Mwah, ik denk dat een hoop artsen niet het risico willen lopen dat de patiënt hoop put uit zo'n advies, of zelfs verwacht dat het wel kat in t bakkie zal zijn omdat de arts geadviseerd heeft WaJong aan te vragen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:48 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ze heeft in één van haar posts aangegeven dat ze "onder behandeling" is geweest.
Wat dat inhoudt/inhield kan ik uiteraard ook niet beoordelen, dat weet alleen TS zelf, maar ik neem maar eventjes aan dat als die klachten echt zodanig ernstig waren dat de behandelend arts vermoedde dat er wellicht recht zou bestaan op een wajong-uitkering, dat hij of zij TS daar dan wel op gewezen zou hebben.
en dit is zo'n slechte instelling! dat geld komt ergens vandaan en is niet gratis! waaaaarom moet dat nou weer kwijtgescholden worden.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:48 schreef bella40 het volgende:
[..]
ja zoiets krijg ik inderdaad 400 ongeveer wat minder maar daarnaast is er ook nog een ov schuld die er bij word geteld.
ook is het zo dat bij duo na 15 jaar de rest schuld word kwijt gescholden. als je wel aan de voorwaardens heb voldaan.
ik heb echt geen idee ik vroeg alleen mijn mogelijk heden aan de uwv mocht het mij niet lukken om in 2 maande tijd zelfstandig een baan te vinden of er mogelijk heden waren dat ik tijdelijk in de bijstand te recht kan komen of dat zij mij kunnen helpen naar het vinden van een baan.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heeft TS al WaJong aangevraagd dan? Is er een keuring geweest?
Of de klachten al dan niet ernstig genoeg zijn kan, mag en zal echt niet beoordeeld worden door de informatielijn van het UWV.
Dat klopt uiteraard, en het is dan ook zeker speculatie mijnerzijds, maar wel ook ingegeven door het feit dat TS zelf nergens rept over een wajong-uitkering en over de procedure die daar aan voorafgaat.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, ik denk dat een hoop artsen niet het risico willen lopen dat de patiënt hoop put uit zo'n advies, of zelfs verwacht dat het wel kat in t bakkie zal zijn omdat de arts geadviseerd heeft WaJong aan te vragen.
Ze willen je helpen je school af te maken. Wat is daar niet klantvriendelijk aan?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:52 schreef bella40 het volgende:
[..]
ik heb echt geen idee ik vroeg alleen mijn mogelijk heden aan de uwv mocht het mij niet lukken om in 2 maande tijd zelfstandig een baan te vinden of er mogelijk heden waren dat ik tijdelijk in de bijstand te recht kan komen of dat zij mij kunnen helpen naar het vinden van een baan.
maar zij vertelde heel bod dat ik of moet lenen of naar school moet ongeacht de situatie.
en dat vind ik persoonlijk wel een beetje te vergaan
oke ik begrijp wel dat ze moeilijk doen. maar als iemand kan aantonen dat het niet gaat en ook zijn best doet om een ander oplossing te vinden vind ik dat zij daar wel netter mee om kunnen.
niet dat zij persee gelijk een uitkering kunnen aanbieden maar ook wat klantvriendelijker.
Nee, TS vraagt hier wat haar opties zijn, en het zou me niet verbazen als ze in haar gesprek met het UWV ook gevraagd heeft of ze voor bijstand in aanmerking zou komen, en dat komt ze idd niet.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:52 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dat klopt uiteraard, en het is dan ook zeker speculatie mijnerzijds, maar wel ook ingegeven door het feit dat TS zelf nergens rept over een wajong-uitkering en over de procedure die daar aan voorafgaat.
Je bent geen 'klant' van UWV. Klanten leveren geld op, jij kost alleen maar geld.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:52 schreef bella40 het volgende:
[..]
ik heb echt geen idee ik vroeg alleen mijn mogelijk heden aan de uwv mocht het mij niet lukken om in 2 maande tijd zelfstandig een baan te vinden of er mogelijk heden waren dat ik tijdelijk in de bijstand te recht kan komen of dat zij mij kunnen helpen naar het vinden van een baan.
maar zij vertelde heel bod dat ik of moet lenen of naar school moet ongeacht de situatie.
en dat vind ik persoonlijk wel een beetje te vergaan
oke ik begrijp wel dat ze moeilijk doen. maar als iemand kan aantonen dat het niet gaat en ook zijn best doet om een ander oplossing te vinden vind ik dat zij daar wel netter mee om kunnen.
niet dat zij persee gelijk een uitkering kunnen aanbieden maar ook wat klantvriendelijker.
noem je dat helpen ik zeg wat mijn probleem is dat ik het niet meer aankanquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:53 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Ze willen je helpen je school af te maken. Wat is daar niet klantvriendelijk aan?
Ga dan eens naar een uitzendbureau, kun je maandag nog beginnen. Schoonmaak werk is er altijd welquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:55 schreef bella40 het volgende:
nee was het maar waar dat het gelijk over zal zijn,
school geeft mij ontzettend veel stres en druk als dat afvalt word het al wat rustiger.
als ik werk zit ik ook niet hele dagen thuis
omdat ik uit ervaring weet als ik alleen maar thuis zit dat het erger woord.
Er zijn echt wel mogelijkheden om je school te halen. Ga in gesprek, neem mee wat je hier hebt gelezen, hou op met zielig zijn.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:58 schreef bella40 het volgende:
[..]
noem je dat helpen ik zeg wat mijn probleem is dat ik het niet meer aankan
ik leg mijn hele situatie uit mee dan dat jullie weten.
en dan zegt ze probeer je school maar aftemaken.
maar ik zeg dus tegen haar dat het me niet lukt
dan zeg ik nog oke als ik het probeer om het toch te halen
heb ik dan wel kans voor hulp bij het vinde van werk of inkomste. nee dan is het lenen of school :S
wat bedoel je nu met lenen of school, zodra jij stopt met school kan je echt geen geld meer lenen via DUO (correct me if i'm wrong)quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:58 schreef bella40 het volgende:
[..]
heb ik dan wel kans voor hulp bij het vinde van werk of inkomste. nee dan is het lenen of school :S
Dat is niet zo gek toch, dat ze willen proberen dat je je school afmaakt?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:58 schreef bella40 het volgende:
[..]
Als je geld wil lenen bij DUO moet je uiteraard ingeschreven staan bij een onderwijsinstelling ja.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:00 schreef Fukushima het volgende:
[..]
wat bedoel je nu met lenen of school, zodra jij stopt met school kan je echt geen geld meer lenen via DUO (correct me if i'm wrong)
Geef hier eens antwoord op..quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:44 schreef Greys het volgende:
Maar wat ik niet begrijp... als ze je ergens zouden aannemen voor een betaalde baan dan zijn je paniekaanvallen en migraine en moe ineens over ofzo? Waarom kan je daar wel mee werken, maar geen opleiding mee doen dan? Of ga je je op je werk dan steeds ziek melden?
Een paar tips:quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:40 schreef bella40 het volgende:
[..]
ik heb in het verlede inderdaag veel mee gemaakt.
en ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals
een psygiater , praat groep, een pysgiater thuis. medicatie , en nu dan een psygoloog online
mijn opleiding is zwaar ik loop stage met mensen die pysygiesch niet in orden zijn en ik heb dyslextie.
ik heb het zolang weten vol te houden en het is nu gewoon te vol.
het is zonde ik weet het liever wil ik ook door.
maar hoe ver moet ik gaan? tot ik zelf in een insteling terecht kom.. ?
Is dat niet een procentje teveel?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:13 schreef BlueMage het volgende:
Ik geloof ongeveer 1% van wat TS in dit topic schrijft.
Die worden ruimschoots gecompenseerd door de uitroeptekensquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:16 schreef hugecooll het volgende:
[..]
In ieder geval wel een spatie te weinig
Ik had het over de post die ik citeerdequote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:20 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Die worden ruimschoots gecompenseerd door de uitroeptekens
Los van de '!!!!''s en de taalfouten vind ik het overigens behoorlijk indrukwekkend hoe die zogenaamde dyslexie van het ene op het andere moment lijkt te verdwijnen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:20 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Die worden ruimschoots gecompenseerd door de uitroeptekens
Als dit een voorbode is van de topics die gaan komen als de participatiesamenleving in werking gaat treden dan hou ik mijn hart vastquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:46 schreef motorbloempje het volgende:
Ts is niet dieslekties, maar gewoon dom. En da's niet erg, ben zelf ook geen Einstein, maar lekker excuses bedenken en gepamperd willen worden door de staat en alles voorgekauwd krijgen... Tsja... Hè.....
Vooral ook voor al die ontelbare - behoorlijk hoogopgeleide - vrijwilligers die nu voor de kat z'n k*t werken, vanwege wegbezuinigd, bij de diverse instellingen voor sociaal-juridische dienstverlening waaronder ik.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:49 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Als dit een voorbode is van de topics die gaan komen als de participatiesamenleving in werking gaat treden dan hou ik mijn hart vast
Waar heb ik 'n spatie gemist?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:16 schreef hugecooll het volgende:
[..]
In ieder geval wel een spatie te weinig
quote:
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:21 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik had het over de post die ik citeerde(teveel heeft een spatie te weinig)
Laat maar komen! Ik doe onderzoek naar het equivalent van de participatiemaatschappij hier in het VK en zoek nog wat leuke ingangetjesquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:49 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Als dit een voorbode is van de topics die gaan komen als de participatiesamenleving in werking gaat treden dan hou ik mijn hart vast
Je hebt nog geen leuke ingangetjes?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Laat maar komen! Ik doe onderzoek naar het equivalent van de participatiemaatschappij hier in het VK en zoek nog wat leuke ingangetjes![]()
Doet de overheid ook aan een campagne om de parasieten in te lichten over de veranderingen trouwens?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:55 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Vooral ook voor al die ontelbare - behoorlijk hoogopgeleide - vrijwilligers die nu voor de kat z'n k*t werken, vanwege wegbezuinigd, bij de diverse instellingen voor sociaal-juridische dienstverlening waaronder ik.
Ik heb vanaf vandaag voor altijd bewondering voor jequote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:59 schreef mrspoeZ het volgende:
Er zijn echt wel mogelijkheden om je school te halen. Ga in gesprek, neem mee wat je hier hebt gelezen, hou op met zielig zijn.
En nou ben ik er klaar mee.
Dus je hebt wél bijgeleend, maar dat heb je opgespaard voor als je op jezelf gaat wonen? Ik snap er geen drol meer van; lijkt me dat je dan geen uitkering meer nodig hebt!quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:48 schreef bella40 het volgende:
ja zoiets krijg ik inderdaad 400 ongeveer wat minder maar daarnaast is er ook nog een ov schuld die er bij word geteld.
ook is het zo dat bij duo na 15 jaar de rest schuld word kwijt gescholden. als je wel aan de voorwaardens heb voldaan.
Welke 'parasieten' had je precies in gedachte?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 00:19 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Doet de overheid ook aan een campagne om de parasieten in te lichten over de veranderingen trouwens?
Trouwens, de hulpverlening in Nederland heeft er echt baat bij om mensen afhankelijk te maken![]()
knijn is beswel hoog opgeleid :0quote:Op woensdag 30 oktober 2013 00:25 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Welke 'parasieten' had je precies in gedachte?
Even voor de goede orde, als je het nog niet wist, het stikt op dit moment van de hoogopgeleide mensen die ondanks een goede opleiding en ontelbare sollicitaties niet aan de bak komen.
Die mensen proberen dus hun kansen op betaald werk juist te vergroten door vrijwilligerswerk te gaan doen, vaak ook juist voor kansloze gevallen, om alleen maar aan te tonen dat ze over kennis van zaken en betrokkenheid beschikken.
Ik spreek hier voor mezelf - in tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt, is het dus juist zaak dat ik mensen ACTIVEER, in plaats van ze te verwijzen naar het "uitkeringsloketje".
En dat is dus precies wat ik doe.
Gast. Relax.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee, jij bent lekker nuttig bezig. Achterhoedegevecht, ziek zwak misselijk, handje ophouden en een grote bek. Ik betaal veel te veel belasting door figuren als jij en daarom zeg ik er wat van.
Ik kan het niet helpen hoor. Heb je nog een betaalde baan voor me?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 00:26 schreef hugecooll het volgende:
[..]
knijn is beswel hoog opgeleid :0
Ik heb ook een burnout gehad rond die leeftijd, maar doorgebuffeld tot het een depressie was. Medicatie, psycholoog gehad, maar geen uitkering aangezien ik toen al werkte in vast dienstverband, al heb ik wel bijna een half jaar ziek thuis gezeten. Of zij het er om doet, weet ik niet. Ik krijg niet goed hoogte of ze onder behandeling is. Maar leeftijd is geen belemmering voor depressie of een burnout.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:13 schreef klipper het volgende:
23 en een burnout hebben............maar goed dat ze daar niet meer intrappen.
Maarja ze heeft het in ieder geval niet van een vreemde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |