abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132341469

Zoals je ziet is deze reeks al vele topics lang. Om ieders topic-ervaring zo prettig mogelijk te laten verlopen, verzoeken we je voor het posten in dit topic eerst de gehele OP (OpeningsPost) door te nemen en vooral ook de geldende huisregels onderaan deze post in acht te nemen. Now let's get started!

SPOILER: Meer webshops...
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Discount
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Trading markets

SPOILER: Taobao/Tmall
SPOILER: Bestellen d.m.v. een agent (MisterTao-voorbeeld)

SPOILER: Free shipping
SPOILER: Free registered shipping
SPOILER: Express shipping
SPOILER: Tracking
SPOILER: Trackstatus legenda
SPOILER: Tracking van 'free registered shipping' binnen Nederland
SPOILER: Verzendduur gedurende (Chinese) feestdagen
SPOILER: Verpakking en transporthandling
SPOILER: Douane

Dollarkoers - (Waarde 1 EUR -> USD)

PayPal-koers
PayPal verandert dagelijks de wisselkoers. Deze wisselkoers bevat ook een klein percentage, ongeveer 3,4%, dat naar PayPal gaat als onkostenvergoeding. Dit zorgt voor 3 á 4 eurocent verschil met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet één-op-één is met de PayPal-wisselkoers.

Betaalwijzen
SPOILER: PayPal en aankoopbescherming. Hoe gaat dat te werk?
SPOILER: Ik kan ergens alleen met creditcard betalen, deze heb ik echter niet. Hellup!?
SPOILER: Een verkoper wil dat ik geld stort via Western Union. Goed idee?
Webshops/producten
SPOILER: Wat is dat 'dropshipping'?
SPOILER: 1 cent-deals. Hoe, wie, wat, waar?
SPOILER: Ik heb zin om iets te kopen, maar ik weet niet wat?
DON'Ts
SPOILER: Zijn BBGuns, messen en krachtige lasers legaal in Nederland?
SPOILER: Hoe weet ik of iets echt of 'fake' is?

GC / [gadgets] Chinese webshops reviewtopic , het reviewtopic biedt veel inspiratie en informatie. Tevens zetten sommige users adviezen uiteen over wat je bijvoorbeeld het beste kunt kopen op het gebied van oordopjes.

Sommige product(groep)en zijn zo populair dat ze een eigen plekje op FOK! hebben verdiend. De topics bestaan voor een reden en daar concentreert zich alle informatie rondom het onderwerp dat ze behandelen. Heb je een vraag over een van deze producten ben je waarschijnlijk beter af ze daar te stellen.

Topicreeks: Android tablet discussie topic
Topicreeks: Chinese Smartphones #1 - Real smart
Topicreeks: Jiayu #1 - Get ready for the launch!
DIG / Android Sticks en Mediacenters #1 - Making ordinary tv's smart

User stats: http://www.thuisserver.net/fokdagcijfers (Top 100 (reeks) > Chinese Webshops)

Huisregels (ons anti-Sjonnie-beleid) - Respecteer ze, dan is deze topicreeks nog een lang leven beschoren

• Lui die spullen willen importeren voor doorverkoop zijn hier niet welkom

• Het volgende dient niet te worden besproken: namaak (van merkkleding, schoenen, zonnebrillen, horloges, audio-producten (headphones/oordopjes), et cetera), wapens en andere verboden producten zoals >5mW lasers
Ook niet gaan bedelen om berichtjes van users om je buiten het topic (via DM/PM) hiermee te helpen

First google, then ask. We zijn hier in dit topic geen customer service die op jouw commando alles voor je doen. We gaan geen moeite voor je doen als je die moeite zelf al niet eens op kunt brengen. Wil je ergens ondanks je eigen pogingen toch niet uitkomen, dan kun je het natuurlijk altijd vriendelijk vragen
Tip: vele zaken zijn al besproken; duik de archieven in! Voeg je zoekterm(en) toe aan deze search

• Niet bitchen naar elkaar; houd het constructief

Heb je aanvullingen/aparte vragen?
PM (Personal message) of DM (Direct message) dan even de vaste gebruikers in dit topic:
shiznuts, tokko1, RobertNL, Downstar, monkeybrain e.a.

Veel plezier met bestellen!

OP Redesign V3.0 by shiznuts
pi_132342225
I do wolly #2. I wolly lot.
Liek. Why no leceive package?!
How can be whele at?
Is so long take!1!! Can wait no!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:06:53 #3
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132342616
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:55 schreef shiznuts het volgende:
I do wolly #2. I wolly lot.
Liek. Why no leceive package?!
How can be whele at?
Is so long take!1!! Can wait no!
Deal fliend,
Sometimes package are under the way so long. It's storm, customs that makes it take longer. Please wait 15 more days to you get (and claime time is over).
Best regards,
Miss loco.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_132342955
Deal miss loco,

yes, I now. But shoe it be fast no when storm? The plane go 120kts faster with extra wind?
And plain can have custom design. Is no problem for me what color. You can send at random plain.
It take sooo long. I is unforgiving with dis. Is no fiar. I make the hard work for order and you make not?
How you expect leave feedback can only be negative rate!1!! Is so bad wait! Can no more.
When PayPal claim speak of devil it arrives? If so, I will make becuase can not accept.

kthnxbye
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_132343017
jullie kunnen zo naar china verhuizen, daar verstaan ze jullie wel ^O^
pi_132343717
:P Verhuizen is net ff een stap te ver denk ik. Maar een tripje... !
Maar misschien volgend jaar maar eens ff naar de HKTDC Hong Kong Electronics Fair.

Vakantietoekenning voor 2014 is volgende week, dus zal er ff vragen of ze me dan vrij zouden kunnen geven.
pi_132343855
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 23:15 schreef shiznuts het volgende:
Deal miss loco,

yes, I now. But shoe it be fast no when storm? The plane go 120kts faster with extra wind?
And plain can have custom design. Is no problem for me what color. You can send at random plain.
It take sooo long. I is unforgiving with dis. Is no fiar. I make the hard work for order and you make not?
How you expect leave feedback can only be negative rate!1!! Is so bad wait! Can no more.
When PayPal claim speak of devil it arrives? If so, I will make becuase can not accept.

kthnxbye
Deal fliend,

so solly. please accept $5 coupon for you tloubles.

Have nice nice day,

Mr. Selvice
pi_132345810
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 23:34 schreef shiznuts het volgende:
:P Verhuizen is net ff een stap te ver denk ik. Maar een tripje... [ afbeelding ] !
Maar misschien volgend jaar maar eens ff naar de HKTDC Hong Kong Electronics Fair.
[ afbeelding ]
Vakantietoekenning voor 2014 is volgende week, dus zal er ff vragen of ze me dan vrij zouden kunnen geven.
Volgend jaar ben ik wel op de Computex in Taipei te vinden, lijkt me gaaf om te zien. Al die freakin' China shit.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_132351099
Terug van vakantie!
Heleboel pakjes binnen... buren waren op zijn zachts gezegd 'not amused'.
Heb ze nog maar eens gezegd dat ze niks hoeven aan te nemen en ook gewoon 'nee' kunnen zeggen, dan gaat het naar het postkantoor. Uiteraard mijn pakje van eind augustus nog steeds niet binnen, dus die mag BiC wel ff opnieuw sturen of geld terug. :') De rest van de spullen valt toch altijd wat tegen in het echt, altijd een stuk kleiner dan je denkt he.. maar goed, nu lekker veel om uit te prutsen!

Kreeg wel een mailtje dat mijn T-mart lampje van 1 cent retour is gestuurd en ze die nu weer opnieuw hebben gestuurd naar me. Het mag wat kosten... :')
pi_132351917
Ben al tijden op zoek naar een goed alternatief voor de Sonos geluidssystemen. Oftewel: ik wil graag mijn muziek die ik benader via tablet/telefoon draadloos afspelen. Nu heb ik prima speakers aangesloten op mijn tv, waardoor ik het momenteel oplos door een HDMI-kabel aan mijn tablet te leggen... Dealextreme e.d. zullen hier toch betere oplossingen voor hebben? Ben op zoek maar kan niks vinden: hebben jullie een idee wat een goede koop zou zijn? En wellicht zelf ook ervaring met één van de systemen?
pi_132352190
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 10:23 schreef Man_Made_God het volgende:
Ben al tijden op zoek naar een goed alternatief voor de Sonos geluidssystemen. Oftewel: ik wil graag mijn muziek die ik benader via tablet/telefoon draadloos afspelen. Nu heb ik prima speakers aangesloten op mijn tv, waardoor ik het momenteel oplos door een HDMI-kabel aan mijn tablet te leggen... Dealextreme e.d. zullen hier toch betere oplossingen voor hebben? Ben op zoek maar kan niks vinden: hebben jullie een idee wat een goede koop zou zijn? En wellicht zelf ook ervaring met één van de systemen?
heb je een receiver? Ik heb zelf een raspberry aan me receiver hangen. Deze draait airplay en zo stuur ik vanaf me tablet en telefoon muziek via het netwerk naar de receiver. (Ook mogelijk met android d.m.v. een app)

Heb het ook met een bluetooth receivertje uit China geprobeerd, maar dit was erg onstabiel en snel buiten bereik van signaal.
:]
  zondag 20 oktober 2013 @ 10:48:45 #12
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_132352288
item No. Year Status Location Destination Country Date
XXXXX 2013 Collection 51001020 NL 20131019 2219

Collection w to the oohoo woohoo
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
  zondag 20 oktober 2013 @ 12:22:37 #13
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_132354315
ohnee hij is transporting :D
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
pi_132354365
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2013 10:48 schreef bobbernaut het volgende:
item No. Year Status Location Destination Country Date
XXXXX 2013 Collection 51001020 NL 20131019 2219

Collection w to the oohoo woohoo
wat hebbie besteld?
  zondag 20 oktober 2013 @ 12:27:46 #15
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_132354431
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:25 schreef mschol het volgende:

[..]

wat hebbie besteld?
oh niks bijzonders
pi_132355205
Kan die shutdown nog een keertje :P? Kijk die koers :D
pi_132357061
ze moeten nog de debt ceiling verhogen :] echte "crisis" komt nog.
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
  zondag 20 oktober 2013 @ 14:15:36 #18
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_132357377
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:27 schreef bobbernaut het volgende:

[..]

oh niks bijzonders
3 nietszeggende posts er aan wijden en als iemand dan vraagt of je ff kan melden WAT het dan is om nog enigzins ontopic te gaan, blijven we stil. Bobje toch. :{w ;(
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_132357848
quote:
15s.gif Op zondag 20 oktober 2013 14:15 schreef neo2000 het volgende:

[..]

3 nietszeggende posts er aan wijden en als iemand dan vraagt of je ff kan melden WAT het dan is om nog enigzins ontopic te gaan, blijven we stil. Bobje toch. :{w ;(
het zal wel een buttplug zijn ofzo.. :+
pi_132358026
Ben nog op zoek naar een goede (bluetooth) wireless speaker. Had op vakantie zo'n nep Beats by Dre speaker gekocht, maar geluid is om te janken... http://www.ebay.com/itm/M(...)&hash=item5af4e01ee4 dit is zo'n China versie... zal ie een beetje klinken? :P
  zondag 20 oktober 2013 @ 14:56:45 #21
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132358851
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 14:33 schreef Deezertje het volgende:
Ben nog op zoek naar een goede (bluetooth) wireless speaker. Had op vakantie zo'n nep Beats by Dre speaker gekocht, maar geluid is om te janken... http://www.ebay.com/itm/M(...)&hash=item5af4e01ee4 dit is zo'n China versie... zal ie een beetje klinken? :P
De Earson _O_ (zie het vorige topic)
pi_132359824
Idd. Twee tientjes maar, terwijl ik hem op elke andere willekeurige Chinese site voor veel meer zie.
  zondag 20 oktober 2013 @ 15:28:10 #23
48067 neo2000
pi_132360106
Iemand enig idee van het gewicht van de earson? (vanwege mister tao shipping fee etc..)
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  zondag 20 oktober 2013 @ 16:23:36 #24
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132362449
quote:
8s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:28 schreef neo2000 het volgende:
Iemand enig idee van het gewicht van de earson? (vanwege mister tao shipping fee etc..)
570 gram en kon via China post verzonden worden ;)
  zondag 20 oktober 2013 @ 16:43:02 #25
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_132363120
quote:
15s.gif Op zondag 20 oktober 2013 14:15 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Je doet je sig/ondertitel idk eer aan xx
  zondag 20 oktober 2013 @ 17:00:11 #26
48067 neo2000
pi_132363645
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:43 schreef bobbernaut het volgende:

[..]

Je doet je sig/ondertitel idk eer aan xx
Ja, dat zal allemaal wel en zo.. Maar we weten nog steeds niet waar je nou over postte.. o|O

Bij gebrek aan eckte informatie kan ik alleen maar van de suggestie van mschol uit gaan. Buttplug dus. :+
  zondag 20 oktober 2013 @ 17:07:30 #27
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_132363845
quote:
8s.gif Op zondag 20 oktober 2013 17:00 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Ja, dat zal allemaal wel en zo.. Maar we weten nog steeds niet waar je nou over postte.. o|O

Bij gebrek aan eckte informatie kan ik alleen maar van de suggestie van mschol uit gaan. Buttplug dus. :+
beats by dre
gucci petje
louis vuitton nektasje
en botticelli's
  zondag 20 oktober 2013 @ 19:18:35 #28
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_132367668
Iemand wel eens handdoeken in china gekocht? Ik probeer mijn hele sinterklaas lijstje er te halen.
  zondag 20 oktober 2013 @ 19:59:20 #29
48067 neo2000
pi_132369117
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2013 17:07 schreef bobbernaut het volgende:

[..]

beats by dre
gucci petje
louis vuitton nektasje
en botticelli's
Hmm, da's best nog een aardige hoeveelheid goederen om anaal in te brengen! Restecpt!
  zondag 20 oktober 2013 @ 20:00:25 #30
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_132369164
quote:
14s.gif Op zondag 20 oktober 2013 19:59 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Hmm, da's best nog een aardige hoeveelheid goederen om anaal in te brengen! Restecpt!
jwz tuigleven
pi_132370279
quote:
2s.gif Op zondag 20 oktober 2013 19:18 schreef Bill_E het volgende:
Iemand wel eens handdoeken in china gekocht? Ik probeer mijn hele sinterklaas lijstje er te halen.
Waarom zou je deze in China halen? Bij de Action heb je ze ook voor 2-3 euro per stuk, prima kwaliteit en dan hoef je niet weken te wachten op je handdoek, kan je zelf de beste exemplaren uitvissen op eventuele pluisjes etc. Of je moet er namen in willen graveren ofzo.
  zondag 20 oktober 2013 @ 20:25:49 #32
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_132370344
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 20:24 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Waarom zou je deze in China halen? Bij de Action heb je ze ook voor 2-3 euro per stuk, prima kwaliteit en dan hoef je niet weken te wachten op je handdoek, kan je zelf de beste exemplaren uitvissen op eventuele pluisjes etc. Of je moet er namen in willen graveren ofzo.
Leek me leuk om eens te kijken of ik alles op tijd uit china kan krijgen :)
Maar ik zie er weinig handdoeken. :(
pi_132370442
quote:
2s.gif Op zondag 20 oktober 2013 20:25 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Leek me leuk om eens te kijken of ik alles op tijd uit china kan krijgen :)
Maar ik zie er weinig handdoeken. :(
Als je handdoeken voor in douche wilt (grote dus) kan je deze beter halen bij de Action. Kleintjes voor in de keuken kan je wel halen uit China, maar kosten ook zo'n 3 euro, dus schiet je niet veel mee op... http://www.buyincoins.com/?r=category/index&cid=0&keyword=towel

Deze bijvoorbeeld: http://www.buyincoins.com/item/34652.html
Alleen geen kleurkeuze. Dat heb ik ook geweten bij BiC. Kreeg een knalrode wc-dekselhoes en een roze (!) drinkbekerhouder, en een groene sinasappelschiller. :') Precies de kleuren waar je NIET op zit te wachten en die ze waarschijnlijk zelf nog over hadden... Dus bereid je voor op roze en groene handdoeken :P
pi_132377365
Iemand toevallig een stukje kopertape voor me, om nou een hele rol te kopen voor een stukje van 4 cm wat ik nodig heb is ook wat overdreven. Is om de GPS antenne van de jiayu wat beter te maken :P
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_132377874
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 22:27 schreef rene90 het volgende:
Iemand toevallig een stukje kopertape voor me, om nou een hele rol te kopen voor een stukje van 4 cm wat ik nodig heb is ook wat overdreven. Is om de GPS antenne van de jiayu wat beter te maken :P
welke Jiayu versie? :P
pi_132378017
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 22:37 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

welke Jiayu versie? :P
G3T
Top 5 China producten
pi_132378052
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 22:40 schreef rene90 het volgende:

[..]

G3T
aha :D
  maandag 21 oktober 2013 @ 00:00:50 #38
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_132381024
Fijn, had op AliExpress iets besteld, was een probleem mee dus een dispute aangemaakt, heeft die verkoper niet binnen 5 dagen gereageerd en dus krijg ik een full refund zonder dat ik het terug hoef te sturen _O_
Gaat maar om $9 maar perfect :P
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  maandag 21 oktober 2013 @ 00:21:14 #39
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132381713
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 00:00 schreef MacorgaZ het volgende:
Fijn, had op AliExpress iets besteld, was een probleem mee dus een dispute aangemaakt, heeft die verkoper niet binnen 5 dagen gereageerd en dus krijg ik een full refund zonder dat ik het terug hoef te sturen _O_
Hier ook; voor $8.75, rond 4 oktober case geopend, 9e antwoord/case gesloten in mijn voordeel, 13e geld terug. Gelukkig heel wat sneller dan de horror verhalen die ik van anderen heb gelezen gezien :D

Gelukkig nog nooit echt problemen met Aliexpress gehad; bij duurdere aankopen durf ik zelfs te stellen dat menig grote Aliexpress seller het beter doet als de grote webshops (omruilen ipv RMA sturen bijvoorbeeld al meermaals meegemaakt op Aliexpress)
pi_132382292
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 00:00 schreef MacorgaZ het volgende:
Hier ook zoiets.

Wachtte tijden op een tablet case van Ebay (met gift). Op dag 44 dispute gemaakt (nadat de verkoper niet meer reageerde op berichten van mijn kant). Volgende ochtend was dispute gesloten omdat geld teruggestort was.

Ik op Aliexpress dus maar een nieuwe hoes (+ screenprotector) besteld.

Wat krijg ik nou afgelopen vrijdag binnen? Juist; de case + gift (wat zo'n touchscreen stylus-ding bleek te zijn) van Ebay.
En straks krijg ik dus nog een 2e case en screenprotector binnen.
Dus voor de prijs van 1 case krijg ik 2 cases, stylus en screenprotector. :')

Morgen misschien maar eens een krimptang, cat5-connectors/boot caps bestellen. Huisnetwerk moet misschien maar eens een complete overhaul krijgen. :{ ..
  maandag 21 oktober 2013 @ 00:53:14 #41
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132382464
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 00:45 schreef Iemand91 het volgende:

Morgen misschien maar eens een krimptang, cat5-connectors/boot caps bestellen. Huisnetwerk moet misschien maar eens een complete overhaul krijgen. :{ ..
Fijn, kan je lekker je eigen 30cm kabeltjes knippen :6
pi_132383582
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 00:45 schreef Iemand91 het volgende:
Morgen misschien maar eens een krimptang, cat5-connectors/boot caps bestellen. Huisnetwerk moet misschien maar eens een complete overhaul krijgen. ..
ik zou persoonlijk niks met connectors doen..
gewoon wandcontact doosjes, een punchdown tool en een zooi stugge (solid) cat6a kabel ^O^

de paar patch kabeltjes koop je gewoon, ja wel iets duurder, maar een kabel met connector goed knijpen vergt flink wat oefening..
pi_132385369
Bleh pakketje word verzonden mee china post :(
  maandag 21 oktober 2013 @ 10:14:43 #44
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132385905
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 02:36 schreef mschol het volgende:

[..]

gewoon wandcontact doosjes, een punchdown tool en een zooi stugge (solid) cat6a kabel ^O^

de paar patch kabeltjes koop je gewoon, ja wel iets duurder, maar een kabel met connector goed knijpen vergt flink wat oefening..
Het is hier nog niet 1 keer mis gegaan, het knijpen van kabels. Zorgen dat alle aders op volgorde liggen en even lang zijn en het stelt niets voor ^O^

Solid cat6a kabel is natuurlijk het beste maar dat leg je ook niet altijd zomaar door een bestaand (ouder) huis heen. Had al moeite om cat5e bij de TV te krijgen (via een gasbuisje wat er al zat waar ook de coax door heen gaat) een stugge cat6a was echt onmogelijk geweest :P.
Cat5e doet ook 1000mbit dat lijkt mij voor de komende jaren nog wel voldoende :)
(al is cat6 natuurlijk meer voorbereid op de toekomst 10gbit etc)

[ Bericht 12% gewijzigd door RobertNL op 21-10-2013 10:59:56 ]
pi_132387110
quote:
16s.gif Op maandag 21 oktober 2013 00:53 schreef RobertNL het volgende:
Fijn, kan je lekker je eigen 30cm kabeltjes knippen :6
15cm. :6
quote:

Ja lekker. Voor 1 of 2 extra aansluitingen gaten boren in de muren, sleuven vrezen, dichtplamuren, oververven/behangen. Nou nee, liever niet...
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 10:14 schreef RobertNL het volgende:
Het is hier nog niet 1 keer mis gegaan, het knijpen van kabels. Zorgen dat alle aders op volgorde liggen en even lang zijn en het stelt niets voor ^O^
Dit dus.
Bovendien; als je 100 van die connectors hebt voor $3 knip je een verkeerd geknepen connector d'r zo weer af. :P
quote:
Solid cat6a kabel is natuurlijk het beste maar dat leg je ook niet altijd zomaar door een bestaand (ouder) huis heen. Had al moeite om cat5e bij de TV te krijgen (via een gasbuisje wat er al zat waar ook de coax door heen gaat) een stugge cat6a was echt onmogelijk geweest :P.
Cat5e doet ook 1000mbit dat lijkt mij voor de komende jaren nog wel voldoende :)
(al is cat6 natuurlijk meer voorbereid op de toekomst 10gbit etc)
En dat is ook leuk om te doen ja; je krijgt soms kabels langs plekken waar je nooit had verwacht dat het zou kunnen. Gelukkig is het hele huis onderkeldert, want anders hadden we helemaal een probleem.

Maar goed; dit huis hoeft niet zo'n overhaul te krijgen; als wij eenmaal huis uit zijn heeft het geen nut meer.

Bij een nieuwe te (ver)bouwen huis natuurlijk wel een shitload aan loze leidingen leggen.
pi_132387368
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 11:07 schreef Iemand91 het volgende:
Ja lekker. Voor 1 of 2 extra aansluitingen gaten boren in de muren, sleuven vrezen, dichtplamuren, oververven/behangen. Nou nee, liever niet...
je hebt het over een complete overhaul (vrijwel geheel opnieuw neerleggen), niet over 1 of 2 extra aansluitingen... das nogal niet een verschil he ;)
  maandag 21 oktober 2013 @ 11:29:56 #47
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_132387596
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 20:27 schreef Deezertje het volgende:
Als je handdoeken voor in douche wilt (grote dus) kan je deze beter halen bij de Action.
:N Handdoeken zijn nu net van die dingen die je niet bij de Action moet kopen, of je moet het leuk vinden dat na een keer of 10 wassen er nog steeds pluisjes uit komen... Nee, beter koop je die gewoon bij de Hema, ook niet duur, maar wel fatsoenlijk.
Don't let my username fool you...
pi_132389479
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 11:20 schreef mschol het volgende:
je hebt het over een complete overhaul (vrijwel geheel opnieuw neerleggen), niet over 1 of 2 extra aansluitingen... das nogal niet een verschil he ;)
True true. :P
Met overhaul bedoel ik meer dat we boel beter moeten aanleggen.
Modem staat in woonkamer, router staat in kantoor, kabels gaan overal langs.
Liever router, NAS naar meterkast verplaatsen en alles in stervorm aanleggen enzo.
Maar veel zouden we er niet mee opschieten...
pi_132391300
quote:

[..]

valt ook wel mee..
zolang je de aders goed hebt, en je goed hebt afgemeten waar het omhulsel moet stoppen om nog door de connector te worden 'samengeperst' is kan er vrij weinig nog fout gaan..

door mijn huis heb ik momenteel ook alles op CAT 5e al een aantal jaren..
gelukkig heb ik echt cat 5e utp kabels destijds gelegd, door al die slinkse truucjes komen er zoveel kut kabels op de markt die eigenlijk helemaal niet als 5e mogen worden beschouwd.. dan had ik alles opnieuw kunnen trekken xD

Op 5e kun je inderdaad nog wel even verder, ik heb nog een rol CAT 6 liggen, maar ik vind het momenteel wel best zo.. wat een kut werk dat kabelstrekken in mijn woning :{
  maandag 21 oktober 2013 @ 14:31:18 #50
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_132393535
Na m'n vorige prima ervaring met Aurabuy's keramische messen toch maar is gaan kijken hoe de goedkopere varianten van hun het doen.

Voor 5 dollar een mesje inc verzending, prima toevoeging als sinterklaascadeau/verjaardagscadeau.

Over de kwaliteit ben ik nog prima te spreken, zijn net iets dunner dan de 15 dollar versies.. maar zit dan weer wel z'n leuk beschermhoesje bij die 'm beschermd als hij in de la zit tussen alle andere messen. ^O^ KLIK
Assorted color, maar gelukkig kreeg ik een zwarte :D
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
pi_132395563
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 10:45 schreef monkeybrain het volgende:
Ik heb mijn dubbele led fietslamp getest, omdat ie niet zo fel lijkt. Een dubbele led blijft net zo lang branden als een enkele led op dezelfde accupack, dus 50% minder stroom per led. Geen wonder dat het verschil niet heel groot is :')
Hoe laadt je de accupack op? Ik heb ook zo'n cree-lamp gekocht. Maar de ladertje die je erbij krijgt lijkt op een simpele power-adapter. Ik vraag me dus af of die wel zo geschikt is om LiIon-accu's op te laden...
Een nachtje laten onbeheerd opladen durf ik dus niet zo snel doen...
(en gaat er nog wat groens branden als ie opgeladen is eigenlijk?)
pi_132396634
08-10-2013, Information Received (This is not an acknowledgment of the physical receipt of the stated Registered Article)
10-10-2013, Information Received (This is not an acknowledgment of the physical receipt of the stated Registered Article)

Met SGpost. Normaal duurt deze status bij mij hooguit een week. Wat denken jullie? Berichtje naar verkoper??
pi_132398953
Bij mij staat mijn Xiaomi al 15 dagen op die status, verkoper zegt dat hij al verzonden is
  maandag 21 oktober 2013 @ 17:19:24 #54
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_132399896
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:19 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Hoe laadt je de accupack op? Ik heb ook zo'n cree-lamp gekocht. Maar de ladertje die je erbij krijgt lijkt op een simpele power-adapter. Ik vraag me dus af of die wel zo geschikt is om LiIon-accu's op te laden...
Een nachtje laten onbeheerd opladen durf ik dus niet zo snel doen...
(en gaat er nog wat groens branden als ie opgeladen is eigenlijk?)
Ook met zo'n dubieuze adapter. Ik zou hem lekker in de schuur/berging/garage opladen, dan kan er weinig gebeuren. Als de accu vol is gaat het rode lampje uit en het groene lampje aan. Direct van het stroom halen om eventueel overladen te voorkomen, niet uren op groen laten staan. Opladen duurt ook niet zo lang, denk aan 3 tot 4 uur.
pi_132399987
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 16:52 schreef Snorrenbaard het volgende:
Bij mij staat mijn Xiaomi al 15 dagen op die status, verkoper zegt dat hij al verzonden is
Al verzonden in de zin van dat verkoper het heeft afgegeven daar ergens.
Gaat hij mee met het vliegtuig, dan staat er: despatched to overseas (NL)
pi_132400896
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2013 17:22 schreef Ron.Jeremy het volgende:

[..]

Al verzonden in de zin van dat verkoper het heeft afgegeven daar ergens.
Gaat hij mee met het vliegtuig, dan staat er: despatched to overseas (NL)
serieus? ze wachten dus tot ze genoeg hebben om een vliegtuig mee te vullen?
pi_132400955
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 17:46 schreef Snorrenbaard het volgende:

[..]

serieus? ze wachten dus tot ze genoeg hebben om een vliegtuig mee te vullen?
Nee, jouw pakketje wacht op een plekje in het vliegtuig :P
pi_132400980
Ah, en kan ik ergens zien hoelang dat ongeveer duurt?
pi_132400998
ik heb bij mijn huidige tracking statussen meerdere keren te horen gekregen dat het pakje "departed" is. een maand tussen twee van die berichten.

is een beetje extremer geval dan ik gewend ben, maar goed. de statussen slaan soms als een tang op een varken.
  maandag 21 oktober 2013 @ 17:56:53 #60
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132401269
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:49 schreef Ron.Jeremy het volgende:
08-10-2013, Information Received (This is not an acknowledgment of the physical receipt of the stated Registered Article)
10-10-2013, Information Received (This is not an acknowledgment of the physical receipt of the stated Registered Article)

Met SGpost. Normaal duurt deze status bij mij hooguit een week. Wat denken jullie? Berichtje naar verkoper??
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 16:52 schreef Snorrenbaard het volgende:
Ja die kan meer zeggen.
quote:
This is not an acknowledgment of the physical receipt
Dit geeft duidelijk aan dat hij dus nog niet in het postsysteem zit. De statussen van SIG post kloppen over het algemeen ook goed dus hij is of nog bij de verkoper of bij een tussenhandelaar.
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 17:48 schreef Snorrenbaard het volgende:
Ah, en kan ik ergens zien hoelang dat ongeveer duurt?
Dat wachten is nog niet eens begonnen; duurt normaal bij SG post ongeveer 3-5 dagen voor despatched status en daarna ongeveer een week tot ontvangst in Nederland.

quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 17:48 schreef RDMKR het volgende:
ik heb bij mijn huidige tracking statussen meerdere keren te horen gekregen dat het pakje "departed" is. een maand tussen twee van die berichten.

is een beetje extremer geval dan ik gewend ben, maar goed. de statussen slaan soms als een tang op een varken.
ChinaPost is soms helaas om te huilen; laatst ook 1 die dag 1 NULL ergens in China aangaf en vervolgens de volgende dag in huis was :')!
pi_132401504
Denk dat ik em maar gewoon ga claimen en op een andere site met DHL bestel
pi_132401589
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 18:05 schreef Snorrenbaard het volgende:
Denk dat ik em maar gewoon ga claimen en op een andere site met DHL bestel
Waar heb je hem besteld en wanneer? Paypal gewoon?
Top 5 China producten
pi_132401697
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 18:08 schreef rene90 het volgende:

[..]

Waar heb je hem besteld en wanneer? Paypal gewoon?
www.fulcrumall.com, paypal ja
pi_132401805
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 18:12 schreef Snorrenbaard het volgende:

[..]

www.fulcrumall.com, paypal ja
en hoe lang geleden?
Top 5 China producten
pi_132401822
21 september besteld, verkoper zegt dattie em 24ste had verzonden. Maar dat is al het zoveelste leugentje wat hij mij verteld heeft
pi_132402555
09/28/2013 order geplaatst bij tmart.
Na een chatsessie 2013-10-11 was het die dag erna opeens verzonden.

als ik nu het tracking number zoek zegt die: Success find: 0 items!

dus hij is nog niet ontvangen bij "China Post Register Airmail "?? ik ben ongeduldigggggg
pi_132402580
Wat is je tracking nummer
pi_132403344
artikel eind augustus besteld, nu nog niet binnen. Helaas te laat voor PP claim en BiC wil elke keer maar dat ik nog een week of 2 wacht. Ondertussen zijn alle orders van eBay en BIC behalve die ene al binnen, dus lijkt erop dat ie gewoon kwijt is. Dit was namelijk de eerste order. Het gaat niet om een spectaculair bedrag (9 dollar) maar toch... Nu al een hele lange mailconversatie over en weer. Opnieuw verzenden doen ze bij BiC niet aan, geld terugstorten rekken ze zo lang mogelijk uit.
  maandag 21 oktober 2013 @ 20:48:17 #69
48067 neo2000
pi_132408126
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 18:40 schreef wootahH het volgende:
ik ben ongeduldigggggg
Spullen kopen bij mediamarkt lost dit probleem op! ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 19:02 schreef Deezertje het volgende:
artikel eind augustus besteld, nu nog niet binnen. Helaas te laat voor PP claim en BiC wil elke keer maar dat ik nog een week of 2 wacht. Ondertussen zijn alle orders van eBay en BIC behalve die ene al binnen, dus lijkt erop dat ie gewoon kwijt is. Dit was namelijk de eerste order. Het gaat niet om een spectaculair bedrag (9 dollar) maar toch... Nu al een hele lange mailconversatie over en weer. Opnieuw verzenden doen ze bij BiC niet aan, geld terugstorten rekken ze zo lang mogelijk uit.
Aanhouder wint. En vooral niet te vriendelijk zijn als ze blijven uitstellen. Korte, duidelijke mailtjes maken. Vooral niet te veel woorden gebruiken, dan verliezen ze de aandacht. :')

M.b.t. de keramische messen discussie.. Deze waren vorige week ook in de aanbieding bij Aldi.. Setje van 3 stuks gekocht voor 16/17 euro geloof ik. Dan loont het eigenlijk de moeite niet om iets in China te bestellen denk ik dan. Zullen vast ook China messen zijn.. :P
pi_132410768
quote:
8s.gif Op maandag 21 oktober 2013 20:48 schreef neo2000 het volgende:
M.b.t. de keramische messen discussie.. Deze waren vorige week ook in de aanbieding bij Aldi.. Setje van 3 stuks gekocht voor 16/17 euro geloof ik. Dan loont het eigenlijk de moeite niet om iets in China te bestellen denk ik dan. Zullen vast ook China messen zijn..
Wil je eens een fototje doen, ben wel benieuwd.
Top 5 China producten
  maandag 21 oktober 2013 @ 21:42:51 #71
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_132411263
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 21:32 schreef rene90 het volgende:

[..]

Wat huh huh?!

De kans laten liggen om iets op chinese pakketjes te krijgen? :o
Dat is de sport niet hea!

Dan zou je alles wel bij de Action kunnen halen ongeveer (8>
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
pi_132411483
quote:
16s.gif Op maandag 21 oktober 2013 21:42 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Wat huh huh?!

De kans laten liggen om iets op chinese pakketjes te krijgen? :o
Dat is de sport niet hea!

Dan zou je alles wel bij de Action kunnen halen ongeveer (8>
Tja, dan moet je ook niet in zee gaan met DX :'). Keramische mes is al onderweg vanaf 2 september. Ze kunnen tot 29 oktober reageren op paypal, anders krijg ik automatisch mijn geld terug.
Top 5 China producten
  maandag 21 oktober 2013 @ 22:06:24 #73
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132412744
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 21:46 schreef rene90 het volgende:

[..]

Tja, dan moet je ook niet in zee gaan met DX :'). Keramische mes is al onderweg vanaf 2 september. Ze kunnen tot 29 oktober reageren op paypal, anders krijg ik automatisch mijn geld terug.
Doet mij denken aan de messen die ik bij DX heb besteld toen. Die kregen het voor elkaar om 1 dag voor de uiterste claimdatum binnen te vallen :')!
pi_132413174
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 22:06 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Doet mij denken aan de messen die ik bij DX heb besteld toen. Die kregen het voor elkaar om 1 dag voor de uiterste claimdatum binnen te vallen :')!
Het is bijna alsof ze het verzenden het moment dat je een paypal geschil opent,
Top 5 China producten
pi_132425181
2 korte hdmi-kabels besteld bij BiC. Mooi op tijkd binnen, echter werken ze niet. En dat terwijl een kabel van de action (die echter 2 meter is) wel werkt.
Wordt een claim.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:38:55 #76
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_132425348
quote:
8s.gif Op maandag 21 oktober 2013 20:48 schreef neo2000 het volgende:
M.b.t. de keramische messen discussie.. Deze waren vorige week ook in de aanbieding bij Aldi.. Setje van 3 stuks gekocht voor 16/17 euro geloof ik. Dan loont het eigenlijk de moeite niet om iets in China te bestellen denk ik dan. Zullen vast ook China messen zijn.. :P
Die heb ik ook gekocht, stond iets van Duits fabrikaat bij. Bevallen wel heel erg goed trouwens en waren ook nog eens mooier dan wat ik hier soms voorbij zie komen... Ik had veel eerder keramische messen moeten kopen...
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:48:49 #77
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132425559
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 10:30 schreef maartend het volgende:
2 korte hdmi-kabels besteld bij BiC. Mooi op tijkd binnen, echter werken ze niet. En dat terwijl een kabel van de action (die echter 2 meter is) wel werkt.
Wordt een claim.
Het lijkt mij normaal om eerst eens een berichtje te sturen? Of doen we daar tegenwoordig niet meer aan...

In my everybest English (omdat ze dat snappen :'))
quote:
Hello support,
I received item [insert sku / naam] today.
It will not work, checked multiple times, its broken.

Can you do a resend or refund? Local shop can not repair.

Thank you,

Maarten.
Tweede berichtje:
quote:
Hello support,

I do not want coins; i want a full refund. Else i have to go to Paypal.
Thank you,

Maarten.
Ik stuur zelfs 3/4 berichtjes voordat ik een claim open; het lijkt mij de normaalste zaak van de wereld om de verkoper eerst het probleem op te laten lossen. Daarnaast geeft Paypal je maximaal gelijk in een x aantal claims per periode dus zelf oplossen heeft de voorkeur :).
pi_132425612
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 10:48 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Het lijkt mij normaal om eerst eens een berichtje te sturen? Of doen we daar tegenwoordig niet meer aan...

In my everybest English (omdat ze dat snappen :'))

Tuurlijk heb ik dat gedaan. Maar daar wat minder goede ervaring mee. Meer van aan het lijntje houden.
En ik zou zelfs akkoord gaan met genoeg BiC coins, bestel daar vaker wat.
pi_132426316
Hoop dat vandaag mijn pakketjes binnenkomen
pi_132426481
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 10:52 schreef maartend het volgende:

[..]

Tuurlijk heb ik dat gedaan. Maar daar wat minder goede ervaring mee. Meer van aan het lijntje houden.
En ik zou zelfs akkoord gaan met genoeg BiC coins, bestel daar vaker wat.
Wat voor reacties kreeg je terug dan?
Top 5 China producten
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:53:20 #81
204014 Markos.
Burp! Geen koala!
pi_132427340
Ik kwam zo'n bluetooth controller tegen waar je je telefoon(/tablet) in kunt klemmen
http://www.pandawill.com/(...)ablet-pc-p72424.html

Zijn er nog andere alternatieven dan deze iPega? Het lijkt mij wel iets, maar uiteraard graag zo goedkoop mogelijk.
Toyota RA28 powerrr / VW Golf MK1 / VW T1 !!
DealExtreme infopagina -> http://deal-extreme.blogspot.com alles over hoe je er kunt bestellen en wat er bij komt kijken
pi_132427429

http://e.dx.com/collectio(...)=20131021sinterklaas

DX komt weer met Sinterklaas acties _O_ ^O^,
wie meldt ze dat zwarte piet racistisch is, en dat we straks alleen nog gekleurde pieten mogen hebben
... :')
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:59:19 #83
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_132427512
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 11:53 schreef Markos. het volgende:
Ik kwam zo'n bluetooth controller tegen waar je je telefoon(/tablet) in kunt klemmen
http://www.pandawill.com/(...)ablet-pc-p72424.html
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Zijn er nog andere alternatieven dan deze iPega? Het lijkt mij wel iets, maar uiteraard graag zo goedkoop mogelijk.
iPega specialiseert zich in zulke meuk. Je kunt ook een iPhone-controller case halen en dan van die touchscreenbuttons op het scherm plakken trouwens. Verder... zoek eens wat verder. Via chinaprices vond ik deze die haast 10 USD goedkoper is: http://www.chinabuye.com/(...)hone-tablet-pc-black . En dan nog ff bij eBay en AliExpress langs, misschien daar nog goedkoper.
pi_132429199
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 11:25 schreef rene90 het volgende:

[..]

Wat voor reacties kreeg je terug dan?
Wachten, wachten, wachten.
En laatst door vakantie, late levering en kapotte PS3 iets niet acuut kunnen uitproberen. Bleek DOA te zijn. Kreeg nog geen 20% terug.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:40:03 #85
48067 neo2000
pi_132432627
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 21:32 schreef rene90 het volgende:

[..]

Dat wordt op z'n vroegst dan vanavond. heb ff online gezocht, en volgens mij zijn het gewoon deze:

http://www.promobutler.be/nl/winkels/Aldi/keramisch-mes-1773089

Alleen dan alle 3 de messen die je ziet, voor een euro of 15-17. Zat er ergens tussenin geloof ik. Zoals gezegd, foto's volgen vanavond. :P
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:44:11 #86
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_132432786
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 11:56 schreef Downstar het volgende:
[ afbeelding ]

http://e.dx.com/collectio(...)=20131021sinterklaas

DX komt weer met Sinterklaas acties _O_ ^O^,
wie meldt ze dat zwarte piet racistisch is, en dat we straks alleen nog gekleurde pieten mogen hebben
... :')
Lijkt me een leuk cultureel experiment, Chinezen uitleggen wat racisme is. Die hebben dat soort propaganda nooit door de strot gekregen en zullen waarschijnlijk heel raar kijken :D
pi_132448547
Word ik vanochtend plots verrast door een telefoontje uit China.. Toch maar niet aangenomen. Misschien kan ik de volgende keer beter een vals nummer invoeren. :')
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:26:16 #88
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_132458451
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:44 schreef monkeybrain het volgende:

[..]

Lijkt me een leuk cultureel experiment, Chinezen uitleggen wat racisme is. Die hebben dat soort propaganda nooit door de strot gekregen en zullen waarschijnlijk heel raar kijken :D
Ihkv nog verder off-topic:

Zeker tegen negers schijnt de ''gemiddelde chinees' een enorm diepe minachting te hebben. Ik weet het, ik generaliseer, maar je hoeft Chinezen naar het schijnt dus juist níets uit te leggen over racisme.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 11:33:05 #89
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_132467766
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:59 schreef Xetran het volgende:
Word ik vanochtend plots verrast door een telefoontje uit China.. Toch maar niet aangenomen. Misschien kan ik de volgende keer beter een vals nummer invoeren. :')
Dan had je wel een mooi verhaal om te posten. Ik ben erg nieuwsgierig waar dat over zou gaan _O-
Hello fliend, sambal bij?

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 23:26 schreef funky_fart het volgende:

[..]

Ihkv nog verder off-topic:

Zeker tegen negers schijnt de ''gemiddelde chinees' een enorm diepe minachting te hebben. Ik weet het, ik generaliseer, maar je hoeft Chinezen naar het schijnt dus juist níets uit te leggen over racisme.
Dat is mijn punt, racisme is zo natuurlijk als ademen voor mensen... Maar dat is zo'n enorme taboe in dit land. Ik zou weleens willen weten hoe Chinezen over witte Europeanen spreken.

Ik heb weleens zo'n verhaal gelezen over een Chinese generaal, die sprak over het uitroeien van ons met zijn raketten :D Wel iets om over na te denken, een leger van een miljard Chinezen met een vrouwen tekort in eigen land })
pi_132468046
Straks willen ze niks meer versturen naar Nederland als wij gaan werken met gekleurde pieten. Dan zijn zij beledigt dat wij een gele piet hebben. :'(
pi_132470968
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:33 schreef monkeybrain het volgende:

[..]

Dat is mijn punt, racisme is zo natuurlijk als ademen voor mensen... Maar dat is zo'n enorme taboe in dit land. Ik zou weleens willen weten hoe Chinezen over witte Europeanen spreken.

Ik heb weleens zo'n verhaal gelezen over een Chinese generaal, die sprak over het uitroeien van ons met zijn raketten :D Wel iets om over na te denken, een leger van een miljard Chinezen met een vrouwen tekort in eigen land })
Dan kunnen ze onze organen gaan gebruiken in plaats van die van arme mensen en criminelen. >:)
“An interesting thing is a good thing.”
pi_132472263
Na aanleiding van eerdere verhalen in het Css topic over het verhogen van de verzendkosten door China Post ben ik is gaan zoeken om welke bedragen/percentages dit gaat. Enige wat ik tot nu toe tegenkom is dit op het forum van China Post: http://track-chinapo...viewtopic&t=587

De prijzen van China Post nemen enorm toe is wat er gezegd wordt, is er misschien iemand op het forum hier die weet om welke percentages het gaat?
-Real power isn't given, it must be taken-
pi_132473507
Kan deze gek genoeg nergens meer vinden op ebay ook niet via chinaprices.

Gewoon een simpele 3.5mm socket, precies dezelfde als hieronder. Anders maar halen bij de elektroboer.
http://store.accusafe.nl/(...)socket-paneelmontage
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  woensdag 23 oktober 2013 @ 14:25:34 #94
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_132473789
Doe gewoon us zoeke op '3.5mm PCB', '3.5mm panel' of '3.5mm socket' et cetera.
eBay... maar kijk ook eens op AliExpress.
pi_132473884
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:25 schreef shiznuts het volgende:
3.5mm PCB
Al gedaan. 3.5 female, 3.5 socket, 3.5 chassis etc.
Krijg je allemaal van die vierkante dingen. Die moet ik niet.

Zit nu trouwens te kijken naar Cobra muizen.
Heb er destijds 1 gekocht maar die was mini formaat.
Nou zie ik deze, maar ik weet niet welk type dat is.

http://www.ebay.com/itm/1(...)&hash=item2a30674b09
  woensdag 23 oktober 2013 @ 14:30:25 #96
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_132473951
Gewoon verder kijken dan de eerste pagina. :P
En anders gewoon ff langs je lokale audioboer langs inderdaad.

Voor de muis. Gewoon ff topicgeschiedenis erop naslaan. Link naar de search in de OP.
Of gebruik de FOK!-zoektool uit de nav-bar.

- Uit het reviewtopic: GC / [gadgets] Chinese webshops reviewtopic

De grote heeft tekst onder het Cobra-logo staan en een langere lichtlijn naar onder vanaf de scrollwheel.
pi_132474182
Jup, had hem gevonden idd ;)

Mini editie is de grote, en de q-editie die ik heb is de kleine versie. Logisch :+

Die ik net linkte is dus een mini editie maar met een ander scrollwheel lijkt het.

EDIT: ah, met dat andere scrollwheel is dus de junior editie.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 14:44:24 #98
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_132474416
Makes sense. :P
pi_132474473
Ik denk dat ik hem maar bestel.
Het enige kutte is dat er tegenwoordig bij elk product staat:

KLB / "Estimated between"

;(
pi_132474712
Of is dat verandert? dus dat het de data zijn dat je het thuis binnenkrijgt?
Normaal stond er altijd in stock.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 14:58:26 #101
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_132474924
Was dat niet altijd al zo?
pi_132475015
Ik heb laatst weer eens iets bij DX besteld, en ondanks de negatieve levertijden van een tijd geleden heb ik het toch geprobeerd, en het is mij reuze meegevallen, binnen een dag verzonden en met een twee weken had ik het in huis.
pi_132475146
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:58 schreef shiznuts het volgende:
Was dat niet altijd al zo?
Nee, normaal stond er bij in stock. Geen data.
Dus is het nou dat ze verwachten wanneer je het in huis hebt of dat zijzelf het binnen krijgen?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:15:34 #104
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_132475519
Wanneer het bij jou aankomt. En volgens mij is dat echt al megalang zo hoor.
Niet echt op gelet ofzo, maar volgens mij stond er geen 'In stock'.
Wel iets in de trant van '11 besteld, 59 beschikbaar'.
pi_132475572
Ik wacht nu op een pakketje waar bij stond dat het tussen de 15 en de 60 dagen duurt voordat het geleverd wordt. Dus het kan 2 maanden duren voordat ik het binnen heb. :)
pi_132475576
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:15 schreef shiznuts het volgende:
Wanneer het bij jou aankomt. En volgens mij is dat echt al megalang zo hoor.
Hmm ok, hier nog nooit gezien.
Ik heb bestellingen geannuleerd omdat ik dacht dat het was wanneer hun het binnen kregen.

Maar anyhows de muis is besteld voor 3,65 euro.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:20:17 #107
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_132475701
Net eens mailtjes op nageslagen. In 2008 gaven ze al, zoals ik al herinneren kon, estimates (of in mijn mailtjes 'Voraussichtlicher Liefertermin').

Is het ook niet eBay-policy dat wat er verkocht wordt, dat dat ook daadwerkelijk moet bestaan (op voorraad zijn)?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:41:14 #108
230788 n8n
Pragmatisch
pi_132476465
Iemand ervaring met battery packs op deal extreme? http://dx.com/p/1298a-12-(...)r-227814#discussions

Ben op zoek naar een 12v pack en daar verkopen ze 12v 9800mAh voor 30 dollar, lijkt me erg goedkoop en volgens mij is het fysiek al onmogelijk om met die dimensies zoveel capaciteit te hebben. Vraag is dan wat wel een te verwachte capaciteit is. Review op amazon zegt iemand een DIY radio 50 uur te kunnen laten spelen. http://www.amazon.com/rev(...)82&store=electronics
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:42:45 #109
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132476515
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:20 schreef shiznuts het volgende:
Is het ook niet eBay-policy dat wat er verkocht wordt, dat dat ook daadwerkelijk moet bestaan (op voorraad zijn)?
:Y

In other news:
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:44:04 #110
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_132476555
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:41 schreef n8n het volgende:
Iemand ervaring met battery packs op deal extreme? http://dx.com/p/1298a-12-(...)r-227814#discussions

Ben op zoek naar een 12v pack en daar verkopen ze 12v 9800mAh voor 30 dollar, lijkt me erg goedkoop en volgens mij is het fysiek al onmogelijk om met die dimensies zoveel capaciteit te hebben. Vraag is dan wat wel een te verwachte capaciteit is. Review op amazon zegt iemand een DIY radio 50 uur te kunnen laten spelen. http://www.amazon.com/rev(...)82&store=electronics
Ach, je leert wel te leven met één arm hoor. :P
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:42 schreef RobertNL het volgende:

[..]

:Y

In other news:
[ link | afbeelding ]
Nice! Ben benieuwd. Mijn Delta's zijn nog altijd onderweg...
;( En dat terwijl ik een trouwe pre-orderer was en daarna doen ze ze opeens gratis weg bij de M4, die ik ook best eens had willen proberen. Grrr.. :(
pi_132477013
Had echt al superlang niks meer besteld trouwens :P Nou wat batterij houders voor electra projectjes.
Ook een high powered led om een achterlicht te maken. DIY _O_
Binnenkort mijn 3e kratradio gaan maken, daar nog eea voor nodig.

Jullie nog veel besteld?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:13:39 #112
230788 n8n
Pragmatisch
pi_132477784
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:44 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Ach, je leert wel te leven met één arm hoor. :P

wut?
pi_132478065
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:13 schreef n8n het volgende:

[..]

wut?
Het is een grapje, verwijzend naar het feit dat Chinese batterijen wel eens ontploffen.

Sowieso geen batterijen uit China halen, en als je het doet, zorg ervoor dat het batterijen zijn van een goed (batterij)merk(als dat al bestaat in China)..
pi_132478080

[ Bericht 100% gewijzigd door Brecht35 op 23-10-2013 16:20:42 ]
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:30:42 #115
230788 n8n
Pragmatisch
pi_132478516
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:20 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

Het is een grapje, verwijzend naar het feit dat Chinese batterijen wel eens ontploffen.

Sowieso geen batterijen uit China halen, en als je het doet, zorg ervoor dat het batterijen zijn van een goed (batterij)merk(als dat al bestaat in China)..
oh sh-

jammer wel want een beetje 7ah accu kost hier 100 en dan weegt ie ruim 2 kg ;(
pi_132478837
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:30 schreef n8n het volgende:

[..]

oh sh-

jammer wel want een beetje 7ah accu kost hier 100 en dan weegt ie ruim 2 kg ;(
Voor wat heb je het nodig?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:48:06 #117
230788 n8n
Pragmatisch
pi_132479289
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:37 schreef Miniem het volgende:

[..]

Voor wat heb je het nodig?
12v draagbare radio

met deze, 12v 3,5a (power supply) en

6ohm, 90dB in een mdf + teak kast met massief messing handvat, volumeknop en pootjes en speakerbekleding van wol

fml kenkerduur
pi_132479392
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:48 schreef n8n het volgende:

[..]

12v draagbare radio
Ik heb li-ion accus uit china, werken prima.
Of je kan gewoon normale batterijen uit NL in een houder stoppen.
Of een adapter kopen voor aan het stroomnet :P
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:51:20 #119
230788 n8n
Pragmatisch
pi_132479418
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:50 schreef Miniem het volgende:

[..]

Ik heb li-ion accus uit china, werken prima.
geven ze ook de aangeven mAh of heb je dat niet getest?
pi_132479480
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:51 schreef n8n het volgende:

[..]

geven ze ook de aangeven mAh of heb je dat niet getest?
Zal wel minder zijn, maar ze blijven hier redelijk lang spelen. d-class versterker.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 17:02:08 #121
230788 n8n
Pragmatisch
pi_132479871
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:52 schreef Miniem het volgende:

[..]

Zal wel minder zijn, maar ze blijven hier redelijk lang spelen. d-class versterker.
wil de 3 uur wel aantikken, anders vind ik het inbouwen van een accu niet echt de moeite, lukt dat? Speaker is met name voor aan het netstroom. Belde m'n pa net er over en die heeft nog een voeding liggen die een gelaccu kan laden met netstroom en daar op overgaat zonder _O_
pi_132480495
quote:

[..]

Dan had je wel een mooi verhaal om te posten. Ik ben erg nieuwsgierig waar dat over zou gaan _O-

Geen idee. Maar ik maak me wel ongerust nu omdat Earson dat ding nog steeds niet op de post heeft gedaan. :P

Denk dat ik maar beter m'n geld terug kan vragen en elders voor iets meer kan bestellen.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 19:09:35 #123
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_132484021
Twee geschillen geopend voor het eerst (voor twee stropdassen waarvan ik van één wel baal)
Nu maar afwachten!
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 21:29:09 #124
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132491474
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:59 schreef Xetran het volgende:
quote:

[..]

Nou ik heb zojuist ook zo'n telefoontje gehad (+1 093 - xxx -xx)
SPOILER
pi_132491682
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 21:29 schreef RobertNL het volgende:

[..]

[..]

SPOILER
Kost het jou nou niet gruwelijk veel geld omdat je hebt opgenomen :')?
Top 5 China producten
pi_132491846
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 21:32 schreef rene90 het volgende:

[..]

Volgens mij niet toch? Jij bent de ontvanger, hooguit tot aan de NL-grens of zo?
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_132491908
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 21:34 schreef Eric_Cantona het volgende:

[..]

Volgens mij niet toch? Jij bent de ontvanger, hooguit tot aan de NL-grens of zo?
Er zijn een paar jaar terug wel dingen veranderd ja, hoe het exact zit geen idee.
Top 5 China producten
  woensdag 23 oktober 2013 @ 21:36:26 #128
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132491927
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 21:32 schreef rene90 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 21:34 schreef Eric_Cantona het volgende:

[..]

Ondertussen even opgezocht:
Ben je binnen NL en belt iemand vanuit het buitenland --> Beller betaald volle mep.

Gratis verzenddozen van PostNL:
http://www.postnlsint.nl/
Moet voor ons China-shoppers niet al te lastig zijn :)

[ Bericht 10% gewijzigd door RobertNL op 23-10-2013 22:04:17 ]
  woensdag 23 oktober 2013 @ 22:05:27 #129
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_132493837
  woensdag 23 oktober 2013 @ 22:18:33 #130
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_132494661
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 21:36 schreef RobertNL het volgende:

[..]

[..]

Ondertussen even opgezocht:
Ben je binnen NL en belt iemand vanuit het buitenland --> Beller betaald volle mep.

Gratis verzenddozen van PostNL:
http://www.postnlsint.nl/
Moet voor ons China-shoppers niet al te lastig zijn :)
Huh, ik gebruik een code en die is al gebruikt of niet geldig? maar het is wel een 3S code...

Gebruikt is ie sws niet, en niet geldig? Het is gewoon een legit 3S code..
  woensdag 23 oktober 2013 @ 22:21:22 #131
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132494832
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 22:18 schreef bobbernaut het volgende:

[..]

Huh, ik gebruik een code en die is al gebruikt of niet geldig? maar het is wel een 3S code...

Gebruikt is ie sws niet, en niet geldig? Het is gewoon een legit 3S code..
Er waren bij de buren al mensen die er misbruik van gingen maken.... Dus wellicht hebben ze toevallig een code van jou gebruikt.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 22:23:13 #132
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_132494956
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 22:21 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Er waren bij de buren al mensen die er misbruik van gingen maken.... Dus wellicht hebben ze toevallig een code van jou gebruikt.
Deze code kreeg ik in de mail, en is van juni 2012..

Raar

Zelfs de code van mn schoolboeken werkt niet? ;(
  woensdag 23 oktober 2013 @ 22:30:47 #133
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132495397
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 22:23 schreef bobbernaut het volgende:

[..]

Deze code kreeg ik in de mail, en is van juni 2012..

Raar

Zelfs de code van mn schoolboeken werkt niet? ;(
Even ctrl + F5, bij mij deed de site ook vaag :') (codes waren naderhand wel ingevuld).
  woensdag 23 oktober 2013 @ 22:31:18 #134
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_132495426
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 22:30 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Even ctrl + F5, bij mij deed de site ook vaag :') (codes waren naderhand wel ingevuld).
Nu zegt ie dat ik er nog 4 moet! :') Net was t er nog maar 1 :')__! ;(

Ja verdomme nu zijn ze natuurlijk al gebruikt he..
  woensdag 23 oktober 2013 @ 23:03:23 #135
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_132497381
quote:
9s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 22:31 schreef bobbernaut het volgende:

[..]

Nu zegt ie dat ik er nog 4 moet! :') Net was t er nog maar 1 :')__! ;(

Ja verdomme nu zijn ze natuurlijk al gebruikt he..
Hoelang duurt dat vliegen eigk? Van China naar NL?
Of is het net als een stoptrein, dat ze stoppen in elk land?

oeps sorry quote ipv edit ;(
  woensdag 23 oktober 2013 @ 23:04:26 #136
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_132497446
quote:

[..]

[..]

Goede service al zeg ik het zelf :D! (Wel een Chinees zonder accent :'( niet zo als ik eerder eens heb gehad onverstaarbaarsambalbijengels :D)

Zeker weten dat het geen Nederlander was die voor ze werkt?

quote:
De verwarming werkt blijkbaar niet _O-

quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:43 schreef henk3412 het volgende:

De prijzen van China Post nemen enorm toe is wat er gezegd wordt, is er misschien iemand op het forum hier die weet om welke percentages het gaat?
Postnl accepteert de vrachten niet meer, heeft zijn tarieven voor Chinese post verhoogd :)

[ Bericht 0% gewijzigd door monkeybrain op 23-10-2013 23:25:43 ]
  woensdag 23 oktober 2013 @ 23:08:54 #137
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132497696
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:04 schreef monkeybrain het volgende:

[..]

Zeker weten dat het geen Nederlander was die voor ze werkt?
Dacht een Indïer ofzo :D (die zijn daar toch goed in...)

Maar prima service als ze 5 dagen zonder reactie op de ticket even nabellen of hij binnen is gekomen en wat je wil.

quote:
Postnl accepteert de vrachten niet meer, heeft zijn tarieven voor Chinese post verhoogt :)
Ah, daarom kwam de plaatstelijke Chinees vandaag mijn ei brengen.
pi_132498407
Ben dus weer opzoek naar earphone..
Had de Awei ES800M was redelijk tevreden.

Iemand die er nog een paar kan aan raden?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 23:28:50 #139
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_132498683
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:08 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Dacht een Indïer ofzo :D (die zijn daar toch goed in...)
[ afbeelding ]
Maar prima service als ze 5 dagen zonder reactie op de ticket even nabellen of hij binnen is gekomen en wat je wil.

Ik zal eens iets bestellen en klagen, vervolgens naast de telefoon wachten.
Ik ben nog nooit gebeld uit China :(
  woensdag 23 oktober 2013 @ 23:30:04 #140
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132498736
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:23 schreef zerokil het volgende:
Ben dus weer opzoek naar earphone..
Had de Awei ES800M was redelijk tevreden.

Iemand die er nog een paar kan aan raden?
Brainvawz Delta, Beta of R1's (Delta's zijn zeer toffe dopjes voor die 22 dollar ^O^ )
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:28 schreef monkeybrain het volgende:

[..]

Ik zal eens iets bestellen en klagen, vervolgens naast de telefoon wachten.
Ik ben nog nooit gebeld uit China :(
LightInTheBox, ticket openen en niet reageren op hun antwoord ^O^
pi_132498896
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:30 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Brainvawz Delta, Beta of R1's (Delta's zijn zeer toffe dopjes voor die 22 dollar ^O^ )

Betaal liever niet al te veel.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 23:39:51 #142
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132499141
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:33 schreef zerokil het volgende:

[..]

Betaal liever niet al te veel.
Zit aan de AWEI ES800M te denken.
Toevallig ervaring mee?
800M is prima ja, al is het bij later batches afwachten wat je krijgt als ik de laatste tijd lees. De ene krijgt dopjes die zo stuk zijn en de ander heeft niks te klagen. Je kan ook evt voor de ES900I gaan die hebben meer bass en daar heb ik nog minder negatieve verhalen over gelezen.

Maar zoals ik hier boven al aangeef kun je voor meer ook een hele andere klasse dopjes krijgen (verschil is echt groot).

Daarom:
quote:
2s.gif Op woensdag 2 november 2011 00:47 schreef shiznuts het volgende:
OORDOPJES

Geluid is iets heel persoonlijks. Smaken en standaarden verschillen. Er is niet echt goed een vinger op te leggen wat goede oordopjes voor iemand zijn, dat hangt namelijk grotendeels af wat hun standaard en smaak is. Vergeet ook niet dat niet iedereen bereid is dezelfde hoeveelheid geld hieraan uit te geven. In dit overzicht proberen we in kaart te brengen wat je voor je geld kunt krijgen en waar je op moet letten.

Tip 1. Koop een Aziatisch merk. Deze merken hebben vakkennis in huis en doen zich niet voor als iets wat ze niet zijn. Ze weten kwaliteit af te leveren voor een lage prijs. Koop geen 'zooi' dat zich wel voordoet als iets anders. De makers ervan interesseren zich niet hoe hun oordopjes het kwalitatief doen en bij hen gaat het er alleen om dat het product heel wat lijkt.

Tip 2. Bepaal je budget. De beleving en kwaliteit van je oordopjes zijn sterk afhankelijk van hoeveel je bereid bent eraan uit te geven. In veel gevallen krijg je echter een hoop 'bang-for-buck'; kwaliteit voor je geld dus.

Tip 3. Bepaal je smaak. Welke muziekgenres luister je graag naar? Het heeft weinig zin om oordopjes te kopen die bekendstaan om hun goede kwaliteit op het gebied van bass, wanneer je voornamelijk luistert naar muziek waarbij het voornamelijk gaat om de emotie en de details, aangezien de bass nogal overheersend kan zijn en die emotie en details verdoft. Omgedraaid kan het natuurlijk zijn dat je graag opgaat in de housemuziek met vette bass en je oordopjes neemt die zich juist richten op de heldere tonen.

< $15
Onder de $15 moet je gaan kijken naar de Chinese merken zoals Kanen, XKDUN, Songqu en Sonun. Deze zijn op diverse Chinese webshops te vinden, enorm budget, maar weten vaak erg positief te verrassen voor dat geld. Zoeken doe je uiteraard door al die shops met http://chinaprices.us . Korting op artikelen van die webshops zijn vaak te achterhalen via www.retailmenot.com en www.tjoos.com . Ben je erg van de house/dubstep/electro dan is het misschien een goed idee te kijken naar de XKDUN CK-700. Deze blinken erg uit als het gaat om bass. De wat heldere tonen hebben de neiging wat schel te klinken, ze missen wat warmte, dus voor algemene pop en klassiek niet erg geschikt. Ze zijn echter spotgoedkoop. Een (prijs)klasse hoger vind je oordopjes van AWEI. Aan te bevelen zijn de ES800M en de ES900i bijvoorbeeld, die o.a. via www.mcbub.com en Ebay te verkrijgen zijn. Deze zijn zoals gezegd niet goedkoper dan de CK-700, maar wel een klasse beter en hoe! Aan de bovenkant van dit segment bevinden zich verder de SoundMAGIC PL11 en PL12.

$15> x >$25
In deze range wordt het echt leuk. We kunnen gaan kijken naar wat shops als www.mp4nation.net te bieden heeft. Brainwavz Alpha bijvoorbeeld zijn erg goede allrounders en blinken uit vanwege hun bass, die erg goed vertegenwoordigd is. Verder verkoopt MP4Nation ook SoundMAGICs in deze range die de moeite waard kunnen zijn (MP21, PL20, PL21, PL30). Kijken we naar de shop van www.lendmeurears.com vinden we onder $25 nog de Sunrise Aodia i100 en de ECCI PG100.

$25> x >$50
In deze categorie vinden we het hogere segment van Brainwavz: de M1, Beta's en de Pro-alpha's. Ook DUNU's DN-12 Trident is daarmee binnen handbereik en zo ook de SoundMAGIC E30 en E10. Van ECCI de PR200 en PR300. Met de kortingscoupon KLANGFUZZIS zijn tevens alle oordopjes bij www.xears.com voor een leuke prijs (alles ¤30, excl. verz.) te krijgen, weliswaar geen Chinese shop, maar de prijs/kwaliteit-verhouding ervan is iets dat we in Nederland verder niet kennen (uit eigen ervaring kan ik de XT2 Pro aanbevelen, goeie allrounder met fijne directe bass).

>$50
Nu ben je echt hardcore bezig! I'll run it down from the top. Met een retailprice van $169 staat bovenaan de Chinese oordopjestrap toch wel de Brainwavz B2. De dual balanced armature dopjes berusten op een andere technologie dan de meeste dopjes, namelijk 'balanced armature drivers' in plaats van 'dynamic drivers'. Dit levert een geweldige 'soundstage' op. Bij dit soort prijzen zie je vaak veel kwaliteit terug in details van het geluid en design/accessoires. Van Brainwavz hebben we verder nog de beroemde M2, die erg gewaardeerd is en zich groot houdt op bassgebied. Verder zijn er natuurlijk nog de M3 en de M4 (met of zonder microfoon). Daarnaast bevinden zich in dit segment onder andere de Sunrise Sw-Xcapes (Impressive Edition en de Xcited), de SoundMAGIC PL50 en de rest van de DUNU's (DN-16 Hephaes, DUNU DN-12 Trident en DUNU DN-11 Ares).

Lees voor je oordopjes koopt goed de gebruikerservaringen. Dit vertelt je hoe de oordopjes zijn georiënteerd (en dus voor welke genres ze erg geschikt zijn) en wat je ervan kunt verwachten.
Meepraten en inlezen over oordopjes kan onder andere op Head-fi.
Over Brainwavz specifiek kun je terecht op het forum van MP4Nation.
Tips over aanbiedingen en deals willen nog weleens komen van onze Spaanse vrienden hier.
pi_132500440
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:39 schreef RobertNL het volgende:
ES900I
Thanks,

Zit nu ook aan sennheiser te denken, maar het is lastig op zoeken welke oortjes nu dit moment zeer goed zijn.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 00:33:32 #144
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_132500845
quote:

Hmmm. Die komen me bekend voor... :P :X :@
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 00:17 schreef zerokil het volgende:

[..]

Thanks,

Zit nu ook aan sennheiser te denken, maar het is lastig op zoeken welke oortjes nu dit moment zeer goed zijn.
Vsonic VSD1. :7 Brainwavz R1. :D Xears XT3 Xtreme Pro. :Y RHA MA150. ;)
pi_132500942
bezuinigen op centrale verwarming ^O^
pi_132501763
Brainwavz Delta besteld, mijn Awei ES800M ging na een paar maanden stuk (geluid viel weg aan een kant, vermoedelijk kabelbreuk). Ben benieuwd naar de Brainwavz!
  donderdag 24 oktober 2013 @ 01:14:47 #147
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_132501839
M4's met free Delta's? http://www.mp4nation.net/(...)avz-m4-iem-earphones
Of alleen de Delta's?
pi_132502566
Als je pakketje via china post dus komt, krijg je het dan nog wel gewoon binnen of duurt het alleen langer"?
  donderdag 24 oktober 2013 @ 07:47:43 #149
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_132503745
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 02:00 schreef badschaap het volgende:
Als je pakketje via china post dus komt, krijg je het dan nog wel gewoon binnen of duurt het alleen langer"?
Door de vloedgolf aan goedkope post uit China hebben ze nu maatregelen genomen. Je kunt een toeslag verwachten anders levert postNL niet meer af. Ik moest gisteren ¤2,50 aftikken bij de chauffeur :'(

Het is verder wel snel geleverd, maja :r
pi_132504163
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 01:14 schreef shiznuts het volgende:
Of alleen de Delta's?
In je winkelmandje krijg je dit:
BRAINWAVZ M4 IEM Earphones + Fedex 2 Day To Select Destinations

Free Brainwavz Gift
Brainwavz Delta Earphones
Top 5 China producten
pi_132504425
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 07:47 schreef monkeybrain het volgende:

[..]

Door de vloedgolf aan goedkope post uit China hebben ze nu maatregelen genomen. Je kunt een toeslag verwachten anders levert postNL niet meer af. Ik moest gisteren ¤2,50 aftikken bij de chauffeur :'(

Is dit een grap ofzo?
Ik besteld ook dingen van 50 cent ofzo. Niet te hopen dat je daar 2,50 voor moet betalen.

Of is het alleen bij pakketjes?
  donderdag 24 oktober 2013 @ 09:06:35 #152
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_132504479
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 09:02 schreef Miniem het volgende:

[..]

Is dit een grap ofzo?
Ik besteld ook dingen van 50 cent ofzo. Niet te hopen dat je daar 2,50 voor moet betalen.

Of is het alleen bij pakketjes?
Alles dat met de chauffeur/busje wordt afgeleverd totdat de nieuwe tarieven in China zijn doorgevoerd. Althans, dat zei de chauffeur.
pi_132504489
quote:

[..]

Serieus? Ik weet wel dat pakketbezorgers ongeveer 1 euro tot 1,50 per pakje krijgen dus vond het altijd al vreemd dat ze pakjes van 3 dollar afleveren met de pakketdienst, maar goed. Hoop dat dit een grap is :D
pi_132504586
quote:

[..]

goeie post bezorger die mij extra gaat laten betalen voor iets waar ik al voor betaald heb..
pi_132504622
Heb ff op Twitter gevraagd. Eventueel conflict PostNL en China Post mag natuurlijk nooit over de rug van klanten worden uitgevochten. Maar goed, het gaat slecht met PostNL en die proberen overal geld nu aan te verdienen waar het kan. Niemand stuurt straks ook kerstkaarten meer aangezien die bijna 40 cent in prijs zijn gestegen :o
pi_132504671
quote:

[..]

Dat lijkt me onzin. Post is post. Toeslag mag alleen als er te weinig gefrankeerd is, oud.
pi_132504993
quote:

[..]

En wat als het met de normale post word geleverd?
Dus alles wat door de brievenbus heen past.
Op maandag 23 augustus 2010 22:37 schreef Made-In-Holland het volgende:
RTL8 :') :') :') Goed voor homeshopping-programma's en voor het uitzenden van herhalingen.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 09:50:03 #158
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_132505287
Dat is de bedoeling dan toch ook? :P

- beetje als mod je comment deleten! :D

-- ach zo, ik zit zelf op een verkeerde pagina te kijken. ;(

[ Bericht 30% gewijzigd door shiz op 25-10-2013 01:25:03 ]
  donderdag 24 oktober 2013 @ 10:54:35 #159
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_132506698
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 09:18 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Dat lijkt me onzin. Post is post. Toeslag mag alleen als er te weinig gefrankeerd is, oud.
Misschien was het gewoon een creatieve bezorger die op die manier wat extra sinterklaasgeld probeert te ontvangen...

Monkeybrain, heb je ook een bonnetje ontvangen of een bewijs dat je betaald hebt? Anders ben je gewoon ouderwetsch opgelicht :D
  donderdag 24 oktober 2013 @ 11:08:33 #160
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_132507038
^O^
En altijd het laatste woord.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 11:11:14 #161
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132507120
_O-
  donderdag 24 oktober 2013 @ 11:14:17 #162
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_132507189
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:04 schreef monkeybrain het volgende:

[..]

Postnl accepteert de vrachten niet meer, heeft zijn tarieven voor Chinese post verhoogd :)
Linkje?
pi_132507961
quote:

Ben op dit moment een pakketje* aan het uitpakken wat ook d.m.v. China Post is verzorgt en gisteren door koerier is bezorgd en hoefde niets bij te betalen.

1 April duurt nog even hè ;)

Of de bezorger is gewoon blij met ons aangezien hij hier haast elke week wel langskomt :')

*: 2e tablethoes, deze keer van Ali en welke in aanzienlijk betere toestand is aangekomen.
Maar goed; wat moet ik ermee. 2e tablet kopen? :P
  donderdag 24 oktober 2013 @ 11:46:29 #164
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_132508088
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:42 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ben op dit moment een pakketje* aan het uitpakken wat ook d.m.v. China Post is verzorgt en gisteren door koerier is bezorgd en hoefde niets bij te betalen.

Of de bezorger is gewoon blij met ons aangezien hij hier haast elke week wel langskomt :')

*: 2e tablethoes, deze keer van Ali en welke in aanzienlijk betere toestand is aangekomen.
Paste het door de brievenbus?
pi_132508100
quote:
Maar goed; wat moet ik ermee. 2e tablet kopen?
uiteraard
pi_132508300
quote:
10s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:46 schreef bobbernaut het volgende:
Paste het door de brievenbus?
quote:

Zucht, Bobje toch ;( ...
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:47 schreef mschol het volgende:
uiteraard
Nou ja, een vriend wil misschien ook wel zo'n M9pro. Misschien wat voor hem.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 24-10-2013 12:02:22 ]
pi_132508508
Ik denk dat er iemand hier voor 2,50 is opgelicht. :')
Ik werk als bijbaan ook bij de pakketdienst maar deze onzin ben ik nog niet tegen gekomen.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 12:09:18 #168
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132508728
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 12:00 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik denk dat er iemand hier voor 2,50 is opgelicht. :')
Ik werk als bijbaan ook bij de pakketdienst maar deze onzin ben ik nog niet tegen gekomen.
Psst, ik zou voor de grap de laatste 20/30 posts van Monkey in dit topic even nalezen :+

quote:

[..]

Verwacht hier toch vandaag/morgen ook minimaal 3 pakketjes, maar dat zal wel niet :'(!
pi_132508775
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 12:09 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Psst, ik zou voor de grap de laatste 20/30 posts van Monkey in dit topic even nalezen :+

[..]

Verwacht hier toch vandaag/morgen ook minimaal 3 pakketjes, maar dat zal wel niet :'(!
[ link | afbeelding ]
Drama de verzending, twee los van elkaar staande ebaysellers hebben niet geleverd :(.

Wel snel met het oplossen, partij 1 heeft refund gedaan, partij 2 wil het uitstellen.
Partij twee heeft tot de 29ste van mij gekregen via ebay :P
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 12:15:37 #170
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132508884
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 12:10 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Drama de verzending, twee los van elkaar staande ebaysellers hebben niet geleverd :(.

Wel snel met het oplossen, partij 1 heeft refund gedaan, partij 2 wil het uitstellen.
Partij twee heeft tot de 29ste van mij gekregen via ebay :P
Die eerste Ebayer gaat een resend doen (met tracking). Die geef ik nog een kans ;) (als het dan uiteindelijk niet komt los ik dat wel creatief op).

De tweede belde dus gisteren en gaat een resend doen en de derde is betaald met Coins... dus tja daar ben ik waarschijnlijk aan de grillen van de CS overgeleverd :P
pi_132508959
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 12:15 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Die eerste Ebayer gaat een resend doen (met tracking). Die geef ik nog een kans ;) (als het dan uiteindelijk niet komt los ik dat wel creatief op).

De tweede belde dus gisteren en gaat een resend doen en de derde is betaald met Coins... dus tja daar ben ik waarschijnlijk aan de grillen van de CS overgeleverd :P
Wel irritant dat er dan weer zoveel werk achter vandaan komt.
Relatief gezien valt het bij mij wel mee, want van alle pakketten is dit de eerste keer dat mij dit overkomt.
Weet niet hoe dat bij jou zit uiteraard.

Pakket 1 was $9,50, dat vind ik net ff teveel om maar te denken: "Ik kijk het nog ff aan"
Pakket 2 was maar $2,44 ofzo, maar toch... 't gait mie nait om 't kwartje, moar om 't principe' :P
YouTube
pi_132509473
Verschillende dingen van begin oktober nog niet binnen, terwijl andere van die periode wel al zeker 'n week geleden op de deurmat vielen.

M'n T-mart zaklampje verwacht ik al niet meer, al 'n maand geleden. Nog nooit zo lang hoeven wachten op spullen volgens mij. Maar goed, ik heb 't allemaal niet dringend nodig gelukkig.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 13:05:18 #173
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132510230
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 12:37 schreef Eric_Cantona het volgende:
Verschillende dingen van begin oktober nog niet binnen, terwijl andere van die periode wel al zeker 'n week geleden op de deurmat vielen.
Dit heb ik dus ook; dingen die later verstuurd zijn heb ik hier al liggen maar van +- half tot eind september mis ik nog een pakketje of 4/5 waarvan 3 dus al 35 dagen onderweg.
quote:
M'n T-mart zaklampje verwacht ik al niet meer, al 'n maand geleden. Nog nooit zo lang hoeven wachten op spullen volgens mij. Maar goed, ik heb 't allemaal niet dringend nodig gelukkig.
Die is er bij mij ook nog niet... Zal wel op de goedkoopste manier verzonden zijn. Die 1 cent deals van EB kwamen ook wel eens 2 maand later pas binnenvallen.

Oh en een reactie op 2 ontvangen DM's:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/36831052/Chinaspul.xlsx
  donderdag 24 oktober 2013 @ 13:11:23 #174
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_132510419
Woei, dat was even lachen. Wat een reacties :D
Ik heb zelfs een quote gekregen in een andere topic _O-

WGR / [Centraal] PostNL medewerkerstopic #183 Hoestend de herfst in
pi_132511402
Tmart :')
Eerst kreeg ik een Chinees tracking number dat na 2 weken nog niet werkte, dus gevraagd aan support.
Zeggen ze dit:
'We are sorry to tell you the items you ordered have been sent back by post office by some reason.But please do not worry, we have reshipped the items out, and we will update the new tracking# on our track system as soon as possible, please be patient and wait for the package.'

En nu heb ik een Zweeds tracking number wat ook niet werkt, en zogenaamd ook op 11 oktober is verzonden. ;(
pi_132511563
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 13:05 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Dit heb ik dus ook; dingen die later verstuurd zijn heb ik hier al liggen maar van +- half tot eind september mis ik nog een pakketje of 4/5 waarvan 3 dus al 35 dagen onderweg.

[..]

Die is er bij mij ook nog niet... Zal wel op de goedkoopste manier verzonden zijn. Die 1 cent deals van EB kwamen ook wel eens 2 maand later pas binnenvallen.

Oh en een reactie op 2 ontvangen DM's:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/36831052/Chinaspul.xlsx
Excel bestandje ook maar even meegenomen. Kan nog wel eens van pas komen. Bedankt in ieder geval!
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  donderdag 24 oktober 2013 @ 13:49:45 #177
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132511590
Hmz, maar eens opzoek naar een goed bandje voor mijn horloge (van Ebay) maar die dingen lijken of de foto of van plastic of zijn wat aan de dure kant :').

Wil geen ding van 3-5 dollar maar ook niet iets van 25-40+ dollar :P. Gewoon een mooi bandje voor 10 euro moet wel te vinden zijn lijkt mij Iemand wel eens iets in die prijsklasse gehaald wat ik beslist wel/niet moet kopen.. :D?

[ Bericht 72% gewijzigd door RobertNL op 24-10-2013 14:24:01 ]
pi_132512422
Ik koop best vaak horloges van ebay voor 3 dollar, verkoop ze altijd door aan vrienden voor 5 euro pp. Redelijke kwaliteit opzich
  donderdag 24 oktober 2013 @ 15:22:55 #179
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132514718
quote:

[..]

[..]

SPOILER
Het is zojuist nog beter geworden :D
SPOILER
Dashcam gekocht voor $4.76
Resend van de Dashcam via Expedited shipping (wel douane gevoelig maarja)
Coupon van $5
pi_132515303
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 13:05 schreef RobertNL het volgende:
Zit er dan verschil tussen:
Economy Int'l Shipping en
Standard Int'l Shipping?
RTL8 :') :') :') Goed voor homeshopping-programma's en voor het uitzenden van herhalingen.
pi_132515351
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 15:42 schreef jeroendh het volgende:

[..]

Standard Int'l Shipping?
Denk van niet...
pi_132515500
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 13:43 schreef EugeneKrabs het volgende:
Tmart :')
Eerst kreeg ik een Chinees tracking number dat na 2 weken nog niet werkte, dus gevraagd aan support.
Zeggen ze dit:
'We are sorry to tell you the items you ordered have been sent back by post office by some reason.But please do not worry, we have reshipped the items out, and we will update the new tracking# on our track system as soon as possible, please be patient and wait for the package.'

En nu heb ik een Zweeds tracking number wat ook niet werkt, en zogenaamd ook op 11 oktober is verzonden. ;(
hmm is wel trustfull tmart..

en die resends klopt gewoon, ook mijn U3 is teruggestuurd door china post ofzo
(geen idee waarom, zal wel met die strengere eisen te maken hebben gehad) en kreeg een nieuwe trackingcode, die werkt gewoon weer dus prima opgelost ^O^
  donderdag 24 oktober 2013 @ 15:51:28 #183
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132515532
quote:

[..]

Standard Int'l Shipping?
Nou niet altijd. Het is maar net hoe de seller het gaat versturen ;) (die ''ebay'' term geeft niet altijd de juiste manier mee / er is geen naam voor).

Als je het doet via één of andere shady shipping agent die de goedkoopste prijs kan bieden dan gaat het vast langer duren dan via 4PX die altijd redelijk snel is.
pi_132515636
quote:

[..]

Standard Int'l Shipping?
volgens mij wordt door ebay het volgende bedoeld
Economy Int'l Shipping = grondpost (dus nog langer onderweg)
Standard Int'l Shipping = luchtpost
pi_132515910
quote:

[..]

godverdome, dus mijn pakketjes van dx duurt nu dus al langer dan een maand+ ik moet extra betalen?
Lekker man postnl
  donderdag 24 oktober 2013 @ 16:06:53 #186
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_132515975
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 16:04 schreef badschaap het volgende:

[..]

godverdome, dus mijn pakketjes van dx duurt nu dus al langer dan een maand+ ik moet extra betalen?
Lekker man postnl
_O- ik heb al gezegd dat het een grapje was hoor.
pi_132516003
alhoewel zie net dat ik pas over 5 dagen mag gaan klagen bij dx, is pas 2 weken geleden :@
maar van die kleine pakketjes, bijvoorbeeld screenprotector heb ik meestal al binnen 4 dagen binnen
pi_132516670
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 16:07 schreef badschaap het volgende:
alhoewel zie net dat ik pas over 5 dagen mag gaan klagen bij dx, is pas 2 weken geleden :@
maar van die kleine pakketjes, bijvoorbeeld screenprotector heb ik meestal al binnen 4 dagen binnen
wtf, 4 dagen lijkt me heel sterk..
ik meen dat het record hier op een dag of 5-6 lag vanuit china.. (met airmail dan)

mijn Neo n002 met DHL was zaterdag avond 23.00 verzonden en maandag morgen 9 uur had ik hem thuis, btw vrij _O_
pi_132516680
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 16:25 schreef Downstar het volgende:

[..]

ik meen dat het record hier op een dag of 5-6 lag..
nee serieus 4 dagen hier.
pi_132516714
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 16:25 schreef badschaap het volgende:

[..]

nee serieus 4 dagen hier.
china warehouse en chinese airmail?
pi_132516736
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 16:26 schreef Downstar het volgende:

[..]

china warehouse en chinese airmail?
ja.
Dan kom ik wss gewoon goed weg dat mijn bestelling nog net mee kan, direct het vliegtuig in
pi_132516774
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 16:27 schreef badschaap het volgende:

[..]

ja.
Dan kom ik wss gewoon goed weg dat mijn bestelling nog net mee kan, direct het vliegtuig in
dan nog is het wel snel afgehandeld xD
pi_132516808
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 16:28 schreef Downstar het volgende:

[..]

dan nog is het wel snel afgehandeld xD
Ik heb het hier volgens mij altijd wel relatief snel.
Heb nog nooit langer dan 4 weken hoeven wachten
pi_132518090
quote:

[..]

[..]

SPOILER
+86 769 8920 xxxx hier.. Geen idee. :+

Op de site staat dat het direct verzonden wordt normaliter.. Ik zal mijn order wel cancelen dan maar.

+1 is trouwens Amerika hè.

Maar jullie hadden die Earson toch ook van die tmall link besteld? En dat ging wel goed?

[ Bericht 1% gewijzigd door Xetran op 24-10-2013 17:17:17 ]
pi_132518595
Samsung Galaxy Note 3 N9000 Screen Protector voor 1 cent:

http://www.obostore.com/o(...)3-n9000-p-18165.html
  donderdag 24 oktober 2013 @ 17:25:22 #196
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132518686
nvm
pi_132520765
quote:

[..]

ik meen dat het record hier op een dag of 5-6 lag vanuit china.. (met airmail dan)

Ik had het één keer in 2/3 dagen, via eBay hong kong. Maar dat je elke keer 4 dagen hebt geloof ik niks van :')
  donderdag 24 oktober 2013 @ 19:15:16 #198
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132522305
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 18:33 schreef davedavy het volgende:

[..]

Ik had het één keer in 2/3 dagen, via eBay hong kong. Maar dat je elke keer 4 dagen hebt geloof ik niks van :')
Dat is echt heel extreem. Niet gewoon een Duits warehouse? Heb ik ook 1 keer gehad n.l.
Dat zou zelfs sneller zijn als premium verzenders en die zijn al extreem snel (FedEx, maandag --> woensdag levering).

Inklaring van PostNL duurt altijd minimaal 1 dag en vliegen duurt ook ongeveer 11 uren dan nog rekening douane binnen China (vaak ook minimaal 1 dag).
  donderdag 24 oktober 2013 @ 19:53:09 #199
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_132523943
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 13:11 schreef monkeybrain het volgende:

flikker :')
pi_132523978
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 13:11 schreef monkeybrain het volgende:

:')
  donderdag 24 oktober 2013 @ 20:22:25 #201
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132525346
quote:
10s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 19:53 schreef bobbernaut het volgende:

[..]

flikker :')
Je kent hem toch al langer dan vandaag mag ik hopen :P!
pi_132525405
Ik vind dat monkeybrain wel een tenga egg verdient.
Wie doneert er? :P
  donderdag 24 oktober 2013 @ 20:25:38 #203
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_132525492
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 20:22 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Je kent hem toch al langer dan vandaag mag ik hopen :P!
Ja maar idk ;(
pi_132525631
Na een tijdje afwezigheid hier maar meteen weer eens een bestelling gedaan.

Bij Ever Buying dit keer :P
Rugzak, parachutetouw, zaklampje...ben heel benieuwd, maar na 4 dagen doet m'n tracking code 't nog niet :'(
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
  donderdag 24 oktober 2013 @ 20:32:51 #205
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132525825
Morgen een T6 lampje in de aanbieding voor $3.86 werkt op AA en 10 ontploffende laders voor $1.80 stuk
pi_132526821
Ik ben op zoek naar een tablet, mijn vorige zoektocht bracht me op deze uit:
http://www.banggood.com/W(...)-Tablet-p-61755.html

Een zeer goede tablet voor die prijs, maar wat zijn de gevaren? Ik zou 'm bij Banggood kopen normaal gezien, is dat een goed of een slecht idee?

De gevaren zijn in mijn ogen:
- De tablet z'n scherm is gebroken bij aankomst en ik krijg geen cent terug.
- Douane? Pakken ze m'n pakje er sowieso uit bij tablets? Jammer genoeg vind ik hier niet veel ervaringen van...Mijn RC heli is in ieder geval langs de douane gepasseerd zonder dat ik hoefde bij te betalen(stond namelijk label op dat het 20 dollar XX was ipv de 40 dollar die ie echt kostte).
- Is die tablet in het Chinees of staat ie standaard op Engels ofzo? Ik ben geen held met roms.

Deze tablet voldoet overigens aan al m'n eisen qua hardware, ik verwacht er geen topprestaties van ofzo.

PS: Hoeveel kosten zouden dat ongeveer zijn die erbij komen(als ze er al zijn)? Voor 150 euro heb ik namelijk deze in m'n eigen land:
http://www.tabletcenter.b(...)-hd-7-dark-blue.html
pi_132527011

[ Bericht 100% gewijzigd door Brecht35 op 24-10-2013 20:59:21 ]
pi_132527885
Iemand die een site weet waar ze blenders verkopen?, of zijn dat spullen die je niet uit china wilt halen?
  donderdag 24 oktober 2013 @ 21:18:20 #209
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132528077
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 20:55 schreef Brecht35 het volgende:

Een zeer goede tablet voor die prijs, maar wat zijn de gevaren? Ik zou 'm bij Banggood kopen normaal gezien, is dat een goed of een slecht idee?

- Douane? Pakken ze m'n pakje er sowieso uit bij tablets? Jammer genoeg vind ik hier niet veel ervaringen van...Mijn RC heli is in ieder geval langs de douane gepasseerd zonder dat ik hoefde bij te betalen(stond namelijk label op dat het 20 dollar XX was ipv de 40 dollar die ie echt kostte).
- Is die tablet in het Chinees of staat ie standaard op Engels ofzo? Ik ben geen held met roms.

Deze tablet voldoet overigens aan al m'n eisen qua hardware, ik verwacht er geen topprestaties van ofzo.

PS: Hoeveel kosten zouden dat ongeveer zijn die erbij komen(als ze er al zijn)? Voor 150 euro heb ik namelijk deze in m'n eigen land:
Heb je gequote in het juiste topic :D
DIG / Android tablet discussie topic #40: Ultra, super, mega HD komt er aan!

quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:14 schreef Snorrenbaard het volgende:
Iemand die een site weet waar ze blenders verkopen?
Kijkshop :P?
SPOILER
  donderdag 24 oktober 2013 @ 21:19:57 #210
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_132528152
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:14 schreef Snorrenbaard het volgende:
Iemand die een site weet waar ze blenders verkopen?, of zijn dat spullen die je niet uit china wilt halen?
Kijkshop of blokker ofzo, niet uit china :') ;)
pi_132528218
Is dit niet die MagicBullet van TellSell?

http://www.ownta.com/joyoung-jyl-350a-blender-juice-blender.html
  donderdag 24 oktober 2013 @ 21:57:26 #212
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_132529967
Die dingen heb je overal onder verschillende namen.
Zie je ook vaak op sites als Groupon e.d.
Maar zoals al gezegd... je hebt natuurlijk gewoon de Action, Xenos, Marskramer, Blokker, Kijkshop e.d. . ;)
pi_132530622
Nu is trouwens goede tijd op spullen te kopen.
1 eur = 1.38 USD
Kan nog niet tippen aan de tijd van 1,50 waarin ik bestelde, maar goed.. ;)

Item van eind augustus nog steeds niet binnen. Te laat voor PP claim en BiC reageert nergens meer op. Maar eens een nieuw ticket aanmaken, misschien helpt dat. Ging om kleine 10 dollar dus wel ff de moeite om erachter te gaan lijkt me.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 23:08:47 #214
48067 neo2000
pi_132533355
quote:

[..]
mijn Neo n002 met DHL was zaterdag avond 23.00 verzonden en maandag morgen 9 uur had ik hem thuis, btw vrij _O_
Neo is altijd lekkah snel. Behalve wanneer hij belooft platjes te uploaden dan. Fml.
pi_132536388
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 01:14 schreef shiznuts het volgende:
Of alleen de Delta's?
Alleen de delta's helaas, die andere combo had ik niet gezien. Wel jammer, voor een tientje extra had ik die wel genomen + gratis Fedex shipping bij die combinatie.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:05:56 #216
405087 RDMKR
miui mitu
pi_132540358
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 20:55 schreef Brecht35 het volgende:

ik had geen goede ervaring met dat chipset; draaide grafisch sloom en kon veel apps (inclusief basale dingen zoals candy crush) niet eens draaien. en dat tablet heeft een hogere resolutie dan de mijne had, dus grafisch wordt ie nog trager. zou hem alleen nemen als je echt heel weinig van de hardware verwacht.

met zoiets als dit: http://www.banggood.com/P(...)-Tablet-p-76684.html

heb je veel beter spul in handen voor een soortgelijke prijs.
pi_132543053
Zou die S1 pro in staat zijn om candycrush te draaien?
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:11:45 #218
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132543136
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 11:08 schreef braadpansteel het volgende:
Verkeerde topic:
DIG / Android tablet discussie topic #40: Ultra, super, mega HD komt er aan!
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:23:30 #219
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_132545002
Wat mij opvalt is dat heel China geen Streetview heeft?
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:48:26 #220
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_132545604
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 12:23 schreef bobbernaut het volgende:
Wat mij opvalt is dat heel China geen Streetview heeft?
Hong Kong heeft gewoon streetview hoor..
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:01:27 #221
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_132545962
Denk je echt dat censuurgigant China een beetje Google Streetview-auto's laat rondrijden? :D _O- En Hong Kong is een voormalige Britse kolonie en mag dan onder China vallen, maar heeft wel een eigen regering en alles.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:27:34 #222
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132546741
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:01 schreef shiznuts het volgende:
Denk je echt dat censuurgigant China een beetje Google Streetview-auto's laat rondrijden? :D _O- En Hong Kong is een voormalige Britse kolonie en mag dan onder China vallen, maar heeft wel een eigen regering en alles.
Google en China zijn dan ook niet echt vrienden (actieve blokade eerder), Baidu/Tencent gaat vast ooit iets vergelijkbaars doen :P
pi_132547215
quote:
candycrush
candycrush ?
pi_132547234
Antwoord van BiC:
quote:
In this case, we have contacted with our post office and they confirmed the parcel arrived at the Custom Arrival Office Storage of your country a little while ago.
Knap, voor een item zonder trackingscode.
En de bezorger reed zojuist mijn huis weer voorbij... :')
Of ik nog ff geduld wil hebben (sinds eind augustus). Nee dus.
Voortaan voor iets grotere items gewoon een euro meer neertellen bij de Action of Blokker en zo mee naar huis nemen!
pi_132547301
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:44 schreef Deezertje het volgende:
Antwoord van BiC:

[..]

Knap, voor een item zonder trackingscode.
En de bezorger reed zojuist mijn huis weer voorbij... :')
Of ik nog ff geduld wil hebben. Nee dus.
Gewoon een geschil openen voordat de 45 dagen verstrijken. Heb dat nu ook bij DX gedaan (clam inmiddels), en DX reageert simpelweg gewoon niet :'). Dan verloopt hij 29 oktober en dan krijg ik mijn geld terug.
Top 5 China producten
pi_132547308
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:47 schreef rene90 het volgende:

[..]

Gewoon een geschil openen voordat de 45 dagen verstrijken. Heb dat nu ook bij DX gedaan (clam inmiddels), en DX reageert simpelweg gewoon niet :'). Dan verloopt hij 29 oktober en dan krijg ik mijn geld terug.
Dat is het probleem, kan geen claim meer indienen. Ben ik al te laat voor.. :') Was op vakantie..
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:49:04 #227
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132547322
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:47 schreef rene90 het volgende:

[..]

Die heeft hij laten verlopen :P.
Tja dan ben je overgeleverd, overigens is dat het eerste wat ik vermeld in mijn berichtjes, dat hij volgens de Douane nog niet in het land is. Dan heb je dat alweer ondervangen :P

Zojuist ook mijn traceercode van LITB binnen van de dashcam resend. Is verzonden via DHL _O- . Nu nog hopen dat ik geen kosten voor de inklaring hoef te betalen voor iets van 5 dollar :').

Wat vandaag wel binnen viel:
pi_132548682
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:49 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Die heeft hij laten verlopen :P.
Tja dan ben je overgeleverd, overigens is dat het eerste wat ik vermeld in mijn berichtjes, dat hij volgens de Douane nog niet in het land is. Dan heb je dat alweer ondervangen :P

Zojuist ook mijn traceercode van LITB binnen van de dashcam resend. Is verzonden via DHL _O- . Nu nog hopen dat ik geen kosten voor de inklaring hoef te betalen voor iets van 5 dollar :').

Wat vandaag wel binnen viel:
[ link | afbeelding ]
de 1 cent zaklamp?

das mooi, ik vroeg mij al af waar die bleef :')
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:42:07 #229
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132548736
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:40 schreef mschol het volgende:

[..]

de 1 cent zaklamp?

das mooi, ik vroeg mij al af waar die bleef :')
Ja; met reclame van Tmart ;).
Voor dat geld een prima ding O-)
pi_132551716
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:42 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ja; met reclame van Tmart ;).
Voor dat geld een prima ding O-)
Niet rondbazuinen dat jij hem wel hebt gekregen van me.. o|O
straks moet ik de rest van fok ook nog lampjes gaan sturen..

4849 centen over :+ :+
pi_132553099
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:07 schreef Downstar het volgende:

[..]

Niet rondbazuinen dat jij hem wel hebt gekregen van me.. o|O
straks moet ik de rest van fok ook nog lampjes gaan sturen..

4849 centen over :+ :+
Ach, onze huis-saboteur is weer bezig geweest o|O
pi_132554397
Hoe lang duurt het doorgaans voordat je refunds terug op je cc krijgt?
pi_132557707
Geen batterij bij me zaklampje gekregen:( jullie wel?
pi_132558044
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:17 schreef fissure het volgende:
hij is hier nog niet eens binnen
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:27:44 #235
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_132558095
Sinds wanneer krijg je accu's bij een zaklamp? Behalve als het zo'n sleutelhangerdingetje is?
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:00:05 #236
405087 RDMKR
miui mitu
pi_132559520
quote:
de chip kan het zeker weten aan, de rest lijkt me ook van wel. het kon specifiek aan mijn tablet van $85 liggen maar ik zou geen risico nemen.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:06:15 #237
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132559848
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:17 schreef fissure het volgende:
8AA Panasonic batterijen 2 euro bij de action ^O^
pi_132561665
4 weken en nog steeds geen draadloze e-3lue muis...

Toch maar een eBay case geopend.
pi_132561797
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:46 schreef Brecht35 het volgende:

4 weken is nog niet zo schokkend toch, ik heb ook een aantal items die nog niet zijn ontvangen.

Moet je dan trouwens een paypal geschil openen of een ebay geschil, wat is handiger?
Top 5 China producten
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:49:56 #240
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_132561873
eBay-geschil maakt automatisch een PayPal-geschil aan, in ieder geval bij mij altijd.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:51:04 #241
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132561945
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:46 schreef Brecht35 het volgende:

Dat is pas 28 dagen, zou toch minimaal nog 10 dagen langer wachten. Het kan nu eenmaal best lang duren.
pi_132561950
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:06 schreef RobertNL het volgende:

[..]

8AA Panasonic batterijen 2 euro bij de action ^O^
Bij hetzelfde zaklampje van een andere webshop ook voor 1 cent zaten er volgens mij batterijen bij, maar idd dan ff langs de action.
pi_132562111
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 19:26 schreef mschol het volgende:
hij is hier nog niet eens binnen
Hier ook. Ook het enige wat nog bij mij onderweg is.

Nog even een vraag; ik zit eens te kijken naar wat LED lampjes voor onder de keukenkastjes. Zijn van dit spul met (nu) 12V 20W halogeen lampjes met G4 fitting.

Nou zit ik het lijstje van BIC langs te gaan en daar kom ik op de volgende 2 types uit:

Mijns inziens lijkt me de eerste beter; net als originele halogeen maakt die gebruik van de reflector die in die spotjes zit; die platte printplaat schijnt direct op het glaasje (wat tussen LED en buitenkant zit) en ik gok dat je dan niet optimale setup hebt. (plus dat je de individuele LED's nog ziet zitten door het glas).

Goed geredeneerd of iemand ervaring met deze types?
pi_132563995
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:51 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Dat is pas 28 dagen, zou toch minimaal nog 10 dagen langer wachten. Het kan nu eenmaal best lang duren.
Ja, ik wou een berichtje sturen, maar de eBay cases worden blijkbaar automatisch aangemaakt als je de seller wilt contacteren...Silly me..
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:18:02 #245
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132566688
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:30 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

Ja, ik wou een berichtje sturen, maar de eBay cases worden blijkbaar automatisch aangemaakt als je de seller wilt contacteren...Silly me..
Ah, ja dat is anders geworden. Ik stuur nu altijd maar berichten via andere vragen oid. Anders heb je direct een case bljkbaar :').
Maar ach die case loopt wel een maand dacht ik, dus het heeft nog even tijd om binnen te komen.
pi_132568714
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:18 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ah, ja dat is anders geworden. Ik stuur nu altijd maar berichten via andere vragen oid. Anders heb je direct een case bljkbaar :').
Maar ach die case loopt wel een maand dacht ik, dus het heeft nog even tijd om binnen te komen.
Inderdaad! :) Kijk je even in het tablettopic aub? :p
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 23:59:23 #247
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_132570621
t-mart checkt op ip-adres met coupon disc8, wel erg streng :')
Koop ik toch lekker niets, eikels :Z
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 00:18:15 #248
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_132571375
moet nog steeds een lader hebben voor mn lithium batterijen.. maar ben al een tijdje hier niet meer geweest. Is intellichager nog steeds de beste optie (i4?)
En wat is op dit moment een goede deal voor 9x 18650 batterijen?

Edit: en als ze in een battery pack van de laptop gaan dan hoeven ze niet protected te zijn toch?
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 01:05:59 #249
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_132573187
Jup. Jetbeam aka Nitecore aka Sysmax hebben mooie microcomputer intellichargers. Gewoon ff bij chinaprices.us op 'intel charge' of iets zoeken.

Mooie accu's heb je ook van Nitecore, Soshine, Xstar, Panasonic of Samsung bijvoorbeeld. Merkloze goedkope unprotected meuk zou ik niet aan beginnen. Verder ook opletten op mAh-hoeveelheden. Alles onder 3500mAh kan nog wel, maar bij hoger dan dat moet je toch eens serieuze vraagtekens zetten. Verder zijn de -Fires nogal vertegenwoordigd. TrustFire, UltraFire, FandyFire en ga zo maar door. Maar van TrustFire bijvoorbeeld heb je ook een boel slechte neppe troep beschikbaar, ook daarmee oppassen dus. Ben zelf wel een Soshine-fan. Laatst nog een paar gehaald, waren geloof ik de 2800mAhs.

Voor meer check je maar ff candlepowerforums en budgetlightforum, maar ook lygte-info.dk . ;) Daar kun je je suf inlezen over alles omtrent 18650's.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:01:29 #250
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_132576382
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 00:18 schreef ErkendFokker het volgende:
moet nog steeds een lader hebben voor mn lithium batterijen.. maar ben al een tijdje hier niet meer geweest. Is intellichager nog steeds de beste optie (i4?)
En wat is op dit moment een goede deal voor 9x 18650 batterijen?

Edit: en als ze in een battery pack van de laptop gaan dan hoeven ze niet protected te zijn toch?
Beste deals zijn bij fasttech.com, met de Sanyo 2800 als bang for de euro en Panasonic als krachtpatsers. Hebben ook unprotected versies. blf code voor 5% korting.
  roze zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:31:47 #251
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_132576664
Al een dikke maand aan het wachtten op 3 dingen die ik heb besteld op Ebay }:| Had nog 2 dingen maar die zijn al binnen
Your beauty never ever scared me.
pi_132577822
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 10:31 schreef Amarantha het volgende:
Al een dikke maand aan het wachtten op 3 dingen die ik heb besteld op Ebay }:| Had nog 2 dingen maar die zijn al binnen
Nou, kan gebeuren. Meer is er niet aan te doen..
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:47:02 #253
309342 ErkendFokker
pi_132579104
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 01:05 schreef shiznuts het volgende:
Jup. Jetbeam aka Nitecore aka Sysmax hebben mooie microcomputer intellichargers. Gewoon ff bij chinaprices.us op 'intel charge' of iets zoeken.

Mooie accu's heb je ook van Nitecore, Soshine, Xstar, Panasonic of Samsung bijvoorbeeld. Merkloze goedkope unprotected meuk zou ik niet aan beginnen. Verder ook opletten op mAh-hoeveelheden. Alles onder 3500mAh kan nog wel, maar bij hoger dan dat moet je toch eens serieuze vraagtekens zetten. Verder zijn de -Fires nogal vertegenwoordigd. TrustFire, UltraFire, FandyFire en ga zo maar door. Maar van TrustFire bijvoorbeeld heb je ook een boel slechte neppe troep beschikbaar, ook daarmee oppassen dus. Ben zelf wel een Soshine-fan. Laatst nog een paar gehaald, waren geloof ik de 2800mAhs.

Voor meer check je maar ff candlepowerforums en budgetlightforum, maar ook lygte-info.dk . ;) Daar kun je je suf inlezen over alles omtrent 18650's.
Ik ga denk ik voor de panasonic batterijen, heb wel vertrouwen in panasonic.

Nog iets:

http://www.buyincoins.com/item/34242.html $17,64, maar ik weet niet of dit de nieuwste/goede/beste versie is.
http://www.fasttech.com/products/1421/10004658/1358713 Kan ook deze nemen, is iets duurder maar misschien beter?
pi_132580314
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 19:15 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Dat is echt heel extreem. Niet gewoon een Duits warehouse? Heb ik ook 1 keer gehad n.l.
Dat zou zelfs sneller zijn als premium verzenders en die zijn al extreem snel (FedEx, maandag --> woensdag levering).

Inklaring van PostNL duurt altijd minimaal 1 dag en vliegen duurt ook ongeveer 11 uren dan nog rekening douane binnen China (vaak ook minimaal 1 dag).
Geen idee, heb vorig jaar foto + screen gepost. Ik ga eens kijken of ik die post kan vinden.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:35:28 #255
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_132580331
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 12:47 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Ik ga denk ik voor de panasonic batterijen, heb wel vertrouwen in panasonic.

Nog iets:

http://www.buyincoins.com/item/34242.html $17,64, maar ik weet niet of dit de nieuwste/goede/beste versie is.
http://www.fasttech.com/products/1421/10004658/1358713 Kan ook deze nemen, is iets duurder maar misschien beter?
Geloof dat de nieuwere Nitecore de i4 V2 zou moeten zijn dan.
De i4 Pro van Jetbeam is wel de updatet i4-voorganger.
Sowieso is Fasttech wel een goede zaak voor betrouwbare electronica-shizzle.
Meen dat er altijd wel een 5% o.i.d. coupon voor Fasttech te vinden is ook.
pi_132581304
Ik heb het excel sheet van RobertNL wat aangepast:
- De draaitabel is hieruit verdwenen.
- Claim dagen en verzend dagen worden automatisch ingevuld.
- Formule dagen onderweg word automatisch aangepast
- Bij invullen ontvangs datum worden de cellen van de claim leeg, en de regel wordt groen.

Kijk zelf maar wat je ervan wilt gebruiken.
.xlsx https://www.dropbox.com/s(...)%5D%20Chinaspul.xlsx
.xls https://www.dropbox.com/s(...)t%29%20Chinaspul.xls

Orgineel van het bestand komt dus van RobertNL.
Bedankt voor het delen van je sheet. :)

[ Bericht 10% gewijzigd door jeroendh op 26-10-2013 14:26:01 ]
pi_132581340
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:19 schreef jeroendh het volgende:
- Bij invullen ontvangs datum worden de cellen van de claim leeg, en de regel wordt groen.

https://www.dropbox.com/s(...)%5D%20Chinaspul.xlsx

Is het mogelijk dit bestand als .xls te delen?
Of werken de formules dan niet?
pi_132581466
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:21 schreef Ron.Jeremy het volgende:

[..]

Is erbij gezet.
Formules lijken wel te werken.
pi_132581503
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:26 schreef jeroendh het volgende:

[..]

Is erbij gezet.
Formules lijken wel te werken.
Bedankt man!
Ga het zo bekijken.
pi_132581664
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:21 schreef Ron.Jeremy het volgende:

[..]

Hoe kan ik een webshop toevoegen?
pi_132581844
Ik kolom AA1 staan de webshops. Deze kan je aanvullen met meer.
Let op kolom is verborgen.
Daarna

- Klik met de cursor in de cel die als invulcel gaat fungeren.
- Kies Data
- Kies Valideren
- Kies tabblad Instellingen
- Kies in venster "Toestaan" : Lijst
- De keuze (op hetzelfde tabblad) "Vervolgkeuzelijst in cel" aanvinken.
In Bron de locatie (celnummers links boven en rechts onder) invullen.

Dit zou moeten werken :P
Beetje lastig uit te leggen via mobiel.
pi_132582136
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:44 schreef jeroendh het volgende:
Daarna

- Kies Data
- Kies Valideren

Thnx! werkt :)
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:53:37 #263
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132583679
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:19 schreef jeroendh het volgende:

.xlsx https://www.dropbox.com/s(...)%5D%20Chinaspul.xlsx
.xls https://www.dropbox.com/s(...)t%29%20Chinaspul.xls

Thanks ;). Ga die van mij even aanpassen want ik wil de grafiek niet kwijt :D

[ Bericht 3% gewijzigd door RobertNL op 26-10-2013 16:55:46 ]
pi_132583717
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:49 schreef MacorgaZ het volgende:
eBay-geschil maakt automatisch een PayPal-geschil aan, in ieder geval bij mij altijd.
Dus het staat in verbinding met elkaar? Dan maar gewoon een ebay geschil openen dus, alleen zie ik bij een ebay geschil niet een bepaalde max termijn staan? Of geldt dan automatisch die 45 dagen van paypal omdat het gekoppeld is?
Top 5 China producten
pi_132583808
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 15:55 schreef rene90 het volgende:

[..]

Dus het staat in verbinding met elkaar? Dan maar gewoon een ebay geschil openen dus, alleen zie ik bij een ebay geschil niet een bepaalde max termijn staan? Of geldt dan automatisch die 45 dagen van paypal omdat het gekoppeld is?
Volgens mij is een eBay geschil gewoon een PayPal geschil. Aangezien eBay van PayPal is (toch?).
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:02:54 #266
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132585422
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:44 schreef jeroendh het volgende:
Daarna

- Kies Data
- Kies Valideren

Die van mij ook even een update gegeven (maar nog wel met grafiek en iets andere kleurtjes ;)).
Update
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:21:15 #267
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_132591686
SPOILER: BangGood doet ook aan Sinterklaas
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 21:44:05 #268
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_132595359
Dit besteld
5 Screenprotectors voor Galaxy S4

SView case voor Galaxy S4

En nu twijfel ik tussen een ronde kabel of een platte kabel, wat is beter?

Ronde kabel

Platte kabel
pi_132598041
Plat raakt niet echt snel in de knoop. Maar je weet dat je met deze waarschijnlijk oerlangzaam je telefoon oplaadt?
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 22:59:46 #270
309342 ErkendFokker
pi_132598916
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 22:42 schreef Xetran het volgende:
Plat raakt niet echt snel in de knoop. Maar je weet dat je met deze waarschijnlijk oerlangzaam je telefoon oplaadt?
Ik heb zon platte, weliswaar 1meter maar ik merk niet dat deze trager is dan mijn originele samsung lader.
  zondag 27 oktober 2013 @ 01:56:39 #271
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132604159
quote:
Ik heb bij dat soort kabels nooit echt dat ze in de knoop zitten, daar zijn ze te stug/dik voor. Bij oordopjes is dat meer een issue.
pi_132608361
quote:
Het laadt inderdaad oertraag op. Ik heb ooit zo'n 5 m kabel gekocht voor een vriend van me en dat laadt zoals je zelf al zegt oertraag.
pi_132608866
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 09:28 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

Het laadt inderdaad oertraag op. Ik heb ooit zo'n 5 m kabel gekocht voor een vriend van me en dat laadt zoals je zelf al zegt oertraag.
weet je zeker dat het aan de platheid van de kabel ligt en niet aan de lengte of kwaliteit van de kabel? (of zelfs de oplader, ik heb hier een 5v 1A lader die duidelijk dat niet kan leveren, telefoon loopt leeg tijdens laden)
pi_132608992
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 10:02 schreef mschol het volgende:

[..]

weet je zeker dat het aan de platheid van de kabel ligt en niet aan de lengte of kwaliteit van de kabel? (of zelfs de oplader, ik heb hier een 5v 1A lader die duidelijk dat niet kan leveren, telefoon loopt leeg tijdens laden)
Dit ja.. Heb een aantal 12v adapters voor in de auto, maar bij 2 van de 4 laad hij de telefoon amper op. Dat terwijl ik overal wel dezelfde kabel voor gebruik.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_132609207
quote:

[..]

Aan de kwaliteit ligt het ja. het gros van de eBay kabels is eigenlijk uitsluitend bestemd voor data transfer. Heb nu wat meer uitgegeven voor deze:http://m.ebay.nl/itm/321159008835?nav=SEARCH&sbk=http:// en die laadt gelukkig wel vlot op :)
pi_132609470
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 21:44 schreef bobbernaut het volgende:
Dit besteld
5 Screenprotectors voor Galaxy S4

SView case voor Galaxy S4

En nu twijfel ik tussen een ronde kabel of een platte kabel, wat is beter?

Ronde kabel

Platte kabel
Ik heb van die platte kabel de 3m variant. In combinatie met een Hema 2A USB oplader laad hij perfect via FastCharge (gecontroleerd met: Battery Charging app op een Galaxy s2.
pi_132609761
quote:

[..]

Persoonlijk gok ik op de lengte, maar dat is niet meer dan een gokje.

Sowieso geen laders uit China halen...Je leest toch wel kranten? :P
  zondag 27 oktober 2013 @ 11:15:42 #278
309342 ErkendFokker
pi_132610518
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 10:31 schreef Hades.nl het volgende:

[..]

Ik heb van die platte kabel de 3m variant. In combinatie met een Hema 2A USB oplader laad hij perfect via FastCharge (gecontroleerd met: Battery Charging app op een Galaxy s2.
hema of hama? Ben nog op zoek naar een goede 2A lader
  zondag 27 oktober 2013 @ 11:22:02 #279
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_132610685
quote:
Tja, S4 heeft idd wel een 2.5x grotere accu dan mn iPhone :') :P

quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 01:56 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ik heb bij dat soort kabels nooit echt dat ze in de knoop zitten, daar zijn ze te stug/dik voor. Bij oordopjes is dat meer een issue.
Hmm dat is ook weer zo, merk er niks van bij mijn huidige ronde kabel

quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 10:19 schreef Xetran het volgende:

[..]

Aan de kwaliteit ligt het ja. het gros van de eBay kabels is eigenlijk uitsluitend bestemd voor data transfer. Heb nu wat meer uitgegeven voor deze:http://m.ebay.nl/itm/321159008835?nav=SEARCH&sbk=http:// en die laadt gelukkig wel vlot op :)
Hmm ziet er goed uit

quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 10:31 schreef Hades.nl het volgende:

[..]

Ik krijg wel gewoon een oplader bij mn S4 he :P Alleen ik wil t kabeltje wat langer voor bij mn bed

quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 10:43 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

T is alleen maar een kabeltje :P Heb hier genoeg Chinese kabeltjes die allemaal prima werken.
Heb zelfs een paar opladers, die ook prima werken :P
pi_132611642
quote:

[..]

mijn lader komt ook niet uit china hoor :o
  zondag 27 oktober 2013 @ 12:00:10 #281
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_132611712
Hmm hier staat dat ie juist goed is voor AC laders

quote:
ONLY perfect for charging! With a AC Proper wall charger, the performance gonna be perfect!
Data transfers function might loose its stabilization as long cables carry much more electric resistance than shorter ones.
Ik ben toch van plan om m in t stopcontact te stoppen, ik ga t gewoon proberen joh
  zondag 27 oktober 2013 @ 12:33:25 #282
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_132612708
quote:

[..]

Lezen er mensen nog kranten? :o
  zondag 27 oktober 2013 @ 12:57:54 #283
48067 neo2000
pi_132613511
China Daily.
pi_132616788
quote:
10s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:22 schreef bobbernaut het volgende:
[..]

Ik krijg wel gewoon een oplader bij mn S4 he :P Alleen ik wil t kabeltje wat langer voor bij mn bed
Mij maakt het niet uit wat je als oplader gebruikt. Ik probeer alleen aan te geven dat die platte het gewoon goed doet (mits je een fatsoenlijke oplader hebt) ;)

quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:15 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

hema of hama? Ben nog op zoek naar een goede 2A lader
Hema. Kost iets van 6 euro, en werkt perfect (en laad dus snel). Ik betaal liever een paar euro meer voor een oplader waarbij ik meer garantie heb dat hij niet ontploft.

Bij de Action hebben ze er ook één voor iets van 4euro, maar ik heb geen idee wat daarvan de kwaliteit is. In ieder geval nooit je geld verspillen aan zo'n chinese 1 euro lader. Als je er een smartphone van 400 euro aan hangt, dan moet die 5 euro extra er ook nog wel van af kunnen lijkt mij...
  zondag 27 oktober 2013 @ 17:11:53 #285
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_132623020
  zondag 27 oktober 2013 @ 17:25:07 #286
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132623458
quote:
quote:
Battery: Suitable for 18650 3.7V Li-ion battery(not included)
Moet dus nog wel een batterij bij ;)
  zondag 27 oktober 2013 @ 17:25:36 #287
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_132623482
Ja weet ik, maar als je die al hebt kan je een m gebruiken als kleine power ding
pi_132625080
Hmm nog wel leuke deal:

http://www.tmart.com/10pc(...)l?promotion=10bundle

10 wensballonen voor nog geen 6 euro..
weet dat ze destijd best veel uit china werden gehaald, totdat action ze verkocht voor 1 euro stuk ofzo :P..

Ik heb ze niet nodig, ik stak met zon ding bijna de lokale basisschool in de brand xD
pi_132625629
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 18:13 schreef Downstar het volgende:
Hmm nog wel leuke deal:

http://www.tmart.com/10pc(...)l?promotion=10bundle

10 wensballonen voor nog geen 6 euro..
weet dat ze destijd best veel uit china werden gehaald, totdat action ze verkocht voor 1 euro stuk ofzo :P..

Ik heb ze niet nodig, ik stak met zon ding bijna de lokale basisschool in de brand xD
heb je wel eens iets besteld bij tmart?
pi_132625719
quote:
5s.gif Op zondag 27 oktober 2013 18:28 schreef EugeneKrabs het volgende:

[..]

quote:
5s.gif Op zondag 27 oktober 2013 18:28 schreef EugeneKrabs het volgende:

[..]

Ja. hoezo?
vertrouwde shop, niet altijd te goedkoopste ( je moet het vooral van hun deals hebben)
levering meestal stabiel rond 2 weken binnen(al heeft dat weinig met de shop te maken natuurlijk)
pi_132625788
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 18:31 schreef Downstar het volgende:

[..]

[..]

Ja. hoezo?
vertrouwde shop, niet altijd te goedkoopste ( je moet het vooral van hun deals hebben)
levering meestal stabiel rond 2 weken binnen(al heeft dat weinig met de shop te maken natuurlijk)
oke
Ik wacht al een maand op een telefoon en ze schuiven het af op problemen met verzending van lithium accu's.
Kreeg eerst een China post tracking nummer die niet werkte en daarna een Swedish post tracking number maar die werkt ook (nog) niet :P
pi_132625953
quote:
14s.gif Op zondag 27 oktober 2013 18:34 schreef EugeneKrabs het volgende:

[..]

oke
Ik wacht al een maand op een telefoon en ze schuiven het af op problemen met verzending van lithium accu's.
Kreeg eerst een China post tracking nummer die niet werkte en daarna een Swedish post tracking number maar die werkt ook (nog) niet :P
hej. Ik heb precies hetzelfde! Tijdens een aanbieding van hun besteld. Eerst verhaal dat er geen voorraad was en toen dat. Pm is je tracking nummer is kijken of t dezelfde is.
pi_132626040
quote:
14s.gif Op zondag 27 oktober 2013 18:34 schreef EugeneKrabs het volgende:

[..]

oke
Dat klopt wel die verzendproblemen, volgens mij ook al vorige topic tegen je gezegd :P..
maar zelfs mijn XM-L2 U3 ( die van tmart komt) is terug gestuurd naar tmart en gewoon weer netjes op de post gedaan en nieuw tracking nr gekregen..

SPOILER

[ Bericht 19% gewijzigd door Downstar op 27-10-2013 19:02:46 ]
  zondag 27 oktober 2013 @ 18:42:47 #294
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132626061
Er zit ook zeker een kern van waarheid in; ChinaPost is een paar weken geleden begonnen met 100% controle op batterijen (via scan). Daardoor is enorm veel terug gestuurd en dus moet alles via een andere weg het land uit.

Singapore post heeft momenteel ook een backlog (doen ook controle op max 1 batterij) evenals dat het bij Swiss post momenteel ook 10-15 dagen duurt voordat de tracking werkt (normaal dag of 5) wist een seller mij te vertellen.
  zondag 27 oktober 2013 @ 18:50:46 #295
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_132626409
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 18:42 schreef RobertNL het volgende:
Er zit ook zeker een kern van waarheid in; ChinaPost is een paar weken geleden begonnen met 100% controle op batterijen (via scan). Daardoor is enorm veel terug gestuurd en dus moet alles via een andere weg het land uit.

Singapore post heeft momenteel ook een backlog (doen ook controle op max 1 batterij) evenals dat het bij Swiss post momenteel ook 10-15 dagen duurt voordat de tracking werkt (normaal dag of 5) wist een seller mij te vertellen.
Hoezo zijn ze opeens zo streng op batterijen dan?
  zondag 27 oktober 2013 @ 18:51:28 #296
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132626439
quote:
10s.gif Op zondag 27 oktober 2013 18:50 schreef bobbernaut het volgende:

[..]

Hoezo zijn ze opeens zo streng op batterijen dan?
  zondag 27 oktober 2013 @ 18:56:16 #297
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_132626678
quote:
Zolang de pakjes eruit zijn gehaald maakt die fik toch niets uit :)
Gaan ze ook kloten als ze een zaklamp op de scanner zien...? Komen gewoon niet meer aan, 3 keer foetsie.
pi_132627025
Klopt, da strengere gedoe vertraagd die post nog meer :(
  zondag 27 oktober 2013 @ 19:05:02 #299
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_132627085
quote:
Ja dat is 5 jaar terug, maar hoezo NU opeens?
pi_132627197
quote:
10s.gif Op zondag 27 oktober 2013 19:05 schreef bobbernaut het volgende:

[..]

Ja dat is 5 jaar terug, maar hoezo NU opeens?
Gewoon routine ofzo, eens in de zoveel tijd zijn ze opeens weer heel streng..
was vorig jaar ook zo..
pi_132627207
VOL :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')