Ook mijn perceptie, wel denk ik dat er nu een categorie is opgestaan die het ineens erg is gaan vinden na de mediaberichtgeving van de laatste tijd.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:29 schreef Dagonet het volgende:
Ik ken er zat. Sterker nog, ik ken er geen die er wél problemen mee heeft.
Mijn ex is trouwens al 10 jaar uit beeld dus voor de hype. Maar ik besef nu wel dat zijn omgeving niet representatief is voor andere Surinamers.quote:Op dinsdag 12 november 2013 00:04 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ook mijn perceptie, wel denk ik dat er nu een categorie is opgestaan die het ineens erg is gaan vinden na de mediaberichtgeving van de laatste tijd.
Ach dat is Nederland, het land dat ook boos wordt op een zanger omdat hij oproept geld te doneren aan Giro 555.quote:Op zondag 17 november 2013 23:26 schreef Seven. het volgende:
Ik vind de reacties op dat VN mens en Anouk ook behoorlijk overspannen maar ik had ook niet beter verwacht van Nederland.
Of nog zo'n gouden voorbeeldje: het koningslied. Maar dat was ook een kutnummer waar ik heel smakelijk om heb gelachen.quote:Op zondag 17 november 2013 23:29 schreef heloef het volgende:
[..]
Ach dat is Nederland, het land dat ook boos wordt op een zanger omdat hij oproept geld te doneren aan Giro 555.
Dat dus. Met heel veel users in NWS als pijnlijk voorbeeld.quote:Op zondag 17 november 2013 23:24 schreef heloef het volgende:
Nou zal ik me dan maar melden.
Ik heb geen problemen met zwarte piet, als kind vond ik het ontzettend leuk. Ik heb wel problemen met al die blanken die zo hysterisch reageren omdat er een paar mensen zijn die er tegen zijn. Vrijheid van meningsuiting is er blijkbaar alleen voor mensen die pro zwarte piet zijn.
Wat een gedrocht was dat.quote:Op zondag 17 november 2013 23:31 schreef Seven. het volgende:
[..]
Of nog zo'n gouden voorbeeldje: het koningslied. Maar dat was ook een kutnummer waar ik heel smakelijk om heb gelachen.
quote:Op zondag 17 november 2013 23:26 schreef Seven. het volgende:
Ik vind de reacties op dat VN mens en Anouk ook behoorlijk overspannen maar ik had ook niet beter verwacht van Nederland.
En bij deze landen staat Nederland immer weer vooraan om kritiek te leveren. Wellicht is het beter dat we in de toekomst wat dat betreft een toontje lager zingen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 15:39 schreef Dagonet het volgende:
Maar dat boeit dan weer totaal niet. Elk land heeft z'n rare gewoontes. Hier hebben we Zwarte Piet, elders mogen vrouwen niet autorijden, vinden ze het normaal dat er honderden mensen per dag gewond raken door vuurwapens of mag je als homo niet trouwen.
Degenen die zich als een randdebiel gedragen zijn de boosdoeners, ongeacht aan welke kant ze staan.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:35 schreef Iwanius het volgende:
Niet zij die reageren op het hele gedoe omtrent racisme zijn de boosdoeners maar de aanstichters van dit alles
Volgens mij doet nederland internationaal gezien vrij weinig voor bijvoorbeeld homorechten bij westerse landen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:49 schreef chibibo het volgende:
[..]
En bij deze landen staat Nederland immer weer vooraan om kritiek te leveren. Wellicht is het beter dat we in de toekomst wat dat betreft een toontje lager zingen.
Is te gemakkelijk. Beetje van iedereen is fout. Gaat er bij mij niet te meer de aanstichters doelbewust erop uit zijn om de boel te verstieren. En dat vervolgens anderen daar fel tegen van leer trekken is een logisch gevolg. Dus kom je uit dat zij die begonnen waren to blame zijn.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:49 schreef CruellaDeVil het volgende:
Degenen die zich als een randdebiel gedragen zijn de boosdoeners, ongeacht aan welke kant ze staan.
Vind jij.Niet ik. Wat het mij duidelijk maakt dat dit dus het typische probleem in dit land al eeuwen is. De klootzakken van de samenleving krijgen alle ruimte hun zieke en sfeer verpestende gedachtegang te uiten, en waar vervolgens van verwacht wordt dat men daar niets tegen doet,laat staan fel tegen ageert.quote:Als dit thema iets duidelijk gemaakt heeft dan is het wel dat Nederland een aanzienlijk aantal debielen kent. Een deel daarvan is voor zwarte piet en een deel tegen, maar het komt bij al deze mensen uiteindelijk op hetzelfde neer: stupide, ongenuanceerde onzin.
Ja, ik vind hun reacties wel normaal. Ze maken hun punt en verdedigen het door te discussieren. De reacties die zij krijgen zijn in sommige gevallen zelfs ronduit racistisch. Anouk kreeg reacties als negerslet en noem maar op. Het blijkt maar weer dat verdomd weinig Nederlanders in staat zijn tot een normale discussie omtrent dit onderwerp.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:35 schreef Iwanius het volgende:
[..]En de reacties van die nep vertegenwoordigster van de VN en Anouk vind jij wel "normaal?"
Niet zij die reageren op het hele gedoe omtrent racisme zijn de boosdoeners maar de aanstichters van dit alles op grond van persoonlijke motieven die zij dan weer omringen met allerlei zogenaamde historische feitjes die kant noch wal geraken moet je aanpakken.
Dat is de kern van dit alles.
Van een "VN-consultant" mag je toch wel verwachten dat ze objectief haar oordeel kan geven en niet haar mening gaat geven in de media voordat "het onderzoek" is afgerond. Daarnaast zijn er ook in het tegenkamp mensen die het vergelijken met de jodenvervolgingen in de tweede wereldoorlog. De hele discussie is van een bedenkelijk niveau.quote:Op zaterdag 23 november 2013 11:20 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, ik vind hun reacties wel normaal. Ze maken hun punt en verdedigen het door te discussieren. De reacties die zij krijgen zijn in sommige gevallen zelfs ronduit racistisch. Anouk kreeg reacties als negerslet en noem maar op. Het blijkt maar weer dat verdomd weinig Nederlanders in staat zijn tot een normale discussie omtrent dit onderwerp.
Deze discussie heeft zichzelf om zeep geholpen en dat ligt aan beide kampen.quote:Op zaterdag 23 november 2013 13:52 schreef Felagund het volgende:
[..]
Van een "VN-consultant" mag je toch wel verwachten dat ze objectief haar oordeel kan geven en niet haar mening gaat geven in de media voordat "het onderzoek" is afgerond. Daarnaast zijn er ook in het tegenkamp mensen die het vergelijken met de jodenvervolgingen in de tweede wereldoorlog. De hele discussie is van een bedenkelijk niveau.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |