Het staat er helemaal niet. Ik heb het over het verhaal van de donkere man die Sinterklaas speelt. Waar haal jij dat toch weg? Het is een d66-er die dit op zijn twitter zet.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:23 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, ik kan prima lezen. Dank je wel.
Iedereen die een dergelijk initiatief steunt is een landverrader, nsb'er of een neger die maar naar z'n eigen land moet gaan als het hem niet bevalt. Dat kun je toch ook lezen, o.a. hier in NWS ?
Dat is niet de andere kant hoor. Dat is juist de kant van de jankzakken die geen flauw idee hebben wat het sinterklaasfeest is en waar het voor staat. Maar je bent lekker je zelfbeeld aan het opkrikken. Je voelde je al verheven boven die miljoenen kutracisten in nederland, maar nog net niet genoegquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:24 schreef Friek_ het volgende:
Daarnaast mag ook hier de andere kant van het verhaal niet ontbreken.
Je begrijpt hoop ik wel dat het punt juist is dat de gemiddelde Nederlander geen benul heeft hoe kwetsend Sinterklaas, met name Zwarte Piet, is voor bepaalde bevolkingsgroepen in Nederland ?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:32 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat is niet de andere kant hoor. Dat is juist de kant van de jankzakken die geen flauw idee hebben wat het sinterklaasfeest is en waar het voor staat. Maar je bent lekker je zelfbeeld aan het opkrikken. Je voelde je al verheven boven die miljoenen kutracisten in nederland, maar nog net niet genoeg
Die Miss Titty op 7:50 mag wel even bij mij komen huilen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:32 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat is niet de andere kant hoor. Dat is juist de kant van de jankzakken die geen flauw idee hebben wat het sinterklaasfeest is en waar het voor staat. Maar je bent lekker je zelfbeeld aan het opkrikken. Je voelde je al verheven boven die miljoenen kutracisten in nederland, maar nog net niet genoeg
(ow, en je bent natuurlijk gewoon een overduidelijke troll, maar dat terzijde)
En de gemiddelde allochtoon heeft geen idee met welke bedoelingen een gemiddelde Nederland Sinterklaas viert.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:34 schreef gelly het volgende:
[..]
Je begrijpt hoop ik wel dat het punt juist is dat de gemiddelde Nederlander geen benul heeft hoe kwetsend Sinterklaas, met name Zwarte Piet, is voor bepaalde bevolkingsgroepen in Nederland ?
Dat denk ik wel en dat is ook helemaal het punt niet.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:36 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
En de gemiddelde allochtoon heeft geen idee met welke bedoelingen een gemiddelde Nederland Sinterklaas viert.
dus? dan moet het maar verdwijnen?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:34 schreef gelly het volgende:
Je begrijpt hoop ik wel dat het punt juist is dat de gemiddelde Nederlander geen benul heeft hoe kwetsend Sinterklaas, met name Zwarte Piet, is voor bepaalde bevolkingsgroepen in Nederland ?
Ik begrijp niet waarom die mensen in dat filmpje zichzelf identificeren met Zwarte Piet. Kan jij mij dat uitleggen?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:34 schreef gelly het volgende:
[..]
Mooi samengevat.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:31 schreef Lavenderr het volgende:
Maar als ik deze discussie even samen mag vatten lijkt het erop dat:
als je geen kwaad ziet in Zwarte Piet ben je een racist
als je wel kwaad ziet in Zwarte Piet deug je
Die mensen identificeren zich met Zwarte Piet omdat hij zwart is, en willen Sinterklaas zijn omdat Sinterklaas de baas is. Maar Sinterklaas is wit dus dat kan niet want zij zijn zwart.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:24 schreef Friek_ het volgende:
Daarnaast mag ook hier de andere kant van het verhaal niet ontbreken.
bevolkingsgroepen nog welquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:34 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, aangepast.quote:
Ik kom voor niemand op, waarom denk je dat ? Ik kan als blanke niet voor mezelf en over bepaalde achterlijkheden in onze cultuur spreken ?quote:Je moest eens weten wat ik allemaal kwetsend vind. Kom je voor mijn gevoelens ook op, of heb ik daarvoor niet het juiste kleurtje in jouw ogen?
Nou het zou ze iig wat toleranter maken mag ik hopen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:37 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat denk ik wel en dat is ook helemaal het punt niet.
Het is net andersom, Zwarte Piet wordt geassocieerd met kleurlingen. We hoeven onze geschiedenis toch niet te ontkennen ?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:38 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom die mensen in dat filmpje zichzelf identificeren met Zwarte Piet. Kan jij mij dat uitleggen?
Of je geeft gewoon antwoord, in plaats van een beetje op de vrouw te gaan spelen. Daar hebben meer mensen iets aan.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:35 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Nederlands was blijkbaar niet je sterkste vak op de middelbare school.
Maar dan kwets je daarmee nog veel GROTERE bevolkingsgroepen zo is in de afgelopen dagen gebleken. En dan?quote:
zwarte piet heeft al decennia lang voor niemand meer iets met kleurlingen of slaven te maken. Het zijn zwarte pieten, niets meer, niets minder. Alleen iemand met een kronkel ziet er iets anders in dan dat.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Het is net andersom, Zwarte Piet wordt geassocieerd met kleurlingen. We hoeven onze geschiedenis toch niet te ontkennen ?
Volgens sommige lieden dan.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:31 schreef Lavenderr het volgende:
Maar als ik deze discussie even samen mag vatten lijkt het erop dat:
als je geen kwaad ziet in Zwarte Piet ben je een racist
als je wel kwaad ziet in Zwarte Piet deug je
Nee. De mensen in dat filmpje zeggen duidelijk dat ze zichzelf terugzien in Zwarte Piet. De vraag is waarom dat is. Als ik naar overeenkomsten ga zoeken komt alleen de kleur bij mij over en verder niets.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Het is net andersom, Zwarte Piet wordt geassocieerd met kleurlingen. We hoeven onze geschiedenis toch niet te ontkennen ?
Het is toch hun recht het onder de aandacht te brengen en te proberen hun recht te halen, als ze dat zo zien ? Ik snap de heissa niet zo en de Calimero's die gelijk denken dat het Sinterklaasfeest wordt afgeschaft nog minder.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:39 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Nou het zou ze iig wat toleranter maken mag ik hopen.
Nu is het meer, als het me niet bevalt moet het of worden aangepast of gewoon helemaal verdwijnen.
Lekker redelijk bezig.
Door wie wordt Zwarte Piet geassocieerd met kleurlingen - door jou blijkbaar?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Je mag als minderheid gewoon vallen over een kleurtje. Dat is namelijk alleen racistisch als je dat als blanke doet.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:41 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Nee. De mensen in dat filmpje zeggen duidelijk dat ze zichzelf terugzien in Zwarte Piet. De vraag is waarom dat is. Als ik naar overeenkomsten ga zoeken komt alleen de kleur bij mij over en verder niets.
Trollieboyquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:18 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Wat een prachtig stuk.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |