abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133172228
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:29 schreef Dagonet het volgende:
Ik ken er zat. Sterker nog, ik ken er geen die er wél problemen mee heeft.
Ook mijn perceptie, wel denk ik dat er nu een categorie is opgestaan die het ineens erg is gaan vinden na de mediaberichtgeving van de laatste tijd. :')
Een heer met stijl
pi_133352106

Een wandeling in het Oosterpark (Amsterdam), kom ik dit tegen.... Waar gaat het naartoe in Nederland???
pi_133352960
Mijn vriend heeft totaal geen problemen met Zwarte Piet hoor, hij wilt juist graag zelf een keer Piet spelen. Zijn familie heeft er ook geen moeite mee en viert gewoon Sinterklaas. Ook nog wat random vrienden heb ik er nooit negatief over gehoord eigenlijk.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  zondag 17 november 2013 @ 23:17:50 #29
277627 Seven.
We are Borg.
pi_133362636
*O*

Ze bestaan! Ik kreeg een beetje de indruk dat ze het allemaal als racistisch beschouwen maar da's dus niet zo.

Wat te denken van een zwarte sint trouwens? Als we dan toch zo ruimdenkend zijn dan zou dat ook niet uitmaken?
Resistance is futile.
  zondag 17 november 2013 @ 23:19:25 #30
277627 Seven.
We are Borg.
pi_133362704
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 november 2013 00:04 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Ook mijn perceptie, wel denk ik dat er nu een categorie is opgestaan die het ineens erg is gaan vinden na de mediaberichtgeving van de laatste tijd. :')
Mijn ex is trouwens al 10 jaar uit beeld dus voor de hype. Maar ik besef nu wel dat zijn omgeving niet representatief is voor andere Surinamers.
Resistance is futile.
  zondag 17 november 2013 @ 23:24:50 #31
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_133362907
Nou zal ik me dan maar melden.

Ik heb geen problemen met zwarte piet, als kind vond ik het ontzettend leuk. Ik heb wel problemen met al die blanken die zo hysterisch reageren omdat er een paar mensen zijn die er tegen zijn. Vrijheid van meningsuiting is er blijkbaar alleen voor mensen die pro zwarte piet zijn. :')
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
  zondag 17 november 2013 @ 23:26:35 #32
277627 Seven.
We are Borg.
pi_133362964
Ik vind de reacties op dat VN mens en Anouk ook behoorlijk overspannen maar ik had ook niet beter verwacht van Nederland.
Resistance is futile.
  zondag 17 november 2013 @ 23:29:36 #33
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_133363083
quote:
6s.gif Op zondag 17 november 2013 23:26 schreef Seven. het volgende:
Ik vind de reacties op dat VN mens en Anouk ook behoorlijk overspannen maar ik had ook niet beter verwacht van Nederland.
Ach dat is Nederland, het land dat ook boos wordt op een zanger omdat hij oproept geld te doneren aan Giro 555.
C'est la vie
  zondag 17 november 2013 @ 23:31:25 #34
277627 Seven.
We are Borg.
pi_133363150
quote:
14s.gif Op zondag 17 november 2013 23:29 schreef heloef het volgende:

[..]

Ach dat is Nederland, het land dat ook boos wordt op een zanger omdat hij oproept geld te doneren aan Giro 555.
Of nog zo'n gouden voorbeeldje: het koningslied. Maar dat was ook een kutnummer waar ik heel smakelijk om heb gelachen. :7
Resistance is futile.
  zondag 17 november 2013 @ 23:34:58 #35
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133363290
quote:
7s.gif Op zondag 17 november 2013 23:24 schreef heloef het volgende:
Nou zal ik me dan maar melden.

Ik heb geen problemen met zwarte piet, als kind vond ik het ontzettend leuk. Ik heb wel problemen met al die blanken die zo hysterisch reageren omdat er een paar mensen zijn die er tegen zijn. Vrijheid van meningsuiting is er blijkbaar alleen voor mensen die pro zwarte piet zijn. :')
Dat dus. Met heel veel users in NWS als pijnlijk voorbeeld.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 17 november 2013 @ 23:37:36 #36
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_133363408
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2013 23:31 schreef Seven. het volgende:

[..]

Of nog zo'n gouden voorbeeldje: het koningslied. Maar dat was ook een kutnummer waar ik heel smakelijk om heb gelachen. :7
Wat een gedrocht was dat. :')
C'est la vie
pi_133371843
Van alle reacties tot dusver op dat hele ZWP gedoe vond ik onderstaand filmpje wel de meest passende.

maandag 18 november 2013 @ 20:32:06 #38
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_133388325
Ik liep tegen deze clip aan ...

Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_133402121
Op Curacao lopen er blijkbaar genoeg inwoners rond die het sinterklaasfeest hartstikke tof vinden. Daar hebben ze het fenomeen Zwarte Piet een hele andere betekenis gegeven. Al zie ik niet echt hele grote verschillen. Iets met meer van acrobatische atleten die de oude sint bijstaan.

Als je eigenlijk goed kijkt naar het verhaal, dan vind ik de Sinterklaas van het tweetal Sint en Piet veel meer denigrerend. Dat is een oude zielige seniele man die nauwelijks nog zelfstandig kan lopen en constant alles vergeet. Vandaar dat hij gebracht moet worden op zijn trouwe paard en heeft hij altijd zijn logboek bij zich. Zonder de behulpzame pieten kon de Sinterklaas het feest niet meer aan en was de oude man allang afgevoerd naar een psychiatrische inrichting vanwege overmatige stress.

De Zwarte Piet is in mijn ogen de held van het verhaal, want zonder pieten kun je nooit een mega groot feest als het Sinterklaas feest organiseren voor 17 miljoen Nederlanders.

[ Bericht 28% gewijzigd door MakkieR op 19-11-2013 08:46:33 ]
pi_133402657
Tja... WAAR GAAT DIT NOG OVER ALÉ!!!!!!!!!!!!!!

[ Bericht 42% gewijzigd door Kola op 19-11-2013 08:08:42 ]
pi_133414822
quote:
6s.gif Op zondag 17 november 2013 23:26 schreef Seven. het volgende:
:|W En de reacties van die nep vertegenwoordigster van de VN en Anouk vind jij wel "normaal?"

Niet zij die reageren op het hele gedoe omtrent racisme zijn de boosdoeners maar de aanstichters van dit alles op grond van persoonlijke motieven die zij dan weer omringen met allerlei zogenaamde historische feitjes die kant noch wal geraken moet je aanpakken.

Dat is de kern van dit alles.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2013 16:36:25 ]
pi_133415342
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 15:39 schreef Dagonet het volgende:
Maar dat boeit dan weer totaal niet. Elk land heeft z'n rare gewoontes. Hier hebben we Zwarte Piet, elders mogen vrouwen niet autorijden, vinden ze het normaal dat er honderden mensen per dag gewond raken door vuurwapens of mag je als homo niet trouwen.
En bij deze landen staat Nederland immer weer vooraan om kritiek te leveren. Wellicht is het beter dat we in de toekomst wat dat betreft een toontje lager zingen.
  dinsdag 19 november 2013 @ 16:49:52 #43
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_133415347
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 november 2013 16:35 schreef Iwanius het volgende:
Niet zij die reageren op het hele gedoe omtrent racisme zijn de boosdoeners maar de aanstichters van dit alles
Degenen die zich als een randdebiel gedragen zijn de boosdoeners, ongeacht aan welke kant ze staan.

Als dit thema iets duidelijk gemaakt heeft dan is het wel dat Nederland een aanzienlijk aantal debielen kent. Een deel daarvan is voor zwarte piet en een deel tegen, maar het komt bij al deze mensen uiteindelijk op hetzelfde neer: stupide, ongenuanceerde onzin.
  dinsdag 19 november 2013 @ 17:30:16 #44
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_133416564
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 november 2013 16:49 schreef chibibo het volgende:

[..]

En bij deze landen staat Nederland immer weer vooraan om kritiek te leveren. Wellicht is het beter dat we in de toekomst wat dat betreft een toontje lager zingen.
Volgens mij doet nederland internationaal gezien vrij weinig voor bijvoorbeeld homorechten bij westerse landen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_133443469
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 16:49 schreef CruellaDeVil het volgende:

Degenen die zich als een randdebiel gedragen zijn de boosdoeners, ongeacht aan welke kant ze staan.
Is te gemakkelijk. Beetje van iedereen is fout. Gaat er bij mij niet te meer de aanstichters doelbewust erop uit zijn om de boel te verstieren. En dat vervolgens anderen daar fel tegen van leer trekken is een logisch gevolg. Dus kom je uit dat zij die begonnen waren to blame zijn.

quote:
Als dit thema iets duidelijk gemaakt heeft dan is het wel dat Nederland een aanzienlijk aantal debielen kent. Een deel daarvan is voor zwarte piet en een deel tegen, maar het komt bij al deze mensen uiteindelijk op hetzelfde neer: stupide, ongenuanceerde onzin.
Vind jij.Niet ik. Wat het mij duidelijk maakt dat dit dus het typische probleem in dit land al eeuwen is. De klootzakken van de samenleving krijgen alle ruimte hun zieke en sfeer verpestende gedachtegang te uiten, en waar vervolgens van verwacht wordt dat men daar niets tegen doet,laat staan fel tegen ageert.

Ik vind het altijd kenmerkend dat dit soort lieden in andere landen nooit op deze wijze hun ongenoegen durven te uiten schijnbaar omdat ze weten dat ze ogenblikkelijk worden afgerekend voor hun idiote gedrag. En laten we alsjeblieft de gedachte laten varen dat het dit soort lieden om vanuit een moralistisch oogpunt dit te doen. Integendeel. Het is ze puur en alleen te doen voor aandacht en provocatie.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2013 13:10:13 ]
  zaterdag 23 november 2013 @ 11:20:58 #46
277627 Seven.
We are Borg.
pi_133541750
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 november 2013 16:35 schreef Iwanius het volgende:

[..]

:|W En de reacties van die nep vertegenwoordigster van de VN en Anouk vind jij wel "normaal?"

Niet zij die reageren op het hele gedoe omtrent racisme zijn de boosdoeners maar de aanstichters van dit alles op grond van persoonlijke motieven die zij dan weer omringen met allerlei zogenaamde historische feitjes die kant noch wal geraken moet je aanpakken.

Dat is de kern van dit alles.
Ja, ik vind hun reacties wel normaal. Ze maken hun punt en verdedigen het door te discussieren. De reacties die zij krijgen zijn in sommige gevallen zelfs ronduit racistisch. Anouk kreeg reacties als negerslet en noem maar op. Het blijkt maar weer dat verdomd weinig Nederlanders in staat zijn tot een normale discussie omtrent dit onderwerp.
Resistance is futile.
pi_133544159
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 november 2013 11:20 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ja, ik vind hun reacties wel normaal. Ze maken hun punt en verdedigen het door te discussieren. De reacties die zij krijgen zijn in sommige gevallen zelfs ronduit racistisch. Anouk kreeg reacties als negerslet en noem maar op. Het blijkt maar weer dat verdomd weinig Nederlanders in staat zijn tot een normale discussie omtrent dit onderwerp.
Van een "VN-consultant" mag je toch wel verwachten dat ze objectief haar oordeel kan geven en niet haar mening gaat geven in de media voordat "het onderzoek" is afgerond. Daarnaast zijn er ook in het tegenkamp mensen die het vergelijken met de jodenvervolgingen in de tweede wereldoorlog. De hele discussie is van een bedenkelijk niveau.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  zaterdag 23 november 2013 @ 23:35:35 #48
277627 Seven.
We are Borg.
pi_133560493
Waarom mag je dat van een VN consultant verwachten? Waarom mag ieder ander mens er wel zijn ongezouten mening over geven? Waarom impliceer je dat ze niet objectief is?

Dat er in het anti Zwarte Piet kamp ook idioten zitten, zal ik niet ontkennen.
Resistance is futile.
  zondag 24 november 2013 @ 01:21:42 #49
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_133563627
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 13:52 schreef Felagund het volgende:

[..]

Van een "VN-consultant" mag je toch wel verwachten dat ze objectief haar oordeel kan geven en niet haar mening gaat geven in de media voordat "het onderzoek" is afgerond. Daarnaast zijn er ook in het tegenkamp mensen die het vergelijken met de jodenvervolgingen in de tweede wereldoorlog. De hele discussie is van een bedenkelijk niveau.
Deze discussie heeft zichzelf om zeep geholpen en dat ligt aan beide kampen.

Pro Zwarte Piet
Die kunnen in eerste instantie al geen empathie opbrengen voor mensen die aanstoot nemen aan zwarte piet. Want leuk kinderfeest dus hoe kan je daar problemen mee hebben. Daarnaast hebben volgens mij veel mensen ook niet door dat de tegenstanders niet het hele Sinterklaasfeest om zeep willen helpen. Ze willen het aanpassen. Behalve dat mens van de VN dan. EenVandaag had een peiling gehouden en daar bleek uit dat ruim 80 procent van de blanken zich niet kan voorstellen dat iemand daar aanstoot aanneemt. Met zoveel onbegrip kan je ook geen fatsoenlijke discussie voeren.

Anti Zwarte Piet
Dat kamp heeft allereerst de meeste debiele publieke 'vertegenwoordigers' die je kan hebben. Het P&W interview met die Quincy was tenenkrommend (persoonlijke ervaring toepassen op een hele groep mensen, vage historische feitjes er bij gehaald en iedereen die pro-zwarte piet was is meteen pestkop of racist) en als dat niet erg genoeg was kwam daar ook nog Prem. Spreekt voor zich. Toen was de discussie al helemaal naar kloten. Ze proberen zwarte piet enorm neer te zetten als slaaf (op dezelfde manier als voorstanders er weer iets anders van proberen te maken) zonder dat iemand een flauw benul wat de precieze oorsprong nou is. Als ze nou gewoon hadden gezegd "we vinden dat hij op een zwart persoon lijkt, dus voelen wij ons gekwetst" in plaats van al die onzin er omheen was het hele standpunt nog een stuk sterker overgekomen ook.
C'est la vie
pi_133567967
Ik ken een aantal mensen van Surinaamse afkomst en die vinden het een prachtig feest, ze vieren het zelf ook en hebben er ook totaal geen naar gevoel bij. Bovendien denken ze vooral aan het plezier van al die kids! *O*

Als je toch eens bij een willekeurige sint-intocht een beetje om je heen kijkt naar de koppies van die kids, dan zie je toch ook wel wat een prachtig feest het is! Hoe die kids er naar toe leven en genieten van al dat spannende gedoe. ^O^

Oke een enkeling vind het misschien iets te spannend, maar meestal omdat ze stout zijn geweest! ~O>
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')