abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131702763
Wat een zuur gezeik hier :')
pi_131702794
quote:
9s.gif Op maandag 30 september 2013 10:43 schreef Tem het volgende:
Wat een zuur gezeik hier :')
Gezeik is altijd zuur...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_131704126
Even los van het feit dat "de jeugd verwend zou zijn", ik kan me best voorstellen dat sommige dingen stress opleveren. Je moet steeds vroeger een pakket keuze maken, welke richting je op wilt, het wordt steeds moeilijker om van studie te switchen, een "verkeerde keuze" maken is uit den boze, en als laatste moet je nog maar zien of je een passende baan vind na afstuderen terwijl een groot gedeelte met een studieschuld zit. Kan me best voorstellen dat dat ervoor zorgt dat je niet super lekker in je vel zit...
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 30 september 2013 @ 11:57:01 #79
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_131704477
De jeugd van tegenwoordig is ontzettend verwend. Eigenlijk zijn het watjes en kunnen ze niks hebben. Ik vind dat ze allemaal te werk moeten worden gesteld. :{

Ze doen ook zo ontzettend weinig met Nutella. :N

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_131704515
quote:
15s.gif Op maandag 30 september 2013 11:57 schreef BansheeBoy het volgende:
De jeugd van tegenwoordig is ontzettend verwend. Eigenlijk zijn het watjes en kunnen ze niks hebben. Ik vind dat ze allemaal te werk moeten worden gesteld. :{

Ze doen ook zo ontzettend weinig met Nutella. :N

:{²
Je vergeet het random woord in je essay: romig.
pi_131705037
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 09:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dafuq :') zwakkeren die grote denkers zouden zijn :')
pi_131705097
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 11:41 schreef Barbusse het volgende:
Je moet steeds vroeger een pakket keuze maken, welke richting je op wilt, het wordt steeds moeilijker om van studie te switchen, een "verkeerde keuze" maken is uit den boze, en als laatste moet je nog maar zien of je een passende baan vind na afstuderen terwijl een groot gedeelte met een studieschuld zit.
Kijk, daar zit hem het probleem. Een verkeerde keuze maken is uit den boze. Je wordt al sinds een paar jaar gestraft als je een verkeerde keuze maakt. Gekort op je studiebeurs, lager op de wachtlijst voor de volgende studie, geen reiskosten meer vergoed, hogere studieschuld, noem maar op.
pi_131705533
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 12:20 schreef RetepV het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Uitzondering.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_131705576
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 12:23 schreef RetepV het volgende:

[..]

Kijk, daar zit hem het probleem. Een verkeerde keuze maken is uit den boze. Je wordt al sinds een paar jaar gestraft als je een verkeerde keuze maakt. Gekort op je studiebeurs, lager op de wachtlijst voor de volgende studie, geen reiskosten meer vergoed, hogere studieschuld, noem maar op.
Nu ja, het is ergens ook weer raar dat je het hele land door kon reizen puur omdat je student bent. Voor specifieke trajecten is best wat te zeggen, maar je zag bijvoorbeeld dat bepaalde bedrijven die eerdere constructie in hun verdienmodel gingen verwerken. Dat is niet de bedoeling.
  Trouwste user 2022 maandag 30 september 2013 @ 12:47:23 #85
7889 tong80
Spleenheup
pi_131705707
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 12:42 schreef waht het volgende:

Dat is niet de bedoeling.
Klare taal _O_

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 30 september 2013 @ 12:47:52 #86
7889 tong80
Spleenheup
pi_131705717
Blijf bij moeders eten

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 30 september 2013 @ 12:48:52 #87
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_131705740
quote:

[..]

Zitten 2 kanten aan natuurlijk. Je kan iedereen wel onbeperkt de ruimte geven om allerlei onzinstudies te doen waar de maatschappij dan voor mag opdraaien, maar dat gaat ook niet werken op de lange termijn.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  Trouwste user 2022 maandag 30 september 2013 @ 12:49:56 #88
7889 tong80
Spleenheup
pi_131705762
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 12:48 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Zitten 2 kanten aan natuurlijk. Je kan iedereen wel onbeperkt de ruimte geven om allerlei onzinstudies te doen waar de maatschappij dan voor mag opdraaien, maar dat gaat ook niet werken op de lange termijn.
Praat me niet over de lange termijn. :(

maandag 30 september 2013 @ 12:52:28 #89
66825 Reya
Fier Wallon
pi_131705811
quote:

[..]

Is dat allemaal zo erg? Dat zijn toch bezwaarlijk existentiële kwesties te noemen.
  Trouwste user 2022 maandag 30 september 2013 @ 12:54:10 #90
7889 tong80
Spleenheup
pi_131705856
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2013 12:52 schreef Reya het volgende:

[..]

Is dat allemaal zo erg? Dat zijn toch bezwaarlijk existentiële kwesties te noemen.
existentiële kwesties _O_

pi_131705861
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 12:48 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

'Onzinstudies' is subjectief. Natuurkunde was vroeger een 'onzinstudie', omdat God de natuur had gemaakt en die daarom niet verklaard hoefde te worden.

Er zijn veel mensen die psychologie een onzinstudie is, omdat het niet een pathologische studie is als psychiatrie. 'Als een depressie niet pathologisch van aard is, dan moet de lijder gewoon niet zeuren en verder gaan met zijn leven'.

Maar die redenatie gaat mank omdat de depressie er in beide gevallen gewoon is, en de gevolgen van de depressie voor beide even erg zijn. Waarom zou je de pathologisch zieke dan wel alle hulp geven en degene die tijdelijk in een depressie zit gaan vertellen dat hij zich niet moet aanstellen?

Veel studies zijn onzinstudies totdat ze ineens een resultaat gaan opleveren. En aangezien niemand de toekomst kan voorspellen, weet je niet welke studies resultaat gaan opleveren, en kun je niet zeggen dat het een onzinstudie is.

Tenzij je onzuiver redeneert en het prima vindt om onzuiver te redeneren zodat alles lekker duidelijk in zijn eigen hokje past.
  maandag 30 september 2013 @ 12:58:22 #92
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_131705960
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 12:54 schreef RetepV het volgende:

[..]

'Onzinstudies' is subjectief. Natuurkunde was vroeger een 'onzinstudie', omdat God de natuur had gemaakt en die daarom niet verklaard hoefde te worden.

Er zijn veel mensen die psychologie een onzinstudie is, omdat het niet een pathologische studie is als psychiatrie. 'Als een depressie niet pathologisch van aard is, dan moet de lijder gewoon niet zeuren en verder gaan met zijn leven'.

Maar die redenatie gaat mank omdat de depressie er in beide gevallen gewoon is, en de gevolgen van de depressie voor beide even erg zijn. Waarom zou je de pathologisch zieke dan wel alle hulp geven en degene die tijdelijk in een depressie zit gaan vertellen dat hij zich niet moet aanstellen?

Veel studies zijn onzinstudies totdat ze ineens een resultaat gaan opleveren. En aangezien niemand de toekomst kan voorspellen, weet je niet welke studies resultaat gaan opleveren, en kun je niet zeggen dat het een onzinstudie is.

Tenzij je onzuiver redeneert en het prima vindt om onzuiver te redeneren zodat alles lekker duidelijk in zijn eigen hokje past.
Nu pak je alleen het woord 'onzinstudies' er uit terwijl dat niet echt mijn punt was. Ik doelde meer op het feit dat je lanstudeerders toch een keer moet motiveren ergens voor te gaan. Ik ken genoeg studenten die 7 jaar hebben gestudeerd, maar geen studie hebben afgerond... Leuk voor die studenten, maar uiteindelijk moet je toch wat terug kunnen zien voor dat geld wat geïnvesteerd wordt in die mensen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_131706044
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2013 12:52 schreef Reya het volgende:

[..]

De gevolgen zijn natuurlijk existentiële kwesties. Als je iemand maar genoeg straft, gaat 'ie vanzelf denken dat hij waardeloos en geen recht op leven heeft. En dan komt er met zekerheid helemaal niks goeds meer uit zijn vingers.

Misschien komt er nooit iets goeds uit iemand's vingers.

Maar tja, er zijn voorbeelden van 'waardeloze' mensen die later van onschatbare waarde bleken te zijn. Zoals iedereen wel weet had Einstein ook niet zo'n best rapport. Daarnaast was hij geen mensenvriend, en is hij zelfs van zijn vrouw gescheiden in een tijd dat dat niet echt tolerabel was. Toch is zijn onderzoek van onschatbare waarde geweest.

In de huidige maatschappij had Einstein grote kans gehad om achter een vuilniswagen te lopen. Of misschien opgesloten in een instituut omdat hij niet op zichzelf kon wonen. Waarschijnlijk was hij volgestopt met pillen om 'normaal te kunnen functioneren'.

Wees niet te snel met denken dat jij normaal bent en een ander net als jij en je vrienden behoort te zijn.
pi_131706129
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 12:58 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Nu pak je alleen het woord 'onzinstudies' er uit terwijl dat niet echt mijn punt was. Ik doelde meer op het feit dat je lanstudeerders toch een keer moet motiveren ergens voor te gaan. Ik ken genoeg studenten die 7 jaar hebben gestudeerd, maar geen studie hebben afgerond... Leuk voor die studenten, maar uiteindelijk moet je toch wat terug kunnen zien voor dat geld wat geïnvesteerd wordt in die mensen.
Ik ben het eens met die langstudeerders, maar het moet natuurlijk ook niet de verkeerde kant op doorslaan. Tegenwoordig moet je je hele studie, en dus ook carriérepad al op je 15e vast gaan leggen. Dat lijkt mij weer veels te jong. Toen ik 15 was, was ik met meisjes bezig, niet met nadenken over dat die ene studierichting niet alleen mijn interesse had maar ook goede kans bood op een leuke baan. Als je nu op je 15e een verkeerde keuze maakt qua pakket achtervolgt je dat je hele leven.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_131706186
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 12:58 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Op de korte termijn of op de lange termijn? Welke termijn heb je het over? Deze mensen leven nog zeker 70 jaar.

Voor zo ver jij kan weten, kunnen ze hun investering misschien wel pas op hun 75e gaan terugverdienen, maar dan tienduizendmaal. Weet jij veel. 1 persoon kan zo maar even tienduizend of meer mislukte studenten financieel afdekken. Niet nu, maar later.

We denken in te korte termijn.

Maar dat is logisch, want we zijn op dit moment natuurlijk allemaal in paniek door de crisis. Mensen die in paniek zijn kunnen niet redelijk nadenken. Die zien alleen maar problemen die ze zo snel mogelijk willen wegwerken. Of het nou echte problemen zijn of niet.
pi_131706223
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:06 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik ben het eens met die langstudeerders, maar het moet natuurlijk ook niet de verkeerde kant op doorslaan. Tegenwoordig moet je je hele studie, en dus ook carriérepad al op je 15e vast gaan leggen. Dat lijkt mij weer veels te jong. Toen ik 15 was, was ik met meisjes bezig, niet met nadenken over dat die ene studierichting niet alleen mijn interesse had maar ook goede kans bood op een leuke baan. Als je nu op je 15e een verkeerde keuze maakt qua pakket achtervolgt je dat je hele leven.
Toen ik 15 was, was ik wel bezig met mijn studierichting en carrierepad.

Met als gevolg dat ik destijds niet genoeg heb meegedaan met het zoeken naar een meisje en nu geen eigen gezin heb.

Kijk, dat is nou zo'n keuze die veel stress kan opleveren. Als ik wel mee had gedaan, dan was ik misschien getrouwd geweest met een vrouw waar ik achteraf niet mee kan opschieten. En had ik DAAR weer een hoop stress van gehad.

[ Bericht 5% gewijzigd door RetepV op 30-09-2013 13:18:42 ]
pi_131706506
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:09 schreef RetepV het volgende:

[..]

Met als gevolg dat ik destijds niet genoeg heb meegedaan met het zoeken naar een meisje en nu geen eigen gezin heb.

Kijk, dat is nou zo'n keuze die veel stress kan opleveren. Als ik wel mee had gedaan, dan was ik misschien getrouwd geweest met een vrouw waar ik achteraf niet mee kan opschieten. En had ik DAAR weer een hoop stress van gehad.

Hoe dan ook, we zijn gewoon allemaal de lul dus.
pi_131706603
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:09 schreef RetepV het volgende:

[..]

Te veel zelfmedelijden heeft ook geen zin.
pi_131706668
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2013 13:27 schreef waht het volgende:

[..]

Te veel zelfmedelijden heeft ook geen zin.
Dat sowieso.

Er lopen echt teveel slachtoffers rond in dit land dat omkomt van de luxe. Richt je eigen leven eens in, maak je keuzes en maak je onafhankelijk van of er nou een PvdA of VVD of weet ik veel wat in Den Haag zit. Denk niet in weken daarin, maar jaren. En DOE het dan ook.
  maandag 30 september 2013 @ 13:36:46 #100
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_131706808
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2013 09:20 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik denk dat de impact van informatie de hele dag door en het gevolg van iets als keuzestress niet onderschat moet worden. Of je er zielig van wordt, dat is vraag 2.
Dit is het belangrijkste argument imo, iets waar ik zelf ook last van heb gehad. 50-60 uur p/w werken op wisselende tijden ('s nachts/overdag). Daarnaast nog hobby's en vrijwilligerswerk doen en dan ook nog alles op internet bijhouden. Geen doen! Ik leg dus steeds vaker het internet weg, heb de helft van mijn hobbies geschrapt ga i.p.v. 40 uur 32 uur werken. Rust is in deze maatschappij belangrijker dan die 300 euro p/m extra! :)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')