Nogal racistisch deze post. Waarom is de zwarte de hoofdpiet?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:31 schreef Flow3r het volgende:
Naja, ik vind het overtrokken reacties allemaal.![]()
Ik zie geen enkel probleem met een zwarte Hoofdpiet die vergezeld wordt door gekleurde hulppieten.
Rekening houden met anderen heeft nog nooit iemand kwaad gedaan.
Prima, als we het dan wel zelf mogen bepalen en het ons niet laten opleggen door een paar tuthola's die het hele feest nog nooit hebben gevierd.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:34 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Oorspronkelijk werd door Sinterklaas enkel aan arme jongetjes voedsel gegeven. Kort geleden betaalden we hier nog met guldens. Er veranderen dagelijks dingen in onze gewoontes.
Who gives a fuck. Die kinderen weten na 2 jaar niet beter.
Oh? Jurisprudentie?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:36 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zwarte Piet is racistisch en een gooi terug naar de tijd van slavernij en kolonisme en dient derhalve afgeschaft te worden. Een schop onder de kont van de pieten zodat we weer terugkeren naar 1851 is derhalve wat hij verdient als 5 december 2013 voorbij is. We zitten in de 21ste eeuw en de honden lusten hier zelf geen brood van. Dus laten we dien wat verstandig is en Zwarte Piet een halt toeroepen. Dit kan niet meer door de beugel, laat daar geen misverstand over bestaan.
Dat zeg ik toch.. Er is bezwaar gemaakt tegen een evenement waar men met Pieten werkt. Eerst is het aan het bestuur om zich daar over te doen laten uitspreken in het antwoord op bezwaar. Daarna kan men in beroep gaan bij de rechter en de traditie zwarte Piet laten toetsen aan art 1 Grondwet en artikel 14 EVRM (verbod op discriminatie). Ik zou ook artikel 4 eerste lid EVRM erbij nemen trouwens (verbod op slavernij en dwangarbeid). Gewoon omdat het kan. Mocht de Nederlandse rechter het allemaal niets vinden, kan je het uiteindelijk ook nog vragen aan het Europese Hof van de Rechten van de Mens, wat de hoogste rechter is in Europa.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:31 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
Wat is je punt? Waarom ga je niet obv racisme zwarte piet aan de wet toetsen? Als het volgens de wet racisme is dan is het pas racisme
Maar wie moet nu rekening houden met wie?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:31 schreef Flow3r het volgende:
Rekening houden met anderen heeft nog nooit iemand kwaad gedaan.
Vind ik ook hoor, wat een gedoe en zo makkelijk op te lossenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:36 schreef Heufd het volgende:
[..]
Als het jou niet uitmaakt of Zwarte Piet nou zwart is of rood, groen, blauw of geel, dan kan Zwarte Piet toch rood, groen, blauw of geel worden omdat een andere groep het ongemakkelijk vindt dat Zwarte Piet zwart is.
Berbers om precies te zijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Dus Piet is een neger omdat hij een Moor was? Maar de Moren waren toch juist geen negers, maar Noord-Afrikaanse moslims. Dus wat is het nou?
vooral dat het paard tussen de zwarten inloopt is schokkend te noemenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:33 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Wie weet komt dat ook nog, best zielig zo'n paard tussen al die drukke mensen
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:36 schreef Cracka-ass het volgende:
Nogal racistisch deze post. Waarom is de zwarte de hoofdpiet?
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:35 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Dan maken we de hoofdpiet paars en doet de zwarte piet gewoon mee met de rode, oranje , witte en gele pieten
Zolang de andere groep wat minder bekrompen hierop reageert inderdaad.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:37 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Vind ik ook hoor, wat een gedoe en zo makkelijk op te lossen
De mensen die het voor alle kinderen proberen te verzieken kennelijk. Mijn voorstel is om die nou eens een keer NIET hun zin te geven.quote:
Waar ben je dan geschikt voor?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:32 schreef Danny het volgende:
[..]
Ja, ik ben geboren Rotterdammer man. (vandaar het ongenuanceerde. zit in m'n bloed vrees ik. toch ben ik best een geschikte kerel hoor)
de kinderen interesseert het echt niks.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:38 schreef Danny het volgende:
[..]
De mensen die het voor alle kinderen proberen te verzieken kennelijk. Mijn voorstel is om die nou eens een keer NIET hun zin te geven.
not feeding this troll...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:36 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zwarte Piet is racistisch en een gooi terug naar de tijd van slavernij en kolonisme en dient derhalve afgeschaft te worden. Een schop onder de kont van de pieten zodat ze we weer terugkeren naar 1851 is derhalve wat ze verdienen als 5 december 2013 teneinde komt. We zitten in de 21ste eeuw en de honden lusten hier zelfs geen brood van. Dus laten we doen wat verstandig is en Zwarte Piet een halt toeroepen. Dit kan niet meer door de beugel, laat daar geen misverstand over bestaan.
Zelfs de Verenigde Naties trekken dit zich aan, dan weet je dat er stront aan de knikker zit.
Leg jij nou eens uit waarom het niet racistisch is.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:37 schreef Sunshineboy91 het volgende:
donder nou gwn op iedereen die zegt dat het racistisch IS. Je maakt je daarmee zo totaal belachelijk
Ik zou graag meer gekleurde pieten zien ja.Staan er we internationaal ook meteen een stuk beter op.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:37 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Maar wie moet nu rekening houden met wie?
Die paar klagers met de Nederlandse kinderen die nergens slavernij in zien, of heel het land met die paar klagers?
Vertel eens?
De kinderen maakt het niets uit. Zolang ze maar snoep van hem krijgen,quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:38 schreef Danny het volgende:
[..]
De mensen die het voor alle kinderen proberen te verzieken kennelijk. Mijn voorstel is om die nou eens een keer NIET hun zin te geven.
NEEquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:35 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Dan maken we de hoofdpiet paars en doet de zwarte piet gewoon mee met de rode, oranje , witte en gele pieten
Dus én toegeven én er niets meer over mogen zeggen? Jij maakt hemquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:38 schreef Heufd het volgende:
[..]
Zolang de andere groep wat minder bekrompen hierop reageert inderdaad.
Waarom ben je hier dan zo fel op? Juist al dat boze gedoe over en weer zorgt toch voor het verzieken van de sfeer? Negeer gewoon de relschoppers over en weer.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:38 schreef Danny het volgende:
[..]
Is het volgens de wet racisme? Zoja waarom is het dan niet verboden?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:39 schreef Heufd het volgende:
[..]
Leg jij nou eens uit waarom het niet racistisch is.
Nee, een clubje van een clubje van een clubje.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:36 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zwarte Piet is racistisch en een gooi terug naar de tijd van slavernij en kolonisme en dient derhalve afgeschaft te worden. Een schop onder de kont van de pieten zodat ze we weer terugkeren naar 1851 is derhalve wat ze verdienen als 5 december 2013 teneinde komt. We zitten in de 21ste eeuw en de honden lusten hier zelfs geen brood van. Dus laten we doen wat verstandig is en Zwarte Piet een halt toeroepen. Dit kan niet meer door de beugel, laat daar geen misverstand over bestaan.
Zelfs de Verenigde Naties trekken dit zich aan, dan weet je dat er stront aan de knikker zit.
Een zwarte piet met een pagepakje, roe en jutezak is een verwijzing naar slavernij, maar een blauwe of groene piet met een pagepakje, roe en jutezak niet? Dat geloof je toch zeker zelf niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:37 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Vind ik ook hoor, wat een gedoe en zo makkelijk op te lossen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |