abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132552583
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:10 schreef Danny het volgende:

[..]

:')
:P
pi_132552591
Maar als ik deze discussie even samen mag vatten lijkt het erop dat:
als je geen kwaad ziet in Zwarte Piet ben je een racist
als je wel kwaad ziet in Zwarte Piet deug je
pi_132552596
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:23 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, ik kan prima lezen. Dank je wel.

Iedereen die een dergelijk initiatief steunt is een landverrader, nsb'er of een neger die maar naar z'n eigen land moet gaan als het hem niet bevalt. Dat kun je toch ook lezen, o.a. hier in NWS ?
Het staat er helemaal niet. Ik heb het over het verhaal van de donkere man die Sinterklaas speelt. Waar haal jij dat toch weg? Het is een d66-er die dit op zijn twitter zet.
De surinamer Fred Soerel (81) speelde jarenlang in mijn woonplaats Nieuwkoop voor Sinterklaas. Zijn commentaar: https://twitter.com/Borisham/status/392729680559620097/photo/1
Een reactie eronder
de miljoenen aanhangers zouden zich moeten schamen voor reacties als "die zwartjoekels moeten van onze sint afblijven"

Net als reacties die pro-piet voor Nazi etc uitmaken, of de meeste Nederlanders als nazi en racisten weg zetten

Kan je niet anders dan mee eens zijn toch?

Beide mee eens

Zo moeilijk is lezen toch niet?Je snapt toch wel wat ik met mijn post bedoel?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  Admin vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:32:06 #79
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132552611
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:24 schreef Friek_ het volgende:

Daarnaast mag ook hier de andere kant van het verhaal niet ontbreken.
Dat is niet de andere kant hoor. Dat is juist de kant van de jankzakken die geen flauw idee hebben wat het sinterklaasfeest is en waar het voor staat. Maar je bent lekker je zelfbeeld aan het opkrikken. Je voelde je al verheven boven die miljoenen kutracisten in nederland, maar nog net niet genoeg :)

(ow, en je bent natuurlijk gewoon een overduidelijke troll, maar dat terzijde)
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_132552681
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:32 schreef Danny het volgende:

[..]

Dat is niet de andere kant hoor. Dat is juist de kant van de jankzakken die geen flauw idee hebben wat het sinterklaasfeest is en waar het voor staat. Maar je bent lekker je zelfbeeld aan het opkrikken. Je voelde je al verheven boven die miljoenen kutracisten in nederland, maar nog net niet genoeg :)
Je begrijpt hoop ik wel dat het punt juist is dat de gemiddelde Nederlander geen benul heeft hoe kwetsend Sinterklaas, met name Zwarte Piet, is voor bepaalde bevolkingsgroepen in Nederland ?
pi_132552697
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:32 schreef Danny het volgende:

[..]

(ow, en je bent natuurlijk gewoon een overduidelijke troll, maar dat terzijde)
Die Miss Titty op 7:50 mag wel even bij mij komen huilen.
pi_132552746
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:34 schreef gelly het volgende:

[..]

Je begrijpt hoop ik wel dat het punt juist is dat de gemiddelde Nederlander geen benul heeft hoe kwetsend Sinterklaas, met name Zwarte Piet, is voor bepaalde bevolkingsgroepen in Nederland ?
En de gemiddelde allochtoon heeft geen idee met welke bedoelingen een gemiddelde Nederland Sinterklaas viert.

Die denken werkelijk dat we vieren dat er een blanke superieure man met zijn negerslaafjes de kinderen komt verwennen :')
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_132552780
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:36 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

En de gemiddelde allochtoon heeft geen idee met welke bedoelingen een gemiddelde Nederland Sinterklaas viert.
Dat denk ik wel en dat is ook helemaal het punt niet.
  Admin vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:37:23 #84
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132552791
quote:

dus? dan moet het maar verdwijnen?
Je moest eens weten wat ik allemaal kwetsend vind. Kom je voor mijn gevoelens ook op, of heb ik daarvoor niet het juiste kleurtje in jouw ogen?
pi_132552828
quote:

[..]

Ik begrijp niet waarom die mensen in dat filmpje zichzelf identificeren met Zwarte Piet. Kan jij mij dat uitleggen?
pi_132552829
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:31 schreef Lavenderr het volgende:
Mooi samengevat.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:38:46 #87
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_132552844
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:24 schreef Friek_ het volgende:

Daarnaast mag ook hier de andere kant van het verhaal niet ontbreken.
Die mensen identificeren zich met Zwarte Piet omdat hij zwart is, en willen Sinterklaas zijn omdat Sinterklaas de baas is. Maar Sinterklaas is wit dus dat kan niet want zij zijn zwart.
Sjongejonge wat is het leven moeilijk voor sommige mensen.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
pi_132552854
quote:

[..]

bevolkingsgroepen nog wel ;(
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_132552862
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:37 schreef Danny het volgende:

[..]

dus? dan moet het maar verdwijnen?
Nee, aangepast.
quote:
Je moest eens weten wat ik allemaal kwetsend vind. Kom je voor mijn gevoelens ook op, of heb ik daarvoor niet het juiste kleurtje in jouw ogen?
Ik kom voor niemand op, waarom denk je dat ? Ik kan als blanke niet voor mezelf en over bepaalde achterlijkheden in onze cultuur spreken ?
pi_132552876
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:37 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat denk ik wel en dat is ook helemaal het punt niet.
Nou het zou ze iig wat toleranter maken mag ik hopen.
Nu is het meer, als het me niet bevalt moet het of worden aangepast of gewoon helemaal verdwijnen.

Lekker redelijk bezig.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_132552899
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:38 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ik begrijp niet waarom die mensen in dat filmpje zichzelf identificeren met Zwarte Piet. Kan jij mij dat uitleggen?
Het is net andersom, Zwarte Piet wordt geassocieerd met kleurlingen. We hoeven onze geschiedenis toch niet te ontkennen ?
pi_132552911
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:35 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Nederlands was blijkbaar niet je sterkste vak op de middelbare school.
Of je geeft gewoon antwoord, in plaats van een beetje op de vrouw te gaan spelen. Daar hebben meer mensen iets aan.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  Admin vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:40:53 #93
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132552923
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:39 schreef gelly het volgende:

Nee, aangepast.
Maar dan kwets je daarmee nog veel GROTERE bevolkingsgroepen zo is in de afgelopen dagen gebleken. En dan?
  Admin vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:41:39 #94
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132552953
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:40 schreef gelly het volgende:

[..]

Het is net andersom, Zwarte Piet wordt geassocieerd met kleurlingen. We hoeven onze geschiedenis toch niet te ontkennen ?
zwarte piet heeft al decennia lang voor niemand meer iets met kleurlingen of slaven te maken. Het zijn zwarte pieten, niets meer, niets minder. Alleen iemand met een kronkel ziet er iets anders in dan dat.
pi_132552958
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:31 schreef Lavenderr het volgende:
Volgens sommige lieden dan.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_132552962
quote:

[..]

Nee. De mensen in dat filmpje zeggen duidelijk dat ze zichzelf terugzien in Zwarte Piet. De vraag is waarom dat is. Als ik naar overeenkomsten ga zoeken komt alleen de kleur bij mij over en verder niets.
pi_132552963
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:39 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Nou het zou ze iig wat toleranter maken mag ik hopen.
Nu is het meer, als het me niet bevalt moet het of worden aangepast of gewoon helemaal verdwijnen.

Lekker redelijk bezig.
Het is toch hun recht het onder de aandacht te brengen en te proberen hun recht te halen, als ze dat zo zien ? Ik snap de heissa niet zo en de Calimero's die gelijk denken dat het Sinterklaasfeest wordt afgeschaft nog minder.
pi_132552988
quote:

[..]

Door wie wordt Zwarte Piet geassocieerd met kleurlingen - door jou blijkbaar?

Ik associeer Zwarte Piet bijvoorbeeld echt niet met mijn Somalische (ex-)huisgenoten hoor.
  Admin vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:42:53 #99
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132553000
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:41 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Nee. De mensen in dat filmpje zeggen duidelijk dat ze zichzelf terugzien in Zwarte Piet. De vraag is waarom dat is. Als ik naar overeenkomsten ga zoeken komt alleen de kleur bij mij over en verder niets.
Je mag als minderheid gewoon vallen over een kleurtje. Dat is namelijk alleen racistisch als je dat als blanke doet.
pi_132553003
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:18 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Wat een prachtig stuk.

[ afbeelding ]
Trollieboy :*
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')