abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131715129
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen

En... kamehameha...
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_131718590
Kamehameha... Welke lijp heeft dat erin gezet? :D
  maandag 30 september 2013 @ 20:19:06 #3
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131718847
quote:
14s.gif Op maandag 30 september 2013 20:12 schreef Gray het volgende:
Kamehameha... Welke lijp heeft dat erin gezet? :D
Geen idee, maar ik kreeg er onlangs nog PM over :')
  maandag 30 september 2013 @ 20:20:43 #4
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131718915
Trouwens mbt dat hele "verbonden zijn met jezelf. Ik vind dat zoiets vaags, kan mij er ook niets bij voorstellen.
pi_131719384
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2013 20:19 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Geen idee, maar ik kreeg er onlangs nog PM over :')
Echt!? :D
  maandag 30 september 2013 @ 20:35:32 #6
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131719504
quote:
99s.gif Op maandag 30 september 2013 20:32 schreef Gray het volgende:

[..]

Echt!? :D
:Y
pi_131719876
Waarom zit Nederland vol met cupcake vretende, munt-thee zuipende, dikbrilframe en H&M tutola dragende, spirituele en meestal vega/rauw of weet ik veel voor niet-vlees etende, apathische, nietszeggende 'studie' studerende, cultuurlikkende, linkse, stinkende hippy/trendy kutwijven die mijn straatbeeld verkloten? De Nederlandse cultuur is echt verrot.

Nee, je kwarktaartje is niet mooi, opbokken met je facebook aandachtshoerengedrag.
pi_131719922
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 20:43 schreef Faeroer het volgende:
Waarom zit Nederland vol met cupcake vretende, munt-thee zuipende, dikbrilframe en H&M tutola dragende, spirituele en meestal vega/rauw of weet ik veel voor niet-vlees etende, apathische, nietszeggende 'studie' studerende, cultuurlikkende, linkse, stinkende hippy/trendy kutwijven die mijn straatbeeld verkloten? De Nederlandse cultuur is echt verrot.
Frustrated much?

Spit it out!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_131720141
Links is bijzonder; het hele universum is al rechtsdraaiend! :s)
pi_131720183
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 20:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Frustrated much?

Spit it out!
Ik had geen zin om te koken en ging even naar de stad om wat eten naar binnen te werken. Kreeg ineens het idee dat een goede reset van de wereld eigenlijk helemaal niet erg zou zijn. De wereld heeft veel te veel keuzes, rolmodellen zijn geschift geworden en iedereen doet maar waar hij/zij zin in heeft. Niets klopt meer. 'Vroeger' ging je werken/school, kwam je thuis en ging je naar vrienden/familie toe om even bij te komen en op naar de volgende dag. Nu heb je zo ziekelijk veel door de media opgefokte verplichtingen waar je helemaal krankzinnig van wordt. What de shit is een Facebook? Wat boeit mij jou lelijke baby foto'tjes of hoe je kat een dansje maakt? Zoek een leven.
pi_131720311
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 20:49 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Ik had geen zin om te koken en ging even naar de stad om wat eten naar binnen te werken. Kreeg ineens het idee dat een goede reset van de wereld eigenlijk helemaal niet erg zou zijn. De wereld heeft veel te veel keuzes, rolmodellen zijn geschift geworden en iedereen doet maar waar hij/zij zin in heeft. Niets klopt meer. 'Vroeger' ging je werken/school, kwam je thuis en ging je naar vrienden/familie toe om even bij te komen en op naar de volgende dag. Nu heb je zo ziekelijk veel door de media opgefokte verplichtingen waar je helemaal krankzinnig van wordt. What de shit is een Facebook? Wat boeit mij jou lelijke baby foto'tjes of hoe je kat een dansje maakt? Zoek een leven.
Oh, dat ben ik met je eens hoor! :)

Ik heb al wat 'facebook ruzies' achter de rug.

Je likete mijn FB photo's niet genoeg! :')!

En ja, de wereld is verziekt :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_131720321
quote:
14s.gif Op maandag 30 september 2013 20:48 schreef Gray het volgende:
Links is bijzonder; het hele universum is al rechtsdraaiend! :s)
Uhhhh, waar kwam die vandaan? :P
  maandag 30 september 2013 @ 20:53:45 #13
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131720435
quote:

[..]

Vroeger was alles beter? Nee, vroeger was het anders vooral. Of het beter is is heel lastig te verwoorden. Dat je het misschien leuker vond, tja misschien, maar je was jonger toen ook en wie weet kreeg je alle lasten van het oudere bestaan juist niet mee toen en leek alles een zonnetje terwijl het dat niet was.

Daarbij spreek je over de buitenwereld.. en vervolgens over de inhoud van facebook. Twee totaal verschillende dingen waarbij je zeker als het gaat over Facebook niet mee hoeft te doen en het lekker allemaal aan je voorbij kan laten gaan.

Pas je zelf wel in een eventuele 'geresete' wereld dan?
pi_131720600
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2013 20:53 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Vroeger was alles beter? Nee, vroeger was het anders vooral. Of het beter is is heel lastig te verwoorden. Dat je het misschien leuker vond, tja misschien, maar je was jonger toen ook en wie weet kreeg je alle lasten van het oudere bestaan juist niet mee toen en leek alles een zonnetje terwijl het dat niet was.

Daarbij spreek je over de buitenwereld.. en vervolgens over de inhoud van facebook. Twee totaal verschillende dingen waarbij je zeker als het gaat over Facebook niet mee hoeft te doen en het lekker allemaal aan je voorbij kan laten gaan.

Leuker ja, en normaler ook. Het is nu een zoef-zoef snelle wereld geworden, waar iedereen op iedereen let en ook al doe je niet mee aan Facebook of Google+ of LinkeIn, je wordt er op allerlei manieren mee geconfronteerd. Studievereniging uitje? Inschrijven op Facebook. Crossfit meeting? Facebook. GESPREK met een persoon face to face? Even Facebooken terwijl je met elkaar praat!
  maandag 30 september 2013 @ 20:58:34 #15
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131720787
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 20:55 schreef Faeroer het volgende:
Leuker ja, en normaler ook. Het is nu een zoef-zoef snelle wereld geworden, waar iedereen op iedereen let en ook al doe je niet mee aan Facebook of Google+ of LinkeIn, je wordt er op allerlei manieren mee geconfronteerd. Studievereniging uitje? Inschrijven op Facebook. Crossfit meeting? Facebook. GESPREK met een persoon face to face? Even Facebooken terwijl je met elkaar praat!
Dan weet ik niet in wat voor leven jij zit, maar zo ziet het bestaan van facebook in mijn leven er echt niet uit. Als ik kijk wat ik er vooral mee doen, zijn het spelletjes. Heb weinig tot geen last van derden of dat ik vrienden heb die er de hele tijd mee bezig zijn.

En tja, wat is normaal, tis maar net vanuit welk oogpunt je kijkt. Voor de nieuwe generatie is dit alles normaal en willen zij niet anders. Of misschien ook wel, tis maar net hoe je in elkaar zit.
pi_131721247
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2013 20:53 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik moet helaas wel toegeven dat ik het ook rap minder vindt per jaar .. :') :@
  maandag 30 september 2013 @ 21:08:41 #17
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131721387
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 21:06 schreef sitting_elfling het volgende:

Ik moet helaas wel toegeven dat ik het ook rap minder vindt per jaar .. :') :@
Ik zeg ook niet dat ik het nu fijner vind hoor. Maar het is gewoon zo'n relatief iets. Vroeger was niet alles per definitie beter. De hele digitale revolutie brengt ons veel.. dat we er niet altijd tot in den goede gebruik van maken; nee dat niet. Maar vergeet niet het fases zijn allemaal. Straks neemt dat hele facebook misschien wel weer af of misschien ook niet.

Het is niet altijd maar slechter. het is gewoon anders.
pi_131721421
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 20:51 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Uhhhh, waar kwam die vandaan? :P
Mijn mind.

En Faraoer zei iets over links. ;)
  maandag 30 september 2013 @ 21:09:51 #19
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131721460
Bedoel, als het aan onze planningafdeling ligt gaan ze nog altijd 800 trucks met een excelformulier inplannen. Omdat zij dat beter achten, omdat zij dit gewend zijn. 1 ding is zeker, automatisering hiervan is stukken beter kan ik je vertellen ;)
Maar overtuig hen hier maar eens van.
pi_131721652
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2013 21:09 schreef Cue_ het volgende:
Bedoel, als het aan onze planningafdeling ligt gaan ze nog altijd 800 trucks met een excelformulier inplannen. Omdat zij dat beter achten, omdat zij dit gewend zijn. 1 ding is zeker, automatisering hiervan is stukken beter kan ik je vertellen ;)
Ja, maar dan gaan ze korten op uren. Dat is eigen brood uit de mond nemen. Dat doe je gewoon niet.

Geld is regelmatig een hindernis voor vooruitgang. Jammer hm?
  maandag 30 september 2013 @ 21:14:04 #21
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131721679
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 21:13 schreef Gray het volgende:

[..]

Ja, maar dan gaan ze korten op uren. Dat is eigen brood uit de mond nemen. Dat doe je gewoon niet.

Geld is regelmatig een hindernis voor vooruitgang. Jammer hm?
ow ze hebben nog meer dan genoeg ander werk wat ze kunnen oppakken / horen te doen, waar ze nu allemaal geen tijd voor hebben door inefficient gedoe.

Het is vooral een generatie die niet is opgegroeid met de computer en daar geen feeling mee hebben. Dan is het gewoon lastig. Maar dat zij het vroeger beter vonden, betekent niet dat het zo is. Tis maar net vanuit waar je staat/komt enzo. Dat is meer m'n punt.
pi_131721778
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2013 21:14 schreef Cue_ het volgende:

[..]

ow ze hebben nog meer dan genoeg ander werk wat ze kunnen oppakken / horen te doen, waar ze nu allemaal geen tijd voor hebben door inefficient gedoe.

Het is vooral een generatie die niet is opgegroeid met de computer en daar geen feeling mee hebben. Dan is het gewoon lastig. Maar dat zij het vroeger beter vonden, betekent niet dat het zo is. Tis maar net vanuit waar je staat/komt enzo. Dat is meer m'n punt.
Daar zit wat in. :Y
pi_131722169
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2013 21:09 schreef Cue_ het volgende:
Ik beweer ook niet dat digitalisering slecht is, zou wel heer raar zijn met mijn beroep. :D

Meer van dat alles met elkaar zodanig vervlochten wordt, dat niets meer normaal lijkt. Er is zoveel onzin bijgekomen wat niemand eigenlijk echt nodig heeft, maar het wordt ons toch opgedrongen en we stinken er allemaal in. Vroeger was je blij als je ouders thuis kwamen met een doosje Lego Technic. Een aantal weken geleden, zag ik bij het ophalen van een neefje van de basisschool een rij met kinderen van max 8 jaar naast de zandbak zitten elk met een iPhone op schoot. Wat is deze?
  maandag 30 september 2013 @ 21:25:15 #24
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131722320
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 21:22 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Ik beweer ook niet dat digitalisering slecht is, zou wel heer raar zijn met mijn beroep. :D

Meer van dat alles met elkaar zodanig vervlochten wordt, dat niets meer normaal lijkt. Er is zoveel onzin bijgekomen wat niemand eigenlijk echt nodig heeft, maar het wordt ons toch opgedrongen en we stinken er allemaal in. Vroeger was je blij als je ouders thuis kwamen met een doosje Lego Technic. Een aantal weken geleden, zag ik bij het ophalen van een neefje van de basisschool een rij met kinderen van max 8 jaar naast de zandbak zitten elk met een iPhone op schoot. Wat is deze?
Maar in de tijd dat wij blij waren met een doosje Lego Technic zeiden de oudere generatie "vroeger speelden we nog buiten met een bal, was je blij met een tol"
pi_131723658
:W

quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2013 21:25 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maar in de tijd dat wij blij waren met een doosje Lego Technic zeiden de oudere generatie "vroeger speelden we nog buiten met een bal, was je blij met een tol"
*over 20 jaar*
Vroeger waren wij al blij met een fukking apple tablet :')
pi_131725090
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2013 21:25 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Hier zit best wel wat in, ja. Misschien ben ik oud aan het worden. :')
pi_131725668
Vroegah hokeyden we nog met houten stokken en keien uit de grond! (8>

Ach ja, tijden veranderen, daar doe je niets aan. Behalve mee veranderen.
pi_131726141
Iemand heeft net lopen flirten met mij op het CS bij de Ola stand. God, leuk werk is dat :D. Moet wel zeggen dat zo'n flirt een stuk meer genuin aan voelt ivg met op stap gaan, zuipen en 'versieren'.
pi_131726292
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 20:43 schreef Faeroer het volgende:

Nee, je kwarktaartje is niet mooi, opbokken met je facebook aandachtshoerengedrag.
*O* Ben je me tegengekomen? Jammer dat je me niet even aangesproken hebt. Hadden we samen wat kunnen eten.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_131726451
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 22:39 schreef seasushi het volgende:

[..]

*O* Ben je me tegengekomen? Jammer dat je me niet even aangesproken hebt. Hadden we samen wat kunnen eten.
Welke studie doe je :P?
pi_131726544
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 22:43 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Welke studie doe je :P?
Ik schrijf mijn proefschrift hoe linksdraaiende yoghurt aan rechts georienteerden verkocht kan worden
sociologie/biologie/marketing en dan aan de holistische uni.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_131728551
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 22:46 schreef seasushi het volgende:

[..]

Ik schrijf mijn proefschrift hoe linksdraaiende yoghurt aan rechts georienteerden verkocht kan worden
:D. +1
pi_131728960
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 22:39 schreef seasushi het volgende:

[..]

Ik lust geen cupcakes en tofu. :{w
pi_131728998
Pssst, gray heeft grote inhammen.
Oh hij is net offline :(
Rustig aan.
pi_131729053
quote:

[..]

Vrouw met humor?
Wauw :o

Weer wat meegemaakt *O*
Rustig aan.
pi_131730002
Ik heb nu toch echt de laatste dingen over mijn ex verwijderd (zoveel had ik niet meer) en eindelijk eens alles door de trekker gehaald qua mail en dergelijken. Ban, blok allesch!

Ze stuurde me vandaag een mail (nog op mijn oude mail adres) en ik las daar, dat ze een leuk(!) gesprek heeft gehad met d'r ex (diegene die haar heeft verkracht, in elkaar heeft geslagen, heeft bedreigd en tijdens onze relatie meerdere malen heeft bedreigd ("If you don't come home, you are coming home in a body bag .."). Dat soort onzin.. Ze had een leuk gesprek, het ging goed met hem en dat vond ze ook leuk! 8)7

Dit secreet spoort echt niet. Echt niet. Echt echt echt niet. Misschien zagen jullie dat al maanden, maar het kwartje is hier inmiddels wel gevallen. Wat een viswijf :r

Mijn hersenpan ging in storing toen ik die mail las. Ze spoort niet.

In de plee en weg ermeeeeeeeeeeee :W :W

Ik ben nu toch echt wakker.
pi_131730852
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 18:06 schreef complicate het volgende:

[..]

Je bent goed bezig want je spreekt daar van connectie (=verbondenheid) en je bent opzoek naar die connectie met jezelf. Mijn zienswijze was: de ENIGE ECHTE manier om eenzaamheid te doorbreken is verbonden tezijn met JEZELF, dan met anderen....
Hoe ziet dat eruit en hoe doe je dat precies?
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 00:17 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb nu toch echt de laatste dingen over mijn ex verwijderd (zoveel had ik niet meer) en eindelijk eens alles door de trekker gehaald qua mail en dergelijken. Ban, blok allesch!

Ze stuurde me vandaag een mail (nog op mijn oude mail adres) en ik las daar, dat ze een leuk(!) gesprek heeft gehad met d'r ex (diegene die haar heeft verkracht, in elkaar heeft geslagen, heeft bedreigd en tijdens onze relatie meerdere malen heeft bedreigd ("If you don't come home, you are coming home in a body bag .."). Dat soort onzin.. Ze had een leuk gesprek, het ging goed met hem en dat vond ze ook leuk! 8)7

Dit secreet spoort echt niet. Echt niet. Echt echt echt niet. Misschien zagen jullie dat al maanden, maar het kwartje is hier inmiddels wel gevallen. Wat een viswijf :r

Je bent nu echt goed bezig ^O^
Volgens mij boek je nu vooruitgang :)
Sommige mensen verdienen jou gewoon niet.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_131730860
quote:

Wow, ontzettend knap van je! _O_
Hoe voel je je eronder? Aangezien het een big deal voor je was/is.
Tante minthy!! O+
pi_131731074
Nadeel van Fok: Als je hier vijanden maakt zie constant die irritante username weer langskomen :P
Rustig aan.
pi_131731160
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 01:18 schreef kingtoppie het volgende:
Nadeel van Fok: Als je hier vijanden maakt zie constant die irritante username weer langskomen :P
Gewoon geen vijanden maken :P
Hoe is 'ie verder?
Tante minthy!! O+
pi_131731169
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 01:18 schreef kingtoppie het volgende:
En dezelfde irritante posts ;)
Je ziet nog steeds heel erg de irritatie erin zitten dat afkomstig is van zaken die een lange tijd geleden gebeurd zijn. Het lijkt alsof je iemand vermoord hebt ofzo :')
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_131731179
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 01:23 schreef minthy het volgende:

[..]

Gewoon geen vijanden maken :P
Hoe is 'ie verder?
Tjah, krijg je als je MOET reageren op anderen :)
Int echt kun je aan iemand kop zien dat het niet de moeite waard is en dat er kwade bedoelingen achter zitten..

Ben daar een beetje slecht mee hier op het forum.

Prima hoor, met jou?
Rustig aan.
pi_131731188
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 01:24 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

En dezelfde irritante posts ;)
Je ziet nog steeds heel erg de irritatie erin zitten dat afkomstig is van zaken die een lange tijd geleden gebeurd zijn. Het lijkt alsof je iemand vermoord hebt ofzo :')
Oh dat merk ik dan meer bij vrouwen, 1x iets fout gedaan dan ehh... Komt het niet meer goed, tenzij familie.
Rustig aan.
pi_131731234
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 01:24 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Tjah, krijg je als je MOET reageren op anderen :)
Int echt kun je aan iemand kop zien dat het niet de moeite waard is en dat er kwade bedoelingen achter zitten..

Ben daar een beetje slecht mee hier op het forum.

Prima hoor, met jou?
Lijkt me lastig, dat moeten. Gelukkig geen last van :P

Hier een oké periode. Goed weekend gehad en vandaag gaat het ook goed. Wel bizar veel spanningsspierpijn vandaag maar dat nemen we maar voor lief :+
Tante minthy!! O+
pi_131731251
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 01:28 schreef minthy het volgende:

[..]

Lijkt me lastig, dat moeten. Gelukkig geen last van :P

Hier een oké periode. Goed weekend gehad en vandaag gaat het ook goed. Wel bizar veel spanningsspierpijn vandaag maar dat nemen we maar voor lief :+
Waarvan? :)

Gaat hier al een maand of 2 goed (redelijk goed dan) voel me niet depressief die afgelopen tijd.

Maarehhjaah....

Weet mijn leven wel weer slecht in te vullen.
Rustig aan.
pi_131731275
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 01:29 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Geen idee! Begon vanochtend al vrij vlot na het opstaan terwijl het normaal gesproken in de middag pas komt opzetten. Weinig spannends gedaan verder, ik begrijp het ook niet goed :')
Binnenkort PMT opstarten, eens kijken of dat wat verlichting geeft ^O^
Tante minthy!! O+
pi_131731307
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 01:29 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Gaat hier al een maand of 2 goed (redelijk goed dan) voel me niet depressief die afgelopen tijd.

Maarehhjaah....

Weet mijn leven wel weer slecht in te vullen.
Je edit terwijl ik typ :D
Klinkt over het algemeen wel goed toch?
Dat slecht kunnen invullen heb je eerder gehad. Hoe heb je dat destijds opgelost?
Tante minthy!! O+
pi_131731332
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 01:33 schreef minthy het volgende:

[..]

Je edit terwijl ik typ :D
Klinkt over het algemeen wel goed toch?
Dat slecht kunnen invullen heb je eerder gehad. Hoe heb je dat destijds opgelost?
Niet denk?
Tis dat ik nu op vakantie ben geweest en dan sta ik om een of andere reden gewoon beter op en eet ik beter en doe ik dingen... Dunno.

Misschien omdat ik ''weg'' ben van het thuisfront waar ik altijd ''niks'' doe.

Ik moet gewoon vaker weg uit het huis :P Alleen tjah... Wat?
Rustig aan.
pi_131731378
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 01:35 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Niet denk?
Tis dat ik nu op vakantie ben geweest en dan sta ik om een of andere reden gewoon beter op en eet ik beter en doe ik dingen... Dunno.

Misschien omdat ik ''weg'' ben van het thuisfront waar ik altijd ''niks'' doe.

Ik moet gewoon vaker weg uit het huis :P Alleen tjah... Wat?
Misschien toch eens dat NMLK of Fellas uitproberen waarover Comp-Lex het vaak heeft?
Tante minthy!! O+
pi_131731431
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 01:38 schreef minthy het volgende:

[..]

Misschien toch eens dat NMLK of Fellas uitproberen waarover Comp-Lex het vaak heeft?
Kdenk dat ik maar ga beginnen om wat meer dingen alleen te doen :)

Beetje concertje pakken dat soort dingen, scheelt een hoop als je van niemand afhankelijk bent.
Rustig aan.
pi_131731895
quote:

Nice dude. ^O^

En niet terugkrabbelen/afglijden nu. }:|
pi_131733830
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 01:44 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Kdenk dat ik maar ga beginnen om wat meer dingen alleen te doen :)

Beetje concertje pakken dat soort dingen, scheelt een hoop als je van niemand afhankelijk bent.
Je bent op die sites ook van niemand afhankelijk ;)
Je mag zelf doen waar je zin in hebt en dan kun je altijd kijken of er andere mensen zijn die iets met je samen willen doen.
pi_131735289
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 02:43 schreef Gray het volgende:

[..]

Nice dude. ^O^

En niet terugkrabbelen/afglijden nu. }:|
Dank! En I won't :)

quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 01:01 schreef minthy het volgende:

[..]

Wow, ontzettend knap van je! _O_
Hoe voel je je eronder? Aangezien het een big deal voor je was/is.
Weetje, het begon allemaal zondag avond. Enigszins wat huilbuien vanwege mijn ex, wat triggers die naar boven kwamen. Maandag een wel verdiende EMDR sessie gehad, tranen met tuiten. Oef, moest weer het zwaarste moment van de relatie tussen ons 2 naar boven halen, en maar huilen en janken. Zware sessies, voelde me stukken beter na die sessie, maar er zat nog wel (com)passie voor de ex in het hoofd.

Die mail was dus een bevestiging van haar ziekte. Ik kan me nog herinneren hoe ze me met droge ogen vertelde dat ze wou trouwen met haar huidige vriend die haar in elkaar sloeg, haar verkracht heeft, uitgescholden, ze mocht nooit wat, etc. En ik heb de angst in haar ogen gezien toen die ex haar met de dood liep te bedreigen, ik heb de telefoon zien afgaan in the middle of the night. Ik heb de sms'jes gezien. Ze vervloekte hem.

En dan krijg ik een 13 uur geleden een mail binnen, dat mijn ex, waar ik eerder die dag nog een EMDR sessie over had, mij mailde dat ze een gezellig gesprek had met deze voormalige ex. Dat het goed met hem ging, dat ze happy was, voor hem, en voor haar, en nog wat andere vrolijke dingen, en dat ik ooit ook zoals die ex, echt wel over haar heen ga komen.

Echt, ik weet niet of hersenkabels kunnen knappen, maar ik voelde een enorme malfunctioning in mijn hoofd toen ik dat las. Deze mevrouw is echt psychologisch ziek. Echt ziek. Zij leeft in een totaal andere wereld.

En toen vloog mijn (com)passie toch wel om in afgunst. Dat ik voor zo'n dame eerder die dag nog huilend heb gezeten bij de psycholoog..... :'). Ik moet verder met mijn leven. Ik kan wel blijven wachten tot een teken van 'gezond verstand' bij haar maar dat gaat hem niet worden.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 12:01:19 #54
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_131737405
Ze cultiveert jouw gevoelens voor haar en ze is er verdomd goed in.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 12:03:46 #55
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_131737483
quote:

[..]

Maak je niet zo druk, das slecht voor je hart.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 12:09:30 #56
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_131737647
quote:

[..]

Ik hield al van je en nu nog meer O+
pi_131739721
Wow sitting_elfling: dat klinkt voor mij toch wel naar een soort van doorbraak. Dat nu echt duidelijk voor je is geworden wat voor erge zieke dame je ex is. Volgens mij wist je het de hele tijd rationeel wel, maar was je met je gevoelens voor haar nog niet helemaal klaar. Dat lijkt nu wel veranderd te zijn. Echt goed! En nu zo doorgaan ;).

Zit hier sinds vorige week ook weer met ex-issues ;(. Heb alweer / nog steeds liefdesverdriet vanwege mijn relatie die anderhalf jaar geleden op de klippen is gelopen. Het voelt nu weer als een grote open wond en hoe het tussen mij en mijn huidige lief loopt momentaan lijkt het er op dat dit relatiepatroon zout voor de open wond is. Pff ;(. Nou ja, ik heb deze dingen laatst ook voor het eerst bij mijn therapeute gethematiseerd en nu zaagt ze er natuurlijk op door. Is eigenlijk ook wel goed, maar op dit moment wel weer vrij heftig.
pi_131739751
Oeps. Fout knopje.
pi_131739763
oeps! fout knopje. Alweer ;(.
pi_131739856
Wat een enorme kutdag.
School lukt niet meer, thuis lukt niet meer.
Alles gaat fout.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 13:36:57 #61
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_131740044
Hahaha rainbow!

Wassup catnip?
  † In Memoriam † dinsdag 1 oktober 2013 @ 14:08:21 #62
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_131740975
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 10:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

[..]

Weetje, het begon allemaal zondag avond. Enigszins wat huilbuien vanwege mijn ex, wat triggers die naar boven kwamen. Maandag een wel verdiende EMDR sessie gehad, tranen met tuiten. Oef, moest weer het zwaarste moment van de relatie tussen ons 2 naar boven halen, en maar huilen en janken. Zware sessies, voelde me stukken beter na die sessie, maar er zat nog wel (com)passie voor de ex in het hoofd.

Die mail was dus een bevestiging van haar ziekte. Ik kan me nog herinneren hoe ze me met droge ogen vertelde dat ze wou trouwen met haar huidige vriend die haar in elkaar sloeg, haar verkracht heeft, uitgescholden, ze mocht nooit wat, etc. En ik heb de angst in haar ogen gezien toen die ex haar met de dood liep te bedreigen, ik heb de telefoon zien afgaan in the middle of the night. Ik heb de sms'jes gezien. Ze vervloekte hem.

En dan krijg ik een 13 uur geleden een mail binnen, dat mijn ex, waar ik eerder die dag nog een EMDR sessie over had, mij mailde dat ze een gezellig gesprek had met deze voormalige ex. Dat het goed met hem ging, dat ze happy was, voor hem, en voor haar, en nog wat andere vrolijke dingen, en dat ik ooit ook zoals die ex, echt wel over haar heen ga komen.

Echt, ik weet niet of hersenkabels kunnen knappen, maar ik voelde een enorme malfunctioning in mijn hoofd toen ik dat las. Deze mevrouw is echt psychologisch ziek. Echt ziek. Zij leeft in een totaal andere wereld.

En toen vloog mijn (com)passie toch wel om in afgunst. Dat ik voor zo'n dame eerder die dag nog huilend heb gezeten bij de psycholoog..... :'). Ik moet verder met mijn leven. Ik kan wel blijven wachten tot een teken van 'gezond verstand' bij haar maar dat gaat hem niet worden.
Alles wegflikkeren, ook spullen die je nog van d'r hebt misschien. Dat hielp bij mijn ex op de een of andere manier wel. demonstratief hard in de kliko flikkeren.
Wat hoop je van haar te krijgen? In de mails is het denk ik alleen hopen op bepaalde berichten waardoor je je (tijdelijk!!) beter voelt. Ik ken dat, deze week nog met die chick die te vaag doet waardoor ik zwetend zit te wachten op een berichtje in de hoop dat het iets is wat mijn zelfvertrouwen iets omhoog krikt. Het is slopend en je hebt er niks aan. Het is écht niet gek dat je dat doet want heti s net als een verslaving. Ik weet niet of je wel eens met veel geld gegokt hebt maar ik dus wel en het is echt vergelijkbaar. Je gooit er 20 euro in. Binnen 5 minuten is er nog 5 euro over en ineens win je weer 25 euro. Je staat op 30. Natuurlijk ga je door. Voor je het weet is het weer 15 en je mind raast door dat het toch wel op z'n minst 20 moet zijn.

Misschien beetje vaag. Maar in ieder geval werkt zo'n instant positieve trigger nooit op lange termijn.

Dat is allemaal 'grijpen' naar wat je wilt. Je wilt je aan je ex vasthouden maar tegelijk weet je waarschijnlijk met je verstand dat het niks goeds gaat opleveren (behalve tijdelijke geruststelling of bevestiging = korte termijn)

quote:
Werkelijke spiritualiteit is een sterfproces.
Het is de ontmaskering van het ego, het doorzien van de ik-illusie.
Ontwaken is de realisatie dat het Ik niet meer is dan een droompersonage,
een verzameling definities waarmee het denken een identiteit creëert.
Gek genoeg ligt in dit sterfproces de vrijheid waar we naar verlangen.
:')
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 14:19:00 #63
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131741272
Zo herkenbaar idd. Achteraf sla je je zelf voor de kop.
Zelfde dat ik zeer benieuwd ben of mijn zwakke plek nog van zich laat horen (zoals ie gezegd had :') ). Acht de kans zeer klein.
  † In Memoriam † dinsdag 1 oktober 2013 @ 14:24:58 #64
pi_131741450
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 14:19 schreef Cue_ het volgende:
of mijn zwakke plek nog van zich laat horen (zoals ie gezegd had ). Acht de kans zeer klein.
Wie zegt dat? En welke zwakke plek :P?
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 14:31:20 #65
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131741643
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 14:24 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Wie zegt dat? En welke zwakke plek :P?
Jongen van de kroeg, waar ik een zwak voor heb ;)
pi_131741771
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 10:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

[..]

Je bent nu heel goed bezig :)
Je moet nu gewoon niet meer blijven wachten. Ze is je niet waard. Jij verdient beter.
  † In Memoriam † dinsdag 1 oktober 2013 @ 14:38:31 #67
pi_131741861
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 14:31 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Jongen van de kroeg, waar ik een zwak voor heb ;)
Matige versiertruc dan als hij zegt dat je zwakke plek nog wel van zich zal laten horen :P
  Redactie Sport dinsdag 1 oktober 2013 @ 14:43:18 #68
274204 crew  Mexicanobakker
pi_131741961
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 12:01 schreef Murmeli het volgende:
Ze cultiveert jouw gevoelens voor haar en ze is er verdomd goed in.
Zo heb ik er ook eentje gehad. Mee afgerekend, godzijdank, maar dat was -behoorlijk- zwaar.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 14:43:48 #69
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131741969
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 14:38 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

Matige versiertruc dan als hij zegt dat je zwakke plek nog wel van zich zal laten horen :P
lol :+
Ach gewoon ingewikkelde situatie, of nouja ingewikkeld.
Hij heeft een vriendin, nog wel. Hij en ik gaan toch nooit een relatie krijgen, dus vraag me ook af waarom ik me er niet vanaf kan zetten. Stom gedoe allemaal.
  † In Memoriam † dinsdag 1 oktober 2013 @ 14:55:56 #70
pi_131742250
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 14:43 schreef Cue_ het volgende:

[..]

lol :+
Ach gewoon ingewikkelde situatie, of nouja ingewikkeld.
Hij heeft een vriendin, nog wel. Hij en ik gaan toch nooit een relatie krijgen, dus vraag me ook af waarom ik me er niet vanaf kan zetten. Stom gedoe allemaal.
We hebben het allemaal he, vasthouden aan verlopen liefdes ;(

Ben blij dat ik mijn ex niet mis. Ik mis alleen het vertrouwen, openheid, genegenheid maar vooral zekerheid.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 14:58:15 #71
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131742304
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 14:55 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
We hebben het allemaal he, vasthouden aan verlopen liefdes ;(

Ben blij dat ik mijn ex niet mis. Ik mis alleen het vertrouwen, openheid, genegenheid maar vooral zekerheid.
Tis bij mij niet eens een liefde he :+
M'n ex mis ik dan ook helemaal niet. Hoogstens idd wat je zegt, iemand hebben.
  † In Memoriam † dinsdag 1 oktober 2013 @ 15:00:05 #72
pi_131742358
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 14:58 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Tis bij mij niet eens een liefde he :+
M'n ex mis ik dan ook helemaal niet. Hoogstens idd wat je zegt, iemand hebben.
Maar je houdt je wel vast aan hem :P
Als dat zois ben ik in dezelfde situatie. Ben nu gewoon geen berichten meer aan het sturen en kijken of zij dat wel doet. In ieder geval niet meer krampachtig vasthouden/hopen terwijl ik weet dat het onnodig is.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 15:06:58 #73
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131742515
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:00 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Maar je houdt je wel vast aan hem :P
Als dat zois ben ik in dezelfde situatie. Ben nu gewoon geen berichten meer aan het sturen en kijken of zij dat wel doet. In ieder geval niet meer krampachtig vasthouden/hopen terwijl ik weet dat het onnodig is...
Nouja, ik hoop vooral hem te spreken, iets van te horen.. dat soort dingen.

Dat is wel mooi, dat je beseft dat je het niet moet doen en je er ook aan houdt.
Mijn methode was altijd telefoonnr's uit m'n telefoon gooien, zodat ik het niet eens kón :') Bij deze kan ik mij goed inhouden en wacht ik gewoon netjes totdat hij een keer mocht beginnen :+
  † In Memoriam † dinsdag 1 oktober 2013 @ 15:23:50 #74
pi_131743002
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:06 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nouja, ik hoop vooral hem te spreken, iets van te horen.. dat soort dingen.

Dat is wel mooi, dat je beseft dat je het niet moet doen en je er ook aan houdt.
Mijn methode was altijd telefoonnr's uit m'n telefoon gooien, zodat ik het niet eens kón :') Bij deze kan ik mij goed inhouden en wacht ik gewoon netjes totdat hij een keer mocht beginnen :+
Is dat wachten vervelend, trekt het aan je? Zo niet dan is er geen probleem :)
Ik heb haar gegevens gewist en facebook geblockt zodra ik er achter kwam dat ze al 2 maanden een relatie met m'n goede/beste vriend -O- Dat heeft echt heel veel ergernis en woede gebracht maar na 1.5 jaar is daar gelukkig niet veel van over. Alleen de behoefte aan een vriendin is er nog wel.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 15:37:16 #75
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131743397
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

Is dat wachten vervelend, trekt het aan je? Zo niet dan is er geen probleem :)
Ik heb haar gegevens gewist en facebook geblockt zodra ik er achter kwam dat ze al 2 maanden een relatie met m'n goede/beste vriend -O- Dat heeft echt heel veel ergernis en woede gebracht maar na 1.5 jaar is daar gelukkig niet veel van over. Alleen de behoefte aan een vriendin is er nog wel.
Nouja, ik raak wel teleurgesteld als ie niets laat horen. Ondanks dat dat gewoon een bevestiging is van wat ik al weet (dat ik niet belangrijk genoeg voor hem ben)

Ow dat is wel heavy, nooit leuk dergelijke zaken dat je gewoon je vriendin en vriend kwijtraakt.
pi_131743500
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:37 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nouja, ik raak wel teleurgesteld als ie niets laat horen. Ondanks dat dat gewoon een bevestiging is van wat ik al weet (dat ik niet belangrijk genoeg voor hem ben)

Ow dat is wel heavy, nooit leuk dergelijke zaken dat je gewoon je vriendin en vriend kwijtraakt.
Hoelang wacht je altijd dan zogezegd?
Vind dat maar klote, ik wil altijd praten zogezegd als ik iemand leuk lijk te vinden.
Rustig aan.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 15:52:44 #77
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131743859
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:41 schreef kingtoppie het volgende:

Hoelang wacht je altijd dan zogezegd?
Vind dat maar klote, ik wil altijd praten zogezegd als ik iemand leuk lijk te vinden.
Wachten op een sms ofzo? Heb hem zaterdag gesproken en hij zei ergens 'volgende week'. En ik ben zelf nogal iemand van m'n woord, dusja :P
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 15:58:51 #78
47102 Elvi
miemkwien
pi_131744040
Ik heb vrijdag een afspraak bij de huisarts om informatie te krijgen over antidepressiva (op aanraden van de psychologe). Ik ben nu bezig om een vragenlijstje te maken.

Ik las dat een aantal ook antidepressiva gebruiken. Weten jullie nog iets waar ik zeker naar moet vragen? Waar ik op moet letten?
pi_131744949
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:58 schreef Elvi het volgende:
Ik heb vrijdag een afspraak bij de huisarts om informatie te krijgen over antidepressiva (op aanraden van de psychologe). Ik ben nu bezig om een vragenlijstje te maken.

Ik las dat een aantal ook antidepressiva gebruiken. Weten jullie nog iets waar ik zeker naar moet vragen? Waar ik op moet letten?
Naja waarvoor ga je het gebruiken? Meer controle over je eigen gedachte?
Rustig aan.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 17:34:54 #80
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_131747125
Vraag naar een middel dat bij het afbouwen het minst irritant is. En vraag welke bijwerkingen bij het middel dat je misschien krijgt het meest voorkomen.

Al blijven de bijwerkingen altijd een gok. De ene heeft nergens last van, de ander krijgt bijwerking a en de ander weer bijwerking b. Maar er zijn wel middelen die bijv meer slaperig maken (handig als je ook een slaapprobleem hebt) en er zijn volgens mij ook verschillen in hoeverre je kans hebt ervan aan te komen (ook dat is bij de ene persoon gewenst en bij de ander niet) en verder zijn er antidepressiva die ook tegen angst werken en er zijn er die niets tegen angst doen.
Dus probeer voor jezelf dit soort randvoorwaarden op een rijtje te zetten.
En voor jezelf de vraag te beantwoorden of je wel of geen medicatie wil.
Verder: sommige mensen zijn er heel erg op tegen en die zul je misschien ook in je omgeving hebben. Probeer je niet teveel bang te laten maken door negatieve praatjes. Ja, het zijn best heftige middelen, het is geen paracetamol, maar je gaat er niet dood aan. Mocht je eraan beginnen en je wilt het toch echt niet of je raakt het na een tijd beu, dan kan je gewoon afbouwen bijv.
Meestal moet je er wel op rekenen dat je ze een jaar of langer gebruikt.

Succes!
pi_131751469
Sertraline fluoxetine... Venlafaxine...

Geen probleeeeem met dat afbouwen, maargoed ik heb ook maar korte periodes gehad steeds... 6 maande voor de eerste en laatste en 1 maand voor de 2e.
Rustig aan.
pi_131752328
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 14:08 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]
Wat hoop je van haar te krijgen?
Positive bevestiging dat ik wat voor haar heb betekend.

quote:
In de mails is het denk ik alleen hopen op bepaalde berichten waardoor je je (tijdelijk!!) beter voelt. Ik ken dat, deze week nog met die chick die te vaag doet waardoor ik zwetend zit te wachten op een berichtje in de hoop dat het iets is wat mijn zelfvertrouwen iets omhoog krikt. Het is slopend en je hebt er niks aan. Het is écht niet gek dat je dat doet want heti s net als een verslaving.
De reden waarom ik zo apeshit ben gegaan over deze relatie is omdat, aldus de therapeut, een relatie met een (in dit geval high functioning) borderliner een trauma bond creeert tussen 2 personen. Die is een stuk intenser dan een normale relatie. Die intensiteit zal ik nooit weer beleven. Het is een rare chemische reactie. Trauma bonding ;(. Ik ben relatief gemakkelijk over mijn andere relaties heen gekomen.

quote:
Ik weet niet of je wel eens met veel geld gegokt hebt maar ik dus wel en het is echt vergelijkbaar. Je gooit er 20 euro in. Binnen 5 minuten is er nog 5 euro over en ineens win je weer 25 euro. Je staat op 30. Natuurlijk ga je door. Voor je het weet is het weer 15 en je mind raast door dat het toch wel op z'n minst 20 moet zijn.
Ik heb wel met geld gegokt ja, en ik herken dat gevoel wel een beetje. Het dichtsbijzijnde gevoel qua verslaving is toch wel slaap medicatie geweest. Maar ik herken het gevoel.

Mijn ex is/was ook een verslaving. Eentje op trauma bonding niveau. Dit secreet spoort niet.
pi_131752436
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 14:35 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Je bent nu heel goed bezig :)
Je moet nu gewoon niet meer blijven wachten. Ze is je niet waard. Jij verdient beter.
Eens, het voelt ook echt als vooruitgang.

Ik hoorde nog niet niet 'knak' in mijn hoofd :D
pi_131752828
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:58 schreef Elvi het volgende:

Noem met name dingen die voor jou erg belangrijk zijn.

Slapen? (Mirtazepine)
Libido? (Seroxat bekend om dat te verlagen)
Neiging voor zelfmoord etc? (Seroxat verneukt dat alleen maar erger bijv).
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 21:29:16 #85
47102 Elvi
miemkwien
pi_131756869
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 16:27 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Naja waarvoor ga je het gebruiken? Meer controle over je eigen gedachte?
Ja, me minder somber voelen en minder destructieve gedachtes hebben, makkelijker de dag doorkomen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 17:34 schreef Murmeli het volgende:
Vraag naar een middel dat bij het afbouwen het minst irritant is. En vraag welke bijwerkingen bij het middel dat je misschien krijgt het meest voorkomen.

Al blijven de bijwerkingen altijd een gok. De ene heeft nergens last van, de ander krijgt bijwerking a en de ander weer bijwerking b. Maar er zijn wel middelen die bijv meer slaperig maken (handig als je ook een slaapprobleem hebt) en er zijn volgens mij ook verschillen in hoeverre je kans hebt ervan aan te komen (ook dat is bij de ene persoon gewenst en bij de ander niet) en verder zijn er antidepressiva die ook tegen angst werken en er zijn er die niets tegen angst doen.
Dus probeer voor jezelf dit soort randvoorwaarden op een rijtje te zetten.
En voor jezelf de vraag te beantwoorden of je wel of geen medicatie wil.
Verder: sommige mensen zijn er heel erg op tegen en die zul je misschien ook in je omgeving hebben. Probeer je niet teveel bang te laten maken door negatieve praatjes. Ja, het zijn best heftige middelen, het is geen paracetamol, maar je gaat er niet dood aan. Mocht je eraan beginnen en je wilt het toch echt niet of je raakt het na een tijd beu, dan kan je gewoon afbouwen bijv.
Meestal moet je er wel op rekenen dat je ze een jaar of langer gebruikt.

Succes!
Ik vind de beslissing echt heel moeilijk. Ik neig naar geen medicatie, maar tegelijkertijd vind ik het nu te moeilijk. Ik red het niet met 1 uur therapie per week. Ik vind het eigenlijk een enge gedachte dat een pilletje je stemming zo kan beinvloeden. Dus vandaar alleen een informatiegesprek om de ergste angst weg te nemen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 20:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Noem met name dingen die voor jou erg belangrijk zijn.

Slapen? (Mirtazepine)
Libido? (Seroxat bekend om dat te verlagen)
Neiging voor zelfmoord etc? (Seroxat verneukt dat alleen maar erger bijv).
Ok Seroxat wordt m dus niet :') Mn psychologe lachte mn angst om de bijwerking van zelfmoordgedachtes weg maar het kan dus wel een bijwerking zijn.

Bedankt voor jullie reacties :)
pi_131757416
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 21:29 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ja, me minder somber voelen en minder destructieve gedachtes hebben, makkelijker de dag doorkomen.

[..]

Ik vind de beslissing echt heel moeilijk. Ik neig naar geen medicatie, maar tegelijkertijd vind ik het nu te moeilijk. Ik red het niet met 1 uur therapie per week. Ik vind het eigenlijk een enge gedachte dat een pilletje je stemming zo kan beinvloeden. Dus vandaar alleen een informatiegesprek om de ergste angst weg te nemen.

[..]

Ok Seroxat wordt m dus niet :') Mn psychologe lachte mn angst om de bijwerking van zelfmoordgedachtes weg maar het kan dus wel een bijwerking zijn.

Bedankt voor jullie reacties :)
Seroxat staat bekend om zelfmoord gevoelens te verzwaren. En dat deed het ook bij mij :)
pi_131757818
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 21:37 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Seroxat staat bekend om zelfmoord gevoelens te verzwaren. En dat deed het ook bij mij :)
Hoe gaat het nu met je dan?
pi_131762099
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 21:29 schreef Elvi het volgende:

[..]

Tis geen oplossing, tis een hulpmiddel, wat houdt je nu tegen? Is het puur biologisch nare gevoelens of?
Rustig aan.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 23:16:01 #89
47102 Elvi
miemkwien
pi_131763673
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:48 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Tis geen oplossing, tis een hulpmiddel, wat houdt je nu tegen? Is het puur biologisch nare gevoelens of?
Ik zie de therapie als oplossing, en de medicatie als een hulpmiddel. Een hulpmiddel waar ik eigenlijk niet op zit te wachten maar ik geef mn huisarts een kans om de ergste angst weg te halen.

Het is denk ik een combinatie van biologisch en ehm niet-biologisch :') Psychologe stelde een dysthyme stoornis vast, met periodes van depressie. Plus nog kenmerken van borderline (of een hele lichte variant van borderline maar ik hou me vast aan alleen de kenmerken ;) )
pi_131763751
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 23:16 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik zie de therapie als oplossing, en de medicatie als een hulpmiddel. Een hulpmiddel waar ik eigenlijk niet op zit te wachten maar ik geef mn huisarts een kans om de ergste angst weg te halen.

Het is denk ik een combinatie van biologisch en ehm niet-biologisch :') Psychologe stelde een dysthyme stoornis vast, met periodes van depressie. Plus nog kenmerken van borderline (of een hele lichte variant van borderline maar ik hou me vast aan alleen de kenmerken ;) )
Als je jezelf de hele tijd mindfucked dan krijg je overal trekjes van.

Als je hoofd tot rust komt heb je in wezen pas de controle om echt je denkpatronen te veranderen... En daar helpte voor mij de AD wel goed bij toendertijd.

Nu ben ik er eigenlijk helemaal klaar mee, vooral die therapie, wat een verspilling van tijd en geld zeg... (mijn mening)
Rustig aan.
pi_131763872
Krom als mensen zeggen dat je er goed uitziet terwijl je je enorm vercrackt voelt :')
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_131763943
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 23:19 schreef Miniem het volgende:
Krom als mensen zeggen dat je er goed uitziet terwijl je je enorm vercrackt voelt :')
Wanneer zeggen ze het dan? En vooral ook, waarom?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rustig aan.
pi_131764557
quote:
Ik heb zelf geen medicatie gebruikt. Heb wel op het punt gestaan, maar heb eerst een gesprek bij de huisarts gehad en ook een bij een psychiater. En omdat mijn problemen een heel duidelijke oorzaak hadden is gekozen om terapie frequentie op te schroeven. Is dat geen optie bij jou?

En zowieso is medicatie maar een hulpmiddel want het lost niks op, het zorgt alleen voor een andere werking van je lichaam+hersenen waardoor je beter om kunt gaan met de problemen en beter functioneert van dag tot dag.
Maar ooit moet je ermee stoppen en als je de kern dan nog niet hebt aangepakt, tja dan zit je zo weer op hetzelfde punt.

Maar soms is medicatie nodig, dus het belangerijkste is of jij en je behandelaar denken of je het zo aankunt?
pi_131764611
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 23:35 schreef cafpow het volgende:

[..]

Ik heb zelf geen medicatie gebruikt. Heb wel op het punt gestaan, maar heb eerst een gesprek bij de huisarts gehad en ook een bij een psychiater. En omdat mijn problemen een heel duidelijke oorzaak hadden is gekozen om terapie frequentie op te schroeven. Is dat geen optie bij jou?

En zowieso is medicatie maar een hulpmiddel want het lost niks op, het zorgt alleen voor een andere werking van je lichaam+hersenen waardoor je beter om kunt gaan met de problemen en beter functioneert van dag tot dag.
Maar ooit moet je ermee stoppen en als je de kern dan nog niet hebt aangepakt, tja dan zit je zo weer op hetzelfde punt.

Maar soms is medicatie nodig, dus het belangerijkste is of jij en je behandelaar denken of je het zo aankunt?
Ikzelf had geen handvat, AD erin, heeeey handvaten, kon ik eindelijk beginnen er wat tegen te doen.
Rustig aan.
  † In Memoriam † dinsdag 1 oktober 2013 @ 23:43:26 #95
pi_131764967
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 20:02 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Positive bevestiging dat ik wat voor haar heb betekend.

[..]

De reden waarom ik zo apeshit ben gegaan over deze relatie is omdat, aldus de therapeut, een relatie met een (in dit geval high functioning) borderliner een trauma bond creeert tussen 2 personen. Die is een stuk intenser dan een normale relatie. Die intensiteit zal ik nooit weer beleven. Het is een rare chemische reactie. Trauma bonding ;(. Ik ben relatief gemakkelijk over mijn andere relaties heen gekomen.

[..]

Ik heb wel met geld gegokt ja, en ik herken dat gevoel wel een beetje. Het dichtsbijzijnde gevoel qua verslaving is toch wel slaap medicatie geweest. Maar ik herken het gevoel.

Mijn ex is/was ook een verslaving. Eentje op trauma bonding niveau. Dit secreet spoort niet.
Trauma bonding?
Bedoel je dat zij in haar fases extreem veel affectie toonde en je daar verslaafd aan raakte?
En bij een verslaving hoort nu afkicken. Heb je alle contactgegevens gedumpt?
pi_131765003
Hehe....
Rustig aan.
  † In Memoriam † dinsdag 1 oktober 2013 @ 23:49:41 #97
pi_131765237
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 23:44 schreef kingtoppie het volgende:
Hehe....
Wattes :P
pi_131766694
quote:

[..]

Hoi!
Ten eerste wil ik melden dat uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat antidepressiva niet helpen bij dysthymie of een lichte/matige depressie. Zit je nu echt in een dieptepunt? Hoe lang duren die periodes van depressie?

Goed dat je eerst over nadenkt. AD kan best heftig spul zijn met vervelende bijwerkingen.
Persoonlijk was ik heel erg tegen medicijnen, maar na 2 keer therapie zonder verbetering toch maar gedaan.
Heb jij al genoeg geprobeerd zonder medicijnen? Verschillende therapieën, of is dit de eerste keer?
Laat je niet overhalen door je psycholoog of een arts, maar hou rekening met verschillende standpunten, vooral die van jezelf natuurlijk. Ze mogen dan een opleiding hebben gevolgd, dat betekent niet dat ze altijd gelijk hebben. En als je het doet, begin dan met de laagste dosis.

Het lijkt erg op mijn situatie, dysthymie/dubbele depressie en wsl een persoonlijkheidsstoornis (is genoemd maar geen officiële diagnose). Welke kanten van borderline heb jij dan wel/niet? Bij mij hebben ze het ook wel eens over borderline gehad. Herken me in de sterke stemmingswisselingen en zelfbeschadigend gedrag maar niet in het manipulatieve en geen contacten kunnen onderhouden. Oftewel, ik ben moeilijk voor mezelf maar niet zozeer voor anderen :P tenminste, niet op die manierDan zou het ook stom zijn om dat label te krijgen. Laatst had iemand met de diagnose borderline hier een topic geopend die het precies andersom had. Hoe zit dat bij jou?
Ik vind dat zoiets stoms, 'trekken van', dat heeft iedereen namelijk, en dan heb je het dus gewoon niet. Er is sowieso altijd overlap tussen psychische problemen.

Ik slik nu 6 maanden citalopram en kan niet zeggen dat ik verschil merk. Gelukkig nauwelijks bijwerkingen gehad, dat scheelt. Maar wat al is gezegd, dat is voor iedereen anders. Het gaat de laatste tijd weer wat minder en ik wil er eigenlijk mee stoppen, aangezien het toch niet werkt. Maar misschien is de werking heel subtiel en zou het ervoor zorgen dat ik niet meer echt diep zak. Dat zal ik nooit weten. Correlatie vs. causaliteit namelijk. Frustrerend.
De dosis verhogen zou ook nog kunnen, want ik slik 20 mg en het kan naar 40. Met benzo's had ik ook altijd een hogere dosis nodig dan voorgeschreven, anders deed het helemaal niks. Ben denk ik niet zo gevoelig voor medicijnen. Maar ook bang dat ik bij een hogere dosis niet meer helder ben. En bang voor het afbouwen/afhankelijk worden/terugval/eeuwig aan die meuk moeten blijven.

Maar misschien heb ik wel last van het obecalp-effect :+ Ik heb nooit in de werking geloofd namelijk. Ik vraag me echt af in hoeverre dat mogelijk is. Lijkt me interessant om te onderzoeken.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_131767125
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 21:44 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu met je dan?
Ik ben afgelopen maand op een andere plek gaan wonen (tussen Rotterdam/Utrecht) en heb veel visits bij de therapeut gehad. Nu met die belachelijke mail van mijn secreet van een ex, voel ik alsof ik een ketting van mijn benen heb afgewikkeld. En het lopen nu makkelijker gaat.

Ik heb inderdaad wat laatste knopen tussen mijn ex en mij doorgehakt. Soort van valse lijntjes die ik nog open had staan voor het geval 'just in case'.

Mijn grootste issue nu is mijn scherpte in het hoofd en mijn geheugen. Het is nog niks vergeleken met wat het ooit was. Ik heb die scherpte niet meer zoals vroeger (ik zit in mn mid 20s for crying out loud :')) Ik heb nog steeds geen joy in het leven, ik zie alles grijs, maar ik voel me lichter :)

Not sure of deze post enigszins sense maakte :P :D

(zelfmoordgedachtes enzeau? ... stukken minder, het is meer verdreven na ik haat het leven maar ipv een einde er van maken wil ik leren te genieten).
  woensdag 2 oktober 2013 @ 02:31:29 #100
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_131768150
Hier een zwaar gesprek gehad met mijn psychologe en psychiater. De komende tijd gaat het allemaal een tandje sneller/zwaarder. Vind het eng, maar ook spannend en ik ben benieuwd wat er uit zou kunnen komen.

Een onderdeel ervan is wel dat ik mezelf meer moet openstellen, ook over dingen die ik met mezelf niet eens graag bespreek. Maarja, het moest er ooit van komen.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')