En een mogelijke oplossing ligt, als het volk dat zou willen, voor de hand. Gewoon een one-issue partij " voor inhoudelijk en genuanceerd debat" oprichten zonder verdere standpunten. Krijgt die 10 zetels ? Dan is dat een ontzettend duidelijk signaal.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:14 schreef Felagund het volgende:
[..]
PVV en SP zijn nu een stuk groter in de peilingen. Ook een partij als 50 plus doet het goed. De trend lijkt dat alles steeds maar populistischer moet om meer kiezers aan je te binden. Dat doet de inhoud, ook in dit debat, niet goed. Het gaat steeds meer om vorm i.p.v. inhoud.
Nogmaals: Pechtold vroeg aan Wilders hetzelfde als wat Wilders telkens aan moslims vraagt.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Toch nog maar eens vragen:
Ik blijf me al drie topics verbazen. Waar maakte Pechtold dan '2 miljoen mensen zwart'?
50Plus, voor verongelijkte bejaarden.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:20 schreef sp3c het volgende:
ja maar welke 1-issue partij hebben we nu?
de piratenpartij
Of het tactisch slim was van Pechtold weet ik niet. Ik denk dat zijn eigen achterban het alleen maar goed vindt dat hij de confrontatie kiest, al zal Wilders er misschien ook sterker door worden.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:17 schreef sp3c het volgende:
nee Pechtold is op een mijn gestapt die hij van kilometers afstand aan had moeten zien komen
Ik ben er van overtuigd dát hij hem van mijlenver heeft zien aankomen. Rellen om het rellen. Hun beider achterban weer op de achterste benen. Deze controverse is ideaal voor beiden. Ze zullen er beiden geen aanhangers door verliezen en zijn beiden weer volop op de voorpagina's en op de buis.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:17 schreef sp3c het volgende:
nee Pechtold is op een mijn gestapt die hij van kilometers afstand aan had moeten zien komen
En de partij voor de dieren.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:20 schreef sp3c het volgende:
ja maar welke 1-issue partij hebben we nu?
de piratenpartij
ja nou die 12 kiezers die ze nog over hebben zetten ook niet zo heel veel zoden aan de dijkquote:Op donderdag 26 september 2013 11:20 schreef Saysem het volgende:
[..]
Of het tactisch slim was van Pechtold weet ik niet. Ik denk dat zijn eigen achterban het alleen maar goed vindt dat hij de confrontatie kiest, al zal Wilders er misschien ook sterker door worden.
Maar ik ben hoe dan ook blij dát het gezegd wordt.
ratio en gevoel zijn natuurlijk in dit tijdperk uitwisselbaar, daar is Wilders een meester inquote:Op donderdag 26 september 2013 11:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Toch nog maar eens vragen:
Ik blijf me al drie topics verbazen. Waar maakte Pechtold dan '2 miljoen mensen zwart'? Hij heeft nergens gezegd, dat PVV stemmers nazi's, neo-nazi's of fascisten zijn. Hij vroeg alleen of Wilders afstand wilde nemen van de vertegenwoordigers van die stromingen, die op zijn demonstratie hun aanwezigheid kenbaar maakten.
Waarom toch dat gefrustreerde gehyper van PVV-adepten alsof Pechtold vuurspuwend achter de microfoon stond en de meest vreselijke beledigingen op het PVV electoraat losliet? Als er iemand in dit verhaal pissed moet zijn, zijn het de CU-stemmers, die hun voorman gewoon geschoffeerd zagen worden zonder dat de Kamervoorzitter ingreep.
klopt. op beide puntenquote:Op donderdag 26 september 2013 11:23 schreef Luigi het volgende:
Er is maar 1 manier om van Wilders af te komen. En dat is hem regeringsverantwoordelijkheid te laten nemen op het moment dat zijn partij zo groot is dat dat erbij gaat horen. Op dat moment wordt hij verstrikt in een woud van compromissen en nuances. De realiteit is iets waar zo'n beweging niet mee om kan gaan. Zijn hardliners zullen in zo'n situatie áltijd teleurgesteld raken en ook de PVV zal vervallen tot middle of the road partij na de initiele ruk naar rechts.
Dit met 1 nadeel: dit werkt tot de volgende op staat en wéér gaat roeptoeteren.
of gewoon dat spelletje niet meespelenquote:Op donderdag 26 september 2013 11:23 schreef Luigi het volgende:
Er is maar 1 manier om van Wilders af te komen. En dat is hem regeringsverantwoordelijkheid te laten nemen op het moment dat zijn partij zo groot is dat dat erbij gaat horen. Op dat moment wordt hij verstrikt in een woud van compromissen en nuances. De realiteit is iets waar zo'n beweging niet mee om kan gaan. Zijn hardliners zullen in zo'n situatie áltijd teleurgesteld raken en ook de PVV zal vervallen tot middle of the road partij na de initiele ruk naar rechts.
Dit met 1 nadeel: dit werkt tot de volgende op staat en wéér gaat roeptoeteren.
ja nee daar ga ik niet op stemmenquote:Op donderdag 26 september 2013 11:20 schreef waht het volgende:
[..]
50Plus, voor verongelijkte bejaarden.
Scherp.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:20 schreef Grouch het volgende:
[..]
Nogmaals: Pechtold vroeg aan Wilders hetzelfde als wat Wilders telkens aan moslims vraagt.
Hoe Wilders de handeling van Pechtold interpreteert zegt dus alles over hoe hij zijn opmerkingen zelf bedoelt.
Nee, als regelmatig D66 stemmer heb ik liever dat Pechtold zicht richt op de inhoud. Ben sowieso niet blij met de confrontaties tussen Pechtold en Wilders de hele tijd.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:20 schreef Saysem het volgende:
[..]
Of het tactisch slim was van Pechtold weet ik niet. Ik denk dat zijn eigen achterban het alleen maar goed vindt dat hij de confrontatie kiest
Heel veel Wilders fans zijn van het 'omdat het kan' principe. Het maakt allemaal niet uit, als het maar show oplevert en als er maar gescholden kan worden. Brood en spelen, brood en spelen.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:36 schreef Saysem het volgende:
Ik vind het ook wel opvallend dat het echt niks uitmaakt dat Wilders zich zo op de kast laat jagen en zich als een kleuter gedraagt in de Kamer. Zijn achterban vindt alles even schitterend.
Dat komt doordat zijn volgelingen sowieso al kotsen op de politiek en al het geloof in Den Haag verloren hebben.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:36 schreef Saysem het volgende:
Ik vind het ook wel opvallend dat het echt niks uitmaakt dat Wilders zich zo op de kast laat jagen en zich als een kleuter gedraagt in de Kamer. Zijn achterban vindt alles even schitterend.
Voor elke andere politicus zou dit einde politieke carriere zijn geweest.
Veel meer dan sinaasappels plukken in de kiboets en Kamerlid zijn heeft-ie niet gedaan.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:40 schreef KoosVogels het volgende:
Misschien moet Wilders een keer een echte baan gaan zoeken.
Die gast teert z'n gehele werkende leven op de belastingbetaler. Een arbeidsongeschikte sjonnie is er niets bij.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Veel meer dan sinaasappels plukken in de kiboets en Kamerlid zijn heeft-ie niet gedaan.
Zoals ik al zei, ik ben een optimist en hoop toch dat ook die mensen ooit gaan inzien dat dit niet de weg is. Maar ik snap jouw punt ook wel. De ontevreden onderstroom is megasterk kennelijk. Precies de reden dat dit gedachtengoed amper stof deed opwaaien in de jaren '90: we hadden het toen goed genoeg kennelijk.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:46 schreef waht het volgende:
Wilders verantwoordelijkheid bieden lost helemaal niets op. Ja hij zal jammerlijk falen en van het toneel verdwijnen, maar het onnozele volk blijft bestaan en kiest steevast voor de kandidaat die hen kan aanspreken.
Herkenbaar.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:37 schreef Luigi het volgende:
Nee, als regelmatig D66 stemmer heb ik liever dat Pechtold zicht richt op de inhoud. Ben sowieso niet blij met de confrontaties tussen Pechtold en Wilders de hele tijd.
Klopt. Dat was echt op het schandalige af. Niemand die het zag kennelijk. We vinden het al normaal dus...?quote:Op donderdag 26 september 2013 11:50 schreef Worteltjestaart het volgende:
Overigens vond ik feitelijk de uitval van Wilders naar v/d Staaij nog veel erger. Pechtold viel Wilders nog enigszins 1-op-1 aan, v/d Staaij verdiende die afbekking al helemaal niet. En dan zeg ik erbij dat ik gruwel van de CU als partij, dus niet omdat de poltieke kleur mij aanstaat...
quote:
Jammer genoeg dus wel, blijkbaar.quote:
"Mevrouw de voorzitter, wat bent u toch een miezerig mannetje, Luigi."quote:Op donderdag 26 september 2013 11:56 schreef Luigi het volgende:
Ohja, Slob.
Al die christenhonden ook..(GRAPJE HE GRAPJE!!1111 Voor er weer tendenzen gezien worden ofzo).
Een atheist met een bomgordel. Dat ben ik eigenlijk JK.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:04 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
"Mevrouw de voorzitter, wat bent u toch een miezerig mannetje, Luigi."
Vuige haatzaaier. Hieruit blijkt wel weer dat je Slob dood wil hebben.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:56 schreef Luigi het volgende:
Ohja, Slob.
Al die christenhonden ook..(GRAPJE HE GRAPJE!!1111 Voor er weer tendenzen gezien worden ofzo).
Ja, en die gast die de Hitlergroet deed was gewoon aan het zwaaien naar zijn goede vriend Geert.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:12 schreef Woestijnvos het volgende:
Dat zijn gewoon oude Nederlandse vlaggen.
1: Geert wilders heeft gewoon duidelijke argumenten en komt soms met een ad hominem inderdaad. Maar dat maakt het debat juist leuk en niet saai.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:41 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik vind dat Pechtold gelijk heeft. Die achterban van GW is over het algemeen ook niet veel soeps en trekt grotendeels alleen maar malloten aan of mensen met rechtse onderbuikgevoelens, vaak van die rechtse rakkers idd. Verder speelt GW het in de politiek vaak persoonlijk uit door mensen op een kleinerende haast scheldende manier aan te vallen, nogal wiedus dat dit fout volk aantrekt en de pleps vindt het geweldig. Hopelijk krijgt blondie niet teveel stemmen next time want ik hou mijn hart vast als hij aan het roer komt te staan.
Noem eens een paar van die briljante economische standpunten van ome Geert.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:15 schreef theunderdog het volgende:
Alleen de PVV heeft in mijn ogen wel de beste standpunten omtrent economie , zorg, onderwijs enz.
En over zorg en onderwijs graagquote:Op donderdag 26 september 2013 12:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Noem eens een paar van die briljante economische standpunten van ome Geert.
Nope, dit zijn vlaggen die de afgelopen 80 jaar eigenlijk alleen in gebruik zijn bij extreemrechtse gekkies.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:12 schreef Woestijnvos het volgende:
Dat zijn gewoon oude Nederlandse vlaggen.
Wedden dat underdog 'uit de Unie stappen' noemt als voorbeeld?quote:Op donderdag 26 september 2013 12:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En over zorg en onderwijs graag
Hou toch op. Het is een verzameling simpele stellingen die op geen enkele manier samenhangen.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:15 schreef theunderdog het volgende:
Alleen de PVV heeft in mijn ogen wel de beste standpunten omtrent economie , zorg, onderwijs enz.
Het stop zetten van ontwikkelingssamenwerking, niet de bureaucraten in Brussel meer steunen , strenger zijn rondom migratie enz.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Noem eens een paar van die briljante economische standpunten van ome Geert.
Dat klopt.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wedden dat underdog 'uit de Unie stappen' noemt als voorbeeld?
Want?quote:Op donderdag 26 september 2013 12:24 schreef waht het volgende:
[..]
Hou toch op. Het is een verzameling simpele stellingen die op geen enkele manier samenhangen.
4 miljard + 2 miljard + 500 miljoen = 6.5 miljardquote:Op donderdag 26 september 2013 12:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het stop zetten van ontwikkelingssamenwerking, niet de bureaucraten in Brussel meer steunen , strenger zijn rondom migratie enz.
Met dit Kabinet gaat het anders ook niet goed.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:30 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
4 miljard + 2 miljard + 500 miljoen = 6.5 miljard
er word in de periode 2010-2018 50 miljard omgebogen Wilders was akkoord met 18 miljard , dus oke.. 18 + 6,5 = 24,5 ... dus met Geert aan het roer neemt de staatschuld toe , dan heb je het nu wat beter maar moet er in 2030 ofzo nog veel erger bezuinigd worden zoals in Griekenland zeg maar.
De alsmaar stijgende overheidsuitgaven dienen te worden beteugeld. Ontwikkelingssamenwerking en EU-lidmaatschap schrappen zet weinig zoden aan de dijk, omdat die uitgaven doorgaans gelijk blijven. Je moet hervormen, niet schrappen.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon met inhoudelijke argumenten komen.
1: Bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking gaat inderdaad geen grote verschillen maken. Maar het maakt altijd verschil, al is het maar nihil.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De alsmaar stijgende overheidsuitgaven dienen te worden beteugeld. Ontwikkelingssamenwerking en EU-lidmaatschap schrappen zet weinig zoden aan de dijk, omdat die uitgaven doorgaans gelijk blijven. Je moet hervormen, niet schrappen.
Bovendien profiteert ons bedrijfsleven van de interne vrije markt waar wij dankzij ons EU-lidmaatschap van mogen genieten.
Ik ben GEEN volgeling van de PVV, maar geloof ze ook niet meer in politiek Den Haagquote:Op donderdag 26 september 2013 11:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat komt doordat zijn volgelingen sowieso al kotsen op de politiek en al het geloof in Den Haag verloren hebben.
Ben je nu echt zo geschokt dat Wilders zo reageert? Had iemand iets anders verwacht dan? Dit is het spelletje wat Wilders als jaren speelt. Gewoon heel hard roepen en niks inhoudelijks zeggenquote:Op donderdag 26 september 2013 12:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Interessant artikel:
http://eenandergeluid.wordpress.com/harry-van-bommel/
Exact hetzelfde…..
Harry van Bommel van de SP neemt deel aan een demonstratie tegen het Israelische optreden.
Een aantal lieden in deze demonstratie roept een leus die oproept tot geweld.
Harry van Bommel gaat wel op de kritiek in van VVD, PVV en CIDI.
En noemt niemand een miezerig mannetje.
En neemt afstand van de leuzen.
Dit somt het wel op.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:29 schreef Scorpie het volgende:
Gevalletje lamme vs de blinde dit. Zowel Pechtold als Wilders gedroegen zich als droeftoeters.
Wat een onzin. Je weet dat we tijdenlang netto-ontvanger van de EU zijn geweest?quote:Op donderdag 26 september 2013 12:38 schreef theunderdog het volgende:
Alleen de EU doet inbreuk op onze soevereiniteit, kost ons een hoop geld), staat voor centralisering, heeft massale multicul import tot gevolg (al vind ik dat niet per definitie verkeerd), heeft een gemonopoliseerde munt gebracht met alle gevolgen van dien, steelt ons geld om het aan de banken te geven enz.
De meeste mensen die niet meer in de politiek geloven stemmen dan ook gelukkig niet op die absurde PVV die net zo goed onderdeel van het systeem is. Wilders is één van de langstzittende kamerleden nota bene.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:39 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik ben GEEN volgeling van de PVV, maar geloof ze ook niet meer in politiek Den Haag
Belangrijk, wezenlijk verschil tussen Van Bommel en Wilders: niveauquote:Op donderdag 26 september 2013 12:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Interessant artikel:
http://eenandergeluid.wordpress.com/harry-van-bommel/
Exact hetzelfde…..
Harry van Bommel van de SP neemt deel aan een demonstratie tegen het Israelische optreden.
Een aantal lieden in deze demonstratie roept een leus die oproept tot geweld.
Harry van Bommel gaat wel op de kritiek in van VVD, PVV en CIDI.
En noemt niemand een miezerig mannetje.
En neemt afstand van de leuzen.
Nee dat weet ik niet, van wanneer tot wanneer dan? en welke landen waren toen netto-betaler ?quote:Op donderdag 26 september 2013 12:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je weet dat we tijdenlang netto-ontvanger van de EU zijn geweest?
Dus?quote:Op donderdag 26 september 2013 12:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je weet dat we tijdenlang netto-ontvanger van de EU zijn geweest?
Mij onbekend. Licht dat eens toe?quote:Op donderdag 26 september 2013 12:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Want het zijn voornamelijk voordeeltjes voor ontevreden burgers die als geheel niet serieus te nemen zijn.quote:
Ja, dat is natuurlijk ieder voor zich. Ik vind het symboolpolitiek en bovendien ronduit egocentrisch. Je bezuinigt op de allerarmsten omdat je een beetje koopkracht in hebt moeten leveren. Tsja.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking gaat inderdaad geen grote verschillen maken. Maar het maakt altijd verschil, al is het maar nihil.
Daarbij vind ik het bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking altijd nog beter dan bezuinigen op zorg of onderwijs.
Alleen je bezwaar richting de euro kan ik begrijpen. Maar daar zitten we nou eenmaal aan vast en een makkelijke (lees: goedkope) oplossing voor het probleem is simpelweg niet voorhanden.quote:2: De EU heeft uiteraard voordelen, die ontken ik dan ook niet.
Alleen de EU doet inbreuk op onze soevereiniteit, kost ons een hoop geld), staat voor centralisering, heeft massale multicul import tot gevolg (al vind ik dat niet per definitie verkeerd), heeft een gemonopoliseerde munt gebracht met alle gevolgen van dien, steelt ons geld om het aan de banken te geven enz.
En zo kan ik nog wel even door gaan.
Tot halverwege de jaren '90 was Nederland netto-ontvanger.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:45 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Nee dat weet ik niet, van wanneer tot wanneer dan? en welke landen waren toen netto-betaler ?
Nederland droeg in 2011 ca. 5,87 miljard euro af aan de EU. In hetzelfde jaar ontvingen i we 2,09 miljard aan Europese steun. Deze positie als netto-betaler bestaat voor Nederland sinds 1991. Nederland was in de periode 1981-1990 een netto-ontvanger. In de jaren daarvoor wisselde de positie regelmatig.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:46 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Mij onbekend. Licht dat eens toe?
Jaja, dat zijn geen argumenten hé.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:46 schreef waht het volgende:
[..]
Want het zijn voornamelijk voordeeltjes voor ontevreden burgers die als geheel niet serieus te nemen zijn.
Dus binnen de EU steunen de rijkere landen de armere en die posities kunnen nog wel eens wisselen.quote:
Is daar meer over bekend? vind het wat weinig info over '81-'90quote:Op donderdag 26 september 2013 12:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Nederland droeg in 2011 ca. 5,87 miljard euro af aan de EU. In hetzelfde jaar ontvingen i we 2,09 miljard aan Europese steun. Deze positie als netto-betaler bestaat voor Nederland sinds 1991. Nederland was in de periode 1981-1990 een netto-ontvanger. In de jaren daarvoor wisselde de positie regelmatig.
http://www.europa-nu.nl/id/vh9w9l2qtnwn/wat_kost_europa_ons
1: Wat is er mis met eigen volk eerst?quote:Op donderdag 26 september 2013 12:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat is natuurlijk ieder voor zich. Ik vind het symboolpolitiek en bovendien ronduit egocentrisch. Je bezuinigt op de allerarmsten omdat je een beetje koopkracht in hebt moeten leveren. Tsja.
[..]
Alleen je bezwaar richting de euro kan ik begrijpen. Maar daar zitten we nou eenmaal aan vast en een makkelijke (lees: goedkope) oplossing voor het probleem is simpelweg niet voorhanden.
Banken redden, daarbij heb ik ook m'n bedenkingen, maar dat is uiteindelijk in ons eigen belang. Zolang het financiele systeem op deze manier in elkaar blijft steken, is dit de enige logische oplossing. Kut maar waar.
Het achterliggende argument is dat de kosten niet gedekt worden, iets wat het huidige kabinet enigszins tracht te bewerkstelligen. En ja het gaat prima, vergelijk het met andere crises, andere landen, andere tijden.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jaja, dat zijn geen argumenten hé.
Waarom mag men niet ontevreden zijn? Of wil jij zeggen dat het allemaal goed gaat met dit kabinet.
Uhu, maar waar wil je nu precies heen?quote:Op donderdag 26 september 2013 12:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Dus binnen de EU steunen de rijkere landen de armere en die posities kunnen nog wel eens wisselen.
De "EU" van voor 2001 zie ik niet als het moloch EU die we nu kennen.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Nederland droeg in 2011 ca. 5,87 miljard euro af aan de EU. In hetzelfde jaar ontvingen i we 2,09 miljard aan Europese steun. Deze positie als netto-betaler bestaat voor Nederland sinds 1991. Nederland was in de periode 1981-1990 een netto-ontvanger. In de jaren daarvoor wisselde de positie regelmatig.
Man, dit kabinet is Nederland kapot aan het bezuinigen. Zowat alles gaat erop achteruit.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:50 schreef waht het volgende:
[..]
Het achterliggende argument is dat de kosten niet gedekt worden, iets wat het huidige kabinet enigszins tracht te bewerkstelligen. En ja het gaat prima, vergelijk het met andere crises, andere landen, andere tijden.
Ik bedoel dat wanneer het echt slecht met ons gaat (zoals in de jaren 80) we op steun van de EU kunnen rekenen.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uhu, maar waar wil je nu precies heen?
Dingen gebeuren dus dan zijn ze per definitie goed?
Niet voor niets schreef ik: dat mag jij vinden. Ik steek anders in elkaar en vind bovendien dat de problemen waar we momenteel mee kampen, marginaal zijn.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Wat is er mis met eigen volk eerst?
Laten we eerst hier alles op orde krijgen en dan kunnen we wel weer kijken of we arme mensen uit Afrika kunnen helpen.
Dat schreef ik niet. Ik stelde dat er geen goedkope en makkelijke oplossingen voorhanden zijn. Eenzijdig uit de euro stappen is sowieso een domme en dure actie. Samen met de noordelijke landen een aparte muntunie vormen, is een optie, maar dat kost hoe dan ook een hoop geld.quote:2: "Maar daar zitten we nou eenmaal aan vast"
Wat een nihilistische houding. Er zijn zoveel dingen waar je aan vast zit.
Maar dat betekent niet dat het onmogelijk is om je er van los te rukken.
Het is toch niet de schuld van Margaret Thatcher met haar 'rebate' dat nederland een netto-betaler is geworden... dat zou wel héél erg kut zijn.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:47 schreef remlof het volgende:
[..]
En dat is goed omdat?quote:Op donderdag 26 september 2013 12:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik bedoel dat wanneer het echt slecht met ons gaat (zoals in de jaren 80) we op steun van de EU kunnen rekenen.
1:quote:Op donderdag 26 september 2013 12:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet voor niets schreef ik: dat mag jij vinden. Ik steek anders in elkaar en vind bovendien dat de problemen waar we momenteel mee kampen, marginaal zijn.
[..]
Dat schreef ik niet. Ik stelde dat er geen goedkope en makkelijke oplossingen voorhanden zijn. Eenzijdig uit de euro stappen is sowieso een domme en dure actie. Samen met de noordelijke landen een aparte muntunie vormen, is een optie, maar dat kost hoe dan ook een hoop geld.
Hoeveel kost dat ongeveer volgens jou? Room maar af op een miljard wmb.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:53 schreef KoosVogels het volgende:
Dat schreef ik niet. Ik stelde dat er geen goedkope en makkelijke oplossingen voorhanden zijn. Eenzijdig uit de euro stappen is sowieso een domme en dure actie. Samen met de noordelijke landen een aparte muntunie vormen, is een optie, maar dat kost hoe dan ook een hoop geld.
Had je laatst Tegelicht moeten kijken,quote:Op donderdag 26 september 2013 12:58 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hoeveel kost dat ongeveer volgens jou? Room maar af op een miljard wmb.
Nou, vertel eens welk bedrag daar werd genoemd.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Had je laatst Tegelicht moeten kijken, =
Er werden geen concrete bedragen genoemd, maar er werd uitgelegd dat het simpelweg een hoop geld kost om de euro te verlaten. De man die aan het woord was, is trouwens een fervent tegenstander van de euro. Hij legde uit dat we hoe dan ook een hoop geld kwijt zijn. Optie 1 is om tot in de eeuwigheid geld door te blijven sluizen naar het zuiden en optie 2 was om de euro te verlaten. Beide opties die veel geld kosten. Zijn voorkeur ging uit naar het stichten van een noordelijke en zuidelijke muntunie.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:59 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nou, vertel eens welk bedrag daar werd genoemd.
Geertje stelt helemaal niets tegenover het bezuinigingsbeleid, hij heeft geen enkel voorstel voor investeringen. Wat hij voorstelt zijn simpele lastenverlichtingen die de burger direct zou raken, oftewel makkelijk scoren zonder al te veel moeite.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Man, dit kabinet is Nederland kapot aan het bezuinigen. Zowat alles gaat erop achteruit.
En nee dit komt niet van GW maar van economen.
Dus er werd niet berekend wat het Nederland zou kosten als we er volledig uit zouden stappen?quote:Op donderdag 26 september 2013 13:02 schreef arjan1112 het volgende:
In die aflevering van Tegenlicht hadden ze de optie , alle landen blijven in de euro en de eu , maar we houden op met het redden van de staatsfinanciën ( zodat landen failliet gaan ) niet meegenomen
dat is nou iets wat ik wel zou willen weten, of dat kan en of we het dan redden enz
Dus op de vraag wat het gaat kosten was het nogal onzinnig om tegen mij tekeer te gaan dat ik die aflevering maar had moeten kijken.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er werden geen concrete bedragen genoemd, maar er werd uitgelegd dat het simpelweg een hoop geld kost om de euro te verlaten.
Koos roept dat het gruwelijk veel geld kost als Nederland uit de EU zou stappen.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:04 schreef arjan1112 het volgende:
er werd niet berekend wat het zou inhouden als de euro met alle landen zou blijven bestaan en nederland, duitsland enz niet meer zouden betalen
Geert zorgt niet voor grote veranderingen, dat klopt.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:03 schreef waht het volgende:
[..]
Geertje stelt helemaal niets tegenover het bezuinigingsbeleid, hij heeft geen enkel voorstel voor investeringen. Wat hij voorstelt zijn simpele lastenverlichtingen die de burger direct zou raken, oftewel makkelijk scoren zonder al te veel moeite.
En ja, het bezuinigingsbeleid is niet optimaal, en daarom beslaat de overheidsbegroting nog altijd tientallen miljarden die rond worden gepompt. Van bezuinigen is bovendien amper te spreken als slechts de groei van schulden wordt tegengegaan, dan zijn we al twee stappen te ver.
=. Er worden complete onderzoeken uitgevoerd rond die vraag en ik moet dat hier effe uit m'n mouw schudden voor jou.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:05 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dus op de vraag wat het gaat kosten was het nogal onzinnig om tegen mij tekeer te gaan dat ik die aflevering maar had moeten kijken.
En dan mij uitschelden voor laagvlieger...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |