Dit.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:18 schreef EDMAN- het volgende:
dat petje zegt mij al genoeg, terechte klacht
Hij ging niet zomaar tekeer tegen Tom Staal. Op zijn twitter schreef hij dat Tom in het verleden iets bij hem had geflikt.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:58 schreef Iwanius het volgende:
Ik zou hem dan best (ondanks mijn ver gevorderde leeftijd) tegen willen komen.
Dan mag jij langer zijn (of niet) maar wil dan wel meemaken dat hij tegen mij tekeer gaat.
Graag zelfs.
Kansloos typje dus.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:00 schreef Emm16 het volgende:
[..]
Hij ging niet zomaar tekeer tegen Tom Staal. Op zijn twitter schreef hij dat Tom in het verleden iets bij hem had geflikt.
quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:58 schreef Iwanius het volgende:
Ik zou hem dan best (ondanks mijn ver gevorderde leeftijd) tegen willen komen.
Dan mag jij langer zijn (of niet) maar wil dan wel meemaken dat hij tegen mij tekeer gaat.
Graag zelfs.
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:03 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Op het moment dat jij de Zwarte Piet door zijn uiterlijk of om wat voor reden dan ook, ziet als symbool van het kolonialisme gaat de vergelijking wel degelijk tot op zekere hoogte op. Hij slaat alleen een belangrijke stap over.
Deze stap is dat de Zwarte Piet voor het gros die koloniale betekenis, voor zover die er al was, heeft verloren. Bij de vergelijking zou je dan moeten stellen dat bijv. de swastika, of nazi-outfit, in deze hypothetische situatie, in de loop van de jaren voor het gros, de negatieve betekenis heeft verloren, waarbij het juist een positieve betekenis heeft gekregen om wat voor reden dan ook.
Waarbij er echter nog wel enkele mensen zijn die om wat voor reden dan ook het nog wel als symbool van nazi-Duitsland en de holocaust zien. Op het moment dat je de Zwarte Piet ziet als symbool van het kolonialisme en je gaat uit van een dergelijke situatie, gaat het voorbeeld enigszins op.
Maar goed, ondanks dat het redelijk zeker is dat de Zwarte Piet zoals we hem nu spelen, qua uiterlijk is gebaseerd op een karikatuur v/d neger, is het verder onduidelijk of de rol van de Zwarte Piet toen deze werd geïntroduceerd omstreeks 1850 wel degelijk echt negatief was. Dus dat soort arbitraire zaken, maken de vergelijking natuurlijk nog discutabeler.
En dan niet eens dat petje goed op zijn bolletje doen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:18 schreef EDMAN- het volgende:
dat petje zegt mij al genoeg, terechte klacht
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |