Het bericht:quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:26 schreef shifto het volgende:
VN onderzoekt Zwarte Piet
Wut?![]()
Ingrijpen bij Syrie ho maar, maar wel tijd en geld om sinterklaas te onderzoeken?
Kan iemand het mij zo uitleggen dat ik dit snap?
quote:VN onderzoekt Zwarte Piet
Het Nederlandse Sinterklaasfeest is momenteel onderwerp van een onderzoek van de Verenigde Naties. Een mensenrechtencommissie probeert uit te zoeken of Zwarte Piet een 'racistisch stereotype' is. Dat schrijft NRC.
Het onderzoek werd gestart nadat vier mensenrechtenrapporteurs van de VN informatie hadden ontvangen over Zwarte Piet. Volgens die informatie is Zwarte Piet 'in de kern racistisch'. De rapporteurs stuurden als reactie op de informatie begin dit jaar een brief aan Nederland waarin gesteld dat het Sinterklaasfeest niet opgenomen kan worden op de UNESCO-lijst voor immaterieel erfgoed zolang ‘betrokken gemeenschappen’ er hun goedkeuring niet aan hebben gegeven.
Die 'betrokken gemeenschappen' zijn groepen als Zwarte Piet is Racisme en de Surinaamse commissie voor herstelbetalingen. Die laatste groep eist geld van Nederland vanwege het slavernijverleden. De VN zal deze 'betrokken groepen' horen over de kwestie Zwarte Piet. De verwachting is dat deze groepen sterk afwijzend tegenover Zwarte Piet staan en mogelijk zelfs een financiële genoegdoening zullen eisen wegens geleden immateriële schade.
De discussie over Zwarte Piet is sinds enige jaren een jaarlijks terugkerend ritueel geworden, maar dit jaar woedt de discussie feller dan ooit. Gisteren lieten Sinterklaasorganisaties al weten zich in januari te gaan beraden op het toekomstige uiterlijk van Zwarte Piet. Dat leidde tot een paar positieve reacties, maar ook tot verbijstering en zelfs woede.
VN wil Sintfeest volledig verbiedenquote:Dit jaar kan wel eens het laatste jaar zijn waarin Sinterklaas wordt gevierd. De Verenigde Naties willen namelijk niet alleen Zwarte Piet verbieden, maar het volledige Sinterklaasfeest.
Professor Verene Shepherd van de VN doet namelijk onderzoek naar ons Snieklaasfeest. Als hoofd van deze onderzoekscommissie bezoekt zij dit jaar ons land om het feest mee te maken. Als het aan haar ligt, zal het echter de laatste keer zijn dat de goedheiligman zijn verjaardag viert.
Het VN-onderzoek is nog lang niet afgerond, maar toch wil Shepherd al haar conclusies trekken. "De werkgroep kan niet begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat dit een terugkeer naar de slavernij is en dat in de 21ste eeuw dit feest moet stoppen", aldus de professor.
Niemand minder dan Mark Rutte zal het feest een halt moeten toeroepen. "De premier heeft de macht om dit te veranderen en om zijn invloed uit te oefenen op de groep die deze gewoonte in stand houdt."
quote:VN-onderzoeker wil af van de Sint
Het hoofd van de werkgroep van de VN die onderzoek doet naar Zwarte Piet, vindt dat het Sinterklaasfeest in Nederland moet worden afgeschaft. In een interview met het programma EenVandaag zegt Verene Shepherd dat ze het een terugkeer vindt naar de slavernij.
Shepherd komt uit Jamaica. "Als ik, als zwart persoon, in Nederland zou wonen, zou ik me er tegen verzetten", aldus Shepherd. Ze vindt het beledigend. "Wij gaan toch ook niet de straat op en zeggen; dit is hoe alle blanke mensen eruit zien."
Oproep aan Rutte
Ze roept premier Rutte in het interview op om een einde te maken aan het Sinterklaasfeest. "De premier kan invloed uitoefenen op de groeperingen die de gewoonte in stand houden", aldus Shepherd. Wat haar betreft houden we het in Nederland bij de kerstman. "Waarom moeten er twee Santa Clauses zijn. Wat is er mis met één Santa Claus."
In het kader van het onderzoek bezoekt de werkgroep binnenkort Nederland om het Sinterklaasfeest mee te maken. Shepherd benadrukt dat het om haar persoonlijke mening gaat en dat ze nader onderzoek zal doen.
quote:Kamer mengt zich in debat Sint
Een Kamerdelegatie die op bezoek is bij de Verenigde Naties in New York, wil een gesprek met de Jamaicaanse VN-functionaris Verene Shepherd, die gezegd heeft Nederland afmoet van het Sinterklaasfeest. In een interview met EenVandaag zegt ze dat ze het feest beschouwt als een terugkeer naar de tijden van de slavernij.
Shepherd is het hoofd van de VN-werkgroep die onderzoek doet naar de Nederlandse traditie. Zij zegt dat ze op persoonlijke titel spreekt, nog voor de werkgroep aan het werk is gegaan.
Opheldering
Het CDA-Kamerlid Madeleine van Toorenburg, die deel uitmaakt van de Kamerdelegatie, zei in het Radio 1 Journaal dat ze geschrokken is van de uitspraak en dat ze die ook "een beetje bizar" vindt.
Van Toorenburg vindt dat Shepherd als voorzitter van de werkgroep niet met zulke uitspraken vooruit mag lopen op het werk van haar commissie. Het afschaffen van het Sinterklaasfeest vindt ze een onzinnige opmerking.
Overigens is het onduidelijk of Shepherd op dit moment in New York is, en of de Kamerdelegatie haar te spreken krijgt.
Oproep
Shepherd doet in het interview een oproep aan premier Rutte om een eind te maken aan het Sinterklaasfeest. Wat haar betreft houdt Nederland het bij de kerstman.
Nog voor de huidige discussie over Sinterklaas en Zwarte Piet losbarstte, schreef 'Hoofdpiet' Erik van Muiswinkel in een opiniërend stuk over het Sinterklaasfeest "dat het wel vaststaat dat zwarte piet een vrolijk relikwie is uit racistische tijden".
Voor Van Muiswinkel is het afschaffen van het Sinterklaasfeest of van Zwarte Piet geen optie, maar wat hem betreft mag Piet wat minder zwart en wat minder knecht worden.
En verder..quote:Nederland hoeft absoluut niet te vrezen voor een serieus signaal van de Verenigde Naties tegen het sinterklaasfeest. Dat zegt Marc Jacobs, de Belgische vertegenwoordiger van Unesco.
Volgens hem bekleedt Verene Shepherd, die namens de VN kritiek uitte op Sinterklaas, geen enkele serieuze positie bij de VN. 'Ze is slechts een consultant die de naam van de VN misbruikt om een eigen agenda in de media te brengen,' aldus Jacobs.
Consultants
'Alle heisa die de Jamaicaanse Shepherd heeft veroorzaakt met haar brief is niet meer dan een slechte zet in een spel van pressiegroepen in Nederland', zegt de Belg. 'De vier ondertekenaars van die brief behoren helemaal niet tot de bevoegde organen van Unesco, maar gebruikten papier met het briefhoofd van 'de Verenigde Naties', eigenlijk het Hoog Commissariaat van de Mensenrechten. Het zijn een soort consultants die een vooronderzoek voor eigen gebruik doen, maar dan wel quasi-officieel vragen stellen aan de Nederlandse Staat.'
Klik hier voor de rest v/h artikel
Ik denk dat je je daar nogal in vergist. De basisscholen en kinderopvangcentra in de steden gaan zeer zeker de gevolgen merken. Do-good leraren gaan de regenboogpieten proberen te herintroduceren, activistische ouders gaan relletjes schoppen enzovoort. Het laatste woord is hier nog lang niet over gezegd, ben ik bang.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:29 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ach, de kinderen hebben verder weinig boodschap of überhaupt weet van dat gebral van Shepherd, Grunberg of dat Quinsy-geval.
De meeste Nederlanders trouwens ook niet.
Geldt dat enkel voor Zwarte Piet of ook voor zoiets als burka's ?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:24 schreef Danny het volgende:
Nee. Ik zeg niet dat mensen zich moeten aanpassen. Als je tegen zwarte piet bent mag dat. Maar ga niet van anderen eisen dat ZIJ zich daar dan aan moeten aanpassen.
Maar zo nieuw is dat ook niet? Dat ettert ook al jaren door, gelukkig zonder veel succes.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:40 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik denk dat je je daar nogal in vergist. De basisscholen en kinderopvangcentra in de steden gaan zeer zeker de gevolgen merken. Do-good leraren gaan de regenboogpieten proberen te herintroduceren, activistische ouders gaan relletjes schoppen enzovoort. Het laatste woord is hier nog lang niet over gezegd, ben ik bang.
Hopelijk blijft dat zo. Maar ik heb er een hard hoofd in..quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:44 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Maar zo nieuw is dat ook niet? Dat ettert ook al jaren door, gelukkig zonder veel succes.
Ah, die tactiekquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Geldt dat enkel voor Zwarte Piet of ook voor zoiets als burka's ?
ook. mijn mening is dat burka's verboden zouden moeten worden. dat zijn ze niet. pech. kan ik me druk over maken en kan ik mijn mening over geven, maar meer ook niet. Ik kan er kwalijk geld voor eisen. Nou vind ik burka's, die veel vrouwen toch onder de nodige dwang moeten dragen, iets anders dan een kinderfeest, maar aangezien de vergelijking regelmatig getrokken wordt - hoe dom hij ook is - hierbij toch mijn antwoord. Daarbij moet ik wel kwijt dat de boerka niet een Nederland eigen iets is. Feitelijk zou je je als gast in een land moeten aanpassen aan dat land. Net zoals het volkomen normaal is in mijn ogen dat beatrix in een moslimland gewoon een sluier/hoofddoek draagt. Dat is in DAT land en DIE cultuur normaal en dus behoor je je daaraan aan te passen. In dat opzicht zou enige aanpassing van enkele nieuwelingen in Nederland best wenselijk zijn. Prima als ze dat niet willen, maar het eisen dat Nederland dan maar moet veranderen is natuurlijk complete kolder. Daar zouden wij in een ander land - terecht - ook niet mee wegkomen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Heb de laatste dagen juist gelezen dat de islam en haar uitwassen er niet bijgesleept mochten worden. Tenzij het goed uitkomt, blijkbaar.quote:
Mooi hoor. Mooie taktiek van de tegenstanders. Piet weg, of anders gaan we jullie over de hele wereld kenschetsen als halve KKK'ers. Klasbakken zijn het.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:49 schreef snakeplahah het volgende:
http://9gag.com/gag/axN7KeL?ref=fb.s
jup. zwarte piet haters mogen het wel, wij racisten niet.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:50 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Heb de laatste dagen juist gelezen dat de islam en haar uitwassen er niet bijgesleept mochten worden. Tenzij het goed uitkomt, blijkbaar.
Zeer geinteresseerd en ben er heilig van overtuigd dat piet niet als slaaf is geïntroduceerd .Het ergste vind ik nog dat niemand onderzoek heeft gedaan, maar ik al wel verschillende theorieën zie als nieuwsbericht.....zwarte piet moest een moorse slavendrijvers voorstellen die blanken met een roe bij elkaar dreef. Een ander beweert dat er een ijzeren ketting om een plaatje in het boek zat (allemaal puur gejank en niet waar)quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 01:38 schreef SymbolicFrank het volgende:
Dus.
Kortom, NIEMAND is er in geïnteresseerd of het sinterklaasfeest wel of niet een racistische grondslag heeft. Of wat de historie er van is.
En, met niemand bedoel ik niet alleen de Fok-posters. Maar vrijwel iedereen die het nodig vond zijn of haar mening te ventileren. Wereldwijd.
"Ik heb gelijk, want ik roep het hardste!!!!!!!!!!"
Bah. Stelletje debielen allemaal.
Zwarte piet deed hier pas zijn intrede in 1850 dus.Verzonnen hulp die het beter had dan welk kind hier in Nederland dan ook, want was een page. Blijkbaar te moeilijk om te begrijpen van welke stand een page kwam, en nog moeilijker om te begrijpen dat er in alle landen rangen en standen heersten. Niet alleen blanken kenden dat.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 01:40 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ter verduidelijking: die knakker leefde zo'n 1700 jaar geleden. En dat feest is zo'n 1000 jaar oud.
ik vind 'm prachtig. django was toch wel de held van die film, dus zal black pete dat ook zijn; een heldquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:52 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Mooi hoor. Mooie taktiek van de tegenstanders. Piet weg, of anders gaan we jullie over de hele wereld kenschetsen als halve KKK'ers. Klasbakken zijn het.
Uit je slachtofferrol jij, blanke duivel!quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:52 schreef Danny het volgende:
[..]
jup. zwarte piet haters mogen het wel, wij racisten niet.
Ik vond dr. Schultz juist de held maar dat zal wel komen omdat ik een smerige racist benquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:52 schreef Danny het volgende:
[..]
ik vind 'm prachtig. django was toch wel de held van die film, dus zal black pete dat ook zijn; een held
Dames en heren, we zijn er uit!quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:54 schreef JerryWesterby het volgende:
Zwarte Piet in burka, dat mag wel, want dan zie je niet dat hij een zwart gezicht heeft.
Moslims erbij halen? For real?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:40 schreef gelly het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:54 schreef JerryWesterby het volgende:
Zwarte Piet in burka, dat mag wel, want dan zie je niet dat hij een zwart gezicht heeft.
Behalve de kinderen; een gemaskerde schreeuwende lolbroek die op je af komt rennen lijkt me doodengquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]iedereen blij. Moslims blij, Negers blij, Hollanders blij, Geert blij, allemaal blij.
Wat betreft de slavernij geschiedenis prima, maar het gaat hier niet over boerka'squote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:50 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Heb de laatste dagen juist gelezen dat de islam en haar uitwassen er niet bijgesleept mochten worden. Tenzij het goed uitkomt, blijkbaar.
dat is de achterliggende gedachte, bedankt dat je hem snapt!quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:52 schreef Danny het volgende:
[..]
ik vind 'm prachtig. django was toch wel de held van die film, dus zal black pete dat ook zijn; een held
Lijken witte boerka's niet een beetje op kkk maskers?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]iedereen blij. Moslims blij, Negers blij, Hollanders blij, Geert blij, allemaal blij.
Ze worden ook vergeleken met de onderlaag van de samenleving las ik ergens. User loopt te trollen en geeft dat rijkelijk toe in een ander forumquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:52 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Mooi hoor. Mooie taktiek van de tegenstanders. Piet weg, of anders gaan we jullie over de hele wereld kenschetsen als halve KKK'ers. Klasbakken zijn het.
Het lijkt mij raadzaam om de Islam er helemaal buiten te houden. Anders kun je er drie modjes full-time op zetten om het een beetje in 't gareel te houden. 't Verbaast me eerlijk gezegd dat het zo lang al redelijk goed gaat, ondanks de af en toe harde woorden *Klopt af*quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:57 schreef paddy het volgende:
[..]
Wat betreft de slavernij geschiedenis prima, maar het gaat hier niet over boerka's
ze komen uit spanje. dat weet iedereen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:01 schreef Faux. het volgende:
Stond vorige week of zo ingezonden brief in de Volkskrant, dat we gewoon zouden moeten zeggen dat de Pieten uit Kirgizië komen
straks krijgen we ook vanuit spanje gezeik, dat zou toch een grap zijnquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:01 schreef Danny het volgende:
[..]
ze komen uit spanje. dat weet iedereen.
Duidelijk. Dankquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:00 schreef paddy het volgende:
[..]
Ze worden ook vergeleken met de onderlaag van de samenleving las ik ergens. User loopt te trollen en geeft dat rijkelijk toe in een ander forum
in mijn beleving is Django de held van de film, in het plaatje wat ik gemaakt heb is Zwarte Piet in mijn ogen de held! Niet bedoeld om te trollenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:00 schreef paddy het volgende:
[..]
Ze worden ook vergeleken met de onderlaag van de samenleving las ik ergens. User loopt te trollen en geeft dat rijkelijk toe in een ander forum
Was jij nietquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:03 schreef snakeplahah het volgende:
[..]
in mijn beleving is Django de held van de film, in het plaatje wat ik gemaakt heb is Zwarte Piet in mijn ogen de held! Niet bedoeld om te trollen
Ik mis nog wat Duitstalige artikelen over 3 koningenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:03 schreef Scorpie het volgende:
Waar is die Joanne35 eigenlijk gebleven? Ik mis nog wat artikeltjes uit de WP.
quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:05 schreef Walder_Frey het volgende:
[..]
Ik mis nog wat Duitstalige artikelen over 3 koningen
Neuh, je kan dit niet anders dan voorbeelden gebruiken om het allemaal in de juiste context te plaatsen. Het gaat allang niet meer alleen om zwarte piet. Dit was alleen een gebruiksvoorwerp om hun werkelijke agenda op tafel te krijgen. Met hun bedoel ik dus de kliekquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:00 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Het lijkt mij raadzaam om de Islam er helemaal buiten te houden. Anders kun je er drie modjes full-time op zetten om het een beetje in 't gareel te houden. 't Verbaast me eerlijk gezegd dat het zo lang al redelijk goed gaat, ondanks de af en toe harde woorden *Klopt af*
quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:06 schreef Friek_ het volgende:
[ afbeelding ]
Wegens waarheidswaarde nogmaals hier.
En de bitchslap er bovenop. Hoppatee.quote:Arnon Grunberg was een schrijver die op jonge leeftijd een paar keer hard van de trap viel, en zijn middelbare schooljaren stond hij altijd alleen in een hoekje van het schoolplein te praten tegen de duiven op de rand van het schooldak. 'Hoe. Hoe. Hoe'.
Met de gym werd-ie niet eens als laatste gekozen. Hij werd gewoon helemaal niet gekozen. Meisjes kreeg-ie niet. Daarna ging hij studeren, woonde acht jaar drie hoog achter in wat toen nog geen Vogelaarwijk maar gewoon achterbuurt genoemd werd, tussen diepvriespizzadozen, beduimelde boekjes met hoofse verhalen uit de middeleeuwen, en dozen Kleenex maar dan van een huismerk.
Toch wilde Volkskrant hem graag hebben. "Bemoei jullie er niet mee!", zei de barse hoofdredacteur tegen iedereen die het hem afraadde. Grunberg kwam, en beleefde als quasicolumnist een geïsoleerd bestaan, ondanks de prominente voorpaginaplek voor zijn dagelijkse woordplasje. Een diepgeworteld minderwaardigheidscomplex drijft onleesbaar over de opening van de krant alsof de zetter een ongeroerde lettervermicelli in de drukpers heeft laten vallen.
Slechts de terugkerende stokpaardjes zijn altijd te ontwarren. Zwarte Piet.. Racisme.. Slachtofferschap... Buitenlanders... WILDERS IS DE SATAN. Toch mooi hoor, dat we in Nederland de cultuur en traditie in ere houden dat gekkies, halfjes en sociaal minder behepten die een ongezond dogmatische fixatie voor terugkerende thema's koesteren een podium krijgen in de Azijnbode.
Anders had zo'n Grunberg zichzelf al lang het gesticht voor maatschappelijk gedepriveerden in gegodwind.
Heeft de Washington Post en de Maleisische Telegraaf er nog over geschreven? Global coverage dit dat.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:07 schreef JerryWesterby het volgende:
Ik hoor zojuist dat het Zwarte Piet in Burka voorstel is overgenomen door Twitter, Facebook, Al Qaida, de Maffia, de PvdA en die mevrouw van de VN.
Ben je dan niet bang dat het in de zoveelste Islam is kut/Islam is top-discussie terecht komt?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:05 schreef paddy het volgende:
[..]
Neuh, je kan dit niet anders dan voorbeelden gebruiken om het allemaal in de juiste context te plaatsen. Het gaat allang niet meer alleen om zwarte piet. Dit was alleen een gebruiksvoorwerp om hun werkelijke agenda op tafel te krijgen. Met hun bedoel ik dus de kliek
Ach, GS heeft hem al gefileerd, dus best schattig dit.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:08 schreef JerryWesterby het volgende:
Hou alsjeblieft op over die Grunberg.
Eerst vergelijkt hij Zwarte Piet met Kurt Waldheim, maar daarna zegt hij letterlijk 'Zwarte Piet is geen oorlogsmisdadiger'.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:06 schreef Friek_ het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:06 schreef Friek_ het volgende:
[ afbeelding ]
No sweat, heb het GS stukje er ook even bijgezet. Iedereen met een IQ > 70 weet welk verhaaltje beter is.quote:
dat is denk ik het understatement van het jaarquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
Oftewel kwalitatief gezien niet een heel zinvol stukje toch.
Ja Joanna is het betreffende artikel in de Washington Post voor me aan het opzoeken.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heeft de Washington Post en de Maleisische Telegraaf er nog over geschreven? Global coverage dit dat.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
No sweat, heb het GS stukje er ook even bijgezet. Iedereen met een IQ > 70 weet welk verhaaltje beter is.
True.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
No sweat, heb het GS stukje er ook even bijgezet. Iedereen met een IQ > 70 weet welk verhaaltje beter is.
In een land waar je als Sinterklaasorganisatie gedwongen wordt je intocht aan te passen vanwege doodsbedreigingen ?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:15 schreef paddy het volgende:
https://twitter.com/Borisham/status/392729680559620097/photo/1
Iets nieuws en zouden we gewoon vaker moeten doen zoals die man deed
Wat een prachtig stuk.quote:
Dat is zeker waar inderdaad, aangezien GeenStijl een broedplaats is van PVV'ers.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, Grunberg doet me ook altijd aan Hitler herinneren, omdat ze beide een 'e' in hun naam hebben. Niet dat ik daarmee wil zeggen dat Grunberg een oorlogsmisdadiger is hoor!quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:06 schreef Friek_ het volgende:
[ afbeelding ]
Heb je de link wel gelezen? Nee he? Voor jou dan maar even nog simpeler waar ik op doelde https://twitter.com/Borisham/status/392729680559620097/photo/1quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:17 schreef gelly het volgende:
[..]
In een land waar je als Sinterklaasorganisatie gedwongen wordt je intocht aan te passen vanwege doodsbedreigingen ?
Ja, ik kan prima lezen. Dank je wel.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:21 schreef paddy het volgende:
[..]
Heb je de link wel gelezen? Nee he? Voor jou dan maar even nog simpeler waar ik op doelde https://twitter.com/Borisham/status/392729680559620097/photo/1
De man speelde sinterklaas. Geen zwarte piet
Als je er een mooie punt in kunt strijken welquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:59 schreef Danny het volgende:
[..]
Lijken witte boerka's niet een beetje op kkk maskers?
Citaten (hier uit NWS) graag, ipv. misplaatste generaliserende beschuldigingen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:23 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, ik kan prima lezen. Dank je wel.
Iedereen die een dergelijk initiatief steunt is een landverrader, nsb'er of een neger die maar naar z'n eigen land moet gaan als het hem niet bevalt. Dat kun je toch ook lezen, o.a. hier in NWS ?
En alle tegenstanders zijn racisten.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:23 schreef gelly het volgende:
[..]
Iedereen die een dergelijk initiatief steunt is een landverrader, nsb'er of een neger die maar naar z'n eigen land moet gaan als het hem niet bevalt. Dat kun je toch ook lezen, o.a. hier in NWS ?
Van wie mag dat niet?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:24 schreef Friek_ het volgende:
Daarnaast mag ook hier de andere kant van het verhaal niet ontbreken.
Aparte mening, maar goed, dat mag je vinden.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:25 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
En alle tegenstanders zijn racisten.
Leuk, zo'n gekleurd filmpje.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:24 schreef Friek_ het volgende:
Foei toch!quote:
Nee, dat was een generalisatie die vanuit het andere kamp komt.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:27 schreef gelly het volgende:
[..]
Aparte mening, maar goed, dat mag je vinden.
Je kent kennelijk de uitdrukking "Dit mag niet ontbreken" niet. Dat is grappig. Enorm zelfs.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ach, ik trek het me niet aan hoor, ik weet wie het zegt.
Het staat er helemaal niet. Ik heb het over het verhaal van de donkere man die Sinterklaas speelt. Waar haal jij dat toch weg? Het is een d66-er die dit op zijn twitter zet.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:23 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, ik kan prima lezen. Dank je wel.
Dat is niet de andere kant hoor. Dat is juist de kant van de jankzakken die geen flauw idee hebben wat het sinterklaasfeest is en waar het voor staat. Maar je bent lekker je zelfbeeld aan het opkrikken. Je voelde je al verheven boven die miljoenen kutracisten in nederland, maar nog net niet genoegquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:24 schreef Friek_ het volgende:
Je begrijpt hoop ik wel dat het punt juist is dat de gemiddelde Nederlander geen benul heeft hoe kwetsend Sinterklaas, met name Zwarte Piet, is voor bepaalde bevolkingsgroepen in Nederland ?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:32 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat is niet de andere kant hoor. Dat is juist de kant van de jankzakken die geen flauw idee hebben wat het sinterklaasfeest is en waar het voor staat. Maar je bent lekker je zelfbeeld aan het opkrikken. Je voelde je al verheven boven die miljoenen kutracisten in nederland, maar nog net niet genoeg
Die Miss Titty op 7:50 mag wel even bij mij komen huilen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:32 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat is niet de andere kant hoor. Dat is juist de kant van de jankzakken die geen flauw idee hebben wat het sinterklaasfeest is en waar het voor staat. Maar je bent lekker je zelfbeeld aan het opkrikken. Je voelde je al verheven boven die miljoenen kutracisten in nederland, maar nog net niet genoeg
(ow, en je bent natuurlijk gewoon een overduidelijke troll, maar dat terzijde)
En de gemiddelde allochtoon heeft geen idee met welke bedoelingen een gemiddelde Nederland Sinterklaas viert.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:34 schreef gelly het volgende:
[..]
Je begrijpt hoop ik wel dat het punt juist is dat de gemiddelde Nederlander geen benul heeft hoe kwetsend Sinterklaas, met name Zwarte Piet, is voor bepaalde bevolkingsgroepen in Nederland ?
Dat denk ik wel en dat is ook helemaal het punt niet.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:36 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
En de gemiddelde allochtoon heeft geen idee met welke bedoelingen een gemiddelde Nederland Sinterklaas viert.
dus? dan moet het maar verdwijnen?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:34 schreef gelly het volgende:
Je begrijpt hoop ik wel dat het punt juist is dat de gemiddelde Nederlander geen benul heeft hoe kwetsend Sinterklaas, met name Zwarte Piet, is voor bepaalde bevolkingsgroepen in Nederland ?
Ik begrijp niet waarom die mensen in dat filmpje zichzelf identificeren met Zwarte Piet. Kan jij mij dat uitleggen?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:34 schreef gelly het volgende:
[..]
Mooi samengevat.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:31 schreef Lavenderr het volgende:
Maar als ik deze discussie even samen mag vatten lijkt het erop dat:
als je geen kwaad ziet in Zwarte Piet ben je een racist
als je wel kwaad ziet in Zwarte Piet deug je
Die mensen identificeren zich met Zwarte Piet omdat hij zwart is, en willen Sinterklaas zijn omdat Sinterklaas de baas is. Maar Sinterklaas is wit dus dat kan niet want zij zijn zwart.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:24 schreef Friek_ het volgende:
bevolkingsgroepen nog welquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:34 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, aangepast.quote:
Ik kom voor niemand op, waarom denk je dat ? Ik kan als blanke niet voor mezelf en over bepaalde achterlijkheden in onze cultuur spreken ?quote:Je moest eens weten wat ik allemaal kwetsend vind. Kom je voor mijn gevoelens ook op, of heb ik daarvoor niet het juiste kleurtje in jouw ogen?
Nou het zou ze iig wat toleranter maken mag ik hopen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:37 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat denk ik wel en dat is ook helemaal het punt niet.
Het is net andersom, Zwarte Piet wordt geassocieerd met kleurlingen. We hoeven onze geschiedenis toch niet te ontkennen ?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:38 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom die mensen in dat filmpje zichzelf identificeren met Zwarte Piet. Kan jij mij dat uitleggen?
Of je geeft gewoon antwoord, in plaats van een beetje op de vrouw te gaan spelen. Daar hebben meer mensen iets aan.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:35 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Nederlands was blijkbaar niet je sterkste vak op de middelbare school.
Maar dan kwets je daarmee nog veel GROTERE bevolkingsgroepen zo is in de afgelopen dagen gebleken. En dan?quote:
zwarte piet heeft al decennia lang voor niemand meer iets met kleurlingen of slaven te maken. Het zijn zwarte pieten, niets meer, niets minder. Alleen iemand met een kronkel ziet er iets anders in dan dat.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Het is net andersom, Zwarte Piet wordt geassocieerd met kleurlingen. We hoeven onze geschiedenis toch niet te ontkennen ?
Volgens sommige lieden dan.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:31 schreef Lavenderr het volgende:
Maar als ik deze discussie even samen mag vatten lijkt het erop dat:
als je geen kwaad ziet in Zwarte Piet ben je een racist
als je wel kwaad ziet in Zwarte Piet deug je
Nee. De mensen in dat filmpje zeggen duidelijk dat ze zichzelf terugzien in Zwarte Piet. De vraag is waarom dat is. Als ik naar overeenkomsten ga zoeken komt alleen de kleur bij mij over en verder niets.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Het is net andersom, Zwarte Piet wordt geassocieerd met kleurlingen. We hoeven onze geschiedenis toch niet te ontkennen ?
Het is toch hun recht het onder de aandacht te brengen en te proberen hun recht te halen, als ze dat zo zien ? Ik snap de heissa niet zo en de Calimero's die gelijk denken dat het Sinterklaasfeest wordt afgeschaft nog minder.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:39 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Nou het zou ze iig wat toleranter maken mag ik hopen.
Nu is het meer, als het me niet bevalt moet het of worden aangepast of gewoon helemaal verdwijnen.
Lekker redelijk bezig.
Door wie wordt Zwarte Piet geassocieerd met kleurlingen - door jou blijkbaar?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Je mag als minderheid gewoon vallen over een kleurtje. Dat is namelijk alleen racistisch als je dat als blanke doet.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:41 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Nee. De mensen in dat filmpje zeggen duidelijk dat ze zichzelf terugzien in Zwarte Piet. De vraag is waarom dat is. Als ik naar overeenkomsten ga zoeken komt alleen de kleur bij mij over en verder niets.
Trollieboyquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:18 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Wat een prachtig stuk.
[ afbeelding ]
Net zoals die veel GROTERE bevolkingsgroepen gekwetst werden bij de vorige aanpassingen van Zwarte Piet ?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:40 schreef Danny het volgende:
[..]
Maar dan kwets je daarmee nog veel GROTERE bevolkingsgroepen zo is in de afgelopen dagen gebleken. En dan?
relevantie nul. moeilijk he, antwoord geven op een doodsimpele vraag?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:43 schreef gelly het volgende:
Net zoals die veel GROTERE bevolkingsgroepen gekwetst werden bij de vorige aanpassingen van Zwarte Piet ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |