Omdat ik in mijn omgeving toch hele andere dingen zie. Criminaliteit is echt booming de laatste jaren, alleen doen velen niet eens de moeite meer om aangifte te doen, zelfs niet meer van inbraak of mishandeling.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:53 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja. Waarom geloof je ze niet dan?
Dan woon je in de verkeerde wijk.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:57 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Omdat ik in mijn omgeving toch hele andere dingen zie. Criminaliteit is echt booming de laatste jaren, alleen doen velen niet eens de moeite meer om aangifte te doen, zelfs niet meer van inbraak of mishandeling.
Gelukkig is jouw omgeving niet representatief. Vind je het raar dat ik cijfers toch wat betrouwbaarder vind?quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:57 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Omdat ik in mijn omgeving toch hele andere dingen zie. Criminaliteit is echt booming de laatste jaren, alleen doen velen niet eens de moeite meer om aangifte te doen, zelfs niet meer van inbraak of mishandeling.
Ja, dat vind ik zeker raar. Vooral als je je bedenkt hoe die "officiële" cijfers tot stand komen, en welke belangen deze cijfers dienen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:00 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Gelukkig is jouw omgeving niet representatief. Vind je het raar dat ik cijfers toch wat betrouwbaarder vind?
Dan gaan we hier dus de goede kant op? Want volgens mij daalt het aantal gedetineerden.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:03 schreef Klopkoek het volgende:
Er is ook een verband tussen 'gevangenen per 100000 inwoners' en maatschappelijke ongelijkheid, trouwens.
Sinds de politie op targets wordt afgerekend is er een prikkel om criminaliteit onder het tapijt te vegen natuurlijk. Dat bewijst niet meteen dat criminaliteit toeneemt, maar het maakt de cijfers op zijn minst onbetrouwbaarder.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dan woon je in de verkeerde wijk.
Het verkeerde woonwagenkamp vermoedelijk.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar de criminaliteit in Nederland neemt af. Worden we dus gelijker?quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:03 schreef Klopkoek het volgende:
Er is ook een verband tussen 'gevangenen per 100000 inwoners' en maatschappelijke ongelijkheid, trouwens.
Dan woon je in het verkeerde land.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
welterusten, slaap zachtquote:Op dinsdag 16 september 2014 19:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan gaan we hier dus de goede kant op? Want volgens mij daalt het aantal gedetineerden.
`Nee, een correlatiequote:Op dinsdag 16 september 2014 19:03 schreef Klopkoek het volgende:
Heb je ook wat meer dan een oneliner paraat?quote:
Ik beantwoord een oneliner met een oneliner.quote:Op woensdag 17 september 2014 10:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Heb je ook wat meer dan een oneliner paraat?
Bovendien zou je het aantal gevangenen ook af moeten zetten tegen het oplospercentage, wat bv in NL bedroevend laag is als je het afzet tegen bv Duitslandquote:Op woensdag 17 september 2014 10:59 schreef Neuroscience het volgende:
Staan er ook causale mechanismen in die artikelen? Ik heb namelijk bij een aantal een vrij sterk vermoeden van omitted variable bias. Aantal gevangenen, bijvoorbeeld. Landen met een grotere inkomensongelijkheid zijn wellicht landen waar strenger gestraft wordt, de VS bijvoorbeeld.
Juist, en die roep om strenger, harder en langer te straffen heeft een verband met ongelijkheden.quote:Op woensdag 17 september 2014 10:59 schreef Neuroscience het volgende:
Staan er ook causale mechanismen in die artikelen? Ik heb namelijk bij een aantal een vrij sterk vermoeden van omitted variable bias. Aantal gevangenen, bijvoorbeeld. Landen met een grotere inkomensongelijkheid zijn wellicht landen waar strenger gestraft wordt, de VS bijvoorbeeld.
Zelfs de Telegraaf zegt:quote:Op woensdag 17 september 2014 11:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bovendien zou je het aantal gevangenen ook af moeten zetten tegen het oplospercentage, wat bv in NL bedroevend laag is als je het afzet tegen bv Duitsland
Ik had het over oplospercentages versus gevangenispopulatiequote:Op woensdag 17 september 2014 11:10 schreef Klopkoek het volgende:
Zelfs de Telegraaf zegt:
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_zeer_streng__.html
Hoe dan? En dan bedoel ik het mechanisme, niet het verband.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Juist, en die roep om strenger, harder en langer te straffen heeft een verband met ongelijkheden.
Die roep komt uit een overgesimplificeerd beeld van misdaad bestrijding. Het gaat om hoger oplospercentages, niet om strenger straffen.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Juist, en die roep om strenger, harder en langer te straffen heeft een verband met ongelijkheden.
Wat is volgens jou het verklarende mechanisme tussen de gevangenispopulatie en ongelijkheid? Zoals te zien valt in de grafiek op de vorige pagina?quote:Op woensdag 17 september 2014 11:19 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Hoe dan? En dan bedoel ik het mechanisme, niet het verband.
tuurlijk, de maatschappij is schuld.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat is volgens jou het verklarende mechanisme tussen de gevangenispopulatie en ongelijkheid? Zoals te zien valt in de grafiek op de vorige pagina?
Ik zal zelf eens een poging wagen. Heeft te maken met het onderlinge vertrouwen/wantrouwen in de maatschappij, en dat gedrag meer wordt gecriminaliseerd door de 'haves' tov de 'have nots'.
Wat is volgens jou de verklarende factor? De spurious relatie, of omitted variable?quote:Op woensdag 17 september 2014 11:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
tuurlijk, de maatschappij is schuld.
Ik denk dat een correlatie geen verband is.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat is volgens jou de verklarende factor? De spurious relatie, of omitted variable?
IMHO dat dit komt door het bejaard worden van de babyboom generatie, de gemiddelde leeftijd stijgt. Criminaliteit lijkt me iets vooral door jonge mannen bedreven.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:27 schreef GSbrder het volgende:
Nogmaals: Nederland is, volgens jou, ongelijker geworden.
Toch is de criminaliteit en het aantal gevangenen gedaald.
Dat is een van de oorzaken. Ik heb van prof. van Dijk een college gezien (staat ook op YouTube) en die legt zelfs de link met het toestaan van de abortus, waardoor minder ongewenste kinderen geboren worden.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
IMHO dat dit komt door het bejaard worden van de babyboom generatie, de gemiddelde leeftijd stijgt. Criminaliteit lijkt me iets vooral door jonge mannen bedreven.
Er zijn legio oorzaken, maar Klopkoek en anderen hebben een politieke agenda met statistiek en willen graag aantonen dat het allemaal komt omdat het niet eerlijk is.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is een van de oorzaken. Ik heb van prof. van Dijk een college gezien (staat ook op YouTube) en die legt zelfs de link met het toestaan van de abortus, waardoor minder ongewenste kinderen geboren worden.
Verder heeft het natuurlijk ook te maken met de strafmaat.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er zijn legio oorzaken, maar Klopkoek en anderen hebben een politieke agenda met statistiek en willen graag aantonen dat het allemaal komt omdat het niet eerlijk is.
Dat je gevangenispopulatie moet normaliseren tov oplospercentages lijkt me een hele logische
genormaliseerd populatiepercentage = populatiepercentage maal (strafmaat maal oplospercentage) ?quote:Op woensdag 17 september 2014 11:36 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Verder heeft het natuurlijk ook te maken met de strafmaat.
In de US worden veel langere gevangenisstraffen opgelegd dan in bijv. Nederland. De gevangenispopulatie is groter naarmate gevangenen langer moeten brommen.
Zou kunnen, maar dan verdisconteer je nog niet voor alternatieve straffen, zoals huisarrest of taakstraf.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
genormaliseerd populatiepercentage = strafmaat maal oplospercentage ?
genormaliseerd populatiepercentage = (populatiepercentage maal (strafmaat maal oplospercentage)) verrekend met percentage alternatieve straffenquote:Op woensdag 17 september 2014 11:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar dan verdisconteer je nog niet voor alternatieve straffen, zoals huisarrest of taakstraf.
Lijkt me een mooie. Klopkoek mag daarmee aan de slag.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
genormaliseerd populatiepercentage = (populatiepercentage maal (strafmaat maal oplospercentage)) verrekend met percentage alternatieve straffen
in de VS verschilt het ook nogal per staat, gezien welvaart en populatie kan je dat ook niet zomaar 1 op 1 vergelijkenquote:Op woensdag 17 september 2014 11:42 schreef Neuroscience het volgende:
En in de VS is er daadwerkelijk een groep die zeer arm is, naast de ongelijkheid. In Nederland is die groep veel kleiner. Het gaat wmb dan ook om absolute armoede, niet om relatieve armoede.
Dat gaat hij niet doen, want het gaat hem niet om inzicht in gevangenispopulaties maar hij is slechts op zoek naar redenen om te klagen dat het allemaal zo oneerlijk is.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Lijkt me een mooie. Klopkoek mag daarmee aan de slag.
Er wordt ook fors meer geld uitgegeven aan veiligheid/repressie - als percentage van de totale overheidsuitgaven en BNP. Haal die extra gedane uitgaven weg en de criminaliteit stijgt.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:27 schreef GSbrder het volgende:
Leg dat eens uitquote:Op woensdag 17 september 2014 12:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er wordt ook fors meer geld uitgegeven aan veiligheid/repressie - als percentage van de totale overheidsuitgaven en BNP. Haal die extra gedane uitgaven weg en de criminaliteit stijgt.
Bovendien is niet 'volgens mij' de ongelijkheid toegenomen. Dat is geen mening maar een feit.
Heb je de rijksbegroting voor 2015 bekeken?quote:Op woensdag 17 september 2014 12:24 schreef Klopkoek het volgende:
Nederland geeft relatief veel uit aan 'public order and safety'
http://www.oecd-ilibrary.(...)2A02761404FF452AFE89
En ja, dat percentage is in de loop der tijd meer dan verdubbeld.
Terwijl de uitgaven aan de sociale zekerheid met 8-procentspunten zijn teruggeschroefd.
Veiligheid/repressie?quote:Op woensdag 17 september 2014 12:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er wordt ook fors meer geld uitgegeven aan veiligheid/repressie - als percentage van de totale overheidsuitgaven en BNP. Haal die extra gedane uitgaven weg en de criminaliteit stijgt.
Bovendien is niet 'volgens mij' de ongelijkheid toegenomen. Dat is geen mening maar een feit.
Als er maar wat te knokken en onderdrukken valt.quote:Op woensdag 17 september 2014 12:40 schreef waht het volgende:
[..]
Heb je de rijksbegroting voor 2015 bekeken?
De verzorgingsstaat beslaat nog altijd veel meer dan de helft. Al die doemverhalen doen me bar weinig.
Alleen dat laatste zou kunnen duiden op een laakbare situatie. Echter is duidelijk dat het hier niet draait om een tekort aan inkomsten maar onbegrijpelijke uitgaven. Dat men boven hun stand leeft kun je de maatschappij niet aanrekenen. De keuze om je nul komma nul aan te trekken van je buurman is zo bevrijdend dat ik het iedereen kan aanraden.quote:Op woensdag 17 september 2014 13:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Als er maar wat te knokken en onderdrukken valt.
Heb je gezien hoe de verzorgingsstaat zich verhoudt tot andere West Europese landen?
Heb je gezien hoe Nederland bijna het enige OECD land is waar überhaupt is gekort op de sociale uitgaven?
En hoe mensen niet (meer) kunnen rond komen in Nederland (bron: Nibud).
Het NIBUD heeft het enkel over noodzakelijke uitgaven, waar vakanties niet eens zijn bij inbegrepen. En scholing of andersoortige 'ontplooing' ("in jezelf investeren") ook niet.quote:Op woensdag 17 september 2014 13:14 schreef waht het volgende:
[..]
Alleen dat laatste zou kunnen duiden op een laakbare situatie. Echter is duidelijk dat het hier niet draait om een tekort aan inkomsten maar onbegrijpelijke uitgaven. Dat men boven hun stand leeft kun je de maatschappij niet aanrekenen.
Ondertussen trek jij je wel wat aan van ISISquote:De keuze om je nul komma nul aan te trekken van je buurman is zo bevrijdend dat ik het iedereen kan aanraden.
Het gaat om een structureel tekort van 50 tot 150 euro per maand, in de bijstand. Zou het hele probleem zijn opgelost met die 50 tot 150 extra? We kunnen zeker zijn dat er dan nog steeds gezinnen zijn die structureel tekort komen. Het idee is namelijk dat het men beweegt om zich uit de bijstand te werken, het is niet bedoeld om volledig te voorzien in behoeften. Het is tijdelijk en moet een reden zijn om eruit te willen.quote:Op woensdag 17 september 2014 13:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het NIBUD heeft het enkel over noodzakelijke uitgaven, waar vakanties niet eens zijn bij inbegrepen. En scholing of andersoortige 'ontplooing' ("in jezelf investeren") ook niet.
Uit interesse.quote:Ondertussen trek jij je wel wat aan van ISIS
Uiteraard, omdat het NIBUD zeer voorzichtig te werk gaat met hun berekeningen van vaste lasten. Ze nemen (bijna) de absolute ondergrens van wat mogelijk is.quote:Op woensdag 17 september 2014 13:32 schreef waht het volgende:
[..]
Het gaat om een structureel tekort van 50 tot 150 euro per maand, in de bijstand. Zou het hele probleem zijn opgelost met die 50 tot 150 extra? We kunnen zeker zijn dat er dan nog steeds gezinnen zijn die structureel tekort komen.
Ow, nu is het niet eens meer bedoeld om noodzakelijke levensbehoeften en vaste lasten te kunnen betalen. Het is bedoeld om er langzaam in te verdrinken. Drukt de lonen ook weer een beetje he?quote:Het idee is namelijk dat het men beweegt om zich uit de bijstand te werken, het is niet bedoeld om volledig te voorzien in behoeften. Het is tijdelijk en moet een reden zijn om eruit te willen.
Het feit dat er bijstand is toont al aan dat 'verdrinken' helemaal niet het doel is. En geloof het of niet maar we besteden als land veel te veel, ofwel we lenen ongevraagd van toekomstige generaties. Misschien heb jij daar geen problemen mee, ik wel. Dat betekent dat we nu moeten bezuinigen, waaronder op sociale zekerheid aangezien dat de grootste kostenpost is. Het is mooi geweest met de absurde uitgaven aan de verzorgingsstaat waardoor investeringen inderdaad zijn achtergebleven.quote:Op woensdag 17 september 2014 13:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Uiteraard, omdat het NIBUD zeer voorzichtig te werk gaat met hun berekeningen van vaste lasten. Ze nemen (bijna) de absolute ondergrens van wat mogelijk is.
[..]
Ow, nu is het niet eens meer bedoeld om noodzakelijke levensbehoeften en vaste lasten te kunnen betalen. Het is bedoeld om er langzaam in te verdrinken. Drukt de lonen ook weer een beetje he?
Laat staan dat het ooit komt tot "in jezelf investeren".
Als ik in Nederland rondloop, dan zie ik heel veel Tokkies die zich niet weten te gedragen. Dat zijn ook vaak rijke mensen die zich als een lompe hork gedragen. Denk aan de BMW- of Audi rijder, of de gemiddelde (business club) voetbalsupporter.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:24 schreef Klopkoek het volgende:
Ik zal zelf eens een poging wagen. Het heeft te maken met het onderlinge vertrouwen/wantrouwen in de maatschappij, en dat gedrag meer wordt gecriminaliseerd door de 'haves' tov de 'have nots'.
Iddquote:Op woensdag 17 september 2014 14:01 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als ik in Nederland rondloop, dan zie ik heel veel Tokkies die zich niet weten te gedragen. Dat zijn ook vaak rijke mensen die zich als een lompe hork gedragen. Denk aan de BMW- of Audi rijder, of de gemiddelde (business club) voetbalsupporter.
Als ik in de VS rondloop, dan zie ik alleen maar mensen die zich weten te gedragen. Pas als je in een Amerikaans ghetto rondloopt (niet aan te raden), begint er iets te kriebelen. Hier in Japan heb ik me nog nooit onveilig gevoeld.
Er kan een correlatie zijn tussen inkomen en criminaliteit, maar ik denk dat je het eerder moet zoeken in een cultuur. De cultuur van de straat, de cultuur van de supporter, de cultuur van de Audi-rijder. Heeft niets met inkomen te maken, maar met mensen die zich staande proberen te houden in een bepaalde 'zuil'. In sommige zuilen betekent dat je je met "hallo", "dankjewel" en "tot ziens" staande kunt houden, in een andere zuil werkt "wat zit je te kijken man, moet ik je op je bek slaan?" beter.
Maak daar maar 40 jaar vanquote:Op woensdag 17 september 2014 14:12 schreef Iwanius het volgende:
Punt is dat Nl de laatste 20 jaar te ver is doorgeslagen en geluisterd heeft naar de wat ik altijd de "Linkse Kerk" noem.
Ik kom max 1 week per jaar nog in Nederland. Dan zie je pas echt goed hoe ieder jaar de boel is ingestort als het gaat om straatgedrag en menselijke beschaving.quote:Op woensdag 17 september 2014 14:01 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als ik in Nederland rondloop, dan zie ik heel veel Tokkies die zich niet weten te gedragen. Dat zijn ook vaak rijke mensen die zich als een lompe hork gedragen. Denk aan de BMW- of Audi rijder, of de gemiddelde (business club) voetbalsupporter.
Als ik in de VS rondloop, dan zie ik alleen maar mensen die zich weten te gedragen. Pas als je in een Amerikaans ghetto rondloopt (niet aan te raden), begint er iets te kriebelen. Hier in Japan heb ik me nog nooit onveilig gevoeld.
Er kan een correlatie zijn tussen inkomen en criminaliteit, maar ik denk dat je het eerder moet zoeken in een cultuur. De cultuur van de straat, de cultuur van de supporter, de cultuur van de Audi-rijder. Heeft niets met inkomen te maken, maar met mensen die zich staande proberen te houden in een bepaalde 'zuil'. In sommige zuilen betekent dat je je met "hallo", "dankjewel" en "tot ziens" staande kunt houden, in een andere zuil werkt "wat zit je te kijken man, moet ik je op je bek slaan?" beter.
Hier valt dat nog wel mee en niet merkgebonden, kijken wel raar als ik met het kleintje zou rijden en ik zet hem dan gewoon stil, als me iemand tegemoed komt met een mpv of hoe heten die dingen.quote:Op woensdag 17 september 2014 14:01 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Is het werkelijk zo of word er niet naar gezocht, behoord dat eigenlijk tot de top 10 van ergenissen?quote:Op woensdag 17 september 2014 11:27 schreef GSbrder het volgende:
Dan let je wel goed op om dat te merken in die week tijd, er zijn er die hebben zo een dikkeplank voor hun kop die merken het nog niet als ze zich in hun broek schijten.quote:Op woensdag 17 september 2014 14:22 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ik kom max 1 week per jaar nog in Nederland. Dan zie je pas echt goed hoe ieder jaar de boel is ingestort als het gaat om straatgedrag en menselijke beschaving.
Iets dat je bv in Noord Duitsland niet hebt. En zeer zeker niet in Denemarken en Noorwegen.
Ook Zweden wordt minder.
Noord Duitsland is aanmerkelijk linkser (en minder xenofoob/anti-semitisch bovendien) als Zuid Duitsland. Om over de Scandinavische landen nog maar te zwijgen.quote:Op woensdag 17 september 2014 14:22 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ik kom max 1 week per jaar nog in Nederland. Dan zie je pas echt goed hoe ieder jaar de boel is ingestort als het gaat om straatgedrag en menselijke beschaving.
Iets dat je bv in Noord Duitsland niet hebt. En zeer zeker niet in Denemarken en Noorwegen.
Ook Zweden wordt minder.
Wie hebben er al die 40 jaar in het kabinet gezeten?quote:Op woensdag 17 september 2014 14:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maak daar maar 40 jaar van
Als we de laatste 20 jaar naar de linkse kerk hebben geluisterd hebben we de 40 jaar ervoor naar de linkse kathedraal geluisterd?quote:Op woensdag 17 september 2014 14:12 schreef Iwanius het volgende:
Punt is dat Nl de laatste 20 jaar te ver is doorgeslagen en geluisterd heeft naar de wat ik altijd de "Linkse Kerk" noem.Helige Huisjes en respect moest en hoefde niet meer,mensen die onze cultuur niet kende moest je met rust laten als je ze iets wilde bijbrengen,wat zeg ik: Jij moest hun cultuur maar begrijpen en als je dat niet deed was je automatisch een racist.
Zie hier de Paul Rosemuller/Melkert en consorten doctrine.
Het wordt de hoogste tijd om jezelf wat bij te stellen. En niet vanuit een boekje of televisie.quote:Op woensdag 17 september 2014 16:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Noord Duitsland is aanmerkelijk linkser (en minder xenofoob/anti-semitisch bovendien) als Zuid Duitsland. Om over de Scandinavische landen nog maar te zwijgen.
Dat valt te betwijfelen:quote:Op woensdag 17 september 2014 14:01 schreef Lyrebird het volgende:
de cultuur van de Audi-rijder. Heeft niets met inkomen te maken
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)nder-compassie.dhtmlquote:Verkeer en wisselgeld
Zo werd het gedrag van bestuurders van dure auto's op een druk kruispunt bestudeerd. Mensen in luxe auto's hielden zich minder aan de regels dan bestuurders van auto's die goedkoper waren. Zowel mannen als vrouwen in luxe wagens sneden anderen vaker af. Ook stopten bestuurders van de dikke wagens beduidend minder vaak voor voetgangers bij een zebrapad dan de rest van het verkeer.
Grote spin van feiten is dit weer overigens:quote:Op maandag 15 september 2014 15:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De rijkste 10% betaald ongeveer de helft van de inkomstenbelasting
Je hebt zowel mijn post als de artikelen in de link niet gelezenquote:Op woensdag 17 september 2014 16:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Grote spin van feiten is dit weer overigens:
http://www.nrcnext.nl/blo(...)s-welkom-nextcheckt/
Deze 10% profiteren ook het meest (1995, 2003, 2011):
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)eren-het-meest.dhtml
http://www.volkskrant.nl/(...)d-het-beste-af.dhtml
http://www.vn.nl/Opiniema(...)Overheidsprofijt.htm
http://www.vn.nl/Opiniema(...)eld/Perversiteit.htm
http://researchers-sbe.un(...)/07/DDL.03-01-04.pdf
Wat natuurlijk de bestaande verhoudingen in stand houdt, zéker als het Nederlands onderwijssysteem weinig bij draagt aan sociale verheffing/mobiliteit.
http://www.economist.com/(...)ca/2010/03/born_well
Moet dat niet van hogerhand komen?quote:Op woensdag 17 september 2014 16:25 schreef cempexo het volgende:
[..]
Het wordt de hoogste tijd om jezelf wat bij te stellen. En niet vanuit een boekje of televisie.
Het valt ook te betwijfelen of de Amerikaanse chauffeurs door de bank genomen zoveel netter zijn. Per slot van rekening zijn de eisen voor een rijbewijs minder strikt, is de individualisering stukken sterker en kennen ze ook verhoudingsgewijs veel meer verkeersongelukken en verkeersdoden.quote:Op woensdag 17 september 2014 14:01 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
http://www.unece.org/trans/roadsafe/rs4aggr.htmlquote:According to an EOS Gallup Europe survey on aggressive behaviour behind the wheel concluded in January 2003 the problem is widespread. 66 per cent of respondents in the United States, 65 per cent in the Russian Federation and 48 per cent in the European Union as a whole reported being the victim of aggressive driving behaviour in the previous year. The survey also shows a strong relation between showing aggressive behaviour and being a victim of it: 70 per cent of drivers in the European Union who admitted to showing aggressive behaviour on several occasions claimed to have been subject to it from other drivers.
Ohw, dat soort dingen houdt het politiek gestuurde CBS wel bij?quote:Op woensdag 17 september 2014 16:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Hier, Linkje voor je klopkoek
http://statline.cbs.nl/St(...)=G3,G2&STB=G1,T&VW=T
Nergens, waar weerlegt het NRC artikel mijn post?quote:Op woensdag 17 september 2014 16:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ohw, dat soort dingen houdt het politiek gestuurde CBS wel bij?
Maar waar weerlegt dat het nrcnext artikel?
Het artikel laat zien dat het een misleidende stelling is.quote:Op woensdag 17 september 2014 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nergens, waar weerlegt het NRC artikel mijn post?
Zei jij:quote:De rijkste 10 procent van de Nederlandse huishoudens bezit 70 procent van de totale financiële vermogens, terwijl de onderste helft van de huishoudens geen vermogen of juist schulden heeft.
Maar dat is dus een misleidende voorstelling van zaken. Jort Kelder poneerde een soortgelijke stelling, waar NRCnext het totale plaatje bij geeft.quote:Op maandag 15 september 2014 15:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De rijkste 10% betaald ongeveer de helft van de inkomstenbelasting
Lijkt me dat zelf te ontdekken leuker is. En je eigen vrijheid gebruiken om dat te ontdekken ipv door anderen, bv de overheid.quote:Op woensdag 17 september 2014 16:41 schreef john2406 het volgende:
[..]
Moet dat niet van hogerhand komen?
Zoals b.v de top 10 van ergenissen afschaffen, jij komt b.v uit Duitsland, dan weet je dat daar niet alleen naar een top 10 gekeken wordt.
Ik weet niet zeker of dat hier wel word gedaan, en of ze er alleen zijn om de kas te spekken, maar zo voelt het wel!
In Duitsland aangehouden worden is een genot ten opzichte van hier en nog menselijk ook vind ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |