abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132549324
quote:
Iemand die haar huidskleur onder de douche probeert te verwijderen is een heel zielig verhaal en daarvoor moeten we ons schamen. Maar ik zie de connectie met Zwarte Piet niet echt. Het is gewoon een slachtoffer van racisme en niet van Zwarte Piet.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:00:12 #252
37295 Luigi
mario pls
pi_132549336
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En wederom zien we maar bar weinig bewijs, veel emotionele verhalen om in te spelen op andermans gemoed, weinig bewijs en had ik al gezegd weinig onderbouwing voor de verhalen die men de wereld in slingert?
Ik krijg vooral het idee erbij dat deze mensen nog nooit een actuele foto van zwarte piet hebben gezien, laten we zeggen van de afgelopen 10 jaar ofzo. De karikatuur die er in het bovenste artikel van geschetst wordt herken ik er in ieder geval niet in. Verder vooral veel emotie idd.
pi_132549337
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is heel leuk, maar de aandacht voor deze malloten is minimaal - dat valt niet te ontkennen. Terwijl de aandacht voor de malloten aan de andere kant nu juist gemaximaliseerd wordt door bepaalde rechtsmensen. De verhoudingen zijn zoek, net als het complete debat trouwens.
Zoals je misschien wel gemerkt hebt vind ik dit geen typische links rechts discussie. Normaliter ben ik de 1e die dat aangrijpt, maar in dit geval heeft dat hokjesdenken geen enkel nut. Maar goed, ik snap je punt.
pi_132549355
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:40 schreef Danny het volgende:

[..]

Ik verdraag de spiegel prima. Ik vind het alleen frappant dat iemand als Grunberg, waarvan je een zekere mate van intelligentie verwacht, niet inziet dat een opmerking als 'als het niet bevalt kun je beter ergens anders gaan wonen' óók gewoon een mening is. Ik vermoed dan ook dat hij dat heus wel snapt, maar dat hij er voorstander van is als mensen met een andere mening hun mond houden. Daarmee zegt hij eigenlijk zelf hetzelfde als waar hij anderen van beschuldigt. Weliswaar in iets andere bewoordingen (mooi verpakt zodat het minder opvalt), maar de kern is exact gelijk natuurlijk. Van den linksmens wordt dat echter geaccepteerd, want hej; het is een linksmens en links is goed en rechts (of eigenlijk; alles dat niet links is) is slecht en tegen het slechte schoppen mag altijd.
Nogal hypocriet als je het mij vraagt. Wat mij betreft mag hij overigens zeggen wat hij wil. Hij heeft het recht op zijn mening natuurlijk. Het valt alleen op dat zijn mening in essentie exact dezelfde is als bijvoorbeeld de mijne (bevalt je omgeving je niet, ga dan elders wonen en probeer niet de rest van de bevolking zich aan JOU aan te laten passen - hij brengt het wat ongenuanceerder maar dat zal wel dichterlijke vrijheid zijn ofzo), maar dan andersom.

En jij maar klappen :')
Wil jij daarmee zeggen dat je eigen mening net zo verwerpelijk is als de mening van Grunberg. Daar kan ik mij namelijk volstrekt in vinden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_132549357
Dutch mask of tolerance drops is wel een goede. :)
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:00:57 #256
37295 Luigi
mario pls
pi_132549359
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:59 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Iemand die haar huidskleur onder de douche probeert te verwijderen is een heel zielig verhaal en daarvoor moeten we ons schamen. Maar ik zie de connectie met Zwarte Piet niet echt. Het is gewoon een slachtoffer van racisme en niet van Zwarte Piet.
Vooral een slachtoffer van een hele domme leraar. Maar dat moet je vooral niet aanpakken, pak zwarte piet aan, dan bestaat die domme leraar ook niet meer natuurlijk.

Oh wacht.
pi_132549366
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:59 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Het gebeurde rond 5 december, daar houdt het wel een beetje mee op. Als het in juni was gebeurt was ze voor aap of zwarte uitgemaakt, en had ze ook haar huidskleur eraf willen spoelen denk ik zo. Inderdaad een slachtoffer van racisme maar niet van Zwarte Piet.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:03:18 #258
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_132549440
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:00 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik krijg vooral het idee erbij dat deze mensen nog nooit een actuele foto van zwarte piet hebben gezien, laten we zeggen van de afgelopen 10 jaar ofzo. De karikatuur die er in het bovenste artikel van geschetst wordt herken ik er in ieder geval niet in.
Dan moet je beter kijken, b.v. op: Hij komt! Sint in Amsterdam

Ik zie toch echt dikke rode lippen, kroeshaar en ringen door de oren.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_132549475
Gaan we nou serieus in discussie over wat gewauwel op een of ander obscuur blogje?

Dat tweede artikel, van een Maleisische krant blijkbaar, geeft wel een mooi overzicht van de discussie. Prima artikel.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:06:04 #260
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_132549554
quote:
Dat lijkt me overdreven. Jouw links zijn niet direct de Washington Post of zo.
Dat eerste stuk is natuurlijk bullshit, als je het gelezen hebt weet je dat zelf ook wel. Het tweede is behoorlijk 'to the point'. Heb je dat zelf wel gelezen?
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
pi_132549605
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:03 schreef Joanne35 het volgende:
Ik zie toch echt dikke rode lippen, kroeshaar en ringen door de oren.
En dat is racistisch waarom? Alle negers hebben knalrode lippen, kroeshaar en lippen door de oren?

We gaan dit spelletje nog heeeeeeeeul lang volhouden hoor.
pi_132549607
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:04 schreef Igen het volgende:
Gaan we nou serieus in discussie over wat gewauwel op een of ander obscuur blogje?

Dat tweede artikel, van een Maleisische krant blijkbaar, geeft wel een mooi overzicht van de discussie. Prima artikel.
We praten toch ook serieus over artikelen van de Telegraaf en het AD? Same shit.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:08:09 #263
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132549627
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:04 schreef Igen het volgende:

Wauw, we halen zelfs Maleisische kranten w/ :X

Then again, volgens mij hebben ze daar ook nog een plaatsje met nog typisch Nederlandse bouwstijl :)
Krekker is de bom!
pi_132549634
Maleisie staat wel bekend als wereldberoemde persinstantie. Hoe lang zal Joanne35 daar naar hebben moeten zoeken?
pi_132549644
zeurpiet
pi_132549683
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, Grunberg durft het niet zo direct te stellen, dus maakt hij er een "Zwarte Piet is niet daadwerkelijk een neonazi maar toch ga ik zeggen dat de situatie min of meer gelijk is" van.
Je zuigt het dus uit je dikke duim. Typisch voor deze discussie.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:09:41 #267
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_132549686
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:08 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Then again, volgens mij hebben ze daar ook nog een plaatsje in typische Nederlandse stijl :)
Zelfde artikel stond ook op een Zuid-Afrikaanse site. 8-)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:09:54 #268
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_132549695
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:08 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Then again, volgens mij hebben ze daar ook nog een plaatsje met nog typische Nederlandse bouwstijl :)
Ja Malakka is dat. Ben ik geweest. Heel leuk stadje.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
pi_132549703
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En daar zak je weer door de mand. Eerst beginnen ontkennen en vervolgens iemand uitmaken voor PVV-er. Diskwalificatie hoeveel nu? 15? 16?
Ah, geen weerwoord van de man die beweert dat ik door het ijs zak. Chapeau, PVV'ertje.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:10:25 #270
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_132549712
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:06 schreef JerryWesterby het volgende:
Dat lijkt me overdreven. Jouw links zijn niet direct de Washington Post of zo.
Oh, die schrijft er ook over hoor :)
  Admin vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:10:29 #271
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132549717
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wil jij daarmee zeggen dat je eigen mening net zo verwerpelijk is als de mening van Grunberg. Daar kan ik mij namelijk volstrekt in vinden.
Blij dat je de mening van Grunberg verwerpelijk vindt. Ik vind meningen vaak verwerpelijk, maar in tegenstelling tot wat anderen vinden vind ik dat iedereen die mening moet kunnen en mogen uiten. Ook grunberg. Alleen wijs ik mensen die mijn mening afkeuren en die van Grunberg met _O_ smilies vereren er graag op hoe dom ze zijn als ze de overeenkomsten niet zien. Daarbij ga ik even uit van het goede in die mensen en dus dat ze dat deden op basis van de 'als het je niet bevalt rot je maar op' uitspraak, in plaats van de door Grunberg gesuggereerde nazipraktijken van iedereen die vóór zwarte piet is. Die mening mag hij ook hebben hoor, wat mij betreft prima, maar die mening is dan weer in geen opzicht te vergelijken met de mijne.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_132549726
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:09 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Ik zuig niks uit m'n duim. Kijk voor de gein eerst eens wie nou wat schrijft voor je met je beschuldigende vingertje gaat wijzen.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:11:03 #273
37295 Luigi
mario pls
pi_132549739
Godverdomme, in Maleisie moeten ze praten zeg :').

http://en.wikipedia.org/wiki/Human_rights_in_Malaysia
pi_132549744
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:09 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Je wou ontkennen dat Grunberg de Holocaust en Zwarte Piet in 1 vergelijking trok?
pi_132549751
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:10 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Oh, die schrijft er ook over hoor :)
Sinds wanneer zijn nieuwsbronnen die de discussie beschrijven bewijs dat ZP racisme is?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')