Een volle tas mag meen ik 20 kg wegen, en je wordt geacht 2 tassen in 1x mee te nemen. Dus bij 3 tot 4 tassen mag je 1x extra bijlaadtijd schrijven, bij 5 tot 6 2x, etc.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 07:29 schreef helena22 het volgende:
hallo even een aantal vraagjes over het werk als postbezorger. Hoeveel mag een postzak wegen. bij hoeveel tassen mag je extra bijlaadtijd schrijven. Ik rijd nu op een dinsdag met drie volle postzakken en twee zakken HAH op mijn fiets zonder dat ik bijlaadtijd mag schrijven. bijna 70 kilo. laat van je horen
Als je loonbelasting betaalt dan staat dit in het bovenste blok, ergens onder salaris en salaris extra uren en eventuele toeslagen die je krijgt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:34 schreef helena22 het volgende:
dat is me helemaal duidelijk, super. Had ik nog een vraag ik kan nergens op mijn salarisstrook terugvinden of wij loonbelasting betalen, weet jij hoe dat zit? gr
Karretje krijg je hier alleen als je een handicap hebtquote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:55 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Het maximum gewicht weet ik niet meer maar dat wordt toch nooit gecontroleerd. Dat is wel ergens op de site van de bvpp te vinden.
En laadtijd mag je toch gewoon schrijven als je de post niet op fatsoenlijke wijze in één keer mee kan nemen?
Anders kun je ook vragen om zo'n karretje voor achter je fiets
Handicap krijg je vanzelf wel met die zware tassenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:15 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Karretje krijg je hier alleen als je een handicap hebt
Hihiquote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:12 schreef posje het volgende:
[..]
Handicap krijg je vanzelf wel met die zware tassen
Ik heb het niet over een rollator hoorquote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:15 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Karretje krijg je hier alleen als je een handicap hebt
quote:Postbezorging Nieuw-Zeeland naar 3 dagen in de week
De Nieuw-Zeelandse overheid heeft woensdag ingestemd met het voorstel de post vanaf 2015 nog maar drie dagen per week te laten bezorgen in stedelijke gebieden. Op het platteland zou postbezorging vijf dagen per week zijn gegarandeerd.
De post wordt nu in principe nog zes dagen per week bezorgd. De stap werd al geruime tijd noodzakelijk geacht door NZ Post, het postbedrijf dat eigendom is van de overheid, nu het volume poststukken jaarlijks met 8 procent terugloopt.
Aanvankelijk zou ook de bezorging op het platteland worden teruggeschroefd naar minimaal drie dagen per week, maar daarvan wordt in de nieuwe overeenkomst met de overheid afgezien omdat de bevolking op het platteland afhankelijker zou zijn van de postbezorging.
In de overeenkomst staat ook dat het aantal bemande servicepunten, zoals kiosken en postloketten, drastisch wordt teruggebracht. NZ Post is verplicht ten minste 240 bemande servicepunten in gebruik te houden. In aanvulling daarop mogen 640 kiosken worden veranderd in zelfbedieningspunten.
De oppervlakte van Nieuw-Zeeland is ongeveer achtmaal die van Nederland. Er wonen 4,5 miljoen mensen, van wie een derde in de regio Auckland.
Bron: De Volkskrant
Meerdere keren geprobeerd, de manager boven tc zegt geen handicap geen kar.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:06 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik heb het niet over een rollator hoor
Maar even serieus, dat slaat echt nergens op. Karretjes zijn gewoon hulpmiddelen die je moet kunnen aanvragen als je dat handiger vindt. Het moet niets uitmaken of je gehandicapt bent of gezond.
Ik zou de vakbond even bellen, want dit is natuurlijk onzin. Die manager is zelf gehandicapt, geestelijk wel te verstaan!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:25 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Meerdere keren geprobeerd, de manager boven tc zegt geen handicap geen kar.
Ben nog steeds op zoek naar een eigen goedkope kar
Ben geen lid van vakbond....quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik zou de vakbond even bellen, want dit is natuurlijk onzin. Die manager is zelf gehandicapt, geestelijk wel te verstaan!
Zou een oranje kaart ook in dit geval helpen?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik zou de vakbond even bellen, want dit is natuurlijk onzin. Die manager is zelf gehandicapt, geestelijk wel te verstaan!
Toch wel handig hoor, de BVPP kost voor postbezorgers maar EUR 4,- in de maand, en die kun je nog aftrekken van de belasting ook. Enig nadeel van deze goedkope, maar relatief kleine, bond is dat als het tot een staking komt ze na 3 dagen bakzeil moeten halen omdat de stakingskas leeg is.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:59 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ben geen lid van vakbond....
En weer 188 euro armer....maar t mooie is volgens mij hoef ik Max 35 zelf te betalen de rest krijg ik terug
Ja ik kan nu ook niet slapen blijf er echt in hangen...daarbij maak ik een pruttelend geluidje, dus nu gewoon zitten op bed rusten en om 8 uur de huisarts bellen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 06:11 schreef KatrienDuck het volgende:
Goedemorgen!
Vervelend Gridjuh, dat je weer zo moet hoesten!
dat zie je wel aan het eindbedrag tov je bruto bedrag(dat zal een 33-37% minder zijn,dan betaal je Lb)quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:34 schreef helena22 het volgende:
dat is me helemaal duidelijk, super. Had ik nog een vraag ik kan nergens op mijn salarisstrook terugvinden of wij loonbelasting betalen, weet jij hoe dat zit? gr
met die oranje dingen mol je ,je fiets echt een stuk sneller tov vroeger met normale hoeveelheden.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Een volle tas mag meen ik 20 kg wegen, en je wordt geacht 2 tassen in 1x mee te nemen. Dus bij 3 tot 4 tassen mag je 1x extra bijlaadtijd schrijven, bij 5 tot 6 2x, etc.
Serieus? Ik weet wel dat pakketbezorgers ongeveer 1 euro tot 1,50 per pakje krijgen dus vond het altijd al vreemd dat ze pakjes van 3 dollar afleveren met de pakketdienst, maar goed. Hoop dat dit een grap isquote:Op donderdag 24 oktober 2013 07:47 schreef monkeybrain het volgende:
[..]
Door de vloedgolf aan goedkope post uit China hebben ze nu maatregelen genomen. Je kunt een toeslag verwachten anders levert postNL niet meer af. Ik moest gisteren ¤2,50 aftikken bij de chauffeur![]()
Het is verder wel snel geleverd, maja
Ja daarom. Maar PostNL is tegenwoordig tot alles in staat voor een paar extra euro's...quote:Op donderdag 24 oktober 2013 09:17 schreef dud0r het volgende:
Ik las het ook al. Ga er gezien de poster vanuit dat het niet zo is. Zou natuurlijk absurd zijn dat de klant opdraait voor een geschil tussen twee bedrijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |