Vermedigvuldigen gaat voor op- en aftrekken als er geen haakjes staan.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:21 schreef Zaktabak het volgende:
Ligt eraan hoe je de haakjes neerzet in je rekensom.
Die zijn er niet, dat zie je tochquote:Op zondag 13 oktober 2013 19:21 schreef Zaktabak het volgende:
Neequote:Op zondag 13 oktober 2013 19:21 schreef Zaktabak het volgende:
'Meneer van Dalen wacht op antwoord'quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:22 schreef terrorsjaak het volgende:
[..]
Vermedigvuldigen gaat voor op- en aftrekken als er geen haakjes staan.
quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:21 schreef Zaktabak het volgende:
quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:22 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Die zijn er niet, dat zie je toch.
Je bedoeld zo? 3+(3x3)-3+3=quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:21 schreef Zaktabak het volgende:
Dan zijjn er echt heel veel domme mensen, de meeste mensen geven 18 als antwoord.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:30 schreef Insomnia_ het volgende:
Als je hier geen 12 uit haalt ben je echt dom.
Ik denk zo:quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:32 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dan zijjn er echt heel veel domme mensen, de meeste mensen geven 18 als antwoord.
weet alleen nog niet hoe sommige aan 6 komen.
Helaas weten veel HBO-ers dit ook niet, en kan ik er nog een les aan bestedenquote:Op zondag 13 oktober 2013 19:32 schreef Der_Profi het volgende:
3+3x3-3+3 = 3 + (3*3) - 3 + 3 = 3 + 9 - 3 + 3 = 3 + 9 = 12
vmbo'ers.
Dat is 3.quote:
hbo'ers*.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:34 schreef Ole het volgende:
[..]
Helaas weten veel HBO-ers dit ook niet, en kan ik er nog een les aan besteden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Q.E.D.
Misschien snap je mijn opmerking niet.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:22 schreef terrorsjaak het volgende:
[..]
ALLAH, is dat een probleem voor je dan?quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:35 schreef Kola het volgende:
JEZUS jij hebt de [nieuw topic] knop ook gevonden heh.
quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:35 schreef Der_Profi het volgende:
[..]
hbo'ers*.
Vmbo'er.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
dan vmbo'er ook met kleine letters toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:39 schreef Ole het volgende:
[..]![]()
dan vmbo'er ook met kleine letters toch?Ja, maar ik was bang anders een 'jij begint je zin niet met een hoofdletter, bengel' terug te krijgen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Q.E.D.
quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:32 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dan zijjn er echt heel veel domme mensen
quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:40 schreef Der_Profi het volgende:
[..]
Ja, maar ik was bang anders een 'jij begint je zin niet met een hoofdletter, bengel' terug te krijgen.
Je zit wel met veel vragen in je bol.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
ALLAH, is dat een probleem voor je dan?
Nah, twee topics in een dag, valt mee toch?quote:
Oef, dat is lullig!quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:43 schreef marc0871 het volgende:
pff.
deze som kreeg een ex collega eens tijdens de psychologische test, tijdens een sollicitatie.
dacht ie mij te hebben, door hem mij voor te leggen.
keek die ff op zijn neus, toen ik hem goed oploste.
hij had hem fout.
Maar dan tel je toch verkeerd, je moet eerst 3x3 en dan van links naar rechts, dan, kom je met een calculator ook op 12 uit.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:44 schreef CaptainCookie het volgende:
Het is gewoon 18 hoor mensen die nog die basisschoolregeltjes uit de '50 gebruiken horen gewoon met hun tijd mee te gaan
[ afbeelding ]
Om 1 sommetje? Wat voor trieste loser ben jij wel niet.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:46 schreef marc0871 het volgende:
[..]
ja, ik had hem ook hoger ingeschat.
hij mij blijkbaar lager.
Toch leuk, Google zegt hier gewoon '12'.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:44 schreef CaptainCookie het volgende:
Het is gewoon 18 hoor mensen die nog die basisschoolregeltjes uit de '50 gebruiken horen gewoon met hun tijd mee te gaan
[ afbeelding ]
Nee hoor het is tegenwoordig ook gewoon alles van links naar rechts die rare regeltjes zorgden alleen maar voor verwarring als in dit topic.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar dan tel je toch verkeerd, je moet eerst 3x3 en dan van links naar rechts, dan, kom je met een calculator ook op 12 uit.
Hmja, dat vroeg ik me ook al af.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:32 schreef snakelady het volgende:
weet alleen nog niet hoe sommige aan 6 komen.
Ja dan snapte ik je niet :pquote:Op zondag 13 oktober 2013 19:35 schreef Zaktabak het volgende:
[..]
Misschien snap je mijn opmerking niet.
Er zijn namelijk genoeg sukkels die haakjes gaan gebruiken (verkeerd dus) en dat zijn de mensen die op een fout antwoord als bijvoorbeeld 18 uitkomen.
quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:46 schreef Kola het volgende:
[..]
Om 1 sommetje? Wat voor trieste loser ben jij wel niet.
Doe maar even voor hoe het moet.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:48 schreef roislecxe het volgende:
Heeft iemand het inmiddels al opgelost, of zal ik het even voordoen?
3+3x3-3+3quote:
Matige troll, het is toch echt 354:quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:44 schreef CaptainCookie het volgende:
[ afbeelding ]
Blijkbaar heel moeilijk aangezien ik nu al zeker 4 diverse antwoorden voorbij heb zien komen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:52 schreef bondage het volgende:
Hoe moeilijk kun je doen over zo'n simpel kutsommetje
Huh, wat?quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:52 schreef roislecxe het volgende:
[..]
3+3x3-3+3
3+3=6
3-3=0
6x0=0
0+3=3
![]()
Voor de afwisseling doen we eens 3 dan. Omdat die moeilijk schijnt te zijn.
Die van terrorsjaak is de juistequote:Op zondag 13 oktober 2013 19:56 schreef snakelady het volgende:
[..]
Blijkbaar heel moeilijk aangezien ik nu al zeker 4 diverse antwoorden voorbij heb zien komen.
Je kunt hem natuurlijk ook nog binnen haakjes schrijven.quote:
Wel de goede uitleg gebruiken maar het dan toch op het laatst verkeerd toepassenquote:Op zondag 13 oktober 2013 20:08 schreef MrDreamer het volgende:
Van Wikipedia:
De moderne volgorde, die in de Nederlandse wiskundeschoolboeken beschreven en geoefend wordt, is:
1.haakjes
2.machtsverheffen en worteltrekken
3.vermenigvuldigen en delen
4.optellen en aftrekken
3+3x3-3+3=
dus eerst vermenigvuldigen 3x3=9, dan krijg je 3+9-3+3
vervolgens dus optellen dus wordt het 12-6=6 uiteindelijk
optrekken gaat voor aftrekken hoor, dus wat klopt er dan niet volgens jou ?quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:32 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Wel de goede uitleg gebruiken maar het dan toch op het laatst verkeerd toepassen
2 van de 3 punten. Uitleg goed antwoord fout.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:08 schreef MrDreamer het volgende:
Van Wikipedia:
De moderne volgorde, die in de Nederlandse wiskundeschoolboeken beschreven en geoefend wordt, is:
1.haakjes
2.machtsverheffen en worteltrekken
3.vermenigvuldigen en delen
4.optellen en aftrekken
3+3x3-3+3=
dus eerst vermenigvuldigen 3x3=9, dan krijg je 3+9-3+3
vervolgens dus optellen dus wordt het 12-6=6 uiteindelijk
Optellen, zoals het heet, staat op gelijke hoogte als aftrekken, zoals je daarboven ook gewoon hebt staan en wat ook gewoon op die pagina op Wikipedia staat...quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:33 schreef MrDreamer het volgende:
[..]
optrekken gaat voor aftrekken hoor, dus wat klopt er dan niet volgens jou ?
quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:34 schreef terrorsjaak het volgende:
[..]
2 van de 3 punten. Uitleg goed antwoord fout.
oh ja das waar ookquote:Op zondag 13 oktober 2013 20:34 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Optellen, zoals het heet, staat op gelijke hoogte als aftrekken, zoals je daarboven ook gewoon hebt staan en wat ook gewoon op die pagina op Wikipedia staat...
Nope, bestaat niet meer.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:23 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
'Meneer van Dalen wacht op antwoord'
Dan ben je achterlijkquote:
Meen je dit? Waarom schop je dat soort lui niet gewoon van school af?quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:34 schreef Ole het volgende:
[..]
Helaas weten veel HBO-ers dit ook niet, en kan ik er nog een les aan besteden
Gelukkig, dan ben je toch wel een vrouw, in dat andere topic probeerde iemand me te laten twijfelen...quote:
100% zeker dat het 12 is.quote:
Als je een 9 en een 3 hebt in 1 trio dan gaat de waarde van die trio naar een 6.quote:Op zondag 13 oktober 2013 23:19 schreef Piger het volgende:
Het antwoord is overduidelijk 2.
3+3x3-3+3=
3 + 3 = 2
3 = 3
-3 + 3 = 0
2 x 3 - 0 = 2
Laten we dit voorbeeld nemen als een 3:
[ afbeelding ]
Eén zon eng wijf in je bed is dus een 3.
2 van die enge wijven in je bed is nog erger, eigenlijk een 1. Het blijft een trio, vandaar een pluspuntje en dus een 2.
3x3 is dan weer een 1.
[ afbeelding ]
Dit wijf is een 9.
Heb je er twee, dan is het eigenlijk 92. Echter trio. Dus 93
Heb je er vier, dan is het geen 94. Je kan maar met twee tegelijkertijd goed bezig zijn, dus dat blijft een 93
Als je gaat aftrekken voor vermenigvuldigen, dan ben je sowieso verkeerd bezig
Tenzij je zelf ook een 9 bent. Dan is die 9 eigenlijk nog maar een 5,5. Als je niet beter doet dan jezelf, ben je niet meer dan een krappe voldoende waard.quote:Op zondag 13 oktober 2013 23:21 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Als je een 9 en een 3 hebt in 1 trio dan gaat de waarde van die trio naar een 6.
quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:32 schreef OEM het volgende:
Er staat niet bij wat x is, dus het correcte antwoord is: 3+9x
Hihi je zei aftrekken.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:22 schreef terrorsjaak het volgende:
[..]
quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:25 schreef MadJackthePirate het volgende:
450 kilo is het gewicht van mijn moeder
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |