Citalopram zijn voor mij wel happy pills eerlijk gezegd. Natuurlijk vlakt het best wel af, maar ik word er zelfverzekerder van en daarom ook blijer. Ik denk dat het voornamelijk die zwarte mist wat optrekt, en daaronder ben ik over het algemeen best een vrolijk persoon.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:25 schreef seasushi het volgende:
[..]
Helaas zijn het geen heppy de peppy pillen. alhoewel.... Uiteindelijk jezelf niet meer willen ophangen aan de hoogste boom is ook wel wat waard.
In hoeverre ben je dan jezelf?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 09:41 schreef rednailpolish het volgende:
[..]
Citalopram zijn voor mij wel happy pills eerlijk gezegd. Natuurlijk vlakt het best wel af, maar ik word er zelfverzekerder van en daarom ook blijer. Ik denk dat het voornamelijk die zwarte mist wat optrekt, en daaronder ben ik over het algemeen best een vrolijk persoon.
Nouja zoals ik al zei, de sociale angst en depressie zie ik als een soort mist, ik weet namelijk dat ik van mezelf best sociaal en avontuurlijk ben (zo was ik voor de depressie namelijk ook). Toen ik 5 jaar net was begonnen met citalopram na een jaar zware depressie, ben ik een tijd naar Engeland verhuisd en kon ik opeens allemaal dingen doen die ik altijd had gewild en nooit had kunnen doen. Nu met mijn master is het precies hetzelfde. Dus ik denk dat ik uiteindelijk meer mezelf ben met dan zonder medicatie. Het is niet alsof ik opeens manisch ben ofzo, ik heb gewoon veel minder angst en dat maakt me veel opener.quote:
Ik ben sceptisch. Wat zou er gebeuren wanneer je weer zou verhuizen?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:37 schreef rednailpolish het volgende:
[..]
Nouja zoals ik al zei, de sociale angst en depressie zie ik als een soort mist, ik weet namelijk dat ik van mezelf best sociaal en avontuurlijk ben (zo was ik voor de depressie namelijk ook). Toen ik 5 jaar net was begonnen met citalopram na een jaar zware depressie, ben ik een tijd naar Engeland verhuisd en kon ik opeens allemaal dingen doen die ik altijd had gewild en nooit had kunnen doen. Nu met mijn master is het precies hetzelfde. Dus ik denk dat ik uiteindelijk meer mezelf ben met dan zonder medicatie. Het is niet alsof ik opeens manisch ben ofzo, ik heb gewoon veel minder angst en dat maakt me veel opener.
Geloof je daar niet in?
Hoe bedoel je? Mijn doel is om weer terug te gaan naar Engeland, dus ik hoop zelf dat ik daar blij van wordt.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:53 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik ben sceptisch. Wat zou er gebeuren wanneer je weer zou verhuizen?
Dat is primaquote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:11 schreef rednailpolish het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Mijn doel is om weer terug te gaan naar Engeland, dus ik hoop zelf dat ik daar blij van wordt.
quote:
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:11 schreef rednailpolish het volgende:
dus ik hoop zelf dat ik daar blij van wordt.
Dat moet je aan mensen vragen die je in real life kennen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:17 schreef Comp_Lex het volgende:
Cluster A mensen zijn vreemd en excentriek. Vinden jullie mij heel erg vreemd en excentriek?
Ik verberg mijn Cluster A in sociale situaties. Zodra ik met andere mensen in contact kom met andere mensen, dan begin ik met toneel spelen. Hier op het forum laat ik het wel zien, maar hier heb ik het idee dat iedereen me ziet als een sukkel. Is dat werkelijk zo? Wat vind jij?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:21 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat moet je aan mensen vragen die je in real life kennen.
Geen sukkel, hoogstens uhm tja weet niet. Soms naief, soms te koppig, soms kijk je naar dingen met een naar mijn inziens rare logica.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:38 schreef Comp_Lex het volgende:
Hier op het forum laat ik het wel zien, maar hier heb ik het idee dat iedereen me ziet als een sukkel. Is dat werkelijk zo? Wat vind jij?
Ik heb besloten om nu echt te stoppen om over mezelf te posten. Ik blijf nog wel posten, maar over mij wordt er niet meer gepraat, tenzij ik vooruitgang boek o.i.d., maar daar moet ik nog over nadenken.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 13:12 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Geen sukkel, hoogstens uhm tja weet niet. Soms naief, soms te koppig, soms kijk je naar dingen met een naar mijn inziens rare logica.
Maakt dat jou een sukkel? Nee, hoogstens anders (maar dat zijn we allemaal)
Doordat je soms te vaak terug keert op onderwerpen waar weinig aan te veranderen is of waar het advies hetzelfde blijft als bij de eerste keer (Zie datingtopic), dan willen mensen je wel eens als irritant / sukkel beschouwen denk ik zo.
De laatste tijd waren je posts helemaal niet erg of herhaaldelijk hoor. Dus in den extreme trekken is ook niet nodig.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 13:25 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik heb besloten om nu echt te stoppen om over mezelf te posten. Ik blijf nog wel posten, maar over mij wordt er niet meer gepraat, tenzij ik vooruitgang boek o.i.d., maar daar moet ik nog over nadenken.
Ja een doorzetter ben ik sowieso, ben druk bezig met sporten en mediteren, gezond eten en op tijd slapen. Helaas wordt het alleenmaar erger..quote:Op woensdag 2 oktober 2013 23:08 schreef minthy het volgende:
[..]
Goed dat je doorgezet hebt!![]()
Op zich is het volgens mij niet eens zo erg om je afhankelijk van anderen te voelen, zolang je maar weet dat je na deze periode ook weer op jezelf aangewezen durft te zijn.
Fantastisch kromme zin, hoop dat 'ie duidelijk is
je bent depressief en je levenssituatie staat er sociaal gezien niet goed voor. Maar dat maakt je geen sukkel. Een sukkel vind ik iemand die anderen bewust pijn doetquote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:38 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik verberg mijn Cluster A in sociale situaties. Zodra ik met andere mensen in contact kom met andere mensen, dan begin ik met toneel spelen. Hier op het forum laat ik het wel zien, maar hier heb ik het idee dat iedereen me ziet als een sukkel. Is dat werkelijk zo? Wat vind jij?
Ik ga het op mn lijstje zetten! Ik heb nog nooit met een psychiater gepraat (wel heeft mijn psychologe daar contact mee).quote:Op woensdag 2 oktober 2013 09:13 schreef Murmeli het volgende:
Elvi: ik vind eigenlijk dat je, als je echt over ad nadenkt, ook met een psychiater moet praten. Een huisarts is daar niet voor, heeft maar beperkte kennis.
Ik ben dit jaar pas begonnen met therapie: in februari. In april ben ik begonnen bij een tweedelijns psychologe. Toen had ze het al over pillen maar dat heb ik meteen afgewezen. De laatste tijd gaat het een stuk minder en misschien zijn pillen wel een goed hulpmiddel om wat rust in mn hoofd te krijgen zodat ik meer heb aan mn therapie.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:35 schreef cafpow het volgende:
[..]
Ik heb zelf geen medicatie gebruikt. Heb wel op het punt gestaan, maar heb eerst een gesprek bij de huisarts gehad en ook een bij een psychiater. En omdat mijn problemen een heel duidelijke oorzaak hadden is gekozen om terapie frequentie op te schroeven. Is dat geen optie bij jou?
En zowieso is medicatie maar een hulpmiddel want het lost niks op, het zorgt alleen voor een andere werking van je lichaam+hersenen waardoor je beter om kunt gaan met de problemen en beter functioneert van dag tot dag.
Maar ooit moet je ermee stoppen en als je de kern dan nog niet hebt aangepakt, tja dan zit je zo weer op hetzelfde punt.
Maar soms is medicatie nodig, dus het belangerijkste is of jij en je behandelaar denken of je het zo aankunt?
Je kent de ouders en het kindje toch al? Gewoon met die ouders in gesprek gaan?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 19:51 schreef kuolema het volgende:
Ik heb me ingeschreven als gastouder. Nu moet ik nog een vragenlijst invullen waarin ook wordt gevraagd of ik geestelijke problemen heb of medicijnen slik die invloed hebben op de opvang van kinderen. Ik weet niet zo goed wat ik daarop moet antwoorden.
Aan de ene kant denk ik, het gaat die mensen geen flikker aan en ik pas al anderhalf jaar op hetzelfde kindje op zonder problemen. Straks nemen ze me niet aan. Aan de andere kant, ik moet wel eerlijk zijn want zij zijn verantwoordelijk voor welke gastouders ze aanbieden. En als ik niks aangeef heb ik de kans dat ze er wel achter komen want de moeder van mijn oppaskindje weet wel dat er iets speelt.
Medicatie geef ik sowieso niet aan want daar merk ik niks van.
Wat vinden jullie?
Dit. Je worstelt flink met jezelf maar je gaat er tenminste voor. Een sukkel doet dat niet.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 14:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
je bent depressief en je levenssituatie staat er sociaal gezien niet goed voor. Maar dat maakt je geen sukkel. Een sukkel vind ik iemand die anderen bewust pijn doet
Comp_lex je hoeft niet te stoppen met posten hoor. Hier is een plek waar het juist wel kan. Ik snap wel dat je het zo voelt want ik voel me ook snel bezwaard als k weer wat te zeuren heb maar dat hoeft echt niet.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 20:37 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Dit. Je worstelt flink met jezelf maar je gaat er tenminste voor. Een sukkel doet dat niet.
Uit je posts zou ik zeggen, niet vreemd en niet excentriek. Wel autistisch. Met name hoe je soms de posts van andere leest.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:17 schreef Comp_Lex het volgende:
Cluster A mensen zijn vreemd en excentriek. Vinden jullie mij heel erg vreemd en excentriek?
Ik snap je standpunt wel, maar ik denk dat je wel eerlijk dient te zijn ook mbt je medicijngebruik.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 19:51 schreef kuolema het volgende:
Ik heb me ingeschreven als gastouder. Nu moet ik nog een vragenlijst invullen waarin ook wordt gevraagd of ik geestelijke problemen heb of medicijnen slik die invloed hebben op de opvang van kinderen. Ik weet niet zo goed wat ik daarop moet antwoorden.
Aan de ene kant denk ik, het gaat die mensen geen flikker aan en ik pas al anderhalf jaar op hetzelfde kindje op zonder problemen. Straks nemen ze me niet aan. Aan de andere kant, ik moet wel eerlijk zijn want zij zijn verantwoordelijk voor welke gastouders ze aanbieden. En als ik niks aangeef heb ik de kans dat ze er wel achter komen want de moeder van mijn oppaskindje weet wel dat er iets speelt.
Medicatie geef ik sowieso niet aan want daar merk ik niks van.
Wat vinden jullie?
Kom ik op terug. Maandag weer psycholoog, oa. hierover.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 01:11 schreef Senor__Chang het volgende:
SE, kan je wat meer vertellen over dat trauma-bonding?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |