Korte omschrijving depressie:quote:Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.
Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien
Korte uitleg van angststoornissen:quote:Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.
Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.
Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
quote:Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.
Wanneer spreken we van een angststoornis?
Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.
In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:
Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs
Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:
Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Geen idee, maar ik kreeg er onlangs nog PM overquote:Op maandag 30 september 2013 20:12 schreef Gray het volgende:
Kamehameha... Welke lijp heeft dat erin gezet?
Echt!?quote:Op maandag 30 september 2013 20:19 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik kreeg er onlangs nog PM over
Frustrated much?quote:Op maandag 30 september 2013 20:43 schreef Faeroer het volgende:
Waarom zit Nederland vol met cupcake vretende, munt-thee zuipende, dikbrilframe en H&M tutola dragende, spirituele en meestal vega/rauw of weet ik veel voor niet-vlees etende, apathische, nietszeggende 'studie' studerende, cultuurlikkende, linkse, stinkende hippy/trendy kutwijven die mijn straatbeeld verkloten? De Nederlandse cultuur is echt verrot.
Ik had geen zin om te koken en ging even naar de stad om wat eten naar binnen te werken. Kreeg ineens het idee dat een goede reset van de wereld eigenlijk helemaal niet erg zou zijn. De wereld heeft veel te veel keuzes, rolmodellen zijn geschift geworden en iedereen doet maar waar hij/zij zin in heeft. Niets klopt meer. 'Vroeger' ging je werken/school, kwam je thuis en ging je naar vrienden/familie toe om even bij te komen en op naar de volgende dag. Nu heb je zo ziekelijk veel door de media opgefokte verplichtingen waar je helemaal krankzinnig van wordt. What de shit is een Facebook? Wat boeit mij jou lelijke baby foto'tjes of hoe je kat een dansje maakt? Zoek een leven.quote:Op maandag 30 september 2013 20:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Frustrated much?
Spit it out!
Oh, dat ben ik met je eens hoor!quote:Op maandag 30 september 2013 20:49 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Ik had geen zin om te koken en ging even naar de stad om wat eten naar binnen te werken. Kreeg ineens het idee dat een goede reset van de wereld eigenlijk helemaal niet erg zou zijn. De wereld heeft veel te veel keuzes, rolmodellen zijn geschift geworden en iedereen doet maar waar hij/zij zin in heeft. Niets klopt meer. 'Vroeger' ging je werken/school, kwam je thuis en ging je naar vrienden/familie toe om even bij te komen en op naar de volgende dag. Nu heb je zo ziekelijk veel door de media opgefokte verplichtingen waar je helemaal krankzinnig van wordt. What de shit is een Facebook? Wat boeit mij jou lelijke baby foto'tjes of hoe je kat een dansje maakt? Zoek een leven.
Uhhhh, waar kwam die vandaan?quote:Op maandag 30 september 2013 20:48 schreef Gray het volgende:
Links is bijzonder; het hele universum is al rechtsdraaiend!
Vroeger was alles beter? Nee, vroeger was het anders vooral. Of het beter is is heel lastig te verwoorden. Dat je het misschien leuker vond, tja misschien, maar je was jonger toen ook en wie weet kreeg je alle lasten van het oudere bestaan juist niet mee toen en leek alles een zonnetje terwijl het dat niet was.quote:Op maandag 30 september 2013 20:49 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Ik had geen zin om te koken en ging even naar de stad om wat eten naar binnen te werken. Kreeg ineens het idee dat een goede reset van de wereld eigenlijk helemaal niet erg zou zijn. De wereld heeft veel te veel keuzes, rolmodellen zijn geschift geworden en iedereen doet maar waar hij/zij zin in heeft. Niets klopt meer. 'Vroeger' ging je werken/school, kwam je thuis en ging je naar vrienden/familie toe om even bij te komen en op naar de volgende dag. Nu heb je zo ziekelijk veel door de media opgefokte verplichtingen waar je helemaal krankzinnig van wordt. What de shit is een Facebook? Wat boeit mij jou lelijke baby foto'tjes of hoe je kat een dansje maakt? Zoek een leven.
Leuker ja, en normaler ook. Het is nu een zoef-zoef snelle wereld geworden, waar iedereen op iedereen let en ook al doe je niet mee aan Facebook of Google+ of LinkeIn, je wordt er op allerlei manieren mee geconfronteerd. Studievereniging uitje? Inschrijven op Facebook. Crossfit meeting? Facebook. GESPREK met een persoon face to face? Even Facebooken terwijl je met elkaar praat!quote:Op maandag 30 september 2013 20:53 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Vroeger was alles beter? Nee, vroeger was het anders vooral. Of het beter is is heel lastig te verwoorden. Dat je het misschien leuker vond, tja misschien, maar je was jonger toen ook en wie weet kreeg je alle lasten van het oudere bestaan juist niet mee toen en leek alles een zonnetje terwijl het dat niet was.
Daarbij spreek je over de buitenwereld.. en vervolgens over de inhoud van facebook. Twee totaal verschillende dingen waarbij je zeker als het gaat over Facebook niet mee hoeft te doen en het lekker allemaal aan je voorbij kan laten gaan.
Pas je zelf wel in een eventuele 'geresete' wereld dan?
Dan weet ik niet in wat voor leven jij zit, maar zo ziet het bestaan van facebook in mijn leven er echt niet uit. Als ik kijk wat ik er vooral mee doen, zijn het spelletjes. Heb weinig tot geen last van derden of dat ik vrienden heb die er de hele tijd mee bezig zijn.quote:Op maandag 30 september 2013 20:55 schreef Faeroer het volgende:
Leuker ja, en normaler ook. Het is nu een zoef-zoef snelle wereld geworden, waar iedereen op iedereen let en ook al doe je niet mee aan Facebook of Google+ of LinkeIn, je wordt er op allerlei manieren mee geconfronteerd. Studievereniging uitje? Inschrijven op Facebook. Crossfit meeting? Facebook. GESPREK met een persoon face to face? Even Facebooken terwijl je met elkaar praat!
Ik moet helaas wel toegeven dat ik het ook rap minder vindt per jaar ..quote:Op maandag 30 september 2013 20:53 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Vroeger was alles beter? Nee, vroeger was het anders vooral. Of het beter is is heel lastig te verwoorden. Dat je het misschien leuker vond, tja misschien, maar je was jonger toen ook en wie weet kreeg je alle lasten van het oudere bestaan juist niet mee toen en leek alles een zonnetje terwijl het dat niet was.
Daarbij spreek je over de buitenwereld.. en vervolgens over de inhoud van facebook. Twee totaal verschillende dingen waarbij je zeker als het gaat over Facebook niet mee hoeft te doen en het lekker allemaal aan je voorbij kan laten gaan.
Pas je zelf wel in een eventuele 'geresete' wereld dan?
Ik zeg ook niet dat ik het nu fijner vind hoor. Maar het is gewoon zo'n relatief iets. Vroeger was niet alles per definitie beter. De hele digitale revolutie brengt ons veel.. dat we er niet altijd tot in den goede gebruik van maken; nee dat niet. Maar vergeet niet het fases zijn allemaal. Straks neemt dat hele facebook misschien wel weer af of misschien ook niet.quote:Op maandag 30 september 2013 21:06 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik moet helaas wel toegeven dat ik het ook rap minder vindt per jaar ..![]()
Mijn mind.quote:Op maandag 30 september 2013 20:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Uhhhh, waar kwam die vandaan?
Ja, maar dan gaan ze korten op uren. Dat is eigen brood uit de mond nemen. Dat doe je gewoon niet.quote:Op maandag 30 september 2013 21:09 schreef Cue_ het volgende:
Bedoel, als het aan onze planningafdeling ligt gaan ze nog altijd 800 trucks met een excelformulier inplannen. Omdat zij dat beter achten, omdat zij dit gewend zijn. 1 ding is zeker, automatisering hiervan is stukken beter kan ik je vertellen![]()
Maar overtuig hen hier maar eens van.
ow ze hebben nog meer dan genoeg ander werk wat ze kunnen oppakken / horen te doen, waar ze nu allemaal geen tijd voor hebben door inefficient gedoe.quote:Op maandag 30 september 2013 21:13 schreef Gray het volgende:
[..]
Ja, maar dan gaan ze korten op uren. Dat is eigen brood uit de mond nemen. Dat doe je gewoon niet.
Geld is regelmatig een hindernis voor vooruitgang. Jammer hm?
Daar zit wat in.quote:Op maandag 30 september 2013 21:14 schreef Cue_ het volgende:
[..]
ow ze hebben nog meer dan genoeg ander werk wat ze kunnen oppakken / horen te doen, waar ze nu allemaal geen tijd voor hebben door inefficient gedoe.
Het is vooral een generatie die niet is opgegroeid met de computer en daar geen feeling mee hebben. Dan is het gewoon lastig. Maar dat zij het vroeger beter vonden, betekent niet dat het zo is. Tis maar net vanuit waar je staat/komt enzo. Dat is meer m'n punt.
Ik beweer ook niet dat digitalisering slecht is, zou wel heer raar zijn met mijn beroep.quote:Op maandag 30 september 2013 21:09 schreef Cue_ het volgende:
Bedoel, als het aan onze planningafdeling ligt gaan ze nog altijd 800 trucks met een excelformulier inplannen. Omdat zij dat beter achten, omdat zij dit gewend zijn. 1 ding is zeker, automatisering hiervan is stukken beter kan ik je vertellen![]()
Maar overtuig hen hier maar eens van.
Maar in de tijd dat wij blij waren met een doosje Lego Technic zeiden de oudere generatie "vroeger speelden we nog buiten met een bal, was je blij met een tol"quote:Op maandag 30 september 2013 21:22 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Ik beweer ook niet dat digitalisering slecht is, zou wel heer raar zijn met mijn beroep.
Meer van dat alles met elkaar zodanig vervlochten wordt, dat niets meer normaal lijkt. Er is zoveel onzin bijgekomen wat niemand eigenlijk echt nodig heeft, maar het wordt ons toch opgedrongen en we stinken er allemaal in. Vroeger was je blij als je ouders thuis kwamen met een doosje Lego Technic. Een aantal weken geleden, zag ik bij het ophalen van een neefje van de basisschool een rij met kinderen van max 8 jaar naast de zandbak zitten elk met een iPhone op schoot. Wat is deze?
*over 20 jaar*quote:Op maandag 30 september 2013 21:25 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar in de tijd dat wij blij waren met een doosje Lego Technic zeiden de oudere generatie "vroeger speelden we nog buiten met een bal, was je blij met een tol"
Hier zit best wel wat in, ja. Misschien ben ik oud aan het worden.quote:Op maandag 30 september 2013 21:25 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar in de tijd dat wij blij waren met een doosje Lego Technic zeiden de oudere generatie "vroeger speelden we nog buiten met een bal, was je blij met een tol"
quote:Op maandag 30 september 2013 20:43 schreef Faeroer het volgende:
Waarom zit Nederland vol met cupcake vretende, munt-thee zuipende, dikbrilframe en H&M tutola dragende, spirituele en meestal vega/rauw of weet ik veel voor niet-vlees etende, apathische, nietszeggende 'studie' studerende, cultuurlikkende, linkse, stinkende hippy/trendy kutwijven die mijn straatbeeld verkloten? De Nederlandse cultuur is echt verrot.
Nee, je kwarktaartje is niet mooi, opbokken met je facebook aandachtshoerengedrag.
Welke studie doe jequote:Op maandag 30 september 2013 22:39 schreef seasushi het volgende:
[..]Ben je me tegengekomen? Jammer dat je me niet even aangesproken hebt. Hadden we samen wat kunnen eten.
Ik schrijf mijn proefschrift hoe linksdraaiende yoghurt aan rechts georienteerden verkocht kan wordenquote:
quote:Op maandag 30 september 2013 22:46 schreef seasushi het volgende:
[..]
Ik schrijf mijn proefschrift hoe linksdraaiende yoghurt aan rechts georienteerden verkocht kan worden
sociologie/biologie/marketing en dan aan de holistische uni.
Ik lust geen cupcakes en tofu.quote:Op maandag 30 september 2013 22:39 schreef seasushi het volgende:
[..]Ben je me tegengekomen? Jammer dat je me niet even aangesproken hebt. Hadden we samen wat kunnen eten.
Vrouw met humor?quote:Op maandag 30 september 2013 22:46 schreef seasushi het volgende:
[..]
Ik schrijf mijn proefschrift hoe linksdraaiende yoghurt aan rechts georienteerden verkocht kan worden
Hoe ziet dat eruit en hoe doe je dat precies?quote:Op maandag 30 september 2013 18:06 schreef complicate het volgende:
[..]
Je bent goed bezig want je spreekt daar van connectie (=verbondenheid) en je bent opzoek naar die connectie met jezelf. Mijn zienswijze was: de ENIGE ECHTE manier om eenzaamheid te doorbreken is verbonden tezijn met JEZELF, dan met anderen....
Je bent nu echt goed bezigquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:17 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb nu toch echt de laatste dingen over mijn ex verwijderd (zoveel had ik niet meer) en eindelijk eens alles door de trekker gehaald qua mail en dergelijken. Ban, blok allesch!
Ze stuurde me vandaag een mail (nog op mijn oude mail adres) en ik las daar, dat ze een leuk(!) gesprek heeft gehad met d'r ex (diegene die haar heeft verkracht, in elkaar heeft geslagen, heeft bedreigd en tijdens onze relatie meerdere malen heeft bedreigd ("If you don't come home, you are coming home in a body bag .."). Dat soort onzin.. Ze had een leuk gesprek, het ging goed met hem en dat vond ze ook leuk!![]()
Dit secreet spoort echt niet. Echt niet. Echt echt echt niet. Misschien zagen jullie dat al maanden, maar het kwartje is hier inmiddels wel gevallen. Wat een viswijf![]()
Mijn hersenpan ging in storing toen ik die mail las. Ze spoort niet.
In de plee en weg ermeeeeeeeeeeee![]()
![]()
Ik ben nu toch echt wakker.
Wow, ontzettend knap van je!quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:17 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb nu toch echt de laatste dingen over mijn ex verwijderd (zoveel had ik niet meer) en eindelijk eens alles door de trekker gehaald qua mail en dergelijken. Ban, blok allesch!
Ze stuurde me vandaag een mail (nog op mijn oude mail adres) en ik las daar, dat ze een leuk(!) gesprek heeft gehad met d'r ex (diegene die haar heeft verkracht, in elkaar heeft geslagen, heeft bedreigd en tijdens onze relatie meerdere malen heeft bedreigd ("If you don't come home, you are coming home in a body bag .."). Dat soort onzin.. Ze had een leuk gesprek, het ging goed met hem en dat vond ze ook leuk!![]()
Dit secreet spoort echt niet. Echt niet. Echt echt echt niet. Misschien zagen jullie dat al maanden, maar het kwartje is hier inmiddels wel gevallen. Wat een viswijf![]()
![]()
Gewoon geen vijanden makenquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 01:18 schreef kingtoppie het volgende:
Nadeel van Fok: Als je hier vijanden maakt zie constant die irritante username weer langskomen
En dezelfde irritante postsquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 01:18 schreef kingtoppie het volgende:
Nadeel van Fok: Als je hier vijanden maakt zie constant die irritante username weer langskomen
Tjah, krijg je als je MOET reageren op anderenquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 01:23 schreef minthy het volgende:
[..]
Gewoon geen vijanden maken
Hoe is 'ie verder?
Oh dat merk ik dan meer bij vrouwen, 1x iets fout gedaan dan ehh... Komt het niet meer goed, tenzij familie.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 01:24 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
En dezelfde irritante posts
Je ziet nog steeds heel erg de irritatie erin zitten dat afkomstig is van zaken die een lange tijd geleden gebeurd zijn. Het lijkt alsof je iemand vermoord hebt ofzo
Lijkt me lastig, dat moeten. Gelukkig geen last vanquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 01:24 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tjah, krijg je als je MOET reageren op anderen![]()
Int echt kun je aan iemand kop zien dat het niet de moeite waard is en dat er kwade bedoelingen achter zitten..
Ben daar een beetje slecht mee hier op het forum.
Prima hoor, met jou?
Waarvan?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 01:28 schreef minthy het volgende:
[..]
Lijkt me lastig, dat moeten. Gelukkig geen last van![]()
Hier een oké periode. Goed weekend gehad en vandaag gaat het ook goed. Wel bizar veel spanningsspierpijn vandaag maar dat nemen we maar voor lief
Geen idee! Begon vanochtend al vrij vlot na het opstaan terwijl het normaal gesproken in de middag pas komt opzetten. Weinig spannends gedaan verder, ik begrijp het ook niet goedquote:
Je edit terwijl ik typquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 01:29 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Waarvan?
Gaat hier al een maand of 2 goed (redelijk goed dan) voel me niet depressief die afgelopen tijd.
Maarehhjaah....
Weet mijn leven wel weer slecht in te vullen.
Niet denk?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 01:33 schreef minthy het volgende:
[..]
Je edit terwijl ik typ![]()
Klinkt over het algemeen wel goed toch?
Dat slecht kunnen invullen heb je eerder gehad. Hoe heb je dat destijds opgelost?
Misschien toch eens dat NMLK of Fellas uitproberen waarover Comp-Lex het vaak heeft?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 01:35 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Niet denk?
Tis dat ik nu op vakantie ben geweest en dan sta ik om een of andere reden gewoon beter op en eet ik beter en doe ik dingen... Dunno.
Misschien omdat ik ''weg'' ben van het thuisfront waar ik altijd ''niks'' doe.
Ik moet gewoon vaker weg uit het huisAlleen tjah... Wat?
Kdenk dat ik maar ga beginnen om wat meer dingen alleen te doenquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 01:38 schreef minthy het volgende:
[..]
Misschien toch eens dat NMLK of Fellas uitproberen waarover Comp-Lex het vaak heeft?
Nice dude.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:17 schreef sitting_elfling het volgende:
![]()
Je bent op die sites ook van niemand afhankelijkquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 01:44 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Kdenk dat ik maar ga beginnen om wat meer dingen alleen te doen
Beetje concertje pakken dat soort dingen, scheelt een hoop als je van niemand afhankelijk bent.
Dank! En I won'tquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 02:43 schreef Gray het volgende:
[..]
Nice dude.![]()
En niet terugkrabbelen/afglijden nu.
Weetje, het begon allemaal zondag avond. Enigszins wat huilbuien vanwege mijn ex, wat triggers die naar boven kwamen. Maandag een wel verdiende EMDR sessie gehad, tranen met tuiten. Oef, moest weer het zwaarste moment van de relatie tussen ons 2 naar boven halen, en maar huilen en janken. Zware sessies, voelde me stukken beter na die sessie, maar er zat nog wel (com)passie voor de ex in het hoofd.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 01:01 schreef minthy het volgende:
[..]
Wow, ontzettend knap van je!![]()
Hoe voel je je eronder? Aangezien het een big deal voor je was/is.
Maak je niet zo druk, das slecht voor je hart.quote:Op maandag 30 september 2013 20:49 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Ik hield al van je en nu nog meerquote:Op maandag 30 september 2013 22:46 schreef seasushi het volgende:
[..]
Alles wegflikkeren, ook spullen die je nog van d'r hebt misschien. Dat hielp bij mijn ex op de een of andere manier wel. demonstratief hard in de kliko flikkeren.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 10:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dank! En I won't
[..]
Weetje, het begon allemaal zondag avond. Enigszins wat huilbuien vanwege mijn ex, wat triggers die naar boven kwamen. Maandag een wel verdiende EMDR sessie gehad, tranen met tuiten. Oef, moest weer het zwaarste moment van de relatie tussen ons 2 naar boven halen, en maar huilen en janken. Zware sessies, voelde me stukken beter na die sessie, maar er zat nog wel (com)passie voor de ex in het hoofd.
Die mail was dus een bevestiging van haar ziekte. Ik kan me nog herinneren hoe ze me met droge ogen vertelde dat ze wou trouwen met haar huidige vriend die haar in elkaar sloeg, haar verkracht heeft, uitgescholden, ze mocht nooit wat, etc. En ik heb de angst in haar ogen gezien toen die ex haar met de dood liep te bedreigen, ik heb de telefoon zien afgaan in the middle of the night. Ik heb de sms'jes gezien. Ze vervloekte hem.
En dan krijg ik een 13 uur geleden een mail binnen, dat mijn ex, waar ik eerder die dag nog een EMDR sessie over had, mij mailde dat ze een gezellig gesprek had met deze voormalige ex. Dat het goed met hem ging, dat ze happy was, voor hem, en voor haar, en nog wat andere vrolijke dingen, en dat ik ooit ook zoals die ex, echt wel over haar heen ga komen.
Echt, ik weet niet of hersenkabels kunnen knappen, maar ik voelde een enorme malfunctioning in mijn hoofd toen ik dat las. Deze mevrouw is echt psychologisch ziek. Echt ziek. Zij leeft in een totaal andere wereld.
En toen vloog mijn (com)passie toch wel om in afgunst. Dat ik voor zo'n dame eerder die dag nog huilend heb gezeten bij de psycholoog...... Ik moet verder met mijn leven. Ik kan wel blijven wachten tot een teken van 'gezond verstand' bij haar maar dat gaat hem niet worden.
quote:Werkelijke spiritualiteit is een sterfproces.
Het is de ontmaskering van het ego, het doorzien van de ik-illusie.
Ontwaken is de realisatie dat het Ik niet meer is dan een droompersonage,
een verzameling definities waarmee het denken een identiteit creëert.
Gek genoeg ligt in dit sterfproces de vrijheid waar we naar verlangen.
Wie zegt dat? En welke zwakke plekquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:19 schreef Cue_ het volgende:
of mijn zwakke plek nog van zich laat horen (zoals ie gezegd had ). Acht de kans zeer klein.
Jongen van de kroeg, waar ik een zwak voor hebquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:24 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Wie zegt dat? En welke zwakke plek?
Je bent nu heel goed bezigquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 10:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dank! En I won't
[..]
Weetje, het begon allemaal zondag avond. Enigszins wat huilbuien vanwege mijn ex, wat triggers die naar boven kwamen. Maandag een wel verdiende EMDR sessie gehad, tranen met tuiten. Oef, moest weer het zwaarste moment van de relatie tussen ons 2 naar boven halen, en maar huilen en janken. Zware sessies, voelde me stukken beter na die sessie, maar er zat nog wel (com)passie voor de ex in het hoofd.
Die mail was dus een bevestiging van haar ziekte. Ik kan me nog herinneren hoe ze me met droge ogen vertelde dat ze wou trouwen met haar huidige vriend die haar in elkaar sloeg, haar verkracht heeft, uitgescholden, ze mocht nooit wat, etc. En ik heb de angst in haar ogen gezien toen die ex haar met de dood liep te bedreigen, ik heb de telefoon zien afgaan in the middle of the night. Ik heb de sms'jes gezien. Ze vervloekte hem.
En dan krijg ik een 13 uur geleden een mail binnen, dat mijn ex, waar ik eerder die dag nog een EMDR sessie over had, mij mailde dat ze een gezellig gesprek had met deze voormalige ex. Dat het goed met hem ging, dat ze happy was, voor hem, en voor haar, en nog wat andere vrolijke dingen, en dat ik ooit ook zoals die ex, echt wel over haar heen ga komen.
Echt, ik weet niet of hersenkabels kunnen knappen, maar ik voelde een enorme malfunctioning in mijn hoofd toen ik dat las. Deze mevrouw is echt psychologisch ziek. Echt ziek. Zij leeft in een totaal andere wereld.
En toen vloog mijn (com)passie toch wel om in afgunst. Dat ik voor zo'n dame eerder die dag nog huilend heb gezeten bij de psycholoog...... Ik moet verder met mijn leven. Ik kan wel blijven wachten tot een teken van 'gezond verstand' bij haar maar dat gaat hem niet worden.
Matige versiertruc dan als hij zegt dat je zwakke plek nog wel van zich zal laten horenquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:31 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Jongen van de kroeg, waar ik een zwak voor heb
Zo heb ik er ook eentje gehad. Mee afgerekend, godzijdank, maar dat was -behoorlijk- zwaar.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:01 schreef Murmeli het volgende:
Ze cultiveert jouw gevoelens voor haar en ze is er verdomd goed in.
lolquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:38 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Matige versiertruc dan als hij zegt dat je zwakke plek nog wel van zich zal laten horen
We hebben het allemaal he, vasthouden aan verlopen liefdesquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:43 schreef Cue_ het volgende:
[..]
lol
Ach gewoon ingewikkelde situatie, of nouja ingewikkeld.
Hij heeft een vriendin, nog wel. Hij en ik gaan toch nooit een relatie krijgen, dus vraag me ook af waarom ik me er niet vanaf kan zetten. Stom gedoe allemaal.
Tis bij mij niet eens een liefde hequote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:55 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
We hebben het allemaal he, vasthouden aan verlopen liefdes
Ben blij dat ik mijn ex niet mis. Ik mis alleen het vertrouwen, openheid, genegenheid maar vooral zekerheid.
Maar je houdt je wel vast aan hemquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:58 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Tis bij mij niet eens een liefde he![]()
M'n ex mis ik dan ook helemaal niet. Hoogstens idd wat je zegt, iemand hebben.
Nouja, ik hoop vooral hem te spreken, iets van te horen.. dat soort dingen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:00 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Maar je houdt je wel vast aan hem
Als dat zois ben ik in dezelfde situatie. Ben nu gewoon geen berichten meer aan het sturen en kijken of zij dat wel doet. In ieder geval niet meer krampachtig vasthouden/hopen terwijl ik weet dat het onnodig is...
Is dat wachten vervelend, trekt het aan je? Zo niet dan is er geen probleemquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:06 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nouja, ik hoop vooral hem te spreken, iets van te horen.. dat soort dingen.
Dat is wel mooi, dat je beseft dat je het niet moet doen en je er ook aan houdt.
Mijn methode was altijd telefoonnr's uit m'n telefoon gooien, zodat ik het niet eens kónBij deze kan ik mij goed inhouden en wacht ik gewoon netjes totdat hij een keer mocht beginnen
Nouja, ik raak wel teleurgesteld als ie niets laat horen. Ondanks dat dat gewoon een bevestiging is van wat ik al weet (dat ik niet belangrijk genoeg voor hem ben)quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Is dat wachten vervelend, trekt het aan je? Zo niet dan is er geen probleem
Ik heb haar gegevens gewist en facebook geblockt zodra ik er achter kwam dat ze al 2 maanden een relatie met m'n goede/beste vriendDat heeft echt heel veel ergernis en woede gebracht maar na 1.5 jaar is daar gelukkig niet veel van over. Alleen de behoefte aan een vriendin is er nog wel.
Hoelang wacht je altijd dan zogezegd?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:37 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nouja, ik raak wel teleurgesteld als ie niets laat horen. Ondanks dat dat gewoon een bevestiging is van wat ik al weet (dat ik niet belangrijk genoeg voor hem ben)
Ow dat is wel heavy, nooit leuk dergelijke zaken dat je gewoon je vriendin en vriend kwijtraakt.
Wachten op een sms ofzo? Heb hem zaterdag gesproken en hij zei ergens 'volgende week'. En ik ben zelf nogal iemand van m'n woord, dusjaquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:41 schreef kingtoppie het volgende:
Hoelang wacht je altijd dan zogezegd?
Vind dat maar klote, ik wil altijd praten zogezegd als ik iemand leuk lijk te vinden.
Naja waarvoor ga je het gebruiken? Meer controle over je eigen gedachte?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:58 schreef Elvi het volgende:
Ik heb vrijdag een afspraak bij de huisarts om informatie te krijgen over antidepressiva (op aanraden van de psychologe). Ik ben nu bezig om een vragenlijstje te maken.
Ik las dat een aantal ook antidepressiva gebruiken. Weten jullie nog iets waar ik zeker naar moet vragen? Waar ik op moet letten?
Positive bevestiging dat ik wat voor haar heb betekend.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:08 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Wat hoop je van haar te krijgen?
De reden waarom ik zo apeshit ben gegaan over deze relatie is omdat, aldus de therapeut, een relatie met een (in dit geval high functioning) borderliner een trauma bond creeert tussen 2 personen. Die is een stuk intenser dan een normale relatie. Die intensiteit zal ik nooit weer beleven. Het is een rare chemische reactie. Trauma bondingquote:In de mails is het denk ik alleen hopen op bepaalde berichten waardoor je je (tijdelijk!!) beter voelt. Ik ken dat, deze week nog met die chick die te vaag doet waardoor ik zwetend zit te wachten op een berichtje in de hoop dat het iets is wat mijn zelfvertrouwen iets omhoog krikt. Het is slopend en je hebt er niks aan. Het is écht niet gek dat je dat doet want heti s net als een verslaving.
Ik heb wel met geld gegokt ja, en ik herken dat gevoel wel een beetje. Het dichtsbijzijnde gevoel qua verslaving is toch wel slaap medicatie geweest. Maar ik herken het gevoel.quote:Ik weet niet of je wel eens met veel geld gegokt hebt maar ik dus wel en het is echt vergelijkbaar. Je gooit er 20 euro in. Binnen 5 minuten is er nog 5 euro over en ineens win je weer 25 euro. Je staat op 30. Natuurlijk ga je door. Voor je het weet is het weer 15 en je mind raast door dat het toch wel op z'n minst 20 moet zijn.
Eens, het voelt ook echt als vooruitgang.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:35 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Je bent nu heel goed bezig
Je moet nu gewoon niet meer blijven wachten. Ze is je niet waard. Jij verdient beter.
Noem met name dingen die voor jou erg belangrijk zijn.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:58 schreef Elvi het volgende:
Ik heb vrijdag een afspraak bij de huisarts om informatie te krijgen over antidepressiva (op aanraden van de psychologe). Ik ben nu bezig om een vragenlijstje te maken.
Ik las dat een aantal ook antidepressiva gebruiken. Weten jullie nog iets waar ik zeker naar moet vragen? Waar ik op moet letten?
Ja, me minder somber voelen en minder destructieve gedachtes hebben, makkelijker de dag doorkomen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 16:27 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Naja waarvoor ga je het gebruiken? Meer controle over je eigen gedachte?
Ik vind de beslissing echt heel moeilijk. Ik neig naar geen medicatie, maar tegelijkertijd vind ik het nu te moeilijk. Ik red het niet met 1 uur therapie per week. Ik vind het eigenlijk een enge gedachte dat een pilletje je stemming zo kan beinvloeden. Dus vandaar alleen een informatiegesprek om de ergste angst weg te nemen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 17:34 schreef Murmeli het volgende:
Vraag naar een middel dat bij het afbouwen het minst irritant is. En vraag welke bijwerkingen bij het middel dat je misschien krijgt het meest voorkomen.
Al blijven de bijwerkingen altijd een gok. De ene heeft nergens last van, de ander krijgt bijwerking a en de ander weer bijwerking b. Maar er zijn wel middelen die bijv meer slaperig maken (handig als je ook een slaapprobleem hebt) en er zijn volgens mij ook verschillen in hoeverre je kans hebt ervan aan te komen (ook dat is bij de ene persoon gewenst en bij de ander niet) en verder zijn er antidepressiva die ook tegen angst werken en er zijn er die niets tegen angst doen.
Dus probeer voor jezelf dit soort randvoorwaarden op een rijtje te zetten.
En voor jezelf de vraag te beantwoorden of je wel of geen medicatie wil.
Verder: sommige mensen zijn er heel erg op tegen en die zul je misschien ook in je omgeving hebben. Probeer je niet teveel bang te laten maken door negatieve praatjes. Ja, het zijn best heftige middelen, het is geen paracetamol, maar je gaat er niet dood aan. Mocht je eraan beginnen en je wilt het toch echt niet of je raakt het na een tijd beu, dan kan je gewoon afbouwen bijv.
Meestal moet je er wel op rekenen dat je ze een jaar of langer gebruikt.
Succes!
Ok Seroxat wordt m dus nietquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 20:13 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Noem met name dingen die voor jou erg belangrijk zijn.
Slapen? (Mirtazepine)
Libido? (Seroxat bekend om dat te verlagen)
Neiging voor zelfmoord etc? (Seroxat verneukt dat alleen maar erger bijv).
Seroxat staat bekend om zelfmoord gevoelens te verzwaren. En dat deed het ook bij mijquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 21:29 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ja, me minder somber voelen en minder destructieve gedachtes hebben, makkelijker de dag doorkomen.
[..]
Ik vind de beslissing echt heel moeilijk. Ik neig naar geen medicatie, maar tegelijkertijd vind ik het nu te moeilijk. Ik red het niet met 1 uur therapie per week. Ik vind het eigenlijk een enge gedachte dat een pilletje je stemming zo kan beinvloeden. Dus vandaar alleen een informatiegesprek om de ergste angst weg te nemen.
[..]
Ok Seroxat wordt m dus nietMn psychologe lachte mn angst om de bijwerking van zelfmoordgedachtes weg maar het kan dus wel een bijwerking zijn.
Bedankt voor jullie reacties
Hoe gaat het nu met je dan?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 21:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Seroxat staat bekend om zelfmoord gevoelens te verzwaren. En dat deed het ook bij mij
Tis geen oplossing, tis een hulpmiddel, wat houdt je nu tegen? Is het puur biologisch nare gevoelens of?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 21:29 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ja, me minder somber voelen en minder destructieve gedachtes hebben, makkelijker de dag doorkomen.
Ik zie de therapie als oplossing, en de medicatie als een hulpmiddel. Een hulpmiddel waar ik eigenlijk niet op zit te wachten maar ik geef mn huisarts een kans om de ergste angst weg te halen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:48 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tis geen oplossing, tis een hulpmiddel, wat houdt je nu tegen? Is het puur biologisch nare gevoelens of?
Als je jezelf de hele tijd mindfucked dan krijg je overal trekjes van.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:16 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik zie de therapie als oplossing, en de medicatie als een hulpmiddel. Een hulpmiddel waar ik eigenlijk niet op zit te wachten maar ik geef mn huisarts een kans om de ergste angst weg te halen.
Het is denk ik een combinatie van biologisch en ehm niet-biologischPsychologe stelde een dysthyme stoornis vast, met periodes van depressie. Plus nog kenmerken van borderline (of een hele lichte variant van borderline maar ik hou me vast aan alleen de kenmerken
)
Wanneer zeggen ze het dan? En vooral ook, waarom?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:19 schreef Miniem het volgende:
Krom als mensen zeggen dat je er goed uitziet terwijl je je enorm vercrackt voelt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rustig aan.
Ik heb zelf geen medicatie gebruikt. Heb wel op het punt gestaan, maar heb eerst een gesprek bij de huisarts gehad en ook een bij een psychiater. En omdat mijn problemen een heel duidelijke oorzaak hadden is gekozen om terapie frequentie op te schroeven. Is dat geen optie bij jou?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:16 schreef Elvi het volgende:
Ik zie de therapie als oplossing, en de medicatie als een hulpmiddel. Een hulpmiddel waar ik eigenlijk niet op zit te wachten maar ik geef mn huisarts een kans om de ergste angst weg te halen.
Ikzelf had geen handvat, AD erin, heeeey handvaten, kon ik eindelijk beginnen er wat tegen te doen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:35 schreef cafpow het volgende:
[..]
Ik heb zelf geen medicatie gebruikt. Heb wel op het punt gestaan, maar heb eerst een gesprek bij de huisarts gehad en ook een bij een psychiater. En omdat mijn problemen een heel duidelijke oorzaak hadden is gekozen om terapie frequentie op te schroeven. Is dat geen optie bij jou?
En zowieso is medicatie maar een hulpmiddel want het lost niks op, het zorgt alleen voor een andere werking van je lichaam+hersenen waardoor je beter om kunt gaan met de problemen en beter functioneert van dag tot dag.
Maar ooit moet je ermee stoppen en als je de kern dan nog niet hebt aangepakt, tja dan zit je zo weer op hetzelfde punt.
Maar soms is medicatie nodig, dus het belangerijkste is of jij en je behandelaar denken of je het zo aankunt?
Trauma bonding?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 20:02 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Positive bevestiging dat ik wat voor haar heb betekend.
[..]
De reden waarom ik zo apeshit ben gegaan over deze relatie is omdat, aldus de therapeut, een relatie met een (in dit geval high functioning) borderliner een trauma bond creeert tussen 2 personen. Die is een stuk intenser dan een normale relatie. Die intensiteit zal ik nooit weer beleven. Het is een rare chemische reactie. Trauma bonding. Ik ben relatief gemakkelijk over mijn andere relaties heen gekomen.
[..]
Ik heb wel met geld gegokt ja, en ik herken dat gevoel wel een beetje. Het dichtsbijzijnde gevoel qua verslaving is toch wel slaap medicatie geweest. Maar ik herken het gevoel.
Mijn ex is/was ook een verslaving. Eentje op trauma bonding niveau. Dit secreet spoort niet.
Hoi!quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:16 schreef Elvi het volgende:
[..]
Het is denk ik een combinatie van biologisch en ehm niet-biologischPsychologe stelde een dysthyme stoornis vast, met periodes van depressie. Plus nog kenmerken van borderline (of een hele lichte variant van borderline maar ik hou me vast aan alleen de kenmerken
)
Ik ben afgelopen maand op een andere plek gaan wonen (tussen Rotterdam/Utrecht) en heb veel visits bij de therapeut gehad. Nu met die belachelijke mail van mijn secreet van een ex, voel ik alsof ik een ketting van mijn benen heb afgewikkeld. En het lopen nu makkelijker gaat.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |