abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132708930
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:30 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Zit je nu in de 4e van niveau 4 dan? Dan ben je begonnen in jaar 3... in twee jaar zoveel schuld? Meisje toch.
nee heb 1 jaar wat anders gedaan toen is mijn moeder overleden waardoor ik er tussen uit ging. vervolgens ben ik begonnen aan deze opleiding en die duurt 3 jaar.
en ik zit nu in het 3e jaar dus opgeteld dit is mijn 4e jaar waar die studiefinacering een prestatie beurs is
pi_132708948
het doet mij goed om dit te lezen, blijkbaar krijg je tegenwoordig niet meer zo makkelijk een zak geld!
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_132708964
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:31 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Klopt. Ik heb geen MBO niveau 2.
Mimimimimimi :'(.
nee en volgens mij ook niet hoger!!
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:35:01 #179
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_132708990
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:34 schreef bella40 het volgende:

[..]

nee en volgens mij ook niet hoger!!
Ook niet niveau 3, ook niet niveau 4.
Zelfs niet niveau 5.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_132708998
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:33 schreef bella40 het volgende:

[..]

nee heb 1 jaar wat anders gedaan toen is mijn moeder overleden waardoor ik er tussen uit ging. vervolgens ben ik begonnen aan deze opleiding en die duurt 3 jaar.
en ik zit nu in het 3e jaar dus opgeteld dit is mijn 4e jaar waar die studiefinacering een prestatie beurs is
en waar geef je al dat geld dan aan uit, aangezien je nog thuis woont.

edit: Je hebt ook recht op volledige zorgtoeslag denk ik?
pi_132709119
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:32 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Maar een woord als 'hebben' kun je toch wel normaal spelen?

Dat heeft niks met dyslexie te maken volgens mij
natuurlijk hebben niet alle fouten te maken met dyslextie.
maar ik heb vroeger door mijn dyslextie niet veel ondersteuning gehad.
en ik liep toen al achter omdat ik er onwijs veel moeite mee had.
spreken gaat goed lezen kan ik ook redelijk goed door dat ik veel heb geoefend door te lezen.
alleen schrijven is egt een groot probleem en mijn opleiding is een en al schrijven
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:38:31 #182
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_132709170
Misschien moet je dan ook even met DUO bellen. Ik lees op de site:

De prestatiebeurs kan met een jaar worden verlengd, als de student als gevolg van een lichamelijke, zintuiglijke of andere functiestoornis niet in staat is het afsluitend diploma te behalen binnen het hem toegekend aantal jaren prestatiebeurs (meestal 4 jaar). Voorbeelden van functiestoornissen waarvoor een verlenging wordt toegekend zijn dyslexie, anorexia, Pfeiffer, depressie.

Twee van die omstandigheden zijn al op jou van toepassing, misschien kan je nog meer aanvoeren waarvoor je verlenging kan krijgen. Morgen een afspraak maken met je SLB'er dus, afspraken maken over een verlengde afstudeerperiode, dan samen de DUO contacten, je dyslexieverklaring opsturen, je schouders eronder zetten en niet alleen maar gaan zitten wachten tot je gered wordt. Kom op!
Prrrrr
pi_132709217
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:35 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ook niet niveau 3, ook niet niveau 4.
Zelfs niet niveau 5.
oke alsnog is dat niet erg wand elk mens heeft zijn kwaliteiten ook al denk jij daar anders over.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:39:35 #184
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_132709225
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:34 schreef Fukushima het volgende:
het doet mij goed om dit te lezen, blijkbaar krijg je tegenwoordig niet meer zo makkelijk een zak geld!
Inderdaad niet. De eisen om in aanmerking te komen voor bijstand, laat staan wajong, zijn tegenwoordig behoorlijk streng. En terecht, m.i.

Probleem is dat er nog een hele hoop mensen zijn, zowel aan de vragende als aan de veroordelende kant van het hele uitkeringsverhaal, die denken dat het nog steedds een kwestie is van eventjes een loketje bellen. Het is echter echt geen 1985 meer. ;)

Dit verhaal lijkt mij duidelijk, TS komt niet in aanmerking voor wajong - kennelijk zijn de 'klachten' niet ernstig genoeg, komt (waarschijnlijk) niet in aanmerking voor bijstand, omdat ze gezien haar leeftijd geacht wordt om eerst een beroep te doen op een studielening. Einde verhaal.

Naar school dus, of een baan zoeken.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_132709256
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:35 schreef Fukushima het volgende:

[..]

en waar geef je al dat geld dan aan uit, aangezien je nog thuis woont.

edit: Je hebt ook recht op volledige zorgtoeslag denk ik?
dat spaar ik :D voor als ik alleen ga wonen:D
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:40:23 #186
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_132709264
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:39 schreef bella40 het volgende:

[..]

oke alsnog is dat niet erg wand elk mens heeft zijn kwaliteiten ook al denk jij daar anders over.
Ieder mens heeft zo zijn kwaliteiten. Daarom hoort ieder mens te werken :).
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:40:33 #187
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_132709270
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:40 schreef bella40 het volgende:

[..]

Lolwhut :')14.gif?
pi_132709292
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:29 schreef Maharbal het volgende:
Topic opgeschoond. TS een (soms ongenuanceerde) spiegel voorhouden is prima. Schelden, caps of TS willen prostitueren mag achterwegen blijven.
danku
pi_132709294
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:40 schreef bella40 het volgende:

[..]

say whut :')

edit: 15k schuld in 3 jaar, dat is ongeveer 400 per maand wat je dus krijgt?
edit2: kan wel kloppen ook, basis van 77 en aanvullend van 318, maar dan moet je dus wel je diploma halen. Dat doe je helemaal niet verkeerd dan

[ Bericht 4% gewijzigd door Fukushima op 29-10-2013 22:46:05 ]
pi_132709373
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:31 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Zonder te schelden kom je door dit soort, bijna onleesbare, teksten gewoon zo ontzettend dom over dat het moeilijk is om serieus op je te antwoorden.

Vraag een WWB-uitkering aan
word de waarheid je teveel?
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:42:59 #191
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_132709400
Maar je hebt dus 20.000 euro gespaard :)?
Dat is echt fantastisch _O_.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:43:26 #192
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132709428
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:39 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Inderdaad niet. De eisen om in aanmerking te komen voor bijstand, laat staan wajong, zijn tegenwoordig behoorlijk streng. En terecht, m.i.

Probleem is dat er nog een hele hoop mensen zijn, zowel aan de vragende als aan de veroordelende kant van het hele uitkeringsverhaal, die denken dat het nog steedds een kwestie is van eventjes een loketje bellen. Het is echter echt geen 1985 meer. ;)

Dit verhaal lijkt mij duidelijk, TS komt niet in aanmerking voor wajong - kennelijk zijn de 'klachten' niet ernstig genoeg, komt (waarschijnlijk) niet in aanmerking voor bijstand, omdat ze gezien haar leeftijd geacht wordt om eerst een beroep te doen op een studielening. Einde verhaal.

Naar school dus, of een baan zoeken.
Heeft TS al WaJong aangevraagd dan? Is er een keuring geweest?

Of de klachten al dan niet ernstig genoeg zijn kan, mag en zal echt niet beoordeeld worden door de informatielijn van het UWV.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_132709442
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:38 schreef mrspoeZ het volgende:
Misschien moet je dan ook even met DUO bellen. Ik lees op de site:

De prestatiebeurs kan met een jaar worden verlengd, als de student als gevolg van een lichamelijke, zintuiglijke of andere functiestoornis niet in staat is het afsluitend diploma te behalen binnen het hem toegekend aantal jaren prestatiebeurs (meestal 4 jaar). Voorbeelden van functiestoornissen waarvoor een verlenging wordt toegekend zijn dyslexie, anorexia, Pfeiffer, depressie.

Twee van die omstandigheden zijn al op jou van toepassing, misschien kan je nog meer aanvoeren waarvoor je verlenging kan krijgen. Morgen een afspraak maken met je SLB'er dus, afspraken maken over een verlengde afstudeerperiode, dan samen de DUO contacten, je dyslexieverklaring opsturen, je schouders eronder zetten en niet alleen maar gaan zitten wachten tot je gered wordt. Kom op!
dankje wel ik ga dit zekker even bespreken
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:44:16 #194
163650 Greys
pi_132709463
Maar wat ik niet begrijp... als ze je ergens zouden aannemen voor een betaalde baan dan zijn je paniekaanvallen en migraine en moe ineens over ofzo? Waarom kan je daar wel mee werken, maar geen opleiding mee doen dan? Of ga je je op je werk dan steeds ziek melden?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_132709506
Maar goed, ga nou morgen eens praten met wat uitzendbureau's die hebben vast wel iets voor een 23 jarige vrouw. Kun je in ieder zelf wat verdienen en misschien zelfs nog gewoon je school blijven doen.

En probeer iets aan je spelling te doen, zoiets kun je ook actief oefenen / bijspijkeren
٩๏̯͡๏)۶
pi_132709627
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:40 schreef Fukushima het volgende:

[..]

say whut :')

edit: 15k schuld in 3 jaar, dat is ongeveer 400 per maand wat je dus krijgt?
edit2: kan wel kloppen ook, basis van 77 en aanvullend van 318, maar dan moet je dus wel je diploma halen. Dat doe je helemaal niet verkeerd dan
ja zoiets krijg ik inderdaad 400 ongeveer wat minder maar daarnaast is er ook nog een ov schuld die er bij word geteld.
ook is het zo dat bij duo na 15 jaar de rest schuld word kwijt gescholden. als je wel aan de voorwaardens heb voldaan.
pi_132709651
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:42 schreef GSbrder het volgende:
Maar je hebt dus 20.000 euro gespaard :)?
Dat is echt fantastisch _O_.
hhahaha nee was dat maar waar.:P
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:48:53 #198
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_132709655
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Heeft TS al WaJong aangevraagd dan? Is er een keuring geweest?

Of de klachten al dan niet ernstig genoeg zijn kan, mag en zal echt niet beoordeeld worden door de informatielijn van het UWV.
Ze heeft in één van haar posts aangegeven dat ze "onder behandeling" is geweest.

Wat dat inhoudt/inhield kan ik uiteraard ook niet beoordelen, dat weet alleen TS zelf, maar ik neem maar eventjes aan dat als die klachten echt zodanig ernstig waren dat de behandelend arts vermoedde dat er wellicht recht zou bestaan op een wajong-uitkering, dat hij of zij TS daar dan wel op gewezen zou hebben. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:49:35 #199
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_132709684
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:48 schreef bella40 het volgende:

[..]

hhahaha nee was dat maar waar.:P
De helft?
pi_132709694
Geef jezelf een schop onder je kont en maak die opleiding af, zo te lezen ben je er al bijna. Dan ben je ook van je schuld af toch? Verder heb je nauwelijks kosten als je thuis woont, dus waar heb je een uitkering voor nodig?

Psychische hulp lijkt me inderdaad nuttiger. Je krijgt vast wel de eerste x behandelingen vergoed. Ga daar eerst eens naar kijken dan.

Niet altijd voor de makkelijkste weg kiezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')