Dat ookquote:Op maandag 7 oktober 2013 15:20 schreef falling_away het volgende:
163 Euro levensverzekering lijkt me ook wel erg veel?
Dit ja, zou niet eens weten waarmee ik 'm zo hoog krijg behalve veel internationaal bellen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:22 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Dat is echt een gigantische rekening van Ziggo
De rechtsbijstand zou ik juist niet opzeggen in deze onzekere tijden. Ik dank god op mijn blote knietjes dat ik er vorig jaar een heb afgesloten.quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:30 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik herken mezelf in dit beeld.
Wat we nog niet weten is de grootte van je financiele buffer, eb je genoeg spaargeld dan kun je je begrafenisverzekering wel opzeggen. Je reisverzekering trouwens ook.
Rechtsbijstandverzekering kan er ook uit, die gebruik je nooit en als je in een situatie terechtkomt waar je ontslagen wordt oid kun je via de OR/vakbond ook aan hulp komen, 324 euro per jaar is te veel geld. Wederom als je buffer groot genoeg is kun je dan ook hulp inhuren.
Dan je hypotheek. Als je spaargeld hebt zou ik (op eerder genoemde buffer na) je schuld aflossen. De grote banken hebben de boeterente daarvoor laten vallen. Schulden aflossen vermindert je maandelijkse lasten.
Tenminste. Dat heb ik het laatste jaar allemaal gedaan.
Ik ook inderdaad. Die verzekering heeft ons al heel wat meer opgeleverd dan hij gekost heeft.quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:32 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
De rechtsbijstand zou ik juist niet opzeggen in deze onzekere tijden. Ik dank god op mijn blote knietjes dat ik er vorig jaar een heb afgesloten.
Mwah. Ik heb ook wel eens geprobeerd bij ontslag om ze te gebruiken, Heb alle brieven zelf moeten herschrijven want tenenkrommend. Dossierkennis was ook onvoldoende,quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:32 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
De rechtsbijstand zou ik juist niet opzeggen in deze onzekere tijden. Ik dank god op mijn blote knietjes dat ik er vorig jaar een heb afgesloten.
Mwah kan makkelijk, ik had Ziggo alles in 1 plus en TV extra, HBO en eredivisie en dan kom je wel aan dat bedragquote:Op maandag 7 oktober 2013 15:26 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dit ja, zou niet eens weten waarmee ik 'm zo hoog krijg behalve veel internationaal bellen.
quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:37 schreef Wokkel het volgende:
Als ik die lijst zo zie denk ik eerder "Waar valt niet op te besparen?"
Belachelijke verzekeringen, caravan kan weg, ziggo kan naar 4 tientjes. Kind bij de buren opvangen.
Wat dan? Altijd wel een buurvrouw met kinderen van dezelfde leeftijd toch, dan doe jij 1 dag en zij de andere.quote:
Uhuh, en als ik en de buurvrouw nu eens allebei 5 dagen werken? Dan vragen we gewoon of de hond een oogje in het zeil houdt ofzo?quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:40 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Wat dan? Altijd wel een buurvrouw met kinderen van dezelfde leeftijd toch, dan doe jij 1 dag en zij de andere.
Zelf nog geen kinderen, zeker?quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:40 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Wat dan? Altijd wel een buurvrouw met kinderen van dezelfde leeftijd toch, dan doe jij 1 dag en zij de andere.
Er is altijd wel iemand thuis zegt hij, dan ga ik er dus vanuit dat er parttime wordt gewerkt. Daarnaast werken veel moeders parttime in heel veel wijken in NL. Kijk eens om je heen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:40 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Uhuh, en als ik en de buurvrouw nu eens allebei 5 dagen werken? Dan vragen we gewoon of de hond een oogje in het zeil houdt ofzo?
^^ dit.quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:33 schreef Ticootje het volgende:
Ik zou eens kijken of je zuiniger kan doen met gas en licht. Dingen niet op standby laten staan, lampen vervangen, kachel een graadje naar beneden, geen bad vol laten lopen maar gewoon douchen, was ophangen ipv droger... Kijken of je het bedrag van de essent naar beneden kan krijgen.
Da's nog veelquote:Op maandag 7 oktober 2013 15:43 schreef Kumerian het volgende:
- Temperatuur van de thermostaat op 20.5 in plaats van 22
John Williams.......die enge vent die altijd aan je vrouw zit....quote:
huhu, die tweede link is misschien wat beter voor TSquote:Op maandag 7 oktober 2013 15:48 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
John Williams.......die enge vent die altijd aan je vrouw zit....
Elke dag je kinderen dus bij een ander adres onderbrengen, niet wetende of het elke week wel gaat lukken, want he, iedereen is wel eens ziek, gaat op vakantie, of heeft andere afspraken.quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:42 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Er is altijd wel iemand thuis zegt hij, dan ga ik er dus vanuit dat er parttime wordt gewerkt. Daarnaast werken veel moeders parttime in heel veel wijken in NL. Kijk eens om je heen.
Moet je wel een warmtepomp droger hebben.quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:43 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Let wel op dat was ophangen je in de winter meer aan verwarming gaat kosten. In de winter is het, puur verbruik gezien, beter om een zuinige droger te hebben dan het op te hangen.
Ik heb drie kinderen. Onze buren 1. Wij kunnen die van de buren er wel bij hebben. Maar de buurvrouw trekt die drie van mij erbij niet.quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:49 schreef Ticootje het volgende:
Elke dag je kinderen dus bij een ander adres onderbrengen, niet wetende of het elke week wel gaat lukken, want he, iedereen is wel eens ziek, gaat op vakantie, of heeft andere afspraken.
Kom op, dit is toch niet serieus een discussiepunt?
Je kind meenemenquote:Op maandag 7 oktober 2013 15:51 schreef Pikkebaas het volgende:
Klinkt leuk. Elkaars kinderen opvangen en zeker de vrouwen beginnen er vaak over. Maat wat doe je in vakanties ?
Lijkt me wel gezellig ja... Zo rond vakantie periode dat iedereen zn kind mee neemtquote:
De kinderen hebben iets meer vrij dan ik.quote:
Ja, vooral in deze markt zal dat eigenlijk tot hogere maandelijkse lasten leiden....quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:19 schreef arjan1112 het volgende:
huis verkopen , huurwoning van 400 euro zoeken - 200
Ja en een campingplaats is meestal wel goedkoper dan een weekje in een huisje of sta caravan of iets in die trant.quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:54 schreef sanger het volgende:
Waarom moet die caravan nou meteen de deur uitMogen ze niet meer op vakantie ofzo
De caravan an sich kost geen geld zo te zien, alleen de stalling.
Vakantie van de buurvrouw die op jou kind zou passen. Dat is het het probleem, niet je eigen vakantie (al is dat weer het probleem van de buurvrouw waar haar kinderen heen moet)quote:
Zoals de Excel is ingedeeld lijkt het me een aan de hypotheek gekoppelde ORV. TS?quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:20 schreef falling_away het volgende:
163 Euro levensverzekering lijkt me ook wel erg veel?
En bovendien komt dit gezin niet in aanmerking voor sociale huur?quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:55 schreef sanger het volgende:
[..]
Ja, vooral in deze markt zal dat eigenlijk tot hogere maandelijkse lasten leiden....
Zo te zien wel, maar dan nog is het erg veel. Mijn vrouw en ik betalen samen iets van 40 euroquote:Op maandag 7 oktober 2013 15:55 schreef sanger het volgende:
[..]
Zoals de Excel is ingedeeld lijkt het me een aan de hypotheek gekoppelde ORV. TS?
Wat is er belachelijk aan die verzekeringen dan? Hooguit de uitvaartverzekering aan de hoge kant, rest lijkt me redelijk gemiddeldquote:Op maandag 7 oktober 2013 15:37 schreef Wokkel het volgende:
Als ik die lijst zo zie denk ik eerder "Waar valt niet op te besparen?"
Belachelijke verzekeringen, caravan kan weg, ziggo kan naar 4 tientjes. Kind bij de buren opvangen.
Klopt. En die kun je dus opzeggen als je (een deel van) je hypotheek aflost. Dan betaal je dus EN minder rente EN die levensverzekering kan weg.quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:55 schreef sanger het volgende:
[..]
Zoals de Excel is ingedeeld lijkt het me een aan de hypotheek gekoppelde ORV. TS?
Ook dat denk ik. Ik kampeer zelf ook en een standplaats is voor 3 weken in Frankrijk toch echt een ¤ 1000 goedkoper, dus zelfs de stalling verdien je op die manier terug.quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja en een campingplaats is meestal wel goedkoper dan een weekje in een huisje of sta caravan of iets in die trant.
Kom op. Reisverzekering ? Kan weg. Rechtsbijstand ? Kan weg.quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:57 schreef sanger het volgende:
[..]
Wat is er belachelijk aan die verzekeringen dan? Hooguit de uitvaartverzekering aan de hoge kant, rest lijkt me redelijk gemiddeld
Moet er wel ruimte zijn om te gaan aflossen. Een topic als dit doet mij denken dat er geen ruimte is...quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:57 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Klopt. En die kun je dus opzeggen als je (een deel van) je hypotheek aflost. Dan betaal je dus EN minder rente EN die levensverzekering kan weg.
Dat weet je pas als je de inkomsten ziet, maar zo op het eerste gezicht niet nee.quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En bovendien komt dit gezin niet in aanmerking voor sociale huur?
Dat is dan wel weer erg weinig... Ik betaal ook iets in de trant van TS voor mijn ORV op de hypotheek. Dat is dan wel een levenshypotheekquote:Op maandag 7 oktober 2013 15:57 schreef Mark het volgende:
[..]
Zo te zien wel, maar dan nog is het erg veel. Mijn vrouw en ik betalen samen iets van 40 euro
Tuurlijk, alles kan weg. Het is alleen de vraag wat verstandig is. Zoals al eerder gezegd is een rechtsbijstand in deze tijden echt niet per definitie overbodige luxe.quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:58 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Kom op. Reisverzekering ? Kan weg. Rechtsbijstand ? Kan weg.
Zelf heb ik alleen de verplichte verzekeringen. WA voor de auto, Opstal en inboedel en meer niet.
Dat is niet vermeld en dat vroeg ik dus ook.quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Moet er wel ruimte zijn om te gaan aflossen. Een topic als dit doet mij denken dat er geen ruimte is...
Volgens mij kun je die niet opzeggen op het moment dat je een jaar aflost op je hypotheekquote:Op maandag 7 oktober 2013 15:57 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Klopt. En die kun je dus opzeggen als je (een deel van) je hypotheek aflost. Dan betaal je dus EN minder rente EN die levensverzekering kan weg.
Met kinderen is een AVP wellicht niet verplicht, maar wel handigquote:Op maandag 7 oktober 2013 15:58 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Zelf heb ik alleen de verplichte verzekeringen. WA voor de auto, Opstal en inboedel en meer niet.
Volgens mij kun je die opzeggen als het risico van je overlijden voor de bank geen risico's met zich meebrengt. Maw als je openstaande schuld lager is dan de executiewaarde van je huis.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Volgens mij kun je die niet opzeggen op het moment dat je een jaar aflost op je hypotheek
Waarom ?quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Met kinderen is een AVP wellicht niet verplicht, maar wel handig
Ja of als ze met een fietsje bij de voorkant van de nieuwe bmw beginnen en eindigen bij het achterlicht?quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:03 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Waarom ?
Dat betaal je dan toch gewoon?
Waar hebben we het over. Als ze een vaas omgooien bij de buren ?
Dat is precies de reden waarom in nederland alles drie keer verzekerd is. Je moet alleen de risico's verzekeren die je niet KAN dragen. Wij verzekeren veel te veel.
Juist, dus je zult eerst een behoorlijk bedrag afgelost moeten hebben (uitgaande van een standaard hypotheek met momenteel onderwaarde ipv overwaarde).quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:01 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Volgens mij kun je die opzeggen als het risico van je overlijden voor de bank geen risico's met zich meebrengt. Maw als je openstaande schuld lager is dan de executiewaarde van je huis.
Als ik nu moet opsommen wat mijn kinderen de afgelopen jaren uit onhandigheid al aan schade hebben veroorzaakt.... Daar kun je je misschien wel 10 jaar voor verzekerenquote:Op maandag 7 oktober 2013 16:03 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Waarom ?
Dat betaal je dan toch gewoon?
Waar hebben we het over. Als ze een vaas omgooien bij de buren ?
Dat is precies de reden waarom in nederland alles drie keer verzekerd is. Je moet alleen de risico's verzekeren die je niet KAN dragen. Wij verzekeren veel te veel.
Zoiets was het.....quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja of als ze met een fietsje bij de voorkant van de nieuwe bmw beginnen en eindigen bij het achterlicht?
Hoezo elke dag?quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Elke dag je kinderen dus bij een ander adres onderbrengen, niet wetende of het elke week wel gaat lukken, want he, iedereen is wel eens ziek, gaat op vakantie, of heeft andere afspraken.
De kinderopvang bestaat omdat die wordt betaald door de Staat.quote:Als het allemaal zo makkelijk was dan bestond de hele kinderopvang toch niet? De bezuinigingen in de kinderopvang heeft er voor gezorgd dat steeds meer ouders part-time moeten gaan werken zodat ze zelf de kinderen kunnen opvangen. Die paar uur die ze inleveren kunnen niet worden opgevangen door mensen die werk zoeken, dus het is niet alsof je daar iets van winst haalt.
Welke verzekering? In de jaren 60-70-80 heel normaal hoor, kan mij niet herinneren dat er toen allerlei nare dingen gebeurden.quote:En je buurvrouwen met zn allen op laten passen, leuk ook als er wat gebeurd. Hoe denk je dat de verzekering dat regelt?
Dus? Er gebeuren nu wel meer dingen die toen niet gebeurde, en andersom.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:47 schreef Wokkel het volgende:
Welke verzekering? In de jaren 60-70-80 heel normaal hoor, kan mij niet herinneren dat er toen allerlei nare dingen gebeurden.
Dat dus.quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:58 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Nou kom met een voorbeeld dan waarbij de verzekering moeilijk doet als je kind bij de buurvrouw speelt?quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:48 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Dus? Er gebeuren nu wel meer dingen die toen niet gebeurde, en andersom.
quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:49 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Nou kom met een voorbeeld dan waarbij de verzekering moeilijk doet als je kind bij de buurvrouw speelt?
bron?quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:50 schreef Mgolovic het volgende:
[..]![]()
Ik zeg dat er dingen veranderen in 30/40/50 jaar.
Toen bleven vrouwen thuis. Tegenwoordig zijn er gewoon genoeg vrouwen die ook nagenoeg full time werken.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:47 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Hoezo elke dag?
[..]
De kinderopvang bestaat omdat die wordt betaald door de Staat.
[..]
Welke verzekering? In de jaren 60-70-80 heel normaal hoor, kan mij niet herinneren dat er toen allerlei nare dingen gebeurden.
Och dat valt reuze mee, 75% werkt parttime.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Toen bleven vrouwen thuis. Tegenwoordig zijn er gewoon genoeg vrouwen die ook nagenoeg full time werken.
Het hoeft ook geen vermogen te kostenquote:Op maandag 7 oktober 2013 17:50 schreef Pvoesss het volgende:
Echt waar iemand vinden die gratis op je kinderen past is bijna onmogelijk.
de schoonzus van mijn broer doet dat iig welquote:Op maandag 7 oktober 2013 17:55 schreef Pvoesss het volgende:
Voor de hele werkweek en ook voor haar buurkinderen? Dat was immers het voorstel hier.
Leer eens lezen?quote:Op maandag 7 oktober 2013 17:55 schreef Pvoesss het volgende:
Voor de hele werkweek en ook voor haar buurkinderen? Dat was immers het voorstel hier.
quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:40 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Maar ik werk er meer dan 2 dus dan heb ik een buurvrouw nodig die dat ook kan doen.quote:
Sinds wanneer gaat dit topic over jou?quote:Op maandag 7 oktober 2013 17:57 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Maar ik werk er meer dan 2 dus dan heb ik een buurvrouw nodig die dat ook kan doen.
Een dag of 3 a 4 graag en dan is er dus nog 1 dag over doordeweeks voor haar kinderen.
Het is gewoon makkelijk roepen dat iemand maar voor andere kinderen moet zorgen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:00 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Sinds wanneer gaat dit topic over jou?
Oh hemel, je hebt helemaal gelijk. Hoe hebben de duizenden moeders dat vroeger ooit voor elkaar gekregen? Het is niet makkelijk roepen, het gaat om twee daagjes waarvan je er dus eentje moet oppassen!quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:03 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Het is gewoon makkelijk roepen dat iemand maar voor andere kinderen moet zorgen.
Er zijn ook nog andere verplichtingen ookal ben je thuis
Vroeger werkte ze minder en was er sowieso ook al kinderopvangquote:Op maandag 7 oktober 2013 18:06 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Oh hemel, je hebt helemaal gelijk. Hoe hebben de duizenden moeders dat vroeger ooit voor elkaar gekregen? Het is niet makkelijk roepen, het gaat om twee daagjes waarvan je er dus eentje moet oppassen!
Het is kiezen of delen, wil je besparen dan zal je daar iets voor moeten opgeven.
Vroeger kon een gezin (makkelijk) van 1 salaris levenquote:Op maandag 7 oktober 2013 18:06 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Oh hemel, je hebt helemaal gelijk. Hoe hebben de duizenden moeders dat vroeger ooit voor elkaar gekregen? Het is niet makkelijk roepen, het gaat om twee daagjes waarvan je er dus eentje moet oppassen!
Het is kiezen of delen, wil je besparen dan zal je daar iets voor moeten opgeven.
Vroeger werkten vrouwen ook fulltime, uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat je als kind dan gewoon heel veel "tantes" had in de buurt (en ook heel veel "neefjes" en "nichtjes"). Verder kan het natuurlijk niet zo zijn dat er meer verantwoordelijkheden zijn, waar zouden die dan vandaan zijn gekomen?quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:07 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Vroeger werkte ze minder en was er sowieso ook al kinderopvang![]()
Het gaat niet om kiezen of delen het gaat er om dat er meer verantwoordelijk heden zijn.
Dat mensen nu veel meer op het eigen gezin gericht zijn en zelfs al wil je het als ouder graag is het niet zo makkelijk te realiseren als dat jij het doet voorkomen.
Vroeger nam men genoegen met minder.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:08 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Vroeger kon een gezin (makkelijk) van 1 salaris leven
Dat is tegenwoordig de standaard. Als je nu een droger koopt ben je niet goed bij je hoofd als het geen warmtepomp systeem is.quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:50 schreef Deetch het volgende:
Moet je wel een warmtepomp droger hebben.
Het was het minimum wat wij nog prettig vonden. We hebben ook 19.5 en 20.0 gehad maar dat werd onprettig. Gelukkig hebben wij het nog niet zo slecht dat we dat stukje luxe op moeten gevenquote:
Ja, dat is serieus een discussiepunt. De kinderopvang bestaat omdat De Regering iedereen aan het werk wil hebben. Dan is er dus niemand meer thuis. Maar "vroeger" deden we het ook gewoon met "De Buurt".quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:49 schreef Ticootje het volgende:
Als het allemaal zo makkelijk was dan bestond de hele kinderopvang toch niet? De bezuinigingen in de kinderopvang heeft er voor gezorgd dat steeds meer ouders part-time moeten gaan werken zodat ze zelf de kinderen kunnen opvangen. Die paar uur die ze inleveren kunnen niet worden opgevangen door mensen die werk zoeken, dus het is niet alsof je daar iets van winst haalt.
En je buurvrouwen met zn allen op laten passen, leuk ook als er wat gebeurd. Hoe denk je dat de verzekering dat regelt?
Inderdaad, het is een onzinnige regeling die de overheid 100.000 euro per jaar kost per baan (voor een parttime baantje van moeder/vader dus). Snel afschaffen die idioterie, waarom 100.000 euro betalen met zijn allen voor een baantje wat nog geen 20-30.000 euro oplevert?quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:14 schreef Kumerian het volgende:
Ja, dat is serieus een discussiepunt. De kinderopvang bestaat omdat De Regering iedereen aan het werk wil hebben.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_kinderopvangquote:Deze extra uitgaven van ¤ 3 miljard op jaarbasis hebben volgends de berekeningen van het Centraal Planbureau tot marginale resultaten geleid. Werkende moeders zijn als gevolg van dit beleid iets meer uren per week gaan werken, maar werkende vaders juist minder. Per saldo heeft het beleid 30.000 volledige banen opgeleverd[1]. Bij een toename van opvangkosten van ¤ 3 miljard per jaar kost iedere additionele baan ¤ 100.000 per jaar aan kinderopvangkosten[1].
Dit.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:12 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Vroeger nam men genoegen met minder.
Vroeger had je geen Rutte.quote:
En ook geen iPhones, iPads, twee auto's en verre vliegreizen.quote:
Nee dat had ik al gezegd.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:48 schreef Sloggi het volgende:
[..]
En ook geen iPhones, iPads, twee auto's en verre vliegreizen.
Ontopic: 500 euro aan boodschappen. Ben ik de enige die dat veel vindt?
Daar verbaas ik me ook nog het meest overquote:Op maandag 7 oktober 2013 15:24 schreef viseenoptie het volgende:
En eigenlijk belachelijk dat je 1180euro van de staat krijgt.. da's de helft van je huidige uitgave.. gratis een minimumloon inkomsten erbij
Wij budgetteren ook 500 euro voor boodschappen. Niet weinig maar ook niet heel veel vind ik. Proberen er wel zoveel mogelijk van over te houden.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:48 schreef Sloggi het volgende:
[..]
En ook geen iPhones, iPads, twee auto's en verre vliegreizen.
Ontopic: 500 euro aan boodschappen. Ben ik de enige die dat veel vindt?
In verhouding is dat bij hele lage inkomens volgens mij nog veel meer. Huursubsidie, zorg toeslag, kinderopvang toeslag. Zou me niet verbazen als dat bij lage inkomens 50% van het inkomen is.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daar verbaas ik me ook nog het meest over
Nou, krijgen... het is natuurlijk een sigaar uit eigen doos. Het is wel 'apart' dat ik samen met mijn vriendin nog geen honderd euro terugkrijg terwijl wij zonder twijfel stukken minder verdienen dan TS.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daar verbaas ik me ook nog het meest over
Het levert helemaal niets op, het kost alleen maar enorm veel geld.quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:11 schreef Pvoesss het volgende:
Maar als jij dezelfde dingen had kreeg jij het ook.
De opvang brengt ook geld binnen natuurlijk het werken wat TS + vrouw doen geeft ook geld.
Yup, zelfde hierquote:Op maandag 7 oktober 2013 19:03 schreef Sloggi het volgende:
Nou, krijgen... het is natuurlijk een sigaar uit eigen doos. Het is wel 'apart' dat ik samen met mijn vriendin nog geen honderd euro terugkrijg terwijl wij zonder twijfel stukken minder verdienen dan TS.
Dat waag ik te betwijfelen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:11 schreef Pvoesss het volgende:
Maar als jij dezelfde dingen had kreeg jij het ook.
De opvang brengt ook geld binnen natuurlijk het werken wat TS + vrouw doen geeft ook geld.
Dat is leuk en aardig, maar het punt is natuurlijk dat deze herverdeling van welvaart nogal asymmetrisch verloopt.quote:Kinderbijslag zouden jullie ook krijgen indien jullie kinderen hebben.
Dat is ondertussen al met honderden euro's naar beneden en gaat ook steeds meer af en naar inkomen.
Je denkt korte termijn.quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:17 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het levert helemaal niets op, het kost alleen maar enorm veel geld.
Door de kinderopvang regelingen zijn er 30.000 banen geschept, echter kost dit 3 miljard per jaar. Hoeveel banen zullen dat zijn die 100.000 opleveren voor de overheid?
Zo ziet het CPB het niet. Daarnaast zijn mannen minder gaan werken dus daar zal het carriere perspectief weer dalen?quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je denkt korte termijn.
Die mensen blijven ook werken als de opvang stopt. Heb je eenmaal als vrouw 4 of meer jaar thuis gezeten kun je het wel shaken qua carrière.
Zijn er cijfer wat betreft de arbeidsparticipatie van mannen met kinderen in de opvang?quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:23 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Zo ziet het CPB het niet. Daarnaast zijn mannen minder gaan werken dus daar zal het carriere perspectief weer dalen?
http://www.refdag.nl/nieu(...)ro_per_baan_1_622855
Waarom spread hij zijn uitgaven?quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
En niemand die zich afvraagt hoeveel er per maand binnen komt. Misschien vangt ts wel 5000 netto per maand. Waar de fuck hebben we het dan over?
Omdat het helemaal geen slecht plan is om te zien waar je geld heen gaat.quote:
Staat gewoon in de link.quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zijn er cijfer wat betreft de arbeidsparticipatie van mannen met kinderen in de opvang?
Bron?
quote:Voor mannen vinden we een negatief beleidseffect op het gemiddeld aantal gewerkte uren van -0,4 uur per
week. Dit kan het resultaat zijn van een inkomenseffect; door de hogere kinderopvangsubsidie en door de
hogere participatie van moeders is de noodzaak om veel te werken omlaag gegaan.
Niet iedereen heeft de luxe dat het ook kan....quote:Op maandag 7 oktober 2013 17:53 schreef arjan1112 het volgende:
Hoezo niet, mijn moeder past best vaak op me nichtje hoor
ze doet dat gratis
mijn ervaring is dat gratis oppas alleen voor korte termijn goed gaat....quote:Op maandag 7 oktober 2013 17:52 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het hoeft ook geen vermogen te kosten
Mag toch hopen dat TS dat geld gewoon in een spaarhypotheek stopt wat uitkeert bijbedrag x of overlijden en daarom levensverzekering heet.quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:57 schreef Lienekien het volgende:
Wordt er wel afgelost op de hypotheek? Of is dat de levensverzekering?
Essent: kijken of je kunt overstappen naar bijv greenchoice actietarief. Of bijv eneco met toon, is iets duurder maar helpt om direct inzicht in je verbruik te krijgen. Greenchoice verstuurt elk kwartaal een email met je verbruik in euro's.quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:13 schreef Kloontje1234567890 het volgende:
Hoe zitten jullie op het gebied van deze lasten? Zien jullie nog besparingsmogelijkheden?
Ik krijg helemaal niets en heb een stuk minder te besteden dan TS, gezien de uitgaven.quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:03 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nou, krijgen... het is natuurlijk een sigaar uit eigen doos. Het is wel 'apart' dat ik samen met mijn vriendin nog geen honderd euro terugkrijg terwijl wij zonder twijfel stukken minder verdienen dan TS.
Dat is toch geen besparing?quote:Op maandag 7 oktober 2013 20:14 schreef poemojn het volgende:
[..]
Essent: kijken of je kunt overstappen naar bijv greenchoice actietarief. Of bijv eneco met toon, is iets duurder maar helpt om direct inzicht in je verbruik te krijgen. Greenchoice verstuurt elk kwartaal een email met je verbruik in euro's.
Via Essent online kan hetquote:Op maandag 7 oktober 2013 20:35 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat is toch geen besparing?![]()
Je kunt ook prima zelf je meterstanden bijhouden.
Wat is daar typisch aan dan? Juist goed toch als mensen kijken waar ze kunnen besparen?quote:Op maandag 7 oktober 2013 20:35 schreef OngeschiktX het volgende:
Ik vind dit altijd wel typisch, gigantische uitgaven hebben op heel veel vlakken en vervolgens afvragen waar je kan besparen. Ben ik nou gek of hebben dit soort mensen totaal geen realiteitszin?
Ik hoor van anderen dat het veel duidelijker is omdat je grafiekjes krijgt met je verbruik over een dag, weekenz zodat je kunt zien wat de piekmomenten zijn.quote:Op maandag 7 oktober 2013 20:35 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat is toch geen besparing?![]()
Je kunt ook prima zelf je meterstanden bijhouden.
En dan dáárvoor extra betalenquote:Op maandag 7 oktober 2013 20:39 schreef poemojn het volgende:
[..]
Ik hoor van anderen dat het veel duidelijker is omdat je grafiekjes krijgt met je verbruik over een dag, weekenz zodat je kunt zien wat de piekmomenten zijn.
Nooit van excel gehoord?quote:Op maandag 7 oktober 2013 20:39 schreef poemojn het volgende:
[..]
Ik hoor van anderen dat het veel duidelijker is omdat je grafiekjes krijgt met je verbruik over een dag, weekenz zodat je kunt zien wat de piekmomenten zijn.
ja klopt, maar niet noodzakelijk veel meer dan bij een ander bedrijf. Als je maandbedrag incl Toon onder ¤190/mnd komt en het lijkt je een prettige manier van energie verbruiken kun je het best doen. De grootste besparing zal waarschijnlijk in je eigen verbruik zitten, bijv s nachts de temp naar 10 ipv 16 graden.quote:
Het Nibud geeft aan dat TS zijn gezin (man, vrouw, 2 kinderen) ca. 485 euro kan budgetteren:quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:00 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Wij budgetteren ook 500 euro voor boodschappen. Niet weinig maar ook niet heel veel vind ik. Proberen er wel zoveel mogelijk van over te houden.
Dat komt sommige mensen dan weer goed uit, want als het carrièreperspectief van die dames daarna toch niet verder komt dan de kassa van de plaatselijke AH blijven ze waarschijnlijk liever thuis, en dan hebben ze tijd zat om op de kinderen van de werkende buurvrouwen te passen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je denkt korte termijn.
Die mensen blijven ook werken als de opvang stopt. Heb je eenmaal als vrouw 4 of meer jaar thuis gezeten kun je het wel shaken qua carrière.
Met dit soort bedragen al van de besparing op de hypotheekrente.... twee maandjes en je hebt de kosten van de crematie gedekt, en ik mag toch hopen dat er altijd iets is voor onverwachte zaken?quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:02 schreef Renesite het volgende:
Ik heb ook een ORV maar die keert uit aan mijn hypotheek. Dus hoe wil ik mijzelf daarmee laten cremeren? Kan iemand mij deze uitleggen?
Maar dan brengen die vrouwen ook niets op. Hoe meer wij verdienen hoe meer de staat aan ons verdient tot we 71 zijn.quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat komt sommige mensen dan weer goed uit, want als het carrièreperspectief van die dames daarna toch niet verder komt dan de kassa van de plaatselijke AH blijven ze waarschijnlijk liever thuis, en dan hebben ze tijd zat om op de kinderen van de werkende buurvrouwen te passen.
Ik lever niets meer op, alleen af en toe een kwaliteitspost op FOK!quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar dan brengen die vrouwen ook niets op. Hoe meer wij verdienen hoe meer de staat aan ons verdient tot we 71 zijn.
Via slimmemeterportal is het gratis.quote:Op maandag 7 oktober 2013 20:39 schreef poemojn het volgende:
[..]
Misschien zijn er nog andere aftrekposten die daar in meegaanquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:27 schreef MyTiredFeet het volgende:
Je maandelijkse teruggaaf is (een beetje) te hoog!
Rekening houdende met geen eigenwoningforfait en het top-tarief van 52% is de teruggaaf zelfs maar
(¤ 970,21 x 52% =) ¤ 505.
Wellicht. Maar dan ontbreken die in zijn overzicht.quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:32 schreef Leandra het volgende:
Misschien zijn er nog andere aftrekposten die daar in meegaan
Dat hopen we dan maar voor TS.
Die conclusie had ik ook getrokkenquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:27 schreef MyTiredFeet het volgende:
Je maandelijkse teruggaaf is (een beetje) te hoog!
Rekening houdende met geen eigenwoningforfait en het top-tarief van 52% is de teruggaaf zelfs maar
(¤ 970,21 x 52% =) ¤ 505.
Dat zou niet in de hypotheek horen te zitten dan. Maar goed.quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien zijn er nog andere aftrekposten die daar in meegaan
Dat hopen we dan maar voor TS.
die kende ik niet, leuk.quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:26 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Via slimmemeterportal is het gratis.
je kunt ook een losse ovr nemen, die niet uitkeert aan je hypotheek maar aan je nabestaandenquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:02 schreef Renesite het volgende:
Ik heb ook een ORV maar die keert uit aan mijn hypotheek. Dus hoe wil ik mijzelf daarmee laten cremeren? Kan iemand mij deze uitleggen?
Nee dat zou het ook niet, maar als dat de maandelijkse teruggave van de belastingdienst is, dan zal TS het hele bedrag al snel als HRA zien.quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:39 schreef ikbenschipper het volgende:
Dat zou niet in de hypotheek horen te zitten dan. Maar goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |