abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:11:27 #1
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132475369
Oorspronkelijke OP:

quote:
13s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 13:26 schreef shifto het volgende:
VN onderzoekt Zwarte Piet

Wut? :')

Ingrijpen bij Syrie ho maar, maar wel tijd en geld om sinterklaas te onderzoeken?

Kan iemand het mij zo uitleggen dat ik dit snap? :')
Het bericht:
quote:
VN onderzoekt Zwarte Piet
Het Nederlandse Sinterklaasfeest is momenteel onderwerp van een onderzoek van de Verenigde Naties. Een mensenrechtencommissie probeert uit te zoeken of Zwarte Piet een 'racistisch stereotype' is. Dat schrijft NRC.

Het onderzoek werd gestart nadat vier mensenrechtenrapporteurs van de VN informatie hadden ontvangen over Zwarte Piet. Volgens die informatie is Zwarte Piet 'in de kern racistisch'. De rapporteurs stuurden als reactie op de informatie begin dit jaar een brief aan Nederland waarin gesteld dat het Sinterklaasfeest niet opgenomen kan worden op de UNESCO-lijst voor immaterieel erfgoed zolang ‘betrokken gemeenschappen’ er hun goedkeuring niet aan hebben gegeven.

Die 'betrokken gemeenschappen' zijn groepen als Zwarte Piet is Racisme en de Surinaamse commissie voor herstelbetalingen. Die laatste groep eist geld van Nederland vanwege het slavernijverleden. De VN zal deze 'betrokken groepen' horen over de kwestie Zwarte Piet. De verwachting is dat deze groepen sterk afwijzend tegenover Zwarte Piet staan en mogelijk zelfs een financiële genoegdoening zullen eisen wegens geleden immateriële schade.

De discussie over Zwarte Piet is sinds enige jaren een jaarlijks terugkerend ritueel geworden, maar dit jaar woedt de discussie feller dan ooit. Gisteren lieten Sinterklaasorganisaties al weten zich in januari te gaan beraden op het toekomstige uiterlijk van Zwarte Piet. Dat leidde tot een paar positieve reacties, maar ook tot verbijstering en zelfs woede.
quote:
Dit jaar kan wel eens het laatste jaar zijn waarin Sinterklaas wordt gevierd. De Verenigde Naties willen namelijk niet alleen Zwarte Piet verbieden, maar het volledige Sinterklaasfeest.

Professor Verene Shepherd van de VN doet namelijk onderzoek naar ons Snieklaasfeest. Als hoofd van deze onderzoekscommissie bezoekt zij dit jaar ons land om het feest mee te maken. Als het aan haar ligt, zal het echter de laatste keer zijn dat de goedheiligman zijn verjaardag viert.

Het VN-onderzoek is nog lang niet afgerond, maar toch wil Shepherd al haar conclusies trekken. "De werkgroep kan niet begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat dit een terugkeer naar de slavernij is en dat in de 21ste eeuw dit feest moet stoppen", aldus de professor.

Niemand minder dan Mark Rutte zal het feest een halt moeten toeroepen. "De premier heeft de macht om dit te veranderen en om zijn invloed uit te oefenen op de groep die deze gewoonte in stand houdt."
VN wil Sintfeest volledig verbieden

quote:
VN-onderzoeker wil af van de Sint

Het hoofd van de werkgroep van de VN die onderzoek doet naar Zwarte Piet, vindt dat het Sinterklaasfeest in Nederland moet worden afgeschaft. In een interview met het programma EenVandaag zegt Verene Shepherd dat ze het een terugkeer vindt naar de slavernij.

Shepherd komt uit Jamaica. "Als ik, als zwart persoon, in Nederland zou wonen, zou ik me er tegen verzetten", aldus Shepherd. Ze vindt het beledigend. "Wij gaan toch ook niet de straat op en zeggen; dit is hoe alle blanke mensen eruit zien."

Oproep aan Rutte
Ze roept premier Rutte in het interview op om een einde te maken aan het Sinterklaasfeest. "De premier kan invloed uitoefenen op de groeperingen die de gewoonte in stand houden", aldus Shepherd. Wat haar betreft houden we het in Nederland bij de kerstman. "Waarom moeten er twee Santa Clauses zijn. Wat is er mis met één Santa Claus."

In het kader van het onderzoek bezoekt de werkgroep binnenkort Nederland om het Sinterklaasfeest mee te maken. Shepherd benadrukt dat het om haar persoonlijke mening gaat en dat ze nader onderzoek zal doen.
quote:
Kamer mengt zich in debat Sint

Een Kamerdelegatie die op bezoek is bij de Verenigde Naties in New York, wil een gesprek met de Jamaicaanse VN-functionaris Verene Shepherd, die gezegd heeft Nederland afmoet van het Sinterklaasfeest. In een interview met EenVandaag zegt ze dat ze het feest beschouwt als een terugkeer naar de tijden van de slavernij.

Shepherd is het hoofd van de VN-werkgroep die onderzoek doet naar de Nederlandse traditie. Zij zegt dat ze op persoonlijke titel spreekt, nog voor de werkgroep aan het werk is gegaan.

Opheldering
Het CDA-Kamerlid Madeleine van Toorenburg, die deel uitmaakt van de Kamerdelegatie, zei in het Radio 1 Journaal dat ze geschrokken is van de uitspraak en dat ze die ook "een beetje bizar" vindt.

Van Toorenburg vindt dat Shepherd als voorzitter van de werkgroep niet met zulke uitspraken vooruit mag lopen op het werk van haar commissie. Het afschaffen van het Sinterklaasfeest vindt ze een onzinnige opmerking.

Overigens is het onduidelijk of Shepherd op dit moment in New York is, en of de Kamerdelegatie haar te spreken krijgt.

Oproep
Shepherd doet in het interview een oproep aan premier Rutte om een eind te maken aan het Sinterklaasfeest. Wat haar betreft houdt Nederland het bij de kerstman.

Nog voor de huidige discussie over Sinterklaas en Zwarte Piet losbarstte, schreef 'Hoofdpiet' Erik van Muiswinkel in een opiniërend stuk over het Sinterklaasfeest "dat het wel vaststaat dat zwarte piet een vrolijk relikwie is uit racistische tijden".

Voor Van Muiswinkel is het afschaffen van het Sinterklaasfeest of van Zwarte Piet geen optie, maar wat hem betreft mag Piet wat minder zwart en wat minder knecht worden.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:14:02 #2
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_132475467
Orginele OP zegt precies wat ik denk. Gaan ze over dit zeiken maar doen ze niets in Syrië. Lekker geloofwaardig. :')
pi_132475493
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:01 schreef ZodiaX het volgende:
Pietitie bijna 1 miljoen likes! *O*
En dat binnen anderhalve dag lijkt me al een voldoende statement.

Waarmee wordt aangetoont:

-Zwarte Piet is gewoon Zwarte Piet, niks meer, niks minder.
-Handen af van het traditionele Sinterklaasfeest
-Men ervaart Zwarte Piet niet als iets racistisch
-Men is het oneens met het wegzetten als racist door de anti Zwarte Pieten activisten

Want: Zwarte Piet IS niet racistisch

Ik denk dat voornamelijk dat stellige wegzetten als racist door de anti Zwarte Pieten activisten deze grote respons verklaart.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:15:07 #4
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_132475503
Zwarte Piet hoeft toch helemaal niet te verdwijnen?
Als we zorgen dat het kroeshaar en de rode lippen verandert worden kan zwarte Piet zelfs een prima rol spelen.

Laat zwarte Piet de hoofdpiet zijn, met groene ,gele, rode, witte, oranje en paarse hulppieten.
Of meerdere zwarte hoofdpieten met meerdere gekleurde hulppieten, zo is elke kleur vertegenwoordigd.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 15:15:45 #5
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132475522
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:15 schreef Flow3r het volgende:
Zwarte Piet hoeft toch helemaal niet te verdwijnen?
Als we zorgen dat het kroeshaar en de rode lippen verandert worden kan zwarte Piet zelfs een prima rol spelen.

Laat zwarte Piet de hoofdpiet zijn, met groene ,gele, rode, witte, oranje en paarse hulppieten.
Of meerdere zwarte hoofdpieten met meerdere gekleurde hulppieten, zo is elke kleur vertegenwoordigd.
Waarom? Alleen maar om een handjevol zeurders tevreden te stellen?
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_132475535
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:15 schreef Flow3r het volgende:
En waarom?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_132475540
Doordat deze non-discussie volledig uit de hand aan het lopen is wordt het racisme alleen maar meer aangewakkerd.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:16:37 #8
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132475552
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:15 schreef Danny het volgende:

[..]

Precies daarom.
pi_132475577
In de liedjes wordt alleen over Zwarte Piet gezongen. Moet je weer uit gaan leggen waarom de rode, groene, paarse, ultraviolette en anaalkleurige Pieten niet worden genoemd. -O-
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_132475590
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:16 schreef Heufd het volgende:

[..]

Precies daarom.
Weet jij dan misschien ook een plastisch chirurg die mijn tenen kan verlengen? :)
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 15:17:51 #11
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132475603
quote:

[..]

Precies daarom.
Nou, eens kijken wat IK graag wil en dan ook stampvoeten en huilebalken. Zo makkelijk is het blijkbaar.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 15:18:04 #12
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132475614
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Weet jij dan misschien ook een plastisch chirurg die mijn tenen kan verlengen? :)
:D
pi_132475625
Leuk om te zien hoeveel animo er is voor zwarte Piet :Y
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:18:40 #14
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132475633
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:17 schreef Ferdo het volgende:
In de liedjes wordt alleen over Zwarte Piet gezongen. Moet je weer uit gaan leggen waarom de rode, groene, paarse, ultraviolette en anaalkleurige Pieten niet worden genoemd. -O-
Ja, goed punt, laten we het houden zoals het is, anders moeten we al die liedjes aan gaan passen??? :')
pi_132475637
Ben alleen benieuwd of dit volgend jaar WEER is?/ Dat zou kansloos zijn
pi_132475646
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:58 schreef 123dudeguys het volgende:
Nederland heeft zo weinig cultuur dat ze zich met 900.000 likes verbinden aan een stereotype karikatuur van zwarte kindslaven.
Het is slechtgesteld met NL. Wat een minderwaardigheidscomplex.
Kindslaven? Heb je het nu over de laatste theorie?

Misschien heb ik een roze bril op, maar voor mij zijn alle kinderen belangrijk ongeacht achtergrond. Ook de kinderen die zich gediscrimineerd voelen

En ja, wanneer het niet duidelijk is voor veel jonge kinderen hoe en waarom Sinterklaas gevierd werd, falen we toch een beetje als samenleving. Volgens mij is het helemaal niet onderzocht en zijn jonge niet meer gelovigen totaal niet onderwezen qua dit feest, terwijl elk feest tot diep in historie besproken is.

Ik wil het feest niet verboden zien, maar de historie van zwarte piet als aanvulling mag best onderzocht worden. Mijn gevoel zegt me (door de pagekleding, en met een beetje onderzoek weet iedereen waar deze voor staat) dat het knechten waren en geen slaven. Dat het zelfs alleen nazaten waren van mensen van stand. Het is nl niet zo dat alleen blanken mensen van stand hadden. In elk land is dit aanwezig. Of ik moet het mis hebben.

En ook al staat de VN achter het feest van Iran, ook daar hebben ze verschillende uitleg van het het feest Noroez wat eigenlijk niet is onderzocht, zou ik het best wel onderzocht willen hebben
quote:
Volgens een theorie zou de traditie afkomstig zijn uit het zoroastrisme, een Perzische religie. De zwarte figuren zouden vuurbewakers moeten voorstellen wier huid zwartgeblakerd is omdat ze aan het eind van het jaar bij mensen langsgingen en hen aanspoorden om hun oude spullen te verbranden. Door de rook werd hun huid zwart.

Een andere theorie is dat Hajji Firuz stamt uit ouder tijden waarin zwarte slaven door de steden trokken om te zingen voor de plaatselijke bevolking.
Waar wij onderhand een waslijst aan theorieën hebben. En lees in het topic dat er onderhand al weer twee bij zijn gekomen.

En ja, elkaar (want dat lees ik ook) voor nazi en racist uitmaken helpt een discussie ook niet echt.

Laat er maar een onderzoek komen, maar ook meer voorlichting daarna. Geen enkel kind moet zich gediscrimineerd voelen (ze kennen het woord nog niet vaak trouwens) Ik ga er verder niet over uitweiden, maar het is nog niet zolang geleden dat mijn nichtje als enige van haar vriendjes buiten een feest werd gesloten om haar afkomst.

Ik en mijn hele schoonfamilie (we waren al bezig met zelf versiering maken) zijn gek op dit feest. Ik wil alleen wel dat geen enkel kind zich buiten dit feest voelt staan omdat het niet duidelijk is. Voorlichting is dus wel degelijk belangrijk voor wanneer ze net niet meer in sinterklaas geloven want wanneer volwassen mensen zich door dit feest gediscrimineerd voelen brengen ze dit domweg op hun kinderen over. Zoals ook toegegeven werd in dat interview. Hoe mensen buiten Nederland denken vind ik niet zo interessant, want die denken nu ook selectief over wie schuldig zijn aan slavernij, maar de mensen die hier onderhand al twee generaties wonen zijn in mijn ogen net zo goed Nederlander als wie dan ook, en noem ze al helemaal geen gasten. Ben dus wel blij dat mensen het benoemen zodat op scholen al dan niet deze angst weggenomen kan worden, want het valt mij op dat we steeds meer op eilandjes leven binnen de samenleving.

Ik zie in zo enorm veel discussies "jullie westerlingen zijn schuldig aan slavernij" erbij gehaald worden, dus ook daar falen scholen in, want geen enkel land is daar onschuldig aan. Ook de voorvaderen van de racismeroepers niet. Maar is denk ik selectief uitgebannen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_132475647
quote:

[..]

En waarom niet? Is die zwarte piet zo belangrijk? Volgens mij kunnen we het feest prima zonder vieren
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 15:19:15 #18
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132475656
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:18 schreef Heufd het volgende:

[..]

Ja, goed punt, laten we het houden zoals het is, anders moeten we al die liedjes aan gaan passen??? :')
Net zo goed als 'ja laten we het aanpassen, anders gaat er volgend jaar weer iemand huilen'.
pi_132475658
quote:
13s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:16 schreef eight het volgende:
Doordat deze non-discussie volledig uit de hand aan het lopen is wordt het racisme alleen maar meer aangewakkerd.
Racisme? Ik ben ervan overtuigd dat het leeuwendeel van de vermeende benadeelde groep dit al net zo'n non-discussie vindt als het grootste deel van de andere Nederlanders. Die moet je er dan ook niet collectief op aanvallen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:19:36 #20
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_132475669
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:18 schreef Sunshineboy91 het volgende:
Tot aan de VN opspelen lijkt mij wel een beetje de climax.

Trouwens, voor de nuance: http://www.volkskrant.nl/(...)van-kindslaven.dhtml
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_132475679
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:19 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

En waarom niet? Is die zwarte piet zo belangrijk? Volgens mij kunnen we het feest prima zonder vieren
Blijkbaar is ie belangrijk, anders was deze commotie er niet?
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 15:20:05 #22
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_132475693
quote:

[..]

Precies daarom.
Ooh, dan weet ik ook nog wel wat te verzinnen.

Oh nee, toch niet, ik zeik niet om het zeiken...
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 15:20:07 #23
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132475695
quote:

[..]

Alles kan, maar waarom zouden wij als volk een feest afschaffen of aanpassen vanwege een hele kleine groep mensen die menen zich beledigd te moeten voelen?
pi_132475709
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:18 schreef Heufd het volgende:

[..]

Die we al sinds mensheugenis zingen. Nee, dan is veranderen enkel om het veranderen een beter idee. :')
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:20:37 #25
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_132475714
quote:

[..]

En wat is er mis mee om anderen tevreden te stellen en daarmee ben je meteen van het gezeur af?
pi_132475718
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:20 schreef Danny het volgende:

[..]

Alles kan, maar waarom zouden wij als volk een feest afschaffen of aanpassen vanwege een hele kleine groep mensen die menen zich beledigd te moeten voelen?
echt 0.8 procent van de bevolking misschien :') laten we er een referendum over houden!
pi_132475722
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:18 schreef Sunshineboy91 het volgende:
De adem van zulke types is helaas nog langer dan hun tenen.
pi_132475733
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:19 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Racisme? Ik ben ervan overtuigd dat het leeuwendeel van de vermeende benadeelde groep dit al net zo'n non-discussie vindt als het grootste deel van de andere Nederlanders. Die moet je er dan ook niet collectief op aanvallen.
say what?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 15:21:17 #29
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_132475741
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:19 schreef t-8one het volgende:

[..]

Ik vind de onze leuker,
[Upd] 'Zwarte Piet was kindslaaf'
Juist voor de comments..
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 15:22:03 #30
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_132475770
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:20 schreef Flow3r het volgende:

[..]

En wat is er mis mee om anderen tevreden te stellen en daarmee ben je meteen van het gezeur af?
Heb jij kinderen? :o

Die hebben het dan goed bij jou ;)

woensdag 23 oktober 2013 @ 15:22:04 #31
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_132475774
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:21 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik vind de onze leuker,
[Upd] 'Zwarte Piet was kindslaaf'
Juist voor de comments..
Geschreven door Djeez :D
ok, lets go again
danku lieve fans
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 15:22:17 #32
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132475778
quote:

[..]

Zoals ik al zei; als je mensen die zeuren om niks tóch hun zin geeft BLIJVEN ze zeuren. Als ik nu ga zeuren over winkels met buitenlandse namen gaan we die toch ook niet meteen aanpassen omdat ik anders door blijf zeuren? Waarom deze groep WEL hun zin geven?
pi_132475780
Ik ben 21 maar dit is echt het eerste jaar dat het zo erg is, was dat 15 jaar geleden ook zo? Had er dan niks van meegekregen :P
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:22:24 #34
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132475789
We moeten het niet aanpassen om van het gezeur af te zijn, maar we moeten het aanpassen omdat Zwarte Piet zoals hij nu is racistische elementen heeft die gemakkelijk anders kunnen.
pi_132475795
quote:

[..]

En de volgende groep die ergens over ontvreden is ook ook maar tevreden stellen??
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 15:23:15 #36
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132475826
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:22 schreef yvonne het volgende:

[..]

Heb jij kinderen? :o

Die hebben het dan goed bij jou ;)
Dat wordt een stel verwende nesten. Net zoals iedereen die in alles maar meteen z'n zin krijgt.
  † In Memoriam † woensdag 23 oktober 2013 @ 15:23:17 #37
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_132475827
quote:

[..]

Dit ga je niet menen... -O-
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:23:21 #38
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132475829
quote:
13s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:16 schreef eight het volgende:
Dat is toch ook echt voor een groot deel de schuld van die mensen die zo simpel zijn dat ze de actie van enkele actievoerders weten te betrekken op gehele bevolkingsgroepen
Krekker is de bom!
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:23:24 #39
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_132475835
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:22 schreef Sunshineboy91 het volgende:
Ik ben 21 maar dit is echt het eerste jaar dat het zo erg is, was dat 15 jaar geleden ook zo? Had er dan niks van meegekregen :P
15 Jaar geleden had zwarte piet nog gewoon een Roe en nam hij je mee in de zak naar Spanje als je niet luisterde. Maar dat doet zwarte piet tegenwoordig ook niet meer.
ok, lets go again
danku lieve fans
pi_132475837
quote:

[..]

Zwarte piet is (met uitzondering van de mensen die het als kindslaven zien) geen moment als slaaf weggezet dus waarom zonder?Ik ben best in voor een historisch onderzoek door verschillende historici, maar ik geloof nog steeds niet dat zwarte piet een slaaf is door zijn pagekleding. Al vaker gezegd en uitleg staat in eerdere post.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_132475838
quote:

[..]

Lol dan krijgt ie VN commissie het nog druk _O-
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:23:29 #42
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_132475842
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:22 schreef Danny het volgende:

[..]

Zoals ik al zei; als je mensen die zeuren om niks tóch hun zin geeft BLIJVEN ze zeuren. Als ik nu ga zeuren over winkels met buitenlandse namen gaan we die toch ook niet meteen aanpassen omdat ik anders door blijf zeuren? Waarom deze groep WEL hun zin geven?
Omdat deze groep hier woont en leeft net als jij en ook zij een leuk Sinterklaasfeest verdienen.
Bovendien wordt deze groep alleen maar groter in de toekomst.
pi_132475855
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:20 schreef Danny het volgende:

[..]

We passen toch continu dingen aan? Waarom is die zwarte piet zo heilig? Na 2 jaar is iedereen het toch alweer vergeten, waar maak je je druk om.
pi_132475858
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:22 schreef Heufd het volgende:
We moeten het niet aanpassen om van het gezeur af te zijn, maar we moeten het aanpassen omdat Zwarte Piet zoals hij nu is racistische elementen heeft die gemakkelijk anders kunnen.
We moeten helemaal niets...
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 15:23:59 #45
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132475861
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:22 schreef Heufd het volgende:
Omdat JIJ en een groepje anderen dat vindt bedoel je neem ik aan?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:24:16 #46
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132475868
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:23 schreef Danny het volgende:

[..]

Omdat JIJ en een groepje anderen dat vindt bedoel je neem ik aan?
Omdat het zo is.
pi_132475874
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:23 schreef Walder_Frey het volgende:

[..]

We moeten helemaal niets...
Precies.
pi_132475876
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:24 schreef Heufd het volgende:

[..]

Omdat het zo is.
Volgens de wet ook ja?
  † In Memoriam † woensdag 23 oktober 2013 @ 15:24:35 #49
341203 3-voud
pi_132475877
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:23 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Omdat deze groep hier woont en leeft net als jij en ook zij een leuk Sinterklaasfeest verdienen.
En de grotere groep die er reeds is kan een schop in de kont krijgen?
Wat mankeert je?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:24:41 #50
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_132475885
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:23 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

We passen toch continu dingen aan? Waarom is die zwarte piet zo heilig? Na 2 jaar is iedereen het toch alweer vergeten, waar maak je je druk om.
Zwarte Piet is heilig omdat 99% van de kinderen in NL dit feest viert.
ok, lets go again
danku lieve fans
pi_132475898
Waarom zijn de gevoelens van de pro-ZP-mensen "echt" en van de anti-ZP-mensen "aangepraat"?
pi_132475904
Als het racistisch IS waarom is het dan niet getoetst aan de wet? :')
pi_132475908
quote:

[..]

De zoveelste theorie die niet gestaafd is op onderzoek van een historicus. Ik zag die ijzeren ketting ook niet
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 15:25:40 #54
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132475917
quote:

[..]

En sint en piet komen al sinds mensenheugnis. Ik zie nog steeds nul komma nul reden om er ook maar IETS in aan te passen. Sterker nog; ik stoor me er (als NIET gelovige notabene) nog steeds aan dat hij geen kruis meer op z'n mijter en boek heeft.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:25:51 #55
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_132475921
Deze hele discussie creëert meer racisme dan dat het racisme tegenwerkt.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_132475922
quote:

[..]

Sinds wanneer verdien je dat?
Verdien ik ook dat Pasen zodanig moet worden aangepast dat ik geen tak in m'n huis hoef te zetten? Kunnen we Kerst ook zodanig aanpassen dan ik niet elk jaar verplicht naar Wham moet luisteren? Ik leef hier dus volgens jou heb ik ook recht op een leuke Kerst.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 15:26:09 #57
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132475934
quote:

[..]

Omdat het zo is.
want jij een klein groepje zegt dat en trekt daarbij de racisme kaart.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:26:12 #58
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_132475937
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:24 schreef 3-voud het volgende:

[..]

En de grotere groep die er reeds is kan een schop in de kont krijgen?
Wat mankeert je?
Nee? De grote groep die er reeds is kan mede voor zwarte Piet blijven spelen,alleen met gekleurde hulppieten erbij, ik zie het probleem niet zo?
pi_132475940
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:25 schreef ZodiaX het volgende:
my point exactly
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:26:23 #60
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_132475945
Dag Zwarte Piet, dag, dag, dag en tot nooit meer ziens. Dit gaat men zingen als 5 december 2013 ten einde komt. (8>
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:26:27 #61
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_132475949
-edit- nee

[ Bericht 97% gewijzigd door paddy op 23-10-2013 15:56:03 ]
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_132475957
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:26 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Nee? De grote groep die er reeds is kan mede voor zwarte Piet blijven spelen,alleen met gekleurde hulppieten erbij, ik zie het probleem niet zo?
Omdat het iets is wat een andere groep niet wilt?
pi_132475963
Volgens mij zijn Nederlanders een beetje moe aan het worden van te "moeten" aanpassen aan de meningen en gedachten van minderheden.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:27:14 #64
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_132475987
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:25 schreef ZodiaX het volgende:
Ja, dat lijkt er zeker op, jammer
pi_132475988
quote:

[..]

Dus Piet is een neger omdat hij een Moor was? Maar de Moren waren toch juist geen negers, maar Noord-Afrikaanse moslims. Dus wat is het nou? :?
pi_132475990
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:26 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Dat is helemaal het omgekeerde :')

Kunnen we gewoon alles veranderen. Wat is het probleem als we kerst vieren zonder kerstbomen? Hebben we ook geen last van al die naalden.

We hoeven toch niet alles aan te passen omdat 5% het er niet mee eens is? Dat is wel extreem tolerant.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:27:20 #67
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132475992
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:26 schreef Danny het volgende:

[..]

want jij een klein groepje zegt dat en trekt daarbij de racisme kaart.
Snap jij echt niet hoe Zwarte Piet voor sommigen als pijnlijk ervaren kan worden?
pi_132475994
quote:

[..]

Dus? Zwichten maar?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:27:31 #69
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_132475997
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:26 schreef Jellereppe het volgende:
Dag Zwarte Piet, dag, dag, dag en tot nooit meer ziens. Dit gaat men zingen als 5 december 2013 ten einde komt. (8>
:D :P
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:27:38 #70
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_132476003
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:25 schreef paddy het volgende:

[..]

De zoveelste theorie die niet gestaafd is op onderzoek van een historicus. Ik zag die ijzeren ketting ook niet
Ohw, ik wil best geloven dat de basis van Zwarte Piet hieraan verwant is. Maar de bij de huidige zwarte piet dacht tot een week geleden niemand aan een kindslaaf.
Kinderen zien gewoon een grappige gek uitziende man/vrouw en denken echt niet aan slaven of domme negers.
ok, lets go again
danku lieve fans
pi_132476009
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:27 schreef Heufd het volgende:

[..]

Snap jij echt niet hoe Zwarte Piet voor sommigen als pijnlijk ervaren kan worden?
Ben je serieus?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:28:01 #72
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132476022
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:27 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Ben je serieus?
ja
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:28:38 #73
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_132476040
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:27 schreef Flow3r het volgende:

[..]

:D :P
Een creatieve bui, dat heb je soms, my lady. (8>
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:28:42 #74
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_132476043
quote:

[..]

Och, voor velen is het ook pijnlijk als hun favo voetbalclubje verliest.
ok, lets go again
danku lieve fans
pi_132476047
quote:

[..]

Dan vieren ze het in eigen kring met gekleurde Pieten
pi_132476052
quote:

[..]

Nee, dat snap ik echt niet.
Meestal komt men niet verder dan 'ja blanken verven zich zwart en ik ben van nature zwart en daarom ben ik ontzettend gekwetst! Helemaal omdat ze opeens knechten zijn van een blanke vent. Dat dit kan in Nederland!'

Dat slaat gewoon nergens op.
pi_132476057
quote:

[..]

Jawel, maar er zijn zoveel dingen die een ander kan kwetsen.

Moeten we die allemaal maar afschaffen?
pi_132476060
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:28 schreef Heufd het volgende:

[..]

ja
Zal ik eens opsommen wat ik als pijnlijk ervaar in dit land?
pi_132476066
quote:

[..]

Omdat het zo is.
Altijd leuk, mensen die beweren dat ze de waarheid in pacht hebben. :')
pi_132476070
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:29 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Neen
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:29:32 #81
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132476074
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:28 schreef t-8one het volgende:

[..]

Is toch wel van een andere orde dan je racistisch bejegend voelen.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 15:29:34 #82
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132476077
quote:

[..]

nee.
met de beste wil van de wereld niet. Tenzij je extreem gevoelig bent voor dingen die niemand die nog in leven is ooit heeft meegemaakt en je daar nu nog iedereen de schuld van geeft. Maar dan moet je eigenlijk gewoon hulp zoeken.
pi_132476082
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:29 schreef Heufd het volgende:

[..]

Vind jij ja
pi_132476086
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:29 schreef Sunshineboy91 het volgende:

[..]

Neen
;-)
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:30:04 #85
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132476098
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:25 schreef Sunshineboy91 het volgende:
Als het racistisch IS waarom is het dan niet getoetst aan de wet? :')
Omdat wij nu nog in de bezwaarfase zitten ;) Beroep bij de rechter aantekenen kan pas daana.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_132476099
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:24 schreef t-8one het volgende:

[..]

Stel nu er worden wat kleine aanpassingen gedaan (overigens geen voorstander van) , de kleinste kinderen van nu zullen het niet doorhebben en de wat oudere kinderen geloven waarschijnlijk toch al niet meer.
Uiteindelijk kan het weinig kwaad lijkt me alleen het idee erachter staat me tegen.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 15:30:09 #87
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132476101
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:28 schreef t-8one het volgende:

[..]

verbieden dat Feijenoord verliest dan maar ^O^
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:30:22 #88
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_132476106
Augustus 2014 richt ik een commando eenheid op. De eerste de beste die over zwarte piet begint te zeiken schieten we aan bakflappen.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:30:26 #89
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_132476110
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:29 schreef Heufd het volgende:

[..]

voor sommigen niet hoor.
ok, lets go again
danku lieve fans
pi_132476116
quote:
3s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:30 schreef Ryon het volgende:

[..]

Omdat wij nu nog in de bezwaarfase zitten ;) Beroep bij de rechter aantekenen kan pas daana.
Nee hoor hoeft helemaal niet :')
pi_132476121
quote:

[..]

Vandaar die 20 bezwaren in een land van 17 miljoen mensen.

Echt lekker belangrijk ja.
pi_132476126
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:30 schreef Danny het volgende:

[..]

Ben je voor Feyenoord??
pi_132476127
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:25 schreef Danny het volgende:

[..]

En sint en piet komen al sinds mensenheugnis. Ik zie nog steeds nul komma nul reden om er ook maar IETS in aan te passen. Sterker nog; ik stoor me er (als NIET gelovige notabene) nog steeds aan dat hij geen kruis meer op z'n mijter en boek heeft.
Is kennelijk ook aanstootgevend of zo, zo'n kruis. :')
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 15:30:54 #94
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132476128
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:29 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Dat is onbelangrijk, tenzij je een minderheid bent en de racismekaart kunt trekken?
pi_132476130
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:25 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik zie in die afbeeldingen ook niet direct slaven hoor :')

Sterker nog: ik denk dat ze het beter hadden dan de gemiddelde burger in die tijd.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:31:09 #96
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132476135
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:30 schreef Sunshineboy91 het volgende:

[..]

Nee hoor hoeft helemaal niet :')
Euh.. oké?
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_132476138
quote:

[..]

Voorstander!
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:31:17 #98
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_132476143
Naja, ik vind het overtrokken reacties allemaal. :O

Ik zie geen enkel probleem met een zwarte Hoofdpiet die vergezeld wordt door gekleurde hulppieten.
Rekening houden met anderen heeft nog nooit iemand kwaad gedaan.
pi_132476152
quote:

[..]

Dat is onbelangrijk, tenzij je een minderheid bent en de racismekaart kunt trekken?
Juist.
pi_132476153
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:31 schreef Ryon het volgende:

[..]

Euh.. oké?
Wat is je punt? Waarom ga je niet obv racisme zwarte piet aan de wet toetsen? Als het volgens de wet racisme is dan is het pas racisme
pi_132476158
quote:
3s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:30 schreef Ryon het volgende:

[..]

De intentie van dit feest is niet racistisch.
pi_132476174
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:31 schreef Flow3r het volgende:

Ik zie geen enkel probleem met een zwarte Hoofdpiet die vergezeld wordt door gekleurde hulppieten.
Zo kun je met alles wel rekening houden. Heeft Wakker Dier al geklaagd over de "misbruik" van het paard? Of what's next?
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 15:32:27 #103
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132476175
quote:

[..]

Ben je voor Feyenoord??
Ja, ik ben geboren Rotterdammer man. (vandaar het ongenuanceerde. zit in m'n bloed vrees ik. toch ben ik best een geschikte kerel hoor :))
  † In Memoriam † woensdag 23 oktober 2013 @ 15:32:37 #104
341203 3-voud
pi_132476184
Klagen die mensen ook als hun kinderen cadeautjes krijgen van Zwarte Piet?
pi_132476186
quote:

[..]

Ben je voor Feyenoord??
Zou je idd. niet denken als je kijkt naar hoeveel ajax-mods er in vbl zitten
pi_132476189
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:29 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Nee, dat snap ik echt niet.
Meestal komt men niet verder dan 'ja blanken verven zich zwart en ik ben van nature zwart en daarom ben ik ontzettend gekwetst! Helemaal omdat ze opeens knechten zijn van een blanke vent. Dat dit kan in Nederland!'

Dat slaat gewoon nergens op.
Het slaat ook als kut op dirk .
Het is 1 grote drampartij van een handjevol tere zieltjes die overal racisme in zien. En het ellendige is dat ze nog hun zin krijgen ook. Zie Plasterk. En zo begint het gemorrel en voor je het weet is Sinterklaas naar de klote
Nog maar een keer:
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:33:13 #107
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_132476201
quote:

Een Zwarte Hoofdpiet nog wel, dat is pas racisme.
pi_132476203
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:32 schreef Danny het volgende:

[..]

Ja, ik ben geboren Rotterdammer man. (vandaar het ongenuanceerde. zit in m'n bloed vrees ik. toch ben ik best een geschikte kerel hoor :))
Goedzo _O_
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:33:56 #109
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_132476223
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:32 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Zo kun je met alles wel rekening houden. Heeft Wakker Dier al geklaagd over de "misbruik" van het paard? Of what's next?
Wie weet komt dat ook nog, best zielig zo'n paard tussen al die drukke mensen :P
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 15:33:57 #110
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132476225
quote:

Ik zie geen enkel probleem met een moslima zonder boerka.
Ik zie geen enkel probleem met een supermarkt zonder halalproducten.
Ik zie geen enkel probleem met het niet langer benoemen van tofumeuk als vlees (vegetarische kipspiezen, really?!)

Ik zeg; aanpassen!
pi_132476232
quote:

Vertel dat aan die zeikerds.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:34:15 #112
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_132476234
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:32 schreef eight het volgende:

[..]

Voel je je gediscrimidingust?
Bel de VN!
ok, lets go again
danku lieve fans
pi_132476239
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:32 schreef 3-voud het volgende:
Bij intocht Sint in Den Haag is elk jaar ruim de helft van de mensen die staan te juichen zwart.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 15:34:25 #114
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132476240
quote:

[..]

Kwestie van tijd.
pi_132476243
quote:

Als je het overtrokken vind, waarom zouden we dan uberhaupt iets veranderen.
Sorry maar je beweegredenen zijn mij volstrekt onduidelijk.
pi_132476250
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:24 schreef t-8one het volgende:

[..]

Oorspronkelijk werd door Sinterklaas enkel aan arme jongetjes voedsel gegeven. Kort geleden betaalden we hier nog met guldens. Er veranderen dagelijks dingen in onze gewoontes.

Who gives a fuck. Die kinderen weten na 2 jaar niet beter.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2013 15:35:02 ]
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:35:06 #117
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_132476255
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:33 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Een Zwarte Hoofdpiet nog wel, dat is pas racisme.
Dan maken we de hoofdpiet paars en doet de zwarte piet gewoon mee met de rode, oranje , witte en gele pieten ~O>
pi_132476258
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:34 schreef Danny het volgende:

[..]

Kwestie van tijd.
Misschien maak ik nu zelf wel slapende honden wakker. Om maar in de dierensferen te blijven. :')
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 15:35:17 #119
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132476261
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:32 schreef eight het volgende:

[..]

ik neem geen modjes aan he :) Buiten dat de modjes als het goed is onpartijdig hun taken uitvoeren natuurlijk.
pi_132476270
quote:

[..]

Dat zal vermoedelijk decennia geleden al gebeurd zijn. Ik verwacht echter nog wel vragen over het marsepeinen varken en de kleur van de gemiddelde chocoladeletter.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:35:48 #121
241662 Jian
Well, well, well
pi_132476273
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:30 schreef macca728 het volgende:

[..]

Vandaar die 20 bezwaren in een land van 17 miljoen mensen.

Echt lekker belangrijk ja.
Dit dus, je hebt in Nederland groeperingen die vinden dat je niet moet stampen in het bos omdat je anders de kabouters stoort die omvangrijker zijn dan dit clubje en daar besteden we toch ook geen serieuze aandacht aan.
pi_132476288
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:34 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Oorspronkelijk werd door Sinterklaas enkel aan arme jongetjes voedsel gegeven. Kort geleden betaalden we hier nog met guldens. Er veranderen dagelijks dingen in onze gewoontes.

Het gaat erom dat je niet moet toegeven aan gedram van een handjevol mensen die zich gekwetst voelen en overal racisme in zien. Dat is het punt.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:36:22 #123
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_132476297
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:32 schreef 3-voud het volgende:
Zwarte Piet is racistisch en een gooi terug naar de tijd van slavernij en kolonisme en dient derhalve afgeschaft te worden. Een schop onder de kont van de pieten zodat ze weer terugkeren naar 1851 is derhalve wat ze verdienen als 5 december 2013 teneinde komt. We zitten in de 21ste eeuw en de honden lusten hier zelfs geen brood van. Dus laten we doen wat verstandig is en Zwarte Piet een halt toeroepen. Dit kan niet meer door de beugel, laat daar geen misverstand over bestaan. (8>

Zelfs de Verenigde Naties trekken dit zich aan, dan weet je dat er stront aan de knikker zit.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jellereppe op 23-10-2013 15:42:46 ]
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:36:22 #124
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132476298
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:34 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Als je het overtrokken vind, waarom zouden we dan uberhaupt iets veranderen.
Sorry maar je beweegredenen zijn mij volstrekt onduidelijk.
Als het jou niet uitmaakt of Zwarte Piet nou zwart is of rood, groen, blauw of geel, dan kan Zwarte Piet toch rood, groen, blauw of geel worden omdat een andere groep het ongemakkelijk vindt dat Zwarte Piet zwart is.
pi_132476305
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het gaat erom dat je niet moet toegeven aan gedram van een handjevol mensen die zich gekwetst voelen en overal racisme in zien. Dat is het punt.
Een principe kwestie over de rug van de kinderen? ;(
pi_132476310
quote:

Nogal racistisch deze post. Waarom is de zwarte de hoofdpiet?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:36:56 #127
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_132476312
quote:

[..]

Prima, als we het dan wel zelf mogen bepalen en het ons niet laten opleggen door een paar tuthola's die het hele feest nog nooit hebben gevierd.

Ik erken ook niet dat het voor buitenstaanders nogal vreemd overkomt, mijn Philipijnse collega's hebben ook zo hun bedenkingen bij Zwarte Piet.
ok, lets go again
danku lieve fans
pi_132476315
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:36 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Zwarte Piet is racistisch en een gooi terug naar de tijd van slavernij en kolonisme en dient derhalve afgeschaft te worden. Een schop onder de kont van de pieten zodat we weer terugkeren naar 1851 is derhalve wat hij verdient als 5 december 2013 voorbij is. We zitten in de 21ste eeuw en de honden lusten hier zelf geen brood van. Dus laten we dien wat verstandig is en Zwarte Piet een halt toeroepen. Dit kan niet meer door de beugel, laat daar geen misverstand over bestaan. (8>
Oh? Jurisprudentie?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:37:11 #129
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132476321
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:31 schreef Sunshineboy91 het volgende:

[..]

Wat is je punt? Waarom ga je niet obv racisme zwarte piet aan de wet toetsen? Als het volgens de wet racisme is dan is het pas racisme
Dat zeg ik toch.. Er is bezwaar gemaakt tegen een evenement waar men met Pieten werkt. Eerst is het aan het bestuur om zich daar over te doen laten uitspreken in het antwoord op bezwaar. Daarna kan men in beroep gaan bij de rechter en de traditie zwarte Piet laten toetsen aan art 1 Grondwet en artikel 14 EVRM (verbod op discriminatie). Ik zou ook artikel 4 eerste lid EVRM erbij nemen trouwens (verbod op slavernij en dwangarbeid). Gewoon omdat het kan. Mocht de Nederlandse rechter het allemaal niets vinden, kan je het uiteindelijk ook nog vragen aan het Europese Hof van de Rechten van de Mens, wat de hoogste rechter is in Europa.

Mocht dat niet snel genoeg gaan dan kan men de mensen die zich als Zwarte Piet schminken vervolgen op grond van artikel 137c Str (belediging op grond van ras). Er zijn opties te over waar spoedig gebruik van gemaakt kan worden.
--
  † In Memoriam † woensdag 23 oktober 2013 @ 15:37:21 #130
341203 3-voud
pi_132476327
quote:
Maar wie moet nu rekening houden met wie?
Die paar klagers met de Nederlandse kinderen die nergens slavernij in zien, of heel het land met die paar klagers?

Vertel eens?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:37:28 #131
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_132476332
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:36 schreef Heufd het volgende:

[..]

Als het jou niet uitmaakt of Zwarte Piet nou zwart is of rood, groen, blauw of geel, dan kan Zwarte Piet toch rood, groen, blauw of geel worden omdat een andere groep het ongemakkelijk vindt dat Zwarte Piet zwart is.
Vind ik ook hoor, wat een gedoe en zo makkelijk op te lossen
pi_132476333
donder nou gwn op iedereen die zegt dat het racistisch IS. Je maakt je daarmee zo totaal belachelijk :')
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 15:37:38 #133
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_132476339
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Dus Piet is een neger omdat hij een Moor was? Maar de Moren waren toch juist geen negers, maar Noord-Afrikaanse moslims. Dus wat is het nou? :?
Berbers om precies te zijn.

Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 15:37:45 #134
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132476342
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:33 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Wie weet komt dat ook nog, best zielig zo'n paard tussen al die drukke mensen :P
vooral dat het paard tussen de zwarten inloopt is schokkend te noemen
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:38:04 #135
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_132476351
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:36 schreef Cracka-ass het volgende:
Nogal racistisch deze post. Waarom is de zwarte de hoofdpiet?
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:35 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Dan maken we de hoofdpiet paars en doet de zwarte piet gewoon mee met de rode, oranje , witte en gele pieten ~O>
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:38:47 #136
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132476376
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:37 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Zolang de andere groep wat minder bekrompen hierop reageert inderdaad.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 15:38:53 #137
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132476380
quote:

Who gives a fuck.
De mensen die het voor alle kinderen proberen te verzieken kennelijk. Mijn voorstel is om die nou eens een keer NIET hun zin te geven.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:39:21 #138
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_132476396
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:32 schreef Danny het volgende:

[..]

Waar ben je dan geschikt voor?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_132476402
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:38 schreef Danny het volgende:

[..]

De mensen die het voor alle kinderen proberen te verzieken kennelijk. Mijn voorstel is om die nou eens een keer NIET hun zin te geven.
de kinderen interesseert het echt niks.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 15:39:35 #140
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132476407
quote:

[..]

Zwarte Piet is racistisch en een gooi terug naar de tijd van slavernij en kolonisme en dient derhalve afgeschaft te worden. Een schop onder de kont van de pieten zodat ze we weer terugkeren naar 1851 is derhalve wat ze verdienen als 5 december 2013 teneinde komt. We zitten in de 21ste eeuw en de honden lusten hier zelfs geen brood van. Dus laten we doen wat verstandig is en Zwarte Piet een halt toeroepen. Dit kan niet meer door de beugel, laat daar geen misverstand over bestaan. (8>

Zelfs de Verenigde Naties trekken dit zich aan, dan weet je dat er stront aan de knikker zit.
not feeding this troll...
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:39:36 #141
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132476408
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:37 schreef Sunshineboy91 het volgende:
donder nou gwn op iedereen die zegt dat het racistisch IS. Je maakt je daarmee zo totaal belachelijk :')
Leg jij nou eens uit waarom het niet racistisch is.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:39:37 #142
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_132476409
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:37 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Maar wie moet nu rekening houden met wie?
Die paar klagers met de Nederlandse kinderen die nergens slavernij in zien, of heel het land met die paar klagers?

Vertel eens?
Ik zou graag meer gekleurde pieten zien ja.Staan er we internationaal ook meteen een stuk beter op.
pi_132476410
quote:

[..]

De kinderen maakt het niets uit. Zolang ze maar snoep van hem krijgen,
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:39:53 #144
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_132476416
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:35 schreef Flow3r het volgende:

[..]

NEE
pi_132476428
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:38 schreef Heufd het volgende:

[..]

Zolang de andere groep wat minder bekrompen hierop reageert inderdaad.
Dus én toegeven én er niets meer over mogen zeggen? Jij maakt hem :')
pi_132476430
quote:

[..]

Waarom ben je hier dan zo fel op? Juist al dat boze gedoe over en weer zorgt toch voor het verzieken van de sfeer? Negeer gewoon de relschoppers over en weer.
pi_132476436
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:39 schreef Heufd het volgende:

[..]

Is het volgens de wet racisme? Zoja waarom is het dan niet verboden?
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 15:40:38 #148
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_132476443
quote:

[..]

Zwarte Piet is racistisch en een gooi terug naar de tijd van slavernij en kolonisme en dient derhalve afgeschaft te worden. Een schop onder de kont van de pieten zodat ze we weer terugkeren naar 1851 is derhalve wat ze verdienen als 5 december 2013 teneinde komt. We zitten in de 21ste eeuw en de honden lusten hier zelfs geen brood van. Dus laten we doen wat verstandig is en Zwarte Piet een halt toeroepen. Dit kan niet meer door de beugel, laat daar geen misverstand over bestaan. (8>

Nee, een clubje van een clubje van een clubje.

pi_132476450
quote:

[..]

Een zwarte piet met een pagepakje, roe en jutezak is een verwijzing naar slavernij, maar een blauwe of groene piet met een pagepakje, roe en jutezak niet? Dat geloof je toch zeker zelf niet. 8)7

Het is dus helemaal geen oplossing, het is een voorzetje om volgend jaar de hele discussie weer opnieuw te doen, zeker omdat je de klagers het signaal geeft dat heel hard moord en brand en "racisme" schreeuwen werkt.
  † In Memoriam † woensdag 23 oktober 2013 @ 15:40:54 #151
341203 3-voud
pi_132476452
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:39 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Ik zou graag meer gekleurde pieten zien ja.Staan er we internationaal ook meteen een stuk beter op.
Dus heel het land moet schikken naar die paar klagers. Maar zo benoemen wil je het niet.
Hoe dun is je ruggengraat inmiddels?
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 15:41:03 #152
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132476458
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:39 schreef Heufd het volgende:

[..]

omgekeerde bewijslast?
pi_132476468
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:38 schreef Flow3r het volgende:
Nogal racistisch om de zwarte piet ondergeschikt te maken aan de paarse. Lijkt de slavernij wel.

Gore racist. :r
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 15:41:27 #154
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132476475
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dus én toegeven én er niets meer over mogen zeggen? Jij maakt hem :')
Dat is links, jeweettog.
pi_132476480
quote:

[..]

Bemoei jij je ook met de feesten in andere landen?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:41:45 #156
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132476484
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Een zwarte piet met een pagepakje, roe en jutezak is een verwijzing naar slavernij, maar een blauwe of groene piet met een pagepakje, roe en jutezak niet? Dat geloof je toch zeker zelf niet. 8)7

Het is dus helemaal geen oplossing, het is een voorzetje om volgend jaar de hele discussie weer opnieuw te doen, zeker omdat je de klagers het signaal geeft dat heel hard moord en brand en "racisme" schreeuwen werkt.
Er waren ook blauwe en groene slaven?
  † In Memoriam † woensdag 23 oktober 2013 @ 15:42:17 #157
341203 3-voud
pi_132476500
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Bemoei jij je ook met de feesten in andere landen?
Ze schikt zich in die wensen aldaar.
pi_132476503
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:41 schreef Heufd het volgende:

[..]

beantwoord mijn vraag eens :')
pi_132476505
quote:

[..]

Zwarte Piet is racistisch en een gooi terug naar de tijd van slavernij en kolonisme en dient derhalve afgeschaft te worden. Een schop onder de kont van de pieten zodat we weer terugkeren naar 1851 is derhalve wat hij verdient als 5 december 2013 voorbij is. We zitten in de 21ste eeuw en de honden lusten hier zelf geen brood van. Dus laten we dien wat verstandig is en Zwarte Piet een halt toeroepen. Dit kan niet meer door de beugel, laat daar geen misverstand over bestaan. (8>
Ja, leuk Jellereppe. Het is onderhand wel duidelijk dat jij tegen alles ageert wat ook maar blank riekt.

Het hele euvel is dat een groep van 20 man probeert een traditioneel feest te veranderen omdat zij vinden dat dit moet. Zoals al eerder is gezegd is het fenomeen Zwarte Piet door de tijd heen onderhevig aan verandering. De discussie of bepaalde elementen al dan wel of niet racistisch zijn is in die zin ook geen slechte discussie. Misschien is het uiteindelijk wel zo dat die mening uiteindelijk gemeen goed wordt en langzaam aan de zwarte Piet in iets anders verandert.

Maar het mag niet en het is onfatsoenlijk om als hele kleine minderheid maatregelen probeert te forceren waar de rest van heel Nederland nog niet klaar voor is.
pi_132476508
quote:

[..]

Voor de 10000e keer: het buitenland heeft hier niets mee te maken.
pi_132476525
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:35 schreef Danny het volgende:

[..]

ik neem geen modjes aan he :) Buiten dat de modjes als het goed is onpartijdig hun taken uitvoeren natuurlijk.
Ik laat dit inkoppertje achterwege, anders gaan we wel heel erg offtopic.
pi_132476526
quote:

[..]

Lekker aan het trollen, jongen? :P
pi_132476531
quote:

[..]

Een slaaf wordt enkel en uitsluitend gekenmerkt door zijn zwarte huidskleur? :')

En dat maakt dan anderen voor racist uit.

Edit: Bovendien was het Quincy zelf die bezwaar heeft gemaakt over het pagepakje, de roe en de jutezak. Dat is niet mijn stroman hoor.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2013 15:44:20 ]
pi_132476544
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:43 schreef Igen het volgende:

[..]

Een slaaf wordt enkel en uitsluitend gekenmerkt door zijn zwarte huidskleur? :')

_O_ Hij maakt zichzelf zo belachelijk he :')
pi_132476549
quote:

[..]

_O-
  † In Memoriam † woensdag 23 oktober 2013 @ 15:43:55 #166
341203 3-voud
pi_132476551
quote:

[..]

^O^
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:44:16 #167
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132476559
quote:

[..]

Ik geloof dat het tijdens de periode van de slavernij inderdaad ging om enkel zwarte slaven.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:44:18 #168
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_132476562
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:42 schreef Walder_Frey het volgende:

[..]

Voor de 10000e keer: het buitenland heeft hier niets mee te maken.
We zullen zien, ik denk dat je ongelijk hebt :Y
pi_132476565
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:44 schreef Heufd het volgende:

[..]

Ik geloof dat het tijdens de periode van de slavernij inderdaad ging om enkel zwarte slaven.
Ohja joh? :') Wat een gozer
pi_132476567
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:41 schreef Danny het volgende:

[..]

omgekeerde bewijslast?
Die achterlijke brabo bij P&W had wel een miniem puntje hoor gisteren.

Zit hier stiekem niet een heel klein beetje een racistisch verhaal in?

quote:
Want al ben ik zwart als roet, Ik meen het toch goed
pi_132476576
quote:

[..]

Edit: Bovendien was het Quincy zelf die bezwaar heeft gemaakt over het pagepakje, de roe en de jutezak. Dat is niet mijn stroman hoor.
Fraai _O-
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 15:44:46 #172
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132476581
quote:

[..]

zo werkt het. ooit waren er zwarte slaven (en blanke slaven en indianenslaven etc) en als je nu dus iemand donker schminkt dan is dat een vorm van goedkeuring van slavernij. zo rollen we in 2013.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:45:12 #173
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_132476593
quote:

[..]

Inderdaad. Eigenlijk zouden we Quinsy dankbaar moeten zijn. Hij heeft ons laten zien waar Zwarte Piet voor staat. Zwarte Piet staat voor een koloniale oprisping en dat toneelstukje voeren NL'ers elk jaar weer op, aldus Quinsy Gario, en gelijk heeft hij.
pi_132476595
Zal wel niet lang meer duren voordat ook Gerard Spong een zaak gaat aanspannen.
pi_132476609
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:44 schreef Danny het volgende:

[..]

zo werkt het. ooit waren er zwarte slaven (en blanke slaven en indianenslaven etc) en als je nu dus iemand donker schminkt dan is dat een vorm van goedkeuring van slavernij. zo rollen we in 2013.
Kan je niet een zwarte pieten thema voor FOK! maken :') ?
  † In Memoriam † woensdag 23 oktober 2013 @ 15:45:41 #176
341203 3-voud
pi_132476615
quote:

[..]

Met carnaval zijn de indianen verkleders de klos.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 15:45:55 #177
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132476623
quote:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Slavernij#Blanke_slaven
slavernij is niet iets waar alleen zwarten onder hebben geleden hoor. Ga je nou eerst even inlezen voordat je jezelf onsterfelijk belachelijk maakt.
pi_132476630
quote:

[..]

ja Smurfen en kabouters. Smurfenfilms en Kabouter Plop zijn ook racistisch, alsof alle kleine mensen dom en blauw zijn...
pi_132476637
quote:

[..]

"Ook al ben ik zwart als roet, ik meen het toch goed". Ja kinderen, blijkbaar bestaan er ook nog goede zwarte mensen. het is ongelofelijk, niet?
pi_132476638
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:45 schreef Danny het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Slavernij#Blanke_slaven
slavernij is niet iets waar alleen zwarten onder hebben geleden hoor. Ga je nou eerst even inlezen voordat je jezelf onsterfelijk belachelijk maakt.
Te laat hoor _O-
pi_132476647
Ach, gelukkig kunnen we volgende maand gewoon weer op ons dooie akkertje Sinterklaas vieren. Ik speel Zwarte Piet tijdens de intocht. Helemaal goed.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 15:46:50 #182
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_132476653
quote:

[..]

Nee, dat heb je dus fout. Weet je wie er trouwens met die slavernij begonnen is?

Nou?

nou?

pi_132476665
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:46 schreef KoosVogels het volgende:
Ach, gelukkig kunnen we volgende maand gewoon weer op ons dooie akkertje Sinterklaas vieren. Ik speel Zwarte Piet tijdens de intocht. Helemaal goed.
Ik ook voor het eerst!
pi_132476667
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:42 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ze schikt zich in die wensen aldaar.
Buigen , steeds verder buigen.
pi_132476673
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:46 schreef yvonne het volgende:

[..]

Nee, dat heb je dus fout. Weet je wie er trouwens met die slavernij begonnen is?

Nou?

nou?
Egyptenaren? :P
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 15:47:26 #186
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132476679
quote:
6s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die achterlijke brabo bij P&W had wel een miniem puntje hoor gisteren.

Zit hier stiekem niet een heel klein beetje een racistisch verhaal in?

[..]

Die gast zit daar voor de grap. Als je zijn uitleg van die teksten serieus neemt ben je echt niet lekker :) Hij deed ook het koningslied op dezelfde grappige wijze, maar je moet daar echt geen conclusies aan hangen hoor :')
pi_132476697
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:47 schreef Sunshineboy91 het volgende:

[..]

Arabieren. Tenminste, als je het over systematische slavernij hebt. Grote aantallen.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 15:48:01 #188
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_132476702
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:47 schreef Sunshineboy91 het volgende:

[..]

het werelddeel heb je al goed ^O^

pi_132476705
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Buigen , steeds verder buigen.
Totdat je valt.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 15:48:12 #190
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132476715
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:45 schreef Sunshineboy91 het volgende:

[..]

Kan je niet een zwarte pieten thema voor FOK! maken :') ?
Natuurlijk wel. Hebben we elk jaar.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:48:29 #191
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_132476729
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:48 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Totdat je valt.
Of zwanger raakt.
pi_132476730
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:48 schreef Danny het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Hebben we elk jaar.
_O- ^O^
pi_132476734
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:47 schreef eight het volgende:

[..]

Ik ook voor het eerst!
Leuk.
pi_132476742
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:47 schreef Danny het volgende:

[..]

Die gast zit daar voor de grap. Als je zijn uitleg van die teksten serieus neemt ben je echt niet lekker :) Hij deed ook het koningslied op dezelfde grappige wijze, maar je moet daar echt geen conclusies aan hangen hoor :')
Had je ook nog een inhoudelijk antwoord?
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 15:49:28 #195
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132476766
quote:
11s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Had je ook nog een inhoudelijk antwoord?
ok
pi_132476770
quote:

[..]

Nou, het zijn mensen van een andere huidskleur (niet-blank) die in een ondergeschikte rol zitten en die kleding dragen die verwijst naar de pages (kindslaven ) uit de 17e eeuw.

Of je nu zwart/groen/blauw/geel/paars bent, de link met de slavernij blijft. Want slavernij gaat helemaal niet om huidskleur. Ik weet niet of jij bekent bent met de galei/Christen slaven van de Arabieren maar volgens mij waren die slaaf en niet zwart.
pi_132476772
quote:
dat het tijdens de periode van de slavernij inderdaad ging om enkel zwarte slaven.
Jij laat precies zien wat er mis is met alle boeroepers. Ze hebben geen enkel idee waar ze het over hebben maar zielig zijn voelt zo lekker dus moeten ze wel gelijk hebben.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 15:50:15 #198
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132476784
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:49 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Jij laat precies zien wat er mis is met alle boeroepers. Ze hebben geen enkel idee waar ze het over hebben maar zielig zijn voelt zo lekker dus moeten ze wel gelijk hebben.
^O^
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:50:33 #199
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_132476796
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:46 schreef KoosVogels het volgende:
Als men mij een goede vergoeding toeschuift, wil ik ook wel Zwarte Piet spelen. Het heeft mij altijd heerlijk geleken om een schop onder mijn kont te krijgen en dan weer terug te keren naar 1851. De tijd waar Sinterklaas en zijn slaafjes thuishoren.
pi_132476803
quote:

[..]

Drammen en zeuren
drammen en zeuren
drammen en zeuren
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 15:50:54 #201
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132476808
pi_132476829
quote:

[..]

Volgens mij is hij een troll..Kan niet anders :{ :{ :{
pi_132476833
quote:

[..]

Omdat het zo is.
Nee, dit is dus niet zeker. Heb nog nergens slaaf zien staan, en nog nergens de knecht als slaaf behandeld zien worden in welk boekje dan ook. Wel knecht. Ben dus wel voor een onderzoek van Historici, en dan niet door 1.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:52:07 #204
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_132476847
quote:

[..]

Als gekleurde Pieten een natuurlijke evolutie zouden zijn, prima. Maar het betreft hier een geforceerde, door politiek aangestuurde verandering. Oftewel, buigen voor de grillen van een clubje narcistische zelfbevlekkers die net even té graag hun zin willen krijgen.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_132476854
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:49 schreef Danny het volgende:

[..]

ok
Zit je hier nu echt alleen maar om heel boos en verongelijkt te doen? Je beseft zelf toch ook wel dat je dan geen haar beter bent dan die relschoppers die van zwarte Piet af willen?
pi_132476860
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:52 schreef Interloper het volgende:

[..]

Als gekleurde pieten een natuurlijke evolutie van het feest zouden zijn, prima. Maar het betreft hier een geforceerde, door politiek aangestuurde verandering. Oftewel, buigen voor de grillen van een clubje narcistische zelfbevlekkers die net even té graag hun zin willen krijgen.
Dat .
pi_132476882
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:50 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Als men mij een goede vergoeding toeschuift, wil ik ook wel Zwarte Piet spelen. Het heeft mij altijd heerlijk geleken om een schop onder mijn kont te krijgen en dan weer terug te keren naar 1851. De tijd waar Sinterklaas en zijn slaafjes thuishoren.
Terug naar KLB jij. Ik weet dat je hier alleen aan het trollen bent omdat je zelf vol frustratie zit over de mening die er is over jouw lieve afkomstgenootjes. :{w
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:52:58 #208
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_132476887

Dit kan toch, mensen, dit kan niet.
pi_132476901
quote:

[..]

Ik wil je wel een schop geven, maar geen vergoeding. Dat is pas het gevoel waar je naar op zoek bent :7
pi_132476914
Nog ff en 1 miljoen *O*
pi_132476925
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:19 schreef paddy het volgende:
Ik en mijn hele schoonfamilie (we waren al bezig met zelf versiering maken) zijn gek op dit feest. Ik wil alleen wel dat geen enkel kind zich buiten dit feest voelt staan omdat het niet duidelijk is. Voorlichting is dus wel degelijk belangrijk voor wanneer ze net niet meer in sinterklaas geloven want wanneer volwassen mensen zich door dit feest gediscrimineerd voelen brengen ze dit domweg op hun kinderen over. Zoals ook toegegeven werd in dat interview. Hoe mensen buiten Nederland denken vind ik niet zo interessant, want die denken nu ook selectief over wie schuldig zijn aan slavernij, maar de mensen die hier onderhand al twee generaties wonen zijn in mijn ogen net zo goed Nederlander als wie dan ook, en noem ze al helemaal geen gasten. Ben dus wel blij dat mensen het benoemen zodat op scholen al dan niet deze angst weggenomen kan worden, want het valt mij op dat we steeds meer op eilandjes leven binnen de samenleving.
mooi genuanceerd standpunt.
idealiter zou zoiets plaats moeten vinden, maar het debat is gekaapt door extremen.
al denk ik wel dat zonder de extreme standpunten gaat er nooit iets veranderen. Dan heb je over 100 jaar nog steeds zwarte piet. je hebt altijd initiatiefnemers nodig. als die er niet waren zou ik op dit moment nog steeds geloven dat zwarte piet zwart was door de schoorsteen. en soms is het nodig dat het buitenland kritiek levert omdat je met het verkeerde perspectief kijkt en er zoveel ja-knikkers zijn in je groep.

aan de voorstanders: serieus 900.000 likes voor zwarte piet, kan je je tijd niet beter besteden aan het liken van dingen waar nederland echt trots op kan zijn zoals homohuwelijk, gelijke rechten voor iedereen, nederlandse export van muziek, bloemen etc, nederlandse dierenrechten. hierin heeft nederland duidelijk het voortouw, ik zie in zwarte piet juist een hang naar het archaische wat best met de tijd mee mag gaan.
aan de tegenstanders: waarom sinterklaas helemaal verbieden als je net zo goed kan aanpassen. het feest kan gewoon blijven hoor en is niet of nooit in gevaar geweest.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:54:02 #212
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_132476934
quote:
8s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:53 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik wil je wel een schop geven, maar geen vergoeding. Dat is pas het gevoel waar je naar op zoek bent :7
Hoeveel schuift het?
pi_132476935
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:52 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat .
Aha en alle andere veranderingen in het feest door de eeuwen heen waren een natuurlijke evolutie? Zou prachtig zijn maar erg geloofwaardig lijkt het me niet.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 15:54:09 #214
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132476941
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zit je hier nu echt alleen maar om heel boos en verongelijkt te doen? Je beseft zelf toch ook wel dat je dan geen haar beter bent dan die relschoppers die van zwarte Piet af willen?
ok
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:52 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Terug naar KLB jij. Ik weet dat je hier alleen aan het trollen bent omdat je zelf vol frustratie zit over de mening die er is over jouw lieve afkomstgenootjes. :{w
JelleReppe kun je beter gewoon negeren. Komt niets normaals uit en door op 'm te reageren geef je 'm z'n zin.
pi_132476959
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:26 schreef eight het volgende:

[..]

my point exactly
Nee, het laat me alleen zien dat sommige mensen in elke Nederlander (of in de meeste blanke Nederlanders) racisten zien. Generaliseren zijn sommigen goed in.
pi_132476966
quote:

[..]

Marokkanen mogen geen Piet spelen, schavuit.
pi_132476967
quote:
6s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:54 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Hoeveel schuift het?
Net zoveel als wat slaven kregen :D
pi_132476968
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:51 schreef paddy het volgende:

[..]

Nee, dit is dus niet zeker. Heb nog nergens slaaf zien staan, en nog nergens de knecht als slaaf behandeld zien worden in welk boekje dan ook. Wel knecht. Ben dus wel voor een onderzoek van Historici, en dan niet door 1.
Ik niet. Ik ben ervoor om gewoon Sinterklaas te vieren zonder al dit geleuter, gezeur en gedoe er omheen. Zal die kinderen boeien hoe het in 1680 toe ging.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:55:09 #219
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132476979
Lekker makkelijk om de hele tijd te zeggen dat boe-roepers extremisten zijn die er puur op uit zijn de wil door te drukken zonder eens te luisteren en begrip op proberen te brengen voor hun standpunten.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:55:15 #220
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_132476982
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:52 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Tsssk, racist. Ik mag geen mening vormen over sint en pieten omdat ik ook gekleurd, ben, racist.
pi_132476998
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:26 schreef Jellereppe het volgende:
Troll
  † In Memoriam † woensdag 23 oktober 2013 @ 15:56:08 #222
341203 3-voud
pi_132477022
quote:

[..]

zichzelf op de schouder kloppen hoe fucking humaan ze zijn. Dat is hip.
Voor de rest geen kennis nodig.
pi_132477026
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:55 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Tsssk, racist. Ik mag geen mening vormen over sint en pieten omdat ik ook gekleurd, ben, racist.
Je begint nou zelf over huidskleur, heb je dat wel door? :')
  Overall beste user 2022 woensdag 23 oktober 2013 @ 15:56:18 #224
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_132477031
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:52 schreef Interloper het volgende:

[..]

Als gekleurde Pieten een natuurlijke evolutie zouden zijn, prima. Maar het betreft hier een geforceerde, door politiek aangestuurde verandering. Oftewel, buigen voor de grillen van een clubje narcistische zelfbevlekkers die net even té graag hun zin willen krijgen.
Dit dus.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:56:21 #225
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_132477033
quote:
8s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ben dan bontkraagpiet. Laat mijn krullen staan voor die dag, klinkt goed, niet? Ik moet alleen nog de juiste jas aanschaffen. En natuurlijk de pet, die mag ik niet vergeten.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:56:32 #226
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_132477037
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:52 schreef Jellereppe het volgende:
[ afbeelding ]

Dit kan toch, mensen, dit kan niet.
Ik ben echt nog NOOIT zo diep beledigd geweest. Recht door mijn ziel, zeg ik je. Recht. Door. Mijn. Ziel.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_132477040
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Je begint nou zelf over huidskleur, heb je dat wel door? :')
Hij is toch een beetje aan het trollen man.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 15:56:50 #228
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132477055
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:55 schreef Heufd het volgende:
Lekker makkelijk om de hele tijd te zeggen dat boe-roepers extremisten zijn die er puur op uit zijn de wil door te drukken zonder eens te luisteren en begrip op proberen te brengen voor hun standpunten.
heb ik gedaan en geprobeerd. Hun standpunten waren 'zwarte piet is racisme', 'als zwarte piet blijft kunnen we net zo goed alle negers een jodenster opplakken' en 'zwarte piet is alsof we teruggaan naar de slavernij'. Kon ik echt niets mee.
pi_132477058
quote:
Dat begrip kun je krijgen door discussie, niet door buiten de meerderheid om je zin door te drukken.

EDIT. Maar dat wil je blijkbaar niet begrijpen omdat je dit hoofdpunt van het euvel maar niet ter sprake wilt brengen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2013 15:58:13 ]
pi_132477070
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:56 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dit dus.
De enige juiste reactie, wat mij betreft.
pi_132477086
quote:
Nou ok, vind het heel naar voor je dat je je blijkbaar gekwetst voelt door zwarte piet.

Nu weer door met het Sinterklaasfeest. Niks aan veranderen.
  Overall beste user 2022 woensdag 23 oktober 2013 @ 15:58:04 #232
3928 Ulx
pi_132477096
quote:
8s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Van wie mogen ze dat niet?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_132477110
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:27 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Dat is helemaal het omgekeerde :')

Kunnen we gewoon alles veranderen. Wat is het probleem als we kerst vieren zonder kerstbomen? Hebben we ook geen last van al die naalden.

We hoeven toch niet alles aan te passen omdat 5% het er niet mee eens is? Dat is wel extreem tolerant.
Zo nationalistisch zijn we hier niet. Dat blijkt wel door de herhaaldelijke veranderingen van de feesten. En dat iedere cultuur of achtergrond zijn/haar eigen Nationalistische feest van voorouders mag vieren zolang je geen mensen buiten gaat sluiten vanwege afkomst/achtergrond
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:58:28 #234
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132477114
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:56 schreef Danny het volgende:

[..]

heb ik gedaan en geprobeerd. Hun standpunten waren 'zwarte piet is racisme', 'als zwarte piet blijft kunnen we net zo goed alle negers een jodenster opplakken' en 'zwarte piet is alsof we teruggaan naar de slavernij'. Kon ik echt niets mee.
Zwarte piet is racisme omdat blanken zichzelf zwart verven (Blackface) en als knecht werken voor Sinterklaas. Dat is toch dubieus? Waarom niet gewoon wit houden met een paar vegen roet in het gezicht?
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 15:58:35 #235
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132477120
Mocht het toch verboden worden en ze komen met gekleurde pieten ben ik de eerste die een boycot afvaardigd op producten waarin zwarte piet in een andere kleur of vorm wordt afgebeeld. Dat zou nog een laatste statement zijn die we als volk kunnen maken als deze gekkigheid zich doorzet.
pi_132477126
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:54 schreef paddy het volgende:

[..]

Nee, het laat me alleen zien dat sommige mensen in elke Nederlander (of in de meeste blanke Nederlanders) racisten zien. Generaliseren zijn sommigen goed in.
Wat mij vooral verbaasd is hoe snel de stemming omslaat. We staan eigenlijk bekend als een tolerant volkje en vanuit het niets zijn we opeens racistisch.
  † In Memoriam † woensdag 23 oktober 2013 @ 15:59:26 #237
341203 3-voud
pi_132477156
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:58 schreef Danny het volgende:
Mocht het toch verboden worden en ze komen met gekleurde pieten ben ik de eerste die een boycot afvaardigd op producten waarin zwarte piet in een andere kleur of vorm wordt afgebeeld. Dat zou nog een laatste statement zijn die we als volk kunnen maken als deze gekkigheid zich doorzet.
Je wordt de "Wilders" tegen politieke correctheid.
pi_132477158
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:58 schreef Heufd het volgende:

[..]

Zwarte piet is racisme omdat blanken zichzelf zwart verven (Blackface) en als knecht werken voor Sinterklaas. Dat is toch dubieus? Waarom niet gewoon wit houden met een paar vegen roet in het gezicht?
Waarom is het racisme? Ook volgens de wet? Ik heb je dat net 10x gevraagd!!!
pi_132477163
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:56 schreef Danny het volgende:

[..]

Niemand heeft dat op deze manier gezegd. Tenzij Quincy Gario in dit topic is geweest. Anders is het overdreven gejank.

Sommige mensen hebben als argument aangedragen dat Zwarte Piet een slaaf moet voorstellen en het daarom racisme is. Maar volgens mij heeft niemand het over terug naar de slavernij of Jodensterren gehad.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:59:43 #240
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132477167
http://rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=126070
quote:
Geen regenboogpieten door bedreigingen Geplaatst: 14:37 uur, woensdag 23 oktober 2013
afbeelding
Foto: FPS/Jos Schuurman

De Stichting Minimaclub provincie Groningen trekt zijn regenboogpietenplan in, na bedreigingen en boze mailtjes van tegenstanders van dit plan.

De club kondigde gisteren nog aan gekleurde pieten in te zetten bij de viering van het Sinterklaasfeest voor minimagezinnen in Hoogezand-Sappemeer. Het was bedoeld als een ludieke actie in de inmiddels wereldwijde discussie over het racisitische gehalte van Zwarte Piet.

De club is erg geschrokken van de reacties die dat opriep, zegt vicevoorzitter Nico Lutterop van de Minimaclub. Daarom verschijnen op het Sinterklaasfeest van de Minimaclub, op 1 december uitsluitend roetzwarte pieten.
Zo zo.. Vrijwilligers bedreigen die zich inzetten voor de minima in deze samenleving. De Pro Pieten Blackface Pete groep laat hun ware gezicht weer eens zien.
--
pi_132477169
quote:
Jaja, want de kans dat het verboden wordt is zo groot :'). Je laat je wel verschrikkelijk kennen hoor.
pi_132477177
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:58 schreef Ulx het volgende:

[..]

Van wie mogen ze dat niet?
Ik maakte een geintje.
pi_132477185
quote:
Oh reken daar maar op. Die aandachtshoeren kunnen nu niet meer zonder.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:00:11 #244
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_132477191
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:58 schreef eight het volgende:
Wat mij vooral verbaasd is hoe snel de stemming omslaat. We staan eigenlijk bekend als een tolerant volkje en vanuit het niets zijn we opeens racistisch.
De mensenrechtencommissie van de VN deelt die mening. Overigens komen een paar van die figuren Sinterklaas en Pietenfeest meevieren. Ze zullen vast denken 'rare snuiters die mensen in de Lage Landen'.
pi_132477206
quote:

[..]

Een blanke die zich zwart verft is nog geen blackface.

Alhoewel er helaas een hoop rare mensen zijn die vinden van wel. Er was een poosje terug bijv. een rel in Engeland over kinderen die zich zwart hadden geschminkt omdat hun voetballer-idool ook zwart was. Als je je over zoiets druk maakt dan heb je het echt niet helemaal begrepen.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:00:32 #246
104871 remlof
Europees federalist
pi_132477212
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:58 schreef eight het volgende:

[..]

Tsja, hier sta ik ook van te kijken. Internationaal gezien zijn we ook van gidsland tot achterblijvertje vervallen.
pi_132477213
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Jaja, want de kans dat het verboden wordt is zo groot :'). Je laat je wel verschrikkelijk kennen hoor.
Onze eigen Don Quichot.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 16:00:46 #248
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132477224
quote:

[..]

Dus mensen die hun gezicht zwart schminken doen dat om een blackface te maken? Want in dat geval is iedereen die zwarte piet speelt (en zelf geen neger is; ik ken zat negers die zelf gewoon zwarte piet spelen trouwens) een enorme racist want die maken willens en wetens een blackface. Je bent aan het zoeken naar manieren om een kronkel in de kop van een groepje mensen recht te lullen. Moet je niet doen. Is ongeloofwaardig.
pi_132477234
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:00 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oh reken daar maar op. Die aandachtshoeren kunnen nu niet meer zonder.
De aandachtshoeren welke kant op precies?
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 16:01:07 #250
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132477240
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:59 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je wordt de "Wilders" tegen politieke correctheid.
als het moet dan moet het.
pi_132477242
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:00 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

De mensenrechtencommissie van de VN deelt die mening. Overigens komen een paar van die figuren Sinterklaas en Pietenfeest meevieren. Ze zullen vast denken 'rare snuiters die mensen in de Lage Landen'.
Nee, de VN heeft zich hierover nog helemaal niet uitgelaten.
pi_132477264
quote:
17s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Onze eigen Don Quichot.
Voor je het weet hebben we weer een lolbetariër te pakken.
pi_132477266
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De aandachtshoeren welke kant op precies?
Quinsy en zijn vriendjes.
pi_132477287
quote:

[..]

Ik heb nu meerdere keren op je gereageerd met tegenargumenten, maar je negeert me. Ik geef het op.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:02:05 #255
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_132477296
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zoals dat mongooltje Insayno
RED ONS HENNIEGOD
pi_132477299
Gewoon volgende maand allemaal massaal als zwarte piet verkleed gaan, zal ze leren.
pi_132477304
quote:
9s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:59 schreef Ryon het volgende:

[..]

Zo zo.. Vrijwilligers bedreigen die zich inzetten voor de minima in deze samenleving. De Pro Pieten Blackface Pete groep laat hun ware gezicht weer eens zien.
Bedankt dat je met je oneindige intelligentie en kennis zo'n doordachte en genuanceerde bijdrage aan dit debat bent komen leveren. :Y
pi_132477319
quote:
9s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:59 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dit bedoel ik met generaliseren
pi_132477324
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Aha en de aandachtshoeren aan de andere kant zouden wel blij zijn wanneer die weer met een sisser afloopt? Of bereiden die zich dan al direct weer voor op het relletje volgend jaar om het dan nog groter en verontwaardigder te maken?
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 16:02:39 #260
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_132477325
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:00 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Lees je toch eens in voor je begint te drenzen.

woensdag 23 oktober 2013 @ 16:03:02 #261
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_132477339
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:01 schreef eight het volgende:

[..]

Nee, de VN heeft zich hierover nog helemaal niet uitgelaten.
Jawel: VN: Zwarte Piet is racisme, kan niet door de beugel, en dient een schop onder zijn kont te krijgen.
pi_132477343
Krijg het idee dat bepaalde lieden hier juist hopen dat Quincy en z'n kameraden hun zin krijgen, zodat ze straks nog meer in de slachtofferrol kunnen kruipen.
pi_132477347
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Bedankt dat je met je oneindige intelligentie en kennis zo'n doordachte en genuanceerde bijdrage aan dit debat bent komen leveren. :Y
Vooral álle klagers op één hoop gooien met de paar idioten die tot bedreigen overgingen, inderdaad, erg intelligent en helemaal niet generaliserend of zo. ^O^
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:03:32 #264
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132477361
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:00 schreef Danny het volgende:

[..]

Dus mensen die hun gezicht zwart schminken doen dat om een blackface te maken? Want in dat geval is iedereen die zwarte piet speelt (en zelf geen neger is; ik ken zat negers die zelf gewoon zwarte piet spelen trouwens) een enorme racist want die maken willens en wetens een blackface.
Misschien is die intentie er niet, maar dat maakt het niet minder racistisch.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:03:42 #265
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132477370
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Geen dank. Maar ik heb slechts een nieuwsbericht geplaatst. Naar mijn persoonlijke mening spreekt de inhoud van dat bericht echter boekdelen.
--
pi_132477391
Echt ongelofelijk hoe volwassen mensen zo op hun achterste poten kunnen staan, omdat een groepje mensen van mening is dat het sinterklaasfeest racistisch is. Ook wel grappig hoe men de VN hekelt, niet omdat ze incapabel blijken te zijn om conflicten op te lossen of andere wereldproblematiek, maar omdat ze Zwarte Piet veroordelen. Als we nou net zoveel aandacht besteedden aan serieuze problemen. Waar hebben we het over.
pi_132477393
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:03 schreef KoosVogels het volgende:
Krijg het idee dat bepaalde lieden hier juist hopen dat Quincy en z'n kameraden hun zin krijgen, zodat ze straks nog meer in de slachtofferrol kunnen kruipen.
Het zou me niet eens verbazen :')
pi_132477394
pi_132477396
quote:

[..]

Dat is net zo dubieus als een duitser op een oldtimer over de A12 zien rijden.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 16:04:15 #270
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_132477397
quote:
Nee, de dame heeft voor haar beurt gesproken, het onderzoek is nog nieteens afgerond.

pi_132477413
quote:

[..]

Je argumentatie is gebrekkig. Nederland kent de traditie Blackface niet. Amerika wel en daarom heeft voor hen Zwarte Piet een extra negatieve lading omdat dit het teken is dat zij nog tot ver in de 20e eeuw Afro-Amerikanen discrimineerden.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 16:04:44 #272
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132477414
quote:
8s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:59 schreef Peunage het volgende:

[..]

Niemand heeft dat op deze manier gezegd.
Het is LETTERLIJK zo gezegd. Heb je die hoorzitting niet gezien ofzo? Heb daar even geen linkje van maar wel van dat VN wijf die keihard zegt dat zwarte piet ons terug de slavernij in werpt:
http://www.eenvandaag.nl/(...)nij_en_moet_stoppen_

quote:
Sommige mensen hebben als argument aangedragen dat Zwarte Piet een slaaf moet voorstellen en het daarom racisme is. Maar volgens mij heeft niemand het over terug naar de slavernij of Jodensterren gehad.
Je moet je dus beter inlezen
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:04:59 #273
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_132477422
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:04 schreef eight het volgende:

[..]

Dat was haar persoonlijke mening
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:04 schreef yvonne het volgende:

[..]

Nee, de dame heeft voor haar beurt gesproken, het onderzoek is nog nieteens afgerond.
Klopt niet. Niet liegen. Dat was het oordeel van de commissie. Klaar als een klontje.
pi_132477446
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:04 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

[..]

Klopt niet. Niet liegen. Dat was het oordeel van de commissie. Klaar als een klontje.
:')

Koop eens een willekeurige krant van vandaag en lees de voorpagina.
pi_132477461
quote:
11s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zet je nu een [ afbeelding ] bij het bedreigen van vrijwilligers?
Dat is jou misinterpretatie, want mensen die wel begrijpend kunnen lezen begrijpen wél dat ik het over het afblazen van dat plan had. Maar dit soort woorden-in-de-mond-leggen zie ik wel meer bij de policor.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 16:06:12 #276
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_132477463
quote:

[..]

[..]

Ja dahaaaag :W

pi_132477468
quote:

[..]

[..]

Die VN-club is nog lang niet klaar met haar verhaal. Dat gaat nog over 52 schijven voor er een oordeel klaar ligt. Dan is het maart en iedereen dit gedoe weer vergeten tot ze volgend jaar september weer in de startblokken staan voor de volgende reeks rellen over dit onderwerp.
pi_132477471
quote:

[..]

[..]

;(
pi_132477488
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:05 schreef Igen het volgende:

[..]

En maar blijven happen.
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 16:06:53 #280
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132477498
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

ok
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:00 schreef Igen het volgende:

Als je je over zoiets druk maakt dan heb je het echt niet helemaal begrepen.
en dat is een understatement

quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:01 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik heb nu meerdere keren op je gereageerd met tegenargumenten, maar je negeert me. Ik geef het op.
het is een troll. lopen er nog een paar van in dit topic helaas.
pi_132477499
quote:
En wat nu als het een gat in de markt blijkt te zijn en je bakken met geld kan binnen halen om dit op Fok! te promoten middels banners? Of als je adverteerders die graag willen?
pi_132477500
En deze zag je zeker bewust over het hoofd, 99.999 ? :W

quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:03 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Vooral álle klagers op één hoop gooien met de paar idioten die tot bedreigen overgingen, inderdaad, erg intelligent en helemaal niet generaliserend of zo. ^O^
pi_132477522
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:06 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Dat is jou misinterpretatie, want mensen die wel begrijpend kunnen lezen begrijpen wél dat ik het over het afblazen van dat plan had. Maar dit soort woorden-in-de-mond-leggen zie ik wel meer bij de policor.
Je bent niet anders dan een Afghaan die juicht bij Taliban-bedreigingen en zegt "Mooi, daar dus geen meisjes naar school"
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
  Overall beste user 2022 woensdag 23 oktober 2013 @ 16:07:27 #284
3928 Ulx
pi_132477527
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:03 schreef Heufd het volgende:

[..]

Misschien is die intentie er niet, maar dat maakt het niet minder racistisch.
De organisatoren van het Kwakoefestival hebben dit jaar keihard uitgehaald naar de deelraad omdat ze bang waren dat blanken het zouden gaan organiseren. Er werden uitingen gedaan als "Kwakoe mag niet in handen van de slavenhouders vallen" en meer van dat soort fraais.

Ik kan me voorstellen dat heel wat mensen Kwakoe dus maar een racistisch festival vinden en dat het niet meer moet worden toegestaan.

Mee eens?
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 16:07:33 #285
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132477530
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:02 schreef eight het volgende:
Gewoon volgende maand allemaal massaal als zwarte piet verkleed gaan, zal ze leren.
Jup, helemaal mee eens. Riep ik ook al. Alle ouders, grootouders en kinderen die naar een intocht gaat in zwarte-pieten outfit.
pi_132477538
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:03 schreef KoosVogels het volgende:
Ik ben dus totaal niet tegen een onderzoek, maar dan wel door meerdere historici en niet door de zoveelste jopie die weer eens met een eigen visie als waarheid op de proppen komt. We kunnen onderhand een a4tje opstellen met die eigen waarheden qua Sint en Zwarte piet theorieën
pi_132477543
quote:

[..]

Aha, dus je bent tegen de bedreigingen zeg je maar wel blij met het effect van de bedreigingen? Blijft een tikje dubieus en gezocht hoor :).
pi_132477551
quote:
15s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En maar blijven happen.
ok ok speciaal voor jou zal ik daarmee stoppen
pi_132477553
quote:
En deze zag je zeker bewust over het hoofd, 99.999 ? :W

[..]

pi_132477557
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die VN-club is nog lang niet klaar met haar verhaal. Dat gaat nog over 52 schijven voor er een oordeel klaar ligt. Dan is het maart en iedereen dit gedoe weer vergeten tot ze volgend jaar september weer in de startblokken staan voor de volgende reeks rellen over dit onderwerp.
Na maart gaan ze dan weer verder met de kwestie in Syrië ;(
pi_132477564
quote:
13s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:07 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Je bent niet anders dan een Afghaan die juicht bij Taliban-bedreigingen en zegt "Mooi, daar dus geen meisjes naar school"
Die vergelijking slaat natuurlijk als een tang op een varken.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:08:25 #292
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132477572
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:07 schreef Ulx het volgende:

[..]

De organisatoren van het Kwakoefestival hebben dit jaar keihard uitgehaald naar de deelraad omdat ze bang waren dat blanken het zouden gaan organiseren. Er werden uitingen gedaan als "Kwakoe mag niet in handen van de slavenhouders vallen" en meer van dat soort fraais.

Ik kan me voorstellen dat heel wat mensen Kwakoe dus maar een racistisch festival vinden en dat het niet meer moet worden toegestaan.

Mee eens?
Die een bezwaarschrift in volgend jaar. Vergeet het belanghebbende begrip niet hé? ;)
--
pi_132477573
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:07 schreef Danny het volgende:

[..]

Jup, helemaal mee eens. Riep ik ook al. Alle ouders, grootouders en kinderen die naar een intocht gaat in zwarte-pieten outfit.
De schmink fabrikant gaat goud geld verdienen komende tijd
pi_132477574
Kom op mensen, jullie vinden het maar wat leuk dat de VN onderzoek naar Pietermans doet. Kunnen we ons mooi verzetten tegen die grote boze club die denkt te kunnen bepalen hoe wij onze feestjes vieren.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:08:28 #295
401956 _Dido_
Remember me!
pi_132477575
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:05 schreef Igen het volgende:

[..]

niet reageren, hij trollt.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_132477582
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')