Maar is dat de schuld van de jongeren zelf, dat ze het zo hoog in de bol hebben?quote:Op maandag 30 september 2013 09:58 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Omdat iedereen het niet zo hoog in de bol had.
Tegenwoordig ziet iedere jongere/net volwassene zichzelf als topmanager of directeur groot aandeelhouder. Voor minder gaan ze niet.
Betekende wel dat je ook dan moest solliciteren en aanpakken wat je krijgen kon. Dan keek je wel verder. Daar voelen ze zich nu veel te goed voor.
Minder betaalde baantjes willen ze wel voor een paar jaar maar dan wel achter een bureau met tijd over voor hun social media. Want hun mening moet het internet op. Meer lullen dan doen.
Maar dat kán ook niet anders, als je zag hoe het er tot 10 jaar geleden aan toe ging. Ik zat als schoolverlater zonder diploma op 19, 20 jarige leeftijd een keer bij de hypotheker, gewoon omdat het kon en iedereen het deed en had zonder veel problemen een serieuze hypotheek kunnen krijgen - wel op basis van beleggingen he. Want meneer, 'u denkt toch niet dat die beurzen óóit nog naar beneden gaan he?'. Blij dat ik toen nog even helder bleef nadenken.quote:Op maandag 30 september 2013 09:58 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Tenenkrommend verhaal hoe je toegeeft dat de jeugd het hoog in de bol heeft maar er niets aan kan doen omdat anderen (vorige generatie) ze het voorspiegelen.quote:Op maandag 30 september 2013 10:01 schreef Fides het volgende:
[..]
Maar is dat de schuld van de jongeren zelf, dat ze het zo hoog in de bol hebben?
Er is een hele infrastructuur ontwikkeld om het 'hoog in de bol te krijgen'. Als we pubers met een gemiddelde intelligentie (zesenhalfjes op de havo-kind-of-kids) gek gaan maken dat ze zus-en-zo-manager kunnen worden terwijl er in werkelijkheid niemand op een 'denker' zit te wachten die helemaal niet zo slim is, dan doen niet (alleen) die kinderen wat fout IMO. Er is een discrepantie van wat er jongeren wordt voorgehouden, en wat er in de huidige tijd mogelijk is. Dat kan stress veroorzaken. Ik snap het wel en het is echt niet (alleen) de schuld van die jongeren.
Wat ik constateer is dat er een hele grote groep is die luxe en welvaart tot zich neemt die daar helemaal de middelen niet voor hebben.quote:Op maandag 30 september 2013 09:57 schreef Luigi het volgende:
Terwijl de wereld om ons heen te lijkt bestaan uit luxe en welvaart doordat deze zo klein is geworden dmv internet.
Zie mijn post hiervoor...quote:Op maandag 30 september 2013 09:58 schreef 3-voud het volgende:
Wat natuurlijk leuk is, totdat ik bedenk dat het gewoon medeburgers zijn. En toekomstige buschauffeurs, politie agenten en ouders. En dat ze stemrecht hebben of krijgen en vanuit deze onrealistische onvrede dan maar PVV gaan stemmen.quote:Op maandag 30 september 2013 10:10 schreef 3-voud het volgende:
Laat ze maar lekker tegen de lamp lopen met hun *kuch* stress. De reality-kick die ze nu voelen is weer mijn kick. Beetje "eigen-schuld-dikke-bult".
Klopt. Zag pas een artikel op Nu.nl, over apps die je geld laten besparen. Zelf denk ik dan, géén smartphone van 700 euro kopen, da's pas geld besparenquote:Op maandag 30 september 2013 10:12 schreef DS4 het volgende:
Ergens is het toch idioot dat iedere knuppel met zo'n ding rond loopt.
Als je dikke ruzie wil hebben met de groep 15-25 jaar moet je dit blijven roepen.quote:Op maandag 30 september 2013 10:16 schreef Luigi het volgende:
[..]
Klopt. Zag pas een artikel op Nu.nl, over apps die je geld laten besparen. Zelf denk ik dan, géén smartphone van 700 euro kopen, da's pas geld besparen.
Ik proef vooral frustratie en afgunst bij jou? Zelf toevallig ook ooit een dergelijke reality cheek gehad ofzo?quote:Op maandag 30 september 2013 10:10 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Tenenkrommend verhaal hoe je toegeeft dat de jeugd het hoog in de bol heeft maar er niets aan kan doen omdat anderen (vorige generatie) ze het voorspiegelen.
Uhu... als je ze erop aanspreekt lachen ze je arrogant uit met een grote bek en weerwoord vol gevatheid zonder enige kilometers ervaring. Je dringt gewoon niet door. Ze weten alles beter en menen overal een antwoord op te hebben. Vandaar die verwrongen egootjes.
Laat ze maar lekker tegen de lamp lopen met hun *kuch* stress. De reality-kick die ze nu voelen is weer mijn kick. Beetje "eigen-schuld-dikke-bult".
Ik ben pacifist, dus ik wil geen dikke ruziequote:Op maandag 30 september 2013 10:17 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Als je dikke ruzie wil hebben met de groep 15-25 jaar moet je dit blijven roepen.
Dat wordt gewoon geleend via een veel te duur abonnement.quote:Op maandag 30 september 2013 10:16 schreef Luigi het volgende:
[..]
Klopt. Zag pas een artikel op Nu.nl, over apps die je geld laten besparen. Zelf denk ik dan, géén smartphone van 700 euro kopen, da's pas geld besparen.
Dan roep ik het wel. Van mij kunnen ze boom in of een schop onder de reet krijgen.quote:Op maandag 30 september 2013 10:18 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik ben pacifist, dus ik wil geen dikke ruzie.
Maar die hebben dan ook recht op een smartphone. En een eigen woning zo rond hun 21e. Vrijstaand natuurlijk, want je gaat niet pauper wonen.quote:Op maandag 30 september 2013 10:17 schreef 3-voud het volgende:
Als je dikke ruzie wil hebben met de groep 15-25 jaar moet je dit blijven roepen.
Ik denk dat als je normaal doet en je een goede studie doet je niet zo in de problemen komt. Sure, sommige zaken moet je uitstellen, maar stress... dat hoeft dan niet.quote:Op maandag 30 september 2013 10:18 schreef Fides het volgende:
Tuurlijk verdienen van die domme 'kijk mij een tof en gevat zijn-pubers' een reality check, en die zullen ze krijgen ook. Dit laat echter onverlet dat ook genoeg hele brave studenten, zelfs artsen, promovendi, e.d. gewoon tegen situaties aanlopen die een jaar of 4 tot 6 geleden nog niet echt te voorzien waren (en nu svp niet komen met 'econoom Y of X had al voorspeld dat....').
Hoho, geen smartphone maar een iPhone.quote:Op maandag 30 september 2013 10:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar die hebben dan ook recht op een smartphone. En een eigen woning zo rond hun 21e. Vrijstaand natuurlijk, want je gaat niet pauper wonen.
En dat zit dan op het MBO. Ja, dan zakt je broek wel eens af.
(gelukkig zijn er ook met realiteitszin, ik generaliseer er nu wel heel erg op los realiseer ik mij)
Zo'n woning die nog lekker authentiek niet geïsoleerd is. Altijd fijn als de stookkosten de komende decennia een paar keer over de kop gaan.quote:Op maandag 30 september 2013 10:22 schreef Luigi het volgende:
En geen eigen woning, maar een kekke jaren '30 woning met marmeren badkamer.
Tja, ik ken mensen die in principe 'prima' (master)studie zoals finance (economie), psychologie, Nederlands recht, een opleiding tot piloot of zelfs geneeskunde hebben afgerond (allemaal studies die 30-40) jaar terug je gelijk na je studie al ~bovenmodaal lieten verdienen, en eigenlijk typische studies die je ouders je aanraden) en die nu gewoon lullige on-the-side baantjes hebben, omdat er (nog) geen plek voor hun is op de arbeidsmarkt. Tuurlijk hoeft dat niet meteen te leiden tot stress, maar helemaal jofel/fair is het natuurlijk niet en ik merk wel dat sommigen het als stressvol ervaren.quote:Op maandag 30 september 2013 10:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk dat als je normaal doet en je een goede studie doet je niet zo in de problemen komt. Sure, sommige zaken moet je uitstellen, maar stress... dat hoeft dan niet.
Gewoon dag en nacht op kantoor blijven, opgelost.quote:Op maandag 30 september 2013 10:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zo'n woning die nog lekker authentiek niet geïsoleerd is. Altijd fijn als de stookkosten de komende decennia een paar keer over de kop gaan.
Het is geen leuke tijd om af te studeren, dat is een feit.quote:Op maandag 30 september 2013 10:30 schreef Fides het volgende:
Tja, ik ken mensen die in principe 'prima' (master)studie zoals finance (economie), psychologie, Nederlands recht, een opleiding tot piloot of zelfs geneeskunde hebben afgerond (allemaal studies die 30-40) jaar terug je gelijk na je studie al ~bovenmodaal lieten verdienen, en eigenlijk typische studies die je ouders je aanraden) en die nu gewoon lullige on-the-side baantjes hebben, omdat er (nog) geen plek voor hun is op de arbeidsmarkt. Tuurlijk hoeft dat niet meteen te leiden tot stress, maar helemaal jofel/fair is het natuurlijk niet en ik merk wel dat sommigen het als stressvol ervaren.
Waarom zou het niet 'fair' zijn?quote:Op maandag 30 september 2013 10:30 schreef Fides het volgende:
Tuurlijk hoeft dat niet meteen te leiden tot stress, maar helemaal jofel/fair is het natuurlijk niet en ik merk wel dat sommigen het als stressvol ervaren.
Dat gaat wel ten koste van die verbouwing...quote:Op maandag 30 september 2013 10:32 schreef Reya het volgende:
Gewoon dag en nacht op kantoor blijven, opgelost.
Op de compound wonen en werken, binnenkort is dat bittere noodzaak voor Europese instellingen.quote:Op maandag 30 september 2013 10:32 schreef Reya het volgende:
[..]
Gewoon dag en nacht op kantoor blijven, opgelost.
Onzin, Brussel is één van de weinige voorbeelden van succesvolle implementatie van 'trickle-down'.quote:Op maandag 30 september 2013 10:37 schreef waht het volgende:
[..]
Op de compound wonen en werken, binnenkort is dat bittere noodzaak voor Europese instellingen.
Ik zal dat komend weekend persoonlijk beoordelen, u is gewaarschuwd.quote:Op maandag 30 september 2013 10:38 schreef Reya het volgende:
[..]
Onzin, Brussel is één van de weinige voorbeelden van succesvolle implementatie van 'trickle-down'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |