Dat wordt gewoon geleend via een veel te duur abonnement.quote:Op maandag 30 september 2013 10:16 schreef Luigi het volgende:
[..]
Klopt. Zag pas een artikel op Nu.nl, over apps die je geld laten besparen. Zelf denk ik dan, géén smartphone van 700 euro kopen, da's pas geld besparen.
Dan roep ik het wel. Van mij kunnen ze boom in of een schop onder de reet krijgen.quote:Op maandag 30 september 2013 10:18 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik ben pacifist, dus ik wil geen dikke ruzie.
Maar die hebben dan ook recht op een smartphone. En een eigen woning zo rond hun 21e. Vrijstaand natuurlijk, want je gaat niet pauper wonen.quote:Op maandag 30 september 2013 10:17 schreef 3-voud het volgende:
Als je dikke ruzie wil hebben met de groep 15-25 jaar moet je dit blijven roepen.
Ik denk dat als je normaal doet en je een goede studie doet je niet zo in de problemen komt. Sure, sommige zaken moet je uitstellen, maar stress... dat hoeft dan niet.quote:Op maandag 30 september 2013 10:18 schreef Fides het volgende:
Tuurlijk verdienen van die domme 'kijk mij een tof en gevat zijn-pubers' een reality check, en die zullen ze krijgen ook. Dit laat echter onverlet dat ook genoeg hele brave studenten, zelfs artsen, promovendi, e.d. gewoon tegen situaties aanlopen die een jaar of 4 tot 6 geleden nog niet echt te voorzien waren (en nu svp niet komen met 'econoom Y of X had al voorspeld dat....').
Hoho, geen smartphone maar een iPhone.quote:Op maandag 30 september 2013 10:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar die hebben dan ook recht op een smartphone. En een eigen woning zo rond hun 21e. Vrijstaand natuurlijk, want je gaat niet pauper wonen.
En dat zit dan op het MBO. Ja, dan zakt je broek wel eens af.
(gelukkig zijn er ook met realiteitszin, ik generaliseer er nu wel heel erg op los realiseer ik mij)
Zo'n woning die nog lekker authentiek niet geïsoleerd is. Altijd fijn als de stookkosten de komende decennia een paar keer over de kop gaan.quote:Op maandag 30 september 2013 10:22 schreef Luigi het volgende:
En geen eigen woning, maar een kekke jaren '30 woning met marmeren badkamer.
Tja, ik ken mensen die in principe 'prima' (master)studie zoals finance (economie), psychologie, Nederlands recht, een opleiding tot piloot of zelfs geneeskunde hebben afgerond (allemaal studies die 30-40) jaar terug je gelijk na je studie al ~bovenmodaal lieten verdienen, en eigenlijk typische studies die je ouders je aanraden) en die nu gewoon lullige on-the-side baantjes hebben, omdat er (nog) geen plek voor hun is op de arbeidsmarkt. Tuurlijk hoeft dat niet meteen te leiden tot stress, maar helemaal jofel/fair is het natuurlijk niet en ik merk wel dat sommigen het als stressvol ervaren.quote:Op maandag 30 september 2013 10:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk dat als je normaal doet en je een goede studie doet je niet zo in de problemen komt. Sure, sommige zaken moet je uitstellen, maar stress... dat hoeft dan niet.
Gewoon dag en nacht op kantoor blijven, opgelost.quote:Op maandag 30 september 2013 10:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zo'n woning die nog lekker authentiek niet geïsoleerd is. Altijd fijn als de stookkosten de komende decennia een paar keer over de kop gaan.
Het is geen leuke tijd om af te studeren, dat is een feit.quote:Op maandag 30 september 2013 10:30 schreef Fides het volgende:
Tja, ik ken mensen die in principe 'prima' (master)studie zoals finance (economie), psychologie, Nederlands recht, een opleiding tot piloot of zelfs geneeskunde hebben afgerond (allemaal studies die 30-40) jaar terug je gelijk na je studie al ~bovenmodaal lieten verdienen, en eigenlijk typische studies die je ouders je aanraden) en die nu gewoon lullige on-the-side baantjes hebben, omdat er (nog) geen plek voor hun is op de arbeidsmarkt. Tuurlijk hoeft dat niet meteen te leiden tot stress, maar helemaal jofel/fair is het natuurlijk niet en ik merk wel dat sommigen het als stressvol ervaren.
Waarom zou het niet 'fair' zijn?quote:Op maandag 30 september 2013 10:30 schreef Fides het volgende:
Tuurlijk hoeft dat niet meteen te leiden tot stress, maar helemaal jofel/fair is het natuurlijk niet en ik merk wel dat sommigen het als stressvol ervaren.
Dat gaat wel ten koste van die verbouwing...quote:Op maandag 30 september 2013 10:32 schreef Reya het volgende:
Gewoon dag en nacht op kantoor blijven, opgelost.
Op de compound wonen en werken, binnenkort is dat bittere noodzaak voor Europese instellingen.quote:Op maandag 30 september 2013 10:32 schreef Reya het volgende:
[..]
Gewoon dag en nacht op kantoor blijven, opgelost.
Onzin, Brussel is één van de weinige voorbeelden van succesvolle implementatie van 'trickle-down'.quote:Op maandag 30 september 2013 10:37 schreef waht het volgende:
[..]
Op de compound wonen en werken, binnenkort is dat bittere noodzaak voor Europese instellingen.
Ik zal dat komend weekend persoonlijk beoordelen, u is gewaarschuwd.quote:Op maandag 30 september 2013 10:38 schreef Reya het volgende:
[..]
Onzin, Brussel is één van de weinige voorbeelden van succesvolle implementatie van 'trickle-down'.
Gezeik is altijd zuur...quote:
Je vergeet het random woord in je essay: romig.quote:Op maandag 30 september 2013 11:57 schreef BansheeBoy het volgende:
De jeugd van tegenwoordig is ontzettend verwend. Eigenlijk zijn het watjes en kunnen ze niks hebben. Ik vind dat ze allemaal te werk moeten worden gesteld.
Ze doen ook zo ontzettend weinig met Nutella.²
quote:Op maandag 30 september 2013 09:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dafuqzwakkeren die grote denkers zouden zijn
Kijk, daar zit hem het probleem. Een verkeerde keuze maken is uit den boze. Je wordt al sinds een paar jaar gestraft als je een verkeerde keuze maakt. Gekort op je studiebeurs, lager op de wachtlijst voor de volgende studie, geen reiskosten meer vergoed, hogere studieschuld, noem maar op.quote:Op maandag 30 september 2013 11:41 schreef Barbusse het volgende:
Je moet steeds vroeger een pakket keuze maken, welke richting je op wilt, het wordt steeds moeilijker om van studie te switchen, een "verkeerde keuze" maken is uit den boze, en als laatste moet je nog maar zien of je een passende baan vind na afstuderen terwijl een groot gedeelte met een studieschuld zit.
Nu ja, het is ergens ook weer raar dat je het hele land door kon reizen puur omdat je student bent. Voor specifieke trajecten is best wat te zeggen, maar je zag bijvoorbeeld dat bepaalde bedrijven die eerdere constructie in hun verdienmodel gingen verwerken. Dat is niet de bedoeling.quote:Op maandag 30 september 2013 12:23 schreef RetepV het volgende:
[..]
Kijk, daar zit hem het probleem. Een verkeerde keuze maken is uit den boze. Je wordt al sinds een paar jaar gestraft als je een verkeerde keuze maakt. Gekort op je studiebeurs, lager op de wachtlijst voor de volgende studie, geen reiskosten meer vergoed, hogere studieschuld, noem maar op.
Klare taalquote:
Zitten 2 kanten aan natuurlijk. Je kan iedereen wel onbeperkt de ruimte geven om allerlei onzinstudies te doen waar de maatschappij dan voor mag opdraaien, maar dat gaat ook niet werken op de lange termijn.quote:Op maandag 30 september 2013 12:23 schreef RetepV het volgende:
[..]
Kijk, daar zit hem het probleem. Een verkeerde keuze maken is uit den boze. Je wordt al sinds een paar jaar gestraft als je een verkeerde keuze maakt. Gekort op je studiebeurs, lager op de wachtlijst voor de volgende studie, geen reiskosten meer vergoed, hogere studieschuld, noem maar op.
Praat me niet over de lange termijn.quote:Op maandag 30 september 2013 12:48 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Zitten 2 kanten aan natuurlijk. Je kan iedereen wel onbeperkt de ruimte geven om allerlei onzinstudies te doen waar de maatschappij dan voor mag opdraaien, maar dat gaat ook niet werken op de lange termijn.
Is dat allemaal zo erg? Dat zijn toch bezwaarlijk existentiële kwesties te noemen.quote:Op maandag 30 september 2013 12:23 schreef RetepV het volgende:
[..]
existentiële kwestiesquote:Op maandag 30 september 2013 12:52 schreef Reya het volgende:
[..]
Is dat allemaal zo erg? Dat zijn toch bezwaarlijk existentiële kwesties te noemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |