abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131705861
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 12:48 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Zitten 2 kanten aan natuurlijk. Je kan iedereen wel onbeperkt de ruimte geven om allerlei onzinstudies te doen waar de maatschappij dan voor mag opdraaien, maar dat gaat ook niet werken op de lange termijn.
'Onzinstudies' is subjectief. Natuurkunde was vroeger een 'onzinstudie', omdat God de natuur had gemaakt en die daarom niet verklaard hoefde te worden.

Er zijn veel mensen die psychologie een onzinstudie is, omdat het niet een pathologische studie is als psychiatrie. 'Als een depressie niet pathologisch van aard is, dan moet de lijder gewoon niet zeuren en verder gaan met zijn leven'.

Maar die redenatie gaat mank omdat de depressie er in beide gevallen gewoon is, en de gevolgen van de depressie voor beide even erg zijn. Waarom zou je de pathologisch zieke dan wel alle hulp geven en degene die tijdelijk in een depressie zit gaan vertellen dat hij zich niet moet aanstellen?

Veel studies zijn onzinstudies totdat ze ineens een resultaat gaan opleveren. En aangezien niemand de toekomst kan voorspellen, weet je niet welke studies resultaat gaan opleveren, en kun je niet zeggen dat het een onzinstudie is.

Tenzij je onzuiver redeneert en het prima vindt om onzuiver te redeneren zodat alles lekker duidelijk in zijn eigen hokje past.
  maandag 30 september 2013 @ 12:58:22 #92
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_131705960
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 12:54 schreef RetepV het volgende:

[..]

'Onzinstudies' is subjectief. Natuurkunde was vroeger een 'onzinstudie', omdat God de natuur had gemaakt en die daarom niet verklaard hoefde te worden.

Er zijn veel mensen die psychologie een onzinstudie is, omdat het niet een pathologische studie is als psychiatrie. 'Als een depressie niet pathologisch van aard is, dan moet de lijder gewoon niet zeuren en verder gaan met zijn leven'.

Maar die redenatie gaat mank omdat de depressie er in beide gevallen gewoon is, en de gevolgen van de depressie voor beide even erg zijn. Waarom zou je de pathologisch zieke dan wel alle hulp geven en degene die tijdelijk in een depressie zit gaan vertellen dat hij zich niet moet aanstellen?

Veel studies zijn onzinstudies totdat ze ineens een resultaat gaan opleveren. En aangezien niemand de toekomst kan voorspellen, weet je niet welke studies resultaat gaan opleveren, en kun je niet zeggen dat het een onzinstudie is.

Tenzij je onzuiver redeneert en het prima vindt om onzuiver te redeneren zodat alles lekker duidelijk in zijn eigen hokje past.
Nu pak je alleen het woord 'onzinstudies' er uit terwijl dat niet echt mijn punt was. Ik doelde meer op het feit dat je lanstudeerders toch een keer moet motiveren ergens voor te gaan. Ik ken genoeg studenten die 7 jaar hebben gestudeerd, maar geen studie hebben afgerond... Leuk voor die studenten, maar uiteindelijk moet je toch wat terug kunnen zien voor dat geld wat geïnvesteerd wordt in die mensen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_131706044
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2013 12:52 schreef Reya het volgende:

[..]

Is dat allemaal zo erg? Dat zijn toch bezwaarlijk existentiële kwesties te noemen.
De gevolgen zijn natuurlijk existentiële kwesties. Als je iemand maar genoeg straft, gaat 'ie vanzelf denken dat hij waardeloos en geen recht op leven heeft. En dan komt er met zekerheid helemaal niks goeds meer uit zijn vingers.

Misschien komt er nooit iets goeds uit iemand's vingers.

Maar tja, er zijn voorbeelden van 'waardeloze' mensen die later van onschatbare waarde bleken te zijn. Zoals iedereen wel weet had Einstein ook niet zo'n best rapport. Daarnaast was hij geen mensenvriend, en is hij zelfs van zijn vrouw gescheiden in een tijd dat dat niet echt tolerabel was. Toch is zijn onderzoek van onschatbare waarde geweest.

In de huidige maatschappij had Einstein grote kans gehad om achter een vuilniswagen te lopen. Of misschien opgesloten in een instituut omdat hij niet op zichzelf kon wonen. Waarschijnlijk was hij volgestopt met pillen om 'normaal te kunnen functioneren'.

Wees niet te snel met denken dat jij normaal bent en een ander net als jij en je vrienden behoort te zijn.
pi_131706129
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 12:58 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Nu pak je alleen het woord 'onzinstudies' er uit terwijl dat niet echt mijn punt was. Ik doelde meer op het feit dat je lanstudeerders toch een keer moet motiveren ergens voor te gaan. Ik ken genoeg studenten die 7 jaar hebben gestudeerd, maar geen studie hebben afgerond... Leuk voor die studenten, maar uiteindelijk moet je toch wat terug kunnen zien voor dat geld wat geïnvesteerd wordt in die mensen.
Ik ben het eens met die langstudeerders, maar het moet natuurlijk ook niet de verkeerde kant op doorslaan. Tegenwoordig moet je je hele studie, en dus ook carriérepad al op je 15e vast gaan leggen. Dat lijkt mij weer veels te jong. Toen ik 15 was, was ik met meisjes bezig, niet met nadenken over dat die ene studierichting niet alleen mijn interesse had maar ook goede kans bood op een leuke baan. Als je nu op je 15e een verkeerde keuze maakt qua pakket achtervolgt je dat je hele leven.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_131706186
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 12:58 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Op de korte termijn of op de lange termijn? Welke termijn heb je het over? Deze mensen leven nog zeker 70 jaar.

Voor zo ver jij kan weten, kunnen ze hun investering misschien wel pas op hun 75e gaan terugverdienen, maar dan tienduizendmaal. Weet jij veel. 1 persoon kan zo maar even tienduizend of meer mislukte studenten financieel afdekken. Niet nu, maar later.

We denken in te korte termijn.

Maar dat is logisch, want we zijn op dit moment natuurlijk allemaal in paniek door de crisis. Mensen die in paniek zijn kunnen niet redelijk nadenken. Die zien alleen maar problemen die ze zo snel mogelijk willen wegwerken. Of het nou echte problemen zijn of niet.
pi_131706223
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:06 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik ben het eens met die langstudeerders, maar het moet natuurlijk ook niet de verkeerde kant op doorslaan. Tegenwoordig moet je je hele studie, en dus ook carriérepad al op je 15e vast gaan leggen. Dat lijkt mij weer veels te jong. Toen ik 15 was, was ik met meisjes bezig, niet met nadenken over dat die ene studierichting niet alleen mijn interesse had maar ook goede kans bood op een leuke baan. Als je nu op je 15e een verkeerde keuze maakt qua pakket achtervolgt je dat je hele leven.
Toen ik 15 was, was ik wel bezig met mijn studierichting en carrierepad.

Met als gevolg dat ik destijds niet genoeg heb meegedaan met het zoeken naar een meisje en nu geen eigen gezin heb.

Kijk, dat is nou zo'n keuze die veel stress kan opleveren. Als ik wel mee had gedaan, dan was ik misschien getrouwd geweest met een vrouw waar ik achteraf niet mee kan opschieten. En had ik DAAR weer een hoop stress van gehad.

[ Bericht 5% gewijzigd door RetepV op 30-09-2013 13:18:42 ]
pi_131706506
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:09 schreef RetepV het volgende:

[..]

Met als gevolg dat ik destijds niet genoeg heb meegedaan met het zoeken naar een meisje en nu geen eigen gezin heb.

Kijk, dat is nou zo'n keuze die veel stress kan opleveren. Als ik wel mee had gedaan, dan was ik misschien getrouwd geweest met een vrouw waar ik achteraf niet mee kan opschieten. En had ik DAAR weer een hoop stress van gehad.

Hoe dan ook, we zijn gewoon allemaal de lul dus.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_131706603
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:09 schreef RetepV het volgende:

[..]

Te veel zelfmedelijden heeft ook geen zin.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_131706668
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2013 13:27 schreef waht het volgende:

[..]

Te veel zelfmedelijden heeft ook geen zin.
Dat sowieso.

Er lopen echt teveel slachtoffers rond in dit land dat omkomt van de luxe. Richt je eigen leven eens in, maak je keuzes en maak je onafhankelijk van of er nou een PvdA of VVD of weet ik veel wat in Den Haag zit. Denk niet in weken daarin, maar jaren. En DOE het dan ook.
  maandag 30 september 2013 @ 13:36:46 #100
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_131706808
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2013 09:20 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik denk dat de impact van informatie de hele dag door en het gevolg van iets als keuzestress niet onderschat moet worden. Of je er zielig van wordt, dat is vraag 2.
Dit is het belangrijkste argument imo, iets waar ik zelf ook last van heb gehad. 50-60 uur p/w werken op wisselende tijden ('s nachts/overdag). Daarnaast nog hobby's en vrijwilligerswerk doen en dan ook nog alles op internet bijhouden. Geen doen! Ik leg dus steeds vaker het internet weg, heb de helft van mijn hobbies geschrapt ga i.p.v. 40 uur 32 uur werken. Rust is in deze maatschappij belangrijker dan die 300 euro p/m extra! :)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_131706821
quote:
14s.gif Op maandag 30 september 2013 13:30 schreef Luigi het volgende:

[..]

Dat sowieso.

Er lopen echt teveel slachtoffers rond in dit land dat omkomt van de luxe. Richt je eigen leven eens in, maak je keuzes en maak je onafhankelijk van of er nou een PvdA of VVD of weet ik veel wat in Den Haag zit. Denk niet in weken daarin, maar jaren. En DOE het dan ook.
Ja, als je een IQ van 140 en hoger hebt, dan kan dat ja.

Maar het gemiddelde IQ ligt ergens tussen de 90 en de 100. Die mensen kunnen dat niet, die blijven in een slachtofferrol hangen omdat ze hun eigen leven niet kunnen inrichten zoals de groep met een IQ van 140 en hoger wil dat ze dat doen.

Misschien moeten de groep met een IQ van 140 en hoger gewoon niet zo veel van andere mensen willen. Misschien dat iedereen dan blijer wordt.
pi_131706948
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:37 schreef RetepV het volgende:

[..]

Maar het gemiddelde IQ ligt ergens tussen de 90 en de 100. Die mensen kunnen dat niet, die blijven in een slachtofferrol hangen omdat ze hun eigen leven niet kunnen inrichten zoals de groep met een IQ van 140 en hoger wil dat ze dat doen.

Misschien moeten de groep met een IQ van 140 en hoger gewoon niet zo veel van andere mensen willen. Misschien dat iedereen dan blijer wordt.
Kan ook. Maar soms zou je tegen die groep wel eens willen zeggen dat ze zich niet zo verdomde moeten aanstellen. Dat gejank om een half procent koopkracht verlies terwijl ze die halve procent 4x terugverdienen als ze 2 weken geen bier kopen. Dat bij de pakken neerzit gedrag. Altijd zo afwachtend, niet in staat zelf die keuze te maken. Ik vind niet dat je dat altijd maar moet accepteren. Mensen moeten geprikkeld worden het beste van hun leven te maken, op welk nivo dan ook.
pi_131707057
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2013 13:42 schreef Luigi het volgende:

[..]

Kan ook. Maar soms zou je tegen die groep wel eens willen zeggen dat ze zich niet zo verdomde moeten aanstellen. Dat gejank om een half procent koopkracht verlies terwijl ze die halve procent 4x terugverdienen als ze 2 weken geen bier kopen. Dat bij de pakken neerzit gedrag. Altijd zo afwachtend, niet in staat zelf die keuze te maken. Ik vind niet dat je dat altijd maar moet accepteren. Mensen moeten geprikkeld worden het beste van hun leven te maken, op welk nivo dan ook.
Na, ik ken niemand van de groep met een gemiddeld IQ die jankt over dat halve procent koopkracht verlies. Ik zie wel dat de media er over jankt. En van die professoren met een hoog IQ, die graag op TV willen komen.
  maandag 30 september 2013 @ 13:46:34 #104
66825 Reya
Fier Wallon
pi_131707077
quote:
14s.gif Op maandag 30 september 2013 13:30 schreef Luigi het volgende:

[..]

Dat sowieso.

Dat sowieso. Als je in Noord-Korea of Somalië woont, kan ik me voorstellen dat je zodanig wordt beïnvloed door het gedrag van anderen dat je maar beter het bijltje neergooit. Maar toch niet in een land als Nederland; als je wat minder tobt over het verleden of over andere mensen c.q. de overheid, en wat meer je eigen plannen trekt, kom je al een heel eind.
pi_131707080
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:46 schreef RetepV het volgende:

[..]

Na, ik ken niemand van de groep met een gemiddeld IQ die jankt over dat halve procent koopkracht verlies. Ik zie wel dat de media er over jankt. En van die professoren met een hoog IQ, die graag op TV willen komen.
Je komt nooit in PVV topics? ;) (verstandig, dat wel!)
pi_131707179
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:37 schreef RetepV het volgende:

[..]

Al is dat zo dan nog mag je van elke volwassene verwachten dat hij z'n eigen boontjes kan doppen. Binnen het huidige maatschappelijke kader is het nog nooit zo makkelijk geweest. Ik kan echt geen sympathie opbrengen voor lieden die niet zien in wat voor land en tijd we leven.
pi_131707216
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2013 13:46 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat sowieso. Als je in Noord-Korea of Somalië woont, kan ik me voorstellen dat je zodanig wordt beïnvloed door het gedrag van anderen dat je maar beter het bijltje neergooit. Maar toch niet in een land als Nederland; als je wat minder tobt over het verleden of over andere mensen c.q. de overheid, en wat meer je eigen plannen trekt, kom je al een heel eind.
Precies. Meedoen aan de ratrace is een keuze hoor. Mensen zeggen wel eens dat ik makkelijk praten heb, maar dat goedkope(re) huis terwijl we ook een halve ton meer hadden kunnen lenen en dat ene kind ipv 2 of 3 zijn gewoon keuzes geweest hoor. Evenals het jarenlang bezig zijn met het zoeken van een baan op fatsoenlijke reisafstand in plaats van elke dag files doorakkeren. En ja, dat alles duurt even. Maar heb je allemaal zelf in de hand.
pi_131707324
Ik doe niet mee aan die ratrace. :{w Ook dat is een keuze.
pi_131707361
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:55 schreef Barbusse het volgende:
Ik doe niet mee aan die ratrace. :{w Ook dat is een keuze.
Dat bedoelde ik ook, maar onze maatschappij is natuurlijk geent op het wél meedoen daar aan. Dus dat je die tophypotheek neemt, dát je die topbaan op 75km neemt, dat je dat geweldige jaren '30 huis neemt... want je neemt toch niet genoegen met minder? ;).
pi_131707448
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2013 13:57 schreef Luigi het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik ook, maar onze maatschappij is natuurlijk geent op het wél meedoen daar aan. Dus dat je die tophypotheek neemt, dát je die topbaan op 75km neemt, dat je dat geweldige jaren '30 huis neemt... want je neemt toch niet genoegen met minder? ;).
Ik dus wel, en ik ben een gelukkig mens :) Moet er wel bij zeggen dat ik niet in NL woon, en dat mijn leven stukken minder leuk zou zijn als ik er wel woonde. Men hoort toch mee te gaan met de massa, lijkt het. Mijn laatste buren keken me vreemd aan dat ik geen eigen auto had. Want naast een auto van de zaak hoor er toch zeker nog eentje op de oprit te staan?
pi_131707496
quote:
14s.gif Op maandag 30 september 2013 14:00 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik dus wel, en ik ben een gelukkig mens :) Moet er wel bij zeggen dat ik niet in NL woon, en dat mijn leven stukken minder leuk zou zijn als ik er wel woonde. Men hoort toch mee te gaan met de massa, lijkt het. Mijn laatste buren keken me vreemd aan dat ik geen eigen auto had. Want naast een auto van de zaak hoor er toch zeker nog eentje op de oprit te staan?
Wij schijnen ook een uitstervend ras te zijn met 1 auto per gezin ;). En ja dat betekent 2 dagen per week met de trein/fiets maar mijn god... als dat al armoede is.
pi_131707549
Fietsen naar je werk is pure rijkdom.
pi_131707597
Denk toch ook dat heel van die stress bij jongeren veroorzaakt wordt door de hele dag met een telefoon in je handen te zitten. Bij ouderen ook trouwens. Kijk eens hoeveel tijd het scheelt als je maar twee keer per dag een kwartiertje dat ding pakt of zo.
pi_131707678
quote:
12s.gif Op maandag 30 september 2013 14:01 schreef Luigi het volgende:

[..]

Wij schijnen ook een uitstervend ras te zijn met 1 auto per gezin ;). En ja dat betekent 2 dagen per week met de trein/fiets maar mijn god... als dat al armoede is.
Zulks een paupers zijn wij ;( Ik had die auto van de zaak niet eens nodig, die werd me gewoon door de strot geduwd :') Heerlijk fietsend naar je werk door het bos O+
pi_131707717
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 08:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En terecht, dat is nu eenmaal de waarheid. Vroegah bestond 'stress' helemaal niet. Mode verschijnsel pur sang gemaakt om de zwakkeren in onze samenleving een excuus te verschaffen.
Vroeger bestond keuzestress (waar het in het oorspronkelijke artikel over gaat) inderdaad niet. Toen had je een vast keurslijf waar je in werd gedwongen en daar moest je het dan maar mee doen. Verstikkend, maar niet stressvol.
  maandag 30 september 2013 @ 14:12:12 #116
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_131707776
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 09:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dafuq :') zwakkeren die grote denkers zouden zijn :')
pvv tokkies die denken wetenschappelijk te denken _O- !
pi_131707864
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:09 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Vroeger bestond keuzestress (waar het in het oorspronkelijke artikel over gaat) inderdaad niet. Toen had je een vast keurslijf waar je in werd gedwongen en daar moest je het dan maar mee doen. Verstikkend, maar niet stressvol.
Koot en Bie zagen het al aankomen ;) keuzestress... informatiestop... alles!

(vanaf 2:10 ongeveer)
pi_131707996
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Denk toch ook dat heel van die stress bij jongeren veroorzaakt wordt door de hele dag met een telefoon in je handen te zitten. Bij ouderen ook trouwens. Kijk eens hoeveel tijd het scheelt als je maar twee keer per dag een kwartiertje dat ding pakt of zo.
Veel stress wordt ook veroorzaakt door "succesvol willen zijn". Je hebt mensen die prima tevreden zijn met zichzelf en wat ze bereikt hebben, maar er zijn ook heel veel mensen die (financieel) succes nastreven en dat ook zoveel mogelijk willen tonen. Vooral lastig als men meer wil tonen dan er is.

Wat dat betreft helpt sociale media ook niet echt natuurlijk. Vroeger kon je gewoon de reünie overslaan. Nu is het "verdacht" als je geen FB hebt. Dus dat moet je wel hebben en daar moet je toch op zijn minst tonen hoe geweldig jouw leven wel niet is.

(wederom, ik chargeer)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_131708051
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Veel stress wordt ook veroorzaakt door "succesvol willen zijn". Je hebt mensen die prima tevreden zijn met zichzelf en wat ze bereikt hebben, maar er zijn ook heel veel mensen die (financieel) succes nastreven en dat ook zoveel mogelijk willen tonen. Vooral lastig als men meer wil tonen dan er is.

Wat dat betreft helpt sociale media ook niet echt natuurlijk. Vroeger kon je gewoon de reünie overslaan. Nu is het "verdacht" als je geen FB hebt. Dus dat moet je wel hebben en daar moet je toch op zijn minst tonen hoe geweldig jouw leven wel niet is.

(wederom, ik chargeer)
Niet mee eens. De sociale media en FB is juist voor de middenmoot. De echt succesvolle mensen houden zich daar niet mee bezig en hebben dat helemaal niet nodig. Een CEO zie je echt niet twitteren of facebooken hoor.
pi_131708054
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Veel stress wordt ook veroorzaakt door "succesvol willen moeten zijn".
Onderschat nooit de kracht van groepsdruk bij sociale dieren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')