abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 17 oktober 2013 @ 20:55:04 #1
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_132274830
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic, maar af en toe even klagen mag ook.

Voor discussies over bv. uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden. Ook als je geen zin hebt om te werken hoef je hier niet te reageren!

Het zou leuk zijn om te vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

De OP vind je hier.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_132275021
quote:
7s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:05 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Goed en slecht.

Goed: informatievoorziening binnen (overheid)organisatie ondergaat nu grootschalige digitalisering en je kunt hierin aardig groeien. Theoretisch kun je het schoppen van postkamermedewerker tot informatieconsulent.

Slecht: ook overheden trekken de broekriem vanwege de crisis nu stevig aan en het werkaanbod is tanende. Als uitzendkracht incasseer je geheid werkloosheidsperiodes (vanwege tijdelijke aard van werkbetrekkingen) en een vast contract scoren is vrijwel onmogelijk. Maar dit verhaal zal onderhand voor de gehele arbeidsmarkt opgaan.
Duidelijk, bedankt.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 21:02:17 #3
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_132275231
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:51 schreef Mint_Clansell het volgende:
Kijk naar het banenaanbod bij bv. uitzend- en w&s bureaus. Karigheid troef. En op die paar vacatures duiken honderdduizenden mensen. Als je niet het perfecte cv hebt hoef je het tegenwoordig niet eens te proberen.
Absoluut. Administratieve vacature levert zomaar 200-400 reacties op, zie dan maar eens de werkbetrekking te scoren ... !
pi_132276049
ik twijfel. is het 'toevertrouwd' of 'toevertrouwt'? :@ (soll.brief aan het pennen en ik kan natuurlijk niet met een fout aan komen zetten :') )
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_132276210
quote:
11s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 21:16 schreef Apotheose het volgende:
ik twijfel. is het 'toevertrouwd' of 'toevertrouwt'? :@ (soll.brief aan het pennen en ik kan natuurlijk niet met een fout aan komen zetten :') )
Is het een voltooid deelwoord?
pi_132276645
'.... is zeker aan mij toevertrouwd' Dan ja. (is = vorm van 'zijn' )
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_132277249
Twijfel je nu nog?
pi_132277332
nee. Maar goed, you can never be too sure :P Thx
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_132290011
:W

Werkzoekende meldt zich!
Heb een afgeronde master in cognitieve toegepaste psychologie en wil graag (consultancy) research doen. Wat houdt mijn opleiding in zou je denken? Het is eigenlijk het toepassen van alles wat bekend is over hoe de hersenen gedrag beïnvloeden. Zo kan je dan denken aan de ontwikkelingen van apps (hoe moet de lay-out er uit zien zodat iedereen deze kan bedienen? Maar ook onderzoek naar hoe veel extra aandacht het versmallen van een rijbaan op de weg heeft enzovoort enzovoort.

De mogelijkheden zijn eindeloos, maar het banenperspectief miniem. Dit komt omdat mijn opleiding overlapt met Artificial Intelligence en computer science. Die opleidingen zijn meer bekend en ik mis bepaalde vaardigheden die personen met die opleiding wel bezitten. Mijn waarde zit hem in het gedragscomponent en onderzoeksvaardigheden.

Een aantal functies waar ik op solliciteer vragen om een Engelse cover letter. De meeste voorbeelden op het internet beginnen de brief met 'I'. In NL is dat eigenlijk uit den boze en ik vraag mij af, zijn hier mensen die in het Engels solliciteren, zo ja, wat voor pakkende beginzin gebruik jij?

:)
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:00:06 #10
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_132290174
Aanstaande dinsdag een tweede gesprek :)
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_132293700
@markeerstift: By this letter I ....
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:21:55 #12
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_132294665
Heeft er iemand wel eens last gehad van slechte (of mindere) referenties van je laatste werkgever?
En hoe los je dit op. Als je problemen hebt gehad met je vorige werkgever kun je dus moeilijk nieuw werk krijgen, want bij elke sollicitatie vragen ze je laatste referentie.
"Zou Je Haar Geven?? :P"
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:41:38 #13
164283 Luco
Buongiorno!
pi_132295233
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 14:21 schreef dikkedaniel het volgende:
Heeft er iemand wel eens last gehad van slechte (of mindere) referenties van je laatste werkgever?
En hoe los je dit op. Als je problemen hebt gehad met je vorige werkgever kun je dus moeilijk nieuw werk krijgen, want bij elke sollicitatie vragen ze je laatste referentie.
Volgens mij mag indien iemand gebeld wordt voor een referentie nooit negatieve dingen zeggen

Van horen zeggen
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_132295412
Ik heb een keer een referentie moeten schrijven voor iemand die helemaal niet geschikt was voor dat werk, maar wel een vriendelijk en leuk mens was. Dus heb ik haar karakter maar de hemel in geprezen (altijd klaar staan voor collega's, betrouwbaar etc). Dus ook niets negatiefs gezegd, maar als je tussen de regels doorlas zag je dat ik nergens zei dat ze haar werk goed deed :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:49:55 #15
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_132295491
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 14:41 schreef Luco het volgende:

[..]

Volgens mij mag indien iemand gebeld wordt voor een referentie nooit negatieve dingen zeggen

Van horen zeggen
Wat is dan het nut van referentie als je geen negatieve dingen mag zeggen? :P
"Zou Je Haar Geven?? :P"
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:09:38 #16
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_132296065
Ik krijg een halfjaar contract aangeboden van mijn oude detacheerder :o Binnenkort ben ik geen werkloze meer :o Ik zit hier met tranen in mijn ogen O+ .
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:13:24 #17
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_132296193
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 14:21 schreef dikkedaniel het volgende:
Heeft er iemand wel eens last gehad van slechte (of mindere) referenties van je laatste werkgever?
En hoe los je dit op. Als je problemen hebt gehad met je vorige werkgever kun je dus moeilijk nieuw werk krijgen, want bij elke sollicitatie vragen ze je laatste referentie.
Nope, zelfs de werkgever waar ik bij ontslagen ben, zei me dat-ie een positieve referentie zou geven, omdat hij dat in principe verplicht is :)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_132296754
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 15:09 schreef SEMTEX het volgende:
Ik krijg een halfjaar contract aangeboden van mijn oude detacheerder :o Binnenkort ben ik geen werkloze meer :o Ik zit hier met tranen in mijn ogen O+ .
Gefeliciteerd ^O^

Wat ga je precies doen?
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:41:26 #19
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_132297158
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 15:29 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Gefeliciteerd ^O^

Wat ga je precies doen?
:D Eigenlijk nog niks :D Studeren voornl. . Ze hebben me pro-actief aangenomen en gaan in de tussentijd zoeken naar een functioneel beheer-achtige baan, omdat ze ook wel zien dat weer een servicedeskbaantje me niet gelukkiger maakt. In de tussentijd kan ik de nodige certificaten halen :) Dat eigenlijk puur omdat ze vertrouwen hebben in mijn skills :) Toch iets goed gedaan dus O+
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_132297874
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 15:41 schreef SEMTEX het volgende:

:D Eigenlijk nog niks :D Studeren voornl. . Ze hebben me pro-actief aangenomen en gaan in de tussentijd zoeken naar een functioneel beheer-achtige baan, omdat ze ook wel zien dat weer een servicedeskbaantje me niet gelukkiger maakt. In de tussentijd kan ik de nodige certificaten halen :) Dat eigenlijk puur omdat ze vertrouwen hebben in mijn skills :) Toch iets goed gedaan dus O+
_O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:36:31 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_132298804
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 15:41 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

:D Eigenlijk nog niks :D Studeren voornl. . Ze hebben me pro-actief aangenomen en gaan in de tussentijd zoeken naar een functioneel beheer-achtige baan, omdat ze ook wel zien dat weer een servicedeskbaantje me niet gelukkiger maakt. In de tussentijd kan ik de nodige certificaten halen :) Dat eigenlijk puur omdat ze vertrouwen hebben in mijn skills :) Toch iets goed gedaan dus O+
Functioneel beheer O+
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:46:09 #22
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_132299034
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 15:41 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

:D Eigenlijk nog niks :D Studeren voornl. . Ze hebben me pro-actief aangenomen en gaan in de tussentijd zoeken naar een functioneel beheer-achtige baan, omdat ze ook wel zien dat weer een servicedeskbaantje me niet gelukkiger maakt. In de tussentijd kan ik de nodige certificaten halen :) Dat eigenlijk puur omdat ze vertrouwen hebben in mijn skills :) Toch iets goed gedaan dus O+
Mooizo, goed nieuws zo voor 't weekeinde :s)

Hier is deze week enige vooruitgang geboekt; een uitzendbureau stelt een tweedaagse cursus in het vooruitzicht en heeft een sollicitatiegesprek bij een gemeente op poten gezet. Deeltijd weliswaar, maar een kans die beslist niet te negeren valt. Een detacheerbureau heeft vandaag op Monsterboard mijn cv in het vizier gekregen, en heeft me gemaild over een voltijd vacante werkbetrekking bij ook weer een gemeente. Te hopen valt dat deze ontwikkelingen uiteindelijk leiden tot een werkperiode, aangezien ik met mijn huidige 10 tot 15 uur p/w bij PostNL het huishouden niet draaiende kan houden; het spaargeld moet aangesproken worden.

Wat betreft zélf solliciteren op vooral administratieve functies is het een gevecht tegen de bierkaai. Zelden levert een vacature minder dan 200 reacties op, en je moet dan wel van érg goede huize komen om dan de vacature daadwerkelijk te bemachtigen. Zojuist weer twee afwijzingen in de mailbox gevonden ... !
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:47:35 #23
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_132299077
Heb overigens ook maar een LinkedIn-profiel opgezet en meteen wat connecties geregeld met personen vanuit mijn werkverleden. Wellicht dat het ooit iets gaat opleveren ... ?
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:59:24 #24
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_132299387
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 16:47 schreef MissionPhailed het volgende:
Heb overigens ook maar een LinkedIn-profiel opgezet en meteen wat connecties geregeld met personen vanuit mijn werkverleden. Wellicht dat het ooit iets gaat opleveren ... ?
Mij wel, zo zag mijn detacheerder dat ik weer een baan zocht 8-)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:13:02 #25
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_132299792
Hoera Semtex, gefeliciteerd!
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:29:10 #26
164283 Luco
Buongiorno!
pi_132305431
Ook typisch, ik zeg tegen een keten geen interesse te hebben in een werkbetrekking bij hun, krijg ik vandaag een telefoontje die ik miste, gevolgd door een mail of aankomende dinsdag of donderdag op gesprek kan komen in een apotheek in Rotterdam :o
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_132308097
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:29 schreef Luco het volgende:
Ook typisch, ik zeg tegen een keten geen interesse te hebben in een werkbetrekking bij hun, krijg ik vandaag een telefoontje die ik miste, gevolgd door een mail of aankomende dinsdag of donderdag op gesprek kan komen in een apotheek in Rotterdam :o
Je hebt al ander werk? Omdat je geen interesse hebt.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:00:36 #28
164283 Luco
Buongiorno!
pi_132309824
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 21:27 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Je hebt al ander werk? Omdat je geen interesse hebt.
Geen lekker gevoel gekregen bij mijn eerste kennismaking met die keten op een congres, al ergens anders op gesprek geweest, daarnaast nog twee sollicitaties lopen. En Rotterdam trekt me totaal niet, wil als het kan in Amersfoort wonen en van daaruit reizen. Ga er wel heen, ervaring van een gesprek is sowieso mooi meegenomen, en wellicht dat mijn beeld van die keten nog verandert :).
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 19 oktober 2013 @ 02:10:46 #29
269689 crew  Viv
pi_132316659
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 15:09 schreef SEMTEX het volgende:
Ik krijg een halfjaar contract aangeboden van mijn oude detacheerder :o Binnenkort ben ik geen werkloze meer :o Ik zit hier met tranen in mijn ogen O+ .
Gefeliciteerd!! *O* w/ ^O^
pi_132317894
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 22:00 schreef Luco het volgende:

[..]

Geen lekker gevoel gekregen bij mijn eerste kennismaking met die keten op een congres, al ergens anders op gesprek geweest, daarnaast nog twee sollicitaties lopen. En Rotterdam trekt me totaal niet, wil als het kan in Amersfoort wonen en van daaruit reizen. Ga er wel heen, ervaring van een gesprek is sowieso mooi meegenomen, en wellicht dat mijn beeld van die keten nog verandert :).
En daarbij. Werk is werk. Het is nog altijd lekkerder om vanuit een andere baan te solliciteren naar wat anders.
  zondag 20 oktober 2013 @ 20:29:51 #31
296595 foodlover
live and learn
pi_132370545
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 15:09 schreef SEMTEX het volgende:
Ik krijg een halfjaar contract aangeboden van mijn oude detacheerder :o Binnenkort ben ik geen werkloze meer :o Ik zit hier met tranen in mijn ogen O+ .
💐 proficiat leuk om te horen Semtex!
pi_132370997
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 15:13 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Nope, zelfs de werkgever waar ik bij ontslagen ben, zei me dat-ie een positieve referentie zou geven, omdat hij dat in principe verplicht is :)
Dit klopt niet. :)

Het moet wel de waarheid bevatten en als dat negatief is, dan is dat zo. :) Op het moment dat er een positieve referentie is, terwijl deze negatief zou moeten zijn, dan kan de oude werkgever schadeplichtig worden t.a.v. de nieuwe werkgever.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  zondag 20 oktober 2013 @ 21:12:03 #33
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_132373000
quote:
14s.gif Op zondag 20 oktober 2013 20:37 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dit klopt niet. :)

Het moet wel de waarheid bevatten en als dat negatief is, dan is dat zo. :) Op het moment dat er een positieve referentie is, terwijl deze negatief zou moeten zijn, dan kan de oude werkgever schadeplichtig worden t.a.v. de nieuwe werkgever.
Hmmm hij gaf iig aan dat hij geen negatieve referentie kon/mocht geven? Nu heb ik hen ook zelden nodig, referenties worden al zelden opgevraagd, maar meestal pakken ze de grotere bedrijven op mijn cv.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_132387366
Qua aanbod voor startersfuncties is het ook triest gesteld zeg :{

Veruit het meeste wat je tegenkomt is senior dit, senior dat, minstens 5 jaar relevante werkervaring...
pi_132387960
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 11:20 schreef Breekfast het volgende:
Qua aanbod voor startersfuncties is het ook triest gesteld zeg :{

Veruit het meeste wat je tegenkomt is senior dit, senior dat, minstens 5 jaar relevante werkervaring...
Dat ligt eraan. Welke richting zoek je?
pi_132388440
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 11:42 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Dat ligt eraan. Welke richting zoek je?
Overheid/bestuur/belangenorganisaties/adviesbureau's in de non-profit sector :P
  maandag 21 oktober 2013 @ 12:13:27 #37
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_132388862
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 11:59 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Overheid/bestuur/belangenorganisaties/adviesbureau's in de non-profit sector :P
Ah, jij ook al? :D
.
pi_132388877
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 11:59 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Overheid/bestuur/belangenorganisaties/adviesbureau's in de non-profit sector :P
Ik weet wel dat ze in de meer technische kant veel opzoek zijn naar starters hbo en tu. Werktuigbouw, civiele techniek en zo.
pi_132389009
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 12:13 schreef Yankee het volgende:

[..]

Ah, jij ook al? :D
Ja, jij ook? Wat heb je gestudeerd als ik vragen mag? :P
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 12:13 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Ik weet wel dat ze in de meer technische kant veel opzoek zijn naar starters hbo en tu. Werktuigbouw, civiele techniek en zo.
Ja, technici hebben het wat dat betreft stukken makkelijker. Op sommige technische universitaire opleidingen heb je al meerdere aanbiedingen van werkgevers op zak nog voordat je bent afgestudeerd.
pi_132389024
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 12:13 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Ik weet wel dat ze in de meer technische kant veel opzoek zijn naar starters hbo en tu. Werktuigbouw, civiele techniek en zo.
Heb je dus niks aan. En die zogenaamde miljoenen die vrijgemaakt worden voor het tekort aan technici worden iig niet geïnvesteerd in mensen die zich willen laten omscholen.
know'm sayin?
×
word? word.
  maandag 21 oktober 2013 @ 12:30:07 #41
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_132389351
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 12:18 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Ja, jij ook? Wat heb je gestudeerd als ik vragen mag? :P

[..]

Ja, technici hebben het wat dat betreft stukken makkelijker. Op sommige technische universitaire opleidingen heb je al meerdere aanbiedingen van werkgevers op zak nog voordat je bent afgestudeerd.
Ik heb Internationale Betrekkingen gestudeerd.

Kom af en toe wel vacatures tegen bij adviesbureau's, maar die zijn vrijwel altijd gericht op ICT / techniek. Vorige week maandag sollicitatiegesprek gehad in Amsterdam, maar die gaven de voorkeur aan kandidaten met een meer technische achtergrond.
.
pi_132389515
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 12:19 schreef alors het volgende:

[..]

Heb je dus niks aan. En die zogenaamde miljoenen die vrijgemaakt worden voor het tekort aan technici worden iig niet geïnvesteerd in mensen die zich willen laten omscholen.
Dat klopt. Ik merk het ook. Ik heb dan MBO weg en waterbouw ( nog op de oude manier, dus gewoon 4 jaar naar school en geen gezeik met mbo 1 en dergelijke ) en ze vragen tegenwoordig voor elke scheet al HBO. Ook voor werk wat ik ruim 15 jaar doe. Denk je dat een potentiele werkgever enige moeite doet om te kijken voor bijscholing. Nee hoor. Geen hbo, dus blijkbaar ongeschikt.
pi_132396780
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 12:36 schreef zweefbij het volgende:

Dat klopt. Ik merk het ook. Ik heb dan MBO weg en waterbouw ( nog op de oude manier, dus gewoon 4 jaar naar school en geen gezeik met mbo 1 en dergelijke ) en ze vragen tegenwoordig voor elke scheet al HBO. Ook voor werk wat ik ruim 15 jaar doe. Denk je dat een potentiele werkgever enige moeite doet om te kijken voor bijscholing. Nee hoor. Geen hbo, dus blijkbaar ongeschikt.
Ze kunnen HBO'ers krijgen en dus nemen ze die aan. Veel MBO banen worden op dit moment door HBO geschoolde mensen ingenomen; voor beide partijen eigenlijk een slechte situatie.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 21 oktober 2013 @ 16:19:15 #44
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_132397790
Vorige week en deze week circa 17 werkuren bij PostNL. Is al wat hoger dan in voorgaande weken maar nog altijd te weinig om de vaste en variabele noodzakelijke lasten mee te betalen. Met wat mazzel werk ik binnen nu en een week deeltijd bij een gemeente, tezamen met PostNL stijgt het aantal werkuren p/w dan boven de 30. Moet het sollicitatiegesprek aankomende woensdag wel lukken natuurlijk.

Overigens heb ik sollicitatieprocedures lopen bij uitzendbureau A en B. Het sollicitatiegesprek deze week loopt via uzb B, dus ik deelde uzb A via email mede dat mijn sollicitatieproces bij uzb B in een stroomversnelling zit. Doel van deze mail is om uzb A te 'bewegen' ook wat vaart achter de sollicitatieprocedure te zetten. Een antwoordmail volgde rap:

"Bedankt voor de info.

Wens je succes

Gr *naam*"


Is dat een verkapte "Boeiuh" vanuit uitzendbureau A of denk ik nu heel negatief? :6
pi_132399814
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2013 16:19 schreef MissionPhailed het volgende:
Vorige week en deze week circa 17 werkuren bij PostNL. Is al wat hoger dan in voorgaande weken maar nog altijd te weinig om de vaste en variabele noodzakelijke lasten mee te betalen. Met wat mazzel werk ik binnen nu en een week deeltijd bij een gemeente, tezamen met PostNL stijgt het aantal werkuren p/w dan boven de 30. Moet het sollicitatiegesprek aankomende woensdag wel lukken natuurlijk.

Overigens heb ik sollicitatieprocedures lopen bij uitzendbureau A en B. Het sollicitatiegesprek deze week loopt via uzb B, dus ik deelde uzb A via email mede dat mijn sollicitatieproces bij uzb B in een stroomversnelling zit. Doel van deze mail is om uzb A te 'bewegen' ook wat vaart achter de sollicitatieprocedure te zetten. Een antwoordmail volgde rap:

"Bedankt voor de info.

Wens je succes

Gr *naam*"


Is dat een verkapte "Boeiuh" vanuit uitzendbureau A of denk ik nu heel negatief? :6
Tja, je moet dat doel dan wel vermelden. Als je enkel meldt dat je bij een ander uitzendbureau een sollicitatiegesprek hebt kan ik mij die reactie voorstellen.
pi_132400024
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 15:41 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

:D Eigenlijk nog niks :D Studeren voornl. . Ze hebben me pro-actief aangenomen en gaan in de tussentijd zoeken naar een functioneel beheer-achtige baan, omdat ze ook wel zien dat weer een servicedeskbaantje me niet gelukkiger maakt. In de tussentijd kan ik de nodige certificaten halen :) Dat eigenlijk puur omdat ze vertrouwen hebben in mijn skills :) Toch iets goed gedaan dus O+
Goed te horen meid! Gefeliciteerd!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 21 oktober 2013 @ 17:24:23 #47
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_132400063
quote:
14s.gif Op maandag 21 oktober 2013 17:23 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Goed te horen meid! Gefeliciteerd!
Thanks allemaal :) Vandaag ook afgemeld per 1-11 bij 't UWV. Dag bemoeienis, dag ww :W
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  maandag 21 oktober 2013 @ 17:30:32 #48
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_132400275
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 17:16 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Tja, je moet dat doel dan wel vermelden. Als je enkel meldt dat je bij een ander uitzendbureau een sollicitatiegesprek hebt kan ik mij die reactie voorstellen.
Mwah, ik vond het wel een positief gebaar mijnerzijds naar het uitzendbureau. Met klare communicatie geef je de intercedent toch enige inzicht hoe het staat met eventuele beschikbaarheid op de kortere en langere termijn.
pi_132400372
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2013 17:30 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Mwah, ik vond het wel een positief gebaar mijnerzijds naar het uitzendbureau. Met klare communicatie geef je de intercedent toch enige inzicht hoe het staat met eventuele beschikbaarheid op de kortere en langere termijn.
Misschien volgende keer vermelden dat die in stroomversnelling zit, maar dat je voorkeur uitgaat naar de functie die hun hebben?
  maandag 21 oktober 2013 @ 17:42:44 #50
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_132400743
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 17:32 schreef From het volgende:

[..]

Misschien volgende keer vermelden dat die in stroomversnelling zit, maar dat je voorkeur uitgaat naar de functie die hun hebben?
Mjah, had gekund. Maargoed, heb sowieso een voorkeur voor de optie bij uitzendbureau B.
pi_132401483
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 12:19 schreef alors het volgende:

[..]

Heb je dus niks aan. En die zogenaamde miljoenen die vrijgemaakt worden voor het tekort aan technici worden iig niet geïnvesteerd in mensen die zich willen laten omscholen.
Vertel mij wat, idd. :') Omscholen of enige hulp met het betalen van 'n opleiding daar zijn geen mogelijkheden voor. :N
Hallon!
  maandag 21 oktober 2013 @ 18:15:57 #52
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_132401820
Ja idd, heb kort geleden eens gekeken naar DIV-opleidingen en de kosten voor mij als particulier, maar voor zelfs een paar daggies ben je zó honderden euro's armer.
pi_132403327
quote:
9s.gif Op maandag 21 oktober 2013 18:15 schreef MissionPhailed het volgende:
Ja idd, heb kort geleden eens gekeken naar DIV-opleidingen en de kosten voor mij als particulier, maar voor zelfs een paar daggies ben je zó honderden euro's armer.
http://maandag.nl/Vacatur(...)/?id=&epslanguage=nl Iets voor jou?

Cursussen en opleidingen op zich zijn ook niet zaligmakend, omdat je die kennis toch in de praktijk zal moeten brengen om er rendement uit te halen. Een werkgever zal die honderden euro's alleen voor een werknemer willen ophoesten als dat een goede ROI (return on investment) oplevert. Blijkbaar is die drempel voor veel werkgevers te hoog, waardoor er volgens mij behoorlijk wat potentieel in Nederland onbenut blijft.

Zelf ben ik afgelopen week blijkbaar via Linkedin benaderd voor een baan. :o Gmail gooit al die mails van Linkedin in een aparte map waar ik niet zo vaak in kijk, maar nu zat er tussen alle mailtjes over de nieuwe profielfoto van Jantje, de nieuwe skills van Truusje voor de verandering eens iets waar ik wel op zat te wachten. *O*
pi_132423012
Van dit soort vage omschrijvingen word ik ook een beetje naar:

quote:
Een tijdelijke, fulltime functie tot het einde van het jaar. Het salaris is afhankelijk van leeftijd en werkervaring. We zoeken een collega met potentie! Na een gedegen inwerkperiode zien we de kandidaat graag doorgroeien. Inhuur in eerste instantie tijdelijk met perspectief op jaarcontract bij goed functioneren.
Een tijdelijke functie tot het einde van het jaar, met een gedegen inwerkperiode? Het is bijna november! Voordat je goed bent ingewerkt kun je alweer vertrekken. En dat 'perspectief op een jaarcontract' zal ik maar met een korrel zout nemen.

Om nog maar over de functie-eisen te zwijgen:

quote:
Functie-eisen:
- Minimaal HBO/academisch diploma en denk- en werkniveau, MER of een juridische opleiding is een pré
- Kennis van bankgaranties is een pré
- Uitstekende beheersing van (bancair) de Engelse taal
- Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
- Overige vreemde talen is een pré (Frans en/of Duits)

Gedragscriteria: Wij vinden het belangrijk dat je ambitieus en gedreven bent. Je bent in staat om je (nieuwe) werkzaamheden snel eigen te maken en je collega's effectief aan te spreken. Daarnaast sta je open voor veranderingen en draagt daar actief aan bij door een positief-kritische uitstraling en het aandragen van verbetervoorstellen. Voorts staan de volgende gedragscriteria bij ons hoog in het vaandel: • Klantfocus • Resultaatgerichtheid / Omgang met deadlines • Samenwerken • Accuraat werken / Omgang met details • Schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid • Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid • Initiatief • Probleemanalyse • Kwaliteitsgerichtheid
En dat allemaal voor twee maanden werk.
pi_132423107
Ik ben ook altijd een beetje verbaast over functieeisen, want bedrijven lijken altijd wel een Superman te zoeken. En als ik dan om me heen kijk op de afdeling die zo iemand zoekt, dan werkt er niemand die ook maar dichtbij de eisen in de nieuwe vacature komt :') Maar misschien nemen we de functieeisen wel te letterlijk en stel ik hogere eisen aan al die woorden. Misschien bedoelen ze met 'neemt initiatief' wel dat je ook eens koffie haalt. En met 'mondelinge uitdrukkingsvaardigheid' dat je niet mompelt en enigszins begrijpbaar Nederlands spreekt. etc
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_132423377
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 08:45 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben ook altijd een beetje verbaast over functieeisen, want bedrijven lijken altijd wel een Superman te zoeken.
Ik zie vacatures voor callcentermedewerkers voorbij komen waarbij ze tegenwoordig al HBO vragen. Het is te gek voor woorden. Tien jaar geleden kon je zelfs met je middelbare schooldiploma aan de bak komen in zo'n functie. Want ja, wat stelt het nou voor? Beetje bellen met klanten en data entry, nou nou poeh poeh. Zelfs een aap kan dat nog.
pi_132424005
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 09:07 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Ik zie vacatures voor callcentermedewerkers voorbij komen waarbij ze tegenwoordig al HBO vragen. Het is te gek voor woorden. Tien jaar geleden kon je zelfs met je middelbare schooldiploma aan de bak komen in zo'n functie. Want ja, wat stelt het nou voor? Beetje bellen met klanten en data entry, nou nou poeh poeh. Zelfs een aap kan dat nog.
If u pay peanuts u get monkeys. now they pay peanuts and ask for highly skilled monkeys which do not exist lol
pi_132424377
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 08:45 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben ook altijd een beetje verbaast over functieeisen, want bedrijven lijken altijd wel een Superman te zoeken. En als ik dan om me heen kijk op de afdeling die zo iemand zoekt, dan werkt er niemand die ook maar dichtbij de eisen in de nieuwe vacature komt :') Maar misschien nemen we de functieeisen wel te letterlijk en stel ik hogere eisen aan al die woorden. Misschien bedoelen ze met 'neemt initiatief' wel dat je ook eens koffie haalt. En met 'mondelinge uitdrukkingsvaardigheid' dat je niet mompelt en enigszins begrijpbaar Nederlands spreekt. etc
Tsja, ze hebben tegenwoordig keus zat.

Laatst kwam ik ergens een aanvraag tegen voor een tijdelijke opdracht, waarin ze iemand zochten die eigenlijk niet bestaat. Een directievoerder/toezichthouder wegenbouw ( HBO/MBO ) maar die moest ook allerlei milieupapieren hebben. ( kwam eigenlijk neer op nog eens 5 jaar aan opleiding ). Maar blijkbaar ( van horen zeggen ) had de opdrachtgever ( gemeente ) al iemand ingehuurd die graag wilde behouden. Maar volgens de regels moesten ze het eerst weer de nieuwe aanvraag uitzetten. Dan gaan ze dat soort onzin doen, dan voldoet niemand. En kunnen ze degene die ze al hebben behouden, want die zit er toch al.

Ook een mooie. In de laatste regel van een tijdelijke vacature.
"Het belangrijkste is dat er een klik is met de afdeling"
Dan hebben ze al iemand rondlopen die ze graag willen behouden. Met iedereen die ze uitnodigen hebben ze dan geen klik.
pi_132425094
Ik kwam deze pareltjes laatst tegen

quote:
Management-assistent HBO niveau

Functie-omschrijving:
• Fungeren als aanspreekpunt voor interne medewerkers en externe instanties
• Onderhouden van contacten over inhoudelijke aspecten en in behandeling zijnde onderwerpen
• Bewaken van de voortgang en signaleren van stagnaties in de uitvoering van de algehele werkzaamheden, projecten in een ondersteunende rol en het coördineren van kortdurende projecten
• Het bijhouden en bewaken van de agenda's met daarbij het controleren op nakomen van gemaakte afspraken
• Het organiseren en voorbereiden van uiteenlopend evergaderingen, het completeren van vergaderstukken en het notuleren van vergaderingen
• Verzorgen van informatie overdracht en het uitwerken van rapportages
• Bijhouden van het werkarchief, bewaken van tijdige en volledige inlevering van archiefstukken
• Verzorgen van correspondentie en organiseren van de facilitaire ondersteuning

Functie-eisen:
• Ruime ervaring met het officepakket
• Vaktechnische kennis in managementondersteuning
• Zelfstandig kunnen werken en een flexibele instelling
• HBO-niveau en HBO opleiding secretariëel/management assistent.
• Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid in de Nederlandse en Engelse taal
• Flexibel in communicatiestijlen
• Een klantvriendelijke houding, gevoel voor verhoudingen en tact in het omgaan met
• mensen
• Accuratesse, efficiency, snelheid in werken, pro actief en vertrouwd met de monitorrol
U heeft net de HBO opleiding afgerond en brengt 5 jaar passende werkervaring mee.
Over het bedrijf Organisatie beschrijving Start People behoort tot een van de grootste arbeidsmarktintermediairs van Nederland. Ruim 1700 enthousiaste en gedreven medewerkers vervullen jaarlijks meer dan 100.000 vacatures. Start People werft, selecteert, zendt uit en detacheert. En vindt elke dag weer creatieve en vernieuwende manieren om mens en werk succesvol te koppelen. Daardoor voegen we waarde toe. Aan mensen en aan organisaties. Start People werkt voor iedereen.

Wat wij bieden Een passend contract op basis van 20 uur per week tot aan de kerstvakantie met de mogelijkheid tot verlenging.
quote:
Inbound callcentermedewerker

Functie eisen
Voor deze functie zoeken wij kandidaten die beschikken over de volgende functie eisen:
- minimaal 2 avonden per week tot 19:00 beschikbaar
- minimaal 32 uur per week (4 of 5 dagen) en tussen 8.00 en 21.00 uur en één keer in de twee weken op zaterdag beschikbaar zijn
- beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift
- minimaal MBO werk- en denkniveau
- beschikbaar om 7 dagen een fulltime betaalde training te volgen
- beschikbaarheid tot en met 1 januari 2013 en wellicht nog langer
- geen vakanties gepland tot en met eind 2013, dit betekent dat je ook zult werken rondom kerst en oud en nieuw
- goede computervaardigheden
- een VOG kunnen overleggen en aan kunnen tonen dat je niet in een faillissement hebt gehad

* Ook bereid om tijdens de overstapperiode tot 21:00u te werken *

Daarnaast ben je:
- Gemotiveerd om callcenter werk te doen!
- Flexibel in beschikbaarheid;
- Heb je een aantoonbaar commercieel en en dienstverlenende instelling;
- Kennis en/of interesse van zorgverzekeringen / wet-regelgeving;
- Ben je integer (begrijpt belang van vertrouwelijkheid en handelt hier naar)
Wat wij bieden
Onze opdrachtgever heeft o.a. banken, telefoon-/ internetproviders, grote (zorg)verzekeringsmaatschappijen, energieleveranciers en A-consumentenmerken als klant, waar jij voor komt te werken.

Wij bieden:
- Salaris conform CAO (¤ 8,66 bruto per uur, na 3 maanden ¤ 8,93 bruto per uur)
- Reiskostenvergoeding
- Flexibele werktijden
- Doorgroeimogelijkheden bij goed functioneren
- Een prettige werkplek voor langere tijd binnen een informeel team van enthousiaste collega’s
:')
know'm sayin?
×
word? word.
pi_132428523
quote:
- beschikbaarheid tot en met 1 januari 2013 en wellicht nog langer
De vacature is al een jaar oud? :P

Belachelijke eisen voor een baan waar je zo goed als niks voor terugkrijgt.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:20:58 #61
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_132429782
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 10:27 schreef alors het volgende:
Ik kwam deze pareltjes laatst tegen

[..]

[..]

:')
Schandalig ja!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:51:49 #62
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_132452153
Hehe, zat vanmiddag op m'n fiets post te bezorgen toen iemand van een detacheerbureau contact opnam:

Persoon detacheerbureau: "goedemiddag, met detacheerbureau #. Bel ik gelegen ... ?"
Ik: "Jazeker ... !"
Persoon detacheerbureau: "mooi. Ik bel vanwege een DIV-vacature bij een gemeente in Noord-Brabant. Vanwege bepaalde afspraken met die gemeente kan ik de naam van de gemeente helaas nog niet toelichten overigens."
Ik: "Mwah, maakt niet uit. Wat voor vacature is het?"
Persoon detacheerbureau: "Wel, de gemeente *naam* zoekt een ... Eh ... Oeps!"
Ik: "Geen nood, ik ben zeer discreet :+ "
Persoon detacheerbureau: "Dat ... dat zou mooi zijn. Praat ik m'n eigen mond toch verdorie hartstikke voorbij ... "


Niet écht tenenkrommend, wél grappig. Al met al dienen zich weer wat mogelijkheden aan de horizon aan.
pi_132463716
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 08:45 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben ook altijd een beetje verbaast over functieeisen, want bedrijven lijken altijd wel een Superman te zoeken. En als ik dan om me heen kijk op de afdeling die zo iemand zoekt, dan werkt er niemand die ook maar dichtbij de eisen in de nieuwe vacature komt :') Maar misschien nemen we de functieeisen wel te letterlijk en stel ik hogere eisen aan al die woorden. Misschien bedoelen ze met 'neemt initiatief' wel dat je ook eens koffie haalt. En met 'mondelinge uitdrukkingsvaardigheid' dat je niet mompelt en enigszins begrijpbaar Nederlands spreekt. etc
Dat heb ik ook altijd :D
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_132474921
Vast al 100 keer gevraagd maar ik twijfel weer:

Motivatie direct in e-mail plempen en alleen CV als bijlage toevoegen, of beide als bijlage toevoegen en in de mail kort berichten dat je wilt solliciteren op functie X, voor motivatie en CV zie bijlage?

Ik deed voorheen altijd het laatste, maar heb de laatste tijd het idee dat het gunstiger is je motivatie direct in de mail te zetten, onbewust ga je dan volgens mij toch al een stukje de mail lezen en wellicht dat dat helpt?

Of denk ik nu te ver door :')?
pi_132476445
Zucht, ik heb net te horen gekregen dat ik mijn proefperiode niet door kom.
Kennisverschil is te groot, en nou kan ik me daar op zich wel in vinden, want ik heb meerdere malen getwijfeld of ik dit wel kon.. maar toch nooit leuk om te horen.

Dus nu begint het riedeltje weer opnieuw, morgen even langs het uwv en dan maar kijken waar het schip nu weer strand.

Ik ben ook heel erg aan het twijfelen of ik überhaupt nog wel verder wil in de ict.
pi_132476960
Ben maar eens aan de slag gegaan met een website te bouwen als online visitekaartje.. Zijn er mensen die hier even met een kritische blik naar willen kijken?
Quote of reageer even dan stuur ik de link per PM toe.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 17:31:37 #67
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_132480817
Vanmiddag sollicitatiegesprek gehad bij een gemeente. De gemeente liet weten aan het einde v/d werkdag uitsluitsel te geven over het wel of niet doorgaan van een werkperiode per aanstaande maandag. Zojuist belde het uitzendbureau op om te laten weten dat ze taal noch teken hebben ontvangen van de gemeente, en dat de verantwoordelijken al naar huis zijn. Het uitzendbureau verwacht morgen dan toch écht uitsluitsel.

Ik ken inmiddels het klappen van de zweep in 'sollicitatieland' en vat deze ontwikkeling op als een afwijzing. De zoveelste.
pi_132481868
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 10:27 schreef alors het volgende:
Ik kwam deze pareltjes laatst tegen

[..]

[..]

:')
Haha die 1e vacature. Ze zoeken dus iemand die net zijn HBO opleiding heeft afgerond maar al wel 5 jaar passende werkervaring heeft. Ben benieuwd hoeveel pas afgestudeerden met 5 jaar passende werkervaring er rond lopen :')
  woensdag 23 oktober 2013 @ 19:36:01 #69
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_132485257
quote:
9s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:31 schreef MissionPhailed het volgende:
Vanmiddag sollicitatiegesprek gehad bij een gemeente. De gemeente liet weten aan het einde v/d werkdag uitsluitsel te geven over het wel of niet doorgaan van een werkperiode per aanstaande maandag. Zojuist belde het uitzendbureau op om te laten weten dat ze taal noch teken hebben ontvangen van de gemeente, en dat de verantwoordelijken al naar huis zijn. Het uitzendbureau verwacht morgen dan toch écht uitsluitsel.

Ik ken inmiddels het klappen van de zweep in 'sollicitatieland' en vat deze ontwikkeling op als een afwijzing. De zoveelste.
Opvallend dit :') . Kreeg zojuist telefoon van een teamcoördinator van de betreffende gemeente (ja, nú nog ...); de boodschap was dat ik de 'concurrentie verslagen heb' en feitelijk ben uitgekozen voor de functie. Goed nieuws, ware het niet dat de afdeling P&O nu een spaak in het wiel heeft gestoken en de start van een werkbetrekking zeker de eerstkomende dagen niet bevestigd kan worden. Het Lot wil mij gewoon niet aan het werk hebben; als die kut P&O niet dwars had gezeten, zou er waarschijnlijk gewoon een meteoriet op het gemeentehuis geflikkerd zijn :')
pi_132487625
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:36 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Opvallend dit :') . Kreeg zojuist telefoon van een teamcoördinator van de betreffende gemeente (ja, nú nog ...); de boodschap was dat ik de 'concurrentie verslagen heb' en feitelijk ben uitgekozen voor de functie. Goed nieuws, ware het niet dat de afdeling P&O nu een spaak in het wiel heeft gestoken en de start van een werkbetrekking zeker de eerstkomende dagen niet bevestigd kan worden. Het Lot wil mij gewoon niet aan het werk hebben; als die kut P&O niet dwars had gezeten, zou er waarschijnlijk gewoon een meteoriet op het gemeentehuis geflikkerd zijn :')
Beetje raar. Je mag toch aannemen dat ze van te voren al met de P&O afdeling hebben overlegd. Ik neem aan dat de vacature eerst door P&O moet worden goedgekeurd.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 20:48:59 #71
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_132489198
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 20:19 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Beetje raar. Je mag toch aannemen dat ze van te voren al met de P&O afdeling hebben overlegd. Ik neem aan dat de vacature eerst door P&O moet worden goedgekeurd.
Inderdaad, daarom ook een opvallende gang van zaken. Zul je net zien dat het hele feest niet doorgaat, alhoewel het feit dat ik überhaupt gekozen ben een morele opsteker is weliswaar.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 23 oktober 2013 @ 21:41:46 #72
269689 crew  Viv
pi_132492272
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:36 schreef MissionPhailed het volgende:
Opvallend dit :') . Kreeg zojuist telefoon van een teamcoördinator van de betreffende gemeente (ja, nú nog ...); de boodschap was dat ik de 'concurrentie verslagen heb' en feitelijk ben uitgekozen voor de functie. Goed nieuws, ware het niet dat de afdeling P&O nu een spaak in het wiel heeft gestoken en de start van een werkbetrekking zeker de eerstkomende dagen niet bevestigd kan worden. Het Lot wil mij gewoon niet aan het werk hebben; als die kut P&O niet dwars had gezeten, zou er waarschijnlijk gewoon een meteoriet op het gemeentehuis geflikkerd zijn :')
Een gemeenteambtenaar die om 19:30u nog aan het werk is? :o
En is het niet gewoon zo dat P&O het contract nog moet opstellen maar dat je in principe aangenomen bent?
pi_132496212
Vreemd dat ze dit direct laten weten aan jou. Dat zal het uitzendbureau vast niet waarderen.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 00:14:47 #74
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132500369
Ik word inmiddels vrij moe van het solliciteren naast mijn baan. Ook vooral de teleurstellende reacties, botte reacties enz. Maar ook niet weten of je op gesprek kan ivm huidige klus.

Het voelt af en toe als een dubbele baan.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 08:11:31 #75
164283 Luco
Buongiorno!
pi_132503915
Vandaag een gesprek in Rotterdam, dinsdag een gesprek in Amsterdam *O*.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  donderdag 24 oktober 2013 @ 08:48:46 #76
164283 Luco
Buongiorno!
pi_132504264
Alleen jammer van het eeuwenoude "Wat trek ik aan" dilemma. Als het aan mij ligt een nette chino, sneakers eronder en een wit overhemd :@.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_132504301
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 00:14 schreef Mishu het volgende:
Ik word inmiddels vrij moe van het solliciteren naast mijn baan. Ook vooral de teleurstellende reacties, botte reacties enz. Maar ook niet weten of je op gesprek kan ivm huidige klus.

Het voelt af en toe als een dubbele baan.
Jij krijgt in ieder geval nog reacties.
pi_132505905
@Luco, is nogal afhankelijk van de functie natuurlijk..
pi_132506987
Zoveelste afwijzing binnen. 'je profiel sluit onvoldoende aan blablabla' begin er nu wel zat van te worden eigenlijk. Zo kom ik ook niet verder en blijf ik ook maar stil staan :(
  donderdag 24 oktober 2013 @ 11:12:44 #80
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_132507154
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:06 schreef diertjuh het volgende:
Zoveelste afwijzing binnen. 'je profiel sluit onvoldoende aan blablabla' begin er nu wel zat van te worden eigenlijk. Zo kom ik ook niet verder en blijf ik ook maar stil staan :(
Wat voor profiel heb je dan en wat zoek je? Pas je je motivatiebrief ook goed aan op het bedrijf?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_132507228
quote:
2s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:12 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Wat voor profiel heb je dan en wat zoek je? Pas je je motivatiebrief ook goed aan op het bedrijf?
Ik zoek iets financieels/administratiefs. Maar ik ben ik sinds juli klaar en heb verder geen ervaring behalve de stages. Ik probeer wel zoveel mogelijk mijn motivatiebrief aan te passen. Veel sollicitaties gaan via uitzendbureau.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 11:19:11 #82
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_132507319
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:15 schreef diertjuh het volgende:

[..]

Ik zoek iets financieels/administratiefs. Maar ik ben ik sinds juli klaar en heb verder geen ervaring behalve de stages. Ik probeer wel zoveel mogelijk mijn motivatiebrief aan te passen. Veel sollicitaties gaan via uitzendbureau.
Heb je al een Linkedin profiel? Staat je CV op zoveel mogelijk vacaturesites online? En hebben je oude stagebedrijven geen interesse?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 24 oktober 2013 @ 11:20:09 #83
164283 Luco
Buongiorno!
pi_132507345
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 10:21 schreef From het volgende:
@Luco, is nogal afhankelijk van de functie natuurlijk..
Apotheker, aanvankelijk als tweede.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_132507401
quote:
2s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:19 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Heb je al een Linkedin profiel? Staat je CV op zoveel mogelijk vacaturesites online? En hebben je oude stagebedrijven geen interesse?
Ik heb een Linkedin profiel. CV ook op zoveel mogelijk websites gezet en bij mijn stage bedrijven wordt het lastig één ervan is overgenomen de andere is failliet en mijn laatste hebben ze te weinig werkzaamheden om er iemand bij aan te nemen.
pi_132508201
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:20 schreef Luco het volgende:

[..]

Apotheker, aanvankelijk als tweede.
Helemaal uit mijn richting, kan ik dus niets over zeggen alhoewel sneakers misschien te casual is=
pi_132508652
Het is jammer dat zoveel grote bedrijven je alleen nog via een UZB binnenkomt. Het kan handig zijn (zo had ik binnen 6 dagen na thuiskomst van wereldreis al een baan) maar ook weer lastig want zodra er mensen uitmoeten ben je de 1e
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 24 oktober 2013 @ 14:10:53 #87
328655 Windwalker88
Have an ice day!
pi_132512304
Hier is het ook een ramp met solliciteren, woon in Gelderland en ze zoeken bijna alleen nog technische mensen. Had sollicitatie bij Post.nl, maar doordat ik al wat ouder ben twijvelde ze of ik voor een langere periode zou blijven. Nu kan ik waarschijnlijk in december er alsnog werken, en dan gaan ze kijken of ik na december kan blijven.. Zelfs nog bij m'n oude baantje in een magazijn gesolliciteerd, maar daar hadden ze al genoeg polen. Word er soms wel beetje moedeloos van, zit er haast aan te denken om bijstand aan te vragen..
  donderdag 24 oktober 2013 @ 15:38:45 #88
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_132515204
MissionPhailed, niet wanhopen, ik denk dat het goedkomt.

Hier zeer positief nieuws. Ik heb een droombaan bemachtigd, met puik salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden. Startpunt: een berichtje via LinkedIn :D. Later meer, als het contract getekend is. :)

---> ontvolgt dit topic ;)
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_132515280
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 14:10 schreef Windwalker88 het volgende:
Hier is het ook een ramp met solliciteren, woon in Gelderland en ze zoeken bijna alleen nog technische mensen. Had sollicitatie bij Post.nl, maar doordat ik al wat ouder ben twijvelde ze of ik voor een langere periode zou blijven. Nu kan ik waarschijnlijk in december er alsnog werken, en dan gaan ze kijken of ik na december kan blijven.. Zelfs nog bij m'n oude baantje in een magazijn gesolliciteerd, maar daar hadden ze al genoeg polen. Word er soms wel beetje moedeloos van, zit er haast aan te denken om bijstand aan te vragen..
Hier hetzelfde. HBO+ opgeleid. Vandaag een afwijzing ontvangen voor een baan op een callcentrum van een reisverzekering; echt dom en stom werk, omdat ik te ver weg woon.. Stond gewoon in mijn brief en op mijn CV.. Maar wel vragen of ik langs kom voor een gesprek..

Ik krijg suïcidale neigingen..
pi_132515749
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 12:06 schreef kalinhos het volgende:
Het is jammer dat zoveel grote bedrijven je alleen nog via een UZB binnenkomt. Het kan handig zijn (zo had ik binnen 6 dagen na thuiskomst van wereldreis al een baan) maar ook weer lastig want zodra er mensen uitmoeten ben je de 1e
Dat is inderdaad jammer, want het komt de naamsbekendheid van bedrijven niet ten goede. Ik heb nu een sollicitatie lopen bij een bedrijf dat mij benaderd heeft via LinkedIn. Hun website zou ik nooit gevonden hebben, want ik kende het bedrijf niet. Dezelfde vacature stond ook uit bij een W&S-bureau, maar uiteraard weer geanonimiseerd.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 16:52:04 #91
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_132517632
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 15:38 schreef Andromache het volgende:
MissionPhailed, niet wanhopen, ik denk dat het goedkomt.

Hier zeer positief nieuws. Ik heb een droombaan bemachtigd, met puik salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden. Startpunt: een berichtje via LinkedIn :D. Later meer, als het contract getekend is. :)

---> ontvolgt dit topic ;)
Neuh, ik ben positief gestemd hoor :+

Gefeliciteerd ... ! Lijkt zo'n beetje de hoofdprijs in deze economisch mindere tijden. Toch weer bewijs dat een schijnbaar onbeduidende uitwisseling van informatie op Linkedin toch bepaalde deuren kunnen openen.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 14:10 schreef Windwalker88 het volgende:
Hier is het ook een ramp met solliciteren, woon in Gelderland en ze zoeken bijna alleen nog technische mensen. Had sollicitatie bij Post.nl, maar doordat ik al wat ouder ben twijvelde ze of ik voor een langere periode zou blijven. Nu kan ik waarschijnlijk in december er alsnog werken, en dan gaan ze kijken of ik na december kan blijven.. Zelfs nog bij m'n oude baantje in een magazijn gesolliciteerd, maar daar hadden ze al genoeg polen. Word er soms wel beetje moedeloos van, zit er haast aan te denken om bijstand aan te vragen..
Ik had vorig jaar ook redelijk wat moeite om 'binnen' te komen bij PostNL. Begonnen als hulpkracht in december en uiteindelijk een jaarcontract gekregen. Leuk (bij)baantje moet ik zeggen. 14.gif
pi_132518154
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 08:48 schreef Luco het volgende:
Alleen jammer van het eeuwenoude "Wat trek ik aan" dilemma. Als het aan mij ligt een nette chino, sneakers eronder en een wit overhemd :@.
Solliciteer je op een woonwagenkamp?
pi_132521994
quote:
10s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 17:08 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Solliciteer je op een woonwagenkamp?
:D !

Als teeltmedewerker zeker? :')
Hallon!
  donderdag 24 oktober 2013 @ 19:36:34 #94
164283 Luco
Buongiorno!
pi_132523160
quote:
10s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 17:08 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Solliciteer je op een woonwagenkamp?
Als nachtapotheker
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_132523587
Zo, net weer een brief getikt. Blijft toch lastig om veel te willen vertellen en concrete skills uit te leggen zonder lappen tekst te maken
  donderdag 24 oktober 2013 @ 20:52:56 #96
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132526711
Ik tik alleen maar brieven :')

Maar tot op heden op deze tijdelijke baan dan na, geen enkele positieve reactie ;(
pi_132526828
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 15:41 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hier hetzelfde. HBO+ opgeleid. Vandaag een afwijzing ontvangen voor een baan op een callcentrum van een reisverzekering; echt dom en stom werk, omdat ik te ver weg woon.. Stond gewoon in mijn brief en op mijn CV.. Maar wel vragen of ik langs kom voor een gesprek..

Ik krijg suïcidale neigingen..
Ik heb 't opgegeven en bijstand aangevraagd, tsja. Krijg je voordat je je uitkering krijgt hier in Venlo workshops "hoe vind ik werk?" die te triest voor woorden zijn. :')

...en opleiding/omscholen dan? Neuh geen geld voor. :{w
Hallon!
pi_132526902
Ik had binnen een week nadat ik een uitzendbureau binnenstapte werk, ondanks het feit dat ik immens overgekwalificeerd was. Heb ik nu zo'n geluk gehad?
pi_132527106
quote:
15s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 20:57 schreef Sloggi het volgende:
Ik had binnen een week nadat ik een uitzendbureau binnenstapte werk, ondanks het feit dat ik immens overgekwalificeerd was. Heb ik nu zo'n geluk gehad?
Ligt er ook 'n beetje aan waar je woont, is in sommige gebieden toch wat makkelijker allemaal. :)
Hallon!
pi_132527716
quote:
7s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:00 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ligt er ook 'n beetje aan waar je woont, is in sommige gebieden toch wat makkelijker allemaal. :)
Ik woon in in gebied waar het niet zo makkelijk is om snel aan werk te komen. Maar ik probeer toch om zover mogelijk hier vandaan te solliciteren. Zolang het haalbaar is met het OV. Maar het nadeel is dan ook weer dat werkgevers dan voor iemand zullen kiezen die dichter bij het bedrijf woont. Maar we blijven door solliciteren :)
pi_132530517
Wat ik vooral merk is dat het vacatureaanbod het grootst is in Noord- en Zuid-Holland in plaatsen zoals Rotterdam en Amsterdam. Ikzelf woon in Utrecht, maar daar heeft de crisis ook eindelijk toegeslagen.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 22:22:17 #102
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_132531194
Eindhoven heeft sinds een paar maanden ook weer dik aanbod hoor :)

[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 24-10-2013 22:22:31 (Typo) ]
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_132539811
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:22 schreef SEMTEX het volgende:
Eindhoven heeft sinds een paar maanden ook weer dik aanbod hoor :)
Beetje laat, maar gefeliciteerd met de nieuwe baan

Volgende week 3 gesprekken. 1 bij een detacheerder, 1 bij een bedrijf en 1 bij een gemeente. Ik ben me nu al een beetje aan het voorbereiden. Lijstje met vragen maken, dat soort dingen. Als er iemand nog tips, goeie vragen voor een werkgever heeft? Ik sta open voor alle tips die mij kunnen helpen.
pi_132539994
Ik kan me nog steeds kapot ergeren aan het spammen van spookvacatures door een paar recruitment/ W&S bureaus. Waarom worden die bedrijven nog ingehuurd vraag ik me af.. Beetje Googlen en er zijn veel negatieve ervaringen te vinden.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:26:46 #105
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_132542079
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:08 schreef Mint_Clansell het volgende:
Wat ik vooral merk is dat het vacatureaanbod het grootst is in Noord- en Zuid-Holland in plaatsen zoals Rotterdam en Amsterdam. Ikzelf woon in Utrecht, maar daar heeft de crisis ook eindelijk toegeslagen.
Nou pas de laatste maanden is het weer goed hier in regio rotterdam, ik krijg nu achter elkaar aanbiedingen. Maar vanaf vorig jaar September tot dit jaar Juli was het echt dramatisch.
pi_132544157
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 08:45 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben ook altijd een beetje verbaast over functieeisen, want bedrijven lijken altijd wel een Superman te zoeken. En als ik dan om me heen kijk op de afdeling die zo iemand zoekt, dan werkt er niemand die ook maar dichtbij de eisen in de nieuwe vacature komt :') Maar misschien nemen we de functieeisen wel te letterlijk en stel ik hogere eisen aan al die woorden. Misschien bedoelen ze met 'neemt initiatief' wel dat je ook eens koffie haalt. En met 'mondelinge uitdrukkingsvaardigheid' dat je niet mompelt en enigszins begrijpbaar Nederlands spreekt. etc
Ik heb dit dus ook. Ik weet niet of het aan mij ligt, misschien wel, maar ik voel me dan al 'te min' voor zo'n functie en dan laat ik de vacature voorbij gaan. Misschien ook omdat ik het idee hebben dat alleen een spreekwoordelijke kruiwagen mij nu nog in een bedrijf aan een baan kan helpen. Ik word er echt een beetje wanhopig van.

Heb een poosje redelijk veel freelance werk kunnen doen. Maar als ik zie wat ik straks weer moet afdragen aan de staat, vraag ik me af waarom ik dat nog doe.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:08:18 #107
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_132544628
Ik ben inmiddels 3 weken werkloos maar heb niets te klagen. Afgelopen maandag gesprek gehad bij een bedrijf in Almere en mag volgende week donderdag op 2e gesprek komen *)

Vandaag eerste gesprek (nou ja lunch) bij een bedrijf in Utrecht en dinsdag gesprek bij een bedrijf in Deventer. Ik heb het geluk dat ik een functie heb waar veel vraag naar is. Ik heb een opleiding gedaan die niets met mijn functie te maken heeft (toerisme opleiding, functie web analist) maar heb denk ik puur het geluk dat ik werkervaring heb. Nadeel is wel dat de meeste vraag hiernaar is in de randstad en ik zelf in het oosten van het land woon.

Heb nooit een sollicitatiegesprek hoeven doen (vorige werkgever via stage terecht gekomen) dus ben heel benieuwd wat er nu precies wordt besproken/gevraagd in een 2e gesprek.

Dat ze in vacatures een superman/woman vragen is puur omdat ze natuurlijk kunnen vragen wat ze willen. Alleen wel jammer dat ze dat doen want dat weerhoudt sommige mensen er wel van om te solliciteren op bepaalde functies denk ik. Ik had dat zelf ook in het begin maar heb nu zoiets van "nee heb je, ja kun je krijgen". Heb al een paar keer meegemaakt dat ze om kennis van bepaalde software vroegen maar dat het geen belemmering is als je er niet mee kan werken want dan geven ze je gewoon meteen een training als je wordt aangenomen.
pi_132548903
Sinds een paar maanden ben ik afgestudeerd en dus werkzoekend.
Sinds deze week serieus aan het solliciteren en krijg net te horen dat ik word uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek *O*
Ben benieuwd, heb mezelf voor gehouden dat ik in ieder geval een half jaar zou moeten solliciteren voordat ik iets vond.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:59:15 #109
123170 alors
zlata1234
pi_132549309
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 11:51 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik heb dit dus ook. Ik weet niet of het aan mij ligt, misschien wel, maar ik voel me dan al 'te min' voor zo'n functie en dan laat ik de vacature voorbij gaan. Misschien ook omdat ik het idee hebben dat alleen een spreekwoordelijke kruiwagen mij nu nog in een bedrijf aan een baan kan helpen. Ik word er echt een beetje wanhopig van.

Heb een poosje redelijk veel freelance werk kunnen doen. Maar als ik zie wat ik straks weer moet afdragen aan de staat, vraag ik me af waarom ik dat nog doe.
Vaak staat er ook nog bij: 'Wanneer je niet aan deze eisen voldoet, word je sollicitatie niet in behandeling genomen.'

Extra bemoedigend wel, dan denk ik meteen, 'nou stik er dan maar in.'
know'm sayin?
×
word? word.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:08:24 #110
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_132549640
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 08:44 schreef From het volgende:
Ik kan me nog steeds kapot ergeren aan het spammen van spookvacatures door een paar recruitment/ W&S bureaus. Waarom worden die bedrijven nog ingehuurd vraag ik me af.. Beetje Googlen en er zijn veel negatieve ervaringen te vinden.
ik heb ook zo'n bureau aan mijn kont hangen: Your Exclusive Solutions :{
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_132550108
quote:
13s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:08 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

ik heb ook zo'n bureau aan mijn kont hangen: Your Exclusive Solutions :{
Verschrikkelijk. Ik had zelfs via LinkedIn een uitnodiging om als online marketeer bij zo n bedrijf aan de gang te gaan..Niet op gereageerd.

Ik ben in de afgelopen 3 weken denk ik bij 4 bureaus geweest. Allemaal specifiek voor een vacature/functie en daar is niets uitgekomen. Direct bij bedrijven solliciteren werkt toch beter. Van de 20(gok ik) verstuurd bij 4 een uitnodiging en zelfs 4 x door naar 2e gesprek..
Gaat toch ergens fout daar bij die bureaus dan.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:52:26 #112
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_132551175
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 20:48 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Inderdaad, daarom ook een opvallende gang van zaken. Zul je net zien dat het hele feest niet doorgaat, alhoewel het feit dat ik überhaupt gekozen ben een morele opsteker is weliswaar.
Vandaag werd dan duidelijk waarom de afdeling P&O nádat ik aangenomen was aan de handrem trok; men heeft de vacature intern weten in te vullen en naar een werkperiode per aankomende maandag kan ik dus fluiten. Zéér merkwaardige gang van zaken en bovendien uiterst demotiverend.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:54:34 #113
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_132551251
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:52 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Vandaag werd dan duidelijk waarom de afdeling P&O nádat ik aangenomen was aan de handrem trok; men heeft de vacature intern weten in te vullen en naar een werkperiode per aankomende maandag kan ik dus fluiten. Zéér merkwaardige gang van zaken en bovendien uiterst demotiverend.
Dat is wel echt extreem kut
.
pi_132551338
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:52 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Vandaag werd dan duidelijk waarom de afdeling P&O nádat ik aangenomen was aan de handrem trok; men heeft de vacature intern weten in te vullen en naar een werkperiode per aankomende maandag kan ik dus fluiten. Zéér merkwaardige gang van zaken en bovendien uiterst demotiverend.
Ik zou een brief schrijven naar ze, als ik jou was.
pi_132551962
Krijg net via LinkedIn een bericht binnen of ik op gesprek wil komen bij een bedrijf waar ik solliciteerde toen ik geen werk had.
Nu heb ik al werk, maar het is wel een leuke baan ;(

Wat zouden jullie doen? Op gesprek, of niet? :)
pi_132552004
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:52 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Vandaag werd dan duidelijk waarom de afdeling P&O nádat ik aangenomen was aan de handrem trok; men heeft de vacature intern weten in te vullen en naar een werkperiode per aankomende maandag kan ik dus fluiten. Zéér merkwaardige gang van zaken en bovendien uiterst demotiverend.
Echt stijlloos van die gemeente. Kun je gewoon niet maken dit.
pi_132552021
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:47 schreef Sarabi het volgende:
Sinds een paar maanden ben ik afgestudeerd en dus werkzoekend.
Sinds deze week serieus aan het solliciteren en krijg net te horen dat ik word uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek *O*
Ben benieuwd, heb mezelf voor gehouden dat ik in ieder geval een half jaar zou moeten solliciteren voordat ik iets vond.
wat heb je in de tussentijd gedaan dan? Een wereldreis gemaakt? :P
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:28:32 #118
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_132552484
quote:
13s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:54 schreef Yankee het volgende:

[..]

Dat is wel echt extreem kut
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:57 schreef Robuustheid het volgende:

[..]

Ik zou een brief schrijven naar ze, als ik jou was.
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:15 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Echt stijlloos van die gemeente. Kun je gewoon niet maken dit.
Tja, het was een sollicitatie via een uitzendbureau. Ik kreeg al argwaan toen ik woensdagavond opgebeld werd door een vertegenwoordiger van de gemeente, en te horen kreeg dat ik in principe aangenomen was, maar de afdeling P&O de verdere afhandeling "tijdelijk" stopzette. Ik zag het scenario dat zich nu voltrokken heeft als een mogelijkheid weliswaar, maar beslist niet reëel. Geregeld komt het voor dat een sollicitatieprocedure van iemand stopgezet wordt omdat een vacature intern wordt opgelost, maar in dit geval is het werkelijk in een extreem laat stadium.

De werkbetrekking was slechts deeltijd (20 uur) maar voldoende om het inkomen weer tot méér dan acceptabele hoogten te laten stijgen. Nu de WW is weggevallen, zijn er alleen inkomsten van m'n baantje bij de post (10-17 uur). Ik dien minimaal 5 a 7 uur per week méér te werken om de belangrijkste vaste lasten te betalen / afbraak van mijn spaartegoeden te stoppen. In dit licht gezien was de mogelijkheid bij de gemeente daarom ook een uitstekende gelegenheid.
pi_132553277
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:52 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Vandaag werd dan duidelijk waarom de afdeling P&O nádat ik aangenomen was aan de handrem trok; men heeft de vacature intern weten in te vullen en naar een werkperiode per aankomende maandag kan ik dus fluiten. Zéér merkwaardige gang van zaken en bovendien uiterst demotiverend.
Hier zou je een rechtzaak van kunnen maken, je bent aangenomen, dus niet in je proeftijd beeindigt, een collega van mij heeft dit in het verleden succesvol gedaan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_132557219
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:16 schreef Breekfast het volgende:

[..]

wat heb je in de tussentijd gedaan dan? Een wereldreis gemaakt? :P
Ja de hele wereld rond :P
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:15:36 #121
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132557627
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hier zou je een rechtzaak van kunnen maken, je bent aangenomen, dus niet in je proeftijd beeindigt, een collega van mij heeft dit in het verleden succesvol gedaan.
:')
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:15:58 #122
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132557643
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:52 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Vandaag werd dan duidelijk waarom de afdeling P&O nádat ik aangenomen was aan de handrem trok; men heeft de vacature intern weten in te vullen en naar een werkperiode per aankomende maandag kan ik dus fluiten. Zéér merkwaardige gang van zaken en bovendien uiterst demotiverend.
Balen |:(
pi_132557777
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:21 schreef From het volgende:

[..]

Verschrikkelijk. Ik had zelfs via LinkedIn een uitnodiging om als online marketeer bij zo n bedrijf aan de gang te gaan..Niet op gereageerd.

Ik ben in de afgelopen 3 weken denk ik bij 4 bureaus geweest. Allemaal specifiek voor een vacature/functie en daar is niets uitgekomen. Direct bij bedrijven solliciteren werkt toch beter. Van de 20(gok ik) verstuurd bij 4 een uitnodiging en zelfs 4 x door naar 2e gesprek..
Gaat toch ergens fout daar bij die bureaus dan.
Die bureaus kijken eerst naar opleiding en leeftijd. Heb je de juiste opleiding dan maak je een kans bij de opdrachtgever. En hoe jonger jij bent, des te minder salaris ze proberen te bieden. Dan is de winstmarge groter.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 00:42:09 #124
269689 crew  Viv
pi_132572331
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:52 schreef MissionPhailed het volgende:
Vandaag werd dan duidelijk waarom de afdeling P&O nádat ik aangenomen was aan de handrem trok; men heeft de vacature intern weten in te vullen en naar een werkperiode per aankomende maandag kan ik dus fluiten. Zéér merkwaardige gang van zaken en bovendien uiterst demotiverend.
-O- :( Wat slecht dit!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 26 oktober 2013 @ 00:51:11 #125
269689 crew  Viv
pi_132572651
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 08:48 schreef Luco het volgende:
Alleen jammer van het eeuwenoude "Wat trek ik aan" dilemma. Als het aan mij ligt een nette chino, sneakers eronder en een wit overhemd :@.
Je kan je voor het gesprek beter te formeel dan te casual kleden. Als je de baan krijgt, kan je je altijd nog casual gaan kleden als dit binnen de cultuur past. Op mijn werk (waar vooral artsen en apothekers werken) ben ik op gesprek gegaan in een grijs pak met hakschoenen, nu loop ik er rond in spijkerbroek met sneakers. :Y)
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 09:41:23 #126
164283 Luco
Buongiorno!
pi_132576233
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 00:51 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Je kan je voor het gesprek beter te formeel dan te casual kleden. Als je de baan krijgt, kan je je altijd nog casual gaan kleden als dit binnen de cultuur past. Op mijn werk (waar vooral artsen en apothekers werken) ben ik op gesprek gegaan in een grijs pak met hakschoenen, nu loop ik er rond in spijkerbroek met sneakers. :Y)
Dinsdag weer een kans :9.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_132603289
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 10:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou pas de laatste maanden is het weer goed hier in regio rotterdam, ik krijg nu achter elkaar aanbiedingen. Maar vanaf vorig jaar September tot dit jaar Juli was het echt dramatisch.
Klopt. Een halfjaar terug had ik totaal geen moeite om werk te vinden in de omgeving Utrecht, maar het aanbod lijkt zich nu te verplaatsen naar de grotere steden waar het voorheen bagger was. Niet zo gunstig is voor mij, want: langere reistijd, en dat in een klimaat waar men toch graag wil dat je zowat naast het bedrijf woont.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 00:55:24 #128
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132680918
Wat doen jullie eigenlijk in het geval van het echte doemscenario? Proberen een callcenterbaan te krijgen of wat?
pi_132682370
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 00:55 schreef Mishu het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk in het geval van het echte doemscenario? Proberen een callcenterbaan te krijgen of wat?
Alles aannemen wat er te krijgen is. In de bijstand terecht komen lijkt me helemaal geen pretje
pi_132683299
In de bijstand wil je inderdaad niet terechtkomen. Dan nog liever afgeblaft worden in een callcenter.

Daar tegenovergesteld zit ik liever in de bijstand dan werken in een koude fabriekshal met alleen maar Polen en ander Oost-Europees gespuis.
pi_132683643
A.S vrijdag een loopbaandag hier in het gooi. Ben benieuwd naar het niveau :)
Toevallig nog meer mensen die gaan?
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:14:49 #132
164283 Luco
Buongiorno!
pi_132684115
Op naar een derde potentiële werkgever in twee weken :9. Was vanuit Rotterdam uitgenodigd voor een tweede gesprek maar had er absoluut geen goed gevoel bij, heb dus maar bedankt voor de eer.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_132685181
Beetje offtopic, bijzonder online CV ;)

http://rleonardi.com/interactive-resume/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_132686726
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:14 schreef Leonos het volgende:
Krijg net via LinkedIn een bericht binnen of ik op gesprek wil komen bij een bedrijf waar ik solliciteerde toen ik geen werk had.
Nu heb ik al werk, maar het is wel een leuke baan ;(

Wat zouden jullie doen? Op gesprek, of niet? :)
Niemand? ;(
pi_132686789
Gewoon gaan.
pi_132686814
Wat vinden jullie een geschikte termijn om navraag te gaan doen? Heb al drie interviews gehad en die gingen allemaal goed, inclusief bespreking van arbeidsvoorwaarde. Nu al anderhalve week radiostilte :{
pi_132686840
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 12:09 schreef Thomas B. het volgende:
Wat vinden jullie een geschikte termijn om navraag te gaan doen? Heb al drie interviews gehad en die gingen allemaal goed, inclusief bespreking van arbeidsvoorwaarde. Nu al anderhalve week radiostilte :{
Na anderhalve week mag je wel een belletje doen, lijkt me.
pi_132686856
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 12:05 schreef Leonos het volgende:

[..]

Niemand? ;(
Op gesprek gaan kan altijd. Je kan dan altijd kijken wat ze te bieden hebben.
pi_132686902
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 12:10 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Na anderhalve week mag je wel een belletje doen, lijkt me.
Excuses, vergeten erbij te zeggen. Ik had vorige week dinsdag al gemaild en kreeg toen de reactie dat ze het nog niet wisten en dus contact op zouden nemen zodra ze het weten.

Het vervelende alleen is dat er nogal bij komt kijken mocht het echt. Verhuizing naar Berlijn, huidige woning opzeggen/onderverhuren. En ik kan me nu niet echt ergens op toeleggen of afspraken maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2013 12:13:26 ]
pi_132686907
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 12:09 schreef Thomas B. het volgende:
Wat vinden jullie een geschikte termijn om navraag te gaan doen? Heb al drie interviews gehad en die gingen allemaal goed, inclusief bespreking van arbeidsvoorwaarde. Nu al anderhalve week radiostilte :{
Tijdplanning vragen in het gesprek zelf over vervolg contact?
Nu gewoon weer naar informeren.
pi_132686960
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 12:13 schreef From het volgende:

[..]

Tijdplanning vragen in het gesprek zelf over vervolg contact?
Nu gewoon weer naar informeren.
Ja dat heb ik destijds ook wel gedaan, maar dat was meer in de zin van dat er waarschijnlijk nog een gesprek kwam en anders gewoon alles in orde was. De indruk werd gewekt dat ik al min of meer binnen was. Ze zouden er spoedig op terugkomen.
pi_132687264
Dan zou ik gewoon bellen en uitleggen wat je 2 post terug zei. Verhuizing , opzeggen woning etc
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:38:48 #143
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_132687514
Ik heb nu een gesprek gehad bij een bedrijf. Ging goed en mag op 2e gesprek komen maar nu moest ik een persoonlijkheidstest doen (geen probleem) maar daarnaast ook een online formulier invullen met werkverleden met daarbij bij iedere functie een start en eindsalaris. Vind dit een beetje raar. Iemand dit wel eens meegemaakt? :?
pi_132687828
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 09:49 schreef From het volgende:
A.S vrijdag een loopbaandag hier in het gooi. Ben benieuwd naar het niveau :)
Toevallig nog meer mensen die gaan?
Ik woon daar in de buurt. Helaas ben ik die dag aan het werk. Laat je weten hoe het is gegaan?

Even mezelf in het kort
Ik ben 22, woon in 't Gooi, op dit moment nog werkzaam maar contract word waarschijnlijk niet verlengd dus per 1-3-2014 werkloos. Op zoek naar werk in de regio, juridisch / administratief / callcenter / beveiliging.
pi_132688044
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 12:52 schreef Croissant.fr het volgende:

[..]

Ik woon daar in de buurt. Helaas ben ik die dag aan het werk. Laat je weten hoe het is gegaan?

Even mezelf in het kort
Ik ben 22, woon in 't Gooi, op dit moment nog werkzaam maar contract word waarschijnlijk niet verlengd dus per 1-3-2014 werkloos. Op zoek naar werk in de regio, juridisch / administratief / callcenter / beveiliging.
Dan zal ik gewoon vrij nemen?
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:08:08 #146
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_132688172
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 12:38 schreef dutchdevil het volgende:
Ik heb nu een gesprek gehad bij een bedrijf. Ging goed en mag op 2e gesprek komen maar nu moest ik een persoonlijkheidstest doen (geen probleem) maar daarnaast ook een online formulier invullen met werkverleden met daarbij bij iedere functie een start en eindsalaris. Vind dit een beetje raar. Iemand dit wel eens meegemaakt? :?
Yup, bij een online sollicitatie zelfs :+

Vanmiddag om 15:00 contract tekenen trouwens en daarna ga ik dit topic uit mijn AT halen O+
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_132688196
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 13:02 schreef Leonos het volgende:

[..]

Dan zal ik gewoon vrij nemen?
Zo kortaf lukt het niet bij m'n huidige werkgever (helaas)

Semtex gefeliciteerd!!!
pi_132688303
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 13:09 schreef Croissant.fr het volgende:

[..]

Zo kortaf lukt het niet bij m'n huidige werkgever (helaas)

Semtex gefeliciteerd!!!
Ja en, hij kan je hooguit ontslaan.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:23:48 #149
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_132688535
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 13:14 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Ja en, hij kan je hooguit ontslaan.
Ja dat is echt handig, je recht op WW verspelen enzo. :')
Hallon!
pi_132689055
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 13:23 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ja dat is echt handig, je recht op WW verspelen enzo. :')
hoezo, hij wordt ontslagen. En als je bij het uwv kan aangeven dat het onterecht is. In dit verband met geen vrij kunnen krijgen terwijl jij voor een ander baan ging kijken. Want zijn contract wordt toch niet verlengd ( volgens mij moet de werkgever jou dan vrij geven ). Ik denk niet dat je jou recht op ww hebt verspeeld.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:13:30 #151
231633 Xummon
of toch niet?
pi_132689627
:Y :Y
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 08:22 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Alles aannemen wat er te krijgen is. In de bijstand terecht komen lijkt me helemaal geen pretje
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_132694439
Even een vraagje hier!

Als er in de vacature gesteld wordt dat je meer info kan verkrijgen bij (naam) (email) maar er geen telefoonnummer wordt genoemd, willen ze dan niet dat je ze belt of is dat een uitnodiging voor hen die echt initiatief nemen en het telefoonnummer opzoeken? :)
pi_132695236
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 16:55 schreef Markeerstift het volgende:
Even een vraagje hier!

Als er in de vacature gesteld wordt dat je meer info kan verkrijgen bij (naam) (email) maar er geen telefoonnummer wordt genoemd, willen ze dan niet dat je ze belt of is dat een uitnodiging voor hen die echt initiatief nemen en het telefoonnummer opzoeken? :)
Email staat er toch? Dan een mooie nette mail tikken waarin je vraagt om informatie over de vacature :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_132697534
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 16:55 schreef Markeerstift het volgende:
Even een vraagje hier!

Als er in de vacature gesteld wordt dat je meer info kan verkrijgen bij (naam) (email) maar er geen telefoonnummer wordt genoemd, willen ze dan niet dat je ze belt of is dat een uitnodiging voor hen die echt initiatief nemen en het telefoonnummer opzoeken? :)
Misschien is diegene wel hartstikke druk en kan hij/zij niet de hele tijd telefoontjes beantwoorden.
Mail kies je zelf wanneer je reageert.
pi_132698635
Deze is ook leuk :D. Je moet dus hbo werk- en denkniveau hebben om als zwarte piet aan de slag te gaan.... Wie reageert?
----------------------------------------------------
Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar hulpsinterklazen en zwarte pieten voor:

Zaterdag 30-11
Zondag 01-12
Woensdag 04-12
Donderdag 05-12
Vrijdag 06-12

Ben je minimaal drie van deze dagen de gehele dag beschikbaar, ben je enthousiast en hou je van improviseren? Kom dan werken als Sinterklaas of Zwarte Piet!

Je gaat op bezoek bij gezinnen, in winkelstraten, bij verenigingen en zorgt ervoor dat iedereen in de sinterklaas stemming komt.

Het brutosalaris is:
18 jaar: 7,25 euro
19 jaar: 7,50 euro
20 jaar: 7,75 euro
21 jaar: 8,00 euro
22 jaar: 8,25 euro
23 jaar: 8,53 euro

Hiernaast zal er deze zondag (3 november) een training plaatsvinden over onder andere schminken.

Werkzaamheden:
Verkleed als Sinterklaas of Zwarte Piet andere mensen een Sinterklaasgevoel bezorgen.

Wij bieden:
- Unieke kans om als Sinterklaas of Zwarte Piet te werken!
- Afwisselende werkomgeving;
- Werken in een vrolijk team.

Wij zoeken:
- HBO werk- en denkniveau;
- Woonachtig in de omgeving van Amsterdam;
- ABN sprekend;
- Beschikbaar op bovenstaande dagen;
- Gemotiveerd;
- Goed kunnen improviseren;
- Vrolijk;
- Goed met kinderen om kunnen gaan.
pi_132701405
_O- :D!
pi_132710909
Ja mensen, als je (slechts) een MBO-diploma hebt dan kom je in Nederland alleen nog in aanmerking om de Daklozenkrant te mogen verkopen. We zijn echt doorgeslagen in onze diplomageilheid.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 01:01:49 #158
238141 SevD
Boventitel
pi_132713671
Yeah, eindelijk een gesprek, volgende week vrijdag *O* *O* *O*
  woensdag 30 oktober 2013 @ 01:36:18 #159
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_132713935
Sorry hoor, maar als je psychologie studeert weet je al dat je waarschijnlijk geen werk gaat vinden. Aan zon pretstudie die iedereen heeft gedaan heb je toch niks.
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_132714532
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 23:18 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ja mensen, als je (slechts) een MBO-diploma hebt dan kom je in Nederland alleen nog in aanmerking om de Daklozenkrant te mogen verkopen. We zijn echt doorgeslagen in onze diplomageilheid.
Precies, gek word ik ervan. Voor het werk wat ik al bijna 20 jaar doe, vragen ze plots ook hbo. Dus als ik ergens op reageer ( vooral detacheerders zijn daar goed in ) kijken ze eerst of je hbo hebt. Zo niet, niet geschikt.
pi_132714702
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 23:18 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ja mensen, als je (slechts) een MBO-diploma hebt dan kom je in Nederland alleen nog in aanmerking om de Daklozenkrant te mogen verkopen. We zijn echt doorgeslagen in onze diplomageilheid.
We waren al doorgeslagen! Het is alleen nog veel extremer geworden. Het lijkt wel of P&O-afdelingen op de opleiding krijgen dat 'hoe hoger opgeleid hoe beter het personeel met alles is!' :') En daar geloof ik helemaal niets van.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_132715647
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 12:52 schreef Croissant.fr het volgende:

[..]

Ik woon daar in de buurt. Helaas ben ik die dag aan het werk. Laat je weten hoe het is gegaan?

Even mezelf in het kort
Ik ben 22, woon in 't Gooi, op dit moment nog werkzaam maar contract word waarschijnlijk niet verlengd dus per 1-3-2014 werkloos. Op zoek naar werk in de regio, juridisch / administratief / callcenter / beveiliging.
Ik geef wel een update :)
  woensdag 30 oktober 2013 @ 12:35:52 #163
231633 Xummon
of toch niet?
pi_132720821
afgelopen week 3 dagen proefgedraaid bij een restaurant voor in de bediening, zouden me eergister of gister terug bellen, maar nix gehoord. Zelf al opgebeld maar krijg de persoon niet aan de lijn. Restaurnt was wek dicht die 2 dagen maar heb een gsm nummer van de betreffende persoon. Vind dit niet echt netjes van het bedrijf uit.
Gelukkig vandaag en morgen weer 2 sollicitatiegesprekken. Hopenlijk hier meer resultaat.
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_132721630
Aargh CV vorige week aangepast op basis van advies, bulletpoints met taken bij werkervaring weggehaald en lopende tekst van gemaakt, net gesprek met recruiter die weer wil dat ik m'n cv aanpas met... jawel, bullet points. -_-'.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 13:23:01 #165
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_132722256
Treffend topic, wat een waardeloze arbeidsmarkt, en vooral dat de werkgevers de 'perfecte' kandidaat zoeken is zo onzinnig. Zodra je 1 eis niet hebt, ben je meteen niet geschikt en pas je niet in het profiel of een andere onzinafwijzing, echt het slaat helemaal nergens op.

Ook al doe je volledig aan het profiel dan nog krijg je van die idiote afwijzingen, soms moet ik er bijna om lachen, ware het niet dat het natuurlijk ontzetend triest is.
pi_132722296
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:01 schreef hetzusjevan het volgende:
Aargh CV vorige week aangepast op basis van advies, bulletpoints met taken bij werkervaring weggehaald en lopende tekst van gemaakt, net gesprek met recruiter die weer wil dat ik m'n cv aanpas met... jawel, bullet points. -_-'.
Je hebt de oude versie niet bewaard?
pi_132722422
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:01 schreef hetzusjevan het volgende:
Aargh CV vorige week aangepast op basis van advies, bulletpoints met taken bij werkervaring weggehaald en lopende tekst van gemaakt, net gesprek met recruiter die weer wil dat ik m'n cv aanpas met... jawel, bullet points. -_-'.
Ik heb ook bulletpoints, nog nooit iemand over gehoord
pi_132722894
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:24 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Je hebt de oude versie niet bewaard?
Jawel, dus ben het weer aan het terugzetten ;).

quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:29 schreef From het volgende:

[..]

Ik heb ook bulletpoints, nog nooit iemand over gehoord
Ja, dat is dus positief :). Ik had de bulletpoints weggehaald, dat kun je dus beter niet doen (volgens deze recruiter althans).
pi_132723001
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:23 schreef ikjijallebei het volgende:
Treffend topic, wat een waardeloze arbeidsmarkt, en vooral dat de werkgevers de 'perfecte' kandidaat zoeken is zo onzinnig. Zodra je 1 eis niet hebt, ben je meteen niet geschikt en pas je niet in het profiel of een andere onzinafwijzing, echt het slaat helemaal nergens op.

Ook al doe je volledig aan het profiel dan nog krijg je van die idiote afwijzingen, soms moet ik er bijna om lachen, ware het niet dat het natuurlijk ontzetend triest is.
Precies.

"Persoonlijk pas je goed binnen het team. Maar we zijn bang ( :') ) dat je het werk niet leuk zal gaan vinden."

Terwijl ik erg enthousiast was :')
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_132723063
Ik kom hier aanhaken, hoop in maart volgend jaar mijn studie af te ronden.
Ben van plan al een begin te maken met solliciteren, je weet maar nooit ;)
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_132723333
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:48 schreef roos85 het volgende:
Ik kom hier aanhaken, hoop in maart volgend jaar mijn studie af te ronden.
Ben van plan al een begin te maken met solliciteren, je weet maar nooit ;)
^O^
pi_132724468
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:01 schreef hetzusjevan het volgende:
Aargh CV vorige week aangepast op basis van advies, bulletpoints met taken bij werkervaring weggehaald en lopende tekst van gemaakt, net gesprek met recruiter die weer wil dat ik m'n cv aanpas met... jawel, bullet points. -_-'.
Recruiters zijn over het algemeen vervelende zeikerds met mooie praatjes.
pi_132724492
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:48 schreef roos85 het volgende:
Ik kom hier aanhaken, hoop in maart volgend jaar mijn studie af te ronden.
Ben van plan al een begin te maken met solliciteren, je weet maar nooit ;)
Zeer verstandig. Wat studeer je?
pi_132724631
*Werkzoekende meldt zich (helaas).

Ben geen regular op FOK, maar dit topic kan misschien helpen met tips en steuntjes in de rug van mede-werkzoekenden.

Ben zelf sinds 1 augustus zonder werk en heb veel moeite een nieuwe baan te vinden. Heb een lastig CV met opleidingen waarmee ik daarna nooit iets heb kunnen doen, werkervaringen onder mijn niveau die niets te maken hebben met mijn opleidingen en nog één opleiding richting P&O (als soort extra/omscholingsmogelijkheid) waarmee ik ook nog weinig heb kunnen doen (1 jaar werkervaring binnen de HR/P&O-sector).

Meest recent 4,5 jaar bij een semi-overheidsinstelling gewerkt, maar na vier contractjaren moest ik er helaas uit omdat ik niet vast werd aangenomen (dat doen ze niet meer).
Had nog even de hoop dat ik terug kon komen na er 3 maanden uit te zijn geweest (de zogenoemde en veel verfoeide "draaideurconstructie" die afgelopen jaren nog gebruikt werd), maar daar heeft de Raad van Bestuur nu ook een stokje voor gestoken dus ik kan voorlopig/zoals het nu is niet meer aan de slag bij mijn ex-werkgever...nergens meer, ook niet in andere steden en op andere afdelingen volgens mij. :S

Omdat ik enigszins specifiek werk deed bij die overheidsinstelling, lijkt het nu dus net alsof mijn laatste 4 jaren daarom een beetje nutteloos of overbodig zijn geworden omdat er weinig banen zijn die echt lijken op mijn laatste werkervaring.

Maar goed, we houden de goede hoop er in. Er zit niets anders op toch. :)

Ik heb wel nog een vraag voor jullie: hoe staan jullie tegenover het bezoeken van uitzendbureaus? En wat voor ervaringen hebben jullie met het spontaan (dus op de bonnefooi) bezoeken van uitzendbureaus?

Wordt er meteen een intake gedaan of krijgen jullie bv te horen dat je moet reageren via internet en pas daarna, bij gebleken geschiktheid, er eventueel een intake volgt?

Ik vraag dit specifiek omdat ik meestal te horen krijg (telefonisch) dat spontaan op bezoek gaan geen zin heeft, dat ze niet zomaar een intake meer doen (want weinig banen, heel veel kandidaten) en dat je echt moet reageren op een vacature en geschikt moet worden bevonden voor een vacature, voordat ze een intake met je doen.

Toch ben ik morgen van plan gewoon wat uitzendbureaus langs te gaan, misschien dat dat toch helpt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Salina op 30-10-2013 15:11:10 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_132724668
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:48 schreef roos85 het volgende:
Ik kom hier aanhaken, hoop in maart volgend jaar mijn studie af te ronden.
Ben van plan al een begin te maken met solliciteren, je weet maar nooit ;)
Zeker goed bezig, erg verstandig, zeker in deze moeilijke tijd (voor starters).
En als het niet lukt iets betaalds te vinden, kijk ook zeker eens naar voor je CV/jouw opleiding relevant vrijwilligerswerk. Daarmee kun je je nog onderscheiden van andere werkzoekenden in jouw sector.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_132725399
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:32 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Zeer verstandig. Wat studeer je?
Pedagogiek.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_132725421
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:38 schreef Salina het volgende:

[..]

Zeker goed bezig, erg verstandig, zeker in deze moeilijke tijd (voor starters).
En als het niet lukt iets betaalds te vinden, kijk ook zeker eens naar voor je CV/jouw opleiding relevant vrijwilligerswerk. Daarmee kun je je nog onderscheiden van andere werkzoekenden in jouw sector.
Ik heb me recentelijk aangemeld voor vrijwilligerswerk, dus ben benieuwd :)
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_132725562
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:01 schreef roos85 het volgende:

[..]

Pedagogiek.
Informeer eens bij Jeugdzorg. Mijn moeder werkt daar en volgens haar zijn ze altijd wel op zoek naar competente pedagogen.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 15:53:50 #179
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_132727304
Het debacle met de sollicitatieprocedure bij de gemeente vorige week lijkt een onverwachts staartje te krijgen. Even een chronologisch overzicht:

16-10-2013: via het uitzendbureau verneem ik dat een sollicitatiegesprek voor 23 oktober in de planning staat. Volgens de intercedente is de gemeente "enthousiast".
23-10-2013: het sollicitatiegesprek verloopt goed en krijg 's avonds te horen dat ik de concurrentie afgetroefd heb. Wél is de vacature "tijdelijk" in de ijskast gezet door de afdeling P&O. Dit vreemde signaal neem ik niet al te serieus.
25-10-2013: het wordt bekend dat de vacature intern is ingevuld. Mijn gemoed staat direct op onweer en ben het solliciteren compleet zat.
Vandaag: het uitzendbureau meldt dat degene die intern ingezet is té beperkte kennis blijkt te hebben binnen DIV. De gemeente wil me nu alsnog graag hebben en een startdatum van maandag 11 november staat in de pijplijn ...

Het is beslist geen droombaan en de handelswijze van de gemeente vorige week was beslist stompzinnig te noemen, tóch ben ik zeer aangenaam verrast door deze ontwikkeling. Zal de gedeeltelijke werkloosheid waarmee ik al dik 7 maanden kamp spoedig verleden tijd zijn ... ? :o
pi_132727420
quote:
11s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:53 schreef MissionPhailed het volgende:
Het debacle met de sollicitatieprocedure bij de gemeente vorige week lijkt een onverwachts staartje te krijgen. Even een chronologisch overzicht:

16-10-2013: via het uitzendbureau verneem ik dat een sollicitatiegesprek voor 23 oktober in de planning staat. Volgens de intercedente is de gemeente "enthousiast".
23-10-2013: het sollicitatiegesprek verloopt goed en krijg 's avonds te horen dat ik de concurrentie afgetroefd heb. Wél is de vacature "tijdelijk" in de ijskast gezet door de afdeling P&O. Dit vreemde signaal neem ik niet al te serieus.
25-10-2013: het wordt bekend dat de vacature intern is ingevuld. Mijn gemoed staat direct op onweer en ben het solliciteren compleet zat.
Vandaag: het uitzendbureau meldt dat degene die intern ingezet is té beperkte kennis blijkt te hebben binnen DIV. De gemeente wil me nu alsnog graag hebben en een startdatum van maandag 11 november staat in de pijplijn ...

Het is beslist geen droombaan en de handelswijze van de gemeente vorige week was beslist stompzinnig te noemen, tóch ben ik zeer aangenaam verrast door deze ontwikkeling. Zal de gedeeltelijke werkloosheid waarmee ik al dik 7 maanden kamp spoedig verleden tijd zijn ... ? :o
Gefeliciteerd. Dat is goed nieuws
  woensdag 30 oktober 2013 @ 16:01:30 #181
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_132727602
Zeker, alhoewel ik nog enigszins terughoudend ben. Kans op werkbetrekking is "99,9%" volgens de intercedente en het management van de gemeente is ook alvast ten faveure van een werkperiode. Nu ben ik niet iemand die normaal gesproken pijpzeikt over de 0,1% kans op falen, maar na het gebeuren van vorige week haal ik het niet in mijn hoofd te vroeg te juichen.
pi_132729597
Ik heb eindelijk een kennismakingsgesprek! *O* Pas over twee weken dus genoeg tijd om mezelf voor te bereiden.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 17:34:46 #183
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_132730662
quote:
11s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:53 schreef MissionPhailed het volgende:
Het debacle met de sollicitatieprocedure bij de gemeente vorige week lijkt een onverwachts staartje te krijgen. Even een chronologisch overzicht:

16-10-2013: via het uitzendbureau verneem ik dat een sollicitatiegesprek voor 23 oktober in de planning staat. Volgens de intercedente is de gemeente "enthousiast".
23-10-2013: het sollicitatiegesprek verloopt goed en krijg 's avonds te horen dat ik de concurrentie afgetroefd heb. Wél is de vacature "tijdelijk" in de ijskast gezet door de afdeling P&O. Dit vreemde signaal neem ik niet al te serieus.
25-10-2013: het wordt bekend dat de vacature intern is ingevuld. Mijn gemoed staat direct op onweer en ben het solliciteren compleet zat.
Vandaag: het uitzendbureau meldt dat degene die intern ingezet is té beperkte kennis blijkt te hebben binnen DIV. De gemeente wil me nu alsnog graag hebben en een startdatum van maandag 11 november staat in de pijplijn ...

Het is beslist geen droombaan en de handelswijze van de gemeente vorige week was beslist stompzinnig te noemen, tóch ben ik zeer aangenaam verrast door deze ontwikkeling. Zal de gedeeltelijke werkloosheid waarmee ik al dik 7 maanden kamp spoedig verleden tijd zijn ... ? :o
MissionAccomplished.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 30 oktober 2013 @ 18:43:55 #184
231633 Xummon
of toch niet?
pi_132732488
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:23 schreef ikjijallebei het volgende:
Treffend topic, wat een waardeloze arbeidsmarkt, en vooral dat de werkgevers de 'perfecte' kandidaat zoeken is zo onzinnig. Zodra je 1 eis niet hebt, ben je meteen niet geschikt en pas je niet in het profiel of een andere onzinafwijzing, echt het slaat helemaal nergens op.

Ook al doe je volledig aan het profiel dan nog krijg je van die idiote afwijzingen, soms moet ik er bijna om lachen, ware het niet dat het natuurlijk ontzetend triest is.
juist, werkgelegenheid is er genoeg in nederland, maar werkgevers hebben zo een hoge eisen van nieuwe kandidaten
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_132732786
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 17:04 schreef diertjuh het volgende:
Ik heb eindelijk een kennismakingsgesprek! *O* Pas over twee weken dus genoeg tijd om mezelf voor te bereiden.
Bij een detacheerder?
pi_132733246
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 18:53 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Bij een detacheerder?
Ja dat wel. Maar niet voor een baan bij een opdrachtgever maar voor een baan bij de detacheerder zelf.
pi_132733831
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 19:06 schreef diertjuh het volgende:

[..]

Ja dat wel. Maar niet voor een baan bij een opdrachtgever maar voor een baan bij de detacheerder zelf.
Netjes, hopen dat het een goed gesprek wordt.
pi_132742019
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:07 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Informeer eens bij Jeugdzorg. Mijn moeder werkt daar en volgens haar zijn ze altijd wel op zoek naar competente pedagogen.
Ah dankje, zal eens op de site kijken :)
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  woensdag 30 oktober 2013 @ 22:04:18 #189
164283 Luco
Buongiorno!
pi_132742253
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:01 schreef roos85 het volgende:

[..]

Pedagogiek.
Succes daarmee. Solliciteren op functies waar 350 brieven op binnenkomen... Heb je relevante werkervaring naast je studie?

Pedagogiek is HBO toch?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_132749923
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 22:04 schreef Luco het volgende:

[..]

Succes daarmee. Solliciteren op functies waar 350 brieven op binnenkomen... Heb je relevante werkervaring naast je studie?
Dankje, daar zal het wel op uitdraaien inderdaad.. Ja dat heb ik wel, maar dat ook vele met mij..
quote:
Pedagogiek is HBO toch?
Klopt.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  donderdag 31 oktober 2013 @ 08:48:56 #191
164283 Luco
Buongiorno!
pi_132750346
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 08:05 schreef roos85 het volgende:

[..]

Dankje, daar zal het wel op uitdraaien inderdaad.. Ja dat heb ik wel, maar dat ook vele met mij..

[..]

Klopt.
En dan krijg je ook nog te maken met de WO Orthopedagogiek studentes die op lager niveau solliciteren voor werkervaring :{
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_132752022
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 16:01 schreef MissionPhailed het volgende:
Zeker, alhoewel ik nog enigszins terughoudend ben. Kans op werkbetrekking is "99,9%" volgens de intercedente en het management van de gemeente is ook alvast ten faveure van een werkperiode. Nu ben ik niet iemand die normaal gesproken pijpzeikt over de 0,1% kans op falen, maar na het gebeuren van vorige week haal ik het niet in mijn hoofd te vroeg te juichen.
pfff wat een gedoe! Het ergste vind ik nog wel dat ze zulke dingen nog kunnen flikken ook en jij eigenlijk alleen maar blij moet zijn met alles wat ze je aanbieden.

Hoop voor je dat ze op de werkvloer wat minder slordig met je omgaan :)
pi_132755250
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:37 schreef Salina het volgende:

Ik heb wel nog een vraag voor jullie: hoe staan jullie tegenover het bezoeken van uitzendbureaus? En wat voor ervaringen hebben jullie met het spontaan (dus op de bonnefooi) bezoeken van uitzendbureaus?

Wordt er meteen een intake gedaan of krijgen jullie bv te horen dat je moet reageren via internet en pas daarna, bij gebleken geschiktheid, er eventueel een intake volgt?

Ik vraag dit specifiek omdat ik meestal te horen krijg (telefonisch) dat spontaan op bezoek gaan geen zin heeft, dat ze niet zomaar een intake meer doen (want weinig banen, heel veel kandidaten) en dat je echt moet reageren op een vacature en geschikt moet worden bevonden voor een vacature, voordat ze een intake met je doen.

Toch ben ik morgen van plan gewoon wat uitzendbureaus langs te gaan, misschien dat dat toch helpt.
Mijn ervaring is dat je terug naar huis gestuurd wordt om je vervolgens online aan te melden. Wanneer je online aangemeld bent, word je gebeld voor een kort gesprek. Vervolgens mag je zelf via hun site op zoek gaan naar vacatures. Wanneer je solliciteert volgt een intake.
Mijn ervaring is dus dat het weinig zin heeft om bij een uitzendbureau langs te gaan.
pi_132755305
Laat ik mij ook direct voorstellen.

Ik ben in september afgestudeerd in Sociologie.
Ook heb ik een hbo-diplom maatschappelijk werk & dienstverlening.
Net als iedereen loop ik ook tegen de werkervaringslamp aan. Ik heb daarom besloten om bij bedrijven langs te gaan om werkervaringsplekken. Financieel kan ik het een half jaar volhouden om niet of weinig betaald te krijgen.
Nu maar hopen dat ik ergens een goede werkervaringsplek kan vinden waar ik kan blijven hangen of wat in ieder geval goed op mijn CV staat...
pi_132763342
Vandaag een gesprek gehad bij bedrijf wat in gang gezet is door uitzendbureau (hij zag me CV online, gesproken dat hij interessante vacature had, intake gehad prima). Kom ik daar blijkt dat er voor een groot deel een skill (sql programmeren) verwacht word wat ik gewoon niet bezit en geen ervaring mee heb. Echt what the F gewoon.
pi_132763555
Ongelofelijk :{ Drie gesprekken gehad, arbeidsvoorwaarden al besproken en alles leek goed te gaan. Na anderhalve week maar weer eens voorzichtig geinformeerd. Binnen tien minuten krijg ik een mailtje terug dat ze me zeker niet vergeten zijn, maar dat er nog niks bekend is.

Eén minuut later. Standaard kutmailtje van twee regels dat ze toch geen positie voor me hebben. We appreciate your interest and wish you success in your career.

STERF!! |:(
pi_132764976
Dat betekent kort gezegd dat ze de vacature alsnog intern hebben weten in te vullen.

Als ik drie gesprekken zou hebben gehad en ze zouden me dan op zo'n manier afwimpelen, dan zou ik ze dat toch wel in niet mis te verstane bewoordingen laten weten waarom ze mijn tijd hebben verspild. Een derde gesprek betekent meestal dat je de baan in je zak hebt.
pi_132766311
**Aanmeldpost**

15 november loopt mijn contract voor seizoenswerk af en tot nu toe heb ik helaas nog nergens een nieuw contract mogen tekenen.

Zoals de meesten hier wel zullen ervaren, is het aantal geschikte vacatures laag en het aantal afwijzingen hoog.

Geschiedenis:
VWO afgerond en 2 jaar HBO gedaan. Toen gestopt en met groot gemak het bedrijfsleven ingerold. Bijna 5 jaar lang een leuke afwisselende baan gehad in de wegenbouw, maar helaas in mei 2012 daar mijn ontslagbrief ontvangen.
Binnen enkele weken heb ik toen een baan gevonden in het toerisme, werk in het buitenland. Seizoenswerk, maar wel leuk. Daarna een reis door Australië gemaakt van een half jaar. Dit jaar ben ik voor dezelfde organisatie weer seizoenswerk in het buitenland gaan doen. En dat loopt nu dus op z'n eind.

De afgelopen anderhalf jaar ben ik dus nauwelijks in Nederland geweest. Dat begint nu toch wel heel erg aan me te knagen en ik wil weer 'gewoon' in Nederland gaan wonen en werken.

De afgelopen weken heb ik al diverse sollicitaties verstuurd. Eén lopende sollicitatie kan nog succesvol worden. Daar heb ik al een intake gehad bij het uitzendbureau en intussen ben ik voor de opdrachtgever eerste kandidaat voor een gesprek. Dat staat 11 november gepland. Mijn laatste week bij mijn huidige werkgever neem ik dus maar gewoon m'n vakantiedagen op, zodat ik niet weer terug hoef naar mijn huidige werklocatie in het buitenland. Hopelijk gaat mijn gesprek goed en kan ik snel beginnen met een heel nieuw leven in Nederland. Een nieuw huisje heb ik intussen al gevonden namelijk, nu nog een leuke baan waarmee de rekeningen betaald kunnen worden.

Wat ik tot nu toe wél positief vind, is dat ik op al mijn sollicitaties in elk geval een reactie heb ontvangen. Ook de afwijzingen worden dus netjes verstuurd.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 18:30:48 #199
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132767626
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 12:13 schreef Droplollie het volgende:
Laat ik mij ook direct voorstellen.

Ik ben in september afgestudeerd in Sociologie.
Ook heb ik een hbo-diplom maatschappelijk werk & dienstverlening.
Net als iedereen loop ik ook tegen de werkervaringslamp aan. Ik heb daarom besloten om bij bedrijven langs te gaan om werkervaringsplekken. Financieel kan ik het een half jaar volhouden om niet of weinig betaald te krijgen.
Nu maar hopen dat ik ergens een goede werkervaringsplek kan vinden waar ik kan blijven hangen of wat in ieder geval goed op mijn CV staat...
Bachelor en master sociologie of alleen de master?
  donderdag 31 oktober 2013 @ 20:59:48 #200
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_132773416
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:29 schreef Thomas B. het volgende:
Ongelofelijk :{ Drie gesprekken gehad, arbeidsvoorwaarden al besproken en alles leek goed te gaan. Na anderhalve week maar weer eens voorzichtig geinformeerd. Binnen tien minuten krijg ik een mailtje terug dat ze me zeker niet vergeten zijn, maar dat er nog niks bekend is.

Eén minuut later. Standaard kutmailtje van twee regels dat ze toch geen positie voor me hebben. We appreciate your interest and wish you success in your career.

STERF!! |:(
Ah, de welbekende dooie mus :')
  donderdag 31 oktober 2013 @ 21:16:39 #201
164283 Luco
Buongiorno!
pi_132774474
Vandaag was een goede dag *O*. Uitgenodigd in Huizen voor een gesprek en daarnaast uitgenodigd in Zwolle voor een tweede gesprek waarbij ik meteen kennis zou maken met de rest van het team. Ben alleen vergeten te vragen of er nog andere kandidaten zijn uitgenodigd voor een tweede gesprek :{
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_132774519
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 20:59 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Ah, de welbekende dooie mus :')
Ja zo dood als een pier.

De afwijzing vind ik niet eens zo erg. Dat ben ik inmiddels wel gewend. Maar de manier waarop er met je om wordt gegaan. Alsof ik hier verdomme voor m'n lol zit. Lekker mensen aan het lijntje houden alsof ze niks beters te doen hebben. Zo frustrerend.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 21:25:28 #203
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_132774939
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 21:17 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Ja zo dood als een pier.

De afwijzing vind ik niet eens zo erg. Dat ben ik inmiddels wel gewend. Maar de manier waarop er met je om wordt gegaan. Alsof ik hier verdomme voor m'n lol zit. Lekker mensen aan het lijntje houden alsof ze niks beters te doen hebben. Zo frustrerend.
Precies. En na 3e gesprek met doornemen van arbeidsvoorwaarden zou je zeggen dat je de buit gescoord hebt, en vervolgens alsnog met niets eindigen. Van de pot gerukt ...
pi_132776852
Ik vind het heel vreemd dat ze na drie gesprekken beweren dat ze toch niets hebben. Waarom voer je dan in godesnaam eerst drie gesprekken, waarbij één met arbeidsvoorwaarden? En dan niet eens het fatsoen hebben om iets van een reden te geven in de mail of je telefonisch te woord te staan, zodat je in ieder geval nog vragen kunt stellen.

Ik zou het er niet bij laten zitten. Dat kun je toch niet maken als professioneel bedrijf zijnde?
pi_132777494
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 21:58 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik vind het heel vreemd dat ze na drie gesprekken beweren dat ze toch niets hebben. Waarom voer je dan in godesnaam eerst drie gesprekken, waarbij één met arbeidsvoorwaarden? En dan niet eens het fatsoen hebben om iets van een reden te geven in de mail of je telefonisch te woord te staan, zodat je in ieder geval nog vragen kunt stellen.

Ik zou het er niet bij laten zitten. Dat kun je toch niet maken als professioneel bedrijf zijnde?
Vertel jij het me maar...

Aanvankelijk had ik gesolliciteerd op een andere vacature binnen het bedrijf maar gezien mijn CV wilden ze mij laten solliciteren op een andere functie daar. Daar zijn die drie gesprekken uit voortgekomen. Daarna heb ik meteen een mail teruggestuurd dat ik nog steeds geïnteresseerd ben in de functie waar ik aanvankelijk op had gesolliciteerd maar daar is nog geen reactie op.

En ik verwacht ook niet dat ik die ga krijgen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2013 22:11:58 ]
pi_132777641
Ik zou of een boze mail sturen of bellen en ze ter verantwoording roepen. Bellen is misschien beter, want als je pissige mails gaat sturen krijg je toch meestal geen antwoord.
pi_132781595
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 18:30 schreef Mishu het volgende:

[..]

Bachelor en master sociologie of alleen de master?
Alleen de master. Heb na Maatschappelijk werk & dienstverlening het schakeljaar gevolgd.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 23:59:45 #208
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132781665
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 23:57 schreef Droplollie het volgende:

[..]

Alleen de master. Heb na Maatschappelijk werk & dienstverlening het schakeljaar gevolgd.
Ik zou op mwd vacatures solliciteren.
pi_132781765
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 23:59 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik zou op mwd vacatures solliciteren.
En waarom?

Momenteel ben ik in de positie dat ik het financieel aan kan om (bijvoorbeeld) een half jaar een (onbetaalde) stage te doen in de richting van bijvoorbeeld beleidsonderzoek. Dat lijkt mij een betere investering dan een MWD-baan.
  vrijdag 1 november 2013 @ 00:14:36 #210
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132782090
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 00:02 schreef Droplollie het volgende:

[..]

En waarom?

Momenteel ben ik in de positie dat ik het financieel aan kan om (bijvoorbeeld) een half jaar een (onbetaalde) stage te doen in de richting van bijvoorbeeld beleidsonderzoek. Dat lijkt mij een betere investering dan een MWD-baan.
Dat zou ook een optie zijn maar ik zou als socioloog juist mwd functies willen doen maar dat kan weer niet want ze vragen dan specifiek mwd. Na een jaar kan je dan intern doorgroeien.

Bij die andere functies moet je opboksen tegen mensen die bijvoorbeeld bedrijfskunde hebben gedaan (erg gewild binnen de overheid).

Ik ga overigens waarschijnlijk ook ergens een stage proberen te doen.
pi_132784576
Deze ochtend een gesprek bij een gemeente voor een leuke functie. En nu al wakker en niet meer kunnen slapen. Misschien stiekem toch een klein beetje gespannen.
  vrijdag 1 november 2013 @ 06:04:29 #212
164283 Luco
Buongiorno!
pi_132784587
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 05:47 schreef zweefbij het volgende:
Deze ochtend een gesprek bij een gemeente voor een leuke functie. En nu al wakker en niet meer kunnen slapen. Misschien stiekem toch een klein beetje gespannen.
Ik heb dus om 11 uur een gesprek, en moet met drie kwartier de deur uit om, met een half uur speling, op tijd te zijn :')
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_132784596
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 06:04 schreef Luco het volgende:

[..]

Ik heb dus om 11 uur een gesprek, en moet met drie kwartier de deur uit om, met een half uur speling, op tijd te zijn :')
Dan ben je ook mooi op tijd wakker. Ik rij ook veel te vroeg weg. Het is 3 kwartier rijden en ga anderhalf uur van te voren al weg. Maar ik neem maar een leesboek mee. Mocht ik op de plek van bestemming zijn, dan zoek ik in de buurt een rustig plekje en lees wat. Werkt meteen ontspannend.
  vrijdag 1 november 2013 @ 07:13:40 #214
164283 Luco
Buongiorno!
pi_132784756
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 06:13 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Dan ben je ook mooi op tijd wakker. Ik rij ook veel te vroeg weg. Het is 3 kwartier rijden en ga anderhalf uur van te voren al weg. Maar ik neem maar een leesboek mee. Mocht ik op de plek van bestemming zijn, dan zoek ik in de buurt een rustig plekje en lees wat. Werkt meteen ontspannend.
Ja kak, zie nu dus dat ik een uur en twintig minuten voor mijn afspraak daar al kan zijn, mits geen vertraging, in plaats van de 50 die ik ingecalculeerd had zodat ik me onderweg nog even om kan kleden en de omgeving wat kan bekijken.


Ik heb mijn tablet mee met wat afleveringen van the Sopranos er op, dus ik ga gewoon in de stationshal even ontspannen op plaats van bestemming :)
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_132785074
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2013 07:13 schreef Luco het volgende:

[..]

Ja kak, zie nu dus dat ik een uur en twintig minuten voor mijn afspraak daar al kan zijn, mits geen vertraging, in plaats van de 50 die ik ingecalculeerd had zodat ik me onderweg nog even om kan kleden en de omgeving wat kan bekijken.

Ik heb mijn tablet mee met wat afleveringen van the Sopranos er op, dus ik ga gewoon in de stationshal even ontspannen op plaats van bestemming :)
Make them an offer they cant refuse ;)
pi_132786412
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:37 schreef Salina het volgende:
*Werkzoekende meldt zich (helaas).

Ik heb wel nog een vraag voor jullie: hoe staan jullie tegenover het bezoeken van uitzendbureaus? En wat voor ervaringen hebben jullie met het spontaan (dus op de bonnefooi) bezoeken van uitzendbureaus?
Richt je op lokale uitzend- of werving en selectiebureaus i.p.v. de grote landelijke UZB's. Bij die eerste heb je nog weleens kans dat je na een belletje wel op intake mag komen. Dat is mijn ervaring in elk geval.

En aangezien je een lastig CV hebt, is het misschien een idee om een persoonlijk profiel stukje bovenin je cv op te nemen? Of heb je dat al? Ik las van de week dit: "zeker als je cv niet helemaal vlekkeloos aansluit op de vacature, bijvoorbeeld als je een carrièreswitch wilt maken, is het goed om [hier] (=profiel kopje) je ambities toe te lichten en daarmee je sollicitatie begrijpelijk te maken." Ik heb er verder geen ervaring mee hoor, maar ik herinnerde me dit en misschien kun je er iets mee.
pi_132786495
Zo'n beetje alle uitzendbureaus zijn in de laatste vijf jaar in mijn woonplaats uit het straatbeeld verdwenen. :') We hadden er een stuk of 15 en nu nog slechts 4, die trouwens niet alle dagen geopend zijn.
pi_132787189
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:46 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zo'n beetje alle uitzendbureaus zijn in de laatste vijf jaar in mijn woonplaats uit het straatbeeld verdwenen. :') We hadden er een stuk of 15 en nu nog slechts 4, die trouwens niet alle dagen geopend zijn.
De dichtstbijzijnde zit bij mij 25 km verderop.. ;). Ik bedoel meer dat je uzb's moet zoeken die bv. alleen in de regio Arnhem zitten en ook werk bieden voor die regio, geen organisaties die op tig plekken door Nederland zitten :s). Die zijn er nog wel. Misschien wat minder dan voorheen, dat wel.
pi_132787256
Het positieve van kleinere uzb's is dat ze vaak nog een persoonlijke aanpak hanteren, maar het risico van dat soort bureaus is dat ze, vooral in deze zwakke economische tijden, elk moment over de kop kunnen gaan.
  vrijdag 1 november 2013 @ 10:20:21 #220
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_132787283
Uitzendbureaus :r
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_132789063
zucht, heb net mijn aanvraag voor ww uitkering de deur uitgedaan.

Maar deze week 2 gesprekken gehad. Volgende week hopelijk positief nieuws te melden. Had me goed voorbereid. Maar dat hebben de andere kandidaten waarschijnlijk ook gedaan. Dus even afwachten.
pi_132789734
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2013 00:14 schreef Mishu het volgende:

[..]

Dat zou ook een optie zijn maar ik zou als socioloog juist mwd functies willen doen maar dat kan weer niet want ze vragen dan specifiek mwd. Na een jaar kan je dan intern doorgroeien.

Bij die andere functies moet je opboksen tegen mensen die bijvoorbeeld bedrijfskunde hebben gedaan (erg gewild binnen de overheid).

Ik ga overigens waarschijnlijk ook ergens een stage proberen te doen.
Snap je punt. Volgens mij is het alleen al vaak erg lastig om door te groeien vanuit een MW&D functie. Mijn ervaring is dat ze liever iemand die veel ervaring in het werkveld heeft (maar geen universitaire opleiding) eerder laten doorgroeien dan een nieuweling (met universitaire opleiding).
pi_132790086
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:43 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Richt je op lokale uitzend- of werving en selectiebureaus i.p.v. de grote landelijke UZB's. Bij die eerste heb je nog weleens kans dat je na een belletje wel op intake mag komen. Dat is mijn ervaring in elk geval.

En aangezien je een lastig CV hebt, is het misschien een idee om een persoonlijk profiel stukje bovenin je cv op te nemen? Of heb je dat al? Ik las van de week dit: "zeker als je cv niet helemaal vlekkeloos aansluit op de vacature, bijvoorbeeld als je een carrièreswitch wilt maken, is het goed om [hier] (=profiel kopje) je ambities toe te lichten en daarmee je sollicitatie begrijpelijk te maken." Ik heb er verder geen ervaring mee hoor, maar ik herinnerde me dit en misschien kun je er iets mee.
Bedankt. Ik was gisteren bij mijn ex-werkgever en daar zei een ex-collega van me (ze zijn daar ook druk bezig met het mobiliseren van werknemers, binnen nu en 2017 gaat 80% van het werk/arbeidsplaatsen verdwijnen) ook al dat een pasfotootje en een persoonlijke tekst het CV wat mooier maakt.
Daar ga ik zeker mee aan de slag.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_132790436
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 12:11 schreef Droplollie het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat je terug naar huis gestuurd wordt om je vervolgens online aan te melden. Wanneer je online aangemeld bent, word je gebeld voor een kort gesprek. Vervolgens mag je zelf via hun site op zoek gaan naar vacatures. Wanneer je solliciteert volgt een intake.
Mijn ervaring is dus dat het weinig zin heeft om bij een uitzendbureau langs te gaan.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:43 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Richt je op lokale uitzend- of werving en selectiebureaus i.p.v. de grote landelijke UZB's. Bij die eerste heb je nog weleens kans dat je na een belletje wel op intake mag komen. Dat is mijn ervaring in elk geval.
Nou, gistermiddag op de bonnefooi toch maar eens langs wat uitzendbureaus gegaan (een aantal grotere, landelijke UZB's toch).
Ik was dat online solliciteren en bellen zo zat, had echt het idee dat het zo niet opschoot.

Uiteindelijk was het gistermiddag toch wat vruchtbaarder dan ik gedacht had.
Voorop gesteld: bij alle uitzendbureaus sta ik al wel ingeschreven (via internet online ingeschreven), maar nog nooit een echte intake gehad (op basis van bv een passende vacature).

Gistermiddag kreeg ik bij twéé UZB's inderdaad te horen dat ze op dit moment niets hadden en dat ik de website in de gaten moest houden.
Bij drie UZB's heb ik echter meteen een gesprek(je) gehad, waarvan bij twee UZB's een langer gesprek over een passende vacature die toevallig net beschikbaar was. In een van die twee gevallen was de betreffende vacature net die morgen binnengekomen. Op die andere vacature had ik zelf online al gereageerd (via een andere vestiging van dat UZB), maar dat was puur toeval dat ze me juist diezelfde vacature lieten zien als passend waarop ik zelf al gereageerd had. Nu heb ik i.i.g. een contactpersoon en hebben ze een gezicht gezien bij een van de kandidaten, dus wie weet.

Al met al vond ik het best nog de moeite lonen, in tegenstelling tot wat ik vooraf gedacht had (dat persoonlijk langsgaan nauwelijks tot geen zin meer heeft tegenwoordig).
Ik denk ook dat ze vaak telefonisch aangeven dat je niet langs moet gaan, om mensen wat af te schrikken zodat ze het niet te druk krijgen met alleen maar gesprekjes en intakes ofzo.

Vooralsnog is er nog niet iets concreets uitgerold, maar mede vanwege gisteren ben ik al wel wat dichterbij gekomen wellicht. Misschien geeft dit hoop voor andere werkzoekende die twijfelen of ze al dan niet langs moeten gaan bij UZB's.
Wellicht dat de aanhouder wint en je het gewoon moet proberen; ze zien je face-to-face, ze hebben een gezicht en een naam. Wie weet...
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  vrijdag 1 november 2013 @ 12:36:59 #225
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_132790577
Zou het idioot overkomen om je sollicitatiebrief + CV persoonlijk bij 'n bedrijf te komen afgeven? :')
Hallon!
pi_132791127
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 november 2013 12:36 schreef BlueMage het volgende:
Zou het idioot overkomen om je sollicitatiebrief + CV persoonlijk bij 'n bedrijf te komen afgeven? :')
jup. niet doen! is zo wanhopig

reacties als : " dat laat zien dat je gemotiveerd bent" etc etc kunnen zijn leuk om te horen. Maar diep van binnen lachen ze je direct uit
  vrijdag 1 november 2013 @ 13:02:24 #227
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_132791298
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 november 2013 12:55 schreef YebCar het volgende:

[..]

jup. niet doen! is zo wanhopig

reacties als : " dat laat zien dat je gemotiveerd bent" etc etc kunnen zijn leuk om te horen. Maar diep van binnen lachen ze je direct uit
Ja dat dacht ik ook al bij mezelf, ik zou als werkgever ook " :') " doen als iemand zo aankwam. :P
Hallon!
pi_132791588
Dinsdagavond mijn eerste sollicitatiegesprek *O* ben erg benieuwd.
pi_132791989
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 22:14 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik zou of een boze mail sturen of bellen en ze ter verantwoording roepen. Bellen is misschien beter, want als je pissige mails gaat sturen krijg je toch meestal geen antwoord.
Ach, wat zou ik er mee opschieten... komt alleen maar gefrustreerd over. Vroeger was ik veel recalcitranter wat dat betreft en had ik ze allang in de haren gevlogen, maar na verloop van tijd raak je een beetje afgestompt denk ik.
  vrijdag 1 november 2013 @ 13:31:55 #230
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_132792046
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 13:30 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Ach, wat zou ik er mee opschieten... komt alleen maar gefrustreerd over. Vroeger was ik veel recalcitranter wat dat betreft en had ik ze allang in de haren gevlogen, maar na verloop van tijd raak je een beetje afgestompt denk ik.
Dit idd.
Hallon!
pi_132797304
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 november 2013 12:36 schreef BlueMage het volgende:
Zou het idioot overkomen om je sollicitatiebrief + CV persoonlijk bij 'n bedrijf te komen afgeven? :')
Natuurlijk niet! Ligt er wel aan of het een groot bedrijf of een instelling is.

Ik zou vragen naar de persoon in de vacature of deze tijd heeft. Geen tijd? Vragen naar personeelszaken en geef bij hen de brief af.

"om zeker van te zijn dat het aankomt". Zoiets.

Zien ze gelijk je gezicht :)

En trek je zondagse pak aan.
  vrijdag 1 november 2013 @ 16:50:19 #232
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_132797434
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 november 2013 12:36 schreef BlueMage het volgende:
Zou het idioot overkomen om je sollicitatiebrief + CV persoonlijk bij 'n bedrijf te komen afgeven? :')
Nouja, onder het mom van 'baat het niet dan schaadt het niet' zou je best een poging kunnen wagen. Beetje afwijkend van de norm weliswaar, maar ik denk dat sommige organisaties zo'n actie zien als een teken dat de kandidaat zéér gemotiveerd is.

[ Bericht 0% gewijzigd door MissionPhailed op 01-11-2013 18:17:33 ]
  vrijdag 1 november 2013 @ 16:57:42 #233
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132797620
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 12:04 schreef Droplollie het volgende:

[..]

Snap je punt. Volgens mij is het alleen al vaak erg lastig om door te groeien vanuit een MW&D functie. Mijn ervaring is dat ze liever iemand die veel ervaring in het werkveld heeft (maar geen universitaire opleiding) eerder laten doorgroeien dan een nieuweling (met universitaire opleiding).
Waarom dat dan?
  vrijdag 1 november 2013 @ 16:59:51 #234
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_132797697
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 november 2013 16:50 schreef MissionPhailed het volgende:
'baad het niet'
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  vrijdag 1 november 2013 @ 17:10:44 #235
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132797976
Ik wordt constant gebeld door intercedenten dat ik niet in aanmerking kom omdat ik geen werkervaring heb op dat gebied. :') Dan denk ik echt zo van: eeeh ok. Bedankt voor het opbellen? :?
pi_132798272
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 november 2013 16:50 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Nouja, onder het mom van 'baadt het niet dan schaadt het niet' zou je best een poging kunnen wagen. Beetje afwijkend van de norm weliswaar, maar ik denk dat sommige organisaties zo'n actie zien als een teken dat de kandidaat zéér gemotiveerd is.
Maak er maar 'baat' van. ;)
  vrijdag 1 november 2013 @ 20:59:10 #237
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_132805221
lol ja beetje dubbel gevoel hierbij idd. Aan de ene kant denk ik bij mezelf dat ik als werkgever misschien " :') " zou denken, aan de andere kant zou ik misschien ook denken "ja die is wil hier wel graag werken, dat blijkt wel!" bovendien krijg je eerste indruk en hebben ze een gezicht idd. :)
Hallon!
  vrijdag 1 november 2013 @ 21:06:08 #238
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_132805502
Overigens is deze afwijzing ook wel één van de meest treurige die ik ooit heb mogen ontvangen:

quote:
Beste BlueMage,





Bedankt voor je reactie op onze vacature.

Gezien je opleiding en werkervaring wordt je niet meegenomen in verdere sollicitatie procedure.



Veel succes gewenst met je verdere sollicitaties.





Met vriendelijke groet,





Manpower Venlo





Van: Manpower CORE
Verzonden: donderdag 31 oktober 2013 13:32
Aan: Vestiging 272
Onderwerp: Kandidaat BlueMage is CORE OK



Manpower


Kandidaat is CORE OK

Beste Collega,

Kandidaat: BlueMage (PB nr. 101075348) heeft gereageerd op een CORE vacature (Procesoperator Venlo, PB nr. 400694860).

De kandidaat heeft de selectie procedure van het CORE positief afgerond en daarmee de voorselectiestatus CORE OK bereikt. Via de ROMA-knop in Powerbase kun je de kandidaat-rapporten inzien. Wij wensen jullie veel succes met het plaatsen van deze kandidaat.

Note: Vergeet niet de voorselectie-statussen gedurende de verdere procedure aan te passen. Dit is belangrijke management info.

Vestiging OK: Kandidaat voldoet na de intake aan de selectiecriteria van de vestiging
Kandidaat valt af (met reden)
Kandidaat trekt zich terug (met reden)
Kandidaat mag starten

Met vriendelijke groet,

Manpower
Center of Recruiting Excellence
020 - 660 2341
werk@manpower.nl
KLBmateriaal wel dit. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door BlueMage op 01-11-2013 21:30:20 ]
Hallon!
  vrijdag 1 november 2013 @ 21:13:31 #239
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132805777
Net gesolliciteerd voor een stageplaats bij een gemeente. Ik weet alleen niet echt of dat een meerwaarde heeft. Het betreft ook een onderzoeksstage en geen echte meewerkstage. Dus beleidsonderzoek. Dat lijkt me alsnog geen echte werkervaring.
pi_132805882
KLBmateriaal?

Gezien je opleiding en werkervaring wordt je niet meegenomen in verdere sollicitatie procedure. Maar wel door de selectieprocedure gekomen.... Jammer.
  vrijdag 1 november 2013 @ 21:18:14 #241
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_132805988
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:15 schreef Adrie072 het volgende:
KLBmateriaal?

Gezien je opleiding en werkervaring wordt je niet meegenomen in verdere sollicitatie procedure. Maar wel door de selectieprocedure gekomen.... Jammer.
Kijk nog eens goed naar die zin die je nou zelf quote... :')
Hallon!
pi_132806093
Ja ik snap me eigen zin, maar waar staat KLB voor?
  vrijdag 1 november 2013 @ 21:25:02 #243
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_132806219
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:21 schreef Adrie072 het volgende:
Ja ik snap me eigen zin, maar waar staat KLB voor?
KLB = klaagbaak.

...en afwijzen met standaard redenen ok ben ik inmiddels wel gewend maar het komt echt dom over als je niet ff op spellingsfouten checkt als uitzendbureau.
Hallon!
pi_132806692
Oh, daar ben ik nog niet eerder geweest.

Spellingsfout is spijtig, maar ben je daar nu boos over of dat je benT afgewezen?
Hoe verhoudt de voorselectie zich tot het wel of niet reageren op deze vacature, ik bedoel had Manpower Core dit niet kunnen voorzien?
  vrijdag 1 november 2013 @ 21:37:35 #245
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132806759
Even iets heel anders: het gevoel is gewoon zo kut dat je de wereld in komt met je studie en je diploma, en dat echt werkelijkwaar NIEMAND op je zit te wachten, echt NIEMAND.

Ik begin steeds meer te voelen alsof mijn slimheid en bijbehorend karakter een handicap is :{ Was ik maar een jovele MBO'er met veel praktijkervaring door het BOL traject ;(
pi_132806783
Ik vind het vreemder dat ze een mail meesturen die kennelijk alleen bedoeld was voor Manpower. :')
pi_132806991
quote:
Even iets heel anders: het gevoel is gewoon zo kut dat je de wereld in komt met je studie en je diploma, en dat echt werkelijkwaar NIEMAND op je zit te wachten, echt NIEMAND.
Schuld van je docenten en ouders, die een contract van <32 uur p/w hebben en daar teveel voor betaald krijgen en jou dat ook voorspiegelde.

quote:
mijn slimheid en bijbehorend karakter
Handel daar dan naar, toch?

Good luck, komt goed!
  vrijdag 1 november 2013 @ 21:47:05 #248
123170 alors
zlata1234
pi_132807124
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:06 schreef BlueMage het volgende:
Overigens is deze afwijzing ook wel één van de meest treurige die ik ooit heb mogen ontvangen:

[..]

KLBmateriaal wel dit. :')
Ik zie ook vaak vacatures waarin in perfecte beheersing van het Nederlands wordt geëist, en waar dan gewoon meerdere spelfouten in staan :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:37 schreef Mishu het volgende:
Even iets heel anders: het gevoel is gewoon zo kut dat je de wereld in komt met je studie en je diploma, en dat echt werkelijkwaar NIEMAND op je zit te wachten, echt NIEMAND.

Ik begin steeds meer te voelen alsof mijn slimheid en bijbehorend karakter een handicap is :{ Was ik maar een jovele MBO'er met veel praktijkervaring door het BOL traject ;(
En erg herkenbaar ja :{
know'm sayin?
×
word? word.
  vrijdag 1 november 2013 @ 21:48:09 #249
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_132807165
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:38 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik vind het vreemder dat ze een mail meesturen die kennelijk alleen bedoeld was voor Manpower. :')
Ja is gewoon slordig. Ik ben er niet echt boos over ofzo maar dit staat gewoon slordig.

Die mensen van de eerste selectieprocedure waarvan de mail (per ongeluk vermoed ik idd) is meegestuurd hadden me al gemaild dat ik door de eerste ronde was en dat ze m'n CV hadden bekeken en dat dat goed aansloot en dan komt Venlo met "ja je CV sluit niet aan" verzin 'n iets betere smoes aub. :') Maar ben dit inmiddels wel gewend zoals ik al zei dus is niet meer als 'n milde/komische ergernis. Vandaar KLBmateriaal. ;)
Hallon!
pi_132807279
Ik zou ze gewoon lekker terugmailen en vragen waarom je cv niet aansluit, terwijl je wel door de voorselectie heen bent gekomen en CORE OK bent verklaard. Ze spreken elkaar nu tegen.
pi_132807329
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:37 schreef Mishu het volgende:
Even iets heel anders: het gevoel is gewoon zo kut dat je de wereld in komt met je studie en je diploma, en dat echt werkelijkwaar NIEMAND op je zit te wachten, echt NIEMAND.

Ik begin steeds meer te voelen alsof mijn slimheid en bijbehorend karakter een handicap is :{ Was ik maar een jovele MBO'er met veel praktijkervaring door het BOL traject ;(
Ik herken het en je moet je eisen gaan bijstellen. Opzoek naar een adminstratieve baan ergens bij een organisatie. Ik zat op een gegeven moment bij eneco op een afdeling met 15 mensen met HBO/Universitaite opleidng die ook niks beters konden vinden. Zit nu alweer drie jaar ergens met een modaal inkomen en opzich is het prima. Ik ga er niet met tegenzin heen. De tijd dat je met een opleiding gelijk een topbaan krijgt ligt alweer ver achter ons.
  vrijdag 1 november 2013 @ 21:55:51 #252
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_132807478
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:50 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik zou ze gewoon lekker terugmailen en vragen waarom je cv niet aansluit, terwijl je wel door de voorselectie heen bent gekomen en CORE OK bent verklaard. Ze spreken elkaar nu tegen.
Mja ga 't bedrijf zelf maar eens emailen om naar mogelijkheden/opleidingen op basis van m'n cv te informeren, ik weet voor welk bedrijf deze vacature is. :)
Hallon!
pi_132807511
Dat is nog beter, dan kun je misschien Manpower ook nog eens een loer draaien! })
pi_132807557
quote:
Ik zou ze gewoon lekker terugmailen en vragen waarom je cv niet aansluit, terwijl je wel door de voorselectie heen bent gekomen en CORE OK bent verklaard. Ze spreken elkaar nu tegen.
Ja dit, behalve als de voorselectie een andere doelstelling heeft en daarmee los staat van de vacature, dan had Core je niet moet laten solliciteren bij Venlo. En sta je helaas terug bij af, met een Kandidaat is CORE OK stempel.

Hou vol!
  vrijdag 1 november 2013 @ 21:59:53 #255
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_132807645
Ja ik hou vol :) en ga nu ook gewoon proberen de bedrijven waar ik vacatures voor vind via de grote uitzendbureaus direct te benaderen. Google + telefoongids zijn toch geweldige middelen. })
Hallon!
pi_132807916
LOL, ik had online een functie gevonden bij een recruitment bureau, stond natuurlijk weer geen bedrijf bij, vage functie, maar ik voldeed wel aan het profiel, dus cv opgestuurd.. kreeg ik uitnodiging voor een intakegesprek per webcam (echt waardeloos vind ik zoiets, ik kom liever persoonlijk langs maar ok). Recruiter was superstreng, ze dacht na het gesprek dat ik niet heel veel kans maakte maar moest m'n cv in engels omzetten en tig dingen aanpassen.. toch maar gedaan.

Belden ze vandaag op dat ik op gesprek mag bij het bedrijf.. als 1 van de 4 mensen uit ikweetniethoeveel reacties :D. Volgens mij was de recruiter net zo verbaasd als ik :') _O- . Ik moet er nu nog om lachen.. wel een goede ego boost en ik ben blij met deze kans, is toch op z'n minst altijd weer een goede oefening natuurlijk ^O^.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 1 november 2013 @ 23:38:27 #257
269689 crew  Viv
pi_132811867
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:37 schreef Mishu het volgende:
Even iets heel anders: het gevoel is gewoon zo kut dat je de wereld in komt met je studie en je diploma, en dat echt werkelijkwaar NIEMAND op je zit te wachten, echt NIEMAND.
Daar zijn WO bachelordiploma's toch ook niet voor bedoeld? Ik dacht dat jij een (research)master ging doen en daarna promoveren. :Y
  zaterdag 2 november 2013 @ 07:43:15 #258
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_132816816
Ik heb te horen gekregen dat er een collega op het kdv over is, waardoor ze naar de bso gaat en ik dus de helft van mijn uren moet laten gaan.

CV gepimpt in PS, gesolliciteerd op een kunst/creatieve bso en dinsdag al een sollicitatiegesprek. O.o Moet meteen diploma's, ID-bewijs etc meenemen. Dat klinkt iig wel goed.
  zaterdag 2 november 2013 @ 07:46:29 #259
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_132816830
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:37 schreef Mishu het volgende:
Even iets heel anders: het gevoel is gewoon zo kut dat je de wereld in komt met je studie en je diploma, en dat echt werkelijkwaar NIEMAND op je zit te wachten, echt NIEMAND.

Ik begin steeds meer te voelen alsof mijn slimheid en bijbehorend karakter een handicap is :{ Was ik maar een jovele MBO'er met veel praktijkervaring door het BOL traject ;(
Ten eerste zijn MBO'ers met een BOL traject niet dom (wat je nu impliceert) en ten tweede krijgen jofele MBO'ers met veel praktijkervaring ook geen werk, omdat ze nu voor een schijntje een HBO'er voor hetzelfde werk kunnen krijgen.

P.s. gebruik anders even Chrome, die haalt de, door jouw slimheid over het hoofd geziene spelfouten, er voor je uit.
pi_132818622
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 07:46 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ten eerste zijn MBO'ers met een BOL traject niet dom (wat je nu impliceert) en ten tweede krijgen jofele MBO'ers met veel praktijkervaring ook geen werk, omdat ze nu voor een schijntje een HBO'er voor hetzelfde werk kunnen krijgen.

P.s. gebruik anders even Chrome, die haalt de, door jouw slimheid over het hoofd geziene spelfouten, er voor je uit.
Dit dus
pi_132820136
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:47 schreef alors het volgende:

[..]

Ik zie ook vaak vacatures waarin in perfecte beheersing van het Nederlands wordt geëist, en waar dan gewoon meerdere spelfouten in staan :')

Dat is inderdaad te triest voor woorden.

Ik heb langzamerhand de neiging om een brief op te stellen waarin ik een open sollicitatie doe voor een functie op de HR-afdeling, omdat uit de geplaatste vacatures blijkt dat er op die afdeling nog veel ruimte is voor verbetering.

Laatst kwam ik een vacature tegen waar men vroeg naar mensen die vloeiend de Vlaamse taal en Belgische taal spreken.
Ik kom héél veel in Vlaanderen en heb er ook familie wonen, maar ik heb nog nooit van het bestaan van die twee talen gehoord.
  zaterdag 2 november 2013 @ 13:01:24 #262
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132820683
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 23:38 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Daar zijn WO bachelordiploma's toch ook niet voor bedoeld? Ik dacht dat jij een (research)master ging doen en daarna promoveren. :Y
Ik dacht toch echt dat een simpel relevant baantje er nog wel in zat. Research master toch maar niet gedaan. Wegens geld ente veel moeite en de onzekerheid of ik het wel zal halen. Ik wil nu de bestuurlijke sector in.

Ben daar nu ook een stage maar voor aan het regelen...

Het is meer de domheid bij intercedenten die irriteert die niet weten wat een universitaire studie inhoudt en denken: geen praktijkcertificaten? Skip.
  Redactie Frontpage zaterdag 2 november 2013 @ 16:38:38 #263
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_132826191
Daar gaan we weer ... geen idee wat er gebeurd als mijn huidige (uitzend)contract afloopt. Vandaag 2 sollicitaties verstuurd naar volgens mij hele gave functies, ik ben blij dat ik gisteren meteen ben gaan zoeken :)
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_132842466
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:37 schreef Mishu het volgende:
Even iets heel anders: het gevoel is gewoon zo kut dat je de wereld in komt met je studie en je diploma, en dat echt werkelijkwaar NIEMAND op je zit te wachten, echt NIEMAND.

Ik begin steeds meer te voelen alsof mijn slimheid en bijbehorend karakter een handicap is :{ Was ik maar een jovele MBO'er met veel praktijkervaring door het BOL traject ;(
Ja jongen. Het leven is niet altijd eerlijk en je bent niet de enige die er zo over denkt.

Ik heb te doen met al die mensen die zo graag aan de slag willen aan gewoon aan de zijlijn staan terwijl anderen die helemaal niet willen alle ruimte (ROC MBO lui) krijgen om wel allerlei baantrajecten te volgen en waarvoor heel veel geld wordt vrijgemaakt elke keer.



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2013 00:11:59 ]
  zondag 3 november 2013 @ 00:16:27 #265
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_132842609
quote:
15s.gif Op zondag 3 november 2013 00:11 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ja jongen. Het leven is niet altijd eerlijk en je bent niet de enige die er zo over denkt.

Ik heb te doen met al die mensen die zo graag aan de slag willen aan gewoon aan de zijlijn staan terwijl anderen die helemaal niet willen alle ruimte (ROC MBO lui) krijgen om wel allerlei baantrajecten te volgen en waarvoor heel veel geld wordt vrijgemaakt elke keer.

Tsja is ook 'n beetje mijn situatie. Allemaal leuk & aardig die trainingen en werkcoach en blah blah blah maar ik stel gerichte vragen hoe ik VAPRO B kan halen, en hoe ik relevante werkervaring in de procesindustrie (chemisch) kan opdoen en er wordt mij keer op keer verteld dat er geen geld is om me om te scholen, dat ik in m'n eigen werkveld (logistiek die volledig overgenomen is door Polen, niks tegen die mensen verder) moet gaan zoeken. Ik word er een beetje moe van, ik vraag niet eens zo van "geef me geld!" nee ik vraag eigenlijk ondersteuning om 'n wat andere richting in te gaan die mij beter lijkt om in te werken.

...maar goed ik hou vol, weer wat nuttige tips binnengekregen de afgelopen dagen. :)
Hallon!
pi_132842814
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:37 schreef Mishu het volgende:
Even iets heel anders: het gevoel is gewoon zo kut dat je de wereld in komt met je studie en je diploma, en dat echt werkelijkwaar NIEMAND op je zit te wachten, echt NIEMAND.

Ik begin steeds meer te voelen alsof mijn slimheid en bijbehorend karakter een handicap is :{ Was ik maar een jovele MBO'er met veel praktijkervaring door het BOL traject ;(
Dit klinkt ook best wel herkenbaar, al heb ik er toch wel een aantal jaarcontracten uitgesleept in een paar jaar tijd. En dat bij verschillende werkgevers. Maar helaas moest ik ook steeds weer uit noodzaak weg. Bijv wegens te weinig uren of een reorganisatie. Mijn huidige heeft er ook weer eentje aangekondigd, al is nog niet duidelijk of ik weg moet.

Dat jezelf elke keer opnieuw moeten bewijzen breekt je pas echt op. Het komt wel voor dat werkgevers dan zeggen dat dat niet hoeft, maar er komt toch echt ook een beoordelingsmoment, waarbij bepaald wordt of ze met je verder willen.

Veel mensen hebben het ook over hun plek of werk als hun tweede thuis. Dat herken ik niet. Begrijp me niet verkeerd, ik vind mijn werk best leuk en zoek ook standaard naar manieren om mezelf te blijven ontwikkelen en m'n werk interessant te houden. Maar om een werkplek echt een thuis te kunnen noemen moet je er denk ik toch een paar jaar zitten. Dat gevoel van verbondenheid kan ik ook niet opbouwen door al dat gewissel, en waarom zou je je eigenlijk verbonden voelen als je er toch binnen 3 jaar weer uit moet? Dan loont het nog eerder om een dikke huid te ontwikkelen voor reorganisaties.
  zondag 3 november 2013 @ 07:28:01 #267
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_132845745
quote:
15s.gif Op zondag 3 november 2013 00:16 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Tsja is ook 'n beetje mijn situatie. Allemaal leuk & aardig die trainingen en werkcoach en blah blah blah maar ik stel gerichte vragen hoe ik VAPRO B kan halen, en hoe ik relevante werkervaring in de procesindustrie (chemisch) kan opdoen en er wordt mij keer op keer verteld dat er geen geld is om me om te scholen, dat ik in m'n eigen werkveld (logistiek die volledig overgenomen is door Polen, niks tegen die mensen verder) moet gaan zoeken. Ik word er een beetje moe van, ik vraag niet eens zo van "geef me geld!" nee ik vraag eigenlijk ondersteuning om 'n wat andere richting in te gaan die mij beter lijkt om in te werken.

...maar goed ik hou vol, weer wat nuttige tips binnengekregen de afgelopen dagen. :)
Vertel mij meer. Ik heb nog nooit een werktraject gekregen of wat dan ook. Het is eerder "Tabee! En zoek het maar fijn uit!"

Gelukkig ben ik heel jofel, en niet dom, dus ik kom er wel. *)
pi_132845987
quote:
15s.gif Op zondag 3 november 2013 00:16 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Tsja is ook 'n beetje mijn situatie. Allemaal leuk & aardig die trainingen en werkcoach en blah blah blah maar ik stel gerichte vragen hoe ik VAPRO B kan halen, en hoe ik relevante werkervaring in de procesindustrie (chemisch) kan opdoen en er wordt mij keer op keer verteld dat er geen geld is om me om te scholen, dat ik in m'n eigen werkveld (logistiek die volledig overgenomen is door Polen, niks tegen die mensen verder) moet gaan zoeken. Ik word er een beetje moe van, ik vraag niet eens zo van "geef me geld!" nee ik vraag eigenlijk ondersteuning om 'n wat andere richting in te gaan die mij beter lijkt om in te werken.

...maar goed ik hou vol, weer wat nuttige tips binnengekregen de afgelopen dagen. :)
Waar woon jij ergens?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_132846337
quote:
15s.gif Op zondag 3 november 2013 00:11 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ja jongen. Het leven is niet altijd eerlijk en je bent niet de enige die er zo over denkt.

Ik heb te doen met al die mensen die zo graag aan de slag willen aan gewoon aan de zijlijn staan terwijl anderen die helemaal niet willen alle ruimte (ROC MBO lui) krijgen om wel allerlei baantrajecten te volgen en waarvoor heel veel geld wordt vrijgemaakt elke keer.

Wat hebben jullie toch tegen MBO? Goed, nu zal er wel wat zijn verander sinds de tijd dat ik van de MBO kwam. Toen had je dat geneuzel van mbo 1 t/m 4 niet. Maar gewoon ouderwets 4 jaar en in mijn geval weg en waterbouw een pittige opleiding.
Ik heb nu eerder last van het omgekeerde. Ze willen tegenwoordig voor alles een hbo-er
pi_132846371
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 09:47 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Wat hebben jullie toch tegen MBO? Goed, nu zal er wel wat zijn verander sinds de tijd dat ik van de MBO kwam. Toen had je dat geneuzel van mbo 1 t/m 4 niet. Maar gewoon ouderwets 4 jaar en in mijn geval weg en waterbouw een pittige opleiding.
Ik heb nu eerder last van het omgekeerde. Ze willen tegenwoordig voor alles een hbo-er
Er zitten te veel overbodige pretopleidingen tussen (net als in het hbo en in iets mindere mate het wo) en vooral: een traject dat gemakkelijk in twee jaar kan worden afgewerkt wordt over vier jaar uitgesmeerd. Alles voor de centjes, en ondertussen zitten mbo-ers bij de Jan Linders achter de kassa en dat wordt dan een stage genoemd.

En ja, er zijn meer dan genoeg mbo-opleidingen die wél wat toevoegen en goed zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2013 09:53:14 ]
  zondag 3 november 2013 @ 10:03:13 #271
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_132846471
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2013 09:52 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Er zitten te veel overbodige pretopleidingen tussen (net als in het hbo en in iets mindere mate het wo) en vooral: een traject dat gemakkelijk in twee jaar kan worden afgewerkt wordt over vier jaar uitgesmeerd. Alles voor de centjes, en ondertussen zitten mbo-ers bij de Jan Linders achter de kassa en dat wordt dan een stage genoemd.

En ja, er zijn meer dan genoeg mbo-opleidingen die wél wat toevoegen en goed zijn.
Ja, maar jullie schilderen elke MBO'er af als een of andere kwijlende, werkschuwe idioot. In mijn jaar kwam de helft van de leerlingen (inc ik) van de HAVO af, en waren we allemaal meer (om even in recruitment taal te blijven) van de hands on mentaliteit en waren we wel klaar met alle theorie. Ik heb het MBO toen ook versneld gedaan (3 jaar ipv 4), maar ik zie de meerwaarde van MBO'ers zeker wel in. Die hebben gewoon veel meer praktijk ervaring, en zo is het ook bedoelt. MBO meer praktijk dan theorie, HBO praktijk en theorie een meer gelijkwaardig deel, en WO meer theorie dan praktijk. Zo is het werkniveau ook verdeelt.

Maar werktrajecten voor MBO'ers? Is dat een nieuw iets. Ik heb er nooit geen gehad, noch sollicitatiecursussen of trainingen. Ik heb gewoon hard gewerkt, zelf cursussen gedaan en van mijn werkgever gekregen en zo, ervaring en theorie uitgebreid. (En een HBO opleiding gedaan naast het werken)

Een caissière met een MBO opleiding snap ik ook niet zo goed, of dat je er HAVO/VWO voor moet hebben. Ik werkte op mijn 14de al als caissière en dat was niet bepaalt hogere wiskunde.

Maar goed, dit hele negatieve gedoe op MBO'ers snap ik niet zo goed, MBO'ers hebben het juist moeilijk door alle HBO'ers die beneden hun niveau gaan werken, om maar iets te doen te hebben. En dan denigrerend doen als MBO'ers hulp gaan krijgen, misschien hebben ze die cursussen juist daarom wel nodig.
pi_132846569
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 10:03 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ja, maar jullie schilderen elke MBO'er af als een of andere kwijlende, werkschuwe idioot.
Ik voel me niet aangesproken. Mbo-ers zijn nodig, en we zouden als samenleving een groter probleem hebben als er geen mbo-ers meer zouden zijn dan wanneer alle hbo's morgen zouden ontploffen, inclusief alle 'studenten'.

quote:
Een caissière met een MBO opleiding snap ik ook niet zo goed, of dat je er HAVO/VWO voor moet hebben. Ik werkte op mijn 14de al als caissière en dat was niet bepaalt hogere wiskunde.
Dat komt omdat er te veel mbo-ers zijn en te weinig stageplaatsen. Het gevolg is dat mbo-ers zeker in hun eerste jaren weinig relevante stage-ervaring op doen maar gewoon als gratis arbeidskrachten worden ingezet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2013 10:13:51 ]
pi_132846736
Een vraag die hier wel gesteld kan worden: wat is naar jullie ervaring gangbaar met betrekking tot reiskostenvergoeding, een vergoeding van de kortste of de snelste route?
pi_132846788
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2013 10:28 schreef Sloggi het volgende:
Een vraag die hier wel gesteld kan worden: wat is naar jullie ervaring gangbaar met betrekking tot reiskostenvergoeding, een vergoeding van de kortste of de snelste route?
Verschillend. Gemeentes zijn zeer slecht daarmee. Je krijgt een x bedrag per maand en dat is het. Detacheringsbureaus betalen elke km, ook woon-werk. En ik vul altijd de langste afstand volgens google maps in. En die worden over het algemeen netjes betaald, al rij ik in de praktijk minder km.
  zondag 3 november 2013 @ 10:42:23 #275
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132846914
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 10:03 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ja, maar jullie schilderen elke MBO'er af als een of andere kwijlende, werkschuwe idioot. In mijn jaar kwam de helft van de leerlingen (inc ik) van de HAVO af, en waren we allemaal meer (om even in recruitment taal te blijven) van de hands on mentaliteit en waren we wel klaar met alle theorie. Ik heb het MBO toen ook versneld gedaan (3 jaar ipv 4), maar ik zie de meerwaarde van MBO'ers zeker wel in. Die hebben gewoon veel meer praktijk ervaring, en zo is het ook bedoelt. MBO meer praktijk dan theorie, HBO praktijk en theorie een meer gelijkwaardig deel, en WO meer theorie dan praktijk. Zo is het werkniveau ook verdeelt.

Maar werktrajecten voor MBO'ers? Is dat een nieuw iets. Ik heb er nooit geen gehad, noch sollicitatiecursussen of trainingen. Ik heb gewoon hard gewerkt, zelf cursussen gedaan en van mijn werkgever gekregen en zo, ervaring en theorie uitgebreid. (En een HBO opleiding gedaan naast het werken)

Een caissière met een MBO opleiding snap ik ook niet zo goed, of dat je er HAVO/VWO voor moet hebben. Ik werkte op mijn 14de al als caissière en dat was niet bepaalt hogere wiskunde.

Maar goed, dit hele negatieve gedoe op MBO'ers snap ik niet zo goed, MBO'ers hebben het juist moeilijk door alle HBO'ers die beneden hun niveau gaan werken, om maar iets te doen te hebben. En dan denigrerend doen als MBO'ers hulp gaan krijgen, misschien hebben ze die cursussen juist daarom wel nodig.
Het zijn juist hele hardwerkende types, maar voor ons als hoger geschoolden voelt het soms oneerlijk dat wij na 6 jaar studie en hard werken opzij worden geschoven voor een mbo-er omdat zij natuurlijk door de opzet van hun studie veeel meer praktijkervaring op hebben kunnen doen :)

Ze hebben in feite een veel betere aansluiting op de arbeidsmarkt.
pi_132846993
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 10:03 schreef Silmarwen het volgende:

[..]


Maar goed, dit hele negatieve gedoe op MBO'ers snap ik niet zo goed, MBO'ers hebben het juist moeilijk door alle HBO'ers die beneden hun niveau gaan werken, om maar iets te doen te hebben. En dan denigrerend doen als MBO'ers hulp gaan krijgen, misschien hebben ze die cursussen juist daarom wel nodig.
Ik sta ook zeker niet negatief tegenover mbo'ers. Denk zelf de persoon die je quote ook niet, ik denk dat zij ze enigszins benijdt omdat er voor mbo'ers wel werk is en zij veel geïnvesteerd heeft in een hoge opleiding.

Wat ik wel jammer vind is dat er op het MBO te weinig rekening wordt gehouden met het banenperspectief. Pretstudies, maar ook nuttige studies zoals paravetrinair zitten zo vol dat ook zij nergens aan de bak komen en belanden in de administratie of zoals je zegt de kassa. Dat lijkt mij ook super deprimerend.
  zondag 3 november 2013 @ 10:50:09 #277
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_132847047
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 10:42 schreef Mishu het volgende:

[..]

Het zijn juist hele hardwerkende types, maar voor ons als hoger geschoolden voelt het soms oneerlijk dat wij na 6 jaar studie en hard werken opzij worden geschoven voor een mbo-er omdat zij natuurlijk door de opzet van hun studie veeel meer praktijkervaring op hebben kunnen doen :)

Ze hebben in feite een veel betere aansluiting op de arbeidsmarkt.
Dat is toch ook een keuze geweest voor je. Waarom je niet inzetten voor een studentenvereniging, internships scoren etc.

En het zijn hardwerkende types. :D Je houdt wel van je stereotypes hè? Ik betwijfel dat een MBO'er de banen van een WO'er HBO'er inpikt. Misschien HBO'er wel van een WO'er, maar ze gaan er echt geen MBO'er neerzetten. Eerder andersom.

En MBO'ers zijn nodig. Wow, bij Gods gratie mogen we putjesscheppen? Wat een walgelijke dooddoeners weer.

Zo heb je nu een studie Pedagogiek nodig als peuterspeelzaal leidster, en zeker een afgeronde HBO hebben voor assistent manager in de kinderopvang. Moet je binnenkort academisch geschoold zijn voor al het HAVO/VWO lesgeven en het liefst ook nog academisch geschoold zijn voor een baan als kleuterjuf, waar je vroeger niet eens een HBO voor hoefde te hebben.

Kortom, ik denk dat je het zwaarder inziet dan het is. Ik gok dat je niet aangenomen wordt door gebrek aan ervaring, maar dat ze daar dan een WO'er met ervaring neerzetten.

En ja, de arbeidsmarkt is schrijnend. Vooral voor 50+ en starters, maar voor alle niveaus, zeker net zo hard voor MBO'ers (behalve misschien de technische studies) En pretstudies, ja want vrijetijdsmanagement, Japans, klassieke talen en geschiedenis, politicologie, maatschappijleerdocent :+ (heb ik zelf gestudeerd) zijn echt nuttige studies die veel toevoegen aan de arbeidsmarkt.

Anyhoe, ik ga met mijn armzalige MBO diploma, dinsdag lekker een baan scoren, omdat het bedrijf waar ik werk, iedereen er uit aan het gooien is, die geen vast contract hebben, die overigens geen werk-naar-werk traject aangeboden krijgen en van het UWV krijg ik ook lekker een dikke vinger. Maar hey, ik heb wel veel werkervaring. *)
pi_132847151
Dramaqueen.
pi_132847187
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 10:33 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Verschillend. Gemeentes zijn zeer slecht daarmee. Je krijgt een x bedrag per maand en dat is het. Detacheringsbureaus betalen elke km, ook woon-werk. En ik vul altijd de langste afstand volgens google maps in. En die worden over het algemeen netjes betaald, al rij ik in de praktijk minder km.
Ik heb een baan aangeboden gekregen die slecht betaalt maar ze hebben wel een royale reiskostenvergoeding, ik weet dus alleen niet of ze de kortste of snelste route berekenen (of dat je zelf wat kunt doorgeven ;) ). Als het om de snelste route gaat compenseert het het karige loon enigszins omdat ik vrij zuinig rijd.
  zondag 3 november 2013 @ 10:56:48 #280
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_132847194
quote:
14s.gif Op zondag 3 november 2013 10:54 schreef Sloggi het volgende:
Dramaqueen.
:')

Ik dacht dat je met een HBO/WO studie, beter leerde beargumenteren joh.
pi_132847196
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 10:50 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Dat is toch ook een keuze geweest voor je. Waarom je niet inzetten voor een studentenvereniging, internships scoren etc.

En het zijn hardwerkende types. :D Je houdt wel van je stereotypes hè? Ik betwijfel dat een MBO'er de banen van een WO'er HBO'er inpikt. Misschien HBO'er wel van een WO'er, maar ze gaan er echt geen MBO'er neerzetten. Eerder andersom.

En MBO'ers zijn nodig. Wow, bij Gods gratie mogen we putjesscheppen? Wat een walgelijke dooddoeners weer.

Zo heb je nu een studie Pedagogiek nodig als peuterspeelzaal leidster, en zeker een afgeronde HBO hebben voor assistent manager in de kinderopvang. Moet je binnenkort academisch geschoold zijn voor al het HAVO/VWO lesgeven en het liefst ook nog academisch geschoold zijn voor een baan als kleuterjuf, waar je vroeger niet eens een HBO voor hoefde te hebben.

Kortom, ik denk dat je het zwaarder inziet dan het is. Ik gok dat je niet aangenomen wordt door gebrek aan ervaring, maar dat ze daar dan een WO'er met ervaring neerzetten.

En ja, de arbeidsmarkt is schrijnend. Vooral voor 50+ en starters, maar voor alle niveaus, zeker net zo hard voor MBO'ers (behalve misschien de technische studies) En pretstudies, ja want vrijetijdsmanagement, Japans, klassieke talen en geschiedenis, politicologie, maatschappijleerdocent :+ (heb ik zelf gestudeerd) zijn echt nuttige studies die veel toevoegen aan de arbeidsmarkt.

Anyhoe, ik ga met mijn armzalige MBO diploma, dinsdag lekker een baan scoren, omdat het bedrijf waar ik werk, iedereen er uit aan het gooien is, die geen vast contract hebben, die overigens geen werk-naar-werk traject aangeboden krijgen en van het UWV krijg ik ook lekker een dikke vinger. Maar hey, ik heb wel veel werkervaring. *)
Ik heb als MBO-er ook veel werkervaring. Maar dan hebben ze toch weer liever een hbo-er met minder ervaring. Maar het is dan wel een hbo-er. Moe word ik ervan.
  zondag 3 november 2013 @ 10:59:15 #282
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132847238
Ach, ik merk dat ik me sommige dingen gewoon persoonlijk begin aan te trekken. Altijd dat rennen voor de uitzendbureaus, over je grenzen heen gaan om hen te behagen, het gebrek aan waardering waardoor je eigenlijk constant meer in een zwart gat beland.

Ik heb het nog goed, ik heb tijdelijk werk tot en met december maar de stress van niet weten wat mijn toekomst is, is gewoon kut.
pi_132847246
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 10:47 schreef Markeerstift het volgende:

[..]

Ik sta ook zeker niet negatief tegenover mbo'ers. Denk zelf de persoon die je quote ook niet, ik denk dat zij ze enigszins benijdt omdat er voor mbo'ers wel werk is en zij veel geïnvesteerd heeft in een hoge opleiding.

Wat ik wel jammer vind is dat er op het MBO te weinig rekening wordt gehouden met het banenperspectief. Pretstudies, maar ook nuttige studies zoals paravetrinair zitten zo vol dat ook zij nergens aan de bak komen en belanden in de administratie of zoals je zegt de kassa. Dat lijkt mij ook super deprimerend.
Ik vraag me dan af welke hoge opleiding. Een beetje hbo-er in de werktuigbouw of civiele techniek is zo weer aan het werk.
  zondag 3 november 2013 @ 11:00:53 #284
123170 alors
zlata1234
pi_132847267
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 10:59 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Ik vraag me dan af welke hoge opleiding. Een beetje hbo-er in de werktuigbouw of civiele techniek is zo weer aan het werk.
Dat zijn dan ook zowat de enige opleidingen waarmee je snel een baan kunt vinden. De overige opleidingen dus. En dat zijn er nogal wat.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_132847275
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 10:56 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

:')

Ik dacht dat je met een HBO/WO studie, beter leerde beargumenteren joh.
Dat jij alles persoonlijk opvat kan ik ook weinig aan doen hè. Ik geef aan dat mbo-ers de smeerolie van onze maatschappij gaan en jij trekt het meteen in het negatieve door de aanname (the mother of all fuckups, in goed Nederlands) te doen dat ik dat negatief bedoel.

O ja, en je hebt tegenwoordig overal hbo of hoger voor nodig omdat 1) zoals je zelf aan aangeeft de arbeidsmarkt ruk is en er keuze te over is voor werkgevers en 2) het niveau van ons onderwijs schrijnend is en 'hoger opgeleid' zijn al lang geen garantie meer is voor enig denkvermogen.
  zondag 3 november 2013 @ 11:02:09 #286
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132847298
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 11:00 schreef alors het volgende:

[..]

Dat zijn dat ook zowat de enige opleidingen waarmee je snel een baan kunt vinden. De overige opleidingen dus. En dat zijn er nogal wat.
Het frustrerende is dat je echt wel wat kan met de andere opleidingen, er is alleen geen ruimte voor die kennis en kunde want: bezuinigen, bezuinigen, bezuinigen!
  zondag 3 november 2013 @ 11:04:33 #287
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_132847335
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 10:56 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Ik heb als MBO-er ook veel werkervaring. Maar dan hebben ze toch weer liever een hbo-er met minder ervaring. Maar het is dan wel een hbo-er. Moe word ik ervan.
Ja dat kom ik ook veel tegen. Maar ik heb mijn CV drastisch aangepast en over een andere boeg gegooid door photoshop eens aan te zwengelen. Ik werk in de kinderopvang, waar de werkeloosheid heel hoog is. Op 1 vacature komen dan ook enorm veel sollicitanten af gestormd. Ik kreeg constant de "Vanwege het overweldigende aantal reacties hebben wij een selectie moeten maken." terug. Ik werd er echt zo wanhopig van, dat ik het besloot om over een andere boeg te gooien.

Ik heb dinsdag gebeld, eerst gevraagd of de vacature openstond. Dat was waarschijnlijk niet zo (intern gevuld) maar ze zou mij terugbellen. Dat deed ze niet, dus woensdag weer bellen en voicemail achtergelaten dat ik zeer geïnteresseerd was en CV gestuurd. Donderdag ochtend belde P&O mij terug, om te vertellen over andere interne vacatures en of ik daar in geïnteresseerd was. En nu mag ik dan eindelijk op gesprek, en als ik eenmaal op gesprek mag, komt het meestal wel goed (slechts een keer gehad dat ze terug belde dat ik het niet geworden was, maar ik had zelf ook de baan niet aangenomen omdat ik absoluut geen klik voelde met de collega.)

En ik vind MBO'ers zijn ook nodig, een enorme dooddoener, omdat WO'ers net zo hard nodig zijn en HBO'ers ook. Iedereen heeft zijn plek in de maatschappij, ongeacht welk IQ of leervermogen je hebt of wat je talenten ook zijn.

Behalve managers misschien. Die zuigen.
  zondag 3 november 2013 @ 11:09:22 #288
2738 Knut
Loyal Dog
pi_132847420
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 11:04 schreef Silmarwen het volgende:
Behalve managers misschien. Die zuigen.
Alleen als het heel lief gevraagd wordt... Daarbij ben ik geeneens een MBOer en heb ik alleen mijn MAVO ;)
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
  zondag 3 november 2013 @ 11:09:53 #289
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_132847430
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 11:09 schreef Knut het volgende:

[..]

Alleen als het heel lief gevraagd wordt... Daarbij ben ik geeneens een MBOer en heb ik alleen mijn MAVO ;)
Ach Mavisten, die zijn ook nodig schat.
pi_132847450
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 11:09 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ach Mavisten, die zijn ook nodig schat.
Nee hoor, want die kunnen (nog) niks.
  zondag 3 november 2013 @ 11:11:07 #291
2738 Knut
Loyal Dog
pi_132847460
quote:
6s.gif Op zondag 3 november 2013 11:10 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Nee hoor, want die kunnen (nog) niks.
Werkervaring. Veel belangrijker dan dat stomme gestudeer.
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
pi_132847471
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 11:04 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ja dat kom ik ook veel tegen. Maar ik heb mijn CV drastisch aangepast en over een andere boeg gegooid door photoshop eens aan te zwengelen. Ik werk in de kinderopvang, waar de werkeloosheid heel hoog is. Op 1 vacature komen dan ook enorm veel sollicitanten af gestormd. Ik kreeg constant de "Vanwege het overweldigende aantal reacties hebben wij een selectie moeten maken." terug. Ik werd er echt zo wanhopig van, dat ik het besloot om over een andere boeg te gooien.

Ik heb dinsdag gebeld, eerst gevraagd of de vacature openstond. Dat was waarschijnlijk niet zo (intern gevuld) maar ze zou mij terugbellen. Dat deed ze niet, dus woensdag weer bellen en voicemail achtergelaten dat ik zeer geïnteresseerd was en CV gestuurd. Donderdag ochtend belde P&O mij terug, om te vertellen over andere interne vacatures en of ik daar in geïnteresseerd was. En nu mag ik dan eindelijk op gesprek, en als ik eenmaal op gesprek mag, komt het meestal wel goed (slechts een keer gehad dat ze terug belde dat ik het niet geworden was, maar ik had zelf ook de baan niet aangenomen omdat ik absoluut geen klik voelde met de collega.)

En ik vind MBO'ers zijn ook nodig, een enorme dooddoener, omdat WO'ers net zo hard nodig zijn en HBO'ers ook. Iedereen heeft zijn plek in de maatschappij, ongeacht welk IQ of leervermogen je hebt of wat je talenten ook zijn.

Behalve managers misschien. Die zuigen.
Ik ben de laatste 2 maanden 2 keer op gesprek geweest bij een bedrijf zelf ( dus niet via een uitzend of detacheringsbureau ). Bij allebei de gesprekken werd aangegeven dat ze totaal 3 kandidaten hadden uitgenodigd en ik de enige MBO-er was. Maar ze vonden mijn cv en motivatiebrief wel erg interessant. Maar uiteindelijk hebben ze toch voor een hbo-er gekozen want blablabla. Afgelopen week weer 2 gesprekken gehad bij bedrijven, goed voorbereid en het ging goed. Alleen zit je wel constant te denken, wat als er een hbo-er bijzit. Heel vervelend allemaal. Maar goed deze week weer een gesprek ( gesprekken zat, nu nog een keer goed nieuws ) en krijg van de andere 2 gesprekken iets te horen. Wordt weer een weekje in spanning zitten.
  zondag 3 november 2013 @ 11:12:09 #293
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_132847481
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 11:11 schreef Knut het volgende:

[..]

Werkervaring. Veel belangrijker dan dat stomme gestudeer.
Nou eigenlijk vind ik dat je bij de Praxis moet gaan werken lul. Je pikt zo een baan in van een arme WO'er die keihard hogere informatica heeft gestudeerd, maar niet kan programmeren en helemaal geen ervaring heeft. Dat is toch vet zielug. :(
pi_132847485
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 11:11 schreef Knut het volgende:

[..]

Werkervaring. Veel belangrijker dan dat stomme gestudeer.
Dat klopt, maar dan hebben ze dus wat geleerd. En dan kunnen ze mogelijk wel iets dat wat toevoegt aan de arbeidsmarkt.
pi_132847515
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 11:11 schreef Knut het volgende:

[..]

Werkervaring. Veel belangrijker dan dat stomme gestudeer.
ja, alleen als je nu van school komt met alleen mavo heb je toch een klein probleem.
  zondag 3 november 2013 @ 11:14:45 #296
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_132847542
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 11:13 schreef zweefbij het volgende:

[..]

ja, alleen als je nu van school komt met alleen mavo heb je toch een klein probleem.
Niet overal. Vooral in de IT kun je nog wel redelijk ergens komen met talent, en ik gok ook wel met grafisch design als je erg goed bent.

Maar verder, neen.
  zondag 3 november 2013 @ 11:16:45 #297
164283 Luco
Buongiorno!
pi_132847586
Wat ben ik blij met mijn studiekeuze als ik al deze verhalen zo lees :o
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
  zondag 3 november 2013 @ 11:21:36 #298
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132847673
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 11:16 schreef Luco het volgende:
Wat ben ik blij met mijn studiekeuze als ik al deze verhalen zo lees :o
Ik zou aan de andere kant ook weer met geen mogelijkheid in de techniek willen werken. Ik zou doodongelukkig worden en het past niet bij mijn kwaliteiten.

Ik merk hier ook dat constante vergelijken van studies, werkervaring, nevenfuncties :'). Je bent letterlijk in een koemarkt beland als werkzoekende.

Dan krijg je van die boordevolle CVs met stage hier, buitenlandervaringkje daar :') Sinds wanneer wordt je beloond voor een vakantie?

[ Bericht 25% gewijzigd door Mishu op 03-11-2013 11:26:38 ]
  zondag 3 november 2013 @ 11:28:02 #299
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_132847817
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 07:28 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Vertel mij meer. Ik heb nog nooit een werktraject gekregen of wat dan ook. Het is eerder "Tabee! En zoek het maar fijn uit!"

Gelukkig ben ik heel jofel, en niet dom, dus ik kom er wel. *)
Gewoon bijstandsuitkering aan gaan vragen, succes. :p (maar zoals blijkt krijg je dan eigenlijk ook geen begeleiding, misschien moet je ook net doen alsof je geen Nederlands verstaat)
Hallon!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 3 november 2013 @ 11:28:03 #300
269689 crew  Viv
pi_132847818
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 11:02 schreef Mishu het volgende:
Het frustrerende is dat je echt wel wat kan met de andere opleidingen, er is alleen geen ruimte voor die kennis en kunde want: bezuinigen, bezuinigen, bezuinigen!
Dat is niets nieuws, in feite kies je bewust voor een onzeker bestaan als je sociologie of iets dergelijks wil studeren. Het zijn interessante vakgebieden, maar de toegevoegde waarde voor een werkgever is lastig aan te tonen.
pi_132847823
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 11:21 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik zou aan de andere kant ook weer met geen mogelijkheid in de techniek willen werken. Ik zou doodongelukkig worden en het past niet bij mijn kwaliteiten.

Ik merk hier ook dat constante vergelijken van studies, werkervaring, nevenfuncties :'). Je bent letterlijk in een koemarkt beland als werkzoekende.

Dan krijg je van die boordevolle CVs met stage hier, buitenlandervaringkje daar :') Sinds wanneer wordt je beloond voor een vakantie?
Je moet jezelf onderscheiden van anderen, en flink wat reiservaring kan wel een aanwijzing zijn voor een wat bredere blik op het leven. Zelfs zo'n hippe backpackreis in Australië waarbij je veel zuipt en van hostel naar hostel rent kan dan een voordeel zijn :').
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')