Met carnaval zijn de indianen verkleders de klos.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:44 schreef Danny het volgende:
[..]
zo werkt het. ooit waren er zwarte slaven (en blanke slaven en indianenslaven etc) en als je nu dus iemand donker schminkt dan is dat een vorm van goedkeuring van slavernij. zo rollen we in 2013.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slavernij#Blanke_slavenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:44 schreef Heufd het volgende:
[..]
Ik geloof dat het tijdens de periode van de slavernij inderdaad ging om enkel zwarte slaven.
ja Smurfen en kabouters. Smurfenfilms en Kabouter Plop zijn ook racistisch, alsof alle kleine mensen dom en blauw zijn...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:41 schreef Heufd het volgende:
[..]
Er waren ook blauwe en groene slaven?
"Ook al ben ik zwart als roet, ik meen het toch goed". Ja kinderen, blijkbaar bestaan er ook nog goede zwarte mensen. het is ongelofelijk, niet?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:44 schreef Danny het volgende:
[..]
zo werkt het. ooit waren er zwarte slaven (en blanke slaven en indianenslaven etc) en als je nu dus iemand donker schminkt dan is dat een vorm van goedkeuring van slavernij. zo rollen we in 2013.
Te laat hoorquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:45 schreef Danny het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slavernij#Blanke_slaven
slavernij is niet iets waar alleen zwarten onder hebben geleden hoor. Ga je nou eerst even inlezen voordat je jezelf onsterfelijk belachelijk maakt.
Nee, dat heb je dus fout. Weet je wie er trouwens met die slavernij begonnen is?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:44 schreef Heufd het volgende:
[..]
Ik geloof dat het tijdens de periode van de slavernij inderdaad ging om enkel zwarte slaven.
Ik ook voor het eerst!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:46 schreef KoosVogels het volgende:
Ach, gelukkig kunnen we volgende maand gewoon weer op ons dooie akkertje Sinterklaas vieren. Ik speel Zwarte Piet tijdens de intocht. Helemaal goed.
Buigen , steeds verder buigen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:42 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ze schikt zich in die wensen aldaar.
Egyptenaren?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:46 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee, dat heb je dus fout. Weet je wie er trouwens met die slavernij begonnen is?
Nou?
nou?
Die gast zit daar voor de grap. Als je zijn uitleg van die teksten serieus neemt ben je echt niet lekkerquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die achterlijke brabo bij P&W had wel een miniem puntje hoor gisteren.
Zit hier stiekem niet een heel klein beetje een racistisch verhaal in?
[..]
het werelddeel heb je al goedquote:
Totdat je valt.quote:
Natuurlijk wel. Hebben we elk jaar.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:45 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
Kan je niet een zwarte pieten thema voor FOK! maken?
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:48 schreef Danny het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Hebben we elk jaar.
Leuk.quote:
Had je ook nog een inhoudelijk antwoord?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:47 schreef Danny het volgende:
[..]
Die gast zit daar voor de grap. Als je zijn uitleg van die teksten serieus neemt ben je echt niet lekkerHij deed ook het koningslied op dezelfde grappige wijze, maar je moet daar echt geen conclusies aan hangen hoor
okquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Had je ook nog een inhoudelijk antwoord?
Nou, het zijn mensen van een andere huidskleur (niet-blank) die in een ondergeschikte rol zitten en die kleding dragen die verwijst naar de pages (kindslaven ) uit de 17e eeuw.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:41 schreef Heufd het volgende:
[..]
Er waren ook blauwe en groene slaven?
Jij laat precies zien wat er mis is met alle boeroepers. Ze hebben geen enkel idee waar ze het over hebben maar zielig zijn voelt zo lekker dus moeten ze wel gelijk hebben.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:44 schreef Heufd het volgende:
dat het tijdens de periode van de slavernij inderdaad ging om enkel zwarte slaven.
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:49 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Jij laat precies zien wat er mis is met alle boeroepers. Ze hebben geen enkel idee waar ze het over hebben maar zielig zijn voelt zo lekker dus moeten ze wel gelijk hebben.
Als men mij een goede vergoeding toeschuift, wil ik ook wel Zwarte Piet spelen. Het heeft mij altijd heerlijk geleken om een schop onder mijn kont te krijgen en dan weer terug te keren naar 1851. De tijd waar Sinterklaas en zijn slaafjes thuishoren.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:46 schreef KoosVogels het volgende:
Ach, gelukkig kunnen we volgende maand gewoon weer op ons dooie akkertje Sinterklaas vieren. Ik speel Zwarte Piet tijdens de intocht. Helemaal goed.
Drammen en zeurenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:49 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Jij laat precies zien wat er mis is met alle boeroepers. Ze hebben geen enkel idee waar ze het over hebben maar zielig zijn voelt zo lekker dus moeten ze wel gelijk hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |