Omdat ik in mijn omgeving toch hele andere dingen zie. Criminaliteit is echt booming de laatste jaren, alleen doen velen niet eens de moeite meer om aangifte te doen, zelfs niet meer van inbraak of mishandeling.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:53 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja. Waarom geloof je ze niet dan?
Dan woon je in de verkeerde wijk.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:57 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Omdat ik in mijn omgeving toch hele andere dingen zie. Criminaliteit is echt booming de laatste jaren, alleen doen velen niet eens de moeite meer om aangifte te doen, zelfs niet meer van inbraak of mishandeling.
Gelukkig is jouw omgeving niet representatief. Vind je het raar dat ik cijfers toch wat betrouwbaarder vind?quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:57 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Omdat ik in mijn omgeving toch hele andere dingen zie. Criminaliteit is echt booming de laatste jaren, alleen doen velen niet eens de moeite meer om aangifte te doen, zelfs niet meer van inbraak of mishandeling.
Ja, dat vind ik zeker raar. Vooral als je je bedenkt hoe die "officiële" cijfers tot stand komen, en welke belangen deze cijfers dienen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:00 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Gelukkig is jouw omgeving niet representatief. Vind je het raar dat ik cijfers toch wat betrouwbaarder vind?
Dan gaan we hier dus de goede kant op? Want volgens mij daalt het aantal gedetineerden.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:03 schreef Klopkoek het volgende:
Er is ook een verband tussen 'gevangenen per 100000 inwoners' en maatschappelijke ongelijkheid, trouwens.
Sinds de politie op targets wordt afgerekend is er een prikkel om criminaliteit onder het tapijt te vegen natuurlijk. Dat bewijst niet meteen dat criminaliteit toeneemt, maar het maakt de cijfers op zijn minst onbetrouwbaarder.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dan woon je in de verkeerde wijk.
Het verkeerde woonwagenkamp vermoedelijk.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar de criminaliteit in Nederland neemt af. Worden we dus gelijker?quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:03 schreef Klopkoek het volgende:
Er is ook een verband tussen 'gevangenen per 100000 inwoners' en maatschappelijke ongelijkheid, trouwens.
Dan woon je in het verkeerde land.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
welterusten, slaap zachtquote:Op dinsdag 16 september 2014 19:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan gaan we hier dus de goede kant op? Want volgens mij daalt het aantal gedetineerden.
`Nee, een correlatiequote:Op dinsdag 16 september 2014 19:03 schreef Klopkoek het volgende:
Heb je ook wat meer dan een oneliner paraat?quote:
Ik beantwoord een oneliner met een oneliner.quote:Op woensdag 17 september 2014 10:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Heb je ook wat meer dan een oneliner paraat?
Bovendien zou je het aantal gevangenen ook af moeten zetten tegen het oplospercentage, wat bv in NL bedroevend laag is als je het afzet tegen bv Duitslandquote:Op woensdag 17 september 2014 10:59 schreef Neuroscience het volgende:
Staan er ook causale mechanismen in die artikelen? Ik heb namelijk bij een aantal een vrij sterk vermoeden van omitted variable bias. Aantal gevangenen, bijvoorbeeld. Landen met een grotere inkomensongelijkheid zijn wellicht landen waar strenger gestraft wordt, de VS bijvoorbeeld.
Juist, en die roep om strenger, harder en langer te straffen heeft een verband met ongelijkheden.quote:Op woensdag 17 september 2014 10:59 schreef Neuroscience het volgende:
Staan er ook causale mechanismen in die artikelen? Ik heb namelijk bij een aantal een vrij sterk vermoeden van omitted variable bias. Aantal gevangenen, bijvoorbeeld. Landen met een grotere inkomensongelijkheid zijn wellicht landen waar strenger gestraft wordt, de VS bijvoorbeeld.
Zelfs de Telegraaf zegt:quote:Op woensdag 17 september 2014 11:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bovendien zou je het aantal gevangenen ook af moeten zetten tegen het oplospercentage, wat bv in NL bedroevend laag is als je het afzet tegen bv Duitsland
Ik had het over oplospercentages versus gevangenispopulatiequote:Op woensdag 17 september 2014 11:10 schreef Klopkoek het volgende:
Zelfs de Telegraaf zegt:
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_zeer_streng__.html
Hoe dan? En dan bedoel ik het mechanisme, niet het verband.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Juist, en die roep om strenger, harder en langer te straffen heeft een verband met ongelijkheden.
Die roep komt uit een overgesimplificeerd beeld van misdaad bestrijding. Het gaat om hoger oplospercentages, niet om strenger straffen.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Juist, en die roep om strenger, harder en langer te straffen heeft een verband met ongelijkheden.
Wat is volgens jou het verklarende mechanisme tussen de gevangenispopulatie en ongelijkheid? Zoals te zien valt in de grafiek op de vorige pagina?quote:Op woensdag 17 september 2014 11:19 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Hoe dan? En dan bedoel ik het mechanisme, niet het verband.
tuurlijk, de maatschappij is schuld.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat is volgens jou het verklarende mechanisme tussen de gevangenispopulatie en ongelijkheid? Zoals te zien valt in de grafiek op de vorige pagina?
Ik zal zelf eens een poging wagen. Heeft te maken met het onderlinge vertrouwen/wantrouwen in de maatschappij, en dat gedrag meer wordt gecriminaliseerd door de 'haves' tov de 'have nots'.
Wat is volgens jou de verklarende factor? De spurious relatie, of omitted variable?quote:Op woensdag 17 september 2014 11:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
tuurlijk, de maatschappij is schuld.
Ik denk dat een correlatie geen verband is.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat is volgens jou de verklarende factor? De spurious relatie, of omitted variable?
IMHO dat dit komt door het bejaard worden van de babyboom generatie, de gemiddelde leeftijd stijgt. Criminaliteit lijkt me iets vooral door jonge mannen bedreven.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:27 schreef GSbrder het volgende:
Nogmaals: Nederland is, volgens jou, ongelijker geworden.
Toch is de criminaliteit en het aantal gevangenen gedaald.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |