abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131715129
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen

En... kamehameha...
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_131718590
Kamehameha... Welke lijp heeft dat erin gezet? :D
  maandag 30 september 2013 @ 20:19:06 #3
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131718847
quote:
14s.gif Op maandag 30 september 2013 20:12 schreef Gray het volgende:
Kamehameha... Welke lijp heeft dat erin gezet? :D
Geen idee, maar ik kreeg er onlangs nog PM over :')
  maandag 30 september 2013 @ 20:20:43 #4
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131718915
Trouwens mbt dat hele "verbonden zijn met jezelf. Ik vind dat zoiets vaags, kan mij er ook niets bij voorstellen.
pi_131719384
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2013 20:19 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Geen idee, maar ik kreeg er onlangs nog PM over :')
Echt!? :D
  maandag 30 september 2013 @ 20:35:32 #6
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131719504
quote:
99s.gif Op maandag 30 september 2013 20:32 schreef Gray het volgende:

[..]

Echt!? :D
:Y
pi_131719876
Waarom zit Nederland vol met cupcake vretende, munt-thee zuipende, dikbrilframe en H&M tutola dragende, spirituele en meestal vega/rauw of weet ik veel voor niet-vlees etende, apathische, nietszeggende 'studie' studerende, cultuurlikkende, linkse, stinkende hippy/trendy kutwijven die mijn straatbeeld verkloten? De Nederlandse cultuur is echt verrot.

Nee, je kwarktaartje is niet mooi, opbokken met je facebook aandachtshoerengedrag.
pi_131719922
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 20:43 schreef Faeroer het volgende:
Waarom zit Nederland vol met cupcake vretende, munt-thee zuipende, dikbrilframe en H&M tutola dragende, spirituele en meestal vega/rauw of weet ik veel voor niet-vlees etende, apathische, nietszeggende 'studie' studerende, cultuurlikkende, linkse, stinkende hippy/trendy kutwijven die mijn straatbeeld verkloten? De Nederlandse cultuur is echt verrot.
Frustrated much?

Spit it out!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_131720141
Links is bijzonder; het hele universum is al rechtsdraaiend! :s)
pi_131720183
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 20:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Frustrated much?

Spit it out!
Ik had geen zin om te koken en ging even naar de stad om wat eten naar binnen te werken. Kreeg ineens het idee dat een goede reset van de wereld eigenlijk helemaal niet erg zou zijn. De wereld heeft veel te veel keuzes, rolmodellen zijn geschift geworden en iedereen doet maar waar hij/zij zin in heeft. Niets klopt meer. 'Vroeger' ging je werken/school, kwam je thuis en ging je naar vrienden/familie toe om even bij te komen en op naar de volgende dag. Nu heb je zo ziekelijk veel door de media opgefokte verplichtingen waar je helemaal krankzinnig van wordt. What de shit is een Facebook? Wat boeit mij jou lelijke baby foto'tjes of hoe je kat een dansje maakt? Zoek een leven.
pi_131720311
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 20:49 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Ik had geen zin om te koken en ging even naar de stad om wat eten naar binnen te werken. Kreeg ineens het idee dat een goede reset van de wereld eigenlijk helemaal niet erg zou zijn. De wereld heeft veel te veel keuzes, rolmodellen zijn geschift geworden en iedereen doet maar waar hij/zij zin in heeft. Niets klopt meer. 'Vroeger' ging je werken/school, kwam je thuis en ging je naar vrienden/familie toe om even bij te komen en op naar de volgende dag. Nu heb je zo ziekelijk veel door de media opgefokte verplichtingen waar je helemaal krankzinnig van wordt. What de shit is een Facebook? Wat boeit mij jou lelijke baby foto'tjes of hoe je kat een dansje maakt? Zoek een leven.
Oh, dat ben ik met je eens hoor! :)

Ik heb al wat 'facebook ruzies' achter de rug.

Je likete mijn FB photo's niet genoeg! :')!

En ja, de wereld is verziekt :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_131720321
quote:
14s.gif Op maandag 30 september 2013 20:48 schreef Gray het volgende:
Links is bijzonder; het hele universum is al rechtsdraaiend! :s)
Uhhhh, waar kwam die vandaan? :P
  maandag 30 september 2013 @ 20:53:45 #13
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131720435
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 20:49 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Vroeger was alles beter? Nee, vroeger was het anders vooral. Of het beter is is heel lastig te verwoorden. Dat je het misschien leuker vond, tja misschien, maar je was jonger toen ook en wie weet kreeg je alle lasten van het oudere bestaan juist niet mee toen en leek alles een zonnetje terwijl het dat niet was.

Daarbij spreek je over de buitenwereld.. en vervolgens over de inhoud van facebook. Twee totaal verschillende dingen waarbij je zeker als het gaat over Facebook niet mee hoeft te doen en het lekker allemaal aan je voorbij kan laten gaan.

Pas je zelf wel in een eventuele 'geresete' wereld dan?
pi_131720600
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2013 20:53 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Vroeger was alles beter? Nee, vroeger was het anders vooral. Of het beter is is heel lastig te verwoorden. Dat je het misschien leuker vond, tja misschien, maar je was jonger toen ook en wie weet kreeg je alle lasten van het oudere bestaan juist niet mee toen en leek alles een zonnetje terwijl het dat niet was.

Daarbij spreek je over de buitenwereld.. en vervolgens over de inhoud van facebook. Twee totaal verschillende dingen waarbij je zeker als het gaat over Facebook niet mee hoeft te doen en het lekker allemaal aan je voorbij kan laten gaan.

Leuker ja, en normaler ook. Het is nu een zoef-zoef snelle wereld geworden, waar iedereen op iedereen let en ook al doe je niet mee aan Facebook of Google+ of LinkeIn, je wordt er op allerlei manieren mee geconfronteerd. Studievereniging uitje? Inschrijven op Facebook. Crossfit meeting? Facebook. GESPREK met een persoon face to face? Even Facebooken terwijl je met elkaar praat!
  maandag 30 september 2013 @ 20:58:34 #15
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131720787
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 20:55 schreef Faeroer het volgende:
Leuker ja, en normaler ook. Het is nu een zoef-zoef snelle wereld geworden, waar iedereen op iedereen let en ook al doe je niet mee aan Facebook of Google+ of LinkeIn, je wordt er op allerlei manieren mee geconfronteerd. Studievereniging uitje? Inschrijven op Facebook. Crossfit meeting? Facebook. GESPREK met een persoon face to face? Even Facebooken terwijl je met elkaar praat!
Dan weet ik niet in wat voor leven jij zit, maar zo ziet het bestaan van facebook in mijn leven er echt niet uit. Als ik kijk wat ik er vooral mee doen, zijn het spelletjes. Heb weinig tot geen last van derden of dat ik vrienden heb die er de hele tijd mee bezig zijn.

En tja, wat is normaal, tis maar net vanuit welk oogpunt je kijkt. Voor de nieuwe generatie is dit alles normaal en willen zij niet anders. Of misschien ook wel, tis maar net hoe je in elkaar zit.
pi_131721247
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2013 20:53 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik moet helaas wel toegeven dat ik het ook rap minder vindt per jaar .. :') :@
  maandag 30 september 2013 @ 21:08:41 #17
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131721387
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 21:06 schreef sitting_elfling het volgende:

Ik moet helaas wel toegeven dat ik het ook rap minder vindt per jaar .. :') :@
Ik zeg ook niet dat ik het nu fijner vind hoor. Maar het is gewoon zo'n relatief iets. Vroeger was niet alles per definitie beter. De hele digitale revolutie brengt ons veel.. dat we er niet altijd tot in den goede gebruik van maken; nee dat niet. Maar vergeet niet het fases zijn allemaal. Straks neemt dat hele facebook misschien wel weer af of misschien ook niet.

Het is niet altijd maar slechter. het is gewoon anders.
pi_131721421
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 20:51 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Uhhhh, waar kwam die vandaan? :P
Mijn mind.

En Faraoer zei iets over links. ;)
  maandag 30 september 2013 @ 21:09:51 #19
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131721460
Bedoel, als het aan onze planningafdeling ligt gaan ze nog altijd 800 trucks met een excelformulier inplannen. Omdat zij dat beter achten, omdat zij dit gewend zijn. 1 ding is zeker, automatisering hiervan is stukken beter kan ik je vertellen ;)
Maar overtuig hen hier maar eens van.
pi_131721652
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2013 21:09 schreef Cue_ het volgende:
Bedoel, als het aan onze planningafdeling ligt gaan ze nog altijd 800 trucks met een excelformulier inplannen. Omdat zij dat beter achten, omdat zij dit gewend zijn. 1 ding is zeker, automatisering hiervan is stukken beter kan ik je vertellen ;)
Ja, maar dan gaan ze korten op uren. Dat is eigen brood uit de mond nemen. Dat doe je gewoon niet.

Geld is regelmatig een hindernis voor vooruitgang. Jammer hm?
  maandag 30 september 2013 @ 21:14:04 #21
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131721679
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 21:13 schreef Gray het volgende:

[..]

Ja, maar dan gaan ze korten op uren. Dat is eigen brood uit de mond nemen. Dat doe je gewoon niet.

Geld is regelmatig een hindernis voor vooruitgang. Jammer hm?
ow ze hebben nog meer dan genoeg ander werk wat ze kunnen oppakken / horen te doen, waar ze nu allemaal geen tijd voor hebben door inefficient gedoe.

Het is vooral een generatie die niet is opgegroeid met de computer en daar geen feeling mee hebben. Dan is het gewoon lastig. Maar dat zij het vroeger beter vonden, betekent niet dat het zo is. Tis maar net vanuit waar je staat/komt enzo. Dat is meer m'n punt.
pi_131721778
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2013 21:14 schreef Cue_ het volgende:

[..]

ow ze hebben nog meer dan genoeg ander werk wat ze kunnen oppakken / horen te doen, waar ze nu allemaal geen tijd voor hebben door inefficient gedoe.

Het is vooral een generatie die niet is opgegroeid met de computer en daar geen feeling mee hebben. Dan is het gewoon lastig. Maar dat zij het vroeger beter vonden, betekent niet dat het zo is. Tis maar net vanuit waar je staat/komt enzo. Dat is meer m'n punt.
Daar zit wat in. :Y
pi_131722169
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2013 21:09 schreef Cue_ het volgende:
Ik beweer ook niet dat digitalisering slecht is, zou wel heer raar zijn met mijn beroep. :D

Meer van dat alles met elkaar zodanig vervlochten wordt, dat niets meer normaal lijkt. Er is zoveel onzin bijgekomen wat niemand eigenlijk echt nodig heeft, maar het wordt ons toch opgedrongen en we stinken er allemaal in. Vroeger was je blij als je ouders thuis kwamen met een doosje Lego Technic. Een aantal weken geleden, zag ik bij het ophalen van een neefje van de basisschool een rij met kinderen van max 8 jaar naast de zandbak zitten elk met een iPhone op schoot. Wat is deze?
  maandag 30 september 2013 @ 21:25:15 #24
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131722320
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 21:22 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Ik beweer ook niet dat digitalisering slecht is, zou wel heer raar zijn met mijn beroep. :D

Meer van dat alles met elkaar zodanig vervlochten wordt, dat niets meer normaal lijkt. Er is zoveel onzin bijgekomen wat niemand eigenlijk echt nodig heeft, maar het wordt ons toch opgedrongen en we stinken er allemaal in. Vroeger was je blij als je ouders thuis kwamen met een doosje Lego Technic. Een aantal weken geleden, zag ik bij het ophalen van een neefje van de basisschool een rij met kinderen van max 8 jaar naast de zandbak zitten elk met een iPhone op schoot. Wat is deze?
Maar in de tijd dat wij blij waren met een doosje Lego Technic zeiden de oudere generatie "vroeger speelden we nog buiten met een bal, was je blij met een tol"
pi_131723658
:W

quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2013 21:25 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maar in de tijd dat wij blij waren met een doosje Lego Technic zeiden de oudere generatie "vroeger speelden we nog buiten met een bal, was je blij met een tol"
*over 20 jaar*
Vroeger waren wij al blij met een fukking apple tablet :')
pi_131725090
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2013 21:25 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Hier zit best wel wat in, ja. Misschien ben ik oud aan het worden. :')
pi_131725668
Vroegah hokeyden we nog met houten stokken en keien uit de grond! (8>

Ach ja, tijden veranderen, daar doe je niets aan. Behalve mee veranderen.
pi_131726141
Iemand heeft net lopen flirten met mij op het CS bij de Ola stand. God, leuk werk is dat :D. Moet wel zeggen dat zo'n flirt een stuk meer genuin aan voelt ivg met op stap gaan, zuipen en 'versieren'.
pi_131726292
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 20:43 schreef Faeroer het volgende:

Nee, je kwarktaartje is niet mooi, opbokken met je facebook aandachtshoerengedrag.
*O* Ben je me tegengekomen? Jammer dat je me niet even aangesproken hebt. Hadden we samen wat kunnen eten.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_131726451
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 22:39 schreef seasushi het volgende:

[..]

*O* Ben je me tegengekomen? Jammer dat je me niet even aangesproken hebt. Hadden we samen wat kunnen eten.
Welke studie doe je :P?
pi_131726544
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 22:43 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Welke studie doe je :P?
Ik schrijf mijn proefschrift hoe linksdraaiende yoghurt aan rechts georienteerden verkocht kan worden
sociologie/biologie/marketing en dan aan de holistische uni.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_131728551
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 22:46 schreef seasushi het volgende:

[..]

Ik schrijf mijn proefschrift hoe linksdraaiende yoghurt aan rechts georienteerden verkocht kan worden
:D. +1
pi_131728960
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 22:39 schreef seasushi het volgende:

[..]

Ik lust geen cupcakes en tofu. :{w
pi_131728998
Pssst, gray heeft grote inhammen.
Oh hij is net offline :(
Rustig aan.
pi_131729053
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 22:46 schreef seasushi het volgende:

[..]

Vrouw met humor?
Wauw :o

Weer wat meegemaakt *O*
Rustig aan.
pi_131730002
Ik heb nu toch echt de laatste dingen over mijn ex verwijderd (zoveel had ik niet meer) en eindelijk eens alles door de trekker gehaald qua mail en dergelijken. Ban, blok allesch!

Ze stuurde me vandaag een mail (nog op mijn oude mail adres) en ik las daar, dat ze een leuk(!) gesprek heeft gehad met d'r ex (diegene die haar heeft verkracht, in elkaar heeft geslagen, heeft bedreigd en tijdens onze relatie meerdere malen heeft bedreigd ("If you don't come home, you are coming home in a body bag .."). Dat soort onzin.. Ze had een leuk gesprek, het ging goed met hem en dat vond ze ook leuk! 8)7

Dit secreet spoort echt niet. Echt niet. Echt echt echt niet. Misschien zagen jullie dat al maanden, maar het kwartje is hier inmiddels wel gevallen. Wat een viswijf :r

Mijn hersenpan ging in storing toen ik die mail las. Ze spoort niet.

In de plee en weg ermeeeeeeeeeeee :W :W

Ik ben nu toch echt wakker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')