Yup, ik heb daar vrij erg last van, al van kinds af aan. Ik kan er vaak behoorlijk van balen, want het maakt het leven er niet echt prettiger/makkelijker op. Vooral zo frustrerend om rationeel te weten dat het niet klopt en niet nodig is, maar dat de angstige gedachten vaak toch nog de overhand hebben.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 07:21 schreef rednailpolish het volgende:
Ik merk wel wat kleine dingetjes trouwens. Ik was altijd al een klein beetje dwangmatig, maar dat gevoel lijkt de laatste weken wel versterkt. Het blijven kleine dingen, maar het worden er wel steeds meer...
Heeft iemand hier ook last van? Met dwangmatig bedoel ik dus dat hele irrationele: sommige dingen wel of juist niet doen omdat je denkt dat er anders iets verschrikkelijks gebeurt.
Ben alleen dwangmatig wanneer ik me kut voel, wanneer ik me goed voel, doe ik alles op gevoel.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 07:21 schreef rednailpolish het volgende:
Ik merk wel wat kleine dingetjes trouwens. Ik was altijd al een klein beetje dwangmatig, maar dat gevoel lijkt de laatste weken wel versterkt. Het blijven kleine dingen, maar het worden er wel steeds meer...
Heeft iemand hier ook last van? Met dwangmatig bedoel ik dus dat hele irrationele: sommige dingen wel of juist niet doen omdat je denkt dat er anders iets verschrikkelijks gebeurt.
Omdat je zegt dat je dat dwangmatige al enigszins had, denk ik net als Crystal86 dat het komt door de ad. In de bijsluiter staat dat het middel de eerste weken voor een verergering van angstige of depressieve gevoelens kan zorgen, daar horen dwanggedachten ook bij. Dus als het goed is gaat dat vanzelf weer wegquote:Op woensdag 2 oktober 2013 07:21 schreef rednailpolish het volgende:
Maar hoe weet je nou of het een klein beetje werkt? Ik moet er ook niet van uitgaan dat ik me niet meer naar kan voelen. Ik ga het wel bespreken. Want het gaat niet zo goed nu.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 09:13 schreef Murmeli het volgende:
Kuolema: als het niks doet is het denk ik niet het juiste middel. Als het een klein beetje werkt is ophogen naar 30 mg een optie. Dat hielp bij mij toen heel goed. Afbouwen is dan niet erger. Duurt alleen langer. Maar ik merkte de eerste paar afbouwstappen niet. Geen bijwerkingen. Dus ik zou er niet al te bang voor zijn.
Elvi: ik vind eigenlijk dat je, als je echt over ad nadenkt, ook met een psychiater moet praten. Een huisarts is daar niet voor, heeft maar beperkte kennis.
Wbt dysthemie en ad: een kennis van me heeft ook dysthemie en krijgt ook ad. Haar is aangeraden ze te blijven slikken. Dus ik weet niet of dat wetenschappelijke onderzoek wel echt klopt. Er zijn zoveel onderzoeken en meningen over ad, ik denk dat het persoonsafhankelijk is in hoeverre het werkt.
En makkelijk wordt het zeker niet, maar mij heeft het zeker veel geholpen, vroeger was ik een heel gesloten iemand. Nu ben ik iemand die over zijn problemen durft te praten, dan krijg je ook veel meer feedback, je staat er niet meer alleen voorquote:Op woensdag 2 oktober 2013 02:31 schreef Senor__Chang het volgende:
Hier een zwaar gesprek gehad met mijn psychologe en psychiater. De komende tijd gaat het allemaal een tandje sneller/zwaarder. Vind het eng, maar ook spannend en ik ben benieuwd wat er uit zou kunnen komen.
Een onderdeel ervan is wel dat ik mezelf meer moet openstellen, ook over dingen die ik met mezelf niet eens graag bespreek. Maarja, het moest er ooit van komen.
10 mg citalopram is lekker weinig,ik heb 20 en 40 gehad en bij 15 ging het fout. Volgens mij is 40 zelfs 'normaal' gemiddeldquote:Op woensdag 2 oktober 2013 07:16 schreef rednailpolish het volgende:
Ik heb mijn psycholoog al een tijdje niet meer gezien, maar ondertussen dus wel aan citalopram begonnen, nu 3 weken. Ik voel me (zeg ik nog redelijk voorzichtig, ik wil het niet jinxen) best goed eigenlijk. Zit nu in een beetje stormachtige periode waarin allerlei dingen op me afkomen die me onbekend zijn of die ik eerst het liefst mogelijk vermeed, maar ik lijk nu in een soort flow te zitten.
Gisteren bij de huisarts geweest om de medicatie te bespreken, en ik hoef van hem nog geen hogere dosis als het met 10 mg al goed gaat. Even afwachten dus.
Zometeen presentatie. Niet zo goed voorbereid, maar kom maar op
Dat zou het inderdaad kunnen zijn. Hopen dat het snel overgaat, want hoewel het verder wel oke gaat word ik er niet veel vrolijker van.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 09:07 schreef Crystal86 het volgende:
[..]
Yup, ik heb daar vrij erg last van, al van kinds af aan. Ik kan er vaak behoorlijk van balen, want het maakt het leven er niet echt prettiger/makkelijker op. Vooral zo frustrerend om rationeel te weten dat het niet klopt en niet nodig is, maar dat de angstige gedachten vaak toch nog de overhand hebben.
Maar als ik het goed lees, wordt het bij jou nu voornamelijk versterkt nu je met de medicatie begonnen bent? Het kan ook best zijn dat je er nu wat meer last van hebt omdat er nu zoveel op je afkomt. Wellicht zwakt het later weer af, als je meer gewend bent aan de medicatie en in een rustigere periode komt.
(Heb zelf verder geen ervaring met medicatie trouwens, maar weet wel dat dwang vaak meer de kop opsteekt tijdens stressvolle periodes.)
Lijkt me ookquote:
Dat wordt je ook niet van ADquote:Op woensdag 2 oktober 2013 16:47 schreef rednailpolish het volgende:
[..]
Dat zou het inderdaad kunnen zijn. Hopen dat het snel overgaat, want hoewel het verder wel oke gaat word ik er niet veel vrolijker van.
Hoort dat niet bij je depressie?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:41 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik ben moe, levenloos als een zombie... What do?
Ja zeker. Ik word gewoon gek van deze onzekerheid hier, ik wil eigenlijk constant met mensen praten over hoe ik me voel maar dat kan natuurlijk niet. Soms gaat het ineens goed (zoals gister) en zit ik beter in m'n vel. Dan hoef ik niet te praten om me beter te voelen. En ik heb sowieso het gevoel dat mensen niet op mn geklaag zitten te wachtenNu lijkt de tijd zo enorm sloom te gaan. Ik kan wel oxazepam pakken maar daar word ik denk ik alleen nog slomer van. Deze fase duurt echt te lang gewoonquote:
Heb je sowieso wel mensen om mee te praten?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 18:05 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ja zeker. Ik word gewoon gek van deze onzekerheid hier, ik wil eigenlijk constant met mensen praten over hoe ik me voel maar dat kan natuurlijk niet. Soms gaat het ineens goed (zoals gister) en zit ik beter in m'n vel. Dan hoef ik niet te praten om me beter te voelen. En ik heb sowieso het gevoel dat mensen niet op mn geklaag zitten te wachtenNu lijkt de tijd zo enorm sloom te gaan. Ik kan wel oxazepam pakken maar daar word ik denk ik alleen nog slomer van. Deze fase duurt echt te lang gewoon![]()
Ik denk dat ik die depressielijn eens ga proberen. Is over een uur open. http://www.stichtingpando(...)=blog&id=15&Itemid=2
Maar toch nog eng om dat te doen. Ik wil het al een jaar 'nog echt een keer proberen'Heb het gevoel dat ik toch niet weet wat ik moet zeggen. Of dat de persoon aan de lijn heel medelijdend gaat doen
Jawel, vrienden en ouders. Maar ik heb eerder het gevoel hen tot last te zijn. En als ik mensen IRL zie dan wil ik het liever gezellig hebben want gezelschap is altijd de beste afleiding in mijn geval.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 18:21 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Heb je sowieso wel mensen om mee te praten?
Helaas zijn het geen heppy de peppy pillen. alhoewel.... Uiteindelijk jezelf niet meer willen ophangen aan de hoogste boom is ook wel wat waard.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:17 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Dat wordt je ook niet van AD
Dat herken ik heel erg. Worden mensen ook pissig als je tegen ze zegt dat je het idee hebt ze tot last te zijn?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 18:48 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Jawel, vrienden en ouders. Maar ik heb eerder het gevoel hen tot last te zijn. En als ik mensen IRL zie dan wil ik het liever gezellig hebben want gezelschap is altijd de beste afleiding in mijn geval.
andtidepri he, geen prohappy. daar heb je trouwens ook pillen voor maar die werken op nogal korte termijn.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:25 schreef seasushi het volgende:
[..]
Helaas zijn het geen heppy de peppy pillen. alhoewel.... Uiteindelijk jezelf niet meer willen ophangen aan de hoogste boom is ook wel wat waard.
Ja, maar dat hoeft niet te zeggen dat mensen het niet vervelend vinden. Ik vind zelf altijd: Je mag alles vertellen wat op je hart zit als je open staat voor mijn advies en ook iets doet met de problemen ipv alleen maar klagen.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:29 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat herken ik heel erg. Worden mensen ook pissig als je tegen ze zegt dat je het idee hebt ze tot last te zijn?
Goed dat je doorgezet hebt!quote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:56 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ja, maar dat hoeft niet te zeggen dat mensen het niet vervelend vinden. Ik vind zelf altijd: Je mag alles vertellen wat op je hart zit als je open staat voor mijn advies en ook iets doet met de problemen ipv alleen maar klagen.
Ik heb de depressielijn gebeld en tijdens dat gesprek werd me nogmaals duidelijk hoe afhankelijk ik me voel van anderen in slechte fases. Ik voel me bijna altijd ongemakkelijk als ik iets alleen doe (op fok/facebook/whatsapp etc. na maar dat is contact). tv kijken is ook telkens smartphone erbij. Het is echt zoeken naar bevestiging.
Hoop dat het minder gaat zodra deze medicatieverhoging is ingewerkt
Dat geeft me goede hoop.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En makkelijk wordt het zeker niet, maar mij heeft het zeker veel geholpen, vroeger was ik een heel gesloten iemand. Nu ben ik iemand die over zijn problemen durft te praten, dan krijg je ook veel meer feedback, je staat er niet meer alleen voor
Citalopram zijn voor mij wel happy pills eerlijk gezegd. Natuurlijk vlakt het best wel af, maar ik word er zelfverzekerder van en daarom ook blijer. Ik denk dat het voornamelijk die zwarte mist wat optrekt, en daaronder ben ik over het algemeen best een vrolijk persoon.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:25 schreef seasushi het volgende:
[..]
Helaas zijn het geen heppy de peppy pillen. alhoewel.... Uiteindelijk jezelf niet meer willen ophangen aan de hoogste boom is ook wel wat waard.
In hoeverre ben je dan jezelf?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 09:41 schreef rednailpolish het volgende:
[..]
Citalopram zijn voor mij wel happy pills eerlijk gezegd. Natuurlijk vlakt het best wel af, maar ik word er zelfverzekerder van en daarom ook blijer. Ik denk dat het voornamelijk die zwarte mist wat optrekt, en daaronder ben ik over het algemeen best een vrolijk persoon.
Nouja zoals ik al zei, de sociale angst en depressie zie ik als een soort mist, ik weet namelijk dat ik van mezelf best sociaal en avontuurlijk ben (zo was ik voor de depressie namelijk ook). Toen ik 5 jaar net was begonnen met citalopram na een jaar zware depressie, ben ik een tijd naar Engeland verhuisd en kon ik opeens allemaal dingen doen die ik altijd had gewild en nooit had kunnen doen. Nu met mijn master is het precies hetzelfde. Dus ik denk dat ik uiteindelijk meer mezelf ben met dan zonder medicatie. Het is niet alsof ik opeens manisch ben ofzo, ik heb gewoon veel minder angst en dat maakt me veel opener.quote:
Ik ben sceptisch. Wat zou er gebeuren wanneer je weer zou verhuizen?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:37 schreef rednailpolish het volgende:
[..]
Nouja zoals ik al zei, de sociale angst en depressie zie ik als een soort mist, ik weet namelijk dat ik van mezelf best sociaal en avontuurlijk ben (zo was ik voor de depressie namelijk ook). Toen ik 5 jaar net was begonnen met citalopram na een jaar zware depressie, ben ik een tijd naar Engeland verhuisd en kon ik opeens allemaal dingen doen die ik altijd had gewild en nooit had kunnen doen. Nu met mijn master is het precies hetzelfde. Dus ik denk dat ik uiteindelijk meer mezelf ben met dan zonder medicatie. Het is niet alsof ik opeens manisch ben ofzo, ik heb gewoon veel minder angst en dat maakt me veel opener.
Geloof je daar niet in?
Hoe bedoel je? Mijn doel is om weer terug te gaan naar Engeland, dus ik hoop zelf dat ik daar blij van wordt.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:53 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik ben sceptisch. Wat zou er gebeuren wanneer je weer zou verhuizen?
Dat is primaquote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:11 schreef rednailpolish het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Mijn doel is om weer terug te gaan naar Engeland, dus ik hoop zelf dat ik daar blij van wordt.
quote:
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:11 schreef rednailpolish het volgende:
dus ik hoop zelf dat ik daar blij van wordt.
Dat moet je aan mensen vragen die je in real life kennen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:17 schreef Comp_Lex het volgende:
Cluster A mensen zijn vreemd en excentriek. Vinden jullie mij heel erg vreemd en excentriek?
Ik verberg mijn Cluster A in sociale situaties. Zodra ik met andere mensen in contact kom met andere mensen, dan begin ik met toneel spelen. Hier op het forum laat ik het wel zien, maar hier heb ik het idee dat iedereen me ziet als een sukkel. Is dat werkelijk zo? Wat vind jij?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:21 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat moet je aan mensen vragen die je in real life kennen.
Geen sukkel, hoogstens uhm tja weet niet. Soms naief, soms te koppig, soms kijk je naar dingen met een naar mijn inziens rare logica.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:38 schreef Comp_Lex het volgende:
Hier op het forum laat ik het wel zien, maar hier heb ik het idee dat iedereen me ziet als een sukkel. Is dat werkelijk zo? Wat vind jij?
Ik heb besloten om nu echt te stoppen om over mezelf te posten. Ik blijf nog wel posten, maar over mij wordt er niet meer gepraat, tenzij ik vooruitgang boek o.i.d., maar daar moet ik nog over nadenken.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 13:12 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Geen sukkel, hoogstens uhm tja weet niet. Soms naief, soms te koppig, soms kijk je naar dingen met een naar mijn inziens rare logica.
Maakt dat jou een sukkel? Nee, hoogstens anders (maar dat zijn we allemaal)
Doordat je soms te vaak terug keert op onderwerpen waar weinig aan te veranderen is of waar het advies hetzelfde blijft als bij de eerste keer (Zie datingtopic), dan willen mensen je wel eens als irritant / sukkel beschouwen denk ik zo.
De laatste tijd waren je posts helemaal niet erg of herhaaldelijk hoor. Dus in den extreme trekken is ook niet nodig.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 13:25 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik heb besloten om nu echt te stoppen om over mezelf te posten. Ik blijf nog wel posten, maar over mij wordt er niet meer gepraat, tenzij ik vooruitgang boek o.i.d., maar daar moet ik nog over nadenken.
Ja een doorzetter ben ik sowieso, ben druk bezig met sporten en mediteren, gezond eten en op tijd slapen. Helaas wordt het alleenmaar erger..quote:Op woensdag 2 oktober 2013 23:08 schreef minthy het volgende:
[..]
Goed dat je doorgezet hebt!![]()
Op zich is het volgens mij niet eens zo erg om je afhankelijk van anderen te voelen, zolang je maar weet dat je na deze periode ook weer op jezelf aangewezen durft te zijn.
Fantastisch kromme zin, hoop dat 'ie duidelijk is
je bent depressief en je levenssituatie staat er sociaal gezien niet goed voor. Maar dat maakt je geen sukkel. Een sukkel vind ik iemand die anderen bewust pijn doetquote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:38 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik verberg mijn Cluster A in sociale situaties. Zodra ik met andere mensen in contact kom met andere mensen, dan begin ik met toneel spelen. Hier op het forum laat ik het wel zien, maar hier heb ik het idee dat iedereen me ziet als een sukkel. Is dat werkelijk zo? Wat vind jij?
Ik ga het op mn lijstje zetten! Ik heb nog nooit met een psychiater gepraat (wel heeft mijn psychologe daar contact mee).quote:Op woensdag 2 oktober 2013 09:13 schreef Murmeli het volgende:
Elvi: ik vind eigenlijk dat je, als je echt over ad nadenkt, ook met een psychiater moet praten. Een huisarts is daar niet voor, heeft maar beperkte kennis.
Ik ben dit jaar pas begonnen met therapie: in februari. In april ben ik begonnen bij een tweedelijns psychologe. Toen had ze het al over pillen maar dat heb ik meteen afgewezen. De laatste tijd gaat het een stuk minder en misschien zijn pillen wel een goed hulpmiddel om wat rust in mn hoofd te krijgen zodat ik meer heb aan mn therapie.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:35 schreef cafpow het volgende:
[..]
Ik heb zelf geen medicatie gebruikt. Heb wel op het punt gestaan, maar heb eerst een gesprek bij de huisarts gehad en ook een bij een psychiater. En omdat mijn problemen een heel duidelijke oorzaak hadden is gekozen om terapie frequentie op te schroeven. Is dat geen optie bij jou?
En zowieso is medicatie maar een hulpmiddel want het lost niks op, het zorgt alleen voor een andere werking van je lichaam+hersenen waardoor je beter om kunt gaan met de problemen en beter functioneert van dag tot dag.
Maar ooit moet je ermee stoppen en als je de kern dan nog niet hebt aangepakt, tja dan zit je zo weer op hetzelfde punt.
Maar soms is medicatie nodig, dus het belangerijkste is of jij en je behandelaar denken of je het zo aankunt?
Je kent de ouders en het kindje toch al? Gewoon met die ouders in gesprek gaan?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 19:51 schreef kuolema het volgende:
Ik heb me ingeschreven als gastouder. Nu moet ik nog een vragenlijst invullen waarin ook wordt gevraagd of ik geestelijke problemen heb of medicijnen slik die invloed hebben op de opvang van kinderen. Ik weet niet zo goed wat ik daarop moet antwoorden.
Aan de ene kant denk ik, het gaat die mensen geen flikker aan en ik pas al anderhalf jaar op hetzelfde kindje op zonder problemen. Straks nemen ze me niet aan. Aan de andere kant, ik moet wel eerlijk zijn want zij zijn verantwoordelijk voor welke gastouders ze aanbieden. En als ik niks aangeef heb ik de kans dat ze er wel achter komen want de moeder van mijn oppaskindje weet wel dat er iets speelt.
Medicatie geef ik sowieso niet aan want daar merk ik niks van.
Wat vinden jullie?
Dit. Je worstelt flink met jezelf maar je gaat er tenminste voor. Een sukkel doet dat niet.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 14:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
je bent depressief en je levenssituatie staat er sociaal gezien niet goed voor. Maar dat maakt je geen sukkel. Een sukkel vind ik iemand die anderen bewust pijn doet
Comp_lex je hoeft niet te stoppen met posten hoor. Hier is een plek waar het juist wel kan. Ik snap wel dat je het zo voelt want ik voel me ook snel bezwaard als k weer wat te zeuren heb maar dat hoeft echt niet.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 20:37 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Dit. Je worstelt flink met jezelf maar je gaat er tenminste voor. Een sukkel doet dat niet.
Uit je posts zou ik zeggen, niet vreemd en niet excentriek. Wel autistisch. Met name hoe je soms de posts van andere leest.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:17 schreef Comp_Lex het volgende:
Cluster A mensen zijn vreemd en excentriek. Vinden jullie mij heel erg vreemd en excentriek?
Ik snap je standpunt wel, maar ik denk dat je wel eerlijk dient te zijn ook mbt je medicijngebruik.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 19:51 schreef kuolema het volgende:
Ik heb me ingeschreven als gastouder. Nu moet ik nog een vragenlijst invullen waarin ook wordt gevraagd of ik geestelijke problemen heb of medicijnen slik die invloed hebben op de opvang van kinderen. Ik weet niet zo goed wat ik daarop moet antwoorden.
Aan de ene kant denk ik, het gaat die mensen geen flikker aan en ik pas al anderhalf jaar op hetzelfde kindje op zonder problemen. Straks nemen ze me niet aan. Aan de andere kant, ik moet wel eerlijk zijn want zij zijn verantwoordelijk voor welke gastouders ze aanbieden. En als ik niks aangeef heb ik de kans dat ze er wel achter komen want de moeder van mijn oppaskindje weet wel dat er iets speelt.
Medicatie geef ik sowieso niet aan want daar merk ik niks van.
Wat vinden jullie?
Kom ik op terug. Maandag weer psycholoog, oa. hierover.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 01:11 schreef Senor__Chang het volgende:
SE, kan je wat meer vertellen over dat trauma-bonding?
Lex, een mens is niet van nature een schat of een lieverd. Echt niet. De gemiddelde mens is niet een goed persoon, al gaat dat misschien wat ver.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:15 schreef Comp_Lex het volgende:
Jullie zijn allemaal schatten en lieverds. Dat moeten jullie nooit vergeten!
Ik heb het niet over gemiddelde mensen. Gemiddelde mensen zien me nooit staan, maar jullie welquote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Lex, een mens is niet van nature een schat of een lieverd. Echt niet. De gemiddelde mens is niet een goed persoon, al gaat dat misschien wat ver.
En toch zijn ook wij hier onderdeel van de gemiddelde mensquote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:54 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik heb het niet over gemiddelde mensen. Gemiddelde mensen zien me nooit staan, maar jullie wel
Vind je jezelf niet een goed persoon?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:09 schreef Royco1 het volgende:
[..]
En toch zijn ook wij hier onderdeel van de gemiddelde mens
Volgens mij zijn er maar heel weinig mensen die zichzelf bestempelen als slecht persoon..quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:14 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Vind je jezelf niet een goed persoon?
Wat S_E zegt gaat dus te ver?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er weinig mensen die zichzelf bestempelen als slecht persoon..
Ik denk dat ik over het algemeen een goed persoon ben, ik doe mijn best in ieder geval.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:14 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Vind je jezelf niet een goed persoon?
s_e kan dat zo ervaren, ikzelf ga altijd uit van het goede van de ander. En ja, daarmee ga je wel eens flink op je bakkesquote:
Nee, ik denk dat ie wel gelijk heeft. Maar mensen zien zichzelf zelden zoquote:
Weet ik niet. Waar komt dan de term "badboy" vandaan?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat ie wel gelijk heeft. Maar mensen zien zichzelf zelden zo
Volgens mij vinden die zichzelf eerder stoer en cool dan slecht.. maar goed, ik ken niemand die zichzelf zo noemtquote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:22 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Weet ik niet. Waar komt dan de term "badboy" vandaan?
Ik denk dat zelfs heel veel (massa)moordenaars zichzelf niet als slecht zien. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze dan ook niet zijn. Uiteindelijk blijft het een mening waarover je nog een hele lange tijd kunt doordiscussierenquote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Volgens mij vinden die zichzelf eerder stoer en cool dan slecht.. maar goed, ik ken niemand die zichzelf zo noemt
Dat zijn vaak leuke ethische discussies! Dat wordt hier regelmatig aangezwengeld doordat er een TBS-kliniek hier aardig in de buurt zitquote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:26 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik denk dat zelfs heel veel (massa)moordenaars zichzelf niet als slecht zien. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze dan ook niet zijn. Uiteindelijk blijft het een mening waarover je nog een hele lange tijd kunt doordiscussieren
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:29 schreef Comp_Lex het volgende:
Het maakt allemaal niet uit. Ik vind jullie toch allemaal geweldig
Hoeft niet, ik ben dat ook helemaal nietquote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:29 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik voer dat soort discussies helaas een beetje te weinigquote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:29 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat zijn vaak leuke ethische discussies! Dat wordt hier regelmatig aangezwengeld doordat er een TBS-kliniek hier aardig in de buurt zit
Op Fok ben ik aardig gematigd geloof ik maar tijdens m'n opleidingen heb ik wel eens haaks op de rest van de klas gestaan met m'n mening, heerlijk gewoonquote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:36 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik voer dat soort discussies helaas een beetje te weinig
Maar adak denk ik dat ik mijn mening wel genoeg laat zien hier op fok![]()
Klopt, op fok lijkt je wat meer gematigd en wat tactvoller te zijn dan de meeste anderen hier (inclusieve ikquote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:38 schreef minthy het volgende:
[..]
Op Fok ben ik aardig gematigd geloof ik maar tijdens m'n opleidingen heb ik wel eens haaks op de rest van de klas gestaan met m'n mening, heerlijk gewoon![]()
Kan ik me nu overigens weinig meer bij voorstellen dat ik dat toen gewoon deed
Ik heb een negatieve reputatie hier. Ik heb het te vaak over m'n problemen gehad. Ik moet nu even dimmen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:31 schreef minthy het volgende:
[..]
Hoeft niet, ik ben dat ook helemaal niet
Wat is de werkelijke reden dat je wil stoppen met posten hier?
Nou, wat je van mij wel zou mogen doen is dimmen met "cluster A" steeds naar voren te halen bij elk scheetjequote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:48 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik heb een negatieve reputatie hier. Ik heb het te vaak over m'n problemen gehad. Ik moet nu even dimmen.
Zo kan je het ook zien ja! Vakken als ethiek vond ik echt geweldig, kan je helemaal op losgaanquote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Klopt, op fok lijkt je wat meer gematigd en wat tactvoller te zijn dan de meeste anderen hier (inclusieve ik).
Ik noem dat in mijn geval niet "haaks staan op de rest", ik noem dat "de kudde eventjes vertellen hoe het zit"
Edit: Trouwens, wat mij wel opvalt is de gemene deler dat mensen het ver-schrik-ke-lijk vinden als er geimpliceerd wordt dat ze dom zijn...echt allergisch zijn mensen daarvoor
Je denkt dat je een negatieve reputatie hebt hier, dat is iets anders dan het ook daadwerkelijk hebben jong!quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:48 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik heb een negatieve reputatie hier. Ik heb het te vaak over m'n problemen gehad. Ik moet nu even dimmen.
Eindelijk iemand die het zietquote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:29 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik zeg het gewoon als ik iets doms heb gedaan. In het begin schaamde ik me er wel voor of zo (toen was ik nog -heel- jong), maar op een gegeven moment dacht ik "schijt aan wat ze van me vinden" (ik weet het, tis 1 van de grootste chiché's hier op fokquote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:51 schreef minthy het volgende:
[..]
Zo kan je het ook zien ja! Vakken als ethiek vond ik echt geweldig, kan je helemaal op losgaanToen was ik ook echt gepassioneerd wat m'n vakgebied betreft, is al even geleden
![]()
Zelf zeggen dat je dom bent mag ook niet, dan krijg je me een bak bagger over je heen... Goed doe je het toch niet
Mwah ik weet het niet. Mensen nemen me minder serieus.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:53 schreef minthy het volgende:
[..]
Je denkt dat je een negatieve reputatie hebt hier, dat is iets anders dan het ook daadwerkelijk hebben jong!![]()
Je zou helemaal niet moeten dimmen, ik vind dat je de laatste tijd onwijs goed bezig bent.
Ik neem jou nog steeds serieus! Alleen neem ik niet al jouw opmerkingen altijd even serieusquote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:58 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Mwah ik weet het niet. Mensen nemen me minder serieus.
Och, ik lach er vaak maar omquote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik zeg het gewoon als ik iets doms heb gedaan. In het begin schaamde ik me er wel voor of zo (toen was ik nog -heel- jong), maar op een gegeven moment dacht ik "schijt aan wat ze van me vinden" (ik weet het, tis 1 van de grootste chiché's hier op fok). En bovendien, ook een slim iemand doet wel eens iets doms. Fouten maken is een heel menselijk iets en dat geldt ook voor domme fouten. Iets doms doen is naar mijn idee altijd nog iets anders dan dom zijn
En dan nog, ik gebruik andermans domheid vrijwel nooit tegen ze, dat vind ik getuigen van een bepaalde smakeloosheid ofzo![]()
Dat zie ik niet, ik zie veel serieuze en positieve reacties op je de laatste tijd. Ik denk dat je een verkeerde aanname hebtquote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:58 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik heb zelfs nu nog steeds veel moeite met die eijquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:01 schreef minthy het volgende:
[..]
Och, ik lach er vaak maar om
De laatste maanden hussel ik vaak woorden door elkaar of plak ik verkeerde woorden aan elkaar. Geeft ook vaak gênante situaties
Ik neem je nog wel serieus Lex.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:58 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat heeft vaak niets met domheid te maken, kan wel iets zijn als (een vorm van) dyslexie. Hier vaak kromme zinnen door dialect uit het oosten, ook leeuukquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:03 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb zelfs nu nog steeds veel moeite met die eij
Is "Beij" nou met een lange of een korte eij?
Levert soms wel eens frustraties op bij sommige (overigens vaak part-time dommegasten)users omdat ze denken dat het met domheid te maken heeft
Hier vaak ook, "dat zeg je zo niet"quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:10 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat heeft vaak niets met domheid te maken, kan wel iets zijn als (een vorm van) dyslexie. Hier vaak kromme zinnen door dialect uit het oosten, ook leeuuk
Zou kunnen, ik ben er nooit op getest. Wel is m'n zusje dyslectisch dus zou zomaar kunnen dat ik er ook iets van heb meegekregen (dyslectisch zijn was dacht ik deels genetisch).quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:10 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat heeft vaak niets met domheid te maken, kan wel iets zijn als (een vorm van) dyslexie. Hier vaak kromme zinnen door dialect uit het oosten, ook leeuuk
Precies! Daar laat ik me niet meer door in een hoek drijven. Als ik zat ben na het eten dan ben ik zat. Punt.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:12 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Hier vaak ook, "dat zeg je zo niet"
Nou bij ons dus wel!
Geen idee of dat iets genetisch kan zijn, daarin heb ik me weinig verdiept. Het zou maar zo eens kunnen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:12 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Zou kunnen, ik ben er nooit op getest. Wel is m'n zusje dyslectisch dus zou zomaar kunnen dat ik er ook iets van heb meegekregen (dyslectisch zijn was dacht ik deels genetisch).
Ik ben dol op accenten!!!
Ik heb vrijwel geen accent.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:16 schreef minthy het volgende:
[..]
Geen idee of dat iets genetisch kan zijn, daarin heb ik me weinig verdiept. Het zou maar zo eens kunnen.
Ik ook
Toppiequote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:24 schreef kingtoppie het volgende:
Hallowaaaa,
Waar ik dan psychologisch tegen stirjd op dit moment is dat als ik dingen doe ''om plezier te hebben'' dat ik mij niet kut ga voelen als het tegenvalt.
Uitgaan 2-3 oktober en dan naar mijn gevoel helemaal geen leuke tijd gehad te hebben.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:25 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Toppie
Noem eens een voorbeeld?
Je moet je ook niet forceren KT, dan werkt het 'niet lekker'quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:25 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Uitgaan 2-3 oktober en dan naar mijn gevoel helemaal geen leuke tijd gehad te hebben.
Mwah, wanneer is het dan forceren?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je moet je ook niet forceren KT, dan werkt het 'niet lekker'
Maar wel goed dat je bezig blijft
Gewoon pech hebben is iets heel anders dan een psychologische strijd voelen te voerenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:31 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Mwah, wanneer is het dan forceren?
Tjah
Keb niks fout gedaan naar mijn gevoel, keb wat dit betreft gewoon pech.
Hmm...quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:34 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Gewoon pech hebben is iets heel anders dan een psychologische strijd voelen te voeren
Tsja, als je niet geholpen wilt worden, be my guest!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:36 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Hmm...
Nouja, we zullen beide gelijk hebben maar ik zal het anders bedoelen.
Dat ik mijn koppie op het rechte pad moet houden omdat ik het niet naar mijn zin heb op dagen dat ik het normaliter wel naar mijn zin zou moeten hebben lijkt mij niet iets wat ''normaal'' is.
Vandaar dat ik het pech hebben noem.
? Ik begrijp je niet.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Tsja, als je niet geholpen wilt worden, be my guest!
Daar lijkt het wel op, niks mis mee in dit gevalquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:25 schreef minthy het volgende:
Meer ontopic; gister een afspraak gehad bij de psych, contact begint zich wat te verdiepen. En hij wordt harder, best even lastig om mee om te gaan![]()
Ik ontwijk enorm veel sociale dingen uit angst voor ??. Daar moet ik over na gaan denken. Komende zaterdag had ik een meet in de planning, ik werd angstig en heb het afgezegd. Foei, dat had ik volgens hem beter niet kunnen doen want daar zit de kern van mijn problematiek volgens hem. Daar heeft hij wel een punt maar ik durf het echt niet aan te gaan. Lastig om over na te moeten denken ook.
Verder gaf hij aan dat ik op basis van ingevulde scorelijsten (stemming en energiepijl) misschoen toch medicatie moet gaan overwegen, terwijl de psychiater zei dat ik het best eerst zonder kan proberen; "dat kan altijd nog ingezet worden". Dubio.
Veel te bepiekeren
We dwalen af. Wat is nou je vraag aan ons? En ik bedoel het niet lullig ofzo, maar ik kan elk moment worden afgesloten en kan je niet helpen als we eromheen blijven draaien, dus to the point ermee!quote:
Oh, the point is...quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
We dwalen af. Wat is nou je vraag aan ons? En ik bedoel het niet lullig ofzo, maar ik kan elk moment worden afgesloten en kan je niet helpen als we eromheen blijven draaien, dus to the point ermee!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |