En een mogelijke oplossing ligt, als het volk dat zou willen, voor de hand. Gewoon een one-issue partij " voor inhoudelijk en genuanceerd debat" oprichten zonder verdere standpunten. Krijgt die 10 zetels ? Dan is dat een ontzettend duidelijk signaal.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:14 schreef Felagund het volgende:
[..]
PVV en SP zijn nu een stuk groter in de peilingen. Ook een partij als 50 plus doet het goed. De trend lijkt dat alles steeds maar populistischer moet om meer kiezers aan je te binden. Dat doet de inhoud, ook in dit debat, niet goed. Het gaat steeds meer om vorm i.p.v. inhoud.
Nogmaals: Pechtold vroeg aan Wilders hetzelfde als wat Wilders telkens aan moslims vraagt.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Toch nog maar eens vragen:
Ik blijf me al drie topics verbazen. Waar maakte Pechtold dan '2 miljoen mensen zwart'?
50Plus, voor verongelijkte bejaarden.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:20 schreef sp3c het volgende:
ja maar welke 1-issue partij hebben we nu?
de piratenpartij
Of het tactisch slim was van Pechtold weet ik niet. Ik denk dat zijn eigen achterban het alleen maar goed vindt dat hij de confrontatie kiest, al zal Wilders er misschien ook sterker door worden.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:17 schreef sp3c het volgende:
nee Pechtold is op een mijn gestapt die hij van kilometers afstand aan had moeten zien komen
Ik ben er van overtuigd dát hij hem van mijlenver heeft zien aankomen. Rellen om het rellen. Hun beider achterban weer op de achterste benen. Deze controverse is ideaal voor beiden. Ze zullen er beiden geen aanhangers door verliezen en zijn beiden weer volop op de voorpagina's en op de buis.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:17 schreef sp3c het volgende:
nee Pechtold is op een mijn gestapt die hij van kilometers afstand aan had moeten zien komen
En de partij voor de dieren.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:20 schreef sp3c het volgende:
ja maar welke 1-issue partij hebben we nu?
de piratenpartij
ja nou die 12 kiezers die ze nog over hebben zetten ook niet zo heel veel zoden aan de dijkquote:Op donderdag 26 september 2013 11:20 schreef Saysem het volgende:
[..]
Of het tactisch slim was van Pechtold weet ik niet. Ik denk dat zijn eigen achterban het alleen maar goed vindt dat hij de confrontatie kiest, al zal Wilders er misschien ook sterker door worden.
Maar ik ben hoe dan ook blij dát het gezegd wordt.
ratio en gevoel zijn natuurlijk in dit tijdperk uitwisselbaar, daar is Wilders een meester inquote:Op donderdag 26 september 2013 11:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Toch nog maar eens vragen:
Ik blijf me al drie topics verbazen. Waar maakte Pechtold dan '2 miljoen mensen zwart'? Hij heeft nergens gezegd, dat PVV stemmers nazi's, neo-nazi's of fascisten zijn. Hij vroeg alleen of Wilders afstand wilde nemen van de vertegenwoordigers van die stromingen, die op zijn demonstratie hun aanwezigheid kenbaar maakten.
Waarom toch dat gefrustreerde gehyper van PVV-adepten alsof Pechtold vuurspuwend achter de microfoon stond en de meest vreselijke beledigingen op het PVV electoraat losliet? Als er iemand in dit verhaal pissed moet zijn, zijn het de CU-stemmers, die hun voorman gewoon geschoffeerd zagen worden zonder dat de Kamervoorzitter ingreep.
klopt. op beide puntenquote:Op donderdag 26 september 2013 11:23 schreef Luigi het volgende:
Er is maar 1 manier om van Wilders af te komen. En dat is hem regeringsverantwoordelijkheid te laten nemen op het moment dat zijn partij zo groot is dat dat erbij gaat horen. Op dat moment wordt hij verstrikt in een woud van compromissen en nuances. De realiteit is iets waar zo'n beweging niet mee om kan gaan. Zijn hardliners zullen in zo'n situatie áltijd teleurgesteld raken en ook de PVV zal vervallen tot middle of the road partij na de initiele ruk naar rechts.
Dit met 1 nadeel: dit werkt tot de volgende op staat en wéér gaat roeptoeteren.
of gewoon dat spelletje niet meespelenquote:Op donderdag 26 september 2013 11:23 schreef Luigi het volgende:
Er is maar 1 manier om van Wilders af te komen. En dat is hem regeringsverantwoordelijkheid te laten nemen op het moment dat zijn partij zo groot is dat dat erbij gaat horen. Op dat moment wordt hij verstrikt in een woud van compromissen en nuances. De realiteit is iets waar zo'n beweging niet mee om kan gaan. Zijn hardliners zullen in zo'n situatie áltijd teleurgesteld raken en ook de PVV zal vervallen tot middle of the road partij na de initiele ruk naar rechts.
Dit met 1 nadeel: dit werkt tot de volgende op staat en wéér gaat roeptoeteren.
ja nee daar ga ik niet op stemmenquote:Op donderdag 26 september 2013 11:20 schreef waht het volgende:
[..]
50Plus, voor verongelijkte bejaarden.
Scherp.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:20 schreef Grouch het volgende:
[..]
Nogmaals: Pechtold vroeg aan Wilders hetzelfde als wat Wilders telkens aan moslims vraagt.
Hoe Wilders de handeling van Pechtold interpreteert zegt dus alles over hoe hij zijn opmerkingen zelf bedoelt.
Nee, als regelmatig D66 stemmer heb ik liever dat Pechtold zicht richt op de inhoud. Ben sowieso niet blij met de confrontaties tussen Pechtold en Wilders de hele tijd.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:20 schreef Saysem het volgende:
[..]
Of het tactisch slim was van Pechtold weet ik niet. Ik denk dat zijn eigen achterban het alleen maar goed vindt dat hij de confrontatie kiest
Heel veel Wilders fans zijn van het 'omdat het kan' principe. Het maakt allemaal niet uit, als het maar show oplevert en als er maar gescholden kan worden. Brood en spelen, brood en spelen.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:36 schreef Saysem het volgende:
Ik vind het ook wel opvallend dat het echt niks uitmaakt dat Wilders zich zo op de kast laat jagen en zich als een kleuter gedraagt in de Kamer. Zijn achterban vindt alles even schitterend.
Dat komt doordat zijn volgelingen sowieso al kotsen op de politiek en al het geloof in Den Haag verloren hebben.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:36 schreef Saysem het volgende:
Ik vind het ook wel opvallend dat het echt niks uitmaakt dat Wilders zich zo op de kast laat jagen en zich als een kleuter gedraagt in de Kamer. Zijn achterban vindt alles even schitterend.
Voor elke andere politicus zou dit einde politieke carriere zijn geweest.
Veel meer dan sinaasappels plukken in de kiboets en Kamerlid zijn heeft-ie niet gedaan.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:40 schreef KoosVogels het volgende:
Misschien moet Wilders een keer een echte baan gaan zoeken.
Die gast teert z'n gehele werkende leven op de belastingbetaler. Een arbeidsongeschikte sjonnie is er niets bij.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Veel meer dan sinaasappels plukken in de kiboets en Kamerlid zijn heeft-ie niet gedaan.
Zoals ik al zei, ik ben een optimist en hoop toch dat ook die mensen ooit gaan inzien dat dit niet de weg is. Maar ik snap jouw punt ook wel. De ontevreden onderstroom is megasterk kennelijk. Precies de reden dat dit gedachtengoed amper stof deed opwaaien in de jaren '90: we hadden het toen goed genoeg kennelijk.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:46 schreef waht het volgende:
Wilders verantwoordelijkheid bieden lost helemaal niets op. Ja hij zal jammerlijk falen en van het toneel verdwijnen, maar het onnozele volk blijft bestaan en kiest steevast voor de kandidaat die hen kan aanspreken.
Herkenbaar.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:37 schreef Luigi het volgende:
Nee, als regelmatig D66 stemmer heb ik liever dat Pechtold zicht richt op de inhoud. Ben sowieso niet blij met de confrontaties tussen Pechtold en Wilders de hele tijd.
Klopt. Dat was echt op het schandalige af. Niemand die het zag kennelijk. We vinden het al normaal dus...?quote:Op donderdag 26 september 2013 11:50 schreef Worteltjestaart het volgende:
Overigens vond ik feitelijk de uitval van Wilders naar v/d Staaij nog veel erger. Pechtold viel Wilders nog enigszins 1-op-1 aan, v/d Staaij verdiende die afbekking al helemaal niet. En dan zeg ik erbij dat ik gruwel van de CU als partij, dus niet omdat de poltieke kleur mij aanstaat...
quote:
Jammer genoeg dus wel, blijkbaar.quote:
"Mevrouw de voorzitter, wat bent u toch een miezerig mannetje, Luigi."quote:Op donderdag 26 september 2013 11:56 schreef Luigi het volgende:
Ohja, Slob.
Al die christenhonden ook..(GRAPJE HE GRAPJE!!1111 Voor er weer tendenzen gezien worden ofzo).
Een atheist met een bomgordel. Dat ben ik eigenlijk JK.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:04 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
"Mevrouw de voorzitter, wat bent u toch een miezerig mannetje, Luigi."
Vuige haatzaaier. Hieruit blijkt wel weer dat je Slob dood wil hebben.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:56 schreef Luigi het volgende:
Ohja, Slob.
Al die christenhonden ook..(GRAPJE HE GRAPJE!!1111 Voor er weer tendenzen gezien worden ofzo).
Ja, en die gast die de Hitlergroet deed was gewoon aan het zwaaien naar zijn goede vriend Geert.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:12 schreef Woestijnvos het volgende:
Dat zijn gewoon oude Nederlandse vlaggen.
1: Geert wilders heeft gewoon duidelijke argumenten en komt soms met een ad hominem inderdaad. Maar dat maakt het debat juist leuk en niet saai.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:41 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik vind dat Pechtold gelijk heeft. Die achterban van GW is over het algemeen ook niet veel soeps en trekt grotendeels alleen maar malloten aan of mensen met rechtse onderbuikgevoelens, vaak van die rechtse rakkers idd. Verder speelt GW het in de politiek vaak persoonlijk uit door mensen op een kleinerende haast scheldende manier aan te vallen, nogal wiedus dat dit fout volk aantrekt en de pleps vindt het geweldig. Hopelijk krijgt blondie niet teveel stemmen next time want ik hou mijn hart vast als hij aan het roer komt te staan.
Noem eens een paar van die briljante economische standpunten van ome Geert.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:15 schreef theunderdog het volgende:
Alleen de PVV heeft in mijn ogen wel de beste standpunten omtrent economie , zorg, onderwijs enz.
En over zorg en onderwijs graagquote:Op donderdag 26 september 2013 12:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Noem eens een paar van die briljante economische standpunten van ome Geert.
Nope, dit zijn vlaggen die de afgelopen 80 jaar eigenlijk alleen in gebruik zijn bij extreemrechtse gekkies.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:12 schreef Woestijnvos het volgende:
Dat zijn gewoon oude Nederlandse vlaggen.
Wedden dat underdog 'uit de Unie stappen' noemt als voorbeeld?quote:Op donderdag 26 september 2013 12:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En over zorg en onderwijs graag
Hou toch op. Het is een verzameling simpele stellingen die op geen enkele manier samenhangen.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:15 schreef theunderdog het volgende:
Alleen de PVV heeft in mijn ogen wel de beste standpunten omtrent economie , zorg, onderwijs enz.
Het stop zetten van ontwikkelingssamenwerking, niet de bureaucraten in Brussel meer steunen , strenger zijn rondom migratie enz.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Noem eens een paar van die briljante economische standpunten van ome Geert.
Dat klopt.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wedden dat underdog 'uit de Unie stappen' noemt als voorbeeld?
Want?quote:Op donderdag 26 september 2013 12:24 schreef waht het volgende:
[..]
Hou toch op. Het is een verzameling simpele stellingen die op geen enkele manier samenhangen.
4 miljard + 2 miljard + 500 miljoen = 6.5 miljardquote:Op donderdag 26 september 2013 12:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het stop zetten van ontwikkelingssamenwerking, niet de bureaucraten in Brussel meer steunen , strenger zijn rondom migratie enz.
Met dit Kabinet gaat het anders ook niet goed.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:30 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
4 miljard + 2 miljard + 500 miljoen = 6.5 miljard
er word in de periode 2010-2018 50 miljard omgebogen Wilders was akkoord met 18 miljard , dus oke.. 18 + 6,5 = 24,5 ... dus met Geert aan het roer neemt de staatschuld toe , dan heb je het nu wat beter maar moet er in 2030 ofzo nog veel erger bezuinigd worden zoals in Griekenland zeg maar.
De alsmaar stijgende overheidsuitgaven dienen te worden beteugeld. Ontwikkelingssamenwerking en EU-lidmaatschap schrappen zet weinig zoden aan de dijk, omdat die uitgaven doorgaans gelijk blijven. Je moet hervormen, niet schrappen.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon met inhoudelijke argumenten komen.
1: Bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking gaat inderdaad geen grote verschillen maken. Maar het maakt altijd verschil, al is het maar nihil.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De alsmaar stijgende overheidsuitgaven dienen te worden beteugeld. Ontwikkelingssamenwerking en EU-lidmaatschap schrappen zet weinig zoden aan de dijk, omdat die uitgaven doorgaans gelijk blijven. Je moet hervormen, niet schrappen.
Bovendien profiteert ons bedrijfsleven van de interne vrije markt waar wij dankzij ons EU-lidmaatschap van mogen genieten.
Ik ben GEEN volgeling van de PVV, maar geloof ze ook niet meer in politiek Den Haagquote:Op donderdag 26 september 2013 11:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat komt doordat zijn volgelingen sowieso al kotsen op de politiek en al het geloof in Den Haag verloren hebben.
Ben je nu echt zo geschokt dat Wilders zo reageert? Had iemand iets anders verwacht dan? Dit is het spelletje wat Wilders als jaren speelt. Gewoon heel hard roepen en niks inhoudelijks zeggenquote:Op donderdag 26 september 2013 12:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Interessant artikel:
http://eenandergeluid.wordpress.com/harry-van-bommel/
Exact hetzelfde…..
Harry van Bommel van de SP neemt deel aan een demonstratie tegen het Israelische optreden.
Een aantal lieden in deze demonstratie roept een leus die oproept tot geweld.
Harry van Bommel gaat wel op de kritiek in van VVD, PVV en CIDI.
En noemt niemand een miezerig mannetje.
En neemt afstand van de leuzen.
Dit somt het wel op.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:29 schreef Scorpie het volgende:
Gevalletje lamme vs de blinde dit. Zowel Pechtold als Wilders gedroegen zich als droeftoeters.
Wat een onzin. Je weet dat we tijdenlang netto-ontvanger van de EU zijn geweest?quote:Op donderdag 26 september 2013 12:38 schreef theunderdog het volgende:
Alleen de EU doet inbreuk op onze soevereiniteit, kost ons een hoop geld), staat voor centralisering, heeft massale multicul import tot gevolg (al vind ik dat niet per definitie verkeerd), heeft een gemonopoliseerde munt gebracht met alle gevolgen van dien, steelt ons geld om het aan de banken te geven enz.
De meeste mensen die niet meer in de politiek geloven stemmen dan ook gelukkig niet op die absurde PVV die net zo goed onderdeel van het systeem is. Wilders is één van de langstzittende kamerleden nota bene.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:39 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik ben GEEN volgeling van de PVV, maar geloof ze ook niet meer in politiek Den Haag
Belangrijk, wezenlijk verschil tussen Van Bommel en Wilders: niveauquote:Op donderdag 26 september 2013 12:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Interessant artikel:
http://eenandergeluid.wordpress.com/harry-van-bommel/
Exact hetzelfde…..
Harry van Bommel van de SP neemt deel aan een demonstratie tegen het Israelische optreden.
Een aantal lieden in deze demonstratie roept een leus die oproept tot geweld.
Harry van Bommel gaat wel op de kritiek in van VVD, PVV en CIDI.
En noemt niemand een miezerig mannetje.
En neemt afstand van de leuzen.
Nee dat weet ik niet, van wanneer tot wanneer dan? en welke landen waren toen netto-betaler ?quote:Op donderdag 26 september 2013 12:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je weet dat we tijdenlang netto-ontvanger van de EU zijn geweest?
Dus?quote:Op donderdag 26 september 2013 12:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je weet dat we tijdenlang netto-ontvanger van de EU zijn geweest?
Mij onbekend. Licht dat eens toe?quote:Op donderdag 26 september 2013 12:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Want het zijn voornamelijk voordeeltjes voor ontevreden burgers die als geheel niet serieus te nemen zijn.quote:
Ja, dat is natuurlijk ieder voor zich. Ik vind het symboolpolitiek en bovendien ronduit egocentrisch. Je bezuinigt op de allerarmsten omdat je een beetje koopkracht in hebt moeten leveren. Tsja.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking gaat inderdaad geen grote verschillen maken. Maar het maakt altijd verschil, al is het maar nihil.
Daarbij vind ik het bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking altijd nog beter dan bezuinigen op zorg of onderwijs.
Alleen je bezwaar richting de euro kan ik begrijpen. Maar daar zitten we nou eenmaal aan vast en een makkelijke (lees: goedkope) oplossing voor het probleem is simpelweg niet voorhanden.quote:2: De EU heeft uiteraard voordelen, die ontken ik dan ook niet.
Alleen de EU doet inbreuk op onze soevereiniteit, kost ons een hoop geld), staat voor centralisering, heeft massale multicul import tot gevolg (al vind ik dat niet per definitie verkeerd), heeft een gemonopoliseerde munt gebracht met alle gevolgen van dien, steelt ons geld om het aan de banken te geven enz.
En zo kan ik nog wel even door gaan.
Tot halverwege de jaren '90 was Nederland netto-ontvanger.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:45 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Nee dat weet ik niet, van wanneer tot wanneer dan? en welke landen waren toen netto-betaler ?
Nederland droeg in 2011 ca. 5,87 miljard euro af aan de EU. In hetzelfde jaar ontvingen i we 2,09 miljard aan Europese steun. Deze positie als netto-betaler bestaat voor Nederland sinds 1991. Nederland was in de periode 1981-1990 een netto-ontvanger. In de jaren daarvoor wisselde de positie regelmatig.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:46 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Mij onbekend. Licht dat eens toe?
Jaja, dat zijn geen argumenten hé.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:46 schreef waht het volgende:
[..]
Want het zijn voornamelijk voordeeltjes voor ontevreden burgers die als geheel niet serieus te nemen zijn.
Dus binnen de EU steunen de rijkere landen de armere en die posities kunnen nog wel eens wisselen.quote:
Is daar meer over bekend? vind het wat weinig info over '81-'90quote:Op donderdag 26 september 2013 12:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Nederland droeg in 2011 ca. 5,87 miljard euro af aan de EU. In hetzelfde jaar ontvingen i we 2,09 miljard aan Europese steun. Deze positie als netto-betaler bestaat voor Nederland sinds 1991. Nederland was in de periode 1981-1990 een netto-ontvanger. In de jaren daarvoor wisselde de positie regelmatig.
http://www.europa-nu.nl/id/vh9w9l2qtnwn/wat_kost_europa_ons
1: Wat is er mis met eigen volk eerst?quote:Op donderdag 26 september 2013 12:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat is natuurlijk ieder voor zich. Ik vind het symboolpolitiek en bovendien ronduit egocentrisch. Je bezuinigt op de allerarmsten omdat je een beetje koopkracht in hebt moeten leveren. Tsja.
[..]
Alleen je bezwaar richting de euro kan ik begrijpen. Maar daar zitten we nou eenmaal aan vast en een makkelijke (lees: goedkope) oplossing voor het probleem is simpelweg niet voorhanden.
Banken redden, daarbij heb ik ook m'n bedenkingen, maar dat is uiteindelijk in ons eigen belang. Zolang het financiele systeem op deze manier in elkaar blijft steken, is dit de enige logische oplossing. Kut maar waar.
Het achterliggende argument is dat de kosten niet gedekt worden, iets wat het huidige kabinet enigszins tracht te bewerkstelligen. En ja het gaat prima, vergelijk het met andere crises, andere landen, andere tijden.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jaja, dat zijn geen argumenten hé.
Waarom mag men niet ontevreden zijn? Of wil jij zeggen dat het allemaal goed gaat met dit kabinet.
Uhu, maar waar wil je nu precies heen?quote:Op donderdag 26 september 2013 12:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Dus binnen de EU steunen de rijkere landen de armere en die posities kunnen nog wel eens wisselen.
De "EU" van voor 2001 zie ik niet als het moloch EU die we nu kennen.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Nederland droeg in 2011 ca. 5,87 miljard euro af aan de EU. In hetzelfde jaar ontvingen i we 2,09 miljard aan Europese steun. Deze positie als netto-betaler bestaat voor Nederland sinds 1991. Nederland was in de periode 1981-1990 een netto-ontvanger. In de jaren daarvoor wisselde de positie regelmatig.
Man, dit kabinet is Nederland kapot aan het bezuinigen. Zowat alles gaat erop achteruit.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:50 schreef waht het volgende:
[..]
Het achterliggende argument is dat de kosten niet gedekt worden, iets wat het huidige kabinet enigszins tracht te bewerkstelligen. En ja het gaat prima, vergelijk het met andere crises, andere landen, andere tijden.
Ik bedoel dat wanneer het echt slecht met ons gaat (zoals in de jaren 80) we op steun van de EU kunnen rekenen.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uhu, maar waar wil je nu precies heen?
Dingen gebeuren dus dan zijn ze per definitie goed?
Niet voor niets schreef ik: dat mag jij vinden. Ik steek anders in elkaar en vind bovendien dat de problemen waar we momenteel mee kampen, marginaal zijn.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Wat is er mis met eigen volk eerst?
Laten we eerst hier alles op orde krijgen en dan kunnen we wel weer kijken of we arme mensen uit Afrika kunnen helpen.
Dat schreef ik niet. Ik stelde dat er geen goedkope en makkelijke oplossingen voorhanden zijn. Eenzijdig uit de euro stappen is sowieso een domme en dure actie. Samen met de noordelijke landen een aparte muntunie vormen, is een optie, maar dat kost hoe dan ook een hoop geld.quote:2: "Maar daar zitten we nou eenmaal aan vast"
Wat een nihilistische houding. Er zijn zoveel dingen waar je aan vast zit.
Maar dat betekent niet dat het onmogelijk is om je er van los te rukken.
Het is toch niet de schuld van Margaret Thatcher met haar 'rebate' dat nederland een netto-betaler is geworden... dat zou wel héél erg kut zijn.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:47 schreef remlof het volgende:
[..]
En dat is goed omdat?quote:Op donderdag 26 september 2013 12:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik bedoel dat wanneer het echt slecht met ons gaat (zoals in de jaren 80) we op steun van de EU kunnen rekenen.
1:quote:Op donderdag 26 september 2013 12:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet voor niets schreef ik: dat mag jij vinden. Ik steek anders in elkaar en vind bovendien dat de problemen waar we momenteel mee kampen, marginaal zijn.
[..]
Dat schreef ik niet. Ik stelde dat er geen goedkope en makkelijke oplossingen voorhanden zijn. Eenzijdig uit de euro stappen is sowieso een domme en dure actie. Samen met de noordelijke landen een aparte muntunie vormen, is een optie, maar dat kost hoe dan ook een hoop geld.
Hoeveel kost dat ongeveer volgens jou? Room maar af op een miljard wmb.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:53 schreef KoosVogels het volgende:
Dat schreef ik niet. Ik stelde dat er geen goedkope en makkelijke oplossingen voorhanden zijn. Eenzijdig uit de euro stappen is sowieso een domme en dure actie. Samen met de noordelijke landen een aparte muntunie vormen, is een optie, maar dat kost hoe dan ook een hoop geld.
Had je laatst Tegelicht moeten kijken,quote:Op donderdag 26 september 2013 12:58 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hoeveel kost dat ongeveer volgens jou? Room maar af op een miljard wmb.
Nou, vertel eens welk bedrag daar werd genoemd.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Had je laatst Tegelicht moeten kijken, =
Er werden geen concrete bedragen genoemd, maar er werd uitgelegd dat het simpelweg een hoop geld kost om de euro te verlaten. De man die aan het woord was, is trouwens een fervent tegenstander van de euro. Hij legde uit dat we hoe dan ook een hoop geld kwijt zijn. Optie 1 is om tot in de eeuwigheid geld door te blijven sluizen naar het zuiden en optie 2 was om de euro te verlaten. Beide opties die veel geld kosten. Zijn voorkeur ging uit naar het stichten van een noordelijke en zuidelijke muntunie.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:59 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nou, vertel eens welk bedrag daar werd genoemd.
Geertje stelt helemaal niets tegenover het bezuinigingsbeleid, hij heeft geen enkel voorstel voor investeringen. Wat hij voorstelt zijn simpele lastenverlichtingen die de burger direct zou raken, oftewel makkelijk scoren zonder al te veel moeite.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Man, dit kabinet is Nederland kapot aan het bezuinigen. Zowat alles gaat erop achteruit.
En nee dit komt niet van GW maar van economen.
Dus er werd niet berekend wat het Nederland zou kosten als we er volledig uit zouden stappen?quote:Op donderdag 26 september 2013 13:02 schreef arjan1112 het volgende:
In die aflevering van Tegenlicht hadden ze de optie , alle landen blijven in de euro en de eu , maar we houden op met het redden van de staatsfinanciën ( zodat landen failliet gaan ) niet meegenomen
dat is nou iets wat ik wel zou willen weten, of dat kan en of we het dan redden enz
Dus op de vraag wat het gaat kosten was het nogal onzinnig om tegen mij tekeer te gaan dat ik die aflevering maar had moeten kijken.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er werden geen concrete bedragen genoemd, maar er werd uitgelegd dat het simpelweg een hoop geld kost om de euro te verlaten.
Koos roept dat het gruwelijk veel geld kost als Nederland uit de EU zou stappen.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:04 schreef arjan1112 het volgende:
er werd niet berekend wat het zou inhouden als de euro met alle landen zou blijven bestaan en nederland, duitsland enz niet meer zouden betalen
Geert zorgt niet voor grote veranderingen, dat klopt.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:03 schreef waht het volgende:
[..]
Geertje stelt helemaal niets tegenover het bezuinigingsbeleid, hij heeft geen enkel voorstel voor investeringen. Wat hij voorstelt zijn simpele lastenverlichtingen die de burger direct zou raken, oftewel makkelijk scoren zonder al te veel moeite.
En ja, het bezuinigingsbeleid is niet optimaal, en daarom beslaat de overheidsbegroting nog altijd tientallen miljarden die rond worden gepompt. Van bezuinigen is bovendien amper te spreken als slechts de groei van schulden wordt tegengegaan, dan zijn we al twee stappen te ver.
=. Er worden complete onderzoeken uitgevoerd rond die vraag en ik moet dat hier effe uit m'n mouw schudden voor jou.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:05 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dus op de vraag wat het gaat kosten was het nogal onzinnig om tegen mij tekeer te gaan dat ik die aflevering maar had moeten kijken.
En dan mij uitschelden voor laagvlieger...
Wie claimd onderbouwd. Je mocht van mij het bedrag noemen van die uitzending waar je mij naar verwees. Maar blijkbaar was die bron ook een tang op een varken.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is toch volstrekt achterlijk om mij om een bedrag te vragen. Er worden complete onderzoeken uitgevoerd rond die vraag en ik moet dat hier effe uit m'n mouw schudden voor jou.
Laten we het daar maar op houden, 3-voud.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:10 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wie claimd onderbouwd. Je mocht van mij het bedrag noemen van die uitzending waar je mij naar verwees. Maar blijkbaar was die bron ook een tang op een varken.
Stop er gewoon mee. Je hebt er 0,0 verstand van. Je maakt enkel geluid en begint te vloeken als je geschoren wordt.
OWS komt amper bij Afrikanen terecht, het moet toch wel duidelijk zijn dat wij vooral onszelf bedruipen.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Geert zorgt niet voor grote veranderingen, dat klopt.
Maar alle kleine beetjes helpen in mijn ogen. En het eigen volk is belangrijker dan mensen in Afrika in mijn ogen vandaar dat ik het bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking alles behalve vreemd vind.
Maar als ik het zo bekijk lijkt geen enkele politieke partij echt voor veranderingen te zorgen.
Nederland draagt 40 miljard bij, wat gelijk staat aan een aandeel van 5,7 procent in het fonds. Dat betekent dat ons land tussen 2013 en 2017 4,5 miljard euro moet overmaken en voor de rest van het bedrag garant staat.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:06 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Koos roept dat het gruwelijk veel geld kost als Nederland uit de EU zou stappen.
Ik wilde graag een onderbouwde indicatie horen. Plus of minus een miljard.
Heb ik nergens beweerd. Maar van die invullingen moet jij het altijd hebben.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laten we het daar maar op houden, 3-voud.
Maar jij denkt dat het een kwestie is van simpelweg wat muntjes omwisselen en klaar is kees.
Je haalt nu de bankredding en bijdrage door elkaar.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:14 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Nederland draagt 40 miljard bij, wat gelijk staat aan een aandeel van 5,7 procent in het fonds. Dat betekent dat ons land tussen 2013 en 2017 4,5 miljard euro moet overmaken en voor de rest van het bedrag garant staat.
nou 4,5 miljard dus ?
whaha
?quote:Op donderdag 26 september 2013 13:17 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je haalt nu de bankredding en bijdrage door elkaar.
Denken dat ik mensen uitmaak voor onfatsoenlijke kapitalisten. Haha man, ik denk dat ik de meeste fronten rechtser ben dan jij. Sowieso op economisch vlak.quote:
volgens mij dragen we jaarlijks zon 1,2% van ons NP bij als soort "contributie". Daarvan worden de kosten van de EU en alle subsidies/steun van betaald.quote:
nee dat is wel zo, maar als je uitgaat van het opheffen van de euro, dan word dat fonds toch opgeheven? die andere bijdrage blijft dan gewoon... 1,2% zou 7,5 miljard zijn.. het is minder, en we krijgen ook 2 miljard weer terug... tis 0,5% ofzoquote:Op donderdag 26 september 2013 13:20 schreef 3-voud het volgende:
[..]
volgens mij dragen we jaarlijks zon 1,2% van ons NP bij als soort "contributie". Daarvan worden de kosten van de EU en alle subsidies/steun van betaald.
Die 40 miljard is het noodfonds.
Correct me if Im wrong.
Zeg ik. Per saldo zijn we al 20+ jaar aan het toeleggen.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:24 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
nee dat is wel zo, maar als je uitgaat van het opheffen van de euro, dan word dat fonds toch opgeheven? die andere bijdrage blijft dan gewoon... 1,2% zou 7,5 miljard zijn.. het is minder, en we krijgen ook 2 miljard weer terug... tis 0,5% ofzo
quote:Ook voor een sterke economie zijn de gevolgen van een vertrek uit de muntunie verstrekkend. UBS neemt Duitsland als voorbeeld. Het zou elke Duitser in ieder geval 6000 tot 8000 euro kosten. En elk jaar nog eens 3500 tot 4500 euro per inwoner. Een verlies van 20 tot 25 procent van het BBP. Bedrijven zouden failliet gaan, banken zouden gesteund moeten worden en de internationale handel krijgt een forse tik. Bijkomend probleem: een hele sterke nieuwe munt (+ 40 procent), desastreus voor de export.
Bron
Waarom vind jij het een probleem dat Nederland de aanleg van wegen in Polen en Spanje betaald ?quote:Op donderdag 26 september 2013 13:26 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zeg ik. Per saldo zijn we al 20+ jaar aan het toeleggen.
Nu weet je wat de komende jaren nog meer de ton in verdwijnt. Kun je grofweg uitrekenen wat het kost om uit de EU te stappen en hoe snel je dat terug hebt verdiend.
Ik vraag me eerder af waarom het een probleem is om onderdeel uit te maken van een interne markt.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:27 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Waarom vind jij het een probleem dat Nederland de aanleg van wegen in Polen en Spanje betaald ?
Je moet eerst je eigen rotzooi opruimen voor je de goede samaritan kunt uithangen.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:27 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Waarom vind jij het een probleem dat Nederland de aanleg van wegen in Polen en Spanje betaald ?
iets met lonen die onder druk komen omdat in de andere landen de lonen te laag zijn?quote:Op donderdag 26 september 2013 13:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vraag me eerder af waarom het een probleem is om onderdeel uit te maken van een interne markt.
Ah, het beruchte 'they took ur jobs'-argument. Maar jij snapt toch zelf ook wel de economische voordelen waar ons bedrijfsleven van profiteert als gevolg van de interne markt?quote:Op donderdag 26 september 2013 13:30 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
iets met lonen die onder druk komen omdat in de andere landen de lonen te laag zijn?
In 2030 zijn Portugal en Griekenland schatrijk en komen de arme Nederlanders en Duitsers helpen ?quote:Op donderdag 26 september 2013 12:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Dus binnen de EU steunen de rijkere landen de armere en die posities kunnen nog wel eens wisselen.
Had je em al gezien?quote:Op donderdag 26 september 2013 13:29 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je moet eerst je eigen rotzooi opruimen voor je de goede samaritan kunt uithangen.
We zijn nu net een bijstandsvrouwtje die de zielige buurvrouw financieel voort helpt.
quote:Op donderdag 26 september 2013 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
Speciaal voor 3-voud. Over uit de euro stappen (want daar hadden theunderdog en ik het oorspronkelijk over). Een Zwitsers onderzoeksbureau heeft Duitsland als voorbeeld gebruikt:
[..]
Ja en wij hebben door de euro nog meer voordeel; in tegenstelling tot de landen in het zuidenquote:Op donderdag 26 september 2013 13:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah, het beruchte 'they took ur jobs'-argument. Maar jij snapt toch zelf ook wel de economische voordelen waar ons bedrijfsleven van profiteert als gevolg van de interne markt?
Ja, ik ben helemaal voor lagere belastingen.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:34 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Ja en wij hebben door de euro nog meer voordeel; in tegenstelling tot de landen in het zuiden
Maar het is zo geregeld dat de winsten bij de bedrijven terecht komen, en niet bij de burger.. ik zou zeggen de loonbelasting moet omlaag en de vennootschapsbelasting omhoog, dan hebben de burgers er ook wat aan
1: Dan moeten we er helemaal mee stoppen.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:13 schreef waht het volgende:
[..]
OWS komt amper bij Afrikanen terecht, het moet toch wel duidelijk zijn dat wij vooral onszelf bedruipen.
Alle kleine beetjes helpen ja, maar ik bekijk liever het geheel dan blindstaren op kleine onderdelen.
Als wij er meer voordeel aan hebben dan die Zuidelijke landen, maar het jaarlijks toch geld kost per saldo... welk doel heeft het dan en waar blijft het verschil?quote:Op donderdag 26 september 2013 13:34 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Ja en wij hebben door de euro nog meer voordeel; in tegenstelling tot de landen in het zuiden
Hij bedoelt economische voordelen. Export enzo.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:38 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Als wij er meer voordeel aan hebben dan die Zuidelijke landen, maar het jaarlijks toch geld kost per saldo... welk doel heeft het dan en waar blijft het verschil?
Denk erover na.
Zeker niet, essentieel onderdeel van buitenlandbeleid.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Dan moeten we er helemaal mee stoppen.
Waarom post je dit?quote:Op donderdag 26 september 2013 14:16 schreef De_Coulance het volgende:
http://nos.nl/video/55556(...)utte-en-wilders.html
Rutte.
dat Wilders ook op een normale manier op zijn plek gezet kan worden denk ik...quote:
Um, wat was er mis met de manier van Pechtold, dan? Hij stelde gewoon een vraag. Had hij er 'Hoogedelwelgeboren heer Wilders' van moeten maken? Buigen? Knielen? Schriftelijk en in drievoud audientie moeten aanvragen?quote:Op donderdag 26 september 2013 15:13 schreef Re het volgende:
[..]
dat Wilders ook op een normale manier op zijn plek gezet kan worden denk ik...
niet zo dramatisch verongelijkt doen hoor... overdrijven is ook een vak. Ik neem aan dat dit de algemene beschouwingen waren dus de legitieme vraag van pechtold was in dat debat misschien niet op zijn plaats en hij zou moeten weten dat dit toch averechts werkt als je wilders een beetje kentquote:Op donderdag 26 september 2013 15:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Um, wat was er mis met de manier van Pechtold, dan? Hij stelde gewoon een vraag. Had hij er 'Hoogedelwelgeboren heer Wilders' van moeten maken? Buigen? Knielen? Schriftelijk en in drievoud audientie moeten aanvragen?
No shit, Sherlock. Daar zijn we koning in tegenwoordig.quote:Volgens Rutte verbindt Wilders twee onderwerpen aan elkaar die niets met elkaar te maken hebben
Dan had de voorzitter moeten ingrijpen of Wilders had de voorzitter moeten vragen in te grijpen. beide zijn niet gebeurd, dus de vraag is automatisch legitiem.quote:Op donderdag 26 september 2013 15:17 schreef Re het volgende:
[..]
niet zo dramatisch verongelijkt doen hoor... overdrijven is ook een vak. Ik neem aan dat dit de algemene beschouwingen waren dus de legitieme vraag van pechtold was in dat debat misschien niet op zijn plaats en hij zou moeten weten dat dit toch averechts werkt als je wilders een beetje kent
Pechtold deed het ook heel goed hoor, het was gewoon om de manier van Rutte te laten zien.quote:Op donderdag 26 september 2013 15:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Um, wat was er mis met de manier van Pechtold, dan? Hij stelde gewoon een vraag. Had hij er 'Hoogedelwelgeboren heer Wilders' van moeten maken? Buigen? Knielen? Schriftelijk en in drievoud audientie moeten aanvragen?
Ruttequote:'Soms is het ook goed om zo'n debattruc die de heer Wilders aanpakt ook te ontleden, laat ik dat nou eens doen.
'Wat hij hier doet is de suggestie wekken dat, omdat dit kabinet ervoor kiest om onderdeel te zijn van de Europese Unie, omdat wij het in ons belang vinden als Nederland om vanwege onze export onderdeel te zijn van de eurozone, bereid zijn onder hele strenge voorwaarden landen waar wij grote exportrelaties mee hebben in Zuid-Europa, tijdelijk te ondersteunen. Dat koppelt hij nu aan de ouderenzorg.
'Dat is de debattruc, het is goed dat de mensen thuis dat doorhebben. Dit zijn echt twee zaken die niets met elkaar te maken hebben. Als zijn beleid ten aanzien van Europa wordt uitgevoerd is dat zeer schadelijk voor Nederland. En ten aanzien van de ouderenzorg suggereert hij een verschil van mening dat er niet is.
Bron
Wilders: "Ik laat niemand insinueren dat wij iets met extreem-rechts te maken hebben"quote:
Je gaat je toch afvragen of er geen machtsstrijd in de PVV gaande is. Een deel van de fractie met nazisympathieën en een deel dat praktisch in de kont van Israël kruipt...quote:
Schelden? Haha, volgens mee realiseer je niet wat echt schelden is. Kijk eens naar de debatten in Engeland bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 26 september 2013 15:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dan had de voorzitter moeten ingrijpen of Wilders had de voorzitter moeten vragen in te grijpen. beide zijn niet gebeurd, dus de vraag is automatisch legitiem.
En zelfs als hij niet legitiem was, dan nog geeft dat Wilders niet het recht als een viswijf op een kleuterschoolplein te gaan schelden. Hij flikte dat vorig jaar ook al bij de premier en nu weer.
En de geschiedenis daarvoor? Toevallig weggelaten hoe deze vlag Nederland heeft groot gemaakt? Waarom met minachting kijken naar de mensen die boven de NSB geschiedenis van deze vlag staan?quote:Wilders: "Ik laat niemand insinueren dat wij iets met extreem-rechts te maken hebben"
en iets daarboven over de prinsenvlag:
"werd in de jaren dertig door de nationaal-socialistische NSB gebruikt."
"Vooral populair bij rechts-extremistische groeperingen..."
Zo'n vlaggetje insinueert toch wel enige affectie met extreem-rechts. Je moet er maar mee geassocieerd willen worden.
Dezelfde vraag kan men stellen over de swastika. Toch zien we mensen niet en masse met swastikas lopen.quote:Op donderdag 26 september 2013 17:57 schreef Phalanx300 het volgende:
En de geschiedenis daarvoor? Toevallig weggelaten hoe deze vlag Nederland heeft groot gemaakt? Waarom met minachting kijken naar de mensen die boven de NSB geschiedenis van deze vlag staan?
Waarom niet gewoon met de Nederlandse vlag zwaaien? Daarmee kan je ook prima uitdragen dat je vaderlandslievend bent, zonder ophef.quote:Op donderdag 26 september 2013 17:57 schreef Phalanx300 het volgende:
En de geschiedenis daarvoor? Toevallig weggelaten hoe deze vlag Nederland heeft groot gemaakt? Waarom met minachting kijken naar de mensen die boven de NSB geschiedenis van deze vlag staan?
Zoals ik al zei, waarom zouden we daar niet boven kunnen staan? Deze Prinsenvlag heeft niks met extremisme te maken, het feit dat een paar idioten de vlag gebruiken veranderd daar niks aan. Wat nou als blijkt dat deze groep gek is op patat, mogen wij dat vervolgens niet meer eten? Waarom zouden we onze leven door zulke groeperingen laten bepalen?quote:Op donderdag 26 september 2013 18:06 schreef Grouch het volgende:
[..]
Dezelfde vraag kan men stellen over de swastika. Toch zien we mensen niet en masse met swastikas lopen.
Daarnaast zwaaiden de mensen van stormfront echt niet met die vlaggen om de geuzen te eren
Dat heb ik nu al meerdere malen uitgelegd. Het feit dat die groep gek is op de vlag doet niet af aan de identiteit van de vlag.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:13 schreef KoosVogels het volgende:
Feit blijft dat neo-nazistisch Nederland graag met die vlag zwaait. De PVV weet dat. Waarom als partij dan dwepen met die driekleur?
Prima, maar kondig dan vantevoren aan dat je het daarom doet. Nu hebt je eerst een demonstratie waarop een aantal bekende nazis verschijnt, al zwaaiend met deze vlag waar men niets tegen doet.. en vervolgens gaan een aantal fractieleden dezelfde vlag dragen en willen ze niet uitleggen waarom. Dat wekt niet de indruk dat ze die vlag dragen om hem "terug te winnen". Als dat hun bedoeling was hadden ze dat vantevoren moeten zeggen.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:11 schreef Phalanx300 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, waarom zouden we daar niet boven kunnen staan? Deze Prinsenvlag heeft niks met extremisme te maken, het feit dat een paar idioten de vlag gebruiken veranderd daar niks aan. Wat nou als blijkt dat deze groep gek is op patat, mogen wij dat vervolgens niet meer eten? Waarom zouden we onze leven door zulke groeperingen laten bepalen?
[ afbeelding ]
Ja, ik ken de achtergrond van die vlag.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:15 schreef Phalanx300 het volgende:
[..]
Dat heb ik nu al meerdere malen uitgelegd. Het feit dat die groep gek is op de vlag doet niet af aan de identiteit van de vlag.
Trouwens:
"Toen Nederland in 1945 bevrijd werd van de Duitsers werden de Nederlandse vlaggen uitbundig uitgehangen. Van al deze vlaggen zijn naar onofficiële schattingen meer dan 10% Prinsenvlaggen. Dit is nog terug te vinden in de Amerikaanse kleurenfilms
die tijdens de bevrijdingsperiode zijn gemaakt. In de hedendaags oorlogsfilms worden tijdens de bevrijdingscènes alleen de originele rood, wit, blauwe vlaggen getoond, alsof de Prinsenvlag niet heeft bestaan."
http://mens-en-samenlevin(...)-de-prinsenvlag.html
Wat een populistische blaaskaak die wilders met zijn "schaam u diep"quote:Op donderdag 26 september 2013 14:16 schreef De_Coulance het volgende:
http://nos.nl/video/55556(...)utte-en-wilders.html
Rutte.
Juist omdat er een taboe op is hadden ze de vlag gewoon op een kamer staan. En over de demonstratie, was misschien een groep van 10-15 man? Beetje hypocriet als nu de hele PVV met hun vergeleken wordt.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:16 schreef Grouch het volgende:
[..]
Prima, maar kondig dan vantevoren aan dat je het daarom doet. Nu hebt je eerst een demonstratie waarop een aantal bekende nazis verschijnt, al zwaaiend met deze vlag waar men niets tegen doet.. en vervolgens gaan een aantal fractieleden dezelfde vlag dragen en willen ze niet uitleggen waarom. Dat wekt niet de indruk dat ze die vlag dragen om hem "terug te winnen". Als dat hun bedoeling was hadden ze dat vantevoren moeten zeggen.
Bedenk: als Pechtold morgen onaangekondigd verschijnt met een swastika op zijn borst en dan iets gaat roepen over dat het "geluk en liefde" betekent in de westerse cultuur zal Wilders de eerste zijn die er commentaar op levert
Heb ik nu al meerdere malen gezegd. Blijkt alleen niet door te dringen.quote:Ik blijf erbij. Waarom die vlag gebruiken terwijl je weet dat neo-nazi's ermee zwaaien? Waarom dan niet gewoon onze normale driekleur erbij pakken?
Ja, ik las het en vind het een onzin-antwoord. De vlag is nou eenmaal besmet. Jammer maar helaas. De PVV weet dit. Wees dan verstandig en distantieer je van die vlag. En wat maakt die vlag nou beter voor de PVV dan onze bestaande driekleur?quote:Op donderdag 26 september 2013 18:20 schreef Phalanx300 het volgende:
[..]
Juist omdat er een taboe op is hadden ze de vlag gewoon op een kamer staan. En over de demonstratie, was misschien een groep van 10-15 man? Beetje hypocriet als nu de hele PVV met hun vergeleken wordt.
Dat denk ik ook wel ja, echter is hier de situatie dat Pechtold suggereert dat de PVV een partij is voor nazi's, omdat er van die mensen toevallig 10-15 van de enkele duizenden naar de demonstratie zijn gekomen.
[..]
Heb ik nu al meerdere malen gezegd. Blijkt alleen niet door te dringen.
Hoe zou dat nou komen?quote:Op donderdag 26 september 2013 18:22 schreef UpsideDown het volgende:
De vlag van de oude republiek is iig wel veel mooier dan de huidige, die is vrijwel gelijk aan die van Luxemburg
Oh, het zou allemaal kunnen. Tuurlijk.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:20 schreef Phalanx300 het volgende:
[..]
Juist omdat er een taboe op is hadden ze de vlag gewoon op een kamer staan. En over de demonstratie, was misschien een groep van 10-15 man? Beetje hypocriet als nu de hele PVV met hun vergeleken wordt.
En dan nog ontkennen dat je partij extreem-rechts isquote:Op donderdag 26 september 2013 18:25 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Het waren niet alleen vlaggen. Het waren vlaggen + hitlergroet + nazisymbolen.
maar dat deed niemand (behalve Wilders zelf) er werd enkel gevraagd of hij afstand wilde nemen van die 10/15 mafkezen die zijn demonstratie als een leuk neonazi teamuitje zagenquote:Op donderdag 26 september 2013 18:20 schreef Phalanx300 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel ja, echter is hier de situatie dat Pechtold suggereert dat de PVV een partij is voor nazi's, omdat er van die mensen toevallig 10-15 van de enkele duizenden naar de demonstratie zijn gekomen.
10/15?quote:Op donderdag 26 september 2013 18:20 schreef Phalanx300 het volgende:
[..]
10-15 ? Het waren er zeker 40-45 !quote:Op donderdag 26 september 2013 18:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar dat deed niemand (behalve Wilders zelf) er werd enkel gevraagd of hij afstand wilde nemen van die 10/15 mafkezen die zijn demonstratie als een leuk neonazi teamuitje zagen
ik snap niet waarom dit tegen het zere been is
ja weet ik veel, dat aantal werd genoemd door de user in kwestiequote:Op donderdag 26 september 2013 18:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
10-15 ? Het waren er zeker 40-45 !
Zoals ik al zei - ik vermoed dat er een klein beetje onenigheid in de fractie is. Waar Wilders anti-Islam en pro-Jood en pro-homo is zijn wellicht niet al zijn fractiegenoten dat volledig met hem eens. Vergelijk het met de SGP waar niet alle leden het eens zijn met het anti-vrouwen standpuntquote:Op donderdag 26 september 2013 18:27 schreef KoosVogels het volgende:
Terugwinnen van de vlag. Sure
Overigens snap ik niet goed waarom Wilders niet nadrukkelijker afstand neemt van extreem-rechts. Dan is alle gezeik direct uit de wereld.
Nou let je weer niet op. Maak ik een keer een Godwin, wordt ie gewoon genegeerd.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja weet ik veel, dat aantal werd genoemd door de user in kwestie
ik was er niet bij natuurlijk, ik zat op het plein lekker op het terras
punt blijft hetzelfde
daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaamnquote:Op donderdag 26 september 2013 18:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nou let je weer niet op. Maak ik een keer een Godwin, wordt ie gewoon genegeerd.
Ja, ha ha ha, dat geloof je toch zelf niet hè .......quote:Op donderdag 26 september 2013 18:27 schreef KoosVogels het volgende:
Terugwinnen van de vlag. Sure
Overigens snap ik niet goed waarom Wilders niet nadrukkelijker afstand neemt van extreem-rechts. Dan is alle gezeik direct uit de wereld.
Dus daarom maar een beetje halfbakken afstand nemen?quote:Op donderdag 26 september 2013 18:39 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, ha ha ha, dat geloof je toch zelf niet hè .......
Ik had het ook niet gedaan, .... niet naar aanleiding van de opmerking van Pechtold, ik bedoel, laten we eerlijk zijn, daar was die relnicht toch ook helemaal niet op uitquote:Op donderdag 26 september 2013 18:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar dat deed niemand (behalve Wilders zelf) er werd enkel gevraagd of hij afstand wilde nemen van die 10/15 mafkezen die zijn demonstratie als een leuk neonazi teamuitje zagen
ik snap niet waarom dit tegen het zere been is
Ja, niemand mag Wilders ergens op aanspreken. Dat is ook altijd zo geweldig.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:44 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik had het ook niet gedaan, .... niet naar aanleiding van de opmerking van Pechtold, ik bedoel, laten we eerlijk zijn, daar was die relnicht toch ook helemaal niet op uit
nee dat zei ik ook al eerder, die stond met zijn hand in de broek voor de spiegel dat antwoord te oefenen want die vraag kon je van mijlenver zien aankomen ... dat het dan nog Pechtold is of all people maakte het feest in huize Wildersquote:Op donderdag 26 september 2013 18:44 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik had het ook niet gedaan, .... niet naar aanleiding van de opmerking van Pechtold, ik bedoel, laten we eerlijk zijn, daar was die relnicht toch ook helemaal niet op uit
men zou eens moeten proberen om hem gewoon nergens op aan te sprekenquote:Op donderdag 26 september 2013 18:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, niemand mag Wilders ergens op aanspreken. Dat is ook altijd zo geweldig.
Zoals ik al zei, waar Pechtold op uit is weten we ook allemaal wel, net zo goed als dat Wilders dat weet/wist en dus begrijp ik wel dat ie daar niet in mee gaat, tsja,.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus daarom maar een beetje halfbakken afstand nemen?
Wie zegt dat, dat niet mag, van mij wel hoor. Ik zeg alleen dat ik wel begrijp waarom ie niet meegaat in het opzetje van Pechtold.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, niemand mag Wilders ergens op aanspreken. Dat is ook altijd zo geweldig.
Een beetje overspannen is zijn reactie wel.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:48 schreef Jian het volgende:
[..]
Wie zegt dat, dat niet mag, van mij wel hoor. Ik zeg alleen dat ik wel begrijp waarom ie niet meegaat in het opzetje van Pechtold.
Het was goed dat iemand Wilders daar een keer op aansprak. Anderen durven niet, omdat ze dan gelijk de verongelijkte garde over zich heenkrijgen.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:47 schreef Jian het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, waar Pechtold op uit is weten we ook allemaal wel, net zo goed als dat Wilders dat weet/wist en dus begrijp ik wel dat ie daar niet in mee gaat, tsja,.
nou waarom ?quote:Op donderdag 26 september 2013 18:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het was goed dat iemand Wilders daar een keer op aansprak. Anderen durven niet, omdat ze dan gelijk de verongelijkte garde over zich heenkrijgen.
Je moet niet naar Pechtold krijgen, maar jezelf afvragen waarom Wilders' demonstratie neo-nazi's aantrekt.
ach de gewone Nederlandse vlag is namelijk verboden hier om op een jas te dragen want dan ben je ook een racist.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het was goed dat iemand Wilders daar een keer op aansprak. Anderen durven niet, omdat ze dan gelijk de verongelijkte garde over zich heenkrijgen.
Je moet niet naar Pechtold krijgen, maar jezelf afvragen waarom Wilders' demonstratie neo-nazi's aantrekt.
Vind ik ook, alhoewel ik ook niet begrijp dat Pechtold tijdens de openbare beschouwingen met dit soort zaken aankomt, correctie, ik begrijp het wel, maar ik vind het niet op z'n plaats daar.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:49 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Een beetje overspannen is zijn reactie wel.
Blijkbaar spreekt de boodschap van de PVV die racisten aan.quote:
Die zien wel wal terug van hun gedachtegoed in de PVV of eigenlijk de PGW.quote:
Met niemand.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:47 schreef Piet_Piraat het volgende:
Die Wilders in de regering wordt nog lachen alleen met wie?
Zolang Remlof zo hard blijft schreeuwen dat Wilders een "minderwaardige Nazi" is, zullen er mensen zijn die dat horen en het voor waar aannemen en zich vanuit hun eigen verwerpelijke ideologie aan zijn zijde scharen.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie wil dan met hem regeren?quote:Op donderdag 26 september 2013 18:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Met niemand.
Wilders komt dus niet in de regering.
Dan valt ie meteen door de mand en krijgen we weer zo'n LPF zootje.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Met niemand.
Wilders komt dus niet in de regering.
Niemand.quote:
De Pvv en de Sp zijn de twee partijen die een democratie niet zo goed begrepen hebben.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:56 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dan valt ie meteen door de mand en krijgen we weer zo'n LPF zootje.
Verkeerde gequote. Die reactie was voor arjan bedoeld. Niemand wil nog met hem regeren inderdaad.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niemand.
Niemand wilt met de PVV regeren en de PVV wilt ook met niemand regeren.
Conclusie: De Pvv kan nooit een kabinet vormen.
En een deel van dezelfde mensen die hier nu over die betreffende vlaggen vallen, halen hun schouders op bij het voeren van de vlag van Al Qaeda door Marokkaantjes op een voetbalveld........ snapt u het nog?quote:Op donderdag 26 september 2013 18:53 schreef RAVW het volgende:
[..]
ach de gewone Nederlandse vlag is namelijk verboden hier om op een jas te dragen want dan ben je ook een racist.
dus wat we ook dragen als een van de zittende partyen je niet mag ben je gewoon extreme rechts
terwijl een groot turkse vlag gewoon wordt toegestaan
Dus mensen die het zat zijn worden gelijk als racisten weg gezet ?quote:Op donderdag 26 september 2013 18:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Blijkbaar spreekt de boodschap van de PVV die racisten aan.
De SP bestaat al wat langer en drijft niet op 1 persoon.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De Pvv en de Sp zijn de twee partijen die een democratie niet zo goed begrepen hebben.
Uhu, maar de SP wilt ook met niemand samenwerken.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:00 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De SP bestaat al wat langer en drijft niet op 1 persoon.
Ik denk het ook. Langzaamaan wordt het land wel steeds onbestuurbaarder. Hoe meer stemmen de PVV krijgt, hoe lastiger het voor andere partijen is om een meerderheid te vormen.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:58 schreef Peunage het volgende:
[..]
Verkeerde gequote. Die reactie was voor arjan bedoeld. Niemand wil nog met hem regeren inderdaad.
Dat maakt Geert ervan, hij kreeg een vraag over zijn aanhang en uitingen in het openbaar.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:00 schreef RAVW het volgende:
Dus mensen die het zat zijn worden gelijk als racisten weg gezet ?
Links, rechts, blauw, rood. Het kan me geen reet schelen in welk hoekje je die gasten drukt.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:00 schreef RAVW het volgende:
[..]
Dus mensen die het zat zijn worden gelijk als racisten weg gezet ?
makkelijk iemand de schuld in de schoenen schuiven en zelf niets er aan doen , maar het zelfs aanmoedigen ..
Waarom vraagt die PECH-Told zich niet af waarom er in Nederland zo veel mensen tegen zijn en waarom die in hun ogen Racisten er zijn ...
nee gewoon zeggen dat het gevaarlijke lui zijn en dus kan je verantwoording
gewoon bij die groep laten liggen ...
Hitler was ook LINKS maar werd ook afgedaan op extreme rechts.
Juist en uit welke partij komt de hoogste man van de Politie ?quote:Op donderdag 26 september 2013 19:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Links, rechts, blauw, rood. Het kan me geen reet schelen in welk hoekje je die gasten drukt.
En we hebben het hier niet over een doorsnee PVV-stemmer, maar over die gasten die zaterdag de Hitlergroet stonden te doen.
Dit gaat echt helemaal nergens over.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:05 schreef RAVW het volgende:
[..]
Juist en uit welke partij komt de hoogste man van de Politie ?
die hadden dat soort gastjes gewoon moeten oppakken , nee maar meneer pechtold stond er bij en keek er naar maar Wilders uit maken dat hij Accord gaat met dat soort lui ..
nee meneer Pechtold je bent zelf geen haar beter u stond er bij en deed zelf ook niets .. maar in de kamer was die wel even met zijn grote bek bezig om Wilders weg te zetten .. en hij zegt IK heb met eigen ogen gezien , dus zelf ook niets gedaan aan dat soort wandaden
pot verwijt de ketel ..
Dat maakte meerdere mensen ervan. Was duidelijk de achterliggende gedachte van Pechtold toen hij die vraag vroeg aan Wilders, dus die reactie was wat mij betreft helemaal begrijpelijk.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:02 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat maakt Geert ervan, hij kreeg een vraag over zijn aanhang en uitingen in het openbaar.
Waarom niet volgens jou , dus jij bent iemand die aan de kant toe gaat zitten kijken en dan iemand verwijten dat hij niets gedaan heeft .. aan een probleem waar je zelf ook wat aan kunt doenquote:Op donderdag 26 september 2013 19:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit gaat echt helemaal nergens over.
Fanatici, extremisten je hebt ze overal en in alle soorten en maten, sommige bevrijden nertsen en gooien bommen naar huizen van politici en anderen staan met hakenkruisen en brengen de Hitler-groet. Mafketels, ik denk dat Wilders ze daar ook liever niet had gehad.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Links, rechts, blauw, rood. Het kan me geen reet schelen in welk hoekje je die gasten drukt.
En we hebben het hier niet over een doorsnee PVV-stemmer, maar over die gasten die zaterdag de Hitlergroet stonden te doen.
Die reactie was totaal overspannen en geeft aan dat het Geert niet boeit wat zijn achterban is.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:10 schreef Phalanx300 het volgende:
[..]
Dat maakte meerdere mensen ervan. Was duidelijk de achterliggende gedachte van Pechtold toen hij die vraag vroeg aan Wilders, dus die reactie was wat mij betreft helemaal begrijpelijk.
Gast, ik kon je fucking post niet eens ontcijferen.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:10 schreef RAVW het volgende:
[..]
Waarom niet volgens jou , dus jij bent iemand die aan de kant toe gaat zitten kijken en dan iemand verwijten dat hij niets gedaan heeft .. aan een probleem waar je zelf ook wat aan kunt doen
Dan had ie dat moeten zeggen tegen die gasten.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:11 schreef Jian het volgende:
[..]
Fanatici, extremisten je hebt ze overal en in alle soorten en maten, sommige bevrijden nertsen en gooien bommen naar huizen van politici en anderen staan met hakenkruisen en brengen de Hitler-groet. Mafketels, ik denk dat Wilders ze daar ook liever niet had gehad.
Sinds de afgelopen verkiezingen is er wat dat betreft een stevige vooruitgang geboekt ten opzichte van voorgaande jaren. Gewoon twee partijen die samen een stevige meerderheid hebben.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:02 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik denk het ook. Langzaamaan wordt het land wel steeds onbestuurbaarder. Hoe meer stemmen de PVV krijgt, hoe lastiger het voor andere partijen is om een meerderheid te vormen.
Net als dat moslims dat moeten zeggen tegen terroristen ........ tochquote:Op donderdag 26 september 2013 19:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan had ie dat moeten zeggen tegen die gasten.
Dit is sarcastisch toch?quote:Op donderdag 26 september 2013 19:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Sinds de afgelopen verkiezingen is er wat dat betreft een stevige vooruitgang geboekt ten opzichte van voorgaande jaren. Gewoon twee partijen die samen een stevige meerderheid hebben.
Die meerderheid in de Senaat maak ik met met twee middenpartijen aan het roer niet zo druk omquote:Op donderdag 26 september 2013 19:15 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dit is sarcastisch toch?Ik snap nog steeds niet hoe ze ooit bedacht hebben een coalitie te vormen zonder een meerderheid in de Senaat te hebben. Echt onbegrijpelijk.
Zolang papa Pechtold jou maar verteld wat de achterban van Wilders is? Met dezelfde logica kunnen wij alle moslims zelfmoordterroristen noemen..quote:Op donderdag 26 september 2013 19:12 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die reactie was totaal overspannen en geeft aan dat het Geert niet boeit wat zijn achterban is.
Eigenlijk is het belachelijk dat de senaat zo'n grote rol speelt.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:15 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dit is sarcastisch toch?Ik snap nog steeds niet hoe ze ooit bedacht hebben een coalitie te vormen zonder een meerderheid in de Senaat te hebben. Echt onbegrijpelijk.
Wat heb ik met die lui te rotten? Waarom die vergelijking maken? Als gasten een fucking Hitlergroet doen tijdens jouw betoging, kan kun je daar toch wat van zeggen?quote:Op donderdag 26 september 2013 19:15 schreef Jian het volgende:
[..]
Net als dat moslims dat moeten zeggen tegen terroristen ........ toch
Of tegen mannetjes met die Zwarte Vlag op het voetbalveld??
Ik krijg oogkanker van je taalbeheersing.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:17 schreef Phalanx300 het volgende:
[..]
Zolang papa Pechtold jou maar verteld wat de achterban van Wilders is? Met dezelfde logica kunnen wij alle moslims zelfmoordterroristen noemen..
Nee hoor.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Eigenlijk is het belachelijk dat de senaat zo'n grote rol speelt.
Die zijn er alleen om de wetten te toetsen.
Wanneer is de begrafenis?quote:Op donderdag 26 september 2013 19:19 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik krijg oogkanker van je taalbeheersing.
Ik heb helemaal niets met papa Pechthold maar de beste man stelt wat vragen waar vriend Geert nogal met een ontwijkende grote bek op reageert.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:17 schreef Phalanx300 het volgende:
[..]
Zolang papa Pechtold jou maar verteld wat de achterban van Wilders is? Met dezelfde logica kunnen wij alle moslims zelfmoordterroristen noemen..
Dan realiseer je jezelf vast niet dat het doden van Wilders tot iemand zal leiden die nog extremer is.quote:
Daar heb je in zoverre mee te maken dat ik weet dat jij van mening bent dat normale moslims dat niet hoeven doen en raad eens, dat ben ik met je eens. En zo hoeft Wilders in mijn ogen zich niet te distantiëren van idioten die de Hitlergroet brengen en Femke Halsema niet van idioten die de eigenaar van een nertsfarm in elkaar beuken.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat heb ik met die lui te rotten? Waarom die vergelijking maken? Als gasten een fucking Hitlergroet doen tijdens jouw betoging, kan kun je daar toch wat van zeggen?
maar papa Pechtold had het niet over de achterban van Wilders maar over die 40/45 (hehehe) nazi's die naar zijn rally kwamen ... daar moet Wilders wat van zeggenquote:Op donderdag 26 september 2013 19:17 schreef Phalanx300 het volgende:
[..]
De achterban van de PVV staat dan ook niet bekend om goede beheersing van de eigen moedertaal.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:19 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik krijg oogkanker van je taalbeheersing.
In de praktijk blijkt dit toch de nodige problemen op te leveren. Je bent gewoon afhankelijk van oppositie die een slaatje uit deze afhankelijkheid proberen te slaan.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die meerderheid in de Senaat maak ik met met twee middenpartijen aan het roer niet zo druk om.
Ja, dat ben ik met je eens. Maar het gegeven is er nu eenmaal. De problemen die er nu zijn, het constant moeten marchanderen met oppositiepartijen, waren toch echt te voorzien. Ik snap werkelijk niet dat er voor deze constructie gekozen is.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Eigenlijk is het belachelijk dat de senaat zo'n grote rol speelt.
Die zijn er alleen om de wetten te toetsen.
Ach, als ik Wilders mag geloven maakt links al die mafketels snel genoeg af.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:21 schreef Phalanx300 het volgende:
[..]
Dan realiseer je jezelf vast niet dat het doden van Wilders tot iemand zal leiden die nog extremer is.
quote:Op donderdag 26 september 2013 19:17 schreef Phalanx300 het volgende:
[..]
Zolang papa Pechtold jou maar verteld wat de achterban van Wilders is?
Dat hoeft Papa Pechtold niet te vertellen. Je kunt gewoon het journaal kijken.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:28 schreef Buitendam het volgende:
Blood & Honour was aanwezig...
Daarnaast bijna de gehele Nederlandse delegatie van Voorpost,Zwart Front en tot slot de immer aanwezige NVU.
net zo iets als ditquote:Op donderdag 26 september 2013 19:21 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niets met papa Pechthold maar de beste man stelt wat vragen waar vriend Geert nogal met een ontwijkende grote bek op reageert.
quote:Op donderdag 26 september 2013 19:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gast, ik kon je fucking post niet eens ontcijferen.
Je snapt het niet. Jammer.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:21 schreef Jian het volgende:
[..]
Daar heb je in zoverre mee te maken dat ik weet dat jij van mening bent dat normale moslims dat niet hoeven doen en raad eens, dat ben ik met je eens. En zo hoeft Wilders in mijn ogen zich niet te distantiëren van idioten die de Hitlergroet brengen en Femke Halsema niet van idioten die de eigenaar van een nertsfarm in elkaar beuken.
Ik weet nog een mooie besparing. Afschaffen dat ouwe lullen nog snel poen binnen harken gebeuren.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:22 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ja, dat ben ik met je eens. Maar het gegeven is er nu eenmaal. De problemen die er nu zijn, het constant moeten marchanderen met oppositiepartijen, waren toch echt te voorzien. Ik snap werkelijk niet dat er voor deze constructie gekozen is.
Ik zie het wel gebeuren dat het kabinet hier op valt.
Is niet jammer, want mijn waarheid is dat ik dit soort dingen beter snap dan jij.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je snapt het niet. Jammer.
Nazi's. Op jouw betoging. Doen de Hitlergroet. Jij bent daar niet van gediend, lijkt mij. Zeg dan dat ze op moeten kankeren.
Ik bedoel we hebben het hier over gasten die de Hitlergroet brengen.
Ik bedoelde dat hij tijdens de betoging iets had moeten zeggen.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:29 schreef Jian het volgende:
[..]
Is niet jammer, want mijn waarheid is dat ik dit soort dingen beter snap dan jij.
Als jij al niet begrijpt waarom Wilders zich niet voor het karretje van Pechtold laat spannen tijdens de openbare beschouwingen......
Echt sterk was zijn reactie niet. Het verongelijkte mannetje spelen zonder maar 1 inhoudelijke argument.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:29 schreef Jian het volgende:
Als jij al niet begrijpt waarom Wilders zich niet voor het karretje van Pechtold laat spannen tijdens de openbare beschouwingen......
Nee, de achterban van de PvdA verdient over het algemeen het predicaat Neerlandicus!quote:Op donderdag 26 september 2013 19:22 schreef remlof het volgende:
[..]
De achterban van de PVV staat dan ook niet bekend om goede beheersing van de eigen moedertaal.
Wat op zich best ironisch is.
Waarom 'moet' dat? Hij is toch niet verantwoordelijk voor wie er naar zijn rally komt?quote:Op donderdag 26 september 2013 19:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar papa Pechtold had het niet over de achterban van Wilders maar over die 40/45 (hehehe) nazi's die naar zijn rally kwamen ... daar moet Wilders wat van zeggen
Zei ik al, vind ik ook, maar dat wil nog niet zeggen dat ik niet begrijp waarom hij zich niet voor het karretje van die andere reldel laat spannen.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:32 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Echt sterk was zijn reactie niet. Het verongelijkte mannetje spelen zonder maar 1 inhoudelijke argument.
ja hey van mij hoeft het ook niet net zoals moslims ook niet bij iedere aanslag hele demonstraties en stille tochten tegen terreur op poten hoeven te zettenquote:Op donderdag 26 september 2013 19:33 schreef Ludd het volgende:
[..]
Waarom 'moet' dat? Hij is toch niet verantwoordelijk voor wie er naar zijn rally komt?
Stel je voor dat een groepje radicale autonomen, die een gewapende revolutie billijken, deel zou nemen aan een rally van de SP, zou de SP dan expliciet moeten zeggen dat zij niet achter dat gedachtegoed staan? Dat lijkt me niet. het is duidelijk dat de SP andere opvattingen heeft.
Waarom zou Wilders dan wel expliciet afstand moeten nemen van deze mensen. Ik vind dat altijd zo'n bullshit.
Pechthold stak zijn nek uit en wordt nu geheel in NL traditie de kop afgehakt.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:33 schreef Jian het volgende:
[..]
Zei ik al, vind ik ook, maar dat wil nog niet zeggen dat ik niet begrijp waarom hij zich niet voor het karretje van die andere reldel laat spannen.
Omdat hij hetzelfde vroeg van de SP toen Harry van Bommel in een protest liep waarin "Hamas, Hamas, joden aan het gas" werd gescandeerd. Iets met hypocrisie.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:33 schreef Ludd het volgende:
[..]
Waarom 'moet' dat? Hij is toch niet verantwoordelijk voor wie er naar zijn rally komt?
En als ie dat had gedaan, dan hadden de Remlofjes van deze wereld gezegd, "goh, het is dus helemaal geen minderwaardige Nazi" En dat had Pechtold zijn hele mening over Wilders herzien .....quote:Op donderdag 26 september 2013 19:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat hij tijdens de betoging iets had moeten zeggen.
volgende keer maar eens 1000 KKK aanhangers neer zetten bij D66 of CDA kijken wat hun zouden doen als ze kwamenquote:Op donderdag 26 september 2013 19:33 schreef Ludd het volgende:
[..]
Stel je voor dat een groepje radicale autonomen, die een gewapende revolutie billijken, deel zou nemen aan een rally van de SP, zou de SP dan expliciet moeten zeggen dat zij niet achter dat gedachtegoed staan? Dat lijkt me niet. het is duidelijk dat de SP andere opvattingen heeft.
Waarom zou Wilders dan wel expliciet afstand moeten nemen van deze mensen. Ik vind dat altijd zo'n bullshit.
Omdat Wilders hetzelfde eist van anderen ? Als hij het nodig vindt te eisen dat moslims zich expliciet distantiëren van terroristen mag men toch ook van Wilders verwachten dat hij zich expliciet distantieert van een deel van zijn achterban ?quote:Op donderdag 26 september 2013 19:33 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ja, dat inzicht riekt naar mijn mening naar een subjectiviteit van heb ik jou daar. Ik beoordeel Pechtolds motieven als alles behalve nobel.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:36 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Pechthold stak zijn nek uit en wordt nu geheel in NL traditie de kop afgehakt.
Dan krijg je van die studenten die de nazi's proberen te overtuigen dat ze het verkeerd hebben ofzoiets denk ik.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:39 schreef RAVW het volgende:
[..]
volgende keer maar eens 1000 KKK aanhangers neer zetten bij D66 of CDA kijken wat hun zouden doen als ze kwamen
Hij kan het ook doen voor zichzelf. Lijkt me dat hij, als jodenvriend, niet zit te wachten op die lui. Niet leuk voor zn normale aanhang, toch?quote:Op donderdag 26 september 2013 19:37 schreef Jian het volgende:
[..]
En als ie dat had gedaan, dan hadden de Remlofjes van deze wereld gezegd, "goh, het is dus helemaal geen minderwaardige Nazi" En dat had Pechtold zijn hele mening over Wilders herzien .....![]()
Ik denk dat ie wellicht eerder denkt, bekijk het maar, ik ga me hiertegen helemaal niet verdedigen, dat maakt toch geen verschil?!
of kopje thee gaan drinken met die lui ..quote:Op donderdag 26 september 2013 19:40 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Dan krijg je van die studenten die de nazi's proberen te overtuigen dat ze het verkeerd hebben ofzoiets denk ik.
Nee, dat is hypocriet van 'm, maar hij moet net zo min als moslims dat moeten en ook niet doen.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:39 schreef Grouch het volgende:
[..]
Omdat Wilders hetzelfde eist van anderen ? Als hij het nodig vindt te eisen dat moslims zich expliciet distantiëren van terroristen mag men toch ook van Wilders verwachten dat hij zich expliciet distantieert van een deel van zijn achterban ?
Wijze woorden.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:39 schreef Grouch het volgende:
[..]
Omdat Wilders hetzelfde eist van anderen ? Als hij het nodig vindt te eisen dat moslims zich expliciet distantiëren van terroristen mag men toch ook van Wilders verwachten dat hij zich expliciet distantieert van een deel van zijn achterban ?
Dat is ook al zoiets. Begin deze week nog op radio 1, dat opinie-programma van Eerdmans. Dat ging over die aanslagen in Kenia. De stelling was of gematigde moslims explicieter afstand moeten dan van terroristen.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja hey van mij hoeft het ook niet net zoals moslims ook niet bij iedere aanslag hele demonstraties en stille tochten tegen terreur op poten hoeven te zetten
Hij is een vriend van Israël inderdaad, reden te meer om aan te nemen dat hij niet blij is met neo-nazi-idioten. Maar zoals ik al zei, wellicht denkt ie juist, ja daaaaag, ik negeer ze en ik ga daar echt verder geen aandacht aan besteden.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hij kan het ook doen voor zichzelf. Lijkt me dat hij, als jodenvriend, niet zit te wachten op die lui. Niet leuk voor zn normale aanhang, toch?
Mooi dom. Als je niks zegt, denken die gasten dat ze welkom zijn.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:44 schreef Jian het volgende:
[..]
Hij is een vriend van Israël inderdaad, reden te meer om aan te nemen dat hij niet blij is met neo-nazi-idioten. Maar zoals ik al zei, wellicht denkt ie juist, ja daaaaag, ik negeer ze en ik ga daar echt verder geen aandacht aan besteden.
quote:Op donderdag 26 september 2013 19:43 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat is ook al zoiets. Begin deze week nog op radio 1, dat opinie-programma van Eerdmans. Dat ging over die aanslagen in Kenia. De stelling was of gematigde moslims explicieter afstand moeten dan van terroristen.
Ik vind dat zo'n kolder. Ik vind dat je juist door je te distantiëren juist de associatie benadrukt. Waarom zouden gematigde moslims afstand moeten doen van terroristen? Dat hoeven Christenen toch ook niet?
Yes, dit!quote:door je te distantiëren juist de associatie benadrukt.
Waarom zou ik mijn tijd verspillen met spelling controleren op een forum? Gewoon een kwestie van snel een reactie neerzetten en zo te zien is er nog niemand die er niks van begreep. Als ik voor mijn school een verslag maak dan doe ik dat natuurlijk wel.. Typisch trouwens weer die persoonlijke aanvallen.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:22 schreef remlof het volgende:
[..]
De achterban van de PVV staat dan ook niet bekend om goede beheersing van de eigen moedertaal.
Wat op zich best ironisch is.
Als je op je spelling let denk je misschien ook iets langer na over wat je post.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:50 schreef Phalanx300 het volgende:
[..]
Waarom zou ik mijn tijd verspillen met spelling controleren op een forum? Gewoon een kwestie van snel een reactie neerzetten en zo te zien is er nog niemand die er niks van begreep. Als ik voor mijn school een verslag maak dan doe ik dat natuurlijk wel.. Typisch trouwens weer die persoonlijke aanvallen.
Dat is dan jouw probleem als je zoveel waarde hecht aan spelling. Beetje ironisch is het wel, beetje grammar nazi uithangen hier. En Remlof iemand die het niet met jou eens is krijgt al snel die label van jou. Misschien iets om het met de psychiater over te hebben?quote:Op donderdag 26 september 2013 19:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Als je op je spelling let denk je misschien ook iets langer na over wat je post.
Bovendien, zoals ik al zei, komt iemand met een beroerde spelling gewoon dom over en is moeilijk serieus te nemen.
Dat label.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:55 schreef Phalanx300 het volgende:
[..]
Dat is dan jouw probleem als je zoveel waarde hecht aan spelling. Beetje ironisch is het wel, beetje grammar nazi uithangen hier. En Remlof iemand die het niet met jou eens is krijgt al snel die label van jou. Misschien iets om het met de psychiater over te hebben?
quote:Op donderdag 26 september 2013 19:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat label.
En nee hoor, ik zeg het voor je eigen bestwil.
ja ik zou dat persoonlijk ook niet doen hoor maar dat eist Wilders wel constant van zijn politieke tegenstanders, dan vind ik het een tikje hypocriet dat hij zo uit zijn slipje schiet als die bal een keer teruggekaatst wordquote:Op donderdag 26 september 2013 19:43 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat is ook al zoiets. Begin deze week nog op radio 1, dat opinie-programma van Eerdmans. Dat ging over die aanslagen in Kenia. De stelling was of gematigde moslims explicieter afstand moeten dan van terroristen.
Ik vind dat zo'n kolder. Ik vind dat je juist door je te distantiëren juist de associatie benadrukt. Waarom zouden gematigde moslims afstand moeten doen van terroristen? Dat hoeven Christenen toch ook niet?
Wat hebben die Christenen vanuit de naam van God allemaal gedaan dan de afgelopen twintig jaar??quote:Op donderdag 26 september 2013 19:43 schreef Ludd het volgende:
[..]
Irak aangevallen?quote:Op donderdag 26 september 2013 20:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat hebben die Christenen vanuit de naam van God allemaal gedaan dan de afgelopen twintig jaar??
En wat hebben gematigde moslims misdaan? Niets toch?quote:Op donderdag 26 september 2013 20:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat hebben die Christenen vanuit de naam van God allemaal gedaan dan de afgelopen twintig jaar??
weet de details niet meer maar god zei dat Bush moest aanvallen ofzoquote:Op donderdag 26 september 2013 20:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Heb ik helemaal gemist, excuus. Lijkt me nu wel opgelost inderdaad
Bush has claimed he was told by God to invade Iraq and attack Osama bin Laden's stronghold of Afghanistan as part of a divine mission to bring peace to the Middle East, security for Israel, and a state for the Palestinians.quote:Op donderdag 26 september 2013 20:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
weet de details niet meer maar god zei dat Bush moest aanvallen ofzo
Mooie vergelijking getrokkenquote:Op donderdag 26 september 2013 20:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
weet de details niet meer maar god zei dat Bush moest aanvallen ofzo
Als er ongevraagd mede vanuit jouw naam slachtoffers vallen... En jij speelt Zwitserland, dan neem je met je mond houden een halve stelling in. Niet klagen als je daar op aangekeken wordtquote:Op donderdag 26 september 2013 20:20 schreef Ludd het volgende:
[..]
En wat hebben gematigde moslims misdaan? Niets toch?
Niet alles wat een moslim doet doet hij in naam van alle moslims. Sterker nog, dat gebeurt bijna nooit.quote:Op donderdag 26 september 2013 20:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als er ongevraagd mede vanuit jouw naam slachtoffers vallen... En jij speelt Zwitserland, dan neem je met je mond houden een halve stelling in. Niet klagen als je daar op aangekeken wordt
Ik ben niet van mening dat men in Kenia zich moet laten horen. Ik kan waar de stelling van Joost Eerdmans wel begrijpen.quote:Op donderdag 26 september 2013 20:41 schreef Peunage het volgende:
[..]
Niet alles wat een moslim doet doet hij in naam van alle moslims. Sterker nog, dat gebeurt bijna nooit.
En het is gewoon belachelijk. Neem nou dat gebeuren in Kenia. De meeste moslims in Nederland komen niet uit Kenia. Ze hebben helemaal niks met Kenia te maken. Het kans zelfs zo zijn dat mensen niks mee krijgen van zo'n aanslag in Kenia. Hoezo moeten ze dan een halve stelling in?
Hoe is zwijgen precies een steunbetuiging?quote:Op donderdag 26 september 2013 20:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als er ongevraagd mede vanuit jouw naam slachtoffers vallen... En jij speelt Zwitserland, dan neem je met je mond houden een halve stelling in. Niet klagen als je daar op aangekeken wordt
Spreken Nederlandse Christenen zich ook wel eens uit tegen bijvoorbeeld het religieus geweld in Noord-Ierland?quote:Op donderdag 26 september 2013 20:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben niet van mening dat men in Kenia zich moet laten horen. Ik kan waar de stelling van Joost Eerdmans wel begrijpen.
Ik was wel van mening na de zoveelste aanslag een aantal jaren geleden dat Moslims in zijn algemeenheid zich meer mocht uitspreken tegen moslimextremisme
Waarom wil je alweer vergelijkingen trekken? Dat kan niet en het maakt het sowieso nog geen argument.quote:Op donderdag 26 september 2013 20:49 schreef Ludd het volgende:
[..]
Spreken Nederlandse Christenen zich ook wel eens uit tegen bijvoorbeeld het religieus geweld in Noord-Ierland?
Nee? Waarom niet? Omdat zij zich daar niet aan verbonden voelen. Net zo min als Nederlandse gematigde moslims zich niet met die terroristen voelen.
Natuurlijk is het niet meteen een steunbetuiging, we hebben het hier over een oud proces van meer dan een decennia. Je weet wel, behoorlijk wat gebeurtenissen en nog wat grote ook.quote:Op donderdag 26 september 2013 20:49 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hoe is zwijgen precies een steunbetuiging?
Lekker makkelijk ook, dan vult iemand anders gewoon in wat je zou moeten denken.
Per definitie hebben die geen vaste aanhang en waaien normaal met alle winden mee.quote:Op donderdag 26 september 2013 22:35 schreef Hexagon het volgende:
Toch grappig dat er geen D66'ers zijn die topics volhuilen omdat ze zich als miezerig, zielig mannetjes aangesproken voelen.
Er zijn er in 4 topics volgens mij zat geweest die hun misnoegen hebben geuit over de repliek van Wilders richting Pechtold, ik weet niet of die mensen ook D66 stemmen, jij wel?quote:Op donderdag 26 september 2013 22:35 schreef Hexagon het volgende:
Toch grappig dat er geen D66'ers zijn die topics volhuilen omdat ze zich als miezerig, zielig mannetjes aangesproken voelen.
Die vaste aanhang is er wel en ligt ergens rond de 10 zetels.quote:Op donderdag 26 september 2013 22:50 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Per definitie hebben die geen vaste aanhang en waaien normaal met alle winden mee.
De vragen van hun woordvoerder waren wel terecht.
Dat is natuurlijk actie reactie. Het initiatief ligt bij de PVV'ersquote:Op donderdag 26 september 2013 22:56 schreef Jian het volgende:
[..]
Er zijn er in 4 topics volgens mij zat geweest die hun misnoegen hebben geuit over de repliek van Wilders richting Pechtold, ik weet niet of die mensen ook D66 stemmen, jij wel?
Rutte, de zak, maar dat terzijde, deed dat inderdaad een stuk handiger dan Pechtold.quote:Op donderdag 26 september 2013 22:52 schreef Montagui het volgende:
Bijna 4 topics vol omdat..... Wilders.![]()
Bedankt Pechtold....heb je na al die jaren nog niet in de gaten dat je hem op een andere manier aan moet pakken? Kijk naar Rutte vandaag, hij heeft blijkbaar wel geleerd van zijn eerdere, weliswaar geprovoceerde, domme aanpak van Wilders. Na Rutte's reacties vandaag geen boe of bah meer van Geert....
Nu jij, de media en de fora nog, en de PVV wordt een marginale partij.
Die zijn dan ook niet anders gewend dan om over van alles en nog wat een grote bek op te zetten.quote:Op donderdag 26 september 2013 22:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk actie reactie. Het initiatief ligt bij de PVV'ers
Ik had van jou geen andere mening verwacht, maar ik ervaar het meer als een wellus/nietus "discussie" waarbij elk kamp zo haar eigen huilers en schreeuwers heeft.quote:Op donderdag 26 september 2013 22:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk actie reactie. Het initiatief ligt bij de PVV'ers
Beter kon ik het niet verkondigen. Jij ben een ombudsman zoals er nog maar weinig zijn. Netjes.quote:Op donderdag 26 september 2013 23:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
Pechtold deed niks verkeerds, presenteerde slechts feiten, insinueerde niks van hetgeen Wilders beweert, maar vroeg om verduidelijking en afstand nemen.
Vragen om afstand nemen heeft richting Wilders/de PVV juist een POSITIEVE suggestie: Pechtold gaat er kennelijk van uit dat Wilders die sujetten óók ongewenst vindt.
Wat doet Wilders? Als een kleuter uit zijn plaat gaan en (later) zelfs lopen beweren dat Pechtold met zijn vragen aangezet heeft tot geweld. Ongelofelijk..
Het zal Wilders goed doen dat je hem door dik en dun blijft steunen.quote:Op donderdag 26 september 2013 23:07 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik had van jou geen andere mening verwacht, maar ik ervaar het meer als een wellus/nietus "discussie" waarbij elk kamp zo haar eigen huilers en schreeuwers heeft.
En dit is dus zo'n typische zeer, maar dan ook zeer zwakke, zielige, krachteloze opmerking, ... maar hij past je, dus daar doen we ook niet moeilijk overquote:Op donderdag 26 september 2013 23:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zal Wilders goed doen dat je hem door dik en dun blijft steunen.
Uhm, wanneer had hij het dan moeten vragen?quote:Op donderdag 26 september 2013 23:11 schreef Jian het volgende:
Wat een nobele man die Pechtold, niks bijbedoelingen, gewoon even tijdens de algemene beschouwingen tussendoor een vraagje ........En Wilders, gewoon Wilders...... Beide reldellen!
Hoezo zielig? Schaam je je voor je politieke voorkeur?quote:Op donderdag 26 september 2013 23:13 schreef Jian het volgende:
[..]
En dit is dus zo'n typische zeer, maar dan ook zeer zwakke, zielige, krachteloze opmerking, ... maar hij past je, dus daar doen we ook niet moeilijk over
Ik heb mijn mening in dit topic wel zo'n beetje gegeven en die is niet zwart of wit niet Pechtold of Wilders maar ik ga 'm niet nog eens herhalen of opnieuw bediscussiëren.quote:Op donderdag 26 september 2013 23:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Uhm, wanneer had hij het dan moeten vragen?
En de vragen waren legitiem. En achteraf als helemaal als je dat artikel over de prinsenvlaggenspeldjes in het NRC leest.. En de toenadering tot partijen als FN en VB en andere soortgelijke in ogenschouw neemt.
Ja, altijd VVD gestemd en ik schaam me nu voor Mark Rutte, alhoewel schamen wel erg ver gaat, want zo erg voel ik me nu ook weer niet met 'm verweven.quote:Op donderdag 26 september 2013 23:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoezo zielig? Schaam je je voor je politieke voorkeur?
Heeft ie eigenlijk nog steeds zoveel bescherming?quote:Op donderdag 26 september 2013 23:17 schreef KoosVogels het volgende:
Grappig trouwens dat je de tactiek van je blonde held overneemt.
Je hebt VVD gestemd en baalt van Rutte? Omdat hij fors bezuinigt, zoals hij al had aangekondigd? Of had je verwacht die duizend euro te krijgen?quote:Op donderdag 26 september 2013 23:23 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, altijd VVD gestemd en ik schaam me nu voor Mark Rutte, alhoewel schamen wel erg ver gaat, want zo erg voel ik me nu ook weer niet met 'm verweven.![]()
Voor het overige kun je het, zoals "mijn blonde held wellicht zou zeggen", stoppen waar het donker is en de zon niet schijnt, ruimte zat daar, daar ben ik wel van overtuigd
Beveiliging bedoel je? Ik denk van wel, anders was hij er vast over begonnen op Twitter ofzoquote:Op donderdag 26 september 2013 23:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Heeft ie eigenlijk nog steeds zoveel bescherming?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |