Lekker zuur aan boord. Heb zelf ooit ook zoiets meegemaakt. Die geur vergeet ik nooit meer.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:45 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ja, mijn god... moet er niet aan denken
twitter:MeteoConsult twitterde op maandag 28-10-2013 om 12:43:20De orkaan op Vlieland duurde uiteindelijk 20 minuten. Inmiddels daar weer een windkracht 10, Terschelling nog windkracht 11. #storm reageer retweet
quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:48 schreef Studiotje het volgende:
Amersfoort is een klein briesje, lekker zonnetje en goede temperatuur, straks een lekker ijsje eten op het terras :-)
quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:49 schreef Xebber het volgende:
Ook in Brussel heeft het flink gewaaid.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zag dat het zelfs 12 op Vlieland is geweestquote:Op maandag 28 oktober 2013 12:47 schreef INViCTuS het volgende:
twitter:MeteoConsult twitterde op maandag 28-10-2013 om 12:43:20De orkaan op Vlieland duurde uiteindelijk 20 minuten. Inmiddels daar weer een windkracht 10, Terschelling nog windkracht 11. #storm reageer retweet
was net ook bij AT5.quote:
Ze hadden een ooggetuigenverslag van de boom?quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:53 schreef Againzender het volgende:
[..]
was net ook bij AT5.
Daar ook net ooggetuigeverslag van die dodelijke boom aan de Herengracht
"Ja man, toen voelde ik ineens zo'n harde wind aan m'n bladeren rukken, en ik probeerde natuurlijk nog met m'n wortels de kade vast te houden, maar er was geen redden aan, en daar ging ik"quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:54 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ze hadden een ooggetuigenverslag van de boom?
van iemand die de boom op een vrouw zag vallen, en wat voor een afschuwlijk geluid het maakt als iemand ligt te gillen en je niet kan helpen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:54 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ze hadden een ooggetuigenverslag van de boom?
whehehehe/quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:55 schreef Gwywen het volgende:
[..]
"Ja man, toen voelde ik ineens zo'n harde wind aan m'n bladeren rukken, en ik probeerde natuurlijk nog met m'n wortels de kade vast te houden, maar er was geen redden aan, en daar ging ik"
Whehehe; daar is gelukkig de CAR verzekering voor. Die dekt alle schade tijdens de bouw.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:56 schreef INViCTuS het volgende:
dit is ook wel knaak...:P
[ afbeelding ]
ik zit lekker binnen hoor, ben blij dat ik lekker thuis kan werkenquote:Op maandag 28 oktober 2013 12:53 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Wat doe jij buiten? Ga is met de wiederweerga naar binnen!![]()
Het viel me al op dat er erg weinig meldingen in Amersfoort zijn.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:48 schreef Studiotje het volgende:
Amersfoort is een klein briesje, lekker zonnetje en goede temperatuur, straks een lekker ijsje eten op het terras :-)
quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:56 schreef INViCTuS het volgende:
dit is ook wel knaak...:P
[ afbeelding ]
Maar de dierentuin is wel dicht.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het viel me al op dat er erg weinig meldingen in Amersfoort zijn.
Ik hou u graag up to date van de perikelen in de stad waarvan iedereen gehoord heeft, maar of ze er ooit geweest zijnquote:Op maandag 28 oktober 2013 12:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het viel me al op dat er erg weinig meldingen in Amersfoort zijn.
Ja, olifanten in de wind, dan worden hun slurfjes kleinquote:
Kleine slurfjes is bij kou toch?quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:59 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Ja, olifanten in de wind, dan worden hun slurfjes klein
Ja. Over verzekering gesproken. Ik hoop dat die mongool die met z'n caravan ging rijden niets vergoed krijgtquote:Op maandag 28 oktober 2013 12:57 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Whehehe; daar is gelukkig de CAR verzekering voor. Die dekt alle schade tijdens de bouw.
Ik heb de P2000 van Gelderland Midden en regio Utrecht openstaan (m'n huis op de Veluwe is nog niet leeg), en het verschil in meldingen tussen Amersfoort en Arnhem is enorm, maar tussen Amersfoort en Barneveld bijvoorbeeld ook al.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:59 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Ik hou u graag up to date van de perikelen in de stad waarvan iedereen gehoord heeft, maar of ze er ooit geweest zijn
[..]
Ja, olifanten in de wind, dan worden hun slurfjes klein
je kan live meekijken (als mensen de camera met rust laten)quote:
quote:Door de omgewaaide bouwschutting voor Amsterdam Centraal zijn inderdaad enkele mensen gewond geraakt. Dat bevestigde een woordvoerster van de gemeente. Om hoeveel slachtoffers het gaat en hoe ze eraan toe zijn is niet bekend.
Ik let daar niet eens op! Al wat gebeurd in Amersfoort?quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb de P2000 van Gelderland Midden en regio Utrecht openstaan (m'n huis op de Veluwe is nog niet leeg), en het verschil in meldingen tussen Amersfoort en Arnhem is enorm, maar tussen Amersfoort en Barneveld bijvoorbeeld ook al.
ze hadden dat gewoon niet goed vastgezet. Zat met metaal aan betonblokken vast, als het dan nog om gaat heb je iets niet goed gedaan lijkt mij.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:01 schreef Crazy-M het volgende:
hebben ze in amsterdam liggen slapen?
[..]
Nee, eigenlijk niet.... een uurtje geleden een ambulancemelding op de Heiligenbergerweg, maar geen brandweer, dus ik denk niet dat het van de storm was.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:01 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Ik let daar niet eens op! Al wat gebeurd in Amersfoort?
Verschrikkelijk idd.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Lekker zuur aan boord. Heb zelf ooit ook zoiets meegemaakt. Die geur vergeet ik nooit meer.
Het was een stevig briesje op de fiets naar Leiden, stelde niet veel meer voor.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:02 schreef Nattekat het volgende:
Aan de miezer te zien is het bijna windstil hier.
quote:In Veenendaal is door de storm een man zwaargewond geraakt, toen hij geraakt werd door een grote kat, meldt RTV Utrecht.
door Redactie NU.nl 13:05
Unwetterzentrale? Die is wel vaker wat "uitbundiger" met het uitdelen van kleurcodes.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:07 schreef Gwywen het volgende:
Grappig, volgens de Duitse weerdienst woon ik wel in code rood.
Terwijl het er hier juist zo lief uitziet, half bewolkt, zonnetje en een matig briesje.
Moet het ergste nog komen misschien?
Het regent panters?quote:
Nee, Deutsche Wetterdienstquote:Op maandag 28 oktober 2013 13:08 schreef MaLo het volgende:
[..]
Unwetterzentrale? Die is wel vaker wat "uitbundiger" met het uitdelen van kleurcodes.
Waar woon je? DWD heeft ook nog een code paars, die kleuren zijn sowieso niet 1 op 1 te vergelijken.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:07 schreef Gwywen het volgende:
Grappig, volgens de Duitse weerdienst woon ik wel in code rood.
Terwijl het er hier juist zo lief uitziet, half bewolkt, zonnetje en een matig briesje.
Moet het ergste nog komen misschien?
Net over de grens.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:11 schreef Fegalund het volgende:
[..]
Waar woon je? DWD heeft ook nog een code paars, die kleuren zijn sowieso niet 1 op 1 te vergelijken.
Ik hoop wel dat ik m'n kind vanmiddag uit school kan halen, staan nogal wat bomen op de route...quote:WIND/STURM/ORKAN: Im Verlaufe des Vormittags nimmt der Wind erneut zu, sodass besonders in der Nordhälfte verbreitet Sturmböen auftreten. An der Nordsee und in Schleswig-Holstein, sowie in exponierten Berglagen ist ab Mittag mit Orkanböen um 120 km/h zu rechnen. Im Binnenland sind teils auch orkanartige Böen möglich.
Ah, wist ik ook eigenlijk wel omdat je ook in het KAA-Duitsland topic post. Het systeem beweegt zich nog naar het oosten. Dus het zwaarste moet bij jou waarschijnlijk nog komen.quote:
quote:
dat staat er dus ook gewoon:quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:16 schreef Re het volgende:
[..]ik zie dat wel voor me, al zullen ze tak bedoelen denk ik
quote:In Veenendaal is door de storm een man zwaargewond geraakt, toen hij geraakt werd door een grote tak, meldt RTV Utrecht.door Redactie NU.nl 13:05
ah, ik had idd even de betreffend poster moeten bekijken, grappige trol ook altijd die knulquote:
Klopt moet 2 vogelhuisjes weer recht hangen dingen zijn 3cm verschoven en hangen nu scheef tegen de muurquote:Op maandag 28 oktober 2013 13:17 schreef INViCTuS het volgende:
13.10 UUR:
Het ergste lijkt achter de rug. Het blijft vanmiddag en vanavond nog lang hard waaien, met ook nog lange tijd kans op zware windstoten. Maar het extreme windveld is het land nu zo goed als uit.
Daarmee kunnen we stellen dat delen Noord-Holland, Friesland, Groningen en de Wadden een unieke storm achter de rug hebben met wel heel hoge windsnelheden. De rest van het land had een flinke najaarsstorm. Met natuurlijk veel schade en grote overlast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |