Dan lult je TC uit zijn nek. De norm is gebaseerd op een aantal stuks per uur, niet op een aantal blauwe bakken. Want dan hangt het er nog al vanaf wat er in die blauwe bak zit. Stembiljetten? Kampioenen? Pakjes van bol.com? Als er veel dunne zooi in zo'n blauwe bak zit red je 7 minuten nooit, maar als er veel pakjes in zitten, makkelijk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 06:23 schreef KatrienDuck het volgende:
Goedemorgen!
[..]
Volgens onze TC is de norm 7 min. per blauwe kist. Dus als je een wijk doet met 3 blauwe kisten post, dan moet je die wijk in 21 min. ingegooid en gezet hebben.
als dat zo is dan heb ik nog wel een wijkje voor een manager om een keer te sorteren. Ben je in totaal zo 75 minuten zoet mee, dus neem die norm niet te serieus, want 7 minuten per blauwe bak is veel te scherp.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 06:23 schreef KatrienDuck het volgende:
Goedemorgen!
[..]
Volgens onze TC is de norm 7 min. per blauwe kist. Dus als je een wijk doet met 3 blauwe kisten post, dan moet je die wijk in 21 min. ingegooid en gezet hebben.
Je kunt natuurlijk sowieso geen tijd verbinden aan een blauwe kist, de ene keer zitten er immers voornamelijk pakjes in en de andere keer allemaal superdun spul wat ook nog eens allemaal aan elkaar plakt. En volgens mij is die 277 pr uur gewoon een landelijke norm.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 06:23 schreef KatrienDuck het volgende:
Goedemorgen!
[..]
Ze kunnen die sortering toch ook gewoon op maandag doen? Je hoeft dan immers niet persé meer 's morgens voor te bereiden als het toch pas de volgende dag wordt weggebracht. Goed, ik kan me er ook nog niet veel bij voorstellen, maar zowel de teamcoaches als de vestigingsmanager als iemand van het OC hadden het erover dat er een grote kans is dat dat wel de toekomst is. In 2015 gaan ze natuurlijk met die nieuwe sorteermachines werken, waardoor er ook nog weer veel minder met de hand tussen gezet hoeft te worden, dus het kost qua voorbereiding veel minder tijd.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 08:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Daar geloof ik niets van, want dan moeten we weer 6 dagen in de week werken, en daar wilden ze juist van af. Als de dinsdagwijken al op maandag klaargemaakt moeten worden, dan zouden de sorteercentra dus op zondag moeten draaien. En dat willen ze juist per 1 januari afschaffen, en dat zou een flinke besparing opleveren.
Bovendien zou veel post dan nog een dag vertragen, want een op maandag geposte brief komt dan pas op woensdag aan.
Het klinkt een beetje als het oude CVL-idee, daar werkten ze ongeveer zo (althans met de 48-uurs post), en de 24 uurs post werd er dan op de dag zelf dus bijgedaan. Maar dat werd zo'n drama, dat zullen ze wel niet meer gaan proberen..........
Op 21ste overgemaakt dan is t er de 22ste......moet het morgen echt hebben anders krijg ik mijn steunzolen nietquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 11:29 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ik ook niet, maar het is toch meestal zo rond de 22ste? Zal morgen of zo vast wel komen dan
Het zal er in de loop van vandaag of morgenvroeg ook vast wel opstaan. Maar kun je het anders niet even van iemand lenen en zeggen dat ze het een dag later terug krijgen?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 11:33 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Op 21ste overgemaakt dan is t er de 22ste......moet het morgen echt hebben anders krijg ik mijn steunzolen niet
Je krijgt je contracturen van oktober en de meeruren die je in september hebt gedraaidquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:00 schreef Styg het volgende:
Ik heb het vandaag binnen gehad (ING).
nog een vraagje
Het is de eerste keer dat ik uitbetaald krijg via postnl zelf, maar ik snap het digitale loonstrookje niet helemaal. Je krijgt van de vorige maand uitbetaald of ook de maand waar je in zit? Het bovenste stuk lijkt het normaal weer te geven, maar eronder staat herrekend vanaf september (dus 2x soortgelijk kopje met salaris).
Ik heb onder officieel contract bij postnl in september 3/4 maand gewerkt en in oktober tot heden. Zou het bovenste gedeelte dan oktober zijn en onderste september? (maar dan heb ik niet echt veel gekregen, en als het alleen september is dan is het weer relatief veel)
Nee helaasquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 11:35 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Het zal er in de loop van vandaag of morgenvroeg ook vast wel opstaan. Maar kun je het anders niet even van iemand lenen en zeggen dat ze het een dag later terug krijgen?
Hangt denk ik ook van het gebied af. Hier moeten er voor het eind van 2013 iets van 35 wijken richting de WNK (sociale werkvoorziening) dus wordt er tegenwoordig heel streng gekeken bij het eventueel verlengen van een contract (en dan vooral naar ziekteverzuim en/of klachten). Anderzijds zie ik bij ons mensen die voor KNJ 2012 waren aangenomen nog steeds rondlopen (wel mensen die allemaal de zaterdag als standaard werkdag hebben). Maar het niet verlengen van contracten is op sommige depots hier dus een heikel puntje.quote:Ik dacht dat postbezorgers (mits niet lastig en niet vaak ziek) zo iso wel redelijk veilig zaten?
Hier gaat in ieder geval het verhaal dat vooral mensen binnen en postbodes in de gevarenzone zitten.
Ik heb het over de sorteercentra, niet over de VBL's.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 11:17 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ze kunnen die sortering toch ook gewoon op maandag doen? Je hoeft dan immers niet persé meer 's morgens voor te bereiden als het toch pas de volgende dag wordt weggebracht. Goed, ik kan me er ook nog niet veel bij voorstellen, maar zowel de teamcoaches als de vestigingsmanager als iemand van het OC hadden het erover dat er een grote kans is dat dat wel de toekomst is. In 2015 gaan ze natuurlijk met die nieuwe sorteermachines werken, waardoor er ook nog weer veel minder met de hand tussen gezet hoeft te worden, dus het kost qua voorbereiding veel minder tijd.
mooi he,de gewone pb zit werkeloos thuis, en het werk wordt doorgeschoven naar gesubsidieerdequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:07 schreef allweather het volgende:
[..]
Hangt denk ik ook van het gebied af. Hier moeten er voor het eind van 2013 iets van 35 wijken richting de WNK (sociale werkvoorziening) dus wordt er tegenwoordig heel streng gekeken bij het eventueel verlengen van een contract (en dan vooral naar ziekteverzuim en/of klachten). Anderzijds zie ik bij ons mensen die voor KNJ 2012 waren aangenomen nog steeds rondlopen (wel mensen die allemaal de zaterdag als standaard werkdag hebben). Maar het niet verlengen van contracten is op sommige depots hier dus een heikel puntje.
het ergste was die abnamro shitquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:12 schreef Herfstblad het volgende:
Zware dinsdag hier met 5 folders. Post viel mee. Wel Libelles en Plus Magazines die normaal op donderdag meegaan.
Niet gezien, geloof ik. Maar heb er ook niet opgelet. Vond vooral de folders heel vervelend vanwege wisselende formaten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:13 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
het ergste was die abnamro shit
die waren aardig aan het gewicht als je er een paar honderd hebtquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:14 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Niet gezien, geloof ik. Maar heb er ook niet opgelet. Vond vooral de folders heel vervelend vanwege wisselende formaten.
Daarnaast nog voor bijna alle bewoners van' een Hahn-gids, gelukkig niet die hele dikke, maar alles bij elkaar toch wel bijna donderdag-zwaar (vond mijn fiets ook)quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:12 schreef Herfstblad het volgende:
Zware dinsdag hier met 5 folders. Post viel mee. Wel Libelles en Plus Magazines die normaal op donderdag meegaan.
Als ik dit soort zaken lees probeer ik altijd NIET laaiend te worden, maar het lukt me gewoon niet...quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:20 schreef KatrienDuck het volgende:
Bij ons gaat nu de nieuwe WTR in. Dat betekent, mijn 9 contracturen werken en betaald krijgen en meer niet. Ben je dan nog niet klaar met voorbereiden, dan heb je pech en werk je in je eigen tijd.De normtijden staan zo strak, dat zelfs de hele ouwe rotten dat nog niet kunnen halen.
Ik ook.quote:
En die was?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:12 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
mooi he,de gewone pb zit werkeloos thuis, en het werk wordt doorgeschoven naar gesubsidieerde
krachten,we zijn bijna bij m'n beroemde stelling beland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |