Het bericht:quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:26 schreef shifto het volgende:
VN onderzoekt Zwarte Piet
Wut?![]()
Ingrijpen bij Syrie ho maar, maar wel tijd en geld om sinterklaas te onderzoeken?
Kan iemand het mij zo uitleggen dat ik dit snap?
quote:VN onderzoekt Zwarte Piet
Het Nederlandse Sinterklaasfeest is momenteel onderwerp van een onderzoek van de Verenigde Naties. Een mensenrechtencommissie probeert uit te zoeken of Zwarte Piet een 'racistisch stereotype' is. Dat schrijft NRC.
Het onderzoek werd gestart nadat vier mensenrechtenrapporteurs van de VN informatie hadden ontvangen over Zwarte Piet. Volgens die informatie is Zwarte Piet 'in de kern racistisch'. De rapporteurs stuurden als reactie op de informatie begin dit jaar een brief aan Nederland waarin gesteld dat het Sinterklaasfeest niet opgenomen kan worden op de UNESCO-lijst voor immaterieel erfgoed zolang ‘betrokken gemeenschappen’ er hun goedkeuring niet aan hebben gegeven.
Die 'betrokken gemeenschappen' zijn groepen als Zwarte Piet is Racisme en de Surinaamse commissie voor herstelbetalingen. Die laatste groep eist geld van Nederland vanwege het slavernijverleden. De VN zal deze 'betrokken groepen' horen over de kwestie Zwarte Piet. De verwachting is dat deze groepen sterk afwijzend tegenover Zwarte Piet staan en mogelijk zelfs een financiële genoegdoening zullen eisen wegens geleden immateriële schade.
De discussie over Zwarte Piet is sinds enige jaren een jaarlijks terugkerend ritueel geworden, maar dit jaar woedt de discussie feller dan ooit. Gisteren lieten Sinterklaasorganisaties al weten zich in januari te gaan beraden op het toekomstige uiterlijk van Zwarte Piet. Dat leidde tot een paar positieve reacties, maar ook tot verbijstering en zelfs woede.
VN wil Sintfeest volledig verbiedenquote:Dit jaar kan wel eens het laatste jaar zijn waarin Sinterklaas wordt gevierd. De Verenigde Naties willen namelijk niet alleen Zwarte Piet verbieden, maar het volledige Sinterklaasfeest.
Professor Verene Shepherd van de VN doet namelijk onderzoek naar ons Snieklaasfeest. Als hoofd van deze onderzoekscommissie bezoekt zij dit jaar ons land om het feest mee te maken. Als het aan haar ligt, zal het echter de laatste keer zijn dat de goedheiligman zijn verjaardag viert.
Het VN-onderzoek is nog lang niet afgerond, maar toch wil Shepherd al haar conclusies trekken. "De werkgroep kan niet begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat dit een terugkeer naar de slavernij is en dat in de 21ste eeuw dit feest moet stoppen", aldus de professor.
Niemand minder dan Mark Rutte zal het feest een halt moeten toeroepen. "De premier heeft de macht om dit te veranderen en om zijn invloed uit te oefenen op de groep die deze gewoonte in stand houdt."
quote:VN-onderzoeker wil af van de Sint
Het hoofd van de werkgroep van de VN die onderzoek doet naar Zwarte Piet, vindt dat het Sinterklaasfeest in Nederland moet worden afgeschaft. In een interview met het programma EenVandaag zegt Verene Shepherd dat ze het een terugkeer vindt naar de slavernij.
Shepherd komt uit Jamaica. "Als ik, als zwart persoon, in Nederland zou wonen, zou ik me er tegen verzetten", aldus Shepherd. Ze vindt het beledigend. "Wij gaan toch ook niet de straat op en zeggen; dit is hoe alle blanke mensen eruit zien."
Oproep aan Rutte
Ze roept premier Rutte in het interview op om een einde te maken aan het Sinterklaasfeest. "De premier kan invloed uitoefenen op de groeperingen die de gewoonte in stand houden", aldus Shepherd. Wat haar betreft houden we het in Nederland bij de kerstman. "Waarom moeten er twee Santa Clauses zijn. Wat is er mis met één Santa Claus."
In het kader van het onderzoek bezoekt de werkgroep binnenkort Nederland om het Sinterklaasfeest mee te maken. Shepherd benadrukt dat het om haar persoonlijke mening gaat en dat ze nader onderzoek zal doen.
quote:Kamer mengt zich in debat Sint
Een Kamerdelegatie die op bezoek is bij de Verenigde Naties in New York, wil een gesprek met de Jamaicaanse VN-functionaris Verene Shepherd, die gezegd heeft Nederland afmoet van het Sinterklaasfeest. In een interview met EenVandaag zegt ze dat ze het feest beschouwt als een terugkeer naar de tijden van de slavernij.
Shepherd is het hoofd van de VN-werkgroep die onderzoek doet naar de Nederlandse traditie. Zij zegt dat ze op persoonlijke titel spreekt, nog voor de werkgroep aan het werk is gegaan.
Opheldering
Het CDA-Kamerlid Madeleine van Toorenburg, die deel uitmaakt van de Kamerdelegatie, zei in het Radio 1 Journaal dat ze geschrokken is van de uitspraak en dat ze die ook "een beetje bizar" vindt.
Van Toorenburg vindt dat Shepherd als voorzitter van de werkgroep niet met zulke uitspraken vooruit mag lopen op het werk van haar commissie. Het afschaffen van het Sinterklaasfeest vindt ze een onzinnige opmerking.
Overigens is het onduidelijk of Shepherd op dit moment in New York is, en of de Kamerdelegatie haar te spreken krijgt.
Oproep
Shepherd doet in het interview een oproep aan premier Rutte om een eind te maken aan het Sinterklaasfeest. Wat haar betreft houdt Nederland het bij de kerstman.
Nog voor de huidige discussie over Sinterklaas en Zwarte Piet losbarstte, schreef 'Hoofdpiet' Erik van Muiswinkel in een opiniërend stuk over het Sinterklaasfeest "dat het wel vaststaat dat zwarte piet een vrolijk relikwie is uit racistische tijden".
Voor Van Muiswinkel is het afschaffen van het Sinterklaasfeest of van Zwarte Piet geen optie, maar wat hem betreft mag Piet wat minder zwart en wat minder knecht worden.
En dat binnen anderhalve dag lijkt me al een voldoende statement.quote:
Waarom? Alleen maar om een handjevol zeurders tevreden te stellen?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:15 schreef Flow3r het volgende:
Zwarte Piet hoeft toch helemaal niet te verdwijnen?
Als we zorgen dat het kroeshaar en de rode lippen verandert worden kan zwarte Piet zelfs een prima rol spelen.
Laat zwarte Piet de hoofdpiet zijn, met groene ,gele, rode, witte, oranje en paarse hulppieten.
Of meerdere zwarte hoofdpieten met meerdere gekleurde hulppieten, zo is elke kleur vertegenwoordigd.
En waarom?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:15 schreef Flow3r het volgende:
Laat zwarte Piet de hoofdpiet zijn, met groene ,gele, rode, witte, oranje en paarse hulppieten.
Of meerdere zwarte hoofdpieten met meerdere gekleurde hulppieten, zo is elke kleur vertegenwoordigd.
Precies daarom.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:15 schreef Danny het volgende:
[..]
Waarom? Alleen maar om een handjevol zeurders tevreden te stellen?
Nou, eens kijken wat IK graag wil en dan ook stampvoeten en huilebalken. Zo makkelijk is het blijkbaar.quote:
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Weet jij dan misschien ook een plastisch chirurg die mijn tenen kan verlengen?
Ja, goed punt, laten we het houden zoals het is, anders moeten we al die liedjes aan gaan passen???quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:17 schreef Ferdo het volgende:
In de liedjes wordt alleen over Zwarte Piet gezongen. Moet je weer uit gaan leggen waarom de rode, groene, paarse, ultraviolette en anaalkleurige Pieten niet worden genoemd.
Kindslaven? Heb je het nu over de laatste theorie?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:58 schreef 123dudeguys het volgende:
Nederland heeft zo weinig cultuur dat ze zich met 900.000 likes verbinden aan een stereotype karikatuur van zwarte kindslaven.
Het is slechtgesteld met NL. Wat een minderwaardigheidscomplex.
Waar wij onderhand een waslijst aan theorieën hebben. En lees in het topic dat er onderhand al weer twee bij zijn gekomen.quote:Volgens een theorie zou de traditie afkomstig zijn uit het zoroastrisme, een Perzische religie. De zwarte figuren zouden vuurbewakers moeten voorstellen wier huid zwartgeblakerd is omdat ze aan het eind van het jaar bij mensen langsgingen en hen aanspoorden om hun oude spullen te verbranden. Door de rook werd hun huid zwart.
Een andere theorie is dat Hajji Firuz stamt uit ouder tijden waarin zwarte slaven door de steden trokken om te zingen voor de plaatselijke bevolking.
En waarom niet? Is die zwarte piet zo belangrijk? Volgens mij kunnen we het feest prima zonder vierenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:15 schreef Danny het volgende:
[..]
Net zo goed als 'ja laten we het aanpassen, anders gaat er volgend jaar weer iemand huilen'.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:18 schreef Heufd het volgende:
[..]
Ja, goed punt, laten we het houden zoals het is, anders moeten we al die liedjes aan gaan passen???
Racisme? Ik ben ervan overtuigd dat het leeuwendeel van de vermeende benadeelde groep dit al net zo'n non-discussie vindt als het grootste deel van de andere Nederlanders. Die moet je er dan ook niet collectief op aanvallen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:16 schreef eight het volgende:
Doordat deze non-discussie volledig uit de hand aan het lopen is wordt het racisme alleen maar meer aangewakkerd.
Tot aan de VN opspelen lijkt mij wel een beetje de climax.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:18 schreef Sunshineboy91 het volgende:
Ben alleen benieuwd of dit volgend jaar WEER is?/ Dat zou kansloos zijn
Blijkbaar is ie belangrijk, anders was deze commotie er niet?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:19 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
En waarom niet? Is die zwarte piet zo belangrijk? Volgens mij kunnen we het feest prima zonder vieren
Ooh, dan weet ik ook nog wel wat te verzinnen.quote:
Alles kan, maar waarom zouden wij als volk een feest afschaffen of aanpassen vanwege een hele kleine groep mensen die menen zich beledigd te moeten voelen?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:19 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
En waarom niet? Is die zwarte piet zo belangrijk? Volgens mij kunnen we het feest prima zonder vieren
Die we al sinds mensheugenis zingen. Nee, dan is veranderen enkel om het veranderen een beter idee.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:18 schreef Heufd het volgende:
[..]
Ja, goed punt, laten we het houden zoals het is, anders moeten we al die liedjes aan gaan passen???
En wat is er mis mee om anderen tevreden te stellen en daarmee ben je meteen van het gezeur af?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:15 schreef Danny het volgende:
[..]
echt 0.8 procent van de bevolking misschienquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:20 schreef Danny het volgende:
[..]
Alles kan, maar waarom zouden wij als volk een feest afschaffen of aanpassen vanwege een hele kleine groep mensen die menen zich beledigd te moeten voelen?
De adem van zulke types is helaas nog langer dan hun tenen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:18 schreef Sunshineboy91 het volgende:
Ben alleen benieuwd of dit volgend jaar WEER is?/ Dat zou kansloos zijn
say what?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:19 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Racisme? Ik ben ervan overtuigd dat het leeuwendeel van de vermeende benadeelde groep dit al net zo'n non-discussie vindt als het grootste deel van de andere Nederlanders. Die moet je er dan ook niet collectief op aanvallen.
Ik vind de onze leuker,quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:19 schreef t-8one het volgende:
[..]
Tot aan de VN opspelen lijkt mij wel een beetje de climax.
Trouwens, voor de nuance: http://www.volkskrant.nl/(...)van-kindslaven.dhtml
Heb jij kinderen?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:20 schreef Flow3r het volgende:
[..]
En wat is er mis mee om anderen tevreden te stellen en daarmee ben je meteen van het gezeur af?
Geschreven door Djeezquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:21 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik vind de onze leuker,
[Upd] 'Zwarte Piet was kindslaaf'
Juist voor de comments..
Zoals ik al zei; als je mensen die zeuren om niks tóch hun zin geeft BLIJVEN ze zeuren. Als ik nu ga zeuren over winkels met buitenlandse namen gaan we die toch ook niet meteen aanpassen omdat ik anders door blijf zeuren? Waarom deze groep WEL hun zin geven?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:20 schreef Flow3r het volgende:
[..]
En wat is er mis mee om anderen tevreden te stellen en daarmee ben je meteen van het gezeur af?
En de volgende groep die ergens over ontvreden is ook ook maar tevreden stellen??quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:20 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Dat wordt een stel verwende nesten. Net zoals iedereen die in alles maar meteen z'n zin krijgt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:22 schreef yvonne het volgende:
[..]
Heb jij kinderen?
Die hebben het dan goed bij jou
Dit ga je niet menen...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:20 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Dat is toch ook echt voor een groot deel de schuld van die mensen die zo simpel zijn dat ze de actie van enkele actievoerders weten te betrekken op gehele bevolkingsgroepenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:16 schreef eight het volgende:
Doordat deze non-discussie volledig uit de hand aan het lopen is wordt het racisme alleen maar meer aangewakkerd.
15 Jaar geleden had zwarte piet nog gewoon een Roe en nam hij je mee in de zak naar Spanje als je niet luisterde. Maar dat doet zwarte piet tegenwoordig ook niet meer.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:22 schreef Sunshineboy91 het volgende:
Ik ben 21 maar dit is echt het eerste jaar dat het zo erg is, was dat 15 jaar geleden ook zo? Had er dan niks van meegekregen
Zwarte piet is (met uitzondering van de mensen die het als kindslaven zien) geen moment als slaaf weggezet dus waarom zonder?Ik ben best in voor een historisch onderzoek door verschillende historici, maar ik geloof nog steeds niet dat zwarte piet een slaaf is door zijn pagekleding. Al vaker gezegd en uitleg staat in eerdere post.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:19 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Lol dan krijgt ie VN commissie het nog drukquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:20 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Omdat deze groep hier woont en leeft net als jij en ook zij een leuk Sinterklaasfeest verdienen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:22 schreef Danny het volgende:
[..]
Zoals ik al zei; als je mensen die zeuren om niks tóch hun zin geeft BLIJVEN ze zeuren. Als ik nu ga zeuren over winkels met buitenlandse namen gaan we die toch ook niet meteen aanpassen omdat ik anders door blijf zeuren? Waarom deze groep WEL hun zin geven?
We passen toch continu dingen aan? Waarom is die zwarte piet zo heilig? Na 2 jaar is iedereen het toch alweer vergeten, waar maak je je druk om.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:20 schreef Danny het volgende:
[..]
Alles kan, maar waarom zouden wij als volk een feest afschaffen of aanpassen vanwege een hele kleine groep mensen die menen zich beledigd te moeten voelen?
We moeten helemaal niets...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:22 schreef Heufd het volgende:
We moeten het niet aanpassen om van het gezeur af te zijn, maar we moeten het aanpassen omdat Zwarte Piet zoals hij nu is racistische elementen heeft die gemakkelijk anders kunnen.
Omdat JIJ en een groepje anderen dat vindt bedoel je neem ik aan?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:22 schreef Heufd het volgende:
We moeten het niet aanpassen om van het gezeur af te zijn, maar we moeten het aanpassen omdat Zwarte Piet zoals hij nu is racistische elementen heeft die gemakkelijk anders kunnen.
Omdat het zo is.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:23 schreef Danny het volgende:
[..]
Omdat JIJ en een groepje anderen dat vindt bedoel je neem ik aan?
En de grotere groep die er reeds is kan een schop in de kont krijgen?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:23 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Omdat deze groep hier woont en leeft net als jij en ook zij een leuk Sinterklaasfeest verdienen.
Bovendien wordt deze groep alleen maar groter in de toekomst.
Zwarte Piet is heilig omdat 99% van de kinderen in NL dit feest viert.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:23 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
We passen toch continu dingen aan? Waarom is die zwarte piet zo heilig? Na 2 jaar is iedereen het toch alweer vergeten, waar maak je je druk om.
De zoveelste theorie die niet gestaafd is op onderzoek van een historicus. Ik zag die ijzeren ketting ook nietquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:19 schreef t-8one het volgende:
[..]
En sint en piet komen al sinds mensenheugnis. Ik zie nog steeds nul komma nul reden om er ook maar IETS in aan te passen. Sterker nog; ik stoor me er (als NIET gelovige notabene) nog steeds aan dat hij geen kruis meer op z'n mijter en boek heeft.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:23 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Omdat deze groep hier woont en leeft net als jij en ook zij een leuk Sinterklaasfeest verdienen.
Sinds wanneer verdien je dat?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:23 schreef Flow3r het volgende:
[..]
want jij een klein groepje zegt dat en trekt daarbij de racisme kaart.quote:
Nee? De grote groep die er reeds is kan mede voor zwarte Piet blijven spelen,alleen met gekleurde hulppieten erbij, ik zie het probleem niet zo?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
En de grotere groep die er reeds is kan een schop in de kont krijgen?
Wat mankeert je?
my point exactlyquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:25 schreef ZodiaX het volgende:
Deze hele discussie creëert meer racisme dan dat het racisme tegenwerkt.
Omdat het iets is wat een andere groep niet wilt?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:26 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Nee? De grote groep die er reeds is kan mede voor zwarte Piet blijven spelen,alleen met gekleurde hulppieten erbij, ik zie het probleem niet zo?
Ja, dat lijkt er zeker op, jammerquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:25 schreef ZodiaX het volgende:
Deze hele discussie creëert meer racisme dan dat het racisme tegenwerkt.
Dus Piet is een neger omdat hij een Moor was? Maar de Moren waren toch juist geen negers, maar Noord-Afrikaanse moslims. Dus wat is het nou?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:19 schreef t-8one het volgende:
[..]
Dat is helemaal het omgekeerdequote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:26 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Nee? De grote groep die er reeds is kan mede voor zwarte Piet blijven spelen,alleen met gekleurde hulppieten erbij, ik zie het probleem niet zo?
Snap jij echt niet hoe Zwarte Piet voor sommigen als pijnlijk ervaren kan worden?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:26 schreef Danny het volgende:
[..]
want jij een klein groepje zegt dat en trekt daarbij de racisme kaart.
Dus? Zwichten maar?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:23 schreef Flow3r het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:26 schreef Jellereppe het volgende:
Dag Zwarte Piet, dag, dag, dag en tot nooit meer ziens. Dit gaat men zingen als 5 december 2013 ten einde komt.
Ohw, ik wil best geloven dat de basis van Zwarte Piet hieraan verwant is. Maar de bij de huidige zwarte piet dacht tot een week geleden niemand aan een kindslaaf.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:25 schreef paddy het volgende:
[..]
De zoveelste theorie die niet gestaafd is op onderzoek van een historicus. Ik zag die ijzeren ketting ook niet
Ben je serieus?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:27 schreef Heufd het volgende:
[..]
Snap jij echt niet hoe Zwarte Piet voor sommigen als pijnlijk ervaren kan worden?
Och, voor velen is het ook pijnlijk als hun favo voetbalclubje verliest.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:27 schreef Heufd het volgende:
[..]
Snap jij echt niet hoe Zwarte Piet voor sommigen als pijnlijk ervaren kan worden?
Dan vieren ze het in eigen kring met gekleurde Pietenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:27 schreef Heufd het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik echt niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:27 schreef Heufd het volgende:
[..]
Jawel, maar er zijn zoveel dingen die een ander kan kwetsen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:27 schreef Heufd het volgende:
[..]
Neenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:29 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Zal ik eens opsommen wat ik als pijnlijk ervaar in dit land?
Is toch wel van een andere orde dan je racistisch bejegend voelen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:28 schreef t-8one het volgende:
[..]
Och, voor velen is het ook pijnlijk als hun favo voetbalclubje verliest.
nee.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:27 schreef Heufd het volgende:
[..]
Vind jij jaquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:29 schreef Heufd het volgende:
[..]
Is toch wel van een andere orde dan je racistisch bejegend voelen.
Omdat wij nu nog in de bezwaarfase zittenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:25 schreef Sunshineboy91 het volgende:
Als het racistisch IS waarom is het dan niet getoetst aan de wet?
Stel nu er worden wat kleine aanpassingen gedaan (overigens geen voorstander van) , de kleinste kinderen van nu zullen het niet doorhebben en de wat oudere kinderen geloven waarschijnlijk toch al niet meer.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:24 schreef t-8one het volgende:
[..]
Zwarte Piet is heilig omdat 99% van de kinderen in NL dit feest viert.
verbieden dat Feijenoord verliest dan maarquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:28 schreef t-8one het volgende:
[..]
Och, voor velen is het ook pijnlijk als hun favo voetbalclubje verliest.
voor sommigen niet hoor.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:29 schreef Heufd het volgende:
[..]
Is toch wel van een andere orde dan je racistisch bejegend voelen.
Nee hoor hoeft helemaal nietquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:30 schreef Ryon het volgende:
[..]
Omdat wij nu nog in de bezwaarfase zittenBeroep bij de rechter aantekenen kan pas daana.
Vandaar die 20 bezwaren in een land van 17 miljoen mensen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:27 schreef Heufd het volgende:
[..]
Ben je voor Feyenoord??quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:30 schreef Danny het volgende:
[..]
verbieden dat Feijenoord verliest dan maar
Is kennelijk ook aanstootgevend of zo, zo'n kruis.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:25 schreef Danny het volgende:
[..]
En sint en piet komen al sinds mensenheugnis. Ik zie nog steeds nul komma nul reden om er ook maar IETS in aan te passen. Sterker nog; ik stoor me er (als NIET gelovige notabene) nog steeds aan dat hij geen kruis meer op z'n mijter en boek heeft.
Dat is onbelangrijk, tenzij je een minderheid bent en de racismekaart kunt trekken?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:29 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Zal ik eens opsommen wat ik als pijnlijk ervaar in dit land?
Ik zie in die afbeeldingen ook niet direct slaven hoorquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:25 schreef paddy het volgende:
[..]
De zoveelste theorie die niet gestaafd is op onderzoek van een historicus. Ik zag die ijzeren ketting ook niet
Euh.. oké?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:30 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
Nee hoor hoeft helemaal niet
Voorstander!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:30 schreef Danny het volgende:
[..]
verbieden dat Feijenoord verliest dan maar
Juist.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:30 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat is onbelangrijk, tenzij je een minderheid bent en de racismekaart kunt trekken?
Wat is je punt? Waarom ga je niet obv racisme zwarte piet aan de wet toetsen? Als het volgens de wet racisme is dan is het pas racismequote:
De intentie van dit feest is niet racistisch.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:30 schreef Ryon het volgende:
[..]
Omdat wij nu nog in de bezwaarfase zittenBeroep bij de rechter aantekenen kan pas daana.
Zo kun je met alles wel rekening houden. Heeft Wakker Dier al geklaagd over de "misbruik" van het paard? Of what's next?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:31 schreef Flow3r het volgende:
Naja, ik vind het overtrokken reacties allemaal.![]()
Ik zie geen enkel probleem met een zwarte Hoofdpiet die vergezeld wordt door gekleurde hulppieten.
Rekening houden met anderen heeft nog nooit iemand kwaad gedaan.
Ja, ik ben geboren Rotterdammer man. (vandaar het ongenuanceerde. zit in m'n bloed vrees ik. toch ben ik best een geschikte kerel hoorquote:
Zou je idd. niet denken als je kijkt naar hoeveel ajax-mods er in vbl zittenquote:
Het slaat ook als kut op dirk .quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:29 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik echt niet.
Meestal komt men niet verder dan 'ja blanken verven zich zwart en ik ben van nature zwart en daarom ben ik ontzettend gekwetst! Helemaal omdat ze opeens knechten zijn van een blanke vent. Dat dit kan in Nederland!'
Dat slaat gewoon nergens op.
Een Zwarte Hoofdpiet nog wel, dat is pas racisme.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:31 schreef Flow3r het volgende:
Ik zie geen enkel probleem met een zwarte Hoofdpiet die vergezeld wordt door gekleurde hulppieten.
Goedzoquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:32 schreef Danny het volgende:
[..]
Ja, ik ben geboren Rotterdammer man. (vandaar het ongenuanceerde. zit in m'n bloed vrees ik. toch ben ik best een geschikte kerel hoor)
Wie weet komt dat ook nog, best zielig zo'n paard tussen al die drukke mensenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:32 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Zo kun je met alles wel rekening houden. Heeft Wakker Dier al geklaagd over de "misbruik" van het paard? Of what's next?
Ik zie geen enkel probleem met een moslima zonder boerka.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:31 schreef Flow3r het volgende:
Vertel dat aan die zeikerds.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:31 schreef Flow3r het volgende:
Voel je je gediscrimidingust?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:32 schreef eight het volgende:
[..]
Zou je idd. niet denken als je kijkt naar hoeveel ajax-mods er in vbl zitten
Bij intocht Sint in Den Haag is elk jaar ruim de helft van de mensen die staan te juichen zwart.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:32 schreef 3-voud het volgende:
Klagen die mensen ook als hun kinderen cadeautjes krijgen van Zwarte Piet?
Kwestie van tijd.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:32 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Zo kun je met alles wel rekening houden. Heeft Wakker Dier al geklaagd over de "misbruik" van het paard? Of what's next?
Als je het overtrokken vind, waarom zouden we dan uberhaupt iets veranderen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:31 schreef Flow3r het volgende:
Oorspronkelijk werd door Sinterklaas enkel aan arme jongetjes voedsel gegeven. Kort geleden betaalden we hier nog met guldens. Er veranderen dagelijks dingen in onze gewoontes.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:24 schreef t-8one het volgende:
[..]
Zwarte Piet is heilig omdat 99% van de kinderen in NL dit feest viert.
Dan maken we de hoofdpiet paars en doet de zwarte piet gewoon mee met de rode, oranje , witte en gele pietenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:33 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Een Zwarte Hoofdpiet nog wel, dat is pas racisme.
Misschien maak ik nu zelf wel slapende honden wakker. Om maar in de dierensferen te blijven.quote:
ik neem geen modjes aan hequote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:32 schreef eight het volgende:
[..]
Zou je idd. niet denken als je kijkt naar hoeveel ajax-mods er in vbl zitten
Dat zal vermoedelijk decennia geleden al gebeurd zijn. Ik verwacht echter nog wel vragen over het marsepeinen varken en de kleur van de gemiddelde chocoladeletter.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:32 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dit dus, je hebt in Nederland groeperingen die vinden dat je niet moet stampen in het bos omdat je anders de kabouters stoort die omvangrijker zijn dan dit clubje en daar besteden we toch ook geen serieuze aandacht aan.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:30 schreef macca728 het volgende:
[..]
Vandaar die 20 bezwaren in een land van 17 miljoen mensen.
Echt lekker belangrijk ja.
Het gaat erom dat je niet moet toegeven aan gedram van een handjevol mensen die zich gekwetst voelen en overal racisme in zien. Dat is het punt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:34 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Oorspronkelijk werd door Sinterklaas enkel aan arme jongetjes voedsel gegeven. Kort geleden betaalden we hier nog met guldens. Er veranderen dagelijks dingen in onze gewoontes.
Who gives a fuck. Die kinderen weten na 2 jaar niet beter.
Zwarte Piet is racistisch en een gooi terug naar de tijd van slavernij en kolonisme en dient derhalve afgeschaft te worden. Een schop onder de kont van de pieten zodat ze weer terugkeren naar 1851 is derhalve wat ze verdienen als 5 december 2013 teneinde komt. We zitten in de 21ste eeuw en de honden lusten hier zelfs geen brood van. Dus laten we doen wat verstandig is en Zwarte Piet een halt toeroepen. Dit kan niet meer door de beugel, laat daar geen misverstand over bestaan.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:32 schreef 3-voud het volgende:
Klagen die mensen ook als hun kinderen cadeautjes krijgen van Zwarte Piet?
Als het jou niet uitmaakt of Zwarte Piet nou zwart is of rood, groen, blauw of geel, dan kan Zwarte Piet toch rood, groen, blauw of geel worden omdat een andere groep het ongemakkelijk vindt dat Zwarte Piet zwart is.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:34 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Als je het overtrokken vind, waarom zouden we dan uberhaupt iets veranderen.
Sorry maar je beweegredenen zijn mij volstrekt onduidelijk.
Een principe kwestie over de rug van de kinderen?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je niet moet toegeven aan gedram van een handjevol mensen die zich gekwetst voelen en overal racisme in zien. Dat is het punt.
Nogal racistisch deze post. Waarom is de zwarte de hoofdpiet?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:31 schreef Flow3r het volgende:
Prima, als we het dan wel zelf mogen bepalen en het ons niet laten opleggen door een paar tuthola's die het hele feest nog nooit hebben gevierd.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:34 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Oorspronkelijk werd door Sinterklaas enkel aan arme jongetjes voedsel gegeven. Kort geleden betaalden we hier nog met guldens. Er veranderen dagelijks dingen in onze gewoontes.
Who gives a fuck. Die kinderen weten na 2 jaar niet beter.
Oh? Jurisprudentie?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:36 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zwarte Piet is racistisch en een gooi terug naar de tijd van slavernij en kolonisme en dient derhalve afgeschaft te worden. Een schop onder de kont van de pieten zodat we weer terugkeren naar 1851 is derhalve wat hij verdient als 5 december 2013 voorbij is. We zitten in de 21ste eeuw en de honden lusten hier zelf geen brood van. Dus laten we dien wat verstandig is en Zwarte Piet een halt toeroepen. Dit kan niet meer door de beugel, laat daar geen misverstand over bestaan.
Dat zeg ik toch.. Er is bezwaar gemaakt tegen een evenement waar men met Pieten werkt. Eerst is het aan het bestuur om zich daar over te doen laten uitspreken in het antwoord op bezwaar. Daarna kan men in beroep gaan bij de rechter en de traditie zwarte Piet laten toetsen aan art 1 Grondwet en artikel 14 EVRM (verbod op discriminatie). Ik zou ook artikel 4 eerste lid EVRM erbij nemen trouwens (verbod op slavernij en dwangarbeid). Gewoon omdat het kan. Mocht de Nederlandse rechter het allemaal niets vinden, kan je het uiteindelijk ook nog vragen aan het Europese Hof van de Rechten van de Mens, wat de hoogste rechter is in Europa.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:31 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
Wat is je punt? Waarom ga je niet obv racisme zwarte piet aan de wet toetsen? Als het volgens de wet racisme is dan is het pas racisme
Maar wie moet nu rekening houden met wie?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:31 schreef Flow3r het volgende:
Vind ik ook hoor, wat een gedoe en zo makkelijk op te lossenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:36 schreef Heufd het volgende:
[..]
Als het jou niet uitmaakt of Zwarte Piet nou zwart is of rood, groen, blauw of geel, dan kan Zwarte Piet toch rood, groen, blauw of geel worden omdat een andere groep het ongemakkelijk vindt dat Zwarte Piet zwart is.
Berbers om precies te zijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Dus Piet is een neger omdat hij een Moor was? Maar de Moren waren toch juist geen negers, maar Noord-Afrikaanse moslims. Dus wat is het nou?
vooral dat het paard tussen de zwarten inloopt is schokkend te noemenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:33 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Wie weet komt dat ook nog, best zielig zo'n paard tussen al die drukke mensen
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:36 schreef Cracka-ass het volgende:
Nogal racistisch deze post. Waarom is de zwarte de hoofdpiet?
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:35 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Dan maken we de hoofdpiet paars en doet de zwarte piet gewoon mee met de rode, oranje , witte en gele pieten
Zolang de andere groep wat minder bekrompen hierop reageert inderdaad.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:37 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Vind ik ook hoor, wat een gedoe en zo makkelijk op te lossen
De mensen die het voor alle kinderen proberen te verzieken kennelijk. Mijn voorstel is om die nou eens een keer NIET hun zin te geven.quote:
Waar ben je dan geschikt voor?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:32 schreef Danny het volgende:
[..]
Ja, ik ben geboren Rotterdammer man. (vandaar het ongenuanceerde. zit in m'n bloed vrees ik. toch ben ik best een geschikte kerel hoor)
de kinderen interesseert het echt niks.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:38 schreef Danny het volgende:
[..]
De mensen die het voor alle kinderen proberen te verzieken kennelijk. Mijn voorstel is om die nou eens een keer NIET hun zin te geven.
not feeding this troll...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:36 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zwarte Piet is racistisch en een gooi terug naar de tijd van slavernij en kolonisme en dient derhalve afgeschaft te worden. Een schop onder de kont van de pieten zodat ze we weer terugkeren naar 1851 is derhalve wat ze verdienen als 5 december 2013 teneinde komt. We zitten in de 21ste eeuw en de honden lusten hier zelfs geen brood van. Dus laten we doen wat verstandig is en Zwarte Piet een halt toeroepen. Dit kan niet meer door de beugel, laat daar geen misverstand over bestaan.
Zelfs de Verenigde Naties trekken dit zich aan, dan weet je dat er stront aan de knikker zit.
Leg jij nou eens uit waarom het niet racistisch is.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:37 schreef Sunshineboy91 het volgende:
donder nou gwn op iedereen die zegt dat het racistisch IS. Je maakt je daarmee zo totaal belachelijk
Ik zou graag meer gekleurde pieten zien ja.Staan er we internationaal ook meteen een stuk beter op.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:37 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Maar wie moet nu rekening houden met wie?
Die paar klagers met de Nederlandse kinderen die nergens slavernij in zien, of heel het land met die paar klagers?
Vertel eens?
De kinderen maakt het niets uit. Zolang ze maar snoep van hem krijgen,quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:38 schreef Danny het volgende:
[..]
De mensen die het voor alle kinderen proberen te verzieken kennelijk. Mijn voorstel is om die nou eens een keer NIET hun zin te geven.
NEEquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:35 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Dan maken we de hoofdpiet paars en doet de zwarte piet gewoon mee met de rode, oranje , witte en gele pieten
Dus én toegeven én er niets meer over mogen zeggen? Jij maakt hemquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:38 schreef Heufd het volgende:
[..]
Zolang de andere groep wat minder bekrompen hierop reageert inderdaad.
Waarom ben je hier dan zo fel op? Juist al dat boze gedoe over en weer zorgt toch voor het verzieken van de sfeer? Negeer gewoon de relschoppers over en weer.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:38 schreef Danny het volgende:
[..]
Is het volgens de wet racisme? Zoja waarom is het dan niet verboden?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:39 schreef Heufd het volgende:
[..]
Leg jij nou eens uit waarom het niet racistisch is.
Nee, een clubje van een clubje van een clubje.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:36 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zwarte Piet is racistisch en een gooi terug naar de tijd van slavernij en kolonisme en dient derhalve afgeschaft te worden. Een schop onder de kont van de pieten zodat ze we weer terugkeren naar 1851 is derhalve wat ze verdienen als 5 december 2013 teneinde komt. We zitten in de 21ste eeuw en de honden lusten hier zelfs geen brood van. Dus laten we doen wat verstandig is en Zwarte Piet een halt toeroepen. Dit kan niet meer door de beugel, laat daar geen misverstand over bestaan.
Zelfs de Verenigde Naties trekken dit zich aan, dan weet je dat er stront aan de knikker zit.
Een zwarte piet met een pagepakje, roe en jutezak is een verwijzing naar slavernij, maar een blauwe of groene piet met een pagepakje, roe en jutezak niet? Dat geloof je toch zeker zelf niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:37 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Dus heel het land moet schikken naar die paar klagers. Maar zo benoemen wil je het niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:39 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Ik zou graag meer gekleurde pieten zien ja.Staan er we internationaal ook meteen een stuk beter op.
omgekeerde bewijslast?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:39 schreef Heufd het volgende:
[..]
Leg jij nou eens uit waarom het niet racistisch is.
Nogal racistisch om de zwarte piet ondergeschikt te maken aan de paarse. Lijkt de slavernij wel.quote:
Dat is links, jeweettog.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus én toegeven én er niets meer over mogen zeggen? Jij maakt hem
Bemoei jij je ook met de feesten in andere landen?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:39 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Ik zou graag meer gekleurde pieten zien ja.Staan er we internationaal ook meteen een stuk beter op.
Er waren ook blauwe en groene slaven?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Een zwarte piet met een pagepakje, roe en jutezak is een verwijzing naar slavernij, maar een blauwe of groene piet met een pagepakje, roe en jutezak niet? Dat geloof je toch zeker zelf niet.![]()
Het is dus helemaal geen oplossing, het is een voorzetje om volgend jaar de hele discussie weer opnieuw te doen, zeker omdat je de klagers het signaal geeft dat heel hard moord en brand en "racisme" schreeuwen werkt.
Ze schikt zich in die wensen aldaar.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Bemoei jij je ook met de feesten in andere landen?
beantwoord mijn vraag eensquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:41 schreef Heufd het volgende:
[..]
Er waren ook blauwe en groene slaven?
Ja, leuk Jellereppe. Het is onderhand wel duidelijk dat jij tegen alles ageert wat ook maar blank riekt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:36 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zwarte Piet is racistisch en een gooi terug naar de tijd van slavernij en kolonisme en dient derhalve afgeschaft te worden. Een schop onder de kont van de pieten zodat we weer terugkeren naar 1851 is derhalve wat hij verdient als 5 december 2013 voorbij is. We zitten in de 21ste eeuw en de honden lusten hier zelf geen brood van. Dus laten we dien wat verstandig is en Zwarte Piet een halt toeroepen. Dit kan niet meer door de beugel, laat daar geen misverstand over bestaan.
Voor de 10000e keer: het buitenland heeft hier niets mee te maken.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:39 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Ik laat dit inkoppertje achterwege, anders gaan we wel heel erg offtopic.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:35 schreef Danny het volgende:
[..]
ik neem geen modjes aan heBuiten dat de modjes als het goed is onpartijdig hun taken uitvoeren natuurlijk.
Lekker aan het trollen, jongen?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:36 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Een slaaf wordt enkel en uitsluitend gekenmerkt door zijn zwarte huidskleur?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:41 schreef Heufd het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Een slaaf wordt enkel en uitsluitend gekenmerkt door zijn zwarte huidskleur?
En dat maakt dan anderen voor racist uit.
[..]
[..]
Ik geloof dat het tijdens de periode van de slavernij inderdaad ging om enkel zwarte slaven.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:43 schreef Igen het volgende:
[..]
We zullen zien, ik denk dat je ongelijk hebtquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:42 schreef Walder_Frey het volgende:
[..]
Voor de 10000e keer: het buitenland heeft hier niets mee te maken.
Ohja joh?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:44 schreef Heufd het volgende:
[..]
Ik geloof dat het tijdens de periode van de slavernij inderdaad ging om enkel zwarte slaven.
Die achterlijke brabo bij P&W had wel een miniem puntje hoor gisteren.quote:
quote:Want al ben ik zwart als roet, Ik meen het toch goed
Fraaiquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Edit: Bovendien was het Quincy zelf die bezwaar heeft gemaakt over het pagepakje, de roe en de jutezak. Dat is niet mijn stroman hoor.
zo werkt het. ooit waren er zwarte slaven (en blanke slaven en indianenslaven etc) en als je nu dus iemand donker schminkt dan is dat een vorm van goedkeuring van slavernij. zo rollen we in 2013.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Inderdaad. Eigenlijk zouden we Quinsy dankbaar moeten zijn. Hij heeft ons laten zien waar Zwarte Piet voor staat. Zwarte Piet staat voor een koloniale oprisping en dat toneelstukje voeren NL'ers elk jaar weer op, aldus Quinsy Gario, en gelijk heeft hij.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:39 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Kan je niet een zwarte pieten thema voor FOK! makenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:44 schreef Danny het volgende:
[..]
zo werkt het. ooit waren er zwarte slaven (en blanke slaven en indianenslaven etc) en als je nu dus iemand donker schminkt dan is dat een vorm van goedkeuring van slavernij. zo rollen we in 2013.
Met carnaval zijn de indianen verkleders de klos.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:44 schreef Danny het volgende:
[..]
zo werkt het. ooit waren er zwarte slaven (en blanke slaven en indianenslaven etc) en als je nu dus iemand donker schminkt dan is dat een vorm van goedkeuring van slavernij. zo rollen we in 2013.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slavernij#Blanke_slavenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:44 schreef Heufd het volgende:
[..]
Ik geloof dat het tijdens de periode van de slavernij inderdaad ging om enkel zwarte slaven.
ja Smurfen en kabouters. Smurfenfilms en Kabouter Plop zijn ook racistisch, alsof alle kleine mensen dom en blauw zijn...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:41 schreef Heufd het volgende:
[..]
"Ook al ben ik zwart als roet, ik meen het toch goed". Ja kinderen, blijkbaar bestaan er ook nog goede zwarte mensen. het is ongelofelijk, niet?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:44 schreef Danny het volgende:
[..]
Te laat hoorquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:45 schreef Danny het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slavernij#Blanke_slaven
slavernij is niet iets waar alleen zwarten onder hebben geleden hoor. Ga je nou eerst even inlezen voordat je jezelf onsterfelijk belachelijk maakt.
Nee, dat heb je dus fout. Weet je wie er trouwens met die slavernij begonnen is?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:44 schreef Heufd het volgende:
[..]
Ik ook voor het eerst!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:46 schreef KoosVogels het volgende:
Ach, gelukkig kunnen we volgende maand gewoon weer op ons dooie akkertje Sinterklaas vieren. Ik speel Zwarte Piet tijdens de intocht. Helemaal goed.
Buigen , steeds verder buigen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:42 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ze schikt zich in die wensen aldaar.
Egyptenaren?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:46 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee, dat heb je dus fout. Weet je wie er trouwens met die slavernij begonnen is?
Nou?
nou?
Die gast zit daar voor de grap. Als je zijn uitleg van die teksten serieus neemt ben je echt niet lekkerquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die achterlijke brabo bij P&W had wel een miniem puntje hoor gisteren.
Zit hier stiekem niet een heel klein beetje een racistisch verhaal in?
[..]
het werelddeel heb je al goedquote:
Totdat je valt.quote:
Natuurlijk wel. Hebben we elk jaar.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:45 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
Kan je niet een zwarte pieten thema voor FOK! maken?
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:48 schreef Danny het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Hebben we elk jaar.
Leuk.quote:
Had je ook nog een inhoudelijk antwoord?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:47 schreef Danny het volgende:
[..]
Die gast zit daar voor de grap. Als je zijn uitleg van die teksten serieus neemt ben je echt niet lekkerHij deed ook het koningslied op dezelfde grappige wijze, maar je moet daar echt geen conclusies aan hangen hoor
okquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Had je ook nog een inhoudelijk antwoord?
Nou, het zijn mensen van een andere huidskleur (niet-blank) die in een ondergeschikte rol zitten en die kleding dragen die verwijst naar de pages (kindslaven ) uit de 17e eeuw.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:41 schreef Heufd het volgende:
[..]
Jij laat precies zien wat er mis is met alle boeroepers. Ze hebben geen enkel idee waar ze het over hebben maar zielig zijn voelt zo lekker dus moeten ze wel gelijk hebben.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:44 schreef Heufd het volgende:
dat het tijdens de periode van de slavernij inderdaad ging om enkel zwarte slaven.
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:49 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Jij laat precies zien wat er mis is met alle boeroepers. Ze hebben geen enkel idee waar ze het over hebben maar zielig zijn voelt zo lekker dus moeten ze wel gelijk hebben.
Als men mij een goede vergoeding toeschuift, wil ik ook wel Zwarte Piet spelen. Het heeft mij altijd heerlijk geleken om een schop onder mijn kont te krijgen en dan weer terug te keren naar 1851. De tijd waar Sinterklaas en zijn slaafjes thuishoren.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:46 schreef KoosVogels het volgende:
Ach, gelukkig kunnen we volgende maand gewoon weer op ons dooie akkertje Sinterklaas vieren. Ik speel Zwarte Piet tijdens de intocht. Helemaal goed.
Drammen en zeurenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:49 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Jij laat precies zien wat er mis is met alle boeroepers. Ze hebben geen enkel idee waar ze het over hebben maar zielig zijn voelt zo lekker dus moeten ze wel gelijk hebben.
Volgens mij is hij een troll..Kan niet andersquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:49 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Nee, dit is dus niet zeker. Heb nog nergens slaaf zien staan, en nog nergens de knecht als slaaf behandeld zien worden in welk boekje dan ook. Wel knecht. Ben dus wel voor een onderzoek van Historici, en dan niet door 1.quote:
Als gekleurde Pieten een natuurlijke evolutie zouden zijn, prima. Maar het betreft hier een geforceerde, door politiek aangestuurde verandering. Oftewel, buigen voor de grillen van een clubje narcistische zelfbevlekkers die net even té graag hun zin willen krijgen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:37 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Zit je hier nu echt alleen maar om heel boos en verongelijkt te doen? Je beseft zelf toch ook wel dat je dan geen haar beter bent dan die relschoppers die van zwarte Piet af willen?quote:
Dat .quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:52 schreef Interloper het volgende:
[..]
Als gekleurde pieten een natuurlijke evolutie van het feest zouden zijn, prima. Maar het betreft hier een geforceerde, door politiek aangestuurde verandering. Oftewel, buigen voor de grillen van een clubje narcistische zelfbevlekkers die net even té graag hun zin willen krijgen.
Terug naar KLB jij. Ik weet dat je hier alleen aan het trollen bent omdat je zelf vol frustratie zit over de mening die er is over jouw lieve afkomstgenootjes.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:50 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Als men mij een goede vergoeding toeschuift, wil ik ook wel Zwarte Piet spelen. Het heeft mij altijd heerlijk geleken om een schop onder mijn kont te krijgen en dan weer terug te keren naar 1851. De tijd waar Sinterklaas en zijn slaafjes thuishoren.
Ik wil je wel een schop geven, maar geen vergoeding. Dat is pas het gevoel waar je naar op zoek bentquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:50 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Als men mij een goede vergoeding toeschuift, wil ik ook wel Zwarte Piet spelen. Het heeft mij altijd heerlijk geleken om een schop onder mijn kont te krijgen en dan weer terug te keren naar 1851. De tijd waar Sinterklaas en zijn slaafjes thuishoren.
mooi genuanceerd standpunt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:19 schreef paddy het volgende:
Ik en mijn hele schoonfamilie (we waren al bezig met zelf versiering maken) zijn gek op dit feest. Ik wil alleen wel dat geen enkel kind zich buiten dit feest voelt staan omdat het niet duidelijk is. Voorlichting is dus wel degelijk belangrijk voor wanneer ze net niet meer in sinterklaas geloven want wanneer volwassen mensen zich door dit feest gediscrimineerd voelen brengen ze dit domweg op hun kinderen over. Zoals ook toegegeven werd in dat interview. Hoe mensen buiten Nederland denken vind ik niet zo interessant, want die denken nu ook selectief over wie schuldig zijn aan slavernij, maar de mensen die hier onderhand al twee generaties wonen zijn in mijn ogen net zo goed Nederlander als wie dan ook, en noem ze al helemaal geen gasten. Ben dus wel blij dat mensen het benoemen zodat op scholen al dan niet deze angst weggenomen kan worden, want het valt mij op dat we steeds meer op eilandjes leven binnen de samenleving.
Hoeveel schuift het?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:53 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik wil je wel een schop geven, maar geen vergoeding. Dat is pas het gevoel waar je naar op zoek bent
Aha en alle andere veranderingen in het feest door de eeuwen heen waren een natuurlijke evolutie? Zou prachtig zijn maar erg geloofwaardig lijkt het me niet.quote:
okquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zit je hier nu echt alleen maar om heel boos en verongelijkt te doen? Je beseft zelf toch ook wel dat je dan geen haar beter bent dan die relschoppers die van zwarte Piet af willen?
JelleReppe kun je beter gewoon negeren. Komt niets normaals uit en door op 'm te reageren geef je 'm z'n zin.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:52 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Terug naar KLB jij. Ik weet dat je hier alleen aan het trollen bent omdat je zelf vol frustratie zit over de mening die er is over jouw lieve afkomstgenootjes.
Nee, het laat me alleen zien dat sommige mensen in elke Nederlander (of in de meeste blanke Nederlanders) racisten zien. Generaliseren zijn sommigen goed in.quote:
Marokkanen mogen geen Piet spelen, schavuit.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:50 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik niet. Ik ben ervoor om gewoon Sinterklaas te vieren zonder al dit geleuter, gezeur en gedoe er omheen. Zal die kinderen boeien hoe het in 1680 toe ging.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:51 schreef paddy het volgende:
[..]
Nee, dit is dus niet zeker. Heb nog nergens slaaf zien staan, en nog nergens de knecht als slaaf behandeld zien worden in welk boekje dan ook. Wel knecht. Ben dus wel voor een onderzoek van Historici, en dan niet door 1.
Tsssk, racist. Ik mag geen mening vormen over sint en pieten omdat ik ook gekleurd, ben, racist.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:52 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Terug naar KLB jij. Ik weet dat je hier alleen aan het trollen bent omdat je zelf vol frustratie zit over de mening die er is over jouw lieve afkomstgenootjes.
Trollquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:26 schreef Jellereppe het volgende:
Dag Zwarte Piet, dag, dag, dag en tot nooit meer ziens. Dit gaat men zingen als 5 december 2013 ten einde komt.
zichzelf op de schouder kloppen hoe fucking humaan ze zijn. Dat is hip.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:49 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Je begint nou zelf over huidskleur, heb je dat wel door?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:55 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Tsssk, racist. Ik mag geen mening vormen over sint en pieten omdat ik ook gekleurd, ben, racist.
Dit dus.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:52 schreef Interloper het volgende:
[..]
Als gekleurde Pieten een natuurlijke evolutie zouden zijn, prima. Maar het betreft hier een geforceerde, door politiek aangestuurde verandering. Oftewel, buigen voor de grillen van een clubje narcistische zelfbevlekkers die net even té graag hun zin willen krijgen.
Ik ben dan bontkraagpiet. Laat mijn krullen staan voor die dag, klinkt goed, niet? Ik moet alleen nog de juiste jas aanschaffen. En natuurlijk de pet, die mag ik niet vergeten.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Marokkanen mogen geen Piet spelen, schavuit.
Ik ben echt nog NOOIT zo diep beledigd geweest. Recht door mijn ziel, zeg ik je. Recht. Door. Mijn. Ziel.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:52 schreef Jellereppe het volgende:
[ afbeelding ]
Dit kan toch, mensen, dit kan niet.
Hij is toch een beetje aan het trollen man.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Je begint nou zelf over huidskleur, heb je dat wel door?
heb ik gedaan en geprobeerd. Hun standpunten waren 'zwarte piet is racisme', 'als zwarte piet blijft kunnen we net zo goed alle negers een jodenster opplakken' en 'zwarte piet is alsof we teruggaan naar de slavernij'. Kon ik echt niets mee.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:55 schreef Heufd het volgende:
Lekker makkelijk om de hele tijd te zeggen dat boe-roepers extremisten zijn die er puur op uit zijn de wil door te drukken zonder eens te luisteren en begrip op proberen te brengen voor hun standpunten.
Dat begrip kun je krijgen door discussie, niet door buiten de meerderheid om je zin door te drukken.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:55 schreef Heufd het volgende:
Lekker makkelijk om de hele tijd te zeggen dat boe-roepers extremisten zijn die er puur op uit zijn de wil door te drukken zonder eens te luisteren en begrip op proberen te brengen voor hun standpunten.
De enige juiste reactie, wat mij betreft.quote:
Nou ok, vind het heel naar voor je dat je je blijkbaar gekwetst voelt door zwarte piet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:55 schreef Heufd het volgende:
Van wie mogen ze dat niet?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Marokkanen mogen geen Piet spelen, schavuit.
Zo nationalistisch zijn we hier niet. Dat blijkt wel door de herhaaldelijke veranderingen van de feesten. En dat iedere cultuur of achtergrond zijn/haar eigen Nationalistische feest van voorouders mag vieren zolang je geen mensen buiten gaat sluiten vanwege afkomst/achtergrondquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:27 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dat is helemaal het omgekeerde
Kunnen we gewoon alles veranderen. Wat is het probleem als we kerst vieren zonder kerstbomen? Hebben we ook geen last van al die naalden.
We hoeven toch niet alles aan te passen omdat 5% het er niet mee eens is? Dat is wel extreem tolerant.
Zwarte piet is racisme omdat blanken zichzelf zwart verven (Blackface) en als knecht werken voor Sinterklaas. Dat is toch dubieus? Waarom niet gewoon wit houden met een paar vegen roet in het gezicht?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:56 schreef Danny het volgende:
[..]
heb ik gedaan en geprobeerd. Hun standpunten waren 'zwarte piet is racisme', 'als zwarte piet blijft kunnen we net zo goed alle negers een jodenster opplakken' en 'zwarte piet is alsof we teruggaan naar de slavernij'. Kon ik echt niets mee.
Wat mij vooral verbaasd is hoe snel de stemming omslaat. We staan eigenlijk bekend als een tolerant volkje en vanuit het niets zijn we opeens racistisch.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:54 schreef paddy het volgende:
[..]
Nee, het laat me alleen zien dat sommige mensen in elke Nederlander (of in de meeste blanke Nederlanders) racisten zien. Generaliseren zijn sommigen goed in.
Je wordt de "Wilders" tegen politieke correctheid.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:58 schreef Danny het volgende:
Mocht het toch verboden worden en ze komen met gekleurde pieten ben ik de eerste die een boycot afvaardigd op producten waarin zwarte piet in een andere kleur of vorm wordt afgebeeld. Dat zou nog een laatste statement zijn die we als volk kunnen maken als deze gekkigheid zich doorzet.
Waarom is het racisme? Ook volgens de wet? Ik heb je dat net 10x gevraagd!!!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:58 schreef Heufd het volgende:
[..]
Zwarte piet is racisme omdat blanken zichzelf zwart verven (Blackface) en als knecht werken voor Sinterklaas. Dat is toch dubieus? Waarom niet gewoon wit houden met een paar vegen roet in het gezicht?
Niemand heeft dat op deze manier gezegd. Tenzij Quincy Gario in dit topic is geweest. Anders is het overdreven gejank.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:56 schreef Danny het volgende:
[..]
heb ik gedaan en geprobeerd. Hun standpunten waren 'zwarte piet is racisme', 'als zwarte piet blijft kunnen we net zo goed alle negers een jodenster opplakken' en 'zwarte piet is alsof we teruggaan naar de slavernij'. Kon ik echt niets mee.
Zo zo.. Vrijwilligers bedreigen die zich inzetten voor de minima in deze samenleving. De Pro Pieten Blackface Pete groep laat hun ware gezicht weer eens zien.quote:Geen regenboogpieten door bedreigingen Geplaatst: 14:37 uur, woensdag 23 oktober 2013
afbeelding
Foto: FPS/Jos Schuurman
De Stichting Minimaclub provincie Groningen trekt zijn regenboogpietenplan in, na bedreigingen en boze mailtjes van tegenstanders van dit plan.
De club kondigde gisteren nog aan gekleurde pieten in te zetten bij de viering van het Sinterklaasfeest voor minimagezinnen in Hoogezand-Sappemeer. Het was bedoeld als een ludieke actie in de inmiddels wereldwijde discussie over het racisitische gehalte van Zwarte Piet.
De club is erg geschrokken van de reacties die dat opriep, zegt vicevoorzitter Nico Lutterop van de Minimaclub. Daarom verschijnen op het Sinterklaasfeest van de Minimaclub, op 1 december uitsluitend roetzwarte pieten.
Jaja, want de kans dat het verboden wordt is zo grootquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:58 schreef Danny het volgende:
Mocht het toch verboden worden en ze komen met gekleurde pieten ben ik de eerste die een boycot afvaardigd op producten waarin zwarte piet in een andere kleur of vorm wordt afgebeeld. Dat zou nog een laatste statement zijn die we als volk kunnen maken als deze gekkigheid zich doorzet.
Ik maakte een geintje.quote:
Oh reken daar maar op. Die aandachtshoeren kunnen nu niet meer zonder.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:58 schreef Danny het volgende:
De mensenrechtencommissie van de VN deelt die mening. Overigens komen een paar van die figuren Sinterklaas en Pietenfeest meevieren. Ze zullen vast denken 'rare snuiters die mensen in de Lage Landen'.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:58 schreef eight het volgende:
Wat mij vooral verbaasd is hoe snel de stemming omslaat. We staan eigenlijk bekend als een tolerant volkje en vanuit het niets zijn we opeens racistisch.
Een blanke die zich zwart verft is nog geen blackface.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:58 schreef Heufd het volgende:
[..]
Zwarte piet is racisme omdat blanken zichzelf zwart verven (Blackface) en als knecht werken voor Sinterklaas. Dat is toch dubieus? Waarom niet gewoon wit houden met een paar vegen roet in het gezicht?
Tsja, hier sta ik ook van te kijken. Internationaal gezien zijn we ook van gidsland tot achterblijvertje vervallen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:58 schreef eight het volgende:
[..]
Wat mij vooral verbaasd is hoe snel de stemming omslaat. We staan eigenlijk bekend als een tolerant volkje en vanuit het niets zijn we opeens racistisch.
Onze eigen Don Quichot.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Jaja, want de kans dat het verboden wordt is zo groot. Je laat je wel verschrikkelijk kennen hoor.
Dus mensen die hun gezicht zwart schminken doen dat om een blackface te maken? Want in dat geval is iedereen die zwarte piet speelt (en zelf geen neger is; ik ken zat negers die zelf gewoon zwarte piet spelen trouwens) een enorme racist want die maken willens en wetens een blackface. Je bent aan het zoeken naar manieren om een kronkel in de kop van een groepje mensen recht te lullen. Moet je niet doen. Is ongeloofwaardig.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:58 schreef Heufd het volgende:
[..]
De aandachtshoeren welke kant op precies?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh reken daar maar op. Die aandachtshoeren kunnen nu niet meer zonder.
als het moet dan moet het.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:59 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je wordt de "Wilders" tegen politieke correctheid.
Nee, de VN heeft zich hierover nog helemaal niet uitgelaten.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:00 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
De mensenrechtencommissie van de VN deelt die mening. Overigens komen een paar van die figuren Sinterklaas en Pietenfeest meevieren. Ze zullen vast denken 'rare snuiters die mensen in de Lage Landen'.
Quinsy en zijn vriendjes.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De aandachtshoeren welke kant op precies?
Ik heb nu meerdere keren op je gereageerd met tegenargumenten, maar je negeert me. Ik geef het op.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:58 schreef Heufd het volgende:
[..]
Bedankt dat je met je oneindige intelligentie en kennis zo'n doordachte en genuanceerde bijdrage aan dit debat bent komen leveren.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:59 schreef Ryon het volgende:
http://rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=126070
[..]
Zo zo.. Vrijwilligers bedreigen die zich inzetten voor de minima in deze samenleving. De Pro Pieten Blackface Pete groep laat hun ware gezicht weer eens zien.
Dit bedoel ik met generaliserenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:59 schreef Ryon het volgende:
http://rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=126070
[..]
Zo zo.. Vrijwilligers bedreigen die zich inzetten voor de minima in deze samenleving. De Pro Pieten Blackface Pete groep laat hun ware gezicht weer eens zien.
Aha en de aandachtshoeren aan de andere kant zouden wel blij zijn wanneer die weer met een sisser afloopt? Of bereiden die zich dan al direct weer voor op het relletje volgend jaar om het dan nog groter en verontwaardigder te maken?quote:
Lees je toch eens in voor je begint te drenzen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:00 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
De mensenrechtencommissie van de VN deelt die mening. Overigens komen een paar van die figuren Sinterklaas en Pietenfeest meevieren. Ze zullen vast denken 'rare snuiters die mensen in de Lage Landen'.
Jawel: VN: Zwarte Piet is racisme, kan niet door de beugel, en dient een schop onder zijn kont te krijgen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:01 schreef eight het volgende:
[..]
Nee, de VN heeft zich hierover nog helemaal niet uitgelaten.
Vooral álle klagers op één hoop gooien met de paar idioten die tot bedreigen overgingen, inderdaad, erg intelligent en helemaal niet generaliserend of zo.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Bedankt dat je met je oneindige intelligentie en kennis zo'n doordachte en genuanceerde bijdrage aan dit debat bent komen leveren.
Misschien is die intentie er niet, maar dat maakt het niet minder racistisch.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:00 schreef Danny het volgende:
[..]
Dus mensen die hun gezicht zwart schminken doen dat om een blackface te maken? Want in dat geval is iedereen die zwarte piet speelt (en zelf geen neger is; ik ken zat negers die zelf gewoon zwarte piet spelen trouwens) een enorme racist want die maken willens en wetens een blackface.
Geen dank. Maar ik heb slechts een nieuwsbericht geplaatst. Naar mijn persoonlijke mening spreekt de inhoud van dat bericht echter boekdelen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Bedankt dat je met je oneindige intelligentie en kennis zo'n doordachte en genuanceerde bijdrage aan dit debat bent komen leveren.
Het zou me niet eens verbazenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:03 schreef KoosVogels het volgende:
Krijg het idee dat bepaalde lieden hier juist hopen dat Quincy en z'n kameraden hun zin krijgen, zodat ze straks nog meer in de slachtofferrol kunnen kruipen.
Dat was haar persoonlijke meningquote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:03 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Jawel: VN: Zwarte Piet is racisme, kan niet door de beugel, en dient een schop onder zijn kont te krijgen.
Dat is net zo dubieus als een duitser op een oldtimer over de A12 zien rijden.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:58 schreef Heufd het volgende:
[..]
Nee, de dame heeft voor haar beurt gesproken, het onderzoek is nog nieteens afgerond.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:03 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Jawel: VN: Zwarte Piet is racisme, kan niet door de beugel, en dient een schop onder zijn kont te krijgen.
Je argumentatie is gebrekkig. Nederland kent de traditie Blackface niet. Amerika wel en daarom heeft voor hen Zwarte Piet een extra negatieve lading omdat dit het teken is dat zij nog tot ver in de 20e eeuw Afro-Amerikanen discrimineerden.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:58 schreef Heufd het volgende:
[..]
Het is LETTERLIJK zo gezegd. Heb je die hoorzitting niet gezien ofzo? Heb daar even geen linkje van maar wel van dat VN wijf die keihard zegt dat zwarte piet ons terug de slavernij in werpt:quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:59 schreef Peunage het volgende:
[..]
Niemand heeft dat op deze manier gezegd.
Je moet je dus beter inlezenquote:Sommige mensen hebben als argument aangedragen dat Zwarte Piet een slaaf moet voorstellen en het daarom racisme is. Maar volgens mij heeft niemand het over terug naar de slavernij of Jodensterren gehad.
quote:
Klopt niet. Niet liegen. Dat was het oordeel van de commissie. Klaar als een klontje.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:04 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee, de dame heeft voor haar beurt gesproken, het onderzoek is nog nieteens afgerond.
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:04 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
[..]
Klopt niet. Niet liegen. Dat was het oordeel van de commissie. Klaar als een klontje.
Dat is jou misinterpretatie, want mensen die wel begrijpend kunnen lezen begrijpen wél dat ik het over het afblazen van dat plan had. Maar dit soort woorden-in-de-mond-leggen zie ik wel meer bij de policor.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zet je nu een [ afbeelding ] bij het bedreigen van vrijwilligers?
Ja dahaaaagquote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:04 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
[..]
Klopt niet. Niet liegen. Dat was het oordeel van de commissie. Klaar als een klontje.
Die VN-club is nog lang niet klaar met haar verhaal. Dat gaat nog over 52 schijven voor er een oordeel klaar ligt. Dan is het maart en iedereen dit gedoe weer vergeten tot ze volgend jaar september weer in de startblokken staan voor de volgende reeks rellen over dit onderwerp.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:04 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
[..]
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:04 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
[..]
En maar blijven happen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Koop eens een willekeurige krant van vandaag en lees de voorpagina.
okquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Jaja, want de kans dat het verboden wordt is zo groot. Je laat je wel verschrikkelijk kennen hoor.
en dat is een understatementquote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:00 schreef Igen het volgende:
Als je je over zoiets druk maakt dan heb je het echt niet helemaal begrepen.
het is een troll. lopen er nog een paar van in dit topic helaas.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:01 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik heb nu meerdere keren op je gereageerd met tegenargumenten, maar je negeert me. Ik geef het op.
En wat nu als het een gat in de markt blijkt te zijn en je bakken met geld kan binnen halen om dit op Fok! te promoten middels banners? Of als je adverteerders die graag willen?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:58 schreef Danny het volgende:
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:03 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Vooral álle klagers op één hoop gooien met de paar idioten die tot bedreigen overgingen, inderdaad, erg intelligent en helemaal niet generaliserend of zo.
Je bent niet anders dan een Afghaan die juicht bij Taliban-bedreigingen en zegt "Mooi, daar dus geen meisjes naar school"quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:06 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat is jou misinterpretatie, want mensen die wel begrijpend kunnen lezen begrijpen wél dat ik het over het afblazen van dat plan had. Maar dit soort woorden-in-de-mond-leggen zie ik wel meer bij de policor.
De organisatoren van het Kwakoefestival hebben dit jaar keihard uitgehaald naar de deelraad omdat ze bang waren dat blanken het zouden gaan organiseren. Er werden uitingen gedaan als "Kwakoe mag niet in handen van de slavenhouders vallen" en meer van dat soort fraais.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:03 schreef Heufd het volgende:
[..]
Misschien is die intentie er niet, maar dat maakt het niet minder racistisch.
Jup, helemaal mee eens. Riep ik ook al. Alle ouders, grootouders en kinderen die naar een intocht gaat in zwarte-pieten outfit.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:02 schreef eight het volgende:
Gewoon volgende maand allemaal massaal als zwarte piet verkleed gaan, zal ze leren.
Ik ben dus totaal niet tegen een onderzoek, maar dan wel door meerdere historici en niet door de zoveelste jopie die weer eens met een eigen visie als waarheid op de proppen komt. We kunnen onderhand een a4tje opstellen met die eigen waarheden qua Sint en Zwarte piet theorieënquote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:03 schreef KoosVogels het volgende:
Krijg het idee dat bepaalde lieden hier juist hopen dat Quincy en z'n kameraden hun zin krijgen, zodat ze straks nog meer in de slachtofferrol kunnen kruipen.
Aha, dus je bent tegen de bedreigingen zeg je maar wel blij met het effect van de bedreigingen? Blijft een tikje dubieus en gezocht hoorquote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:06 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat is jou misinterpretatie, want mensen die wel begrijpend kunnen lezen begrijpen wél dat ik het over het afblazen van dat plan had. Maar dit soort woorden-in-de-mond-leggen zie ik wel meer bij de policor.
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:06 schreef Ferdo het volgende:
En deze zag je zeker bewust over het hoofd, 99.999 ?
[..]
Na maart gaan ze dan weer verder met de kwestie in Syriëquote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die VN-club is nog lang niet klaar met haar verhaal. Dat gaat nog over 52 schijven voor er een oordeel klaar ligt. Dan is het maart en iedereen dit gedoe weer vergeten tot ze volgend jaar september weer in de startblokken staan voor de volgende reeks rellen over dit onderwerp.
Die vergelijking slaat natuurlijk als een tang op een varken.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:07 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Je bent niet anders dan een Afghaan die juicht bij Taliban-bedreigingen en zegt "Mooi, daar dus geen meisjes naar school"
Die een bezwaarschrift in volgend jaar. Vergeet het belanghebbende begrip niet hé?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
De organisatoren van het Kwakoefestival hebben dit jaar keihard uitgehaald naar de deelraad omdat ze bang waren dat blanken het zouden gaan organiseren. Er werden uitingen gedaan als "Kwakoe mag niet in handen van de slavenhouders vallen" en meer van dat soort fraais.
Ik kan me voorstellen dat heel wat mensen Kwakoe dus maar een racistisch festival vinden en dat het niet meer moet worden toegestaan.
Mee eens?
De schmink fabrikant gaat goud geld verdienen komende tijdquote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:07 schreef Danny het volgende:
[..]
Jup, helemaal mee eens. Riep ik ook al. Alle ouders, grootouders en kinderen die naar een intocht gaat in zwarte-pieten outfit.
niet reageren, hij trollt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Koop eens een willekeurige krant van vandaag en lees de voorpagina.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |