abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144564729
Allemaal de schuld van de late babyboomers, de ultieme 'bestuurders'- oftewel graaiers-generatie. Ikke ikke ikke en de rest kan stikke.
pi_144566565
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 17:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De onderklasse in NL werkt niet
Ik had het over de werkende klasse. Mensen met werk dus. Al die welvaart moet ergens vandaan komen.
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_144570229
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 20:44 schreef Kandijfijn het volgende:
Het is niet relevant als de kloof is gegroeid het is slechts relevant als de onderste lager erop vooruit zijn gegaan. En ja dat zijn ze, ieder andere argument is gestaaft in jaloezie.
Dat zijn ze dus niet. Lees de OP.

Bovendien is het wel relevant of de kloof groeit; dat correleert aardig met een hoop maatschappelijke problemen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 16 september 2014 @ 06:29:18 #129
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144576254
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 21:41 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Ik had het over de werkende klasse. Mensen met werk dus. Al die welvaart moet ergens vandaan komen.
IIG niet van de onderklasse
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 16 september 2014 @ 06:30:06 #130
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144576258
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is niet zo gek bij almaar groeiende ongelijkheden.

Overigens is de lastendruk juist voor die groep flink gedaald.
wat is er zo erg aan ongelijkheid?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_144576386
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 22:47 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat zijn ze dus niet. Lees de OP.

Bovendien is het wel relevant of de kloof groeit; dat correleert aardig met een hoop maatschappelijke problemen.
Nee
pi_144576583
Het verschil tussen arm en rijk zal in Nederland veranderen naar een sterkere positie in aantal voor de armen. En een vermindering in aantal van de rijken.

De mensen die een goede opleiding hebben genoten, van vakman tot wetenschapper, verlaten nogal massaal Nederland. Alsmede is er -weer- een tendens dat Nederlandse bedrijven ook weggaan. De werknemer is te duur geworden, men kan het simpelweg niet meer betalen. Zie grafiek.

In 2013 zijn er in Nederland 129.000 bedrijven dichtgegaan. Er zijn er 159.000 bijgekomen, waarvan 94% ZZP-ers zijn. Er dus geen groei meer in de werkgelegenheid. De tendens van nog meer ZZP-ers, noodgedwongen of vrijwillig, zal blijven.

De tekorten die ontstaan, er is geen/te weinig inkomen voor de overheid om alles te betalen, wordt weggewerkt door vooral de staatsschuld te laten oplopen. In de toekomst kan daar simpelweg geen verandering meer in komen.

Zoals gezegd, de geldverdieners verdwijnen, de geldontvangers blijven bestaan en die groep gaat groeien.

http://www.destaatsschuldmeter.nl/

[ Bericht 11% gewijzigd door cempexo op 16-09-2014 07:47:47 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_144576974
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 06:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

wat is er zo erg aan ongelijkheid?
Artikel van 2006:

Income Inequality, and Its Cost
quote:
Other researchers have focused on how income inequality can breed corruption. That may be especially true in democracies, where wealth and political power can be more easily exchanged, according to a study of 129 countries by Jong-Sung You, a graduate student at the Kennedy School of Government at Harvard, and Sanjeev Khagram, a professor of public affairs at the University of Washington in Seattle.

Corruption, of course, can hurt growth by reducing the efficient allocation of public and private resources and by distorting investment. That may end up creating asset price bubbles.
http://www.nytimes.com/20(...)ney/25view.html?_r=0

http://inequality.org/happiness-and-inequality-study/
https://ec.europa.eu/jrc/(...)me-inequality-europe
http://eurohealthnet.eu/n(...)ng-income-inequality
http://www.poverty.ac.uk/(...)s-happiness%E2%80%99

http://daily.represent.us/corruption-inequality/
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_144577038

Deuger, Woke & Gutmensch
pi_144577164
quote:
Deze grafieken zijn 5 jaar geleden gepubliceerd van een onderzoek van jaren daar voor.

Daarnaast is er in de landen, zoals afgebeeld, een cultuur verplaatsing aanwezig door de vele immigranten. Laat ik Zweden maar eens als voorbeeld nemen daar er recentelijk verkiezingen zijn geweest.

Ik kan er weinig tot niets mee. Daarnaast praat je meer over het gevolg dan over de oorzaak. Zie mijn bovenstaande post.
pi_144579564
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 07:40 schreef cempexo het volgende:
Het verschil tussen arm en rijk zal in Nederland veranderen naar een sterkere positie in aantal voor de armen. En een vermindering in aantal van de rijken.

De mensen die een goede opleiding hebben genoten, van vakman tot wetenschapper, verlaten nogal massaal Nederland. Alsmede is er -weer- een tendens dat Nederlandse bedrijven ook weggaan. De werknemer is te duur geworden, men kan het simpelweg niet meer betalen. Zie grafiek.

[ afbeelding ]

In 2013 zijn er in Nederland 129.000 bedrijven dichtgegaan. Er zijn er 159.000 bijgekomen, waarvan 94% ZZP-ers zijn. Er dus geen groei meer in de werkgelegenheid. De tendens van nog meer ZZP-ers, noodgedwongen of vrijwillig, zal blijven.

De tekorten die ontstaan, er is geen/te weinig inkomen voor de overheid om alles te betalen, wordt weggewerkt door vooral de staatsschuld te laten oplopen. In de toekomst kan daar simpelweg geen verandering meer in komen.

Zoals gezegd, de geldverdieners verdwijnen, de geldontvangers blijven bestaan en die groep gaat groeien.

http://www.destaatsschuldmeter.nl/
Je weet dat die grafiek niet het % belasting op inkomen, maar het % van de gehele belastinginkomsten van de overheid, gedragen door arbeid, weergeeft? En dat die stijging meer te maken heeft met het verlagen van belasting op kapitaal in plaats van het te zwaar belasten van arbeid?

En dat werkgelegenheid niet groeit omdat we in een crisis zitten? veroorzaakt door onder meer een huizenbubbel en een financiële sector die totaal verkeerd heeft geïnvesteerd? En dat de staatsschuld in NL is toegenomen van ca. 55% van het BNP naar ca. 75% om die falende financiële sector te redden? En dat die percentages zowel historisch gezien als vergeleken met onze buurlanden gewoon prima houdbaar zijn?
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
pi_144580266
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 10:43 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Je weet dat die grafiek niet het % belasting op inkomen, maar het % van de gehele belastinginkomsten van de overheid, gedragen door arbeid, weergeeft? En dat die stijging meer te maken heeft met het verlagen van belasting op kapitaal in plaats van het te zwaar belasten van arbeid?

En dat werkgelegenheid niet groeit omdat we in een crisis zitten? veroorzaakt door onder meer een huizenbubbel en een financiële sector die totaal verkeerd heeft geïnvesteerd? En dat de staatsschuld in NL is toegenomen van ca. 55% van het BNP naar ca. 75% om die falende financiële sector te redden? En dat die percentages zowel historisch gezien als vergeleken met onze buurlanden gewoon prima houdbaar zijn?
Het gaat hier om de kosten van arbeid, wat kost een product/dienst waarbij arbeid een deel/de basis is. grafiek 1
Of anders gezegd: wat kost dat produkt/dienst in een ander land bij de concurrent.

Ik geef aan dat de overheid de tekorten financiert als basis antwoord en dat jaar in en jaar uit doet, dus niet even tijdelijk maar als basis: hoe komen wij als overheid aan geld. Daar moet rente over worden betaald en naar ik meen thans 12 miljard euro per jaar. Een beetje staatsschuld is geen probleem ergo juist goed.

Overigens heeft Denemarken een percentage van 44%.
pi_144580698
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:11 schreef cempexo het volgende:

[..]

Het gaat hier om de kosten van arbeid, wat kost een product/dienst waarbij arbeid een deel/de basis is. grafiek 1
Of anders gezegd: wat kost dat produkt/dienst in een ander land bij de concurrent.
Er staat "belasting op arbeid als aandeel in de totale belastingen per land". Als de belasting op kapitaal of consumptie lager wordt, wordt het aandeel van belasting op arbeid hoger, zonder dat de belasting op arbeid zelf verandert, oftewel zonder dat de 'kosten' van arbeid hoger worden.
pi_144580861
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:25 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Er staat "belasting op arbeid als aandeel in de totale belastingen per land". Als de belasting op kapitaal of consumptie lager wordt, wordt het aandeel van belasting op arbeid hoger, zonder dat de belasting op arbeid zelf verandert, oftewel zonder dat de 'kosten' van arbeid hoger worden.
voor mij als ondernemer is belasting op arbeid belasting op arbeid . Ik moet de portemonnee trekken, Hoe het tot stand komt is te analyseren, maar ik ben uiteindelijk het gevolg van iedere analyse.
pi_144580898
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:32 schreef cempexo het volgende:

[..]

voor mij als ondernemer is belasting op arbeid belasting op arbeid . Ik moet de portemonnee trekken, Hoe het tot stand komt is te analyseren, maar ik ben uiteindelijk het gevolg van iedere analyse.
Ja maar je snapt dat die lijn in die grafiek omhoog kan gaan, ook als de belasting op arbeid precies gelijk blijft?
pi_144581210
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:33 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Ja maar je snapt dat die lijn in die grafiek omhoog kan gaan, ook als de belasting op arbeid precies gelijk blijft?
Ik ben geen econoom maar snap het. Ook snap ik dat het ondernemersrisico van het doen en laten van de overheid in deze vooral op mijn bordje wordt gelegd. Dat weet de overheid maar dat boeit ze niet.

Resultaat is dat de staatsschuld verder zal oplopen en dat er meer belastingen geheven gaan worden om de dagelijkse gang van zaken te kunnen financieren.

Dat is hetzelfde als met lang krediet een korte termijn financiering toe te passen. Eens gaat dat kapot.
pi_144584264
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 08:41 schreef cempexo het volgende:

[..]

Deze grafieken zijn 5 jaar geleden gepubliceerd van een onderzoek van jaren daar voor.
Sja, niet alle zaken worden elk jaar opnieuw uitgezocht. Niet alles is even modieus om de vinger op te leggen. Daarnaast is het onderzoek recenter dan jij denkt.

quote:
Daarnaast is er in de landen, zoals afgebeeld, een cultuur verplaatsing aanwezig door de vele immigranten. Laat ik Zweden maar eens als voorbeeld nemen daar er recentelijk verkiezingen zijn geweest.

Ik kan er weinig tot niets mee. Daarnaast praat je meer over het gevolg dan over de oorzaak. Zie mijn bovenstaande post.
De massa-immigratie kwam van rechts. Het zijn rechtse kabinetten geweest die de Arabieren hebben toegelaten en het was Balkenende die de Polen eerder toe lieten dan andere Europese landen dat deden. Voor zover dit al de bepalende factor is geweest, komt deze factor uit de rechterhoek.

En inderdaad, dat drukt lonen, voorkomt frictiewerkloosheid en vergroot de ongelijkheden.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_144584360
quote:
Correlatie. :O
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_144589128
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 21:10 schreef hpeopjes het volgende:
Allemaal de schuld van de late babyboomers, de ultieme 'bestuurders'- oftewel graaiers-generatie. Ikke ikke ikke en de rest kan stikke.
Je hebt gelijk de bromfietsen op de weg zal wel de schuld van de fietsers zijn, de schuld ligt maar bij een ding en dat is Den Haag en daarmee uit! Vind ik dan.

Ik ben trouwens net geen babyboomer of hoe het genoemd mag worden, zoals altijd val ik weer net buiten de boot!

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2014 16:30:33 ]
pi_144592784
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:22 schreef waht het volgende:

[..]

Correlatie. :O
Mensen die het oorzakelijk verband ontkennen tussen criminaliteit en ongelijkheid doen aan struisvogelpolitiek. Idem voor ongelijkheid en 'vertrouwen'.

Waarom ben je altijd zo cynisch aangelegd?
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 16 september 2014 @ 18:20:49 #146
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_144593573
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Mensen die het oorzakelijk verband ontkennen tussen criminaliteit en ongelijkheid doen aan struisvogelpolitiek. Idem voor ongelijkheid en 'vertrouwen'.

De ongelijkheid zou zijn gestegen, maar de criminaliteit neemt al een jaar of 10 gestaag af.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_144593944
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Cynisch? Je bedoelt waarom ik waarde hecht aan een verklarend mechanisme?

Je weet best dat statistiek een heilloze methode is zonder theorie.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_144594135
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:20 schreef GSbrder het volgende:
maar de criminaliteit neemt al een jaar of 10 gestaag af.
Geloof je die echt, die "officiële" criminaliteitscijfers?
  dinsdag 16 september 2014 @ 18:49:56 #149
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_144594402
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:41 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Sterker nog: ik geloof ook dat 9/11 een terroristische aanslag was.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_144594526
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:41 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ja. Waarom geloof je ze niet dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')