Dus heel het land moet schikken naar die paar klagers. Maar zo benoemen wil je het niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:39 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Ik zou graag meer gekleurde pieten zien ja.Staan er we internationaal ook meteen een stuk beter op.
omgekeerde bewijslast?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:39 schreef Heufd het volgende:
[..]
Leg jij nou eens uit waarom het niet racistisch is.
Nogal racistisch om de zwarte piet ondergeschikt te maken aan de paarse. Lijkt de slavernij wel.quote:
Dat is links, jeweettog.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus én toegeven én er niets meer over mogen zeggen? Jij maakt hem
Bemoei jij je ook met de feesten in andere landen?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:39 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Ik zou graag meer gekleurde pieten zien ja.Staan er we internationaal ook meteen een stuk beter op.
Er waren ook blauwe en groene slaven?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Een zwarte piet met een pagepakje, roe en jutezak is een verwijzing naar slavernij, maar een blauwe of groene piet met een pagepakje, roe en jutezak niet? Dat geloof je toch zeker zelf niet.![]()
Het is dus helemaal geen oplossing, het is een voorzetje om volgend jaar de hele discussie weer opnieuw te doen, zeker omdat je de klagers het signaal geeft dat heel hard moord en brand en "racisme" schreeuwen werkt.
Ze schikt zich in die wensen aldaar.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Bemoei jij je ook met de feesten in andere landen?
beantwoord mijn vraag eensquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:41 schreef Heufd het volgende:
[..]
Er waren ook blauwe en groene slaven?
Ja, leuk Jellereppe. Het is onderhand wel duidelijk dat jij tegen alles ageert wat ook maar blank riekt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:36 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zwarte Piet is racistisch en een gooi terug naar de tijd van slavernij en kolonisme en dient derhalve afgeschaft te worden. Een schop onder de kont van de pieten zodat we weer terugkeren naar 1851 is derhalve wat hij verdient als 5 december 2013 voorbij is. We zitten in de 21ste eeuw en de honden lusten hier zelf geen brood van. Dus laten we dien wat verstandig is en Zwarte Piet een halt toeroepen. Dit kan niet meer door de beugel, laat daar geen misverstand over bestaan.
Voor de 10000e keer: het buitenland heeft hier niets mee te maken.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:39 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Ik laat dit inkoppertje achterwege, anders gaan we wel heel erg offtopic.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:35 schreef Danny het volgende:
[..]
ik neem geen modjes aan heBuiten dat de modjes als het goed is onpartijdig hun taken uitvoeren natuurlijk.
Lekker aan het trollen, jongen?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:36 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zwarte Piet is racistisch en een gooi terug naar de tijd van slavernij en kolonisme en dient derhalve afgeschaft te worden. Een schop onder de kont van de pieten zodat ze we weer terugkeren naar 1851 is derhalve wat ze verdienen als 5 december 2013 teneinde komt. We zitten in de 21ste eeuw en de honden lusten hier zelfs geen brood van. Dus laten we doen wat verstandig is en Zwarte Piet een halt toeroepen. Dit kan niet meer door de beugel, laat daar geen misverstand over bestaan.
Zelfs de Verenigde Naties trekken dit zich aan, dan weet je dat er stront aan de knikker zit.
Een slaaf wordt enkel en uitsluitend gekenmerkt door zijn zwarte huidskleur?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:41 schreef Heufd het volgende:
[..]
Er waren ook blauwe en groene slaven?
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Een slaaf wordt enkel en uitsluitend gekenmerkt door zijn zwarte huidskleur?
En dat maakt dan anderen voor racist uit.
[..]
[..]
Ik geloof dat het tijdens de periode van de slavernij inderdaad ging om enkel zwarte slaven.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:43 schreef Igen het volgende:
[..]
We zullen zien, ik denk dat je ongelijk hebtquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:42 schreef Walder_Frey het volgende:
[..]
Voor de 10000e keer: het buitenland heeft hier niets mee te maken.
Ohja joh?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:44 schreef Heufd het volgende:
[..]
Ik geloof dat het tijdens de periode van de slavernij inderdaad ging om enkel zwarte slaven.
Die achterlijke brabo bij P&W had wel een miniem puntje hoor gisteren.quote:
quote:Want al ben ik zwart als roet, Ik meen het toch goed
Fraaiquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Edit: Bovendien was het Quincy zelf die bezwaar heeft gemaakt over het pagepakje, de roe en de jutezak. Dat is niet mijn stroman hoor.
zo werkt het. ooit waren er zwarte slaven (en blanke slaven en indianenslaven etc) en als je nu dus iemand donker schminkt dan is dat een vorm van goedkeuring van slavernij. zo rollen we in 2013.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Inderdaad. Eigenlijk zouden we Quinsy dankbaar moeten zijn. Hij heeft ons laten zien waar Zwarte Piet voor staat. Zwarte Piet staat voor een koloniale oprisping en dat toneelstukje voeren NL'ers elk jaar weer op, aldus Quinsy Gario, en gelijk heeft hij.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:39 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Kan je niet een zwarte pieten thema voor FOK! makenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:44 schreef Danny het volgende:
[..]
zo werkt het. ooit waren er zwarte slaven (en blanke slaven en indianenslaven etc) en als je nu dus iemand donker schminkt dan is dat een vorm van goedkeuring van slavernij. zo rollen we in 2013.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |