jup. Werkt prima hier.quote:Op maandag 14 oktober 2013 21:37 schreef Atmosphere82 het volgende:
Heeft er hier iemand al zijn of haar verlofuren kunnen inzien via de site van PostNL? Ik moet die brief die we een aantal weken geleden kregen er nog eens bij pakken om te zien hoe het ook weer moest...
Ach komt wel goed als zij verhuisd s zal t rustiger worden.(toch fascinerend hoe de buurman ren relatie kreeg met de bovenbuurvrouw, en er vervolgens een kind kwam. Ze had er al 2 van 14 en 9. Maar zij nu echt groter mort gaan wonen. Maar hij voorlopig bij zijn moeder blijft, deze is al oud.)quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 05:02 schreef dud0r het volgende:
Mogguh.
Ging het gisteren een heel stuk beter met de verkoudheid, hoest ik me vandaag weer kapot.
@gridjuh,dat is zeer vervelend. Misschien helpt het als je om 03.30 herrie gaat maken. Dan krijgen ze door dat je daadwerkelijk eruit moest.
Klantenservice.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 06:36 schreef Adnap het volgende:
Nog maar even mijn vraag : waar kan ik terecht met een klacht over een postbezorger. De persoon in kwestie heeft in de hele straat de post verkeerd bezorgd (en niet voor het eerst) en nu is er dus gewoon verjaardagspost weg. Alle post is minimaal 1 adres te laat bezorgd (dus op 3 ipv 1) maar bij meerdere ook meer adressen. (bijv de post van nr 13 lag bij nr 23, das een compleet ander blok)
Ik krijg nog steeds iedere keer "pagina niet gevonden". Het maakt ook niet uit of ik Internet explorer of Firefox gebruik.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup. Werkt prima hier.
Je kunt het op intranet vinden onder personele zaken -> Vakantie en verlof. Daar ergens moet het staan.
even aankaarten bij je TC. Hij zou er werk van moeten makenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 09:02 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik krijg nog steeds iedere keer "pagina niet gevonden". Het maakt ook niet uit of ik Internet explorer of Firefox gebruik.
Bellen naar: 088 86 86 868quote:Nog maar even mijn vraag : waar kan ik terecht met een klacht over een postbezorger. De persoon in kwestie heeft in de hele straat de post verkeerd bezorgd (en niet voor het eerst) en nu is er dus gewoon verjaardagspost weg. Alle post is minimaal 1 adres te laat bezorgd (dus op 3 ipv 1) maar bij meerdere ook meer adressen. (bijv de post van nr 13 lag bij nr 23, das een compleet ander blok)
Hier viel het niet mee met de post, in elk geval niet in kilo's. Oa een dikke Linda met bijlage, en alweer een boekje van H&M voor bijna elk adres.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:32 schreef dud0r het volgende:
Redelijk wat HAH hier maar qua post viel het enorm mee.
Yep hier ook zo. Stomme H&M! Ook behoorlijk wat dingen gewoon kapot (vooral grotere enveloppen) omdat het gewoon niet droog te houden isquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier viel het niet mee met de post, in elk geval niet in kilo's. Oa een dikke Linda met bijlage, en alweer een boekje van H&M voor bijna elk adres.
En dan zwijg ik nog maar over het noodweer. Ik zweer je, als er morgen weer een of andere ouwe graftak bij mij komt klagen dat d'r post nat was, dan gaan er hele rare dingen gebeuren.
er blijven altijd mensen die op ons neerkijken, en vinden dat alles volgens het boekje moet(droog)quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier viel het niet mee met de post, in elk geval niet in kilo's. Oa een dikke Linda met bijlage, en alweer een boekje van H&M voor bijna elk adres.
En dan zwijg ik nog maar over het noodweer. Ik zweer je, als er morgen weer een of andere ouwe graftak bij mij komt klagen dat d'r post nat was, dan gaan er hele rare dingen gebeuren. Laat ik het er op houden dat ze vanaf dat moment niet meer zal vergeten wat de uitdrukking "going postal" betekent.
Lijkt me ook zeer vervelend gridjuh! Ik haat het zelf heel erg dat sommige mensen altijd zo veel moeten klussen (iets anders, maar ook lawaaierig).quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 05:02 schreef dud0r het volgende:
Mogguh.
Ging het gisteren een heel stuk beter met de verkoudheid, hoest ik me vandaag weer kapot.
@gridjuh,dat is zeer vervelend. Misschien helpt het als je om 03.30 herrie gaat maken. Dan krijgen ze door dat je daadwerkelijk eruit moest.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:24 schreef gridjuh het volgende:
http://m.omroepbrabant.nl(...)mgeving+Vlijmen.aspx
Bovenstaande mag dan opgaan voor postbodes, zeker niet voor alle postbezorgers. Ik zie er geregeld rondlopen die nergens aan te herkennen zijn, hooguit aan de fietstassen. Maar tenzij ze net op hun fiets zitten, zegt dat nog niks. Sterker nog: Er loopt er hier 1 rond die gebruikt de tassen van z'n krantenwijk.quote:"Herbert Brinkman, woordvoerder van PostNL, zegt dat het bedrijf zich niet direct zorgen maakt om de diefstal. "De outfit van een postbode bestaat nooit uit alleen een pet. Postbodes zijn herkenbaar aan een jas of tas, een pet is extra."
niet aan storen en je eigen gang gaan. Dat is het allerbeste.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:23 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Lijkt me ook zeer vervelend gridjuh! Ik haat het zelf heel erg dat sommige mensen altijd zo veel moeten klussen (iets anders, maar ook lawaaierig).
@Kramerica-Industries: dat is erg irritant. Afgelopen zaterdag was er in mijn wijk weer voor de zoveelste keer een vent buiten die standaard de woorden: 'Nou eh, die blauwe enveloppen hè, die mag je houwen hoor, daar heb ik helemaal niets mee, neem maar weer mee terug!' bezigt. Ook zegt hij dit altijd als hij helemaal geen brieven van de Belastingdienst krijgt. En dan in een kast van een huis wonen met drie auto's voor de deur. Rare dikke yup (of eigenlijk al te oud daarvoor maar goed)!
Hij kan ook nooit eens 'goedemorgen' zeggen ofzo, hij klaagt alleen maar. Ik zeg ook al weken niets meer terug, hij zoekt het maar uit.
welkomquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:08 schreef Parafernalia het volgende:
Nieuw hier in dit topicSinds een jaar werkzaam bij Post NL.
Ik ken de Tilburgse postbezorger die brieven achterhield een klein beetje. Was even lachen met collega's enzo.."oh was hij dat?" Enzo.
Nu check ik net m'n brievenbus, en blijk ikzelf ook slachtofferHoewel de envelop over een of ander pensioenfonds wel gewoon is nageleverd.
Mogguh.quote:
2 nachten amper geslapenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 04:57 schreef dud0r het volgende:
[..]
Mogguh.
Jij voelt je ook al zo geweldig?
snuggere reactie's staan er weer onderquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:24 schreef gridjuh het volgende:
Vooral deze vind ik leuk:quote:Op woensdag 16 oktober 2013 07:22 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
snuggere reactie's staan er weer onder
Serieus?quote:...Heb jij ooit als eens klachten gelezen over bv. Sandd of andere bestellers.......
Dan zijn echt mensen die zien wat ze willen zien..quote:Op woensdag 16 oktober 2013 09:03 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Vooral deze vind ik leuk:
[..]
Serieus?
Gelukkig was het ook geen Sandd bezorger die twee ton verduisterdequote:Op woensdag 16 oktober 2013 09:03 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Vooral deze vind ik leuk:
[..]
Serieus?
bij ups heerst ook aardig strak regime(echt usa)gekloot willen ze niet binnen het bedrijf.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 16:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Nou, de lokale pakkettenchauffeur weet zeker niet wat "alleen huisadres" betekent. Een aangetekend pakket wat voor mij is bestemd wordt gewoon bij de buurman afgegeven, Gelukkig is de buurman een prima kerel, maar eigenlijk vind ik het niet kunnen.
Heb zelfs al eens meegemaakt (andere chauffeur) dat hij zelf (de chauffeur dus) een onleesbaar krabbeltje had gezet en het pakket (bij BCC bestelde combimagnetron twv ¤ 300) gewoon in het portiek had neergezet.
Maar goed, hoe hard PostNL pakkertservice ook mag falen, het is niets vergeleken bij de concurrentie. Over wat ik allemaal met Selektvracht, DPD en GLS heb meegemaakt, zou ik een boek kunnen schrijven. Eigenlijk is de enige concurrent op pakketgebied waar ik goede ervaringen mee heb, UPS. Zelfs DHL, die toch wel een goede naam heeft, heeft mij al veel ergernis, en honderden euro's schade bezorgd.
kon je die niet terugsturen ?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 16:19 schreef MissionPhailed het volgende:
Vandaag een belangrijk poststuk "van bewindvoerder aan saniet" door een brievenbus gedouwd. Hond des huizes kwam brullend aangestoven en scheurde het papierwerk in een mum van tijd aan stukken.
Verder nog een Oost-Europese vrouw die met deur open en in een weinig verhullende nachtjurk aan het stofzuigen was. Toen ze me zag aanlopen zei ze 'sorry'. Maar mevrouw, excuses zijn écht niet nodig hoor. Integendeel ... !
Weleens een pakketbezorger gehad die mij niet snel genoeg vond. Ik was toen ziek en deed niet snel genoeg de deur open....was een reserve insulinepomp....kost volgens mij 2500 euro ofzo....had hij voor de deur weggezetin de flatquote:Op woensdag 16 oktober 2013 16:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Nou, de lokale pakkettenchauffeur weet zeker niet wat "alleen huisadres" betekent. Een aangetekend pakket wat voor mij is bestemd wordt gewoon bij de buurman afgegeven, Gelukkig is de buurman een prima kerel, maar eigenlijk vind ik het niet kunnen.
Heb zelfs al eens meegemaakt (andere chauffeur) dat hij zelf (de chauffeur dus) een onleesbaar krabbeltje had gezet en het pakket (bij BCC bestelde combimagnetron twv ¤ 300) gewoon in het portiek had neergezet.
Maar goed, hoe hard PostNL pakkertservice ook mag falen, het is niets vergeleken bij de concurrentie. Over wat ik allemaal met Selektvracht, DPD en GLS heb meegemaakt, zou ik een boek kunnen schrijven. Eigenlijk is de enige concurrent op pakketgebied waar ik goede ervaringen mee heb, UPS. Zelfs DHL, die toch wel een goede naam heeft, heeft mij al veel ergernis, en honderden euro's schade bezorgd.
Als jij minder hoest laat mij het weten :-)quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:44 schreef dud0r het volgende:
En daarom laat ik al m'n pakketten op de zaak afleveren. Altijd iemand aanwezig en ze geven het alleen aan mij of de mensen in de goba kamer.
Helaas heeft niet iedereen die luxe.
Vanmiddag toch maar bij de dokter geweest. Ook die vond 4,5 week te lang voor een verkoudheid. Holtes zitten allemaal verstopt maar gelukkig geen ontsteking. Heb nu codeïne gekregen om 's nachts het hoesten tegen te gaan zodat ik in ieder geval normaal kan slapen.
Mocht er geen verbetering komen krijg ik een antibiotica kuur![]()
Ach nog 1 dag werken en dan anderhalve week vrij.
Beterschap!quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:39 schreef superkimmi het volgende:
zoo ff flinke buikgriep gekrgen vannacht. Wel 8x overgegeven denk ik, ook toen er niks meer zat. Net diarree remmende middelen en braak remmende middelen gehaald.. ff mn openingen afsluiten.
werken wordt m niet, maar ha 'geluk' dat de meest vriendelijke tc beschikbaar was, die begreep t helemaal
Altijd wel grappig hoe die hoeveelheden kunnen verschillen per plaats, hier was het echt superdruk.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:22 schreef KatrienDuck het volgende:
Superkimmi, jij ook beterschap!
Hoeveelheid post viel erg mee voor een donderdag!
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:39 schreef superkimmi het volgende:
zoo ff flinke buikgriep gekrgen vannacht. Wel 8x overgegeven denk ik, ook toen er niks meer zat. Net diarree remmende middelen en braak remmende middelen gehaald.. ff mn openingen afsluiten.
werken wordt m niet, maar ha 'geluk' dat de meest vriendelijke tc beschikbaar was, die begreep t helemaal
Jaren terug ook eens gehad dat ik een slepende darminfectie had. In eerste instantie gewoon naar het werk gegaan (heb wel vaker dat diarree na één keertje goed leeg lopen over is) maar ik zat daar met koorts en binnen anderhalf uur drie kwartier op de plee gezeten en was zo slap als een vaatdoek. Ging 'm dus niet worden en dat was ook voor iedereen duidelijk, behalve blijkbaar voor mijn TC. Toen ik zei dat ik me ziek meldde ging hij vervelend doen en insinueren dat ik wel de dag van tevoren teveel gedronken zou hebben en dat ik maar moest blijvenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:10 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Beterschap!
En fijn dat je een tc had die je begreep :-)
( een van mij dacht dat ik met een buikgriep wel kon sorteren)
Hm, ik vind het meestal best relaxed/ontspannen hoor. De dagen met meer dan 2 soorten huis aan huis iets minder, maar zo,n daldag of een donderdag, dat is altijd wel prima te doen, evenals dinsdagen/zaterdagen met niet al te veel folders.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:33 schreef lololo het volgende:
Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik ervaar op een paar zeldzame dagen per jaar als het heel rustig is, het weer mooi is (droog, niet te warm of te koud) en er geen zeurende klanten/collega's/leidinggevenden zijn het bezorgen van post absoluut niet als ontspanning.
quote:Bezorger Sandd dumpt post in Merkelbeek
Een postbezorger van een distributeur die werkt voor Sandd is ontslagen, omdat hij meerdere malen post voor adressen in Merkelbeek in de natuur had gedumpt.
Merkelbeek
door Nick Bruls
Zeker drie keer in de afgelopen drie weken is post voor Merkelbeek gedumpt aangetroffen. woensdag vonden medewerkers van wegenbouwbedrijf De Haan in de Merkelbeekse Geerstraat twee plastic zakken met onder meer brieven van de Belastingdienst.
„Eerder vonden we al post voor Merkelbeek in de Haagstraat en in de Schinveldse bossen”, vertelt Herman de Haan, de eigenaar van het wegenbouwbedrijf. „We hebben na de vondst meteen PostNL gebeld, maar het bleek om post van het concurrerende postbezorgingsbedrijf Sandd te gaan.”
„Het gaat hier om een bezorger die voor een distributeur van ons werkt, maar we zijn wel verantwoordelijk voor de kwaliteit”, zegt een woordvoerster van Sandd, het Apeldoornse bedrijf dat sinds 1999 zakelijke post bezorgt in heel Nederland.
„De persoon in kwestie is inmiddels ontslagen. Op 11 oktober is een nieuwe bezorger begonnen in het gebied. De ontslagen medewerker dumpt echter nog steeds oude post. Dat is uitermate vervelend. We besteden veel aandacht aan de sollicitatieprocedure, maar blijkbaar kunnen we dit soort incidenten niet uitsluiten. Als iemand post vindt en dat meldt bij Sandd, halen we de stukken op en bezorgen we ze alsnog.”
Het gaat goed bij de concurrentquote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En het is weer bingo!
[..]
Het wordt ook steeds gekker!quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:24 schreef gridjuh het volgende:
Precies! Ik negeer die dikke gewoon voortaan!quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet aan storen en je eigen gang gaan. Dat is het allerbeste.
Jaja, dat laatste heb ik ook eens jaren terug meegemaakt!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 16:19 schreef MissionPhailed het volgende:
Vandaag een belangrijk poststuk "van bewindvoerder aan saniet" door een brievenbus gedouwd. Hond des huizes kwam brullend aangestoven en scheurde het papierwerk in een mum van tijd aan stukken.
Verder nog een Oost-Europese vrouw die met deur open en in een weinig verhullende nachtjurk aan het stofzuigen was. Toen ze me zag aanlopen zei ze 'sorry'. Maar mevrouw, excuses zijn écht niet nodig hoor. Integendeel ... !
Dat is echt belachelijk!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:22 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Weleens een pakketbezorger gehad die mij niet snel genoeg vond. Ik was toen ziek en deed niet snel genoeg de deur open....was een reserve insulinepomp....kost volgens mij 2500 euro ofzo....had hij voor de deur weggezetin de flat
En vorige week eentje die t ppakket bij buren had bezorgd, maar geen briefje in de bus....Postnl klantenservice weet dan ook niets te vertellen, voorheen kon je zien waar hij afgeleverd was
Inderdaad, hetzelfde!quote:Op donderdag 17 oktober 2013 06:19 schreef KatrienDuck het volgende:
Goedemorgen!
Gridjuh en dud0r, van harte beterschap!
Ook beterschap gewenst! Ik denk dat ik wel weet wie je bedoelt!quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:39 schreef superkimmi het volgende:
Veel plezier!quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:00 schreef dud0r het volgende:
[..]
Het gaat goed bij de concurrent![]()
Ik ga afsluiten. Mag ook wel vanaf 06.00 toch?
En dan ga ik weekend houden tot maandag over een week
Hadden ze die bij jullie nog niet aangepast dan? Want de tijden zijn hier op daldagen al ongeveer de helft/40% van wat er op een piekdag voor staat, dus als er dan nog eens de helft af zou moeten gaat dat natuurlijk nooit lukken.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 10:38 schreef gridjuh het volgende:
Ja hier willen ze op woe en vrijdag de tijden halveren
Ja dat ws al maar nu willen ze er nog wat tijd afhalenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:31 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hadden ze die bij jullie nog niet aangepast dan? Want de tijden zijn hier op daldagen al ongeveer de helft/40% van wat er op een piekdag voor staat, dus als er dan nog eens de helft af zou moeten gaat dat natuurlijk nooit lukken.
die tijden zijn op daldagen vaak wel te halen, tenzij er een mailing doorheen gedrukt wordt, dan wordt het een ander verhaal.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:31 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hadden ze die bij jullie nog niet aangepast dan? Want de tijden zijn hier op daldagen al ongeveer de helft/40% van wat er op een piekdag voor staat, dus als er dan nog eens de helft af zou moeten gaat dat natuurlijk nooit lukken.
Inderdaad, maar niet als er van die huidige tijden nog eens 50% afgaat, waar gridjuh het over had.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die tijden zijn op daldagen vaak wel te halen, tenzij er een mailing doorheen gedrukt wordt, dan wordt het een ander verhaal.
Waarschijnlijk word er nu al gekeken naar volgend jaar, waar er nog minder komt op de daldagen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:36 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Inderdaad, maar niet als er van die huidige tijden nog eens 50% afgaat, waar gridjuh het over had.
ongetwijfeld, maar 50% eraf lijkt me niet erg realistisch, voor sommige wijken staat nu nog maar 25 minuten, de kans dat je zo'n wijk dan ineens in 12 minuten doet lijkt me toch niet erg groot. En dan zijn er natuurlijk nog de hele uitgestrekte wijken, waarbij je puur aan de lange afstanden al veel tijd kwijt bentquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:50 schreef dud0r het volgende:
[..]
Waarschijnlijk word er nu al gekeken naar volgend jaar, waar er nog minder komt op de daldagen.
dan ga je het niet meer halen. Heb wel eens gehad dat ik voor een wijkje 24 minuten voor een daldag kreeg, terwijl je op een piekdag er ruim 2 uur over doet. Het lukte net niet in die tijd, maar in wijk 2 stond de tijd ruimer, waardoor ik het wel kon compenseren, ondanks dat daar een stuk meer post voor was.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:36 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Inderdaad, maar niet als er van die huidige tijden nog eens 50% afgaat, waar gridjuh het over had.
Klinkt goed! Hier hopelijk ook dan morgenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 09:59 schreef KatrienDuck het volgende:
Mogguh!
Wij kregen gisteravond een mailtje van de TC dat we zaterdag een kwartier later beginnen wegens een laag postvolume!
Ik kon het toen gewoon aan de teamcoach geven en die heeft het opgestuurd.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 14:20 schreef Styg het volgende:
Ik heb mijn VOG thuis gestuurd gekregen van de gemeente, kan in dit ook afgeven bij Postnl of moet ik het opsturen? Ik namelijk het adres niet vinden waar het heen moet (personeels zaken?
Of moet het naar HR operations Utrecht (Antnr 53025)?
Ik nu al niet, want stiekem zijn ze nog steeds zomertijden aan het hanteren hier, over diefstal gesproken. Voor de kilometers die ik tussen de adressen fiets maakt het niet (of minder) uit of ik 1 of 2 poststukken te bezorgen heb, of minder af moet stappen. Als ze er hier nog meer gaan korten ga ik zeggen: doe het maar eens voor. En dan cross ik nog over de trottoirs of mijn leven ervan af hangt, anders is het helemaal niet meer te doen. Het gekke is: op piekdagen maakt het weinig uit of ik nou twee of vier tassen heb.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:45 schreef Herfstblad het volgende:
Als ze hier 50% eraf gaan halen op daldagen, dan red ik het niet.
kunnen ze de aanstaande oostblokkers voor inzetten,een normaal denkend mens gaat er niet meer aan de gang,zonde van je dag/tijd/inspanningquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:03 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ongetwijfeld, maar 50% eraf lijkt me niet erg realistisch, voor sommige wijken staat nu nog maar 25 minuten, de kans dat je zo'n wijk dan ineens in 12 minuten doet lijkt me toch niet erg groot. En dan zijn er natuurlijk nog de hele uitgestrekte wijken, waarbij je puur aan de lange afstanden al veel tijd kwijt bent
Hoe het precies gaat worden geen idee....misschien is het wel iets minder dam de helft wat er af gaat....quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:07 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
kunnen ze de aanstaande oostblokkers voor inzetten,een normaal denkend mens gaat er niet meer aan de gang,zonde van je dag/tijd/inspanning
zoiets hebben ze bij ons al gedaan. Op daldagen zijn er minder dan de helft van het aantal voorbereiders op piekdagen en in de uitvoering zijn veel wijken samengevoegdquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:09 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Hoe het precies gaat worden geen idee....misschien is het wel iets minder dam de helft wat er af gaat....
Maar ze gaan ook lopen combineren ivm de uren
we gaan straks echt naar het systeem ,geld meebrengen om te mogen werken,quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zoiets hebben ze bij ons al gedaan. Op daldagen zijn er minder dan de helft van het aantal voorbereiders op piekdagen en in de uitvoering zijn veel wijken samengevoegd
heb lekker lang op twee oren gelegenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 06:20 schreef KatrienDuck het volgende:
Goedemorgen! Allemaal nog op 1 oor?
Jij hebt hele lange oren?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
heb lekker lang op twee oren gelegen
Yep... pisding! Had er steeds meerdere te pakken, de AH viel er tussen uit en die zooi ging vaak maar moeizaam in de busquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:52 schreef Dale__Cooper het volgende:
die HAH was echt een zooitje vandaag. Alle C1000-blaadjes zaten er weer eens schots en scheef in. Ook voor het eerst een McDonalds-foldertje erbij, altijd vervelend die zeer dunne dingen op A4-formaat.
Die folders waren een ramp, en in veel gevallen zaten die Mc-Donalds dingen helemaal over elkaar heen gevouwen. Dus het was gigantisch priegelen en pielen om elke keer 1 setje van de stapel af te pellen. Hierdoor (had een hele grote flattenwijk) toch nog best wel lang bezig geweest, ondanks dat het qua post redelijk meeviel.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:45 schreef Herfstblad het volgende:
Dat McDonaldsding was inderdaad irritant. RotdingEn ik heb ook heel wat bonusfolders lopen rapen, omdat ze er tussenuit gleden.
die dingen waren niet echt een succesvolle beslissing,veel dubbel ook, of 3/4 tegelijkquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:52 schreef Dale__Cooper het volgende:
die HAH was echt een zooitje vandaag. Alle C1000-blaadjes zaten er weer eens schots en scheef in. Ook voor het eerst een McDonalds-foldertje erbij, altijd vervelend die zeer dunne dingen op A4-formaat.
mazzel dat wij de C1000 niet meer in alle wijken hebben en wel de Poiesz, zodat het wat makkelijker ging, maar de postbode die hier aan de slag was had er desondanks veel moeite mee.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die folders waren een ramp, en in veel gevallen zaten die Mc-Donalds dingen helemaal over elkaar heen gevouwen. Dus het was gigantisch priegelen en pielen om elke keer 1 setje van de stapel af te pellen. Hierdoor (had een hele grote flattenwijk) toch nog best wel lang bezig geweest, ondanks dat het qua post redelijk meeviel.
Klotefolder ja. Zeker tien procent van die dingen was ook kapot omdat het bindbandje erdoorheen gesneden was.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:52 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ook voor het eerst een McDonalds-foldertje erbij, altijd vervelend die zeer dunne dingen op A4-formaat.
Ja, iedereen hoestquote:Op zondag 20 oktober 2013 09:00 schreef Deezertje het volgende:
Terug van vakantie! Heb ik behalve de regen, vervelende HAH, en krappere tijden nog wat gemist?
En zaterdag leek even een ramp te worden.. Een van de twee HSM's die we hebben staan ging kapot/in storing, moesten alles verder met 1 machine doen.. Veel wachten en veel wijken met 2/3 man afmaken, maar waren toch nog om 10:40 klaar..quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 14:21 schreef Timmos het volgende:
[..]
Klinkt goed! Hier hopelijk ook dan morgen.. Mag zaterdag iig lekker om 07:30 beginnen ipv 06:15 ivm mijn rug
je contract loopt af?quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:35 schreef Timmos het volgende:
[..]
En zaterdag leek even een ramp te worden.. Een van de twee HSM's die we hebben staan ging kapot/in storing, moesten alles verder met 1 machine doen.. Veel wachten en veel wijken met 2/3 man afmaken, maar waren toch nog om 10:40 klaar..
Weet iemand trouwens hoe het met verlofuren zit? Heb nog 7 weken aan verlof staan en moet er december wellicht 3 maanden uit.. Neem ik die uren mee als ik daarna weer terugkom of?
Ja maar heb mijn 3 contracten gehad dus dan er even 3 maanden uit.. Of ik nog terug mag dat is altijd maar afwachten maar we hebben er nu al tekort dus.. Maar dan neem ik ze gewoon mee?quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je contract loopt af?
Dan zul je die uren uitbetaald gaan krijgen, tenzij je toch verlenging krijgt, dan blijven ze staan
Oftewel: over een paar maanden krijgen bewoners de post pas na het avondeten als er een slimme bezorger meteen de post van Sandd (aanlevering eind van de middag) er tussen sorteert bij de reeds gesorteerd aangeleverde PostNL post van die dag.quote:Een aantal collega`s en ik werken inmiddels ook bij Sandd. Overleg gehad met teamleider en die heeft het nagevraagd en het mocht. Mits je de zaken strikt gescheiden houdt en niet met de concurrent over de concurrent praat, logisch toch. Een van mijn collega`s had ook aangegeven dat in haar contract ook de bepaling stond dat dat niet mocht, had er over gemaild en kreeg te horen dat die bepalingen nog moeten worden geschrapt.
Maar je mag bij de concurrent aan de slag.
En krijg je dat niet betaald dan? Zo niet, dan is dat echt schandalig!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:51 schreef gridjuh het volgende:
Heeft bij mij toch geen nut om een extra wijk te geven....ga nu al minimaal 2,5 uur per week over mijn contracturen.....
Wat een ellende!quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 09:27 schreef superkimmi het volgende:
Kan nog steeds niet werken. Hou nauwelijks eten binnen. Gelukkig hoef ik donderdag pad weer, dan zal t toch wel over zijn!
Ik krijg de overuren altijd betaald gelukkig...die 2,5 uur per week is exclusief hah dusquote:Op zondag 20 oktober 2013 18:32 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
En krijg je dat niet betaald dan? Zo niet, dan is dat echt schandalig!
[..]
Wat een ellende!![]()
Afgelopen zaterdag had ik eens geen last met die dikkerd. Hij was eens niet zo bijdehand, hij zei zelfs 'nou bedankt'! Ik merk dat hij zich wat normaler kan gedragen als hij alleen is maar in een groepje (met andere buren ofzo) moet hij zich altijd als het mannetje gedragen.
Als je over een gemiddelde van drie maanden boven je contract werkt kan je claimen.quote:Op zondag 20 oktober 2013 18:17 schreef Deezertje het volgende:
Hoe werkt in godsnaam de nieuwe vakantiekaart? Probeer te kijken of ze het verlof goed hebben afgeschreven, alleen heel het overzicht is leeg! Zelfs verlof van een paar maanden terug staat er niet in...
En salarisstrookje staat weer online (nog geen papieren strook gehad).
https://mijnpostnl.mijnpo(...)mincontracturen.aspx
Ik werk al jaren twee uur meer per week boven mijn contracturen als zaterdagbesteller. Kan ik gewoon TC aanspreken en vragen om contractsverhoging? Zal vast met het smoesje komen dan in toekomst juist veel minder post is en je dan minder uren draait, dus beter zo kunt laten nuHeb nu vast contract en lijkt me dat ze in deze tijd alles doen om niet meer uren hoeven te betalen.
Op intranet een reactie:
[..]
Oftewel: over een paar maanden krijgen bewoners de post pas na het avondeten als er een slimme bezorger meteen de post van Sandd (aanlevering eind van de middag) er tussen sorteert bij de reeds gesorteerd aangeleverde PostNL post van die dag.
Je neemt ze niet mee, die worden gewoon uitbetaald.quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:54 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ja maar heb mijn 3 contracten gehad dus dan er even 3 maanden uit.. Of ik nog terug mag dat is altijd maar afwachten maar we hebben er nu al tekort dus.. Maar dan neem ik ze gewoon mee?
Drie jaarcontracten? Want bij PostNL mag je zeven opeenvolgende contracten hebben of drie jaar in dienst zijn voordat je er uit moet.quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:54 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ja maar heb mijn 3 contracten gehad dus dan er even 3 maanden uit.. Of ik nog terug mag dat is altijd maar afwachten maar we hebben er nu al tekort dus.. Maar dan neem ik ze gewoon mee?
Dan zullen het wel 3 jaarcontracten geweest zijn, gok ik.quote:Op maandag 21 oktober 2013 09:04 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Drie jaarcontracten? Want bij PostNL mag je zeven opeenvolgende contracten hebben of drie jaar in dienst zijn voordat je er uit moet.
2x 3 maanden en 1x 1 jaar contract.. 2 verschillende soorten geloof ik..quote:Op maandag 21 oktober 2013 09:04 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Drie jaarcontracten? Want bij PostNL mag je zeven opeenvolgende contracten hebben of drie jaar in dienst zijn voordat je er uit moet.
Hoezo is het dan geen flex contract? Ik heb ook een flexcontract met nu een contract voor een jaar.quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:01 schreef dud0r het volgende:
7 contracten is alleen met flex contracten. Aangezien hij een jaar heeft gehad is het geen flex contract geweest. Wat je nog wel kan vragen is of ze het open willen breken en de einddatum verplaatsen. Soms kan /doen ze dat.
Ik heb altijd flexcontracten gehad bij collectie en het autobedrijf. Hiervan was er ook eentje voor een jaar. bij. Ik dacht na mijn vierde contract ook dat ik recht had op een vast contract, maar bij het juridisch loket hebben ze mij nadrukkelijk gewezen op die zeven contracten die in de CAO staan.quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:14 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hoezo is het dan geen flex contract? Ik heb ook een flexcontract met nu een contract voor een jaar.
Nee, er staat alleen dat het minimaal 3 maanden moet zijn en dat je maximaal 7 contracten mag krijgen, waarbij het totaal niet langer is dan 3 jaar. Ze mogen dus ook best 3 jaarcontracten geven.quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:35 schreef dud0r het volgende:
Ik dacht gelezen te hebben dat flex contracten maar voor maximaal 3 maanden mochten. Maar dat zal dan wel anders liggen.
Dat staat in 1 van de bijlagen bij deze cao http://www.abvakabofnv.nl(...)postnl-2012-2013.pdf staat onder het punt postnl flexmodelquote:Op maandag 21 oktober 2013 12:01 schreef Timmos het volgende:
Iemand enig idee waar in CAO dat precies staat?
En dat ben ik absoluut nog niet..quote:Op maandag 21 oktober 2013 13:56 schreef gelestipjes het volgende:
Dat uurloon is in ieder geval wel apart, want volgens mij is die 9,20 per uur alleen voor mensen van 23 jaar en ouder
Ah duidelijk! Dan klopt dat in ieder geval wel. Bedankt!quote:Op maandag 21 oktober 2013 14:04 schreef gelestipjes het volgende:
Die parttime factor is niet het aantal uren, maar een percentage, bij postnl is een fulltime week 37 uur, jij werkt 6 uur per week dus dat wordt dan 6:37 x100% -= 16,2 ongeveer.
De arbeidsduur is het gemiddeld aantal uren dat een werknemer per maand werkt.
Oh, oké ik dacht al...quote:Op zondag 20 oktober 2013 18:59 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ik krijg de overuren altijd betaald gelukkig...die 2,5 uur per week is exclusief hah dus
Ben überhaupt benieuwd of ik volgend jaar vast contract krijg...quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:20 schreef KatrienDuck het volgende:
Bij ons gaat nu de nieuwe WTR in. Dat betekent, mijn 9 contracturen werken en betaald krijgen en meer niet. Ben je dan nog niet klaar met voorbereiden, dan heb je pech en werk je in je eigen tijd.De normtijden staan zo strak, dat zelfs de hele ouwe rotten dat nog niet kunnen halen.
De norm is toch "gewoon" 277 stuks per uur? En als het goed is is de normtijd iedere dag anders dan, afhankelijk van hoeveel post er is. Volgens mijn teamcoach halen de meeste mensen bij ons de norm wel. Maar als je de tijd niet haalt kunnen ze niet zomaar bepalen dat ze die niet uitbetalen. Dat moet je eerst zien op te lossen met je teamcoach en als je er samen niet uitkomt moet je zo'n oranje kaart invullen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:20 schreef KatrienDuck het volgende:
Bij ons gaat nu de nieuwe WTR in. Dat betekent, mijn 9 contracturen werken en betaald krijgen en meer niet. Ben je dan nog niet klaar met voorbereiden, dan heb je pech en werk je in je eigen tijd.De normtijden staan zo strak, dat zelfs de hele ouwe rotten dat nog niet kunnen halen.
Wat de dorpsbewoners willen zal denk ik niet echt belangrijk zijn voor postnl. Maar als postbezorger heb je volgens mij nog wel gewoon een goede kans op een vast contract, aangezien ze ook gewoon een bepaald percentage wijken met postbezorgers moeten bezetten. Weet niet hoe vaak je je hebt ziekgemeld de afgelopen jaren, want dat kan inderdaad nog wel meespelen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:33 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ben überhaupt benieuwd of ik volgend jaar vast contract krijg...
Heb wel voordeel niemand vind get een leuke wijk....is erg groot....en de dorpsbewoners willen mij niet kwijt (geruchten van petitie als ik weg moet, vond ik wel lief)
Nadeel mijn rotpees
Postbodes zitten natuurlijk wel meer in de gevarenzone, maar ze mogen maar 1 ontslagronde per jaar doen dus ze moeten ook nog wel wijken overhouden voor postbodes, zodat die nog in de buurt van hun uren kunnen komen. Maar volgens mij houden ze wel het liefst wijken vrij in de plaats waar de voorbereiding ook plaatsvindt..quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:20 schreef V__L_N het volgende:
Ik dacht dat postbezorgers (mits niet lastig en niet vaak ziek) zo iso wel redelijk veilig zaten?
Hier gaat in ieder geval het verhaal dat vooral mensen binnen en postbodes in de gevarenzone zitten.
Moet zeggen dat die geruchten me wel steeds nerveus maken. Krijg nu iemand mee om in te werken op mijn wijk. Voor als ik ziek ben of op vakantie ofzo...Maar misschien werk ik straks wel iemand in voor als me contract afloopt... Lastig hoor.
Ik ben een jaar of 3 gegleden ziek geweest was precies de week voor 5 december....wilde na 2 dagen gewoon weer werken....nee ik morst thuis goed uitzieken, want ik mocht daarna niet ziek worden.....quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 04:36 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Postbodes zitten natuurlijk wel meer in de gevarenzone, maar ze mogen maar 1 ontslagronde per jaar doen dus ze moeten ook nog wel wijken overhouden voor postbodes, zodat die nog in de buurt van hun uren kunnen komen. Maar volgens mij houden ze wel het liefst wijken vrij in de plaats waar de voorbereiding ook plaatsvindt..
Bovendien zegt de teamcoach hier al geregeld dat we straks toegaan naar voorbereiden op ma/wo/vr en dan bezorgen op didoza. Dus dan zullen er ook minder postbezorgers nodig zijn denk ik. En ik weet niet hoe het in andere plaatsen zit, maar hier is het momenteel niet echt moeilijk om aan nieuwe mensen te komen, dat merk je ook wel, eerst kregen alle postbezorgers eigenlijk wel een vast contract, vaak al na 1 tijdelijk contract, nu kijken ze veel meer naar of een bezorger niet ziek was, wel erg flexibel is en nooit extra tijd doorgeeft voor een wijk.
Volgens onze TC is de norm 7 min. per blauwe kist. Dus als je een wijk doet met 3 blauwe kisten post, dan moet je die wijk in 21 min. ingegooid en gezet hebben.quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:15 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
De norm is toch "gewoon" 277 stuks per uur? En als het goed is is de normtijd iedere dag anders dan, afhankelijk van hoeveel post er is. Volgens mijn teamcoach halen de meeste mensen bij ons de norm wel. Maar als je de tijd niet haalt kunnen ze niet zomaar bepalen dat ze die niet uitbetalen. Dat moet je eerst zien op te lossen met je teamcoach en als je er samen niet uitkomt moet je zo'n oranje kaart invullen.
Morgen, al heb ik betere gehad. Een eeuwigheid op het kranten-depot moeten wachten,quote:
Als hier in Hengelo zou zijn, dan zou je wel eens gelijk kunnen hebben.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:20 schreef V__L_N het volgende:
Ik dacht dat postbezorgers (mits niet lastig en niet vaak ziek) zo iso wel redelijk veilig zaten?
Hier gaat in ieder geval het verhaal dat vooral mensen binnen en postbodes in de gevarenzone zitten.
Moet zeggen dat die geruchten me wel steeds nerveus maken. Krijg nu iemand mee om in te werken op mijn wijk. Voor als ik ziek ben of op vakantie ofzo...Maar misschien werk ik straks wel iemand in voor als me contract afloopt... Lastig hoor.
Daar geloof ik niets van, want dan moeten we weer 6 dagen in de week werken, en daar wilden ze juist van af. Als de dinsdagwijken al op maandag klaargemaakt moeten worden, dan zouden de sorteercentra dus op zondag moeten draaien. En dat willen ze juist per 1 januari afschaffen, en dat zou een flinke besparing opleveren.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 04:36 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Bovendien zegt de teamcoach hier al geregeld dat we straks toegaan naar voorbereiden op ma/wo/vr en dan bezorgen op didoza.
Dan lult je TC uit zijn nek. De norm is gebaseerd op een aantal stuks per uur, niet op een aantal blauwe bakken. Want dan hangt het er nog al vanaf wat er in die blauwe bak zit. Stembiljetten? Kampioenen? Pakjes van bol.com? Als er veel dunne zooi in zo'n blauwe bak zit red je 7 minuten nooit, maar als er veel pakjes in zitten, makkelijk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 06:23 schreef KatrienDuck het volgende:
Goedemorgen!
[..]
Volgens onze TC is de norm 7 min. per blauwe kist. Dus als je een wijk doet met 3 blauwe kisten post, dan moet je die wijk in 21 min. ingegooid en gezet hebben.
als dat zo is dan heb ik nog wel een wijkje voor een manager om een keer te sorteren. Ben je in totaal zo 75 minuten zoet mee, dus neem die norm niet te serieus, want 7 minuten per blauwe bak is veel te scherp.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 06:23 schreef KatrienDuck het volgende:
Goedemorgen!
[..]
Volgens onze TC is de norm 7 min. per blauwe kist. Dus als je een wijk doet met 3 blauwe kisten post, dan moet je die wijk in 21 min. ingegooid en gezet hebben.
Je kunt natuurlijk sowieso geen tijd verbinden aan een blauwe kist, de ene keer zitten er immers voornamelijk pakjes in en de andere keer allemaal superdun spul wat ook nog eens allemaal aan elkaar plakt. En volgens mij is die 277 pr uur gewoon een landelijke norm.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 06:23 schreef KatrienDuck het volgende:
Goedemorgen!
[..]
Ze kunnen die sortering toch ook gewoon op maandag doen? Je hoeft dan immers niet persé meer 's morgens voor te bereiden als het toch pas de volgende dag wordt weggebracht. Goed, ik kan me er ook nog niet veel bij voorstellen, maar zowel de teamcoaches als de vestigingsmanager als iemand van het OC hadden het erover dat er een grote kans is dat dat wel de toekomst is. In 2015 gaan ze natuurlijk met die nieuwe sorteermachines werken, waardoor er ook nog weer veel minder met de hand tussen gezet hoeft te worden, dus het kost qua voorbereiding veel minder tijd.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 08:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Daar geloof ik niets van, want dan moeten we weer 6 dagen in de week werken, en daar wilden ze juist van af. Als de dinsdagwijken al op maandag klaargemaakt moeten worden, dan zouden de sorteercentra dus op zondag moeten draaien. En dat willen ze juist per 1 januari afschaffen, en dat zou een flinke besparing opleveren.
Bovendien zou veel post dan nog een dag vertragen, want een op maandag geposte brief komt dan pas op woensdag aan.
Het klinkt een beetje als het oude CVL-idee, daar werkten ze ongeveer zo (althans met de 48-uurs post), en de 24 uurs post werd er dan op de dag zelf dus bijgedaan. Maar dat werd zo'n drama, dat zullen ze wel niet meer gaan proberen..........
Op 21ste overgemaakt dan is t er de 22ste......moet het morgen echt hebben anders krijg ik mijn steunzolen nietquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 11:29 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ik ook niet, maar het is toch meestal zo rond de 22ste? Zal morgen of zo vast wel komen dan
Het zal er in de loop van vandaag of morgenvroeg ook vast wel opstaan. Maar kun je het anders niet even van iemand lenen en zeggen dat ze het een dag later terug krijgen?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 11:33 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Op 21ste overgemaakt dan is t er de 22ste......moet het morgen echt hebben anders krijg ik mijn steunzolen niet
Je krijgt je contracturen van oktober en de meeruren die je in september hebt gedraaidquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:00 schreef Styg het volgende:
Ik heb het vandaag binnen gehad (ING).
nog een vraagje
Het is de eerste keer dat ik uitbetaald krijg via postnl zelf, maar ik snap het digitale loonstrookje niet helemaal. Je krijgt van de vorige maand uitbetaald of ook de maand waar je in zit? Het bovenste stuk lijkt het normaal weer te geven, maar eronder staat herrekend vanaf september (dus 2x soortgelijk kopje met salaris).
Ik heb onder officieel contract bij postnl in september 3/4 maand gewerkt en in oktober tot heden. Zou het bovenste gedeelte dan oktober zijn en onderste september? (maar dan heb ik niet echt veel gekregen, en als het alleen september is dan is het weer relatief veel)
Nee helaasquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 11:35 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Het zal er in de loop van vandaag of morgenvroeg ook vast wel opstaan. Maar kun je het anders niet even van iemand lenen en zeggen dat ze het een dag later terug krijgen?
Hangt denk ik ook van het gebied af. Hier moeten er voor het eind van 2013 iets van 35 wijken richting de WNK (sociale werkvoorziening) dus wordt er tegenwoordig heel streng gekeken bij het eventueel verlengen van een contract (en dan vooral naar ziekteverzuim en/of klachten). Anderzijds zie ik bij ons mensen die voor KNJ 2012 waren aangenomen nog steeds rondlopen (wel mensen die allemaal de zaterdag als standaard werkdag hebben). Maar het niet verlengen van contracten is op sommige depots hier dus een heikel puntje.quote:Ik dacht dat postbezorgers (mits niet lastig en niet vaak ziek) zo iso wel redelijk veilig zaten?
Ik heb het over de sorteercentra, niet over de VBL's.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 11:17 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ze kunnen die sortering toch ook gewoon op maandag doen? Je hoeft dan immers niet persé meer 's morgens voor te bereiden als het toch pas de volgende dag wordt weggebracht. Goed, ik kan me er ook nog niet veel bij voorstellen, maar zowel de teamcoaches als de vestigingsmanager als iemand van het OC hadden het erover dat er een grote kans is dat dat wel de toekomst is. In 2015 gaan ze natuurlijk met die nieuwe sorteermachines werken, waardoor er ook nog weer veel minder met de hand tussen gezet hoeft te worden, dus het kost qua voorbereiding veel minder tijd.
mooi he,de gewone pb zit werkeloos thuis, en het werk wordt doorgeschoven naar gesubsidieerdequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:07 schreef allweather het volgende:
[..]
Hangt denk ik ook van het gebied af. Hier moeten er voor het eind van 2013 iets van 35 wijken richting de WNK (sociale werkvoorziening) dus wordt er tegenwoordig heel streng gekeken bij het eventueel verlengen van een contract (en dan vooral naar ziekteverzuim en/of klachten). Anderzijds zie ik bij ons mensen die voor KNJ 2012 waren aangenomen nog steeds rondlopen (wel mensen die allemaal de zaterdag als standaard werkdag hebben). Maar het niet verlengen van contracten is op sommige depots hier dus een heikel puntje.
het ergste was die abnamro shitquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:12 schreef Herfstblad het volgende:
Zware dinsdag hier met 5 folders. Post viel mee. Wel Libelles en Plus Magazines die normaal op donderdag meegaan.
Niet gezien, geloof ik. Maar heb er ook niet opgelet. Vond vooral de folders heel vervelend vanwege wisselende formaten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:13 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
het ergste was die abnamro shit
die waren aardig aan het gewicht als je er een paar honderd hebtquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:14 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Niet gezien, geloof ik. Maar heb er ook niet opgelet. Vond vooral de folders heel vervelend vanwege wisselende formaten.
Daarnaast nog voor bijna alle bewoners van' een Hahn-gids, gelukkig niet die hele dikke, maar alles bij elkaar toch wel bijna donderdag-zwaar (vond mijn fiets ook)quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:12 schreef Herfstblad het volgende:
Zware dinsdag hier met 5 folders. Post viel mee. Wel Libelles en Plus Magazines die normaal op donderdag meegaan.
Als ik dit soort zaken lees probeer ik altijd NIET laaiend te worden, maar het lukt me gewoon niet...quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:20 schreef KatrienDuck het volgende:
Ik ook.quote:
En die was?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:12 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
mooi he,de gewone pb zit werkeloos thuis, en het werk wordt doorgeschoven naar gesubsidieerde
krachten,we zijn bijna bij m'n beroemde stelling beland.
Die staan hier voor zaterdag op de planning.. en drie keer raden wie er dan weer moet werkenquote:
Service punt is niet hetzelfde als een postagentschap. Postagentschap kan je ook terecht voor overschrijven van kenteken ed. Maar raar dat ze willen dat je daar je pakketjes gaat afleveren die niet in de oranje bus passen. squote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:28 schreef VixenFromHell het volgende:
Vraagje.. zo'n postnl service punt (zoals in supermarkten etc), is dat wat ze (oa) bedoelen met postagentschap?
We moeten nu de pakjes die niet in de oranje bus kunnen daar heen gaan brengen.... meh
Wat betreft de folders ben ik hier gelukkig dit keer net ontkomen aan die klotebladen vd service apotheekdie krengen op tijdschrift formaat
Ja we legden ze altijd op het depot maar dat mag niet meer. Maar ik vraag me af of ze dan echt een postagentschap bedoelen, want op zo'n servicepunt kun je ook allerlei pakjes inleveren..quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:57 schreef dud0r het volgende:
[..]
Service punt is niet hetzelfde als een postagentschap. Postagentschap kan je ook terecht voor overschrijven van kenteken ed. Maar raar dat ze willen dat je daar je pakketjes gaat afleveren die niet in de oranje bus passen. s
Hoe kun je het verschil zien, dan?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:57 schreef dud0r het volgende:
[..]
Service punt is niet hetzelfde als een postagentschap. Postagentschap kan je ook terecht voor overschrijven van kenteken ed. Maar raar dat ze willen dat je daar je pakketjes gaat afleveren die niet in de oranje bus passen. s
Online. En volgens mij staat het ook aangegeven bij de ingang. Vroeger was het zo dat bij een postagentschap je ook bankzaken kon regelen. Maar sinds de splitsing erdoor is dat volgens mij niet meer standaard het geval.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hoe kun je het verschil zien, dan?
Jep, dus heb het in kleinere rondjes gedaan.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:27 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
die waren aardig aan het gewicht als je er een paar honderd hebt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik zou er werk van maken als ik jou wasquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:45 schreef ophaling10 het volgende:
vandaag nog belastingbrieven(6 stuks) in struiken gevonden van onze gewaardeerde concurrent,
zag die gast afgelopen zaterdag al rondlopen,ze waren toen ook ""bezorgd""(waren opgedroogd van regen van het weekend)
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:41 schreef Deezertje het volgende:
Ik controleer al mijn medewerkers op Facebook, Twitter, hyves etcSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
Hoe lager opgeleid, hoe beter. Anders gaan ze maar kritische vragen stellen, ipv klakkeloos, zonder nadenken, alle instructies uit de Groene Toren opvolgen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:14 schreef ophaling10 het volgende:
Met Mavo kun je ook nog vbgmanager worden,zie ik net in de verweg
beroerde bij de post is dat ze alles tesamen optellen,overwerk loont niet echt alles betaal je dubbel,quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Flink veel extra uren gedraaid in september (45 ongeveer), dus ik dacht deze maand even goed te kunnen cashen. Heb ik godverdorie netto maar 150 euro meer dan anders (de brutobedragen zijn wel conform de verwachting). Hoe kan er van een brutoloon van ruim 11 euro, netto nog geen 3,50 overblijven?
Het verbaasde mij ook. Ik weet dat wanneer je extra werkt iedere euro belast wordt (ongeveer 35%), maar dit is wel bizar. Of heb ik deze maand ineens zoveel verdiend dat ik in het toptarief val?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:41 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
beroerde bij de post is dat ze alles tesamen optellen,overwerk loont niet echt alles betaal je dubbel,
je kan er beter vt voor krijgen,en dan in die eventuele vt iets voor jezelf gaan doen.
je hebt ongeveer 69% aan bel. en premie's afgedragen,dat lijkt me teveel
Wat een aso's toch!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:03 schreef gridjuh het volgende:
*zoekt ducktape en behang*
Irritatie ten top nu.....
Vuilnis buiten zetten om 11 uur....op je dooie gemak, terwijl hard pratend tegen oude tante. Tien is mijn vriend gelopen.
Doe dat vuilnis aub morgen weggezet, jullie maken ontzettend veel herrie in het trappenhuis. Wij moeten er om half 4 uit!!!!
Rust, nu nog
Zal ik om half 4 mijn vuilnis gaan buiten zetten met veel lawaai
Ik zou het niet weten....quote:Op woensdag 23 oktober 2013 07:29 schreef helena22 het volgende:
hallo even een aantal vraagjes over het werk als postbezorger. Hoeveel mag een postzak wegen. bij hoeveel tassen mag je extra bijlaadtijd schrijven. Ik rijd nu op een dinsdag met drie volle postzakken en twee zakken HAH op mijn fiets zonder dat ik bijlaadtijd mag schrijven. bijna 70 kilo. laat van je horen
Het maximum gewicht weet ik niet meer maar dat wordt toch nooit gecontroleerd. Dat is wel ergens op de site van de bvpp te vinden.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 07:29 schreef helena22 het volgende:
hallo even een aantal vraagjes over het werk als postbezorger. Hoeveel mag een postzak wegen. bij hoeveel tassen mag je extra bijlaadtijd schrijven. Ik rijd nu op een dinsdag met drie volle postzakken en twee zakken HAH op mijn fiets zonder dat ik bijlaadtijd mag schrijven. bijna 70 kilo. laat van je horen
Een volle tas mag meen ik 20 kg wegen, en je wordt geacht 2 tassen in 1x mee te nemen. Dus bij 3 tot 4 tassen mag je 1x extra bijlaadtijd schrijven, bij 5 tot 6 2x, etc.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 07:29 schreef helena22 het volgende:
Als je loonbelasting betaalt dan staat dit in het bovenste blok, ergens onder salaris en salaris extra uren en eventuele toeslagen die je krijgt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:34 schreef helena22 het volgende:
dat is me helemaal duidelijk, super. Had ik nog een vraag ik kan nergens op mijn salarisstrook terugvinden of wij loonbelasting betalen, weet jij hoe dat zit? gr
Karretje krijg je hier alleen als je een handicap hebtquote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:55 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Het maximum gewicht weet ik niet meer maar dat wordt toch nooit gecontroleerd. Dat is wel ergens op de site van de bvpp te vinden.
En laadtijd mag je toch gewoon schrijven als je de post niet op fatsoenlijke wijze in één keer mee kan nemen?
Anders kun je ook vragen om zo'n karretje voor achter je fiets
Handicap krijg je vanzelf wel met die zware tassenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:15 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Karretje krijg je hier alleen als je een handicap hebt
Hihiquote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:12 schreef posje het volgende:
[..]
Handicap krijg je vanzelf wel met die zware tassen
Ik heb het niet over een rollator hoorquote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:15 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Karretje krijg je hier alleen als je een handicap hebt
quote:Postbezorging Nieuw-Zeeland naar 3 dagen in de week
De Nieuw-Zeelandse overheid heeft woensdag ingestemd met het voorstel de post vanaf 2015 nog maar drie dagen per week te laten bezorgen in stedelijke gebieden. Op het platteland zou postbezorging vijf dagen per week zijn gegarandeerd.
De post wordt nu in principe nog zes dagen per week bezorgd. De stap werd al geruime tijd noodzakelijk geacht door NZ Post, het postbedrijf dat eigendom is van de overheid, nu het volume poststukken jaarlijks met 8 procent terugloopt.
Aanvankelijk zou ook de bezorging op het platteland worden teruggeschroefd naar minimaal drie dagen per week, maar daarvan wordt in de nieuwe overeenkomst met de overheid afgezien omdat de bevolking op het platteland afhankelijker zou zijn van de postbezorging.
In de overeenkomst staat ook dat het aantal bemande servicepunten, zoals kiosken en postloketten, drastisch wordt teruggebracht. NZ Post is verplicht ten minste 240 bemande servicepunten in gebruik te houden. In aanvulling daarop mogen 640 kiosken worden veranderd in zelfbedieningspunten.
De oppervlakte van Nieuw-Zeeland is ongeveer achtmaal die van Nederland. Er wonen 4,5 miljoen mensen, van wie een derde in de regio Auckland.
Bron: De Volkskrant
Meerdere keren geprobeerd, de manager boven tc zegt geen handicap geen kar.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:06 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik heb het niet over een rollator hoor
Maar even serieus, dat slaat echt nergens op. Karretjes zijn gewoon hulpmiddelen die je moet kunnen aanvragen als je dat handiger vindt. Het moet niets uitmaken of je gehandicapt bent of gezond.
Ik zou de vakbond even bellen, want dit is natuurlijk onzin. Die manager is zelf gehandicapt, geestelijk wel te verstaan!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:25 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Meerdere keren geprobeerd, de manager boven tc zegt geen handicap geen kar.
Ben nog steeds op zoek naar een eigen goedkope kar
Ben geen lid van vakbond....quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik zou de vakbond even bellen, want dit is natuurlijk onzin. Die manager is zelf gehandicapt, geestelijk wel te verstaan!
Zou een oranje kaart ook in dit geval helpen?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik zou de vakbond even bellen, want dit is natuurlijk onzin. Die manager is zelf gehandicapt, geestelijk wel te verstaan!
Toch wel handig hoor, de BVPP kost voor postbezorgers maar EUR 4,- in de maand, en die kun je nog aftrekken van de belasting ook. Enig nadeel van deze goedkope, maar relatief kleine, bond is dat als het tot een staking komt ze na 3 dagen bakzeil moeten halen omdat de stakingskas leeg is.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:59 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ben geen lid van vakbond....
En weer 188 euro armer....maar t mooie is volgens mij hoef ik Max 35 zelf te betalen de rest krijg ik terug
Ja ik kan nu ook niet slapen blijf er echt in hangen...daarbij maak ik een pruttelend geluidje, dus nu gewoon zitten op bed rusten en om 8 uur de huisarts bellen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 06:11 schreef KatrienDuck het volgende:
Goedemorgen!
Vervelend Gridjuh, dat je weer zo moet hoesten!
dat zie je wel aan het eindbedrag tov je bruto bedrag(dat zal een 33-37% minder zijn,dan betaal je Lb)quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:34 schreef helena22 het volgende:
dat is me helemaal duidelijk, super. Had ik nog een vraag ik kan nergens op mijn salarisstrook terugvinden of wij loonbelasting betalen, weet jij hoe dat zit? gr
met die oranje dingen mol je ,je fiets echt een stuk sneller tov vroeger met normale hoeveelheden.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Een volle tas mag meen ik 20 kg wegen, en je wordt geacht 2 tassen in 1x mee te nemen. Dus bij 3 tot 4 tassen mag je 1x extra bijlaadtijd schrijven, bij 5 tot 6 2x, etc.
Serieus? Ik weet wel dat pakketbezorgers ongeveer 1 euro tot 1,50 per pakje krijgen dus vond het altijd al vreemd dat ze pakjes van 3 dollar afleveren met de pakketdienst, maar goed. Hoop dat dit een grap isquote:Op donderdag 24 oktober 2013 07:47 schreef monkeybrain het volgende:
[..]
Door de vloedgolf aan goedkope post uit China hebben ze nu maatregelen genomen. Je kunt een toeslag verwachten anders levert postNL niet meer af. Ik moest gisteren ¤2,50 aftikken bij de chauffeur![]()
Het is verder wel snel geleverd, maja
Ja daarom. Maar PostNL is tegenwoordig tot alles in staat voor een paar extra euro's...quote:Op donderdag 24 oktober 2013 09:17 schreef dud0r het volgende:
Ik las het ook al. Ga er gezien de poster vanuit dat het niet zo is. Zou natuurlijk absurd zijn dat de klant opdraait voor een geschil tussen twee bedrijven.
hier in de winkel liggen al veel kerstkaarten,geen hond die ze koopt.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 09:19 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja daarom. Maar PostNL is tegenwoordig tot alles in staat voor een paar extra euro's...Dus niks verbaasd me meer. En zelf maar volhouden niet te weten waarom er zo weinig post verzonden wordt.
Volgens mij loopt de kerstkaartenverkoop nooit echt storm hoor in oktober. Verder worden er volgens mij sowieso ieder jaar wel minder kaarten verstuurd, dus eigenlijk is het tegenwoordig ieder knj opnieuw "de rustigste knj ever"quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:00 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
hier in de winkel liggen al veel kerstkaarten,geen hond die ze koopt.
dit kan weleens de rustigste knj ever worden.(zeker na dat postzegelgezemel)
er is nog voor tig miljoen euro aan geldige zegels in omloop,welke over 4,5 week totaal ongeldig zijn,quote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:31 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Volgens mij loopt de kerstkaartenverkoop nooit echt storm hoor in oktober. Verder worden er volgens mij sowieso ieder jaar wel minder kaarten verstuurd, dus eigenlijk is het tegenwoordig ieder knj opnieuw "de rustigste knj ever"
Maar sta je qua contracturen 10 uur in de min, of qua verlofbudget?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 09:15 schreef gridjuh het volgende:
Zo tc belde net dat mijn 3 verlofdagen niet door konden gaan omdat ik 10 uur in de min stond. Gaf mij daar de schuld van dus jammer voor mij.
Terwijl ik al 10X heb aangegeven mijn overuren niet uit te betalen
Verlofbudget....maar goed het is nu opgelost zoals ik t vroegquote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar sta je qua contracturen 10 uur in de min, of qua verlofbudget?
Stempassen? Is het kabinet gevallen?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:24 schreef Peterselieman het volgende:
De stempassen werden hier net door de concurrent bezorgd ...
In het verleden deden wij dat altijd. Dus als dat maar goed komt ...
vervroegde gemeenteraadsverkiezingen ivm gemeentelijke herindeling die op 1 januari ingaatquote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Stempassen? Is het kabinet gevallen?
Rabobankquote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:32 schreef Parafernalia het volgende:
Klotemagazines van ABN-AMRO geloof ik
dacht toch ABN, maar maakt niet uit, 't gewicht was 3/4 van alle overige post volgens mijquote:
En plus en en teveel....quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:54 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
dacht toch ABN, maar maakt niet uit, 't gewicht was 3/4 van alle overige post volgens mij
Hier waren ze toch echt van de ABN......quote:
die had ik van de week ook in megaaantallen,kan zo de asemmer inquote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier waren ze toch echt van de ABN......
Ik weet het t niet zeker meer :/quote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier waren ze toch echt van de ABN......
Het maximale gewicht was 20 kilo, kan me nog herinneren dat dat 1 van de vragen was bij zo'n computertest die iedereen moest gaan maken, maar die ze al weer hadden afgeschaft toen nog geen kwart van de medewerkers hem gemaakt had.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 20:58 schreef Rafierafie het volgende:
Het antwoord van de BVPP op de vraag hoeveel de tassen mogen wegen;
Er is geen norm. Maar je moet niet zoveel in één keer meenemen dat je niet meer veilig kunt fietsen.
Ik weet toch vrij zeker dat er ooit een maximaal gewicht per tas was. Of ben ik nou seniel?
het zal zelfs zo zijn als je teveel meeneemt,dat de verzekering het niet eens uitbetaald bij een veroorzaakt ongeluk,vroeger werd je naar huis gestuurd,als je teveel meenam.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 20:58 schreef Rafierafie het volgende:
Het antwoord van de BVPP op de vraag hoeveel de tassen mogen wegen;
Er is geen norm. Maar je moet niet zoveel in één keer meenemen dat je niet meer veilig kunt fietsen.
Ik weet toch vrij zeker dat er ooit een maximaal gewicht per tas was. Of ben ik nou seniel?
Hebben jullie nu pas oranje tassen? Wij al zeker een jaar! En een volgeladen postfiets moet je nooit op de standaard zetten, dan kun je elk jaar een nieuwe kopen. Gewoon met de rechtertas tegen een muurtje of lantaarnpaal zetten, blijft íe prima staan.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 09:11 schreef posje het volgende:
Mijn stelregel: het totale gewicht op de fiets moet niet boven dat van mij uitkomen, anders gebeuren er rare ongelukken.
Nu ons depot sinds kort ook de oranje tassen heeft til ik ze niet meer op de schappen. Ik moet nog langer mee dan vandaag; een verse postverzorger is zo gevonden, maar een nieuwe rug niet.
Maar goed ik zit nog in de week van de ergernis (waarom dit nou weer?), zal wel weer over gaan. Ik merk ook: met twee volle oranje tassen, als er veel zwaar spul in zit (donderdag), wil mijn fiets op geen enkele manier nog op de standaard blijven staan, waar dat met (ruim twee) grijze tassen (en wat plekjeservaring) nog wel lukte. Dus haal je uit beide tassen een paar bundels eruit, hoezo werkverschaffing .... leuker kunnen we het niet maken.
Lekker die codeïne hè? Het hielp bij mij wel tegen het hoesten. Nu twee dagen niet genomen omdat ik het idee had dat het eindelijk klaar was maar begon vanochtend weer te hoesten.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 06:05 schreef gridjuh het volgende:
Goedemorgen!
Verslapen.....
Wil ik de krant gaan halen zijn alle kranten weg :-( paar x gebeld jaja om 6:10 zijn ze er hopelijk.....stukje mis communicatie
Mijn fiets kan zelfs met lege fietstassen niet op de standaard blijven staanquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 09:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hebben jullie nu pas oranje tassen? Wij al zeker een jaar! En een volgeladen postfiets moet je nooit op de standaard zetten, dan kun je elk jaar een nieuwe kopen. Gewoon met de rechtertas tegen een muurtje of lantaarnpaal zetten, blijft íe prima staan.
Zo vies bahbah nou ik was er 3 dagen vanaf en toen kwam het terug....voel nu wel mijn ribben met hoestenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 09:33 schreef dud0r het volgende:
[..]
Lekker die codeïne hè? Het hielp bij mij wel tegen het hoesten. Nu twee dagen niet genomen omdat ik het idee had dat het eindelijk klaar was maar begon vanochtend weer te hoesten.
Op een paar plekken kan dat niet, of ik moet veel te ver lopen naar dichtstbijzijnde lantarenpaal. Tegen een auto zijn ze niet zo blij meequote:Op vrijdag 25 oktober 2013 09:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hebben jullie nu pas oranje tassen? Wij al zeker een jaar! En een volgeladen postfiets moet je nooit op de standaard zetten, dan kun je elk jaar een nieuwe kopen. Gewoon met de rechtertas tegen een muurtje of lantaarnpaal zetten, blijft íe prima staan.
of af en toe op links als dat beter uitkomt. Daarnaast is het voor de donderdagen wel handig om de tassen om en om in te pakken, anders helt de fiets zo naar een zijde over als je een tijdje bezig bentquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 09:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik had beter een extra weekje vrij kunnen vragen, maar goed ze sturen geen HAH-overzicht meer hier...quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:56 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja hier komt die zooi normaal ook op zaterdag, nu was het voor sommige wijken dinsdag en andere zaterdag. Dinsdag had ik mazzel dat die codes hem niet kregen.. en morgen heeft 1 code hem al gehad en die andere krijgt hem niet![]()
Wel raar dat 2 codes hier in de buurt hem blijkbaar niet krijgen, terwijl die wel in de buurt zitten van 2 service apotheken.
Hoesten is iets minder....maar nu als ik zit verstopte neus als ik loop niet....quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:53 schreef superkimmi het volgende:
heb nog nooit een hah overzicht gehad..
en ik hoest ook nog steeds!!Maar er komt wel langzaamaan eindelijk een einde aan.. mag ook wel, is al vanaf begin september
ik heb d r vroeger weleens gebruik van gemaakt,je moet wel wat dingen regelen,bij mij ging het weer helemaal mis,betaalde gewoon het volle bedrag(pas na een poos goed rechtgetrokken)quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:47 schreef V__L_N het volgende:
Hee, zijn er hier mensen die gebruik maken van die abn-amro rekening met personeelskorting. Is dat een beetje wat? Of is dat niks.
Ik ga vanaf volgend jaar 25 euro betalen voor me rekening. Wil eigenlijk wel over naar iets anders.
de losse post is veel minder aan gewicht geworden, tov 15jaar geleden,daarentegen hebben zequote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:36 schreef Deezertje het volgende:
Nou bedankt!
Voor PostNL snap ik het: lekker veel gewicht en dus meer omzet.
Maar voor de bezorgers een ware hel om te bezorgen, morgen met 3 folders en Makro. Fijn zo'n bejaardenbuurt bezorgen, die hebben altijd de meeste HAH.
codeine is een vorm van morfine dat merk je ook wel want ik heb weleens een heel potje op een dag weggewerkt, dan ben je erg sloomquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 09:33 schreef dud0r het volgende:
[..]
Lekker die codeïne hè? Het hielp bij mij wel tegen het hoesten. Nu twee dagen niet genomen omdat ik het idee had dat het eindelijk klaar was maar begon vanochtend weer te hoesten.
die arboregels lappen ze volledig aan hun laars,je moet soms wel bij een grote straat een 80-100cm meenemen,anders gaat het tijd kosten(eigen tijd),gezond is dit laatste niet.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 01:38 schreef V__L_N het volgende:
van het arboportaal:
Hoeveel mag een werknemer tillen?
Hier is geen wettelijke bepaling voor, maar over het algemeen wordt aangenomen dat 23 kilo het maximum is. Deze grens is gebaseerd op de NIOSH-methode die ook in de toelichting op het Arbobesluit 5.2 is opgenomen.
Maar het gewicht is niet de enige factor die de taak belastend maakt. Ook de frequentie, de afstand van de verplaatsing, de hoogte tot de vloer en de draaiing van het lichaam zijn van invloed. De NIOSH-methode houdt rekening met deze omstandigheden. Op basis hiervan berekent NIOSH-methode het aanbevolen gewicht. Maximaal is dat 23 kilo, maar bij extra zware omstandigheden kan dat dus nog lager zijn. Over het algemeen luidt de uitkomst maximaal 12 kg of zelfs nog veel minder.
In de bouw geldt als regel dat goederen zwaarder dan 50kg niet handmatig verplaatst mogen worden. Dus ook niet met meerdere werknemers.
als je een grote straat hebt en aan beide zijden moet bezorgen dan kun je er ook voor kiezen om de fiets halverwege te zetten en het zo te gaan bezorgen, waarbij je halverwege nieuwe post pakt. Iets dergelijks doe ik ook bij mijn wijk die ik morgen hebquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:05 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
die arboregels lappen ze volledig aan hun laars,je moet soms wel bij een grote straat een 80-100cm meenemen,anders gaat het tijd kosten(eigen tijd),gezond is dit laatste niet.
Zo doe ik het ook bij een paar straten in mijn wijkquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als je een grote straat hebt en aan beide zijden moet bezorgen dan kun je er ook voor kiezen om de fiets halverwege te zetten en het zo te gaan bezorgen, waarbij je halverwege nieuwe post pakt. Iets dergelijks doe ik ook bij mijn wijk die ik morgen heb
Je spaart zelf blijkbaar ook liever tijd uit dan dat je de arboregels toepastquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:05 schreef ophaling10 het volgende:
die arboregels lappen ze volledig aan hun laars,je moet soms wel bij een grote straat een 80-100cm meenemen,anders gaat het tijd kosten(eigen tijd),gezond is dit laatste niet.
jep, doe ik ook.. en zo raak je ook bijna geen extra tijd kwijt.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als je een grote straat hebt en aan beide zijden moet bezorgen dan kun je er ook voor kiezen om de fiets halverwege te zetten en het zo te gaan bezorgen, waarbij je halverwege nieuwe post pakt. Iets dergelijks doe ik ook bij mijn wijk die ik morgen heb
100 cm? Dat lijkt me overdreven. Daar kun je niet eens overheen kijken als je dat op je arm hebt. Ik heb het nooit nagemeten, maar ik denk dat ik zelden meer dan 20 a 30 cm aan past op m'n arm heb. Aan schoudertassen doe ik niet.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:05 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
100cm is 1 meter.....dat zou ik niet eens mee lopenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 16:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
100 cm? Dat lijkt me overdreven. Daar kun je niet eens overheen kijken als je dat op je arm hebt. Ik heb het nooit nagemeten, maar ik denk dat ik zelden meer dan 20 a 30 cm aan past op m'n arm heb. Aan schoudertassen doe ik niet.
Redelijke dag vandaag, niet superdruk, maar ook niet rustig. Oa Villa d'Arte, de Makro, en heel veel dikke pakjes van de Vriendenloterij.
Of gewoon zo houden. Dan leert diegene het wel. Begintijd van half 4 lijkt me niet normaal, ook al mag je tot 18u de post lopen en heb je dus nog 2,5 uur de tijd... Gaat een keer fout lijkt me. Maar goed, als diegene het iedere week zo doet... wilt 's morgens dus nog even wat tijd met zijn vriendin doorbrengen...quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 16:51 schreef allweather het volgende:
Werd ik gisteren gebeld of ik een wijkje kon wegbrengen bij een depot waar ik zelden kom. Omdat ik het er verdacht rustig vond toen de chauffeur kwam (ik was alleen), ben ik voor de zekerheid om 15:15 terug naar dat depot gegaan (ook omdat er een aantal maanden terug ook al een keer wijken -bijna- zijn blijven staan op dat depot; toen zijn een aantal collega's en ik pas om 16:00 's middags gebeld of we in konden vallen). Staan er nog twee hele wijken....nadat ik de planning gebeld had bleek een wijk voor iemand te zijn die ze twee middag-wijken hadden gegeven, de andere wijk probeerden ze degene die hem moest doen te bellen, maar die was niet te bereiken. Dus net toen we besloten dat ik dat wijkje dan nog maar zou weg brengen en alles in mijn tas had zitten, komt de postbezorger die hem moest doen met (ik denk) zijn vriendinnetje op zijn dooie gemakje aangewandeld. Op dat moment komt er ook net een TC aangereden, die ook zegt dat hij moet doorgeven als hij later komt (bij ons is de regel maximaal een uur na aanlever-tijd beginnen en het anders even doorgeven aan TC of PBZ met extra taak). Nadat we alles weer vanuit mijn fietstassen in zijn fietstassen hadden zitten, zeg ik dat ik de planning nog wel even zal bellen, dat hij toch is komen opdagen. Die pbz zegt dat de TC al de planning zou gaan bellen, maar dat toen TC dat zei ik niet naar mijn fiets liep en daardoor de TC niet hoorde. Kijk ik net op mijn postNL, staat die wijk nog steeds bij mij, dus maandag maar even langs de planning om die wijk weer bij mij weg te halen.... en moet ik daar weer een keer invallen, dan weet ik dat voor sommige mensen 15:30 een normale begintijd is (hopelijk hebben ze dan ook op dat depot voor de zaterdag een pbz met extra taak, dan zal ik me er niet meer tegen aan bemoeien)
gezellig in het donker lopen straksquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:02 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Of gewoon zo houden. Dan leert diegene het wel. Begintijd van half 4 lijkt me niet normaal, ook al mag je tot 18u de post lopen en heb je dus nog 2,5 uur de tijd... Gaat een keer fout lijkt me. Maar goed, als diegene het iedere week zo doet... wilt 's morgens dus nog even wat tijd met zijn vriendin doorbrengen...
Kan natuurlijk ook dat deze pbz 's ochtends nog ergens anders werkt; ik ken meerder collega's die dit werk met nog een of meerdere andere banen combineren en daarnaast weet ik dat sommige mensen op zaterdag 3 wijken lopen. Maar ik hoop nu wel dat ze eens gaan kijken wie van de vaste zaterdagmensen op dat depot de pbz met taken kan gaan doen (hoewel de TC's misschien ook wel elke zaterdag langs dit depot rijden om te checken). En misschien dat als het straks vroeg donker wordt hij spontaan wel op tijd kan beginnen...quote:Of gewoon zo houden. Dan leert diegene het wel. Begintijd van half 4 lijkt me niet normaal, ook al mag je tot 18u de post lopen en heb je dus nog 2,5 uur de tijd... Gaat een keer fout lijkt me. Maar goed, als diegene het iedere week zo doet... wilt 's morgens dus nog even wat tijd met zijn vriendin doorbrengen...
hoe later je begint des te meer je er tegenaan zit te hikken,gelijk starten(vroeg) is het beste er is nog meer in het leven dan de postquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:02 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Of gewoon zo houden. Dan leert diegene het wel. Begintijd van half 4 lijkt me niet normaal, ook al mag je tot 18u de post lopen en heb je dus nog 2,5 uur de tijd... Gaat een keer fout lijkt me. Maar goed, als diegene het iedere week zo doet... wilt 's morgens dus nog even wat tijd met zijn vriendin doorbrengen...
Hij overdrijft wel vaker...quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 16:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
100 cm? Dat lijkt me overdreven. Daar kun je niet eens overheen kijken als je dat op je arm hebt. Ik heb het nooit nagemeten, maar ik denk dat ik zelden meer dan 20 a 30 cm aan past op m'n arm heb. Aan schoudertassen doe ik niet.
Redelijke dag vandaag, niet superdruk, maar ook niet rustig. Oa Villa d'Arte, de Makro, en heel veel dikke pakjes van de Vriendenloterij.
Die retourzending gaan retour de papierbak in...quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 16:59 schreef Deezertje het volgende:
... En kon weer lekker gaan stickeren. Hele stap KPN enveloppen voor adressen die niet bestaan. Dat bestonden ze vijf jaar geleden al niet, en nu nog steeds niet. Je zou mogen verwachten van de ex-PTT dat ze het nu weleens doorhebben... blijkbaar controleert dus niemand de retourpost daar.
De database van KPN is sowieso een rommeltje, ook voor bestaande adressen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 16:59 schreef Deezertje het volgende:
En kon weer lekker gaan stickeren. Hele stap KPN enveloppen voor adressen die niet bestaan. Dat bestonden ze vijf jaar geleden al niet, en nu nog steeds niet. Je zou mogen verwachten van de ex-PTT dat ze het nu weleens doorhebben... blijkbaar controleert dus niemand de retourpost daar.
Uiteraard mag dat, alles moet immers mee. Vaak zijn dat poststukken die in een verkeerde blauwe bak zaten of bij de reject van een andere wijk zaten. Als jouw wijk dan al klaar is is het natuurlijk geen doen om eerst alles weer uit de tas te halen en er op de goede plek tussen te stoppen, dat kost veel te veel tijd. En dus wordt het dan gewoon los in de tas waarmee je begint gestopt.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:06 schreef Zelva het volgende:
Ik ben inmiddels overgestapt naar de echte PostNL, in plaats van via de sociale werkplaats, na een tussenstap bij een schoonmaakbedrijf from hell.
Heerlijk mijn eigen wijkje en niet continue opgezadeld worden met werk dat door anderen is blijven liggen (en daar dan niets voor krijgen) en ik hoef ook geen 8 kilometer meer te fietsen naar het depot, dat is nu iets minder ver.
Loop er nu twee weken,en het valt mij op dat bijna elke dag er wel losse poststukken bovenaan in de tas zijn gegooid. Als dat één poststuk is of zo, is dat niet zo'n schokkend probleem, maar vandaag had ik ook weer een stuk of 7 dingen verspreid over de hele wijk. Dan zit je voortdurend te graaien en zoeken in je stuurtas.
Mag dat zomaar en/of hoe komt dat?
Wel vreemd dan dat ik dat praktisch nooit eerder heb gezien, maar nu elke dag.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:10 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Uiteraard mag dat, alles moet immers mee. Vaak zijn dat poststukken die in een verkeerde blauwe bak zaten of bij de reject van een andere wijk zaten. Als jouw wijk dan al klaar is is het natuurlijk geen doen om eerst alles weer uit de tas te halen en er op de goede plek tussen te stoppen, dat kost veel te veel tijd. En dus wordt het dan gewoon los in de tas waarmee je begint gestopt.
Maar had je toen dezelfde wijk als nu? Want misschien heb je nu wel een wijk die als eerste wordt klaargemaakt, dan is de kans op los spul natuurlijk ook groter.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:12 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wel vreemd dan dat ik dat praktisch nooit eerder heb gezien, maar nu elke dag.
Nee, zie post hierboven.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:13 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar had je toen dezelfde wijk als nu?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |