abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131580786
Wilders noemt Pechtold miezerig

Videobeelden Algemene Beschouwingen Aanval Pechtold op Wilders 'U werkt samen met nazi's, antisemieten en PVV'ers toonden NSB-vlag'

woensdag 25 sep 2013, 11:24 (Update: 25-09-13, 11:39)

Bij de Algemene Politieke Beschouwingen in de Tweede Kamer is het tot een heftige botsing gekomen tussen D66-leider Pechtold en PVV-voorman Wilders.

Volgens Pechtold hebben zaterdag bij de PVV-betoging in Den Haag tegen het kabinet mensen de Hitler-groet gebracht en is ook de NSB-vlag getoond. Pechtold vroeg Wilders daar afstand van te nemen.

Front National

Wilders noemde Pechtold daarop een zielig, miezerig, hypocriet mannetje. Pechtold benadrukte dat Wilders toenadering zoekt tot partijen als het Vlaams Blok, Lega Nord en het Front National.

Volgens Pechtold heeft het Front National een geschiedenis van antisemitisme.

Trots

Wilders zei dat hij er niet op wil reageren, omdat Pechtold "te miezerig is om ook maar een minuut serieus te nemen".

Hij zei wel dat hij trots is op de demonstranten in Den Haag en dat die niks hebben met extremisme en antisemitisme.

VIDEOBEELDEN
http://nos.nl/video/55510(...)n-slob-miezerig.html

http://kafka.antenna.nl/?p=4817
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_131580798
Hee... Ik zie een Haatbaard?
pi_131580848
Dat de populairste partij van Nederland een partij is die door neo-nazi's omarmd wordt (of dat nou wederzijds is of niet) is op zijn zachtst gezegd zorgwekkend.

Dat bijna alle politici deze partij desondanks met fluwelen handschoenen aanpakken omdat ze weten dat als er morgen een gek opstaat die Wilders omlegt ze de schuld in de schoenen geschoven krijgen is dat ook.

Wat dat betreft hulde voor Pechtold. Hij mag dan een neoliberale drol zijn, maar hij durft dit tenminste nog wel te zeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Saysem op 26-09-2013 11:22:29 ]
  Moderator donderdag 26 september 2013 @ 11:17:52 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_131580882
nee Pechtold is op een mijn gestapt die hij van kilometers afstand aan had moeten zien komen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 26 september 2013 @ 11:18:12 #5
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_131580891
Toch nog maar eens vragen:

Ik blijf me al drie topics verbazen. Waar maakte Pechtold dan '2 miljoen mensen zwart'? Hij heeft nergens gezegd, dat PVV stemmers nazi's, neo-nazi's of fascisten zijn. Hij vroeg alleen of Wilders afstand wilde nemen van de vertegenwoordigers van die stromingen, die op zijn demonstratie hun aanwezigheid kenbaar maakten.
Waarom toch dat gefrustreerde gehyper van PVV-adepten alsof Pechtold vuurspuwend achter de microfoon stond en de meest vreselijke beledigingen op het PVV electoraat losliet? Als er iemand in dit verhaal pissed moet zijn, zijn het de CU-stemmers, die hun voorman gewoon geschoffeerd zagen worden zonder dat de Kamervoorzitter ingreep.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_131580916
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:14 schreef Felagund het volgende:

[..]

PVV en SP zijn nu een stuk groter in de peilingen. Ook een partij als 50 plus doet het goed. De trend lijkt dat alles steeds maar populistischer moet om meer kiezers aan je te binden. Dat doet de inhoud, ook in dit debat, niet goed. Het gaat steeds meer om vorm i.p.v. inhoud.
En een mogelijke oplossing ligt, als het volk dat zou willen, voor de hand. Gewoon een one-issue partij " voor inhoudelijk en genuanceerd debat" oprichten zonder verdere standpunten. Krijgt die 10 zetels ? Dan is dat een ontzettend duidelijk signaal.

Maar die partij haalt de kiesdrempel niet eens want het volk wil modder.
  Moderator donderdag 26 september 2013 @ 11:20:02 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_131580938
ja maar welke 1-issue partij hebben we nu?

de piratenpartij

:')
pi_131580949
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Ik blijf me al drie topics verbazen. Waar maakte Pechtold dan '2 miljoen mensen zwart'?
Nogmaals: Pechtold vroeg aan Wilders hetzelfde als wat Wilders telkens aan moslims vraagt.
Hoe Wilders de handeling van Pechtold interpreteert zegt dus alles over hoe hij zijn opmerkingen zelf bedoelt.
pi_131580961
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:20 schreef sp3c het volgende:

de piratenpartij

50Plus, voor verongelijkte bejaarden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_131580962
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:17 schreef sp3c het volgende:
nee Pechtold is op een mijn gestapt die hij van kilometers afstand aan had moeten zien komen
Of het tactisch slim was van Pechtold weet ik niet. Ik denk dat zijn eigen achterban het alleen maar goed vindt dat hij de confrontatie kiest, al zal Wilders er misschien ook sterker door worden.

Maar ik ben hoe dan ook blij dát het gezegd wordt.
pi_131580965
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:17 schreef sp3c het volgende:
Ik ben er van overtuigd dát hij hem van mijlenver heeft zien aankomen. Rellen om het rellen. Hun beider achterban weer op de achterste benen. Deze controverse is ideaal voor beiden. Ze zullen er beiden geen aanhangers door verliezen en zijn beiden weer volop op de voorpagina's en op de buis.
pi_131581006
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:20 schreef sp3c het volgende:

de piratenpartij

En de partij voor de dieren.
Maar daarom moet je hem dus oprichten. Zoveel kost dat niet - sterker nog: als je zeker weet dat je een zetel krijgt krijg je de borg zelfs terug.

Maar mensen stemmen niet op redelijke mensen ;)
pi_131581033
Er is maar 1 manier om van Wilders af te komen. En dat is hem regeringsverantwoordelijkheid te laten nemen op het moment dat zijn partij zo groot is dat dat erbij gaat horen. Op dat moment wordt hij verstrikt in een woud van compromissen en nuances. De realiteit is iets waar zo'n beweging niet mee om kan gaan. Zijn hardliners zullen in zo'n situatie áltijd teleurgesteld raken en ook de PVV zal vervallen tot middle of the road partij na de initiele ruk naar rechts.

Dit met 1 nadeel: dit werkt tot de volgende op staat en wéér gaat roeptoeteren.
  Moderator donderdag 26 september 2013 @ 11:23:19 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_131581039
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:20 schreef Saysem het volgende:

[..]

Of het tactisch slim was van Pechtold weet ik niet. Ik denk dat zijn eigen achterban het alleen maar goed vindt dat hij de confrontatie kiest, al zal Wilders er misschien ook sterker door worden.

Maar ik ben hoe dan ook blij dát het gezegd wordt.
ja nou die 12 kiezers die ze nog over hebben zetten ook niet zo heel veel zoden aan de dijk
  donderdag 26 september 2013 @ 11:23:31 #15
262 Re
Kiss & Swallow
pi_131581043
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Ik blijf me al drie topics verbazen. Waar maakte Pechtold dan '2 miljoen mensen zwart'? Hij heeft nergens gezegd, dat PVV stemmers nazi's, neo-nazi's of fascisten zijn. Hij vroeg alleen of Wilders afstand wilde nemen van de vertegenwoordigers van die stromingen, die op zijn demonstratie hun aanwezigheid kenbaar maakten.
Waarom toch dat gefrustreerde gehyper van PVV-adepten alsof Pechtold vuurspuwend achter de microfoon stond en de meest vreselijke beledigingen op het PVV electoraat losliet? Als er iemand in dit verhaal pissed moet zijn, zijn het de CU-stemmers, die hun voorman gewoon geschoffeerd zagen worden zonder dat de Kamervoorzitter ingreep.
ratio en gevoel zijn natuurlijk in dit tijdperk uitwisselbaar, daar is Wilders een meester in
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_131581049
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:23 schreef Luigi het volgende:
Er is maar 1 manier om van Wilders af te komen. En dat is hem regeringsverantwoordelijkheid te laten nemen op het moment dat zijn partij zo groot is dat dat erbij gaat horen. Op dat moment wordt hij verstrikt in een woud van compromissen en nuances. De realiteit is iets waar zo'n beweging niet mee om kan gaan. Zijn hardliners zullen in zo'n situatie áltijd teleurgesteld raken en ook de PVV zal vervallen tot middle of the road partij na de initiele ruk naar rechts.

klopt. op beide punten
  Moderator donderdag 26 september 2013 @ 11:24:27 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_131581070
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:23 schreef Luigi het volgende:

of gewoon dat spelletje niet meespelen

negeer die fucking nazi's gewoon, iedereen ziet ze, de media kan er niet over ophouden, laat het lekker aan hun over
  Moderator donderdag 26 september 2013 @ 11:25:18 #18
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_131581088
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:20 schreef waht het volgende:

[..]

50Plus, voor verongelijkte bejaarden.
ja nee daar ga ik niet op stemmen _O-

misschien over een jaar of 20
pi_131581302
Het is geen misselijke vergelijking als het gewoon klopt dat een deel van de volgelingen nazi's zijn.
pi_131581330
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:20 schreef Grouch het volgende:

[..]

Nogmaals: Pechtold vroeg aan Wilders hetzelfde als wat Wilders telkens aan moslims vraagt.
Hoe Wilders de handeling van Pechtold interpreteert zegt dus alles over hoe hij zijn opmerkingen zelf bedoelt.
Scherp.
pi_131581381
Ik vind het ook wel opvallend dat het echt niks uitmaakt dat Wilders zich zo op de kast laat jagen en zich als een kleuter gedraagt in de Kamer. Zijn achterban vindt alles even schitterend.

Voor elke andere politicus zou dit einde politieke carriere zijn geweest.
pi_131581395
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:20 schreef Saysem het volgende:

[..]

Of het tactisch slim was van Pechtold weet ik niet. Ik denk dat zijn eigen achterban het alleen maar goed vindt dat hij de confrontatie kiest
Nee, als regelmatig D66 stemmer heb ik liever dat Pechtold zicht richt op de inhoud. Ben sowieso niet blij met de confrontaties tussen Pechtold en Wilders de hele tijd.
pi_131581424
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:36 schreef Saysem het volgende:
Ik vind het ook wel opvallend dat het echt niks uitmaakt dat Wilders zich zo op de kast laat jagen en zich als een kleuter gedraagt in de Kamer. Zijn achterban vindt alles even schitterend.

Heel veel Wilders fans zijn van het 'omdat het kan' principe. Het maakt allemaal niet uit, als het maar show oplevert en als er maar gescholden kan worden. Brood en spelen, brood en spelen.

En ja, ik generaliseer nu.
  donderdag 26 september 2013 @ 11:38:54 #24
104871 remlof
Europees federalist
pi_131581429
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:36 schreef Saysem het volgende:

Voor elke andere politicus zou dit einde politieke carriere zijn geweest.
Dat komt doordat zijn volgelingen sowieso al kotsen op de politiek en al het geloof in Den Haag verloren hebben.
pi_131581460
Misschien moet Wilders een keer een echte baan gaan zoeken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 26 september 2013 @ 11:41:28 #26
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_131581488
Ik vind dat Pechtold gelijk heeft. Die achterban van GW is over het algemeen ook niet veel soeps en trekt grotendeels alleen maar malloten aan of mensen met rechtse onderbuikgevoelens, vaak van die rechtse rakkers idd. Verder speelt GW het in de politiek vaak persoonlijk uit door mensen op een kleinerende haast scheldende manier aan te vallen, nogal wiedus dat dit fout volk aantrekt en de pleps vindt het geweldig. Hopelijk krijgt blondie niet teveel stemmen next time want ik hou mijn hart vast als hij aan het roer komt te staan.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_131581504
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:40 schreef KoosVogels het volgende:
Misschien moet Wilders een keer een echte baan gaan zoeken.
Veel meer dan sinaasappels plukken in de kiboets en Kamerlid zijn heeft-ie niet gedaan.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_131581522
quote:
11s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Veel meer dan sinaasappels plukken in de kiboets en Kamerlid zijn heeft-ie niet gedaan.
Die gast teert z'n gehele werkende leven op de belastingbetaler. Een arbeidsongeschikte sjonnie is er niets bij.
pi_131581557
En Geenstijl staat vanaf de zijlijn lekker te gillen en stoken: http://www.geenstijl.nl/m(...)g_mannetje.html#more

Veel mensen weten gewoon niet dat het ook nog anders kán, denk ik wel eens. Dat we dus alleen maar op elkaar moeten schelden, elkaar voor van alles en nog wat uit moeten maken, dat we alleen maar in extremen denken. Dat de Geenstijl manier de standaard is geworden van hoe we met elkaar omgaan. Doet me echt pijn.
pi_131581607
Wilders verantwoordelijkheid bieden lost helemaal niets op. Ja hij zal jammerlijk falen en van het toneel verdwijnen, maar het onnozele volk blijft bestaan en kiest steevast voor de kandidaat die hen kan aanspreken. Dit draait dan ook niet om Wilders maar om de permanente onderstroom in een samenleving die zich sterker uit ten tijden van (marginale) financiele ontberingen.

Wat er dan ook moet gebeuren is het handhaven van de orde en de rit uitzitten. Oftewel gewoon alle brandjes blussen en overgaan tot de orde van de dag.
pi_131581671
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:46 schreef waht het volgende:
Wilders verantwoordelijkheid bieden lost helemaal niets op. Ja hij zal jammerlijk falen en van het toneel verdwijnen, maar het onnozele volk blijft bestaan en kiest steevast voor de kandidaat die hen kan aanspreken.
Zoals ik al zei, ik ben een optimist en hoop toch dat ook die mensen ooit gaan inzien dat dit niet de weg is. Maar ik snap jouw punt ook wel. De ontevreden onderstroom is megasterk kennelijk. Precies de reden dat dit gedachtengoed amper stof deed opwaaien in de jaren '90: we hadden het toen goed genoeg kennelijk.
  donderdag 26 september 2013 @ 11:50:31 #32
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_131581717
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:37 schreef Luigi het volgende:
Nee, als regelmatig D66 stemmer heb ik liever dat Pechtold zicht richt op de inhoud. Ben sowieso niet blij met de confrontaties tussen Pechtold en Wilders de hele tijd.
Herkenbaar.
Hoewel Pechtold op zich een redelijke vraag stelde waar Geert nogal onnodig grof op reageerde, had Pechtold beter zijn pijlen kunnen richten op Wilders met de vraag hoe hij met zijn grote mond het kabinet de les denkt te lezen als hij zelf geen enkele tegenbegroting heeft.

Strategisch geen goede zet geweest.

Overigens vond ik feitelijk de uitval van Wilders naar v/d Staaij nog veel erger. Pechtold viel Wilders nog enigszins 1-op-1 aan, v/d Staaij verdiende die afbekking al helemaal niet. En dan zeg ik erbij dat ik gruwel van de CU als partij, dus niet omdat de poltieke kleur mij aanstaat...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_131581763
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:50 schreef Worteltjestaart het volgende:

Overigens vond ik feitelijk de uitval van Wilders naar v/d Staaij nog veel erger. Pechtold viel Wilders nog enigszins 1-op-1 aan, v/d Staaij verdiende die afbekking al helemaal niet. En dan zeg ik erbij dat ik gruwel van de CU als partij, dus niet omdat de poltieke kleur mij aanstaat...
Klopt. Dat was echt op het schandalige af. Niemand die het zag kennelijk. We vinden het al normaal dus...?
pi_131581777
Slob bedoelen jullie.
  donderdag 26 september 2013 @ 11:56:04 #35
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_131581875
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:52 schreef Saysem het volgende:
Slob bedoelen jullie.
:@ ik ben in de war geloof ik.

quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:51 schreef Luigi het volgende:
We vinden het al normaal dus...?
Jammer genoeg dus wel, blijkbaar.

Helaas is blijkbaar de inhoud al bijna ondergeschikt aan de vorm. Dát is het echte waar je je zorgen om moet maken.
Doet me denken aan het fillibustering in de VS. Kleine jongetjesgedrag over wie 'de langste' heeft, zonder na te gaan welke l*l daadwerkelijk het beste functioneert...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_131581900
Ohja, Slob.

Al die christenhonden ook. :P.(GRAPJE HE GRAPJE!!1111 Voor er weer tendenzen gezien worden ofzo).
pi_131582086
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:56 schreef Luigi het volgende:
Ohja, Slob.

Al die christenhonden ook. :P.(GRAPJE HE GRAPJE!!1111 Voor er weer tendenzen gezien worden ofzo).
"Mevrouw de voorzitter, wat bent u toch een miezerig mannetje, Luigi."
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_131582101
quote:
9s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:04 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

"Mevrouw de voorzitter, wat bent u toch een miezerig mannetje, Luigi."
Een atheist met een bomgordel. Dat ben ik eigenlijk JK.
pi_131582107
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:56 schreef Luigi het volgende:
Ohja, Slob.

Vuige haatzaaier. Hieruit blijkt wel weer dat je Slob dood wil hebben.
pi_131582284
Dat zijn gewoon oude Nederlandse vlaggen. :?
Ура для россии
pi_131582289
Pechtold is een irritant mannetje, geert heeft volkomen gelijk.
pi_131582319
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:12 schreef Woestijnvos het volgende:
Ja, en die gast die de Hitlergroet deed was gewoon aan het zwaaien naar zijn goede vriend Geert.
pi_131582345
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:41 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik vind dat Pechtold gelijk heeft. Die achterban van GW is over het algemeen ook niet veel soeps en trekt grotendeels alleen maar malloten aan of mensen met rechtse onderbuikgevoelens, vaak van die rechtse rakkers idd. Verder speelt GW het in de politiek vaak persoonlijk uit door mensen op een kleinerende haast scheldende manier aan te vallen, nogal wiedus dat dit fout volk aantrekt en de pleps vindt het geweldig. Hopelijk krijgt blondie niet teveel stemmen next time want ik hou mijn hart vast als hij aan het roer komt te staan.
1: Geert wilders heeft gewoon duidelijke argumenten en komt soms met een ad hominem inderdaad. Maar dat maakt het debat juist leuk en niet saai.

Het is pas verkeerd als zo,n ad hominem de inhoud verneukt maar dat is bij GW meestal niet het geval. Ik vind hem samen met Samson de beste debater.

2: En waarom hoop jij dat die hij niet al te veel stemmen krijgt?

Ik ben het niet eens met zijn ideeën over migratie (ik ben niet links, maar GW ontkent de positieve kanten van immigratie). Alleen de PVV heeft in mijn ogen wel de beste standpunten omtrent economie , zorg, onderwijs enz.
pi_131582399
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:15 schreef theunderdog het volgende:
Alleen de PVV heeft in mijn ogen wel de beste standpunten omtrent economie , zorg, onderwijs enz.
Noem eens een paar van die briljante economische standpunten van ome Geert.
pi_131582411
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En over zorg en onderwijs graag :D
pi_131582419
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:12 schreef Woestijnvos het volgende:
Nope, dit zijn vlaggen die de afgelopen 80 jaar eigenlijk alleen in gebruik zijn bij extreemrechtse gekkies.
pi_131582425
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En over zorg en onderwijs graag :D
Wedden dat underdog 'uit de Unie stappen' noemt als voorbeeld?
pi_131582564
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:15 schreef theunderdog het volgende:

Alleen de PVV heeft in mijn ogen wel de beste standpunten omtrent economie , zorg, onderwijs enz.
Hou toch op. Het is een verzameling simpele stellingen die op geen enkele manier samenhangen.
pi_131582601
Rutte zei toch al ( tegen wilders ) ' als u vandaag hier stond, dan was u regering wel populair, omdat u niets zou doen aan het tekort '
pi_131582609
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het stop zetten van ontwikkelingssamenwerking, niet de bureaucraten in Brussel meer steunen , strenger zijn rondom migratie enz.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')