Dat gaat er wel af tijdens het afwassen!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:58 schreef Meke het volgende:
Niet heel gelukkig met de foto, maar soit![]()
http://brightsideoflove.wordpress.com/2013/10/04/doel-voltooid/
Precies, of tijdens het douchenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:00 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat gaat er wel af tijdens het afwassen!
Of heb je een vaatwasser?
Mooie kleur is datquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:58 schreef Meke het volgende:
Niet heel gelukkig met de foto, maar soit![]()
http://brightsideoflove.wordpress.com/2013/10/04/doel-voltooid/
Van wat voor docu's hou je?quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:08 schreef Vlinder88 het volgende:
Mag ik ook in de OP? Ik had mezelf al wel aan de wiki toegevoegd(http://vlinderdayzero.wordpress.com)
Vanavond weer 1/10e van een doel gehaald, heb een korte docu samen met mijn vader gekeken over een U2-fan die naar heul veul shows was geweest. Ik ben niet echt fan, mijn vader wil, maar was vooral leuk om samen wat te doenHeeft hier iemand nog tips voor mooie documentaires? Er is wel heel veel te kiezen.
Morgen even een update bloggen, nu eerst verder met Breaking Bad (nog 27 afleveringen, dan is doel #98 ook gehaald)
Ah, thnx voor de tip! Had dat topic nog niet gezien.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:18 schreef kvd het volgende:
[..]
Van wat voor docu's hou je?
Er is hier een topic over docu's, hier ga ik tzt wel wat uithalen denk ik (TV / Goede Docu's?! #6). Was vandaag bezig met een docu over de verdediging van Robert M (je weet wel, die niet zo'n hele leuke meneer die het graag met hele jonge kindjes deed), maar de ogen vielen halverwege dicht hahaha. Morgen tweede deel maal kijken.
En BB...wat een leuke serie. Ze zenden sinds vorige week op zaterdagnacht 6 afleveringen achter elkaar uit. Heb toen de pilot bekeken en ben sinds maandag aan het verder kijken...net seizoen 3 aflevering 3 gekeken, dus nog maar 39 te gaan
Muziek en gehandicapten: The punk Syndrome (Kovasikajuttu), over 4 gehandicapten die in een punkband zitten. Nog niet gezien, maar hij staat op de lijst. Net zoals meer films en elke dag even HollandDoc24 bekijken om te zien of ze nog een leuke docu hebben.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:28 schreef Vlinder88 het volgende:
[..]
Ah, thnx voor de tip! Had dat topic nog niet gezien.
Ik kijk vooral veel muziekdocu's of over reizen, maar heb bijv. een tijd terug ook een hele mooie gezien over autisme. Ik zal het topic eens doorspittenDie van jou lijkt me best heftig..
Ik ben ook helemaal verslaafd aan BB. En 2 seizoenen in één week? Doe je netjes
Dit is ook een heel bijzondere documentaire: http://dokument.ncrv.nl/pagina/regels-van-matthijsquote:Op zondag 6 oktober 2013 00:28 schreef Vlinder88 het volgende:
[..]
Ah, thnx voor de tip! Had dat topic nog niet gezien.
Ik kijk vooral veel muziekdocu's of over reizen, maar heb bijv. een tijd terug ook een hele mooie gezien over autisme. Ik zal het topic eens doorspittenDie van jou lijkt me best heftig..
Ik ben ook helemaal verslaafd aan BB. En 2 seizoenen in één week? Doe je netjes
Wat een leuk filmpje, zo 'echt'quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:31 schreef WebHawk het volgende:
Het is een beetje een nerdy filmpje geworden, maar wel het videobewijs van een leuke dag. Op 30 september 2013 heb ik doel 10 (Achter elkaar 5 willekeurige treinen instappen en minstens een halfuur of tot de eindbestemming blijven zitten) afgerond. Ik heb hiervoor het halve land afgereisd met de trein. Hier zie je een korte video met een sfeerbeeld. Het is gefilmd met een wat minder briljant werkend androidtelefoontje, maar het gaat om het idee ;-)
Voor de doelen waar de video een wat grotere rol gaat spelen probeer ik een wat betere camera(ploeg) te regelen.
( en vergeet niet te liken want dat is leuk! www.webhawk.nl )
Rillingen over mijn rug!!! Die heb ik ook ooit gezien en ik heb met ontzetting zitten kijken. Wel interessant waarom ze allemaal bij de SS waren gegaan; allemaal andere redenen en achtergronden.quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:50 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Een hele goede (en tegelijkertijd afschuwelijk om te zien) documentaire vond ik die over de Nederlandse SS-ers die nog in leven zijn. Ik ben even de naam kwijt maar die is via google vast zo te vinden, er was behoorlijk wat ophef over ivm hun uitspraken over joden.
Ja, ontzettend leuk gemaakt ookquote:Op zondag 6 oktober 2013 12:47 schreef Greys het volgende:
Wat een leuk filmpje, zo 'echt'Met commentaar enzo!
En die klok
Mijn vriend en ik zaten hier echt met open mond van afschuw. Het was zeer interessant maar echt schokkend om te zien dat er mensen zijn die echt zo denken.quote:Op zondag 6 oktober 2013 13:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Rillingen over mijn rug!!! Die heb ik ook ooit gezien en ik heb met ontzetting zitten kijken. Wel interessant waarom ze allemaal bij de SS waren gegaan; allemaal andere redenen en achtergronden.
Deze?quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:50 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Hier nog een BB-fan! Wij zijn vorige week begonnen en hebben inmiddels seizoen 1 gezien. Gaan vandaag beginnen aan seizoen 2.Supergoed vind ik het!
Een hele goede (en tegelijkertijd afschuwelijk om te zien) documentaire vond ik die over de Nederlandse SS-ers die nog in leven zijn. Ik ben even de naam kwijt maar die is via google vast zo te vinden, er was behoorlijk wat ophef over ivm hun uitspraken over joden.
Die het toen meenden en nu, nadat alle horror van het naziregime bekend is geworden, nog stééds menen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 13:28 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Mijn vriend en ik zaten hier echt met open mond van afschuw. Het was zeer interessant maar echt schokkend om te zien dat er mensen zijn die echt zo denken.
Volgens mij welquote:
En?quote:Op zondag 6 oktober 2013 19:37 schreef Sarabi het volgende:
Ik kan weer een doel afstrepenvandaag met het NK meegedaan.
Komende week even een blogje schrijven.
Speel toerist in Antwerpenquote:Op zondag 6 oktober 2013 21:28 schreef Isabeau het volgende:
Sara, kan je er ook bijzetten welk doel je bedoelt, want ik ga niet continue op ieders website klikken om het nummertje na te kijken...
Wat leuk!!!quote:Op maandag 7 oktober 2013 20:39 schreef Jojogirl het volgende:
Bijna een doel behaald: het kledingstuk (rokje) voor m'n dochter is helemaal gebreid. Ik moet het alleen nog even afwerken (er komt een naad aan de achterkant en alle eindjes moeten nog even afgeknipt en ingestopt worden).
[ afbeelding ]
Dat vind ik ook wel een leuk doel eigenlijk!quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:25 schreef Bubbles90. het volgende:
Wat een schattig rokje!
Ik heb vandaag in het bos een paar toffe foto's van paddenstoelen gemaakt voor doel 46: Maak van elk seizoen een kenmerkende foto![]()
Ik neig ernaar om van elk seizoen een paar kenmerkende foto's te maken i.p.v. een, dat vind ik toch wel erg weinig namelijk. Maar daar ga ik nog ff over nadenken!
eigenlijk bedoelde ik doel 80: ga spontaan iets drinken in de cafetaria.quote:
Zo schattigquote:Op maandag 7 oktober 2013 20:39 schreef Jojogirl het volgende:
Bijna een doel behaald: het kledingstuk (rokje) voor m'n dochter is helemaal gebreid. Ik moet het alleen nog even afwerken (er komt een naad aan de achterkant en alle eindjes moeten nog even afgeknipt en ingestopt worden).
[ afbeelding ]
Wat goed! Kan me voorstellen dat het eng is! Aan de andere kant, aan de open dag zitten waarschijnlijk nog geen verplichtingen vast, ofwel?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:52 schreef hexje het volgende:
Ik kan in oktober 1 doel verwezenlijken. Toch vind ik het eng om mij op te geven. Toen ik jonger dwas zag ik eens een vacature voor stewardess bij Emirates. Vond het eng om naar het buitenland te gaan. Nu ik wat ouder ben, heb ik zoiets van: Je had je best op kunnen geven voor de open dag. Nu is er een open dag in oktober. Ik ga mij deze week opgeven.
Nee, je zit dat nergens aan vast. Dus laat ik mij nu niet leiden door angst. Heb al een profiel aangemaakt op hun site. Moet nog foto's van mijzelf maken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 13:07 schreef Bubbles90. het volgende:
[..]
Wat goed! Kan me voorstellen dat het eng is! Aan de andere kant, aan de open dag zitten waarschijnlijk nog geen verplichtingen vast, ofwel?
Uiteraard is zoiets engs, maar zulke dingen mogen toch ook spannend zijnquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:52 schreef hexje het volgende:
Ik kan in oktober 1 doel verwezenlijken. Toch vind ik het eng om mij op te geven. Toen ik jonger dwas zag ik eens een vacature voor stewardess bij Emirates. Vond het eng om naar het buitenland te gaan. Nu ik wat ouder ben, heb ik zoiets van: Je had je best op kunnen geven voor de open dag. Nu is er een open dag in oktober. Ik ga mij deze week opgeven.
Prachtigquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:41 schreef Anne het volgende:
[..]
Uiteraard is zoiets engs, maar zulke dingen mogen toch ook spannend zijnDa's heel gezond.
Zie het als een uitdaging die je moet overwinnen! Nu helemaal, nu je het hier hebt gepost!
Ik ben eindelijk eens naar de tandarts geweest en achteraf was mijn 'angst' daarvoor dus weer een "" waard.
http://anne101doelen.blog(...)ente-in-de-ogen.html
Ik zit even te lezen en zie dat je 5kg in 2 maanden niet snel vindt. Dat is 2.5kg per maand. En even grof gerekend 0.6kg per week eraf. Jij vindt het niet snel, maar ik vind zoiets echt een hele mooie prestatie! Props!quote:Op woensdag 9 oktober 2013 07:59 schreef Sarabi het volgende:
Eerste update van vandaag
http://taluma101.blogspot.nl/2013/10/doel-40-bye-bye-bye.html
Ik ben even door m'n kwartjes heen op dit moment. Help me even... Het NK van.... ? Ik weet dat je het er in het verleden over hebt gehad, maar ik heb wat extra triggers nodig de laatste weken.quote:Op zondag 6 oktober 2013 19:37 schreef Sarabi het volgende:
Ik kan weer een doel afstrepenvandaag met het NK meegedaan.
Komende week even een blogje schrijven.
Dank je, hij is gevallenquote:Op woensdag 9 oktober 2013 08:40 schreef Sarabi het volgende:
Buikdansen
Daar moet ik vandaag ook nog even een blog over schrijven (zat eigenlijk op foto's te wachten)
Het was een superervaringquote:Op woensdag 9 oktober 2013 08:42 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dank je, hij is gevallenHoe ging het? Ik wacht vol spanning op je blogje
Als hoorspel was nog leuker! Of is dit ook met achtergrondgeluiden?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:27 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik ben bezig met doel 51: luister 50 shades of grey als luisterboek.
Het is vooral grappig kan ik jullie melden.
Die ken ik niet, is waarschijnlijk nog grappiger.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:39 schreef Meke het volgende:
[..]
Als hoorspel was nog leuker! Of is dit ook met achtergrondgeluiden?
Oh nee ik denk niet dat die bestaat hoor, kwam alleen in me opquote:Op woensdag 9 oktober 2013 22:26 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Die ken ik niet, is waarschijnlijk nog grappiger.waar vind ik die?
Dit wordt verteld door een kindvrouwtje due stemmen nadoet. Het is zo slecht en tenenkrommend dat het weer grappig is.
Oh! Ik dacht dat je bedoelde dat je die had geluisterd.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 22:27 schreef Meke het volgende:
[..]
Oh nee ik denk niet dat die bestaat hoor, kwam alleen in me op![]()
Hoewel er vast wel amateurhoorspelen zullen zijn
Dat is nog best een uitdagend doel!quote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:08 schreef pietkanarie het volgende:
1/10 doel gehaald. Een laptoploze dag.
Hier de blog: http://dayzero1986.blogsp(...)nder-laptop.html?m=1
neem aan dat de laptop/internetloze dag niet gister wasquote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:08 schreef pietkanarie het volgende:
1/10 doel gehaald. Een laptoploze dag.
Hier de blog: http://dayzero1986.blogsp(...)nder-laptop.html?m=1
Ja, vind het zelf ook wel een uitdagend doel. Ik dacht toch echt dat ik drie internetloze dagen als doel had gesteld. Maar in de doelenlijst staat 10 dagen. Was ambitieus toen ik dit bedacht.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:47 schreef Bubbles90. het volgende:
[..]
Dat is nog best een uitdagend doel!
Denk dat ik die ook maar erop ga zetten![]()
Ik kan wel wat effectieve dagen gebruiken..
Dit dus.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 00:10 schreef Devv het volgende:
Ik zou geen dag zonder internet kunnen, want het is mijn werk.
Ik zou zo'n doel met gemak op mijn lijstje kunnen zetten, want als ik op vakantie ben ga ik nooit op internetquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 00:10 schreef Devv het volgende:
Ik zou geen dag zonder internet kunnen, want het is mijn werk.
Haha leuk! Gewoon er vol voor gaan!quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 00:11 schreef Bubbles90. het volgende:
Weer een doel behaald, zing karaoke!
god wat was ik zenuwachtig
ben je wel ingelogd?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 09:35 schreef CarOnline het volgende:
Argh ik kan nog steeds mijn doelenlijst niet aanpassen, zo irritant!
Ja anders kom ik niet eens bij mijn doelenlijst. Maar het opslaan pakt ie niet op.quote:
ah okquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 09:43 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Ja anders kom ik niet eens bij mijn doelenlijst. Maar het opslaan pakt ie niet op.
Oh, gebruik dit niet als je nog slaperig bent... Ik weet niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen, maar ik heb mijn neus opengesneden...quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:47 schreef sylvesterrr het volgende:
[ afbeelding ]
In het begin heb ik heel veel aluin en pleisters gebruikt.![]()
Je bedoelt net boven je bovenlip zeker? Je 'neuslel' zeg maar? Lukte mij vanochtend ook, niet heel extreem resultaat maar m'n neus vond het niet lief van mequote:Op zaterdag 12 oktober 2013 09:58 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Oh, gebruik dit niet als je nog slaperig bent... Ik weet niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen, maar ik heb mijn neus opengesneden...
Nee, echt m'n neus... Terwijl ik het mes van me af bewoog ging ik met mijn gezicht naar voren -> mijn neus (en een stuk van m'n linkerwang) opengesneden...quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:13 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Je bedoelt net boven je bovenlip zeker? Je 'neuslel' zeg maar? Lukte mij vanochtend ook, niet heel extreem resultaat maar m'n neus vond het niet lief van meEn ik gebruik niet eens zo'n klapmes haha!
Wat is aluin precies? Ik weet wat het doet, maar eigenlijk geen idee wat het is. Laat het een geurtje achter ook?
Ik ruik het niet, maar dat komt door mijn aftershave...quote:De bekendste toepassing in het dagelijks leven stond vroeger bij elke man op de wastafel. Aluin werd als bloedstelpend middel gebruikt door mannen die zich bij het scheren gesneden hadden. Het bindt zich namelijk aan eiwitten van de beschadigde huid, en doet deze samentrekken (adstringerende werking) waardoor de bloeding stopt.
Nope, maar dat is niet heel erg!quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 00:33 schreef kvd het volgende:
hahaha, de aanwezigen hebben dus niet maximaal van jullie zangkunsten kunnen genieten
Auw! Klinkt nog steeds als een tovertruc, zoals je dat voor elkaar hebt gekregenquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:22 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Nee, echt m'n neus... Terwijl ik het mes van me af bewoog ging ik met mijn gezicht naar voren -> mijn neus (en een stuk van m'n linkerwang) opengesneden...
Aluin:
[..]
Ik ruik het niet, maar dat komt door mijn aftershave...
Ah jij ook dus. Echt irritant!quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:04 schreef Bubbles90. het volgende:
[..]
Nope, maar dat is niet heel erg!
CarOnline, ik heb hetzelfde probleem! Het venster om aan te passen opent wel gewoon, maar opslaan lukt niet..
Wat knap, 2 weken niet roken en drinken!quote:Op zondag 13 oktober 2013 23:51 schreef Vlinder88 het volgende:
Vandaag de laatste aflevering van Breaking Bad gekeken *snik* maar daarmee wel doel #98 (Bekijk een televisieserie die je nog niet kent) behaald!Verder een documentaire gekeken en een plant gekocht. En een nieuw blogje: http://vlinderdayzero.wor(...)uizen-en-orchideeen/
Het schiet voor mijn gevoel allemaal nog niet echt op, maar nu BB klaar is, heb ik vast weer meer tijd voor andere doelen![]()
Ohja, ook al 2 weken niet gerookt en niet gedronken!
Je mag mn moeder inhurenquote:Op maandag 14 oktober 2013 13:03 schreef CarOnline het volgende:
Net begonnen met de zolder opruimen, doel zoveelenzoveel.
Maar wat een klus. Wat een ENORME klus. We hebben toen we gingen verhuizen de vorige zolder gewoon over verhuisd en daarna 5 jaar alles gewoon naar boven gemieterd, (vlizotrap op een kier en hop) en alleen voor de kerstspullen ging de zolder echt open.
Een zolder van 12 meter lang en 6 meter breed kan wel wat herbergen![]()
Inderdaad![]()
Tassen, kampeerspul, dekbedden, dekbedhoezen, tassen, veel héél veel te kleine kleding van de dochters, schoolprut, snoeren, opladers, allerhande dozen van dingen, computerspul, tassen, allerlei vader- en moederdag knutsels, oude foto's, tassen, Baby Born, Bratz, Barbies, My Little Pony, Littlest Pet Shop, Didle, tassen, Little People, verkleedkleren, je kan er een flinke Bart Smit mee vullen.
OMG. Dat gaat echt 1001 dagen duren ben ik bang.
Nu al 4 puinzakken en 5 vuilniszakken naar beneden en je ziet er nog niks van
Ik heb gewoon een aantal doelen in mijlpalen opgesplitst. En omdat elke mijlpaal een doel op zich is, zit je zo aan de 101.quote:
Lekker!quote:Op maandag 14 oktober 2013 17:56 schreef sararaats het volgende:
ik kan misschien weer een doel afstrepen. doel 29: proef iets wat je niet lust bv. een spruitje
BAH SPRUITEN!!!!!!!!!!
Of gesmolten kaas er overheenquote:Op maandag 14 oktober 2013 18:39 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Lekker!
Als je er suiker in doet, is de smaak minder erg.
spuitjes kort koken en dan wokken met kastanjechampignons en katenspek...mjammiequote:Op maandag 14 oktober 2013 17:56 schreef sararaats het volgende:
ik kan misschien weer een doel afstrepen. doel 29: proef iets wat je niet lust bv. een spruitje
BAH SPRUITEN!!!!!!!!!!
Het gaat me beiden verrassend goed af. Zelfs in de kroeg zitten met thee of alcoholvrij bier (toch het idee he) bevalt redelijk. Maar ben wel blij als ik na deze maand weer een biertje magquote:Op maandag 14 oktober 2013 13:04 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Wat knap, 2 weken niet roken en drinken!
Ga je dat volhouden denk je?
Herkenbaar! Heb lijstjes hangen ook als doel en had 'm in principe afgelopen maandag af kunnen strepen (na 2 jaar in dit huis), maar ik vond het nodig om nieuwe lijstjes bij te kopenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:05 schreef Sarabi het volgende:
Bijna doel: 94. Fotolijstjes ophangen behaald.
Heb voor de meeste fotolijstjes een plek gevonden (staand, niet opgehangen) maar moet er nog een ophangen maar heb geen spijkers.....nog even wachten dus.
Werd wel tijd, woon nu al een jaar in ons nieuwe huis en nog steeds hadden niet alle fotolijstjes een plekje.
Misschien kan je het zien als Scandinavisch etenquote:Op zondag 20 oktober 2013 15:29 schreef Freddeh het volgende:
Dit weekend ben ik weg met de vrouw. Omdat we toch niet het hele weekend vol gepland hadden heb ik doel 33 bereikt samen met haar. We hebben samen in 2 dagen alle 4 de Bourne films gekeken. Briljante films met een briljant verhaal en de titelsong... Briljant!
En als klap op de vuurpijl, er achter gekomen dat er een 5e deel in de pijplijn zit voor 2015.
Ik was volledig in de veronderstelling dat ik ook iets in de lijst had staan over ontbijt buiten de deur maar kan het niet ui vinden doordat ik nu alleen mobiel internet heb. Mocht dat erin staan dan hebben we dat zaterdagochtend dus ook gedaan bij ikea.
Morgen ook een begin maken met 5x maar de bioscoop. We gaan naar Gravity.
Hij staat hier voor deze week nog wel in de planning (het ontbijtje) en vanmiddag waren het bijna de ballen (maar werd het toch een croissanteriequote:Op maandag 21 oktober 2013 10:25 schreef Freddeh het volgende:
Haha nee. Scandinavisch was het zeker niet, dat ontbijt. Maar dat maakt niet uit want ik moet niet al te veel in 1x weg strepen.
Echt ongelovelijk hoe druk het was bij Ikea Delft zaterdagochtend. En hoewel ik niets tegen andere etnische groepen heb, voelde ik me niet op mijn gemak tussen alle Turken en Marokkanen daar. Zo ontzettend massaal, wachtrijen van ruim een half uur voor een ontbijtje, sorry hoor.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:29 schreef kvd het volgende:
[..]
Hij staat hier voor deze week nog wel in de planning (het ontbijtje) en vanmiddag waren het bijna de ballen (maar werd het toch een croissanterie)
Hier staan ze voor de opening van het restaurantgedeelte ook al in de rij (alle etnische groepen, voornamelijk veel duitsters en friezen). Kom daar natuurlijk alleen maar achter door er zelf ook te vroeg te staan hahahaquote:Op maandag 21 oktober 2013 21:44 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Echt ongelovelijk hoe druk het was bij Ikea Delft zaterdagochtend. En hoewel ik niets tegen andere etnische groepen heb, voelde ik me niet op mijn gemak tussen alle Turken en Marokkanen daar. Zo ontzettend massaal, wachtrijen van ruim een half uur voor een ontbijtje, sorry hoor.
Echt erg, vooral die Friezenquote:Op maandag 21 oktober 2013 21:51 schreef kvd het volgende:
[..]
Hier staan ze voor de opening van het restaurantgedeelte ook al in de rij (alle etnische groepen, voornamelijk veel duitsters en friezen). Kom daar natuurlijk alleen maar achter door er zelf ook te vroeg te staan hahaha
En je zou het eens op een koopzondag moeten zien...
He...als ze een eigen taal hebben/willen hebben ipv dialect en plaatsnaambordjes in het fries, dan wordt het ook een etnische groepquote:
Mag dan wel in Friesland wonen, ben een echte Groningerquote:Op maandag 21 oktober 2013 22:11 schreef kvd het volgende:
[..]
He...als ze een eigen taal hebben/willen hebben ipv dialect en plaatsnaambordjes in het fries, dan wordt het ook een etnische groep
Ik ben een import-groningse, maar de strijd met de friezen zit er hier goed inquote:Op maandag 21 oktober 2013 22:12 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Mag dan wel in Friesland wonen, ben een echte Groninger
Hè bah! Aan de zin te lezen is ze nu weer uit het ziekenhuis? Alles oké?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:15 schreef Freddeh het volgende:
Doel 100 behaald nadat mijn vrouw een aantal dagen in het ziekenhuis heeft gelegen. Ik heb m'n dochters haar leren vlechten
Ja hoor, was een kijkoperatie dus was met 3 dagen weer thuis. Alleen even de vraag wat haar ziekte voor impact heeft voor de toekomst. Zal wel goedkomenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:27 schreef Meke het volgende:
[..]
Hè bah! Aan de zin te lezen is ze nu weer uit het ziekenhuis? Alles oké?
Ik hoop dat het niet te veel negatieve impact zal hebben! Sterkte iig!quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:33 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ja hoor, was een kijkoperatie dus was met 3 dagen weer thuis. Alleen even de vraag wat haar ziekte voor impact heeft voor de toekomst. Zal wel goedkomen
We gaan het wel merkenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 19:18 schreef kvd het volgende:
[..]
Ik hoop dat het niet te veel negatieve impact zal hebben! Sterkte iig!
Geen pogingen. Je gaat het doen. Puntquote:Op maandag 28 oktober 2013 09:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vroeger heb ik hier ook een poging tot gedaan en wil het nu weer graag doenik ga maar eens doelen verzinnen!
Inderdaadquote:Op maandag 28 oktober 2013 09:05 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Geen pogingen. Je gaat het doen. Punt
Succes!quote:Op maandag 28 oktober 2013 09:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vroeger heb ik hier ook een poging tot gedaan en wil het nu weer graag doenik ga maar eens doelen verzinnen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:02 schreef kvd het volgende:
Ik denk dat ik ook een nieuwe kan maken...repareer de schutting
Ik zag net ook een andere schutting van een fokker die was omgewaaid!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Ik vreesde hier al wat toen ik een boom zag liggen vlak bij mijn huis...denk dat er nog wel meer mensen zullen zijn met platte schuttingen (het wordt hier alleen erger....quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zag net ook een andere schutting van een fokker die was omgewaaid!
Maar is je schutting nu omgewaaid of geplet door een omvallende boom?quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:09 schreef kvd het volgende:
[..]
Ik vreesde hier al wat toen ik een boom zag liggen vlak bij mijn huis...denk dat er nog wel meer mensen zullen zijn met platte schuttingen (het wordt hier alleen erger....)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat zonde, want kikkerewten kan je zoveel meer mee dan alleen humus maken.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 08:54 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik moet er nog over bloggen, maar wij hebben gisteren het doel 'probeer drie nieuwe groentes uit' afgesloten. Het was niet echt een succes.
We hebben Kikkererwten geprobeerd (ik heb er hummus van gemaakt, vonden we niets aan), Cassave (als chips uit de oven, vond ik wel lekker maar vriendlief niet) en gisteren Knolselderij. Los van dat het een enorm gedoe is om zo'n ding netjes te snijden, vonden we er ook weinig smaak aan zitten. (We hebben het als stamppotje gegeten met aardappelpuree en wat truffelolie).
Wel het doel behaald, maar helaas niet wat extra groenten gevonden om mee te variëren, en dat was toch eigenlijk de insteek. Helaas!
quote:Uitje, rode paprika in grote stukken en wat gehakte knoflook bakken tot een beetje zacht, twee eetlepels currypasta (Patak's) en 2 1/2 dl bouillon erbij, 10 minuutjes laten pruttelen. Onderwijl eitjes koken en pellen. dan blikje kikkererwten toevoegen (uitgelekt en schoongespoeld), een zak verse panklare spinazie en een flinke eetlepel creme fraiche. De eieren erbij, doorwarmen, klaar.
Daar heb ik ook al een tijdje last van jaquote:Op zondag 6 oktober 2013 14:06 schreef CarOnline het volgende:
Ja die wil ik ook nog wel eens zien, maar dan gewoon, niet op mn lijstje.
Net 2 updates geplaatst maar ik kan ze niet aanpassen / afstrepen in die rechterbalk.
Iemand daar ook problemen mee? Met Blogspot?
www.frausingalong.blogspot.de
quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:33 schreef Devv het volgende:
[..]
Maar is je schutting nu omgewaaid of geplet door een omvallende boom?Omgewaaid....op 50 meter van het huis is wel een boom omgegaanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
want? Wat was er toen?quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:40 schreef sararaats het volgende:
ondertussen toch weer wat doelen behaald. moet de blog eens bijwerken met foto's enz..
als ik ergens boos om word is het toch wel de trein die niet reed op 25 oktober
Vorige week lukte het ineens weer.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:43 schreef Muck het volgende:
[..]
Daar heb ik ook al een tijdje last van ja
defect motorstel in station Noorderkempen, treinen afgelast en met de bus naar huis. echt een haringen-in-een-tonnetje-express.quote:
Daar maak ik me na al die jaren echt niet boos meer om, zonde van mijn tijd. Balen...dat wel, maar het is echt niet zo dat ze het expres doenquote:Op maandag 28 oktober 2013 17:58 schreef sararaats het volgende:
[..]
defect motorstel in station Noorderkempen, treinen afgelast en met de bus naar huis. echt een haringen-in-een-tonnetje-express.
Ik denk dat de meerderheid van mijn doelen voor de lange termijn zijn. De sportieve doelen zijn alleen te realiseren met langdurige training. De reisdoelen kan ik ook niet in één seizoen voltooien. En voor de resterende doelen moet ik de boeken induiken.quote:Op maandag 28 oktober 2013 16:44 schreef Vlinder88 het volgende:
[..]
Wel heb ik het idee dat het erg langzaam gaat en dat ik misschien toch wel veel doelen heb die langere tijd in beslag gaan nemen (of veel geld kosten).. Hebben meer mensen daar last van?
Yep, hier nog een kikkererwt liefhebber. M'n man wil dit recept van BBC good food (wat helaas niet meer op hun website staat maar ik kan het wel uit m'n hoofd reproduceren) voor z'n verjaardag eten. Lekker makkelijk want de salade is van te voren te maken;quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:43 schreef Brighteyes het volgende:
Wat zonde, want kikkerewten kan je zoveel meer mee dan alleen humus maken.
In de uithoek waar ik woon is halloumi nogal slecht verkrijgbaar maar de AH XL verkoopt een soort van imitatie onder de naam "grillkäse". De textuur daarvan is behoorlijk OK maar er zit helaas wat weinig smaak aan, daarom marineer ik hetquote:Kikkererwtensalade met tomaat en gegrilde halloumi.
500 gram tomaten
kleine rode ui
olijfolie
2 eetlepels rode wijnazijn
1 blik kikkererwten 800 gram
bosje platte peterselie
peper en zout
pakje halloumi grillkaas 250 gram
ras al hanout (optioneel)
1. Verwarm de oven op 220 graden(200 voor hete lucht). Halveer de tomaten en rangschik ze met het snijvlak naar boven op een bakplaat. Bestrooi ze met zout en peper en rooster ze 25/30 minuten in de oven of tot de randjes zwart beginnen te worden.
2. Om de halloumi wat minder zout te maken kun je deze even weken in water en vervolgens droog deppen met wat keukenpapier. Snij de halloumi in plakken van ongeveer 1 cm dik of aan stukjes. Eventueel kun je de halloumi marineren, meng dan een beetje olie en wat ras al hanout tot een marinade en schep de halloumi erdoor.
3. Meng in een grote kom 4 eetlepels olijfolie met 2 eetlepels rode wijnazijn. Snijd de ui (halve of hele ui naar smaak) in ringetjes en doe ze in de dressing. Open het blik kikkerwten en spoel ze af in een zeef of vergiet. Hak de peterselie fijn. Voeg dit alles ook toe aan de kom en meng het goed door elkaar.
4. Grill de halloumi in de grillpan tot er een dun goudbruin korstje op komt.
5. Meng de tomaatjes voorzichtig door de kikkererwtensalade en serveer de salade met de halloumi erbovenop.
quote:
valt op zich wel mee. ik deed het met verstandelijk gehandicapten...als zij het kunnen, kan jij het ook. wel beetje voorzichtig doen natuurlijkquote:Op donderdag 31 oktober 2013 06:39 schreef Isabeau het volgende:
Is dat nou moeilijk, zo'n pompoen uitsnijden? Ik ben behoorlijk onhandig met messen (heb de littekens als bewijs) en ben dan bang door te schieten als ik kracht zet. Zo'n schil lijkt me zo stug namelijk. Ziet er tof uit hoor
Super!!!quote:Op woensdag 30 oktober 2013 20:54 schreef Anne het volgende:
Ik heb eindelijk weer eens een doel behaald:
http://anne101doelen.blogspot.nl/2013/10/hello-pumpkin.html
[ afbeelding ]
Het gaat de laatste tijd wel een beetje matigjes. Ik geef 't weer maar de schuld.
Greys. Lokquote. Waar blijven jouw updates?
[..]
Ik vond 'm tamelijk hard, dus bijvoorbeeld echt mooie ronde vormen snijden lijkt mij best lastig als ik 't zelf moet doen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 06:39 schreef Isabeau het volgende:
Is dat nou moeilijk, zo'n pompoen uitsnijden? Ik ben behoorlijk onhandig met messen (heb de littekens als bewijs) en ben dan bang door te schieten als ik kracht zet. Zo'n schil lijkt me zo stug namelijk. Ziet er tof uit hoor
daar heb je een appelboor voorquote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:50 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik vond 'm tamelijk hard, dus bijvoorbeeld echt mooie ronde vormen snijden lijkt mij best lastig als ik 't zelf moet doen.
Vriendlief heeft 'm bij mij gesneden. Die is daar wat handiger in
. En het was sowieso wel leuk om saampjes te doen
.
Ik vind het knap hoor, 60quote:Op vrijdag 1 november 2013 00:40 schreef Devv het volgende:
Ik kan weer een doel afstrepen, 60 push ups. Het ging niet van harte, maar ik ben weer een stapje dichter bij de 100 push ups gekomen.
60 Wtf... 1 woord: Au.quote:Op vrijdag 1 november 2013 00:40 schreef Devv het volgende:
Ik kan weer een doel afstrepen, 60 push ups. Het ging niet van harte, maar ik ben weer een stapje dichter bij de 100 push ups gekomen.
Te veel kan toch niet? Hoeveel heb je gebruikt op hoeveel kip?quote:Op vrijdag 1 november 2013 19:24 schreef hexje het volgende:
Volgens mij heb ik te veel cola gebruikt. Het blijft best waterig.
Ik ben te snel. Kip is gaar maar het moet nog een uurtje. Ik heb mij netjes aan het recept gehouden.quote:Op vrijdag 1 november 2013 19:36 schreef kvd het volgende:
[..]
Te veel kan toch niet? Hoeveel heb je gebruikt op hoeveel kip?
En inkoken....deksel eraf, vuurtje wat hoger (en als dat niet lukt wat extra suiker, ketchup en mosterd)
ooooohhhhh....dan komt het helemaal goedquote:Op vrijdag 1 november 2013 19:41 schreef hexje het volgende:
[..]
Ik ben te snel. Kip is gaar maar het moet nog een uurtje. Ik heb mij netjes aan het recept gehouden.Ik heb 500 gram kip en 300ml cola gebruikt.
Ik was eens op vakantie, de eerste keer zonder ouders naar het buitenland. De afspraak gemaakt dat ik zou bellen als ik aangekomen was (lang geleden, pre-mobiele tijdperk). Natuurlijk had ik het veel te druk met andere zaken (feesten, jongens, zonnen enzo) en de telefooncel was wel een kilometertje lopen ofzo (quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:45 schreef Freddeh het volgende:
Doel 13 in de pocket. Op dit moment zit ik een film te kijken uit mijn geboortejaar: ET
Uiteraard de extra lange versie van 2 uur, in HD
Helemaal goed gekomen!! Het was erg lekker.quote:Op vrijdag 1 november 2013 19:48 schreef kvd het volgende:
[..]
ooooohhhhh....dan komt het helemaal goed
quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:57 schreef hexje het volgende:
[..]
Helemaal goed gekomen!! Het was erg lekker.
Lachen, mooie herinneringen zijn dat. Van die kleine dingetjesquote:Op vrijdag 1 november 2013 20:52 schreef kvd het volgende:
[..]
Ik was eens op vakantie, de eerste keer zonder ouders naar het buitenland. De afspraak gemaakt dat ik zou bellen als ik aangekomen was (lang geleden, pre-mobiele tijdperk). Natuurlijk had ik het veel te druk met andere zaken (feesten, jongens, zonnen enzo) en de telefooncel was wel een kilometertje lopen ofzo () en het was warm (+40 graden) en er stond altijd een hele lange rij. Dus deze dame had nooit gebeld.
Hangt er na een paar dagen een briefje bij de ingang van de camping 'kvd, fone home' (inclusief spellingfout en verkeerd gespelde naam), toen voelde ik me aardig E.T. (alhoewel hij het zelf zei natuurlijk). Ik moet er ook altijd aan denken als ik E.T. zie/een fotootje zie van E.T./lees over E.T.
Oh, dat kan ik me helemaal voorstellen...quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:20 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Lachen, mooie herinneringen zijn dat. Van die kleine dingetjes
Zo heb ik bijzondere herinneringen aan het liedje "Breakfast at Tiffany's" omdat ik een week lang ontbeten heb bij een restaurantje in Krakau: Tiffany's
Dat heb ik soms ook. Dan vis ik de kip er uit, gooi ik de cola op hoger vuur en als het dan stroperig wordt de kip er weer bij.quote:Op vrijdag 1 november 2013 19:41 schreef hexje het volgende:
[..]
Ik ben te snel. Kip is gaar maar het moet nog een uurtje. Ik heb mij netjes aan het recept gehouden.Ik heb 500 gram kip en 300ml cola gebruikt.
Heb je nog verschillende varianten gegeten? Ik eet normaal met alleen banaan erin, erg lekker. Gisteren met banaan/pindakaas geprobeerd maar vond dat echt niet lekker.quote:Op vrijdag 1 november 2013 23:26 schreef nectarientje het volgende:
Ik heb na het kopen van de spaarpot een doel behaald. En met gemak zelfs, dat had ik na de eerste versie niet aan zien komenIk heb #71 gehaald, maak en eet 5 overnight oats. Ik vind het heerlijk! Blijf dit ook echt nog een hele tijd doen (tot ik het zat ben en met iets anders moet ontbijten)
Oh, zo bedoelde ik het niet hoor. Ik zie gewoon een heel lijstje met gezonde dingen staan, die gezond voor het lichaam worden beschouwd, je immuunsysteem, de darmstelsel, je energie geven en dergelijke. Voor mij met rare darmen en weinig energie zou het een ideaal/gezond ontbijt zijn, alleen zal ik dat nooit met overnight oats of pap of yoghurt naar binnen krijgen (mompelt iets met overgeven enzo....quote:Op zaterdag 2 november 2013 10:24 schreef nectarientje het volgende:
Leuk en aardig hoor, dat gezonde ontbijt maar als ik vervolgens een pot chocoladekruidnootjes tegenkom, gaatie leeg.. Ik heb niet voor niets wat afvaldoelen in mn lijstje staan
Ik geloof dat iedereen mij verkeerd begrijpt met 'gezond'. Of slaat deze opmerking niet op mij?quote:Op zaterdag 2 november 2013 11:08 schreef Devv het volgende:
Je moet gewoon discipline hebben. Zo moeilijk is het niet om ongezond eten te laten staan. Het is een kwestie van wennen. Je gaat die zak Chips vanzelf niet meer missen.
Ik denk dat ik je dan verkeerd begrepen heb.quote:Op zaterdag 2 november 2013 11:17 schreef kvd het volgende:
[..]
Ik geloof dat iedereen mij verkeerd begrijpt met 'gezond'. Of slaat deze opmerking niet op mij?
Wat ik al eerder zei, gezond staat niet gelijk aan afvallen voor mij. Het gaat mij meer om het beginnen van de dag met ingrediënten die goed zijn voor je lichaam, je immuunsysteem, darmstelsel enzovoort. Die je lichaam een energieboost kunnen geven. En daar bewust mee bezig te zijn, de dag van tevoren al bedenken welke fruitsoorten/zaden, hoeveel en waar het goed voor is enzovoort. Het lijkt mij heerlijk om op zo'n manier de dag te kunnen starten, maar heb door overmatig overgeven gedurende zo'n 10 jaar (door 4 dagen in de week migraine) erg veel moeite met bepaalde semi-vloeibare/zachte levensmiddelen (yoghurt, vla, pap, melk met bv cornflakes of havermout want die worden zacht). Na 1 hap ga ik overgeven/kokhalzen.quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:24 schreef nectarientje het volgende:
Wat bedoel je dan wel met gezond? Je doelt meer op de maaltijd op zich (hence de keuze tussen havermout of croissants) denk ik dan discipline om het geheel te laten staan over de hele dag?
En eens Devv, het is geen rocket science.. Maar nu draait het aardig uit op een dieetdiscussie en het dieet is een doel, de discussie erover niet
Roken heeft invloed op de werking van de schildklierquote:Op zaterdag 2 november 2013 15:07 schreef kvd het volgende:
[..]
Wat ik al eerder zei, gezond staat niet gelijk aan afvallen voor mij. Het gaat mij meer om het beginnen van de dag met ingrediënten die goed zijn voor je lichaam, je immuunsysteem, darmstelsel enzovoort. Die je lichaam een energieboost kunnen geven. En daar bewust mee bezig te zijn, de dag van tevoren al bedenken welke fruitsoorten/zaden, hoeveel en waar het goed voor is enzovoort. Het lijkt mij heerlijk om op zo'n manier de dag te kunnen starten, maar heb door overmatig overgeven gedurende zo'n 10 jaar (door 4 dagen in de week migraine) erg veel moeite met bepaalde semi-vloeibare/zachte levensmiddelen (yoghurt, vla, pap, melk met bv cornflakes of havermout want die worden zacht). Na 1 hap ga ik overgeven/kokhalzen.
En sowieso moeite met ontbijten 's ochtends, voor 10 uur gaat er hier met moeite een cracker in
De discipline om dingen niet te nemen is hier zeker wel aanwezig. En hier spreekt een mega chips-verslaafde, maar heb dat aan banden gelegd. Maximaal 1 keer in de week (en dan doe ik het meestal nog nieten dan blijft de zak keurig een week staan), koekjes en chocola zijn hier eigenlijk voor vriend, tegen de tijd dat ik meestal ergens zin in heb heeft hij het al opgegeten (
). Koken doe ik zo gezond mogelijk enzovoort. Ik ben trouwens niet eens afgevallen na het stoppen met chips kanen
Pas nu ik door allerlei persoonlijke factoren slecht eet door haast geen eetlust, gaan de kilo's er een beetje vanaf.
Mijn zoveel-maanden-zwanger-buikje is hier voor een groot gedeelte te wijten aan darmproblemen, daar heeft discipline en gezond eten niet echt invloed op. Vanaf het moment dat het slechter ging met de darmen, nam de buikomvang ook toe. De extra kilo's van afgelopen jaar komen hier echt door minder bewegen na het stoppen van werk en het stoppen met roken (zonder het te hebben vervangen met snaaien), ondanks dat ik juist gezonder ben gaan eten. Daarvoor was mijn buikje ook al 'zwanger'
Hoop dat het nu een beetje duidelijk is
Chia maakt het wat smoother naar mijn idee. Het is schijnt superduperamazing te zijn volgens Mikequote:Op zaterdag 2 november 2013 14:34 schreef Freddeh het volgende:
Wat doet de chia precies? En welke variant was je favoriet?
Vanille-yoghurt is ook een goed idee! Ga ik proberen komende weekquote:Op zaterdag 2 november 2013 15:36 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Gelijke delen havermout, vanille soyayoghurt en amandelmelk plus een halve banaan per schaaltje, vanillesuiker en kaneel. Alles mengen en bessen erbovenop. Van de zomer verse blauwe bessen en nu diepvries zomerfruit van AH of bosvruchten van de Lidl (nu te koop voor 2.50 per 750 gram). We gooien het fruit er bevroren bij, de volgende ochtend is het toch wel ontdooid.
Dunc is ook nogal weg van havermout-vanille yoghurt-amandelmelk met rum essence, kersen en wat hagelslag.
Uit die verdeling is gekomen dat ik maar eens moest gaan oefenen op doel #74; leer je eigen haar invlechten. Ik kan wel gewoon vlechten (3,4,5 strengen en rope braid) maar de enkele keer dat ik een Franse vlecht probeerde zat het niet zoals ik wil of raakte ik het spoor bijster. Vandaag ging het al beter dan gisteren, dus ik moet gewoon blijven oefenen.
Niet...dat zijn mijn fijne darmenquote:Op zaterdag 2 november 2013 17:20 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Roken heeft invloed op de werking van de schildklier
Hoe lang moet je nog?
Nee maar Mike, dat is écht waanzinnig! Ik ga het even nalezenquote:Op zaterdag 2 november 2013 17:21 schreef nectarientje het volgende:
[..]
Chia maakt het wat smoother naar mijn idee. Het is schijnt superduperamazing te zijn volgens MikeQua smaak doet het niets, net als lijnzaad. Maar ik merk dat ik me prettiger voel door lijnzaad. Die chia heb ik nog onvoldoende gehad om te beoordelen of het iets doet. Favoriet, de laatste was het beste qua structuur en ik ben geen moeilijke fruiteter dus ik vind denk ik alles wel fijn.
kvd, helder
[..]
Vanille-yoghurt is ook een goed idee! Ga ik proberen komende week
Ik kan juist alleen mn eigen haar invlechtenVlecht bovenop of onder maakt niet uit maar invlechten bij een ander lukt me niet. Misschien moet ik dat dan een doel maken
lol Wat ontzettend flauwquote:Op zaterdag 2 november 2013 18:37 schreef kvd het volgende:
[..]
Niet...dat zijn mijn fijne darmenMaar thuis hebben we het dus over mijn zoveel-manden-zwangere-buik
Helaas....aan de andere kant...volgens mij ga ik de volgende keer van mijn stokje, dus is het niet zo verstandig te meetenquote:Op woensdag 6 november 2013 18:11 schreef Freddeh het volgende:
Waar is iedereen?
@kvd en anderen uit regio Groningen... De bloedbankdate gaat niet meer doorIk werk niet meer in Groningen maar heb nu net een uitnodiging gehad.
Heb inmiddels wat gevonden, werk nu in Meppel bij een bedrijf in de zorg, op de ICT afdelingquote:Op woensdag 6 november 2013 18:57 schreef kvd het volgende:
[..]
Helaas....aan de andere kant...volgens mij ga ik de volgende keer van mijn stokje, dus is het niet zo verstandig te meeten
Heb je al iets gevonden of nog druk bezig?
quote:Op woensdag 6 november 2013 21:36 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Heb inmiddels wat gevonden, werk nu in Meppel bij een bedrijf in de zorg, op de ICT afdeling
congrats!quote:Op woensdag 6 november 2013 21:36 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Heb inmiddels wat gevonden, werk nu in Meppel bij een bedrijf in de zorg, op de ICT afdeling
tuurlijk, je ontdekt een muzikant/componist,hoort erbij.quote:Op woensdag 6 november 2013 22:36 schreef Bubbles90. het volgende:
Wat vinden jullie, telt muziek van Chopin ook als een nieuwe artiest?![]()
Ik wist niet dat het zo rustgevend kon zijn
Cool, waar vind je zo'n cursus?quote:Op donderdag 7 november 2013 19:51 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Cursus Latijn afgerond, check.
Nu door met het aansluitende doel: 'Jippus et Jannica' lezen.
Deze was van Laudius (net zoiets als LOI). Moet wel zeggen dat het niveau vrij snel omhoog gaat bij deze cursus. Ik heb zelf gymnasium gedaan en met die achtergrond is het een fijne cursus, maar ik denk dat het vrij snel erg moeilijk wordt voor iemand die helemaal op 0 begint. Het LOI heeft er ook één, die leek mij wat makkelijker.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:10 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Cool, waar vind je zo'n cursus?
Wat is het niveau van die cursus, als je het vergelijkt met Latijn op het gymnasium (1e/2e/3e/4e/5e/6e klas)?quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:27 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Deze was van Laudius (net zoiets als LOI). Moet wel zeggen dat het niveau vrij snel omhoog gaat bij deze cursus. Ik heb zelf gymnasium gedaan en met die achtergrond is het een fijne cursus, maar ik denk dat het vrij snel erg moeilijk wordt voor iemand die helemaal op 0 begint. Het LOI heeft er ook één, die leek mij wat makkelijker.
De cursus was verder prima, alleen de administratie van Laudius is een ramp. Dus ook daarom zou ik een andere aanraden.
Ik zou zeggen 1e t/m 5e klas (in 30 lessen). Ik kan me herinneren dat ik op de middelbare school nog wel verder ging qua grammatica, dingen als het gerundium/gerundivum worden hier niet in behandeld.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:29 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Wat is het niveau van die cursus, als je het vergelijkt met Latijn op het gymnasium (1e/2e/3e/4e/5e/6e klas)?
Hmm, dan is het een cursus op vrij hoog niveau. Latijn vond ik in de 1e klas geweldig, maar in de 2e klas weer niks (vaak niet aanwezig geweest wegens familie-omstandigheden). Door de enorme achterstand heb ik het in de 3e klas met een zesje kunnen afsluiten.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:50 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ik zou zeggen 1e t/m 5e klas (in 30 lessen). Ik kan me herinneren dat ik op de middelbare school nog wel verder ging qua grammatica, dingen als het gerundium/gerundivum worden hier niet in behandeld.
De teksten om te vertalen zijn erg leuk en heel afwisselend: van tekstjes over slaven in Rome tot teksten over de jeugd van Caesar, maar ook drie keer een oude fabel van La Fontaine in het Latijn (waaronder die van De Vos en de Raaf). Dat is heel leuk.
Dat klinkt goed! Ik heb ook gymnasium gedaan en gewoon t/m het eindexamen Latijn gehad, dus ik vind het juist wel lekker als het niet te makkelijk is.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:50 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ik zou zeggen 1e t/m 5e klas (in 30 lessen). Ik kan me herinneren dat ik op de middelbare school nog wel verder ging qua grammatica, dingen als het gerundium/gerundivum worden hier niet in behandeld.
De teksten om te vertalen zijn erg leuk en heel afwisselend: van tekstjes over slaven in Rome tot teksten over de jeugd van Caesar, maar ook drie keer een oude fabel van La Fontaine in het Latijn (waaronder die van De Vos en de Raaf). Dat is heel leuk.
Nou, het begon ermee dat ik eerst de helft van de cursus kreeg en toen de hele cursus, waardoor ik een halve papierwinkel dubbel had en kon weggooienquote:Op vrijdag 8 november 2013 11:46 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat klinkt goed! Ik heb ook gymnasium gedaan en gewoon t/m het eindexamen Latijn gehad, dus ik vind het juist wel lekker als het niet te makkelijk is.
Hoe erg is het precies met die administratie?
Ik wil volgende week het doel een week geen suiker uitvoeren.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:27 schreef sylvesterrr het volgende:
Volgende week dinsdag ga ik een doel doorstrepen: Ooglaserbehandeling
De volgende doelen vind ik nog best lastig zeg, stomme vreetbuien!
• Eén maand lang geen chips eten
• Eén week lang geen kant-en-klare maaltijden
• Koop een maand lang geen snacks op het station
Ik heb een keer een colasalade gemaaktquote:Op vrijdag 8 november 2013 18:31 schreef hexje het volgende:
Van de week weer cola kip gemaakt. Dit keer met Ketjap Manis ipv bruine basterd suiker. Nu heb ik cola karbonade in de oven staan.
vertel!!quote:Op vrijdag 8 november 2013 21:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb een keer een colasalade gemaakt
Leukquote:Op vrijdag 8 november 2013 23:49 schreef Greys het volgende:
Nu heb ik ook weer trek in colakip
Ik ben uit mijn Day Zero Dipje
http://mirandadayzero.blo(...)-dan-juist-niet.html
En nog wat updates in één post gerommeld zodat ik weer bij ben
http://mirandadayzero.blo(...)-bor-of-lowieke.html
1. Cute.quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:49 schreef Greys het volgende:
Geweldig leuke update en ik ben heel erg benieuwd hoe het oven-verhaal af gaat lopenquote:Op vrijdag 8 november 2013 23:49 schreef Greys het volgende:
Hij sprong zo ver en hoog en met een serieus hoofd, ik was retetrotsquote:Op maandag 11 november 2013 12:20 schreef CarOnline het volgende:
Haha leuk, de hond zag er wel flitsend uit!
Heerlijk he? Gewoon zes afbakstokbroden tegelijk en idd meerdere pizza's. Ik wil nooit meer een kleine ovenquote:En wat een gezeik met die oven
En het is zo fijn, wij hebben ook zo'n bakbeest. 5 pizza's kunnen er in, niemand hoeft te wachten op zaterdagavond rond 6 uur
Ik hoop dat dat gesprek ter steekproef is opgenomen!quote:Op maandag 11 november 2013 13:16 schreef Greys het volgende:
En ik hoop stiekem dat de IKEA telefoonmevroi echt met een enorme jeukende uitslag rondloopt. Het klantonvriendelijk kreng.
Dat hoop ik ook, heb het nog tegen de webcare mevrouw gezegd, tijdstip van gesprek genoemd en al, of ze het even terug wilden gaan luisterenquote:Op maandag 11 november 2013 13:31 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik hoop dat dat gesprek ter steekproef is opgenomen!
De webcare dame heeft wel zes keer benadrukt in het gesprek (dat was dus een andere vrouw, die ik via Facebook heb gestrikt om me te bellen) dat het niet meer in de garantie valt. En die adviseerde me een plaatselijke witgoedmeneer te bellenquote:Op maandag 11 november 2013 15:42 schreef Isabeau het volgende:
Eigenlijk vind ik, als de monteur er niets mee kan, dat IKEA je een nieuw gasfornuis moet aanbieden
Nog langzamer typen dusquote:Op vrijdag 15 november 2013 00:39 schreef Meke het volgende:
Tijdens het luisteren van Justin Bieber heb ik ook even een nieuwe update geschreven!
Aiquote:Op vrijdag 15 november 2013 13:58 schreef DeLuna het volgende:
Doel 34 onbedoeld al voor 2/3 klaar. Zou de komende 2,7 jaar minstens 3 keer naar de tandarts gaan en zit inmiddels al op 2 keer. Bij controle bleek dat ik 4 verstandskiezen moest laten trekken![]()
Dus gisteren geweest en in 2014 weer en dan is dat doel ook weer klaar
Ik voel me verder prima alleen het is zo raar die twee gatenquote:
Nou primaquote:Op vrijdag 15 november 2013 14:03 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik voel me verder prima alleen het is zo raar die twee gatenEn het is nog best pijnlijk maar met paracetamol wel te doen.
Leuk! Moest even googlen wat fan veils waren, maar geeft vast een tof effect!quote:Op vrijdag 15 november 2013 18:56 schreef Sarabi het volgende:
http://taluma101.blogspot(...)n-professionele.html
Ja, maar wel lastig om mooi op de foto te krijgenquote:Op vrijdag 15 november 2013 19:00 schreef Meke het volgende:
[..]
Leuk! Moest even googlen wat fan veils waren, maar geeft vast een tof effect!
Mijn tandarts heeft mij in een grijs verleden verwezen naar de kaakchirurg. Volgens mij heb ik de verwijsbrief na een week maar weggegooid, ik durfde gewoon niet.quote:Op vrijdag 15 november 2013 19:46 schreef sararaats het volgende:
mijn verstandskiezen zijn in het ziekenhuis getrokken onder algehele narcose.
Alle gesprekken bij IKEA worden opgenomen weet ik dan weerquote:Op maandag 11 november 2013 13:31 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik hoop dat dat gesprek ter steekproef is opgenomen!
Ik eet nu ook nog steeds niks waarbij je echt moet kauwen. Het lukt soms wel met alleen links maar op den duur gaat het toch ook pijn doen aan de kant waar ze getrokken zijn. En ik merk gelijk wanneer de paracetamol is uitgewerktquote:Op vrijdag 15 november 2013 19:31 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Oef, wat een geluk hebben jullie dan met die verstandskiezen!![]()
Bij de eerste twee had ik drie dagen 40 graden koorts, was er echt enorm ziek van. Die waren wel ook echt ontstoken dus dat zal wel deels daarvan zijn gekomen. Bij de andere twee heb ik vooral heel erg veel pijn gehad - heb een week op soep en vla geleefd. Kan ik je niet echt aanraden.
quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:30 schreef Greys het volgende:
Het is een heuglijke dag
http://mirandadayzero.blogspot.nl/2013/11/omgwtfbbq.html
Whoohoo!quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:30 schreef Greys het volgende:
Het is een heuglijke dag
Whoeiiiiiiii!!!!quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:30 schreef Greys het volgende:
Het is een heuglijke dag
Toen ik na 15 jaar eindelijk weer een oven had heb ik er echt alles ingepleurd, van broodjes tot aan aardappelwedges met wat later kip en groente (eerst gebakken) en sausjes en pizzaaaaaas en ovenschotels en vlees en en en....ik heb geloof ik een maand vanuit de oven geleefd hahahaquote:Op dinsdag 19 november 2013 15:13 schreef Greys het volgende:
Ik weet van gekkigheid niet wat ik als eerste zal gaan bakken![]()
Ik vroeg me al af of de oven het alweer deed, daarom opende ik dit topicquote:Op dinsdag 19 november 2013 15:13 schreef Greys het volgende:
Ik weet van gekkigheid niet wat ik als eerste zal gaan bakken![]()
ROOD!quote:Op woensdag 20 november 2013 10:04 schreef CarOnline het volgende:
Nou hè hè.
Welke kleur lippenstift?![]()
Stoer, je afgeronde cursus Latijn!quote:Op woensdag 20 november 2013 10:44 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Fijn Greys!
Ik heb ook eindelijk mijn blog weer eens geupdate. De komende week ga ik er logjes op zetten van de voltooide doelen in de laatste maanden. Ik zit nu op 12/101, maar nog een stuk of vijf rond ik dit jaar nog af, dus het schiet aardig op.
https://levenvolgenslaura(...)sus-latijn-voltooid/
Weet je wat ook lekker is, een smoothie van een paar ijsblokjes, magere yoghurt, honing, kokosmelk, banaan en... verse spinaziebladerenquote:Op woensdag 20 november 2013 15:50 schreef nectarientje het volgende:
Hoera voor de ovenEn hoera voor alle updates
![]()
Ik ga gestaag door, vandaag een nieuw doel bedacht en gelijk maar poging 1 van 10: maak een sapje met de sapcentrifuge waar groente in zit. Dubbel geslaagd, ik had een appel-bieten-wortel-citroensapje met gember erdoor. Erg lekker zoet (ja, ben in mn comfortzone begonnen, de kool en de komkommer volgen nog) maar wat een gesmeer blijft dat zeg met bietjes. Roze handen en keuken nu. Maar soit, alles voor de vitamientjes he
Oh dat klinkt prima!quote:Op woensdag 20 november 2013 17:18 schreef Greys het volgende:
Weet je wat ook lekker is, een smoothie van een paar ijsblokjes, magere yoghurt, honing, kokosmelk, banaan en... verse spinaziebladerenVoor als je meer groenten wilt eten maar ze niet lust, zoals ik...
De spinazie proef je nul komma nul zo namelijk en je smoothie is goddelijk zoet!
En dan het moment dat je er echt een flinke hand spinazie in hebt gegooid en daarna proeft, dan denk je 'wtf er kan nog wel een hand in'quote:
Netjes! Ben stiekem wel jaloersquote:Op maandag 25 november 2013 10:01 schreef Devv het volgende:
Ik kan eindelijk weer eens een doel afstrepen, 5 kilometer binnen 30 minuten afleggen. Ik had op het 5 km punt zelfs nog ruim 5 minuten over. En dat terwijl het niet eens de bedoeling was om een PR op de 5 km neer te zetten
.
http://devvblog.com/dayze(...)meter-in-30-minuten/
Je hoeft nergens jaloers op te zijn als je de Zevenheuvelenloop 5 km in nog geen 31 minuten uitlooptquote:Op maandag 25 november 2013 23:30 schreef Bubbles90. het volgende:
[..]
Netjes! Ben stiekem wel jaloers
Over de helftquote:Op donderdag 21 november 2013 10:34 schreef Sarabi het volgende:
Gisteren begonnen aan: doel 49. Twee weken lang alleen maar water/thee drinken (0/14).
Toch nog lastiger dan ik dacht, had gisterenavond opeens trek in een mok melk en had er bijna niet over nagedacht.
Nog 1,5 dagquote:Op donderdag 21 november 2013 10:34 schreef Sarabi het volgende:
Gisteren begonnen aan: doel 49. Twee weken lang alleen maar water/thee drinken (0/14).
Toch nog lastiger dan ik dacht, had gisterenavond opeens trek in een mok melk en had er bijna niet over nagedacht.
Ik had het in een stamppotje verwerkt, was een receptje uit de Allerhande. Maar, brrr, ik vond het echt niet lekker. Ik hou ook niet van bleekselderij, misschien is het gewoon een te typische smaak voor mij.. kan best zijn dat je zoiets moet leren eten.quote:Op dinsdag 3 december 2013 13:25 schreef Isabeau het volgende:
Maar je kan heerlijke dingen doen met knolselderijMoet je ook niet 'zo' eten, dan vind ik het ook niks.
Maar die smaken lijken niet eens op elkaar? Tenminste, ik vind bleekselderij zeldzaam vies, maar de knolselderijsoep vind ik juist heerlijk. Het zit ook vaak in erwtensoep, in plaats van aardappel.quote:Op woensdag 4 december 2013 07:51 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ik had het in een stamppotje verwerkt, was een receptje uit de Allerhande. Maar, brrr, ik vond het echt niet lekker. Ik hou ook niet van bleekselderij, misschien is het gewoon een te typische smaak voor mij.. kan best zijn dat je zoiets moet leren eten.
Mjammie....zit ie niet vastgeplakt aan de rand?quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:33 schreef Freddeh het volgende:
Doel 76: Bak een appeltaart. Check.
[ afbeelding ]
Zoals ik dat blik ingevet heb, denk het nietquote:Op vrijdag 6 december 2013 22:37 schreef kvd het volgende:
[..]
Mjammie....zit ie niet vastgeplakt aan de rand?
Ik hoop het...die bovenkant lijkt er namelijk aan vast te zitten, hopelijk blijft het daarbijquote:Op vrijdag 6 december 2013 22:38 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Zoals ik dat blik ingevet heb, denk het niet
Hij komt toch nooit heel in je buikjequote:Op vrijdag 6 december 2013 22:40 schreef kvd het volgende:
[..]
Ik hoop het...die bovenkant lijkt er namelijk aan vast te zitten, hopelijk blijft het daarbij
hahaha, dat klopt. Maar die rand is wel handig om te houden bij een taart.quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:42 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Hij komt toch nooit heel in je buikje
quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:46 schreef kvd het volgende:
[..]
hahaha, dat klopt. Maar die rand is wel handig om te houden bij een taart.
Maarrrrr....de smaak is het belangrijkste! (nog een beetje warm met slagroom en een bolletje (kaneel-)ijs)
Net even gecontroleerd en zodra ik de springvorm losmaak merk ik dat hij idd aan één kant een beetje blijft plakken. Laat het wel een nachtje loskomen en zie morgenochtend wel hoe het is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedoeling was in eerste instantie dat ik een gevlochten rand kreeg, maar iemand (sarcastische dank aan vrouwlief) vond de deeg zo ook wel lekker.
Vrouwenquote:Op vrijdag 6 december 2013 22:55 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Net even gecontroleerd en zodra ik de springvorm losmaak merk ik dat hij idd aan één kant een beetje blijft plakken. Laat het wel een nachtje loskomen en zie morgenochtend wel hoe het is.
Bedoeling was in eerste instantie dat ik een gevlochten rand kreeg, maar iemand (sarcastische dank aan vrouwlief) vond de deeg zo ook wel lekker.
Ja, er bestaat welgeteld één man op de wereld die een mooie appeltaart wil bakken, en wiens feestje verkloten ze?quote:
Dan moet ik je wreed wakker schudden...er zijn meer mannen die dat doen:quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:01 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ja, er bestaat welgeteld één man op de wereld die een mooie appeltaart wil bakken, en wiens feestje verkloten ze?
Ik geloof je nietquote:Op vrijdag 6 december 2013 23:06 schreef kvd het volgende:
[..]
Dan moet ik je wreed wakker schudden...er zijn meer mannen die dat doen:
CUL / Het grote Baktopic (koekjes,cakes, muffins en meer) #14
(alleen natuurlijk net in dit deeltje niet)
Ik krijg er trek van, eet smakelijk!quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:33 schreef Freddeh het volgende:
Doel 76: Bak een appeltaart. Check.
[ afbeelding ]
Was erg lekker!quote:Op zaterdag 7 december 2013 00:15 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik krijg er trek van, eet smakelijk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |