abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 september 2014 @ 13:11:53 #101
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_144309257
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 13:07 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Aangezien je zo slecht bent in conclusies trekken neem ik aan dat je zelf een werkloze pauper bent en is de discussie bij deze afgelopen.
Ik ben een babyboomer 60+ met drie gezonde kinderen met een zeer goede baan en werk nog twee jaar, maar ik was ook arm toen we kinderen kregen ja

Gelukkig was toen de kinderbijslag zeer ruim, genoeg om een kind groot te brengen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_144315621
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 12:25 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

De rijke persoon zal denk ik ook wel een abbo hebben. ;) De basisbehoeftes zijn immers van beide personen gelijk dus wat de arme uitgeeft zal de rijke minimaal ook uitgeven.
Dit is dus juist volgens mij, maar waar denk je waar er meer van zijn?
Armen of rijken?
pi_144331046
Neem ik dus de armen meer en meer af, of maak ik de lasten voor hun te hoog?
Zullen ze moeten bezuinigen waarop mag jezelf invullen, zal zeker geen auto zijn van een ton, misschien een japanertje van 9000 om maar wat te noemen.
Maar beide waarschijnlijk niet in Nederland gerproduceert, o wacht we hebben een Europa en 1 unie. Dus dat mag niks uitmaken!
Zal de economie goed doen lijkt me zo!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2014 22:05:23 ]
pi_144384819
Opening tekst topic:

''De AIAS-cijfers gaan tot 2011. Salverda vreest dat zich komende jaren dezelfde tendens zou kunnen aftekenen als in de jaren tachtig. 'Tussen 1985 en 1990 ging de onderste inkomensgroep er sterk op achteruit toen in het kielzog van de crisis in de eerste helft van de jaren tachtig de uitkeringen werden verlaagd. Na de crisisjaren sinds 2008 kan dat weer gebeuren. Dat is iets om je zorgen over te maken.''

Dat klopt, maar de reden is in 2014 een andere:

2000-2014:

1.767.276 emigranten - die brengen naar een ander land
2.001.737 immigranten - die halen op in Nederland
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_144384967
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:20 schreef cempexo het volgende:

Dat klopt, maar de reden is in 2014 een andere:

2000-2014:

1.767.276 emigranten - die brengen naar een ander land
2.001.737 immigranten - die halen op in Nederland
Oh ja, kan je al onderbouwen dat die immigranten allemaal een uitkering trekken?
pi_144385488
quote:
14s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh ja, kan je al onderbouwen dat die immigranten allemaal een uitkering trekken?
Ik doe niet aan onderbouwingen. Dat is iets voor ambtenaren die bv in diensttijd op Fok aanwezig zijn.

Ik doe wel aan visie's.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_144385619
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:47 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik doe niet aan onderbouwingen. Dat is iets voor ambtenaren die bv in diensttijd op Fok aanwezig zijn.

Ik doe wel aan tunnelvisie's.
pi_144385664
quote:

[..]

Ik doe wel aan visie's.
Met andere woorden; je praat gewoon graag poep.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_144385689
quote:

[..]

Ik doe niet aan onderbouwingen.
Je lult en liegt dus gewoon weer.
pi_144385719
quote:

[..]

Ik doe wel aan visie's.
Misschien is de FP een betere plek voor je, vind je meteen een boel gelijkgestemden.
pi_144411556
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Misschien is de FP een betere plek voor je, vind je meteen een boel gelijkgestemden.
Ook hier aan het trollen net zoals op de FP.
Wordt je er nooit eens moe van?
pi_144416792
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 02:37 schreef Dirk69 het volgende:

[..]

Ook hier aan het trollen net zoals op de FP.
Ook hier kom je dus weer niet veel verder dan roepen dat mensen aan het trollen zijn.
pi_144551087
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 10:17 schreef Bondsrepubliek het volgende:
De lager maar ook de middelbaar opgeleide burger ondervindt steeds meer hinder van de groeiende kloof.

[..]

Dit artikel dat ik tegenkwam in het blad van Maarten van Rossem van deze maand wordt daar begeleid met statistieken en andere aanvullingen die helaas niet zijn weergegeven zijn in de link.

Twee voorbeelden:

[..]

[..]

Waarom wil het maar niet lukken met trickle-down?
Ik heb een keer een boekje van hem gelezen. Ik was aangenaam verrast door zijn inzichten en ook het relativeren van bepaalde problemen. Zoals de 'amerikanisering' van de cultuur en omgangsvormen in perspectief plaatsen.

Hij wijst erop dat het Nederland van begin jaren 70 inderdaad keurig was aangeharkt, maar de binnensteden nu er net zo rommelig uitzien als dat gruwelijke New York.

Het is erg populair om te roepen dat armoede in de Westerse wereld niet bestaat, maar de levensverwachting van een kind in Bangladesh ligt hoger dan een geborene in de wijk Harlem.

Dat is de naakte realiteit, die de elite en haar handlangers (ook op dit forum) graag met succes wegpoetsen of verdacht maken.

http://www.janmarijnissen(...)lasting-op-kapitaal/

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)bieuze-arbiter.dhtml
http://www.ftm.nl/column/(...)zelf-in-bescherming/
http://www.nrc.nl/handels(...)l-duiden-kan-1416923
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_144551269
En natuurlijk zullen onze economen niet pleiten voor nivelleren van inkomens, vermogen en onderwijs:

http://www.onderzoeksreda(...)t-oppassen-geblazen/
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_144551846
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 08:46 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Wie je bent bepaald je identiteit. Op een planeet als de Aarde waar een levensvorm moet consumeren om te blijven leven is het als vanzelfsprekend dat de mens iets doet om dat te kunnen doen. Alles na de noodzakelijke behoeften is luxe en opsmuk. Wie dat wil kan zijn leven zo inrichten dat hij dat verwerft. Wie dat niet wil of kan moet genoegen nemen met wat hij heeft. Hoe moeilijk kan dat zijn?

Ik snap van mensen de frustratie van het wel willen maar niet kunnen. Dat is echter niet de schuld van de mensen die die beperkingen niet hebben. Het is dan ook vreemd om het alsmaar over ongelijkheid te hebben en die van boven af te willen aanpakken terwijl het probleem bij de mensen aan de onderkant zit.

Armoede is de natuurlijke staat van de mens. als je niets doet ben en blijf je arm. Je moet je dan ook niet afvragen hoe je de succesvollen moet korten maar hoe de niet succesvollen het beter zouden kunnen krijgen.

Verder is het natuurlijk de kunst om het leven te nemen zoals het komt en er tevreden mee te zijn.
Je moet je af vragen hoe de succesvollen de niet-succesvollen arm houden. Bijvoorbeeld door lekker veel 'VVD-snelwegen' te bouwen, waardoor er meer gehandicapten worden geboren.

http://healthland.time.co(...)bute-to-autism-risk/

De wereld is klein, en iedereen is afhankelijk van elkaar.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 15 september 2014 @ 15:55:43 #116
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144552666
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 12:09 schreef arjan1112 het volgende:
De rijkste 10 procent van de Nederlandse huishoudens bezit 70 procent van de totale financiële vermogens, terwijl de onderste helft van de huishoudens geen vermogen of juist schulden heeft.

De rijkste 10% betaald ongeveer de helft van de inkomstenbelasting
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 15 september 2014 @ 15:59:18 #117
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_144552841
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 15:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Daarnaast zouden de armste Nederlanders geen schulden kunnen aangaan als de rijkste 10% niet zo spaarzaam was.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 15 september 2014 @ 16:05:09 #118
45206 Pietverdriet
pi_144553052
quote:
6s.gif Op maandag 15 september 2014 15:59 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Daarnaast zouden de armste Nederlanders geen schulden kunnen aangaan als de rijkste 10% niet zo spaarzaam was.
De onderklasse in Nederland is als de voormalige DDR of Griekenland, er worden godsgruwelijke hoeveelheden miljarden euros in gepompt en het enige wat eruit komt is diepliggende haat tegen de betalers.
pi_144554746
quote:
6s.gif Op maandag 15 september 2014 15:59 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Schulden worden al lang niet meer alleen uit spaargeld gefinancierd. En dat komt die 10% ook goed uit, want hoe meer schuld je iemand in kunt helpen, hoe meer claim op hun toekomstige verdiensten je als inkomstenstroom kunt vastleggen.

quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 16:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De onderklasse in Nederland is als de voormalige DDR of Griekenland, er worden godsgruwelijke hoeveelheden miljarden euros in gepompt en het enige wat eruit komt is diepliggende haat tegen de betalers.
De bovenklasse in Nederland is als in de VS: ze trekken alle waarde die de werkende man creëert naar zich toe, en het enige wat eruit komt is diepliggende haat tegen de werkende klasse.
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_144556091
Mijn mening!

Ik zou het bijna benoemen tot een kunst, net genoeg geld in hun achterzak laten zodat de maand erop ook weer eruit geplukt kan worden.
  maandag 15 september 2014 @ 17:50:34 #121
45206 Pietverdriet
pi_144556368
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 17:05 schreef MadScientist het volgende:

[..
[..]

De bovenklasse in Nederland is als in de VS: ze trekken alle waarde die de werkende man creëert naar zich toe, en het enige wat eruit komt is diepliggende haat tegen de werkende klasse.
De onderklasse in NL werkt niet
pi_144560594
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 15:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is niet zo gek bij almaar groeiende ongelijkheden.

Overigens is de lastendruk juist voor die groep flink gedaald.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_144560957
http://www.groene.nl/artikel/een-nieuwe-kloof

quote:
Wie Nederland langs de meetlat van de kansengelijkheid legt, krijgt een ander beeld dan dat van een egalitaire samenleving. In de onlangs uitgebrachte studie van de OESO (Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling) A Family Affair: Intergenerational Social Mobility across OECD Countries komt Nederland wat sociale mobiliteit betreft verrassend ongunstig uit de bus. De studie richt zich op intergenerationele mobiliteit, gemeten naar loon - wat de OESO duidt met de technische term intergenerational earning elasticity. Met andere woorden: hoe groot is de kans dat jouw inkomenspositie op die van je vader zal lijken. Op dit vlak komt Nederland na België, Luxemburg, Ierland, Zweden, Finland, Frankrijk, Griekenland en Denemarken. Volgens het rapport is een gebrek aan mobiliteit een probleem, omdat een maatschappij talent verspilt én dat mensen frustreert.
Ook de opleiding van ouders als maatstaf voor individuele levenskansen is onderzocht. Hoe hoger de opleiding van de vader, hoe groter de kans dat zijn kinderen later goed zullen gaan verdienen. Dit lijkt voor de hand te liggen, maar in het merendeel van de OESO-landen gaat deze vlieger niet op. Op een paar uitzonderingen na, zoals Engeland, Spanje en Italië. Ook Nederland wordt genoemd in dit rijtje.

Hoe gaat dat, het vergroten van kansen op de arbeidsmarkt doordat ouders goed opgeleid zijn? Werkethos, sociale normen die van ouder op kind overgaan worden genoemd. Daarnaast oppert het rapport de toegang tot sociale netwerken. Hoogopgeleide ouders kunnen hun kinderen makkelijk het eerste zetje geven. De meest opvallende conclusie: de invloed van de schoolomgeving op onderwijsprestaties. Het rapport vergelijkt de invloed van de ouderlijke achtergrond met de invloed van de school zelf op schoolprestaties. Hier spant Nederland bijna de kroon: in geen enkel ander land, Duitsland uitgezonderd, is de school waar iemand op zit bepalend voor de prestaties. Op scholen waar veel kinderen van hoogopgeleide ouders zitten doen leerlingen het bijna zonder uitzondering goed. Op scholen met merendeels laagopgeleide ouders presteert het overgrote deel van de leerlingen matig. 'De sociaal-economische achtergrond van de school is een zeer belangrijk kanaal waarlangs ouders hun gunstige positie overdragen aan hun kinderen', zo legt de OESO dat uit. Het lijkt logisch: slimme ouders, slimme kinderen. Maar dat is natuurlijk niet hetzelfde als het creëren van gelijke kansen, aangezien zowel de opvoeding als de leeromgeving van grote invloed is op het tot wasdom komen van talent.

Geen wonder met 30 jaar VVD aan de macht.
Deuger, Woke & Gutmensch
  FOK!fotograaf maandag 15 september 2014 @ 20:01:45 #124
13368 NiGeLaToR
pi_144561383
quote:
Geen wonder met 30 jaar VVD aan de macht.
VVD is pas 0 jaar aan de macht. Zoiets heeft bij ons namelijk nog nooit bestaan 'aan de macht zijn'.

Wat ik dan weer wel met je eens ben is dat het zeer zorgelijk en kwalijk is - gelijke kansen bestaan dus blijkbaar echt niet voor iedereen in NLD.
pi_144563358
Het is niet relevant als de kloof is gegroeid het is slechts relevant als de onderste lager erop vooruit zijn gegaan. En ja dat zijn ze, ieder andere argument is gestaaft in jaloezie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')