Niet zo vreemd ook.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wachtgeld op lager niveau is per 1 juli al afgeschaft. Na de Gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar vervalt het wachtgeld voor nieuwe raadsleden.
http://nos.nl/artikel/504619-wachtgeld-raadsleden-geschrapt.html
Nou, eigenlijk wel. Kijk, Kamerleden zullen niet zo'n probleem hebben om snel iets nieuws te vinden. Raadsleden, met name wethouders, gewone burgers uit de maatschappij, vallen dan direct terug in de grote schare werklozen. Ik had er dus meer begrip voor gehad als de wachtgeldregeling van bovenaf afgebroken was.quote:
Wachtgeld voor Raadsleden stelt ook nauwelijks wat voor. En met name in grotere plaatsen is het wel iets meer dan part-time.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:34 schreef arjan1112 het volgende:
Raadslid is toch een part time baan? of niet ?
Denk dat meeste het er bij doen
Sinds het duale systeem zijn wethouders geen raadsleden mee. En zoals ik het lees gaat het om de raadsleden. Die kunnen gewoon werken naast hun raadslidschap.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nou, eigenlijk wel. Kijk, Kamerleden zullen niet zo'n probleem hebben om snel iets nieuws te vinden. Raadsleden, met name wethouders, gewone burgers uit de maatschappij, vallen dan direct terug in de grote schare werklozen. Ik had er dus meer begrip voor gehad als de wachtgeldregeling van bovenaf afgebroken was.
Dat weet ik wel. Maar ook wethouders komen uit een baan. En niet iedereen heeft terugkeergarantie. En als je Raadslid bent in een grotere gemeente, kun je tegenwoordig echt niet meer Raadslid spelen door elke avond na het eten twee uur aan je Raadswerk te besteden.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Sinds het duale systeem zijn wethouders geen raadsleden mee. En zoals ik het lees gaat het om de raadsleden. Die kunnen gewoon werken naast hun raadslidschap.
maar wethouders kunnen nog wel wachtgeld ontvangen, daar zit het probleem niet.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat weet ik wel. Maar ook wethouders komen uit een baan. En niet iedereen heeft terugkeergarantie. En als je Raadslid bent in een grotere gemeente, kun je tegenwoordig echt niet meer Raadslid spelen door elke avond na het eten twee uur aan je Raadswerk te besteden.
Toch vrees ik dat het schrappen van wachtgeld voor Raadsleden ten koste zal gaan van de kwaliteit. Zoals gezegd, raadslid is een veel zwaardere baan dan veel mensen blijkbaar denken en je kunt er best naast werken, maar eigenlijk alleen in deeltijd. Als je het echt goed wilt doen, tenminste.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
maar wethouders kunnen nog wel wachtgeld ontvangen, daar zit het probleem niet.
Dat komt omdat er ook bij de verstrekker geen tegenprestatie is voor het ontvangen geld. Zo gewonnen zo geronnen. Als je tekort komt verhoog je gewoon een heel scala aan belastingen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik heb ook weinig moeite met wachtgeld an sich. De reden waarom het bestaat is volkomen legitiem. Alleen de tegenprestatie die verlangt wordt en de regels die gelden voor iemand met wachtgeld zijn lachwekkend.
Alleen moet dat niet langer zijn dan een WW uitkering.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
maar wethouders kunnen nog wel wachtgeld ontvangen, daar zit het probleem niet.
De kwaliteit van de raadsleden is toch al om te huilen en de goeden zullen het echt niet laten vanwege wel of geen wachtgeld, die hebben namelijk ook gewoon een baan.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Toch vrees ik dat het schrappen van wachtgeld voor Raadsleden ten koste zal gaan van de kwaliteit. Zoals gezegd, raadslid is een veel zwaardere baan dan veel mensen blijkbaar denken en je kunt er best naast werken, maar eigenlijk alleen in deeltijd. Als je het echt goed wilt doen, tenminste.
De maximale duur voor nieuwe uitkeringen is met 38 maanden dan ook gelijk aan die van de WW.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:49 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Alleen moet dat niet langer zijn dan een WW uitkering.
Ja, maar alleen voor andere partijen, he? PvdA'ers mogen natuurlijk jarenlang wachtgeld trekken!quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De maximale duur voor nieuwe uitkeringen is met 38 maanden dan ook gelijk aan die van de WW.
Ja. Net als afkomst en geloof van belang zijn bij de zogenaamde kleine criminaliteit is politieke overtuiging zeer veelzeggend bij de zogenaamde graaiers. Niet dat ik daarmee wil zeggen dat alle rechtsen dieven zijn, maar het is wel erg opvallend dat de VVD'ers dat het meeste doen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 08:53 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Is dat van belang? Sjoemelen, roven, graaien, liegen en bedriegen doen ze allemaal.
Een sponsorregeling?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:59 schreef utrecht1970 het volgende:
terugbetalen van Wachtgeld is net zo'n treurnis
telegraaf
Zo:quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:55 schreef Cracka-ass het volgende:
Geen aangifte gedaan.![]()
Hoe kun je dit nu met een strakke bek uitleggen. Wat een droevenis.
Bij de SP werkt de afdrachtregeling ook prima als afschrikmiddel tegen dat soort volk.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:07 schreef Hexagon het volgende:
Dat is op zichzelf ook wel te begrijpen omdat die partijen veel minder vanzelfsprekend in machtsposities zitten. CDA, PvdA en VVD zijn traditioneel de bestuurderspartijen die de macht delen. Dat trekt dan ook foute types aan die er misbruik van willen maken.
Mmmmm.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja. Net als afkomst en geloof van belang zijn bij de zogenaamde kleine criminaliteit is politieke overtuiging zeer veelzeggend bij de zogenaamde graaiers. Niet dat ik daarmee wil zeggen dat alle rechtsen dieven zijn, maar het is wel erg opvallend dat de VVD'ers dat het meeste doen.
quote:Elsevier heeft uit de informatie een lijst samengesteld waarop de namen van de ex-bestuurders staan en de bedragen die zij ontvingen. Uit de lijst blijkt dat de overheden van 2006 tot en met 2009 aan 161 ex-wethouders en ex-gedeputeerden 20.081.465 euro aan wachtgeld uitkeerden. Oud-PvdA-bestuurders voeren de lijst in aantal aan, gevolgd door VVD-bestuurders en CDA-bestuurders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |