abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132550984
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 01:38 schreef SymbolicFrank het volgende:
Dus.

Kortom, NIEMAND is er in geïnteresseerd of het sinterklaasfeest wel of niet een racistische grondslag heeft. Of wat de historie er van is.

En, met niemand bedoel ik niet alleen de Fok-posters. Maar vrijwel iedereen die het nodig vond zijn of haar mening te ventileren. Wereldwijd.

"Ik heb gelijk, want ik roep het hardste!!!!!!!!!!"

Bah. Stelletje debielen allemaal.
Zeer geinteresseerd en ben er heilig van overtuigd dat piet niet als slaaf is geïntroduceerd .Het ergste vind ik nog dat niemand onderzoek heeft gedaan, maar ik al wel verschillende theorieën zie als nieuwsbericht.....zwarte piet moest een moorse slavendrijvers voorstellen die blanken met een roe bij elkaar dreef. Een ander beweert dat er een ijzeren ketting om een plaatje in het boek zat (allemaal puur gejank en niet waar)

Zwarte piet kwam na de slavernij In 1850 werd hij als knecht (een page aan zijn kleding te zien) in het boek gezet...als fantasiehulpje. Er was voor de tijd nooit een zwarte piet in Nederland naast Sinterklaas. Een page was een kind die alleen uit de gegoede families kon komen (jawel, ook in Afrika en andere landen kenden men rangen en standen) Het was een knecht in opleiding voor schildknaap. In hetzelfde jaar stelde v Houten voor kinderarbeid af te schaffen

De kinderen werkten soms al vanaf hun vijfde of zesde jaar. De hele dag, soms wel 12 uur lang. Ook op zaterdag. Ze gingen nooit naar school. In de fabrieken was het donker, de lucht was ongezond. Het werk was saai. Iedere dag hetzelfde. Fabrieksdirecteuren maakten graag gebruik van kinderen, die hoefden ze veel minder te betalen dan volwassenen.http://www.schooltv.nl/.../clip/20040224_kinderarbeid01
Misschien is het beter de zwarte Pieten te vervangen door blanke pieten. stoten we niemand meer voor het hoofd. Het is onderhand al zo extreem geworden dat kinderen die de ouders nog een paar jaar voor de gek konden houden met Sinterklaas en Zwarte piet hebben de discussie ook meegekregen op straat. Weg spanning, weg feest.

Ik moet mij ook als zwarte piet verkleden, maar eerlijk gezegd...aan de hand van die extreme en boze reacties vanuit de anti piet hoek. En dan heb ik het niet alleen over FOK! ga ik er nog even over nadenken. Niet omdat ik het niet leuk vind, maar je zal er maar een tussen hebben zitten die doordraait. Het begint steeds feller te worden aan beide kanten.

Degene die hier iedereen die voor is, is een PVV-er. uitmaakt? Hou die spiegel eens voor zou ik zeggen. PVV trolt en jij idem. Geeft dat ook toe op een andere plek, dus neem je reacties hier niet meer serieus
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 01:40 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ter verduidelijking: die knakker leefde zo'n 1700 jaar geleden. En dat feest is zo'n 1000 jaar oud.
Zwarte piet deed hier pas zijn intrede in 1850 dus.Verzonnen hulp die het beter had dan welk kind hier in Nederland dan ook, want was een page. Blijkbaar te moeilijk om te begrijpen van welke stand een page kwam, en nog moeilijker om te begrijpen dat er in alle landen rangen en standen heersten. Niet alleen blanken kenden dat.

\maar van mij mag zwarte piet verdwijnen, maar dan denkik dat we ook meteen naar reclamebeelden en boards moeten gaan kijken waar donkere mensen op staan, want misschien zijn het wel slaven....tenminste volgens de kliek. Met de kliek bedoel ik dus niet elke donkere man of vrouw .
Ik haat generaliseren van zowel de pro als anti-pieten
http://politiekentwitter.(...)-httpt-co7xjmuguwnu/

Denk aan zwarte piet in vergelijking met Hajji Firuz in Iran. En daar is slavernij ook verboden door de voorouders
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')