12 schreef Aisumasen het volgende:
Voor de rest voor Reading/Leeds: Fake Bugg, Disclosure, Metronomy, Of Mice & Men, I Am Legion en Wilkinson.
De vorige keer dat Blink 182 op Lowlands was (2010) was de line-up erg goed. Met o.a. Placebo. QOTSA. Deadmau5, Snow Patrol (ok dat vind niet iedereen leuk), Massive Attack, LCD Soundsystem, The National, Foals, Balthazar, Band Of Horses, Richie Hawtin presents Plastikman, The Bloody Beetroots, Jonsí, Die Antwoord, Dr. Lektroluv, Jack Parrow, Flying Lotus, Groove Armada, Fresku, Katzenjammer, Major Lazer, Mark Lanegan, Beach House Mumford & Sons, NOFX, OK GO!. Pendulum en vast nog een hoop wat ik vergeet.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:32 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Ahnee krijgen we weer zo'n jaar?!
Nog geen 5% van de line-up dit, maar Reading/Leeds is natuurlijk wel een patatfestival. Staat altijd vreselijke nu-metal, stadionrock, commerciële hiphop en andere lelijke muziek, en voor de sfeer schijn je er vooral te moeten wegblijven. Eén van de twee andere headliners laat zich niet moeilijk raden natuurlijk, vooral die minder massale acts kunnen elk jaar een paar mooie opties voor de Lowlands line-up bieden.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:12 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mjah, het is weleens anders geweest zullen we maar zeggen.
Nee was inderdaad een goed jaar! Ik stond toen bij Groove Armada!quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:43 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
De vorige keer dat Blink 182 op Lowlands was (2010) was de line-up erg goed. Met o.a. Placebo. QOTSA. Deadmau5, Snow Patrol (ok dat vind niet iedereen leuk), Massive Attack, LCD Soundsystem, The National, Foals, Balthazar, Band Of Horses, Richie Hawtin presents Plastikman, The Bloody Beetroots, Jonsí, Die Antwoord, Dr. Lektroluv, Jack Parrow, Flying Lotus, Groove Armada, Fresku, Katzenjammer, Major Lazer, Mark Lanegan, Beach House Mumford & Sons, NOFX, OK GO!. Pendulum en vast nog een hoop wat ik vergeet.
Maar dat kan ook aan mijn smaak liggen...
Niet zo handig van Smeets om te bevestigen dat ze in gesprek zijn met AF en de Stones. Zo wekt hij hoge verwachtingen en is de teleurstelling des te groter als ze toch niet komen,quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:26 schreef Darkestrah het volgende:
http://www.festivalinfo.n(...)_The_Rolling_Stones/
[..]
Nice, hoop ook gelijk geruchten voor Rock am Ring, en Pinkpop.quote:
quote:Op woensdag 4 december 2013 11:10 schreef indiaantje89 het volgende:
Ook kanshebbers voor Fortarock:
O.a.: Avenged Sevenfold, Slayer, Megadeth, Emperor lijken me wel kanshebbers.
Mastodon en Ghost trouren met Metallica mee geloof ik, dus die kan je wel verwachten.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:20 schreef Loveless85 het volgende:
[..]er tourt veel metal in die periode, en dat gaat echt niet allemaal op Pinkpop staan. Misschien dat de maandag wat metal getint is door Metallica, maar normaal is dat juist de familiedag natuurlijk
![]()
Ik riep stellig dat A7X op Fortarock zou staan maar zouden ook prima als Metallica support op de main kunnen staan.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:39 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Mastodon en Ghost trouren met Metallica mee geloof ik, dus die kan je wel verwachten.
Stonden 2011 ook als afsluiten op 3FM stage. Al kan je Alter Bridge ook niet uitvlakken. Opties genoeg dus voor beide festivals.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:41 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ik riep stellig dat A7X op Fortarock zou staan maar zouden ook prima als Metallica support op de main kunnen staan.
Prima namen weer hoor, Hellfest is wat lineup betreft toch wel het beste all-round metalfestival van Europa in mijn ogen.quote:
Is natuurlijk ook niet meer wat het geweest is.quote:Op woensdag 4 december 2013 14:17 schreef Darkestrah het volgende:
Misfits staat daar wel heel erg weggemoffeld op die poster hoor. Rechtsonderin.
Uiteraard.quote:Op woensdag 4 december 2013 14:25 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Is natuurlijk ook niet meer wat het geweest is.
Mooi elektronisch programma met Trentemøller en Moderat erbij. Flinke namen ookquote:Op donderdag 5 december 2013 11:53 schreef indiaantje89 het volgende:
Mr Scruff, Crystal Antlers, KiT(Kuenta i Tambu), Kid Karate, John Murry, Trentemøller, Moderat, Savages, De Staat, Baskerville, Whomadewho en Melt Yourself Down zijn toegevoegd aan het programma van Where The Wild Things Are.
Pff wat een standaard namen ...quote:Op donderdag 5 december 2013 16:11 schreef Dark_Angelus het volgende:
Skrillex, Franz Ferdinand, Major Lazer, Pixies en Triggerfinger erbij voor Rock Werchter.
quote:Op donderdag 5 december 2013 16:11 schreef Dark_Angelus het volgende:
Skrillex, Franz Ferdinand, Major Lazer, Pixies en Triggerfinger erbij voor Rock Werchter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |