Ik zie Pieten. Jij ziet kennelijk negerslaafjes. Wie is hier nou de racistquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:03 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Dan moet je beter kijken, b.v. op: Hij komt! Sint in Amsterdam
Ik zie toch echt dikke rode lippen, kroeshaar en ringen door de oren.
Ja, dat zuig je namelijk uit je duim. Wat natuurlijk van jou te verwachten valt, gezien je gebrekkige discussiecapaciteiten.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je wou ontkennen dat Grunberg de Holocaust en Zwarte Piet in 1 vergelijking trok?
Nou wat schrijft die er dan over?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:10 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Oh, die schrijft er ook over hoor
Het staat je vrij ze te plaatsen. Alhoewel ik vermoed dat je dat niet kan.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:10 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Oh, die schrijft er ook over hoor
Kun je nagaan wat voor een wonder het dan is dat een Maleisische krant níét in de val trapt om overhaaste conclusies te trekken, maar de verschillende kanten van het verhaal (inclusief overhaaste oordelen uit het buitenland) vanaf een afstandje te bezien en tegenover elkaar te zetten.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:11 schreef Luigi het volgende:
Godverdomme, in Maleisie moeten ze praten zeg.
http://en.wikipedia.org/wiki/Human_rights_in_Malaysia
Jongen, er is echt iets mis met je. Iedereen hier is het er wel over eens wat Grunberg heeft gedaan, alleen jij kan het niet begrijpen of wil het niet begrijpen. Wat is er toch met je aan de hand? Ben je alle redenatietalent verloren toen je van de middelbare school afkwam of wat?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:11 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ja, dat zuig je namelijk uit je duim. Wat natuurlijk van jou te verwachten valt, gezien je gebrekkige discussiecapaciteiten.
Dat is wel de essentie ja. Het zit tussen je eigen oren. Wat je ziet is wat je wil zien.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:11 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik zie Pieten. Jij ziet kennelijk negerslaafjes. Wie is hier nou de racist
Natuurlijk niet serieus te nemen dit. Een Amerikaans 'angry-black-man-blog', gevoerd door Quinsy-types; "Kijk eens, wij doen hier ook blackface, erg he?" Logisch dat ze daar over schrijven.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:56 schreef Joanne35 het volgende:
Ondertussen begint het buitenland steeds meer aandacht voor dit onderwerp te krijgen:
Holland’s Black Pete debate: More then just a throwback to slavery as the Dutch mask of tolerance drops.
[..]
Are the open minded dutch in denial over black pete?
[..]
Lol. Ze ziet ook travo's die haten op transgenders, wij zien een verklede vent.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:11 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik zie Pieten. Jij ziet kennelijk negerslaafjes. Wie is hier nou de racist
Ik moet zeggen dat ik dat verband ook niet zo 1 2 3 in het stukje lees hoor.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jongen, er is echt iets mis met je. Iedereen hier is het er wel over eens wat Grunberg heeft gedaan, alleen jij kan het niet begrijpen of wil het niet begrijpen. Wat is er toch met je aan de hand? Ben je alle redenatietalent verloren toen je van de middelbare school afkwam of wat?
Nee, dat deed 'ie inderdaad niet. Hij vergeleek vrijwel het voltallige Nederlandse volk met aanhangers van oorlogsmisdadigers.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:11 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ja, dat zuig je namelijk uit je duim. Wat natuurlijk van jou te verwachten valt, gezien je gebrekkige discussiecapaciteiten.
Beter lezen danquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:14 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik dat verband ook niet zo 1 2 3 in het stukje lees hoor.
Niet helemaal, hij maakt een vergelijking tussen Nederlanders die Piet steunen en Oostenrijkers die een oorlogsmisdadiger uit WO-II steunden. Even goed diep triest natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Beter lezen danhij maakt een directe vergelijking met oorlogsmisdadigers uit WOII en het gehele Nederlandse volk.
Dat neemt niet weg dat je dus zelf eigenlijk toegeeft - dat doordat je de extreme standpunt aan de andere kant inneemt - zelf ook niet al te snugger bezig bent. Feitelijk ben je bewust aan het trollen. Jij valt Grunberg aan terwijl jijzelf net zo goed het principe 'aanpassen of oprotten' hanteert. Dat maakt dat je de hypocrieten wijst op hun hypocrisie, maar je eigen hypocrisie daarbij gewoonweg vergeet.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:10 schreef Danny het volgende:
[..]
Blij dat je de mening van Grunberg verwerpelijk vindt. Ik vind meningen vaak verwerpelijk, maar in tegenstelling tot wat anderen vinden vind ik dat iedereen die mening moet kunnen en mogen uiten. Ook grunberg. Alleen wijs ik mensen die mijn mening afkeuren en die van Grunberg metsmilies vereren er graag op hoe dom ze zijn als ze de overeenkomsten niet zien. Daarbij ga ik even uit van het goede in die mensen en dus dat ze dat deden op basis van de 'als het je niet bevalt rot je maar op' uitspraak, in plaats van de door Grunberg gesuggereerde nazipraktijken van iedereen die vóór zwarte piet is. Die mening mag hij ook hebben hoor, wat mij betreft prima, maar die mening is dan weer in geen opzicht te vergelijken met de mijne.
En hangt daar en passant het waardeoordeel aan vast dat je dan minstens net zo erg bent als die oorlogsmisdadiger.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Niet helemaal, hij maakt een vergelijking tussen Nederlanders die Piet steunen en Oostenrijkers die een oorlogsmisdadiger uit WO-II steunden. Even goed diep triest natuurlijk.
Is dat niet waar dit hele debat om draait? Zij die zonder zonde zijn werpe de eerste steen enzovoorts?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat je dus zelf eigenlijk toegeeft - dat doordat je de extreme standpunt aan de andere kant inneemt - zelf ook niet al te snugger bezig bent. Feitelijk ben je bewust aan het trollen. Jij valt Grunberg aan terwijl jijzelf net zo goed het principe 'aanpassen of oprotten' hanteert. Dat maakt dat je de hypocrieten wijst op hun hypocrisie, maar je eigen hypocrisie daarbij gewoonweg vergeet.
Ach, inmiddels is het zo'n schreeuwfestijn geworden dat dat voor iedereen in deze discussie geldt. Het gaat ook al een dag of vier niet meer om zwarte piet. Het gaat om aandacht, geld, al dan niet misplaatst superioriteitsgevoel, een snufje nationalisme enzovoort.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat je dus zelf eigenlijk toegeeft - dat doordat je de extreme standpunt aan de andere kant inneemt - zelf ook niet al te snugger bezig bent. Feitelijk ben je bewust aan het trollen. Jij valt Grunberg aan terwijl jijzelf net zo goed het principe 'aanpassen of oprotten' hanteert. Dat maakt dat je de hypocrieten wijst op hun hypocrisie, maar je eigen hypocrisie daarbij gewoonweg vergeet.
Nee hoor. Ik geef toe dat ik mijn mening geef. De rest verzin je nu ter plekke.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat je dus zelf eigenlijk toegeeft - dat doordat je de extreme standpunt aan de andere kant inneemt - zelf ook niet al te snugger bezig bent.
Dan zou ik hier niet mijn mening geven, dus nee. Je snapt het woord 'trollen' niet helemaal geloof ik.quote:Feitelijk ben je bewust aan het trollen.
Nee. Ik zeg niet dat mensen zich moeten aanpassen. Als je tegen zwarte piet bent mag dat. Maar ga niet van anderen eisen dat ZIJ zich daar dan aan moeten aanpassen.quote:Jij valt Grunberg aan terwijl jijzelf net zo goed het principe 'aanpassen of oprotten' hanteert.
Je hebt een leesprobleem.quote:Dat maakt dat je de hypocrieten wijst op hun hypocrisie, maar je eigen hypocrisie daarbij gewoonweg vergeet.
Volgens sommige groeperingen is dat toch okee? Soort van zelfhaat is dat gewoon.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:14 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Nee, dat deed 'ie inderdaad niet. Hij vergeleek vrijwel het voltallige Nederlandse volk met aanhangers van oorlogsmisdadigers.
Mijn mening in dit debat in dertig woorden.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:24 schreef Danny het volgende:
Nee. Ik zeg niet dat mensen zich moeten aanpassen. Als je tegen zwarte piet bent mag dat. Maar ga niet van anderen eisen dat ZIJ zich daar dan aan moeten aanpassen.
En daarvan is Grunberg de Obersturmbahnführer. Om even in zijn stijl te blijven.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:25 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Volgens sommige groeperingen is dat toch okee? Soort van zelfhaat is dat gewoon.
That pretty much sums it all up.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:24 schreef Danny het volgende:
Nee. Ik zeg niet dat mensen zich moeten aanpassen. Als je tegen zwarte piet bent mag dat. Maar ga niet van anderen eisen dat ZIJ zich daar dan aan moeten aanpassen.
Ach, de kinderen hebben verder weinig boodschap of überhaupt weet van dat gebral van Shepherd, Grunberg of dat Quinsy-geval.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:22 schreef IntensiveGary het volgende:
Het mooie kinderfeest is naar de kloten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |