Ah, kijk. Je kan 'dingen' nóóit goed doen voor alles en iedereen. Iedereen is anders. Er zullen er altijd zijn die het ergens niet mee eens zijn. Dat geldt uiteraard ook voor het Sinterklaasfeest. En dat kan voor die personen verschillende oorzaken hebben. En aangezien degenen voor wie je het bij dit feest toch niet goed kunt doen dat vooral 'voelen' vanuit een door hen, of voor hen, geïndoctrineerde historische obsessie lijkt me dat sowieso al geen reden om het Sinterklaasfeest aan te passen aan hun wensen. Dat ze eerst maar in het reine komen met hun eigen probleem, en daar niet het Sinterklaasfeest voor gebruiken.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:23 schreef gelly het volgende:
Ik ben overigens ook helemaal niet anti-Zwarte Piet maar zou het ook niet erg vinden zijn uiterlijk aan te passen als je daar meer mensen een plezier mee doet. Het is tenslotte een kinderfeest en het hoort een feest te zijn voor alle Nederlanders.
Wat bedoel je hier precies mee?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 01:32 schreef Montagui het volgende:
[..]
vanuit een door hen, of voor hen, geïndoctrineerde historische obsessie
Een minderheid van een minderheid. En als ik het goed begrepen heb: een minderheid van een minderheid van een minderheid.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:33 schreef gelly het volgende:
[..]
De discussie gaat toch niet over wie Zwarte Piet wel normaal en acceptabel vinden ? Volgens mij is dat het punt juist, dat de meerderheid voor een feest een figuur gebruikt die een minderheid kennelijk kwetst.
Volgens gelly wel, want hij wil ook gezichtsbedekking bij vrouwen en besnijdenis op religieuze grond verbieden. En het verbod op godslastering moet vanzelfsprekend weer streng gehandhaafd worden. Alles om de tere ziel te beschermen van kleingeestige mensen tegen de lukrake uitoefening van de door hem zo verfoeide mensenrechten, door nare schobbejakken.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 01:50 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Een minderheid van een minderheid. En als ik het goed begrepen heb: een minderheid van een minderheid van een minderheid.
Vraag is dan: moeten we de samenleving inrichten naar de gevoeligheden van de zwaksten in die samenleving?
Ik debiteerde ooit een limerick over een stotteraar, waarna een toehoorder gekwetst was: hij had vroeger gestotterd. Op dat moment niet meer, dus ik had er geen idee van.
Genoeg bruine of zwarte mensen trekken het zich niet aan en vrijwel geen enkele volgeling van Sinterklaas of Zwarte Piet denkt aan racisme.
Moeten we alle pleinen dichtbouwen om tegemoet te komen aan mensen met pleinvrees?
Moeten we de hemel verduisteren om tegemoet te komen aan albino´s?
Akkoord. Jij bent in ieder geval iemand die probeert genuanceerd er tegenaan te kijken ook al neig je naar het anti Zwarte Pieten kamp.quote:
Ben jij zo'n flapdrol die ook regelmatig met zijn handen de aanhalingstekens maakt waar dat nergens op slaat?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 02:08 schreef Montagui het volgende:
[..]
Akkoord. Jij bent in ieder geval iemand die probeert genuanceerd er tegenaan te kijken ook al neig je naar het anti Zwarte Pieten kamp.
Maar goed. Het betreft het feit dat -een- redenatie tegen 'Zwarte Piet' de slavernij is. En ik kan me voorstellen dat dat hele slavernijgebeuren binnen de desbetreffende gemeenschap van generatie op generatie zodanig ingesleten is dat sommigen niet meer openstaan voor de werkelijkheid van de huidige over het algemeen tolerante maatschappij. Omdat diegenen dat niet inzien houden zij vast aan wat 'overgedragen' is door eerdere generaties. Daardoor schopt men ook veel sneller tegen dingen aan waarvan men 'denkt', of 'voelt', dat het met die slavernij te maken heeft......terwijl dat dus totaal zo niet beleeft wordt door degenen die wél in de huidige realiteit leven.
Daarom zeg ik dat 'diegenen' die nu tegen Zwarte Piet ageren eerst maar eens dat probleem van die 'slavernij' voor zichzelf moeten oplossen en niet Zwarte Piet als excuus moeten gebruiken om hun probleem te negeren....
Met 'diegenen' bedoel in principe de gasten van de gekleurde gemeenschap die tegen Zwarte Piet zijn. Maar wat zouden dan de beweegredenen kunnen zijn van de 'blanke' medenederlander om tegen Zwarte Piet te zijn? Die hebben in principe niets als slaaf met slavernij te maken gehad. Is het misschien misplaatst schaamtegevoel in de zin van 'oh, wat hebben mij voorouders hun aangedaan?'. of zo?
quote:
Smerige kuthoer.quote:“Deze individuen moeten niet het onderwerp worden van haat of aanvallen tegen hun persoonlijke integriteit, of welke vorm van intimidatie dan ook in hun verdediging van de mensenrechten”, staat te lezen op de weblog. Dat zou in deze zaak wel gebeurd zijn.
quote:Peter Udo Berichtje voor de VN: Is er niet ergens een oorlog, hongersnood of genocide gaande waar jullie je beter druk om kunnen maken??
Nee, je leest niet verkeerd. De VN doet nu gewoon aan damage control.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 02:49 schreef Specularium het volgende:
Dus als ze er wel voor betaald zou worden mag er wel kritiek zijn?
Of lees ik verkeerd?
of wij proberen het vanuit ons jeugdsentiment het steeds goed te praten. Net zoals Japanners de walvisvangst, Spanjaarden stierenvechten en Chinezen Mao.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 06:23 schreef Drinky het volgende:
Even voor de duidelijkheid, gozer werd boos omdat ik het idee van zwarte piet aan het uitleggen was en het niet als rasistisch zag. En ik ben een fucking buitenlander ffs.
Wat is het met mensen en rasisme? Is Nederland echt het enige land waar men er met een nuchtere blik naar kijkt?
Stiekem zijn er maar vrij weinig tolerante mensen in de hele wereld te vinden.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 06:23 schreef Drinky het volgende:
Net op een feest aan wat Australiërs geprobeerd uit te leggen hoe Sinterklaas in elkaar zit. Met de Nederlandse term voor zwarte man: neger.
Het is dat mijn vrienden het soort van hebben weten te ontmantelen, maar anders was het me toch een vechtpartij geweest.
Even voor de duidelijkheid, gozer werd boos omdat ik het idee van zwarte piet aan het uitleggen was en het niet als rasistisch zag. En ik ben een fucking buitenlander ffs.
Wat is het met mensen en rasisme? Is Nederland echt het enige land waar men er met een nuchtere blik naar kijkt?
Spaanse edelenquote:Andere rol
In Utrecht wil de Stichting Stadsontspanning Utrecht in januari om de tafel om te praten over een mogelijke andere rol voor Zwarte Piet. "Als je al iets aanpast moet dat in kleine stapjes gaan", zegt voorzitter Luc Dietz. "Je kunt bijvoorbeeld andere mensen toevoegen aan de optocht, zoals Spaanse edelen, zodat Zwarte Piet een minder belangrijke rol krijgt.
Dan krijg je weer van die 80-jarige oorlog taferelen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 09:29 schreef Zelva het volgende:
http://nos.nl/artikel/567(...)iet-bij-intocht.html
[..]
Spaanse edelen
In Nederland beschouwen we het niet als racistisch vanwege de inhoud van het Sinterklaasfeest. In het buitenland kennen ze die niet, daar zien ze alleen het uiterlijk en dat deze als knechten gebruikt worden. Zwarte Piet moet blijven vanwege de inhoud, cultuur en traditie, maar we moeten ook accepteren dat het als beledigend of zelfs racistisch kan worden ervaren.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 06:23 schreef Drinky het volgende:
Net op een feest aan wat Australiërs geprobeerd uit te leggen hoe Sinterklaas in elkaar zit. Met de Nederlandse term voor zwarte man: neger.
Het is dat mijn vrienden het soort van hebben weten te ontmantelen, maar anders was het me toch een vechtpartij geweest.
Jammer dat er zo weinig context wordt gegeven. Op basis van de geciteerde tekst zijn er immers ook andere interpretaties mogelijk. De spreker kan ook naar een gevalletje van echt "bedrog en schelmerij" verwijzen in plaats van naar een toneelvoorstelling:quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 01:31 schreef KreKkeR het volgende:
Dat zij ook in Nederland te zien waren (al is niet duidelijk wanneer), blijkt uit een fictieve dialoog over de kermis in Schenkmans posthume publicatie Humoristische voorlezingen in proza en poëzy (1863:210-211; vgl. Schenkman z.j.:134). Een van de sprekers zegt over hen: ‘’t Waren zwart gemaakte kerels, ’t Was bedrog en schelmerij!’. Daarop zegt zijn tegenspreker:
quote:NIJMEGEN , 17 Sept. In eene kleine linnen tent op de, nu bijna afgeloopene, Nijmeegsche Kermis, werd aan het publiek ten toon gesteld een wildeman, zwart- of koperkleurig, met eenen grooten ring door den neus, die al de manieren der wilden voorsteld, hunne onverstaanbare taal sprak , levende konijnen at en eene slang als zijnen afgod aanbad. Dit alles moet hij zoo natuurlijk hebben voorgesteld, dat men aan de echtheid niet twijfelde; sommige evenwel meenden met redenden wildeman te mogen mistrouwen , en werden dien ten gevolge weddingschappen aangegaan, die zekerlijk gewonnen noch verloren zouden zijn geworden, had niet het volgende voorval daartoe aanleiding gegeven : Terwijl hij , voor eenige dagen, weder ijverig in het vertoonen van zijne kunsten werkzaam was, en als altijd zijne slang aanbad , hield hij dezelve , welligt te sterk, in beide handen gekneld, en zoo digt bij zijn aangezigt, dat de slang, (slechts eene gewone hei-slang) hem eenig vocht in den mond spoot. De wildeman, het gevaar kennende, waarin hij daardoor verkeerde, maakte dadelijk een groot misbaar, en liet ijlings heelkundige hulp inroepen, terwijl zijne wang van binnen en van buiten en vervolgens zijn geheele aangezigt, hals en borst, verschrikkelijk opzwollen. Inmiddels trachtte men door wrijven en wasschen het gevaar af te wenden, tot dat de heelmeester verscheen, die door eene bloedontlasting, door snijding vooral van binnen, hem eenige verligling aanbragt. Deze gaf zijne verwondering te kennen over het verschil in kleur der beide wangen, en nu verklaarde het zich, dat de wildeman niels anders was, dan een zwart gemaakte matroos, die zich verontschuldigde, met te zeggen: "dat men toch wel iets moet aanvatten, om op eene eerlijke wijze aan den kosf te komen." Hij is thans hersteld en gaat voort bezoeken af te wachten; of hij zijnen Afgod nog even vurig aanbidt, is ons niet bekend, doch wij hebben reden dit te betwijfelen.
Algemeen Handelsblad, 19-09-1844
Dat is ook het hele punt; context is alles. Wij zien een mythisch jeugdfiguur met een stukje poppenkast er om heen. Dat piet zwart is heeft vooral te maken met zijn naam 'zwarte piet'. En waarom die zwart is, tjah, ik weet niet beter of het komt door het roet in de schoorsteen. Dat we geen schoorsteen hadden kwam niet in me op.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 09:16 schreef donald_dick het volgende:
[..]
of wij proberen het vanuit ons jeugdsentiment het steeds goed te praten. Net zoals Japanners de walvisvangst, Spanjaarden stierenvechten en Chinezen Mao.
Maar dan noem je ook een hyper politiek correct land, bijvoorbeeld:quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 06:23 schreef Drinky het volgende:
En dan ga jij Sinterklaas uitleggenquote:Santa was banned from saying "Ho ho ho", for fear of offending women.
Piet is zwart omdat hij Zwarte Piet heet? Goh, ik dacht altijd dat het andersom was.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:29 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Dat is ook het hele punt; context is alles. Wij zien een mythisch jeugdfiguur met een stukje poppenkast er om heen. Dat piet zwart is heeft vooral te maken met zijn naam 'zwarte piet'.
quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:32 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Maar dan noem je ook een hyper politiek correct land, bijvoorbeeld:
[..]
En dan ga jij Sinterklaas uitleggen
Je bedoelt wie de schoen past...quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:04 schreef Hathor het volgende:
[..]![]()
Als er al vrouwen zijn die aanstoot nemen aan "ho ho ho", dan zullen ze daar ongetwijfeld een verdomd goeie reden voor hebben, iets met zoals de waard is vertrouwt ie zijn gasten en zo.
En verder...Australiers
ik denk dat Gelly wel in staat is voor zichzelf te sprekenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 01:55 schreef Morendo het volgende:
[..]
Volgens gelly wel, want hij wil ook gezichtsbedekking bij vrouwen en besnijdenis op religieuze grond verbieden. En het verbod op godslastering moet vanzelfsprekend weer streng gehandhaafd worden. Alles om de tere ziel te beschermen van kleingeestige mensen tegen de lukrake uitoefening van de door hem zo verfoeide mensenrechten, door nare schobbejakken.
Urban legend.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:32 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
En dan ga jij Sinterklaas uitleggen
behalve dat 1 witte man een heleboel zwarte knechtjes heeft, dan moet je dat ook weer uitleggen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:29 schreef NiGeLaToR het volgende:
Dat slavernij verleden heeft er m.i. niets mee te maken - net als dat ik Chorizo eet ondanks de Spaanse bezetting van Nederland in dezelfde tijd.
Misschien kunnen we Zwarte Pieten in plaats van pepernoten katoen uit laten delen!quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:12 schreef marcodej het volgende:
Inderdaad, laten we blanke edelen gaan toevoegen, dat zal wel helpen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tsja, maar wellicht dienen Aussies zich vooralsnog maar te beperken tot hun eigen verleden en zelfs de huidige positie en leefomstandigheden van de Aboriginals i.p.v. te wijzen naar een geschminkt karakter die een rol speelt bij een kinderfeest. Hypocriete hufters!quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:32 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Ik weet niet waar die Australië is zo policor'-hoax opeens vandaan komt hoor..quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:19 schreef Jian het volgende:
[..]
Tsja, maar wellicht dienen Aussies zich vooralsnog maar te beperken tot hun eigen verleden en zelfs de huidige positie en leefomstandigheden van de Aboriginals i.p.v. te wijzen naar een geschminkt karakter die een rol speelt bij een kinderfeest. Hypocriete hufters!
En wie vertelt hem even dat de Volkenbond al bijna zeventig jaar niet meer bestaat?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:31 schreef waht het volgende:
Anders schrijft hij 'racisme' even goed.
Waarschijnlijk is dat een matige poging om belezen over te komen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:32 schreef Sloggi het volgende:
[..]
En wie vertelt hem even dat de Volkenbond al bijna zeventig jaar niet meer bestaat?
Beide organisaties zijn onvergelijkbaar op vrijwel ieder vlak.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:33 schreef Serieus_Persoon het volgende:
De VN heeft evenveel daadkacht als de Volkenbond hoor
Oh, ik dacht dat de gehele column een dergelijke poging was.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:36 schreef waht het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is dat een matige poging om belezen over te komen.
Eerlijk is eerlijk, hij is meer belezen dan z'n volgelingen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:36 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat de gehele column een dergelijke poging was.
Klopt, maar zelfs zanger Rinus is meer belezen dan de discipelen van Jansen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:37 schreef waht het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, hij is meer belezen dan z'n volgelingen.
Correctie: nog steedsquote:
Dat hij alleen nog maar welkom is bij Geenstijl zegt eigenlijk wel genoeg.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:36 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat de gehele column een dergelijke poging was.
Omdat zij het heel erg doen mogen wij het ook wel een klein beetje doen is de strekking van de column. Prima uitgangspunt lijkt me.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:38 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Correctie: nog steeds
Ga maar even nadenken...
De Volkenbond wordt in het algemeen gezien als de voorloper van de VN, dus de "verwijzing" van Jansen is echt niet zo raar.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:36 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Beide organisaties zijn onvergelijkbaar op vrijwel ieder vlak.
Wel als je het voor doet komen dat de organisatie nog steeds bestaat en je door het leven gaat als 'historicus'.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:40 schreef Jian het volgende:
[..]
De Volkenbond wordt in het algemeen gezien als de voorloper van de VN, dus de "verwijzing" van Jansen is echt niet zo raar.
Drie kwart klopt weer niet hoor, zoals altijd, laten we Hans niet teveel eer geven.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:39 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Omdat zij het heel erg doen mogen wij het ook wel een klein beetje doen is de strekking van de column. Prima uitgangspunt lijkt me.
Het is pas oktober,quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:40 schreef MagicIsland1 het volgende:
Is heel deze hype nou nog steeds niet voorbij.![]()
Nu gaan we weer op moslims kankeren.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:40 schreef MagicIsland1 het volgende:
Is heel deze hype nou nog steeds niet voorbij.![]()
Mensen vinden het gewoon leuk om zo massaal met ze alleen te zeiken over iets kleins. Toevallig is het dit keer zwarte piet geworden....
Niet in dit topic.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:41 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Nu gaan we weer op moslims kankeren.
Ja, hij zal ook vast niet de VN bedoelen, maar in de veronderstelling zijn dat de Volkenbond als zodanig nog bestaat .....quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:40 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wel als je het voor doet komen dat de organisatie nog steeds bestaat en je door het leven gaat als 'historicus'.
Natuurlijk niet, het is gewoon een infantiel grapje van drs. Jansen. Veel meer dan dat zijn we niet van hem gewend.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:43 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, hij zal ook vast niet de VN bedoelen, maar in de veronderstelling zijn dat de Volkenbond als zodanig nog bestaat .....
Pak hem eens op de inhoud. Iets wat je nog nooit gelukt is.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:41 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Drie kwart klopt weer niet hoor, zoals altijd, laten we Hans niet teveel eer geven.
Past allemaal prima in de nieuwe koers van Geenstijl.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:45 schreef waht het volgende:
En met 'rassisme' wil hij het verhaal een nazi-achtig tintje geven.
Pak hem eens op de inhoud. Iets wat je nog nooit gelukt is.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:46 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Past allemaal prima in de nieuwe koers van Geenstijl.
quote:
Hoog 'kort en pittig'gehaltequote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:35 schreef Specularium het volgende:
Ontopic: dit moeten we gewoon niet willen met zijn allen.
Geen argumenten, wel een plaatje.
[ afbeelding ]
Net als ik, allochtoon.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:33 schreef sp3c het volgende:
als iedereen een ABO neemt net als mij dan kunnen we lekker snel posten achter elkaar
ahum
ontopic pls
Waarom moeten we dat niet willen met zijn allen?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:35 schreef Specularium het volgende:
[ afbeelding ]
nee in NWS maak ik de regelsquote:
Dan word jij niet aangenomen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Waarom moeten we dat niet willen met zijn allen?
Ieder zijn eigen mening toch?
Ieder zijn eigen mening hoe het pietenspel te spelen.
Als ik Piet zou moeten spelen, dan wil ik dat ongeschminkt doen ( denk ik ook pas sinds kort als reactie op deze piethype)
omdat het lelijk isquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Waarom moeten we dat niet willen met zijn allen?
Ieder zijn eigen mening toch?
Ieder zijn eigen mening hoe het pietenspel te spelen.
Als ik Piet zou moeten spelen, dan wil ik dat ongeschminkt doen ( denk ik ook pas sinds kort als reactie op deze piethype)
waarom niet? het is weer eens wat anders als kijkspel.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:48 schreef sp3c het volgende:
zolang de gemeente het maar niet doet zal het mij verder idd een zorg wezen hoe jij je pieten inkleurt maar ik zou mijn kindertjes niet naar sint en blauwe smurfpiet brengen
Waarom? Wat voor doel dient dat?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dan organiseer ik zelf een sinttheater?
Kom ik als sint en zwart geschminkt.
Oogt als een poging tot een kunstproject.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:35 schreef Specularium het volgende:
[ afbeelding ]
is ook geen porem als gele sint even groot is als de kindertjes zelfquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:50 schreef WammesWaggel het volgende:
Een zwarte sint mag van mij wel, een gele met van die spleetogen en een slechte adem kan daartegen echt niet!
Ook zwart zouden dit ook wel de meest armoedige pieten ooit zijn.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:35 schreef Specularium het volgende:
[ afbeelding ]
Jaja.. slecht adem is niet leuk voor omstanders. Gebruik tictac !quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:50 schreef WammesWaggel het volgende:
Een zwarte sint mag van mij wel, een gele met van die spleetogen en een slechte adem kan daartegen echt niet!
Jij hebt niks te willen, want jij bent een slaaf.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dit zijn geen Pieten. Dit zijn gewone mensen met een laag schmink op die ze er erg ziek uit laat zien.Het is toch de bedoeling dat de kinderen je niet herkennen?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:35 schreef Specularium het volgende:
[ afbeelding ]
kom eens met een andere grap.. deze heeft een lange baard... langer dan sintzijnbaardquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:53 schreef marcodej het volgende:
[..]
Jij hebt niks te willen, want jij bent een slaaf.
Is dat altijd zo?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:53 schreef Ulx het volgende:
Het is toch de bedoeling dat de kinderen je niet herkennen?
Als ik mensen niet in de ogen kan kijken danwel spugen vertrouw ik ze niet.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jaja.. slecht adem is niet leuk voor omstanders. Gebruik tictac !
Maar heb je zo'n hekel dan aan zuidoostaziatische ogen ?
Heel normaal hoor voor 2 miljard mensen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |