Ja, als je een IQ van 140 en hoger hebt, dan kan dat ja.quote:Op maandag 30 september 2013 13:30 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dat sowieso.
Er lopen echt teveel slachtoffers rond in dit land dat omkomt van de luxe. Richt je eigen leven eens in, maak je keuzes en maak je onafhankelijk van of er nou een PvdA of VVD of weet ik veel wat in Den Haag zit. Denk niet in weken daarin, maar jaren. En DOE het dan ook.
Kan ook. Maar soms zou je tegen die groep wel eens willen zeggen dat ze zich niet zo verdomde moeten aanstellen. Dat gejank om een half procent koopkracht verlies terwijl ze die halve procent 4x terugverdienen als ze 2 weken geen bier kopen. Dat bij de pakken neerzit gedrag. Altijd zo afwachtend, niet in staat zelf die keuze te maken. Ik vind niet dat je dat altijd maar moet accepteren. Mensen moeten geprikkeld worden het beste van hun leven te maken, op welk nivo dan ook.quote:Op maandag 30 september 2013 13:37 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ja, als je een IQ van 140 en hoger hebt, dan kan dat ja.
Maar het gemiddelde IQ ligt ergens tussen de 90 en de 100. Die mensen kunnen dat niet, die blijven in een slachtofferrol hangen omdat ze hun eigen leven niet kunnen inrichten zoals de groep met een IQ van 140 en hoger wil dat ze dat doen.
Misschien moeten de groep met een IQ van 140 en hoger gewoon niet zo veel van andere mensen willen. Misschien dat iedereen dan blijer wordt.
Na, ik ken niemand van de groep met een gemiddeld IQ die jankt over dat halve procent koopkracht verlies. Ik zie wel dat de media er over jankt. En van die professoren met een hoog IQ, die graag op TV willen komen.quote:Op maandag 30 september 2013 13:42 schreef Luigi het volgende:
[..]
Kan ook. Maar soms zou je tegen die groep wel eens willen zeggen dat ze zich niet zo verdomde moeten aanstellen. Dat gejank om een half procent koopkracht verlies terwijl ze die halve procent 4x terugverdienen als ze 2 weken geen bier kopen. Dat bij de pakken neerzit gedrag. Altijd zo afwachtend, niet in staat zelf die keuze te maken. Ik vind niet dat je dat altijd maar moet accepteren. Mensen moeten geprikkeld worden het beste van hun leven te maken, op welk nivo dan ook.
Dat sowieso. Als je in Noord-Korea of Somalië woont, kan ik me voorstellen dat je zodanig wordt beïnvloed door het gedrag van anderen dat je maar beter het bijltje neergooit. Maar toch niet in een land als Nederland; als je wat minder tobt over het verleden of over andere mensen c.q. de overheid, en wat meer je eigen plannen trekt, kom je al een heel eind.quote:Op maandag 30 september 2013 13:30 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dat sowieso.
Er lopen echt teveel slachtoffers rond in dit land dat omkomt van de luxe. Richt je eigen leven eens in, maak je keuzes en maak je onafhankelijk van of er nou een PvdA of VVD of weet ik veel wat in Den Haag zit. Denk niet in weken daarin, maar jaren. En DOE het dan ook.
Je komt nooit in PVV topics?quote:Op maandag 30 september 2013 13:46 schreef RetepV het volgende:
[..]
Na, ik ken niemand van de groep met een gemiddeld IQ die jankt over dat halve procent koopkracht verlies. Ik zie wel dat de media er over jankt. En van die professoren met een hoog IQ, die graag op TV willen komen.
Al is dat zo dan nog mag je van elke volwassene verwachten dat hij z'n eigen boontjes kan doppen. Binnen het huidige maatschappelijke kader is het nog nooit zo makkelijk geweest. Ik kan echt geen sympathie opbrengen voor lieden die niet zien in wat voor land en tijd we leven.quote:Op maandag 30 september 2013 13:37 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ja, als je een IQ van 140 en hoger hebt, dan kan dat ja.
Maar het gemiddelde IQ ligt ergens tussen de 90 en de 100. Die mensen kunnen dat niet, die blijven in een slachtofferrol hangen omdat ze hun eigen leven niet kunnen inrichten zoals de groep met een IQ van 140 en hoger wil dat ze dat doen.
Misschien moeten de groep met een IQ van 140 en hoger gewoon niet zo veel van andere mensen willen. Misschien dat iedereen dan blijer wordt.
Precies. Meedoen aan de ratrace is een keuze hoor. Mensen zeggen wel eens dat ik makkelijk praten heb, maar dat goedkope(re) huis terwijl we ook een halve ton meer hadden kunnen lenen en dat ene kind ipv 2 of 3 zijn gewoon keuzes geweest hoor. Evenals het jarenlang bezig zijn met het zoeken van een baan op fatsoenlijke reisafstand in plaats van elke dag files doorakkeren. En ja, dat alles duurt even. Maar heb je allemaal zelf in de hand.quote:Op maandag 30 september 2013 13:46 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat sowieso. Als je in Noord-Korea of Somalië woont, kan ik me voorstellen dat je zodanig wordt beïnvloed door het gedrag van anderen dat je maar beter het bijltje neergooit. Maar toch niet in een land als Nederland; als je wat minder tobt over het verleden of over andere mensen c.q. de overheid, en wat meer je eigen plannen trekt, kom je al een heel eind.
Dat bedoelde ik ook, maar onze maatschappij is natuurlijk geent op het wél meedoen daar aan. Dus dat je die tophypotheek neemt, dát je die topbaan op 75km neemt, dat je dat geweldige jaren '30 huis neemt... want je neemt toch niet genoegen met minder?quote:Op maandag 30 september 2013 13:55 schreef Barbusse het volgende:
Ik doe niet mee aan die ratrace.Ook dat is een keuze.
Ik dus wel, en ik ben een gelukkig mensquote:Op maandag 30 september 2013 13:57 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook, maar onze maatschappij is natuurlijk geent op het wél meedoen daar aan. Dus dat je die tophypotheek neemt, dát je die topbaan op 75km neemt, dat je dat geweldige jaren '30 huis neemt... want je neemt toch niet genoegen met minder?.
Wij schijnen ook een uitstervend ras te zijn met 1 auto per gezinquote:Op maandag 30 september 2013 14:00 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik dus wel, en ik ben een gelukkig mensMoet er wel bij zeggen dat ik niet in NL woon, en dat mijn leven stukken minder leuk zou zijn als ik er wel woonde. Men hoort toch mee te gaan met de massa, lijkt het. Mijn laatste buren keken me vreemd aan dat ik geen eigen auto had. Want naast een auto van de zaak hoor er toch zeker nog eentje op de oprit te staan?
Zulks een paupers zijn wijquote:Op maandag 30 september 2013 14:01 schreef Luigi het volgende:
[..]
Wij schijnen ook een uitstervend ras te zijn met 1 auto per gezin. En ja dat betekent 2 dagen per week met de trein/fiets maar mijn god... als dat al armoede is.
Vroeger bestond keuzestress (waar het in het oorspronkelijke artikel over gaat) inderdaad niet. Toen had je een vast keurslijf waar je in werd gedwongen en daar moest je het dan maar mee doen. Verstikkend, maar niet stressvol.quote:Op maandag 30 september 2013 08:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En terecht, dat is nu eenmaal de waarheid. Vroegah bestond 'stress' helemaal niet. Mode verschijnsel pur sang gemaakt om de zwakkeren in onze samenleving een excuus te verschaffen.
pvv tokkies die denken wetenschappelijk te denkenquote:Op maandag 30 september 2013 09:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dafuqzwakkeren die grote denkers zouden zijn
Koot en Bie zagen het al aankomenquote:Op maandag 30 september 2013 14:09 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Vroeger bestond keuzestress (waar het in het oorspronkelijke artikel over gaat) inderdaad niet. Toen had je een vast keurslijf waar je in werd gedwongen en daar moest je het dan maar mee doen. Verstikkend, maar niet stressvol.
Veel stress wordt ook veroorzaakt door "succesvol willen zijn". Je hebt mensen die prima tevreden zijn met zichzelf en wat ze bereikt hebben, maar er zijn ook heel veel mensen die (financieel) succes nastreven en dat ook zoveel mogelijk willen tonen. Vooral lastig als men meer wil tonen dan er is.quote:Op maandag 30 september 2013 14:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Denk toch ook dat heel van die stress bij jongeren veroorzaakt wordt door de hele dag met een telefoon in je handen te zitten. Bij ouderen ook trouwens. Kijk eens hoeveel tijd het scheelt als je maar twee keer per dag een kwartiertje dat ding pakt of zo.
Niet mee eens. De sociale media en FB is juist voor de middenmoot. De echt succesvolle mensen houden zich daar niet mee bezig en hebben dat helemaal niet nodig. Een CEO zie je echt niet twitteren of facebooken hoor.quote:Op maandag 30 september 2013 14:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Veel stress wordt ook veroorzaakt door "succesvol willen zijn". Je hebt mensen die prima tevreden zijn met zichzelf en wat ze bereikt hebben, maar er zijn ook heel veel mensen die (financieel) succes nastreven en dat ook zoveel mogelijk willen tonen. Vooral lastig als men meer wil tonen dan er is.
Wat dat betreft helpt sociale media ook niet echt natuurlijk. Vroeger kon je gewoon de reünie overslaan. Nu is het "verdacht" als je geen FB hebt. Dus dat moet je wel hebben en daar moet je toch op zijn minst tonen hoe geweldig jouw leven wel niet is.
(wederom, ik chargeer)
Onderschat nooit de kracht van groepsdruk bij sociale dieren.quote:Op maandag 30 september 2013 14:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Veel stress wordt ook veroorzaakt door "succesvol willen moeten zijn".
Bij sociaal zwakke dieren ja.quote:Op maandag 30 september 2013 14:21 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Onderschat nooit de kracht van groepsdruk bij sociale dieren.
Nou, dat zou je tegenvallen. Ga eens in een populair restaurant zitten en verbaas je over wat er gebeurt op het moment dat het eten geserveerd wordtquote:
Daarom is er LinkedIn, hoef je minder slap te lullen en kun je meer pronken.quote:Op maandag 30 september 2013 14:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Veel stress wordt ook veroorzaakt door "succesvol willen zijn". Je hebt mensen die prima tevreden zijn met zichzelf en wat ze bereikt hebben, maar er zijn ook heel veel mensen die (financieel) succes nastreven en dat ook zoveel mogelijk willen tonen. Vooral lastig als men meer wil tonen dan er is.
Wat dat betreft helpt sociale media ook niet echt natuurlijk. Vroeger kon je gewoon de reünie overslaan. Nu is het "verdacht" als je geen FB hebt. Dus dat moet je wel hebben en daar moet je toch op zijn minst tonen hoe geweldig jouw leven wel niet is.
(wederom, ik chargeer)
McDonalds, dat is een populair restaurant.quote:Op maandag 30 september 2013 14:22 schreef Luigi het volgende:
[..]
Nou, dat zou je tegenvallen. Ga eens in een populair restaurant zitten en verbaas je over wat er gebeurt op het moment dat het eten geserveerd wordt.
Onzin hoor. Ook succesvolle mensen hebben facebook, of LinkedIn en/of Twitteren evengoed.quote:Op maandag 30 september 2013 14:21 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Niet mee eens. De sociale media en FB is juist voor de middenmoot. De echt succesvolle mensen houden zich daar niet mee bezig en hebben dat helemaal niet nodig. Een CEO zie je echt niet twitteren of facebooken hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |