Dit inderdaad, vieren altijd gewoon mee als we met vrienden iets aan klaas doenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:29 schreef Dagonet het volgende:
Ik ken er zat. Sterker nog, ik ken er geen die er wél problemen mee heeft.
quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:29 schreef Dagonet het volgende:
Hier idem. Gelukkig maar.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:29 schreef Dagonet het volgende:
Maar dat boeit dan weer totaal niet. Elk land heeft z'n rare gewoontes. Hier hebben we Zwarte Piet, elders mogen vrouwen niet autorijden, vinden ze het normaal dat er honderden mensen per dag gewond raken door vuurwapens of mag je als homo niet trouwen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:33 schreef Seven. het volgende:
Verder vinden buitenlanders het doorgaans ook een raar fenomeen.
OK, goed punt.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 15:39 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar dat boeit dan weer totaal niet. Elk land heeft z'n rare gewoontes. Hier hebben we Zwarte Piet, elders mogen vrouwen niet autorijden, vinden ze het normaal dat er honderden mensen per dag gewond raken door vuurwapens of mag je als homo niet trouwen.
Wie is Michael McDonald?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 15:26 schreef Copycat het volgende:
Ik zie nu dat mijn Antilliaanse ex en zijn twee zussen de Pietitie steunen. En dat terwijl zus 1 heel pissig was op Michael McDonald omdat hij volgens haar in What a fool believes 'A white man had the power' zong.
Maar wat moet je dan zeggen want zwarte vind ik denigrerender.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:02 schreef Fascination het volgende:
Ik ken niet echt negers. Oh, het woord neger is ook aanstootgevend, he.
Je vergeten querulanten zoalsquote:Op zondag 27 oktober 2013 11:36 schreef Natalie het volgende:
Ik ken mensen die het hele sinterklaasfeest onzin vinden. Vooral om dat ze zichzelf er te oud voor vinden, maar tussendoor wel de ene naar de andere zak pepernoten verorberen.
Geklaag over Zwarte Piet hoor ik alleen op het journaal en van vage VN consultants.
Ook mijn perceptie, wel denk ik dat er nu een categorie is opgestaan die het ineens erg is gaan vinden na de mediaberichtgeving van de laatste tijd.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:29 schreef Dagonet het volgende:
Mijn ex is trouwens al 10 jaar uit beeld dus voor de hype. Maar ik besef nu wel dat zijn omgeving niet representatief is voor andere Surinamers.quote:Op dinsdag 12 november 2013 00:04 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ook mijn perceptie, wel denk ik dat er nu een categorie is opgestaan die het ineens erg is gaan vinden na de mediaberichtgeving van de laatste tijd.
Ach dat is Nederland, het land dat ook boos wordt op een zanger omdat hij oproept geld te doneren aan Giro 555.quote:Op zondag 17 november 2013 23:26 schreef Seven. het volgende:
Ik vind de reacties op dat VN mens en Anouk ook behoorlijk overspannen maar ik had ook niet beter verwacht van Nederland.
Of nog zo'n gouden voorbeeldje: het koningslied. Maar dat was ook een kutnummer waar ik heel smakelijk om heb gelachen.quote:Op zondag 17 november 2013 23:29 schreef heloef het volgende:
[..]
Ach dat is Nederland, het land dat ook boos wordt op een zanger omdat hij oproept geld te doneren aan Giro 555.
Dat dus. Met heel veel users in NWS als pijnlijk voorbeeld.quote:Op zondag 17 november 2013 23:24 schreef heloef het volgende:
Nou zal ik me dan maar melden.
Ik heb geen problemen met zwarte piet, als kind vond ik het ontzettend leuk. Ik heb wel problemen met al die blanken die zo hysterisch reageren omdat er een paar mensen zijn die er tegen zijn. Vrijheid van meningsuiting is er blijkbaar alleen voor mensen die pro zwarte piet zijn.
Wat een gedrocht was dat.quote:Op zondag 17 november 2013 23:31 schreef Seven. het volgende:
[..]
Of nog zo'n gouden voorbeeldje: het koningslied. Maar dat was ook een kutnummer waar ik heel smakelijk om heb gelachen.
quote:Op zondag 17 november 2013 23:26 schreef Seven. het volgende:
Ik vind de reacties op dat VN mens en Anouk ook behoorlijk overspannen maar ik had ook niet beter verwacht van Nederland.
En bij deze landen staat Nederland immer weer vooraan om kritiek te leveren. Wellicht is het beter dat we in de toekomst wat dat betreft een toontje lager zingen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 15:39 schreef Dagonet het volgende:
Maar dat boeit dan weer totaal niet. Elk land heeft z'n rare gewoontes. Hier hebben we Zwarte Piet, elders mogen vrouwen niet autorijden, vinden ze het normaal dat er honderden mensen per dag gewond raken door vuurwapens of mag je als homo niet trouwen.
Degenen die zich als een randdebiel gedragen zijn de boosdoeners, ongeacht aan welke kant ze staan.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:35 schreef Iwanius het volgende:
Niet zij die reageren op het hele gedoe omtrent racisme zijn de boosdoeners maar de aanstichters van dit alles
Volgens mij doet nederland internationaal gezien vrij weinig voor bijvoorbeeld homorechten bij westerse landen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:49 schreef chibibo het volgende:
[..]
En bij deze landen staat Nederland immer weer vooraan om kritiek te leveren. Wellicht is het beter dat we in de toekomst wat dat betreft een toontje lager zingen.
Is te gemakkelijk. Beetje van iedereen is fout. Gaat er bij mij niet te meer de aanstichters doelbewust erop uit zijn om de boel te verstieren. En dat vervolgens anderen daar fel tegen van leer trekken is een logisch gevolg. Dus kom je uit dat zij die begonnen waren to blame zijn.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:49 schreef CruellaDeVil het volgende:
Degenen die zich als een randdebiel gedragen zijn de boosdoeners, ongeacht aan welke kant ze staan.
Vind jij.Niet ik. Wat het mij duidelijk maakt dat dit dus het typische probleem in dit land al eeuwen is. De klootzakken van de samenleving krijgen alle ruimte hun zieke en sfeer verpestende gedachtegang te uiten, en waar vervolgens van verwacht wordt dat men daar niets tegen doet,laat staan fel tegen ageert.quote:Als dit thema iets duidelijk gemaakt heeft dan is het wel dat Nederland een aanzienlijk aantal debielen kent. Een deel daarvan is voor zwarte piet en een deel tegen, maar het komt bij al deze mensen uiteindelijk op hetzelfde neer: stupide, ongenuanceerde onzin.
Ja, ik vind hun reacties wel normaal. Ze maken hun punt en verdedigen het door te discussieren. De reacties die zij krijgen zijn in sommige gevallen zelfs ronduit racistisch. Anouk kreeg reacties als negerslet en noem maar op. Het blijkt maar weer dat verdomd weinig Nederlanders in staat zijn tot een normale discussie omtrent dit onderwerp.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:35 schreef Iwanius het volgende:
[..]En de reacties van die nep vertegenwoordigster van de VN en Anouk vind jij wel "normaal?"
Niet zij die reageren op het hele gedoe omtrent racisme zijn de boosdoeners maar de aanstichters van dit alles op grond van persoonlijke motieven die zij dan weer omringen met allerlei zogenaamde historische feitjes die kant noch wal geraken moet je aanpakken.
Dat is de kern van dit alles.
Van een "VN-consultant" mag je toch wel verwachten dat ze objectief haar oordeel kan geven en niet haar mening gaat geven in de media voordat "het onderzoek" is afgerond. Daarnaast zijn er ook in het tegenkamp mensen die het vergelijken met de jodenvervolgingen in de tweede wereldoorlog. De hele discussie is van een bedenkelijk niveau.quote:Op zaterdag 23 november 2013 11:20 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, ik vind hun reacties wel normaal. Ze maken hun punt en verdedigen het door te discussieren. De reacties die zij krijgen zijn in sommige gevallen zelfs ronduit racistisch. Anouk kreeg reacties als negerslet en noem maar op. Het blijkt maar weer dat verdomd weinig Nederlanders in staat zijn tot een normale discussie omtrent dit onderwerp.
Deze discussie heeft zichzelf om zeep geholpen en dat ligt aan beide kampen.quote:Op zaterdag 23 november 2013 13:52 schreef Felagund het volgende:
[..]
Van een "VN-consultant" mag je toch wel verwachten dat ze objectief haar oordeel kan geven en niet haar mening gaat geven in de media voordat "het onderzoek" is afgerond. Daarnaast zijn er ook in het tegenkamp mensen die het vergelijken met de jodenvervolgingen in de tweede wereldoorlog. De hele discussie is van een bedenkelijk niveau.
Ik begrijp je niet.quote:Op zondag 17 november 2013 20:12 schreef davydromer het volgende:
Een wandeling in het Oosterpark (Amsterdam), kom ik dit tegen.... Waar gaat het naartoe in Nederland???
Ach, dat hoort bij het toneel dat internationale politiek heet. Zo heeft Rusland ook kritiek op Nederlandse mensenrechten en krijgt Nederland ook genoeg gezeik (imo vaak terecht) over issues als immigratie, arbeidsomstandigheden, en mensenhandel.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:49 schreef chibibo het volgende:
[..]
En bij deze landen staat Nederland immer weer vooraan om kritiek te leveren. Wellicht is het beter dat we in de toekomst wat dat betreft een toontje lager zingen.
Hier ben ik het helemaal mee eens, het gaat er niet om aan welke kant je staat, maar om hoe je je gedraagt. Prima dat je een mening hebt, en je mag je mening uiten, maar heb respect voor andersdenkenden.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:49 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Degenen die zich als een randdebiel gedragen zijn de boosdoeners, ongeacht aan welke kant ze staan.
Als dit thema iets duidelijk gemaakt heeft dan is het wel dat Nederland een aanzienlijk aantal debielen kent. Een deel daarvan is voor zwarte piet en een deel tegen, maar het komt bij al deze mensen uiteindelijk op hetzelfde neer: stupide, ongenuanceerde onzin.
Ook daar ben ik het mee eens, ik denk dat in veel gevallen het gaat om zeiken om het zeiken. En dat vind ik respectloos gedrag. Van dat soort lui wordt ik een beetje 'moe'.quote:Op woensdag 20 november 2013 13:08 schreef Iwanius het volgende:
En laten we alsjeblieft de gedachte laten varen dat het dit soort lieden om vanuit een moralistisch oogpunt dit te doen. Integendeel. Het is ze puur en alleen te doen voor aandacht en provocatie.
Anouk postte echter 3 jaar geleden al dat het tijd was om met dat rascistische feest op te houden. Dat hoef je niet van me aan te nemen hoor, kijk gewoon op haar facebook. Ze zeiken niet allemaal om de aandacht.quote:Op maandag 25 november 2013 11:50 schreef Sangha het volgende:
[..]
Ook daar ben ik het mee eens, ik denk dat in veel gevallen het gaat om zeiken om het zeiken. En dat vind ik respectloos gedrag. Van dat soort lui wordt ik een beetje 'moe'.
Als er iemand schreeuwt om aandacht dan is dat Anouk wel, die neem ik helemaal niet serieus. De manier waarop zij zich heeft gedragen zegt al genoeg... maar zo ook die enorme groep zielige mensen die haar gingen uitschelden vervolgens...quote:Op maandag 25 november 2013 23:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
Anouk postte echter 3 jaar geleden al dat het tijd was om met dat rascistische feest op te houden. Dat hoef je niet van me aan te nemen hoor, kijk gewoon op haar facebook. Ze zeiken niet allemaal om de aandacht.
Feit is wel dat zij al jaren tegen Zwarte Piet is en ze heeft die mening nooit onder stoelen en banken gestoken. Dat ze weinig subtiel is in deze is natuurlijk ook geen verrassing, grote bek heeft ze altijd al gehad.quote:Op maandag 25 november 2013 23:45 schreef Sangha het volgende:
[..]
Als er iemand schreeuwt om aandacht dan is dat Anouk wel, die neem ik helemaal niet serieus. De manier waarop zij zich heeft gedragen zegt al genoeg... maar zo ook die enorme groep zielige mensen die haar gingen uitschelden vervolgens...
Inderdaad, daar heb je gelijk in!quote:Op maandag 25 november 2013 23:49 schreef Seven. het volgende:
[..]
Feit is wel dat zij al jaren tegen Zwarte Piet is en ze heeft die mening nooit onder stoelen en banken gestoken. Dat ze weinig subtiel is in deze is natuurlijk ook geen verrassing, grote bek heeft ze altijd al gehad.
True.quote:Op maandag 25 november 2013 23:49 schreef Seven. het volgende:
[..]
Feit is wel dat zij al jaren tegen Zwarte Piet is en ze heeft die mening nooit onder stoelen en banken gestoken. Dat ze weinig subtiel is in deze is natuurlijk ook geen verrassing, grote bek heeft ze altijd al gehad.
Jij bent pro-piet?quote:Op dinsdag 26 november 2013 09:24 schreef Natalie het volgende:
[..]
True.
Maar dat betekent nog niet dat ze een punt heeft.
(Dat geldt overigens voor alle schreeuwers, over welk onderwerp dan ook)
Ik mag hopen dat ze de spellingscontrole heeft gebruikt en het woord racisme op schreef.quote:Op maandag 25 november 2013 23:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
Anouk postte echter 3 jaar geleden al dat het tijd was om met dat rascistische feest op te houden. Dat hoef je niet van me aan te nemen hoor, kijk gewoon op haar facebook. Ze zeiken niet allemaal om de aandacht.
De gemiddelde Nederlander staat dan ook niet eens stil bij de vraag of dit kwetsend is voor bepaalde groeperingen. Anouks kinderen zijn halfbloed, zo raar is het dus niet dat zij er juist wel bij stil staat.quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:07 schreef Iwanius het volgende:
Daarbij krijg ik erg het gevoel dat Anouk juist omdat ze zichzelf omringt en laat nemen door negers een soort sympathie heeft voor hun standpunten als het dit soort zaken betreft. Een beetje wat sommige Marokkaanse hangjongeren ook altijd doen door zich te vereenzelvigen met het leed van hun Palestijnse broeders(zoals zij dat altijd graag benadrukken) als zij andermaal de samenleving verstieren en naar een reden wordt gevraagd vanwaar dit gedrag.
quote:Op dinsdag 26 november 2013 23:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat ze de spellingscontrole heeft gebruikt en het woord racisme op schreef.
'Sint is bijna jarigquote:
Ik weet niet of het heel positief is Zwarte Piet te vergelijken met gebruiken in minder ontwikkelde landen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 15:39 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Eh, je vindt het normaal dat die vertegenwoordiger die geen enkele officiële functie bij de VN bekleed en als voorzitter van een stichting die als doel heeft geld in te zamelen voor hun slavernijverleden ongezien het Sinterklaasfeest afdoet als een racistisch heidens martel feest dat Nederlanders vieren om hun racismefetish uit te kunnen oefenen om vervolgens doodleuk voor te stellen dat Nederland hun schuldgevoel maar moeten afkopen door geld te storten in de pot van de stichting? Oke, blijkbaar verschillen wij dan van mening van wat wel en wat niet normaal is.quote:Op zaterdag 23 november 2013 11:20 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, ik vind hun reacties wel normaal. Ze maken hun punt en verdedigen het door te discussieren. De reacties die zij krijgen zijn in sommige gevallen zelfs ronduit racistisch. Anouk kreeg reacties als negerslet en noem maar op. Het blijkt maar weer dat verdomd weinig Nederlanders in staat zijn tot een normale discussie omtrent dit onderwerp.
Maar weet je wat het punt is? Anouk maakt er een probleem van voor haar kinderen. Die kinderen raken beschadigd door wat Anouk zegt. Dan kan je wel roepen dat de pro of anti pieten figuren zo debiel bezig zijn, Anouk mist zelf ook een paar hersencellen op dat gebied. Het is Bekende Tokkie Anouk vs Tokkies van Nederland, en uiteindelijk heb je geen winnaars, alleen verliezers, de kinderen.quote:Op dinsdag 26 november 2013 23:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
De gemiddelde Nederlander staat dan ook niet eens stil bij de vraag of dit kwetsend is voor bepaalde groeperingen. Anouks kinderen zijn halfbloed, zo raar is het dus niet dat zij er juist wel bij stil staat.
Ik vind de vergelijking tussen Anouk en Marokkaanse hangjongeren zo krom als een banaan.
Hey, ik was eigenlijk alleen benieuwd of er negers zijn die het allemaal wel OK vinden (ik dacht dat mijn beeld over hun beleving wel eens vertekend zou kunnen zijn door mijn eigen omgeving). Deze negers hebben zich vriendelijk gemeld in het topic waarvoor dank. Maar gek genoeg geloof ik dat je vooral probeert mijn standpunten omver te kegelen door te stellen dat de negers die jij dan weer kent, blanken die zich hier druk om maken, domme wezens zijnquote:Op dinsdag 26 november 2013 23:40 schreef Scorpie het volgende:
Alle negers die ik ken, en dat zijn er een hoop, vinden de blanken die anti piet zijn maar domme wezens en zeggen dat ze zich druk moeten maken om iets anders.
Meid, er zijn 45 topics over geweest en jij begint er doodleuk nog eentje in FEE. Als je een discussie wil moet je daar wezen imo. En nee, ik ben niet uit je mening omver te kegelen, maar wat bijles op het gebied van wat er gebeurt is, is gezien je positieve reacties m.b.t Anouk en de VN 'vertegenwoordiger' hard nodig, want het hele verhaal ken je blijkbaar niet.quote:Op dinsdag 26 november 2013 23:48 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hey, ik was eigenlijk alleen benieuwd of er negers zijn die het allemaal wel OK vinden (ik dacht dat mijn beeld over hun beleving wel eens vertekend zou kunnen zijn door mijn eigen omgeving). Deze negers hebben zich vriendelijk gemeld in het topic waarvoor dank. Maar gek genoeg geloof ik dat je vooral probeert mijn standpunten omver te kegelen door te stellen dat de negers die jij dan weer kent, blanken die zich hier druk om maken, domme wezens zijn.
Ik maak me overigens niet druk, ik vond het 10 jaar geleden al tijd dat de discussie gevoerd wordt maar blijkbaar kan dat in Nederland nog niet op een fatsoenlijke manier, getuige de vele achterlijke reacties.
Ik zie niet in wat haar vertegenwoordiging bij de VN en die stichting er toe doen in deze discussie. Wat dat mens allemaal uitkraamt zal ongetwijfeld ongenuanceerd geweest zijn.quote:Op dinsdag 26 november 2013 23:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Eh, je vindt het normaal dat die vertegenwoordiger die geen enkele officiële functie bij de VN bekleed en als voorzitter van een stichting die als doel heeft geld in te zamelen voor hun slavernijverleden ongezien het Sinterklaasfeest afdoet als een racistisch heidens martel feest dat Nederlanders vieren om hun racismefetish uit te kunnen oefenen om vervolgens doodleuk voor te stellen dat Nederland hun schuldgevoel maar moeten afkopen door geld te storten in de pot van de stichting? Oke, blijkbaar verschillen wij dan van mening van wat wel en wat niet normaal is.
Tegen een Nederlander hebben ze er geen problemen mee. Eenmaal met buitenlanders onder elkaar, komt de waarheid boven drijven.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:29 schreef Dagonet het volgende:
Wat dacht je van een dubbele agenda erop na houden? Of geloof je klakkeloos dat ze uit pure nobelheid ons even komt vertellen wat we wel en niet mogen doen?quote:Op dinsdag 26 november 2013 23:51 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat haar vertegenwoordiging bij de VN en die stichting er toe doen in deze discussie.
Correct, en toch vind je dat ze een punt heeft terwijl ze niet eens weet waar ze over praat met haar 'twee Kerstmissen'.quote:Wat dat mens allemaal uitkraamt zal ongetwijfeld ongenuanceerd geweest zijn.
Ja, we gaan hard de kant op van Amerika, waarin zelfs een zwarte onderbroek al discriminatie is.quote:Op dinsdag 26 november 2013 23:54 schreef polderturk het volgende:
Het woord 'neger' vinden ze ook niet leuk trouwens. Daar moet snel een ander woord voor komen.
Dat wordt moeilijk heb je suggesties.quote:Op dinsdag 26 november 2013 23:54 schreef polderturk het volgende:
Het woord 'neger' vinden ze ook niet leuk trouwens. Daar moet snel een ander woord voor komen.
De meeste negers zíjn Nederlanders.quote:Op dinsdag 26 november 2013 23:53 schreef polderturk het volgende:
[..]
Tegen een Nederlander hebben ze er geen problemen mee. Eenmaal met buitenlanders onder elkaar, komt de waarheid boven drijven.
Waarom niet? Het zijn minder ontwikkelde landen die kritiek hebben op Zwarte Piet.quote:Op dinsdag 26 november 2013 23:45 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ik weet niet of het heel positief is Zwarte Piet te vergelijken met gebruiken in minder ontwikkelde landen.
Ik ben in ieder geval niet anti-pietquote:Op dinsdag 26 november 2013 23:39 schreef Seven. het volgende:
[..]
Jij bent pro-piet?
Ik persoonlijk vind dat ze wel een punt heeft, maar ik ben dan ook anti-piet.
Johquote:Op woensdag 27 november 2013 12:28 schreef Dagonet het volgende:
[..]
De meeste negers zíjn Nederlanders.
Ze zijn aandachtstrekkers en geldwolvenquote:Op donderdag 28 november 2013 15:37 schreef IceCream. het volgende:
Ik ken genoeg "donker gekleurden" die zowel van het woord neger als van zwarte piet geen enkel probleem maken. Hoe meer aandacht je aan dit soort 'racisme' besteed, hoe meer racisme en haat er ontstaat..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |