abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131580786
Wilders noemt Pechtold miezerig

Videobeelden Algemene Beschouwingen Aanval Pechtold op Wilders 'U werkt samen met nazi's, antisemieten en PVV'ers toonden NSB-vlag'

woensdag 25 sep 2013, 11:24 (Update: 25-09-13, 11:39)

Bij de Algemene Politieke Beschouwingen in de Tweede Kamer is het tot een heftige botsing gekomen tussen D66-leider Pechtold en PVV-voorman Wilders.

Volgens Pechtold hebben zaterdag bij de PVV-betoging in Den Haag tegen het kabinet mensen de Hitler-groet gebracht en is ook de NSB-vlag getoond. Pechtold vroeg Wilders daar afstand van te nemen.

Front National

Wilders noemde Pechtold daarop een zielig, miezerig, hypocriet mannetje. Pechtold benadrukte dat Wilders toenadering zoekt tot partijen als het Vlaams Blok, Lega Nord en het Front National.

Volgens Pechtold heeft het Front National een geschiedenis van antisemitisme.

Trots

Wilders zei dat hij er niet op wil reageren, omdat Pechtold "te miezerig is om ook maar een minuut serieus te nemen".

Hij zei wel dat hij trots is op de demonstranten in Den Haag en dat die niks hebben met extremisme en antisemitisme.

VIDEOBEELDEN
http://nos.nl/video/55510(...)n-slob-miezerig.html

http://kafka.antenna.nl/?p=4817
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_131580798
Hee... Ik zie een Haatbaard?
pi_131580848
Dat de populairste partij van Nederland een partij is die door neo-nazi's omarmd wordt (of dat nou wederzijds is of niet) is op zijn zachtst gezegd zorgwekkend.

Dat bijna alle politici deze partij desondanks met fluwelen handschoenen aanpakken omdat ze weten dat als er morgen een gek opstaat die Wilders omlegt ze de schuld in de schoenen geschoven krijgen is dat ook.

Wat dat betreft hulde voor Pechtold. Hij mag dan een neoliberale drol zijn, maar hij durft dit tenminste nog wel te zeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Saysem op 26-09-2013 11:22:29 ]
  Moderator donderdag 26 september 2013 @ 11:17:52 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_131580882
nee Pechtold is op een mijn gestapt die hij van kilometers afstand aan had moeten zien komen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 26 september 2013 @ 11:18:12 #5
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_131580891
Toch nog maar eens vragen:

Ik blijf me al drie topics verbazen. Waar maakte Pechtold dan '2 miljoen mensen zwart'? Hij heeft nergens gezegd, dat PVV stemmers nazi's, neo-nazi's of fascisten zijn. Hij vroeg alleen of Wilders afstand wilde nemen van de vertegenwoordigers van die stromingen, die op zijn demonstratie hun aanwezigheid kenbaar maakten.
Waarom toch dat gefrustreerde gehyper van PVV-adepten alsof Pechtold vuurspuwend achter de microfoon stond en de meest vreselijke beledigingen op het PVV electoraat losliet? Als er iemand in dit verhaal pissed moet zijn, zijn het de CU-stemmers, die hun voorman gewoon geschoffeerd zagen worden zonder dat de Kamervoorzitter ingreep.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_131580916
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:14 schreef Felagund het volgende:

[..]

PVV en SP zijn nu een stuk groter in de peilingen. Ook een partij als 50 plus doet het goed. De trend lijkt dat alles steeds maar populistischer moet om meer kiezers aan je te binden. Dat doet de inhoud, ook in dit debat, niet goed. Het gaat steeds meer om vorm i.p.v. inhoud.
En een mogelijke oplossing ligt, als het volk dat zou willen, voor de hand. Gewoon een one-issue partij " voor inhoudelijk en genuanceerd debat" oprichten zonder verdere standpunten. Krijgt die 10 zetels ? Dan is dat een ontzettend duidelijk signaal.

Maar die partij haalt de kiesdrempel niet eens want het volk wil modder.
  Moderator donderdag 26 september 2013 @ 11:20:02 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_131580938
ja maar welke 1-issue partij hebben we nu?

de piratenpartij

:')
pi_131580949
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Ik blijf me al drie topics verbazen. Waar maakte Pechtold dan '2 miljoen mensen zwart'?
Nogmaals: Pechtold vroeg aan Wilders hetzelfde als wat Wilders telkens aan moslims vraagt.
Hoe Wilders de handeling van Pechtold interpreteert zegt dus alles over hoe hij zijn opmerkingen zelf bedoelt.
pi_131580961
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:20 schreef sp3c het volgende:

de piratenpartij

50Plus, voor verongelijkte bejaarden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_131580962
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:17 schreef sp3c het volgende:
nee Pechtold is op een mijn gestapt die hij van kilometers afstand aan had moeten zien komen
Of het tactisch slim was van Pechtold weet ik niet. Ik denk dat zijn eigen achterban het alleen maar goed vindt dat hij de confrontatie kiest, al zal Wilders er misschien ook sterker door worden.

Maar ik ben hoe dan ook blij dát het gezegd wordt.
pi_131580965
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:17 schreef sp3c het volgende:
Ik ben er van overtuigd dát hij hem van mijlenver heeft zien aankomen. Rellen om het rellen. Hun beider achterban weer op de achterste benen. Deze controverse is ideaal voor beiden. Ze zullen er beiden geen aanhangers door verliezen en zijn beiden weer volop op de voorpagina's en op de buis.
pi_131581006
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:20 schreef sp3c het volgende:

de piratenpartij

En de partij voor de dieren.
Maar daarom moet je hem dus oprichten. Zoveel kost dat niet - sterker nog: als je zeker weet dat je een zetel krijgt krijg je de borg zelfs terug.

Maar mensen stemmen niet op redelijke mensen ;)
pi_131581033
Er is maar 1 manier om van Wilders af te komen. En dat is hem regeringsverantwoordelijkheid te laten nemen op het moment dat zijn partij zo groot is dat dat erbij gaat horen. Op dat moment wordt hij verstrikt in een woud van compromissen en nuances. De realiteit is iets waar zo'n beweging niet mee om kan gaan. Zijn hardliners zullen in zo'n situatie áltijd teleurgesteld raken en ook de PVV zal vervallen tot middle of the road partij na de initiele ruk naar rechts.

Dit met 1 nadeel: dit werkt tot de volgende op staat en wéér gaat roeptoeteren.
  Moderator donderdag 26 september 2013 @ 11:23:19 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_131581039
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:20 schreef Saysem het volgende:

[..]

Of het tactisch slim was van Pechtold weet ik niet. Ik denk dat zijn eigen achterban het alleen maar goed vindt dat hij de confrontatie kiest, al zal Wilders er misschien ook sterker door worden.

Maar ik ben hoe dan ook blij dát het gezegd wordt.
ja nou die 12 kiezers die ze nog over hebben zetten ook niet zo heel veel zoden aan de dijk
  donderdag 26 september 2013 @ 11:23:31 #15
262 Re
Kiss & Swallow
pi_131581043
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Ik blijf me al drie topics verbazen. Waar maakte Pechtold dan '2 miljoen mensen zwart'? Hij heeft nergens gezegd, dat PVV stemmers nazi's, neo-nazi's of fascisten zijn. Hij vroeg alleen of Wilders afstand wilde nemen van de vertegenwoordigers van die stromingen, die op zijn demonstratie hun aanwezigheid kenbaar maakten.
Waarom toch dat gefrustreerde gehyper van PVV-adepten alsof Pechtold vuurspuwend achter de microfoon stond en de meest vreselijke beledigingen op het PVV electoraat losliet? Als er iemand in dit verhaal pissed moet zijn, zijn het de CU-stemmers, die hun voorman gewoon geschoffeerd zagen worden zonder dat de Kamervoorzitter ingreep.
ratio en gevoel zijn natuurlijk in dit tijdperk uitwisselbaar, daar is Wilders een meester in
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_131581049
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:23 schreef Luigi het volgende:
Er is maar 1 manier om van Wilders af te komen. En dat is hem regeringsverantwoordelijkheid te laten nemen op het moment dat zijn partij zo groot is dat dat erbij gaat horen. Op dat moment wordt hij verstrikt in een woud van compromissen en nuances. De realiteit is iets waar zo'n beweging niet mee om kan gaan. Zijn hardliners zullen in zo'n situatie áltijd teleurgesteld raken en ook de PVV zal vervallen tot middle of the road partij na de initiele ruk naar rechts.

klopt. op beide punten
  Moderator donderdag 26 september 2013 @ 11:24:27 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_131581070
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:23 schreef Luigi het volgende:

of gewoon dat spelletje niet meespelen

negeer die fucking nazi's gewoon, iedereen ziet ze, de media kan er niet over ophouden, laat het lekker aan hun over
  Moderator donderdag 26 september 2013 @ 11:25:18 #18
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_131581088
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:20 schreef waht het volgende:

[..]

50Plus, voor verongelijkte bejaarden.
ja nee daar ga ik niet op stemmen _O-

misschien over een jaar of 20
pi_131581302
Het is geen misselijke vergelijking als het gewoon klopt dat een deel van de volgelingen nazi's zijn.
pi_131581330
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:20 schreef Grouch het volgende:

[..]

Nogmaals: Pechtold vroeg aan Wilders hetzelfde als wat Wilders telkens aan moslims vraagt.
Hoe Wilders de handeling van Pechtold interpreteert zegt dus alles over hoe hij zijn opmerkingen zelf bedoelt.
Scherp.
pi_131581381
Ik vind het ook wel opvallend dat het echt niks uitmaakt dat Wilders zich zo op de kast laat jagen en zich als een kleuter gedraagt in de Kamer. Zijn achterban vindt alles even schitterend.

Voor elke andere politicus zou dit einde politieke carriere zijn geweest.
pi_131581395
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:20 schreef Saysem het volgende:

[..]

Of het tactisch slim was van Pechtold weet ik niet. Ik denk dat zijn eigen achterban het alleen maar goed vindt dat hij de confrontatie kiest
Nee, als regelmatig D66 stemmer heb ik liever dat Pechtold zicht richt op de inhoud. Ben sowieso niet blij met de confrontaties tussen Pechtold en Wilders de hele tijd.
pi_131581424
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:36 schreef Saysem het volgende:
Ik vind het ook wel opvallend dat het echt niks uitmaakt dat Wilders zich zo op de kast laat jagen en zich als een kleuter gedraagt in de Kamer. Zijn achterban vindt alles even schitterend.

Heel veel Wilders fans zijn van het 'omdat het kan' principe. Het maakt allemaal niet uit, als het maar show oplevert en als er maar gescholden kan worden. Brood en spelen, brood en spelen.

En ja, ik generaliseer nu.
  donderdag 26 september 2013 @ 11:38:54 #24
104871 remlof
Europees federalist
pi_131581429
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:36 schreef Saysem het volgende:

Voor elke andere politicus zou dit einde politieke carriere zijn geweest.
Dat komt doordat zijn volgelingen sowieso al kotsen op de politiek en al het geloof in Den Haag verloren hebben.
pi_131581460
Misschien moet Wilders een keer een echte baan gaan zoeken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 26 september 2013 @ 11:41:28 #26
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_131581488
Ik vind dat Pechtold gelijk heeft. Die achterban van GW is over het algemeen ook niet veel soeps en trekt grotendeels alleen maar malloten aan of mensen met rechtse onderbuikgevoelens, vaak van die rechtse rakkers idd. Verder speelt GW het in de politiek vaak persoonlijk uit door mensen op een kleinerende haast scheldende manier aan te vallen, nogal wiedus dat dit fout volk aantrekt en de pleps vindt het geweldig. Hopelijk krijgt blondie niet teveel stemmen next time want ik hou mijn hart vast als hij aan het roer komt te staan.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_131581504
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:40 schreef KoosVogels het volgende:
Misschien moet Wilders een keer een echte baan gaan zoeken.
Veel meer dan sinaasappels plukken in de kiboets en Kamerlid zijn heeft-ie niet gedaan.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_131581522
quote:
11s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Veel meer dan sinaasappels plukken in de kiboets en Kamerlid zijn heeft-ie niet gedaan.
Die gast teert z'n gehele werkende leven op de belastingbetaler. Een arbeidsongeschikte sjonnie is er niets bij.
pi_131581557
En Geenstijl staat vanaf de zijlijn lekker te gillen en stoken: http://www.geenstijl.nl/m(...)g_mannetje.html#more

Veel mensen weten gewoon niet dat het ook nog anders kán, denk ik wel eens. Dat we dus alleen maar op elkaar moeten schelden, elkaar voor van alles en nog wat uit moeten maken, dat we alleen maar in extremen denken. Dat de Geenstijl manier de standaard is geworden van hoe we met elkaar omgaan. Doet me echt pijn.
pi_131581607
Wilders verantwoordelijkheid bieden lost helemaal niets op. Ja hij zal jammerlijk falen en van het toneel verdwijnen, maar het onnozele volk blijft bestaan en kiest steevast voor de kandidaat die hen kan aanspreken. Dit draait dan ook niet om Wilders maar om de permanente onderstroom in een samenleving die zich sterker uit ten tijden van (marginale) financiele ontberingen.

Wat er dan ook moet gebeuren is het handhaven van de orde en de rit uitzitten. Oftewel gewoon alle brandjes blussen en overgaan tot de orde van de dag.
pi_131581671
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:46 schreef waht het volgende:
Wilders verantwoordelijkheid bieden lost helemaal niets op. Ja hij zal jammerlijk falen en van het toneel verdwijnen, maar het onnozele volk blijft bestaan en kiest steevast voor de kandidaat die hen kan aanspreken.
Zoals ik al zei, ik ben een optimist en hoop toch dat ook die mensen ooit gaan inzien dat dit niet de weg is. Maar ik snap jouw punt ook wel. De ontevreden onderstroom is megasterk kennelijk. Precies de reden dat dit gedachtengoed amper stof deed opwaaien in de jaren '90: we hadden het toen goed genoeg kennelijk.
  donderdag 26 september 2013 @ 11:50:31 #32
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_131581717
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:37 schreef Luigi het volgende:
Nee, als regelmatig D66 stemmer heb ik liever dat Pechtold zicht richt op de inhoud. Ben sowieso niet blij met de confrontaties tussen Pechtold en Wilders de hele tijd.
Herkenbaar.
Hoewel Pechtold op zich een redelijke vraag stelde waar Geert nogal onnodig grof op reageerde, had Pechtold beter zijn pijlen kunnen richten op Wilders met de vraag hoe hij met zijn grote mond het kabinet de les denkt te lezen als hij zelf geen enkele tegenbegroting heeft.

Strategisch geen goede zet geweest.

Overigens vond ik feitelijk de uitval van Wilders naar v/d Staaij nog veel erger. Pechtold viel Wilders nog enigszins 1-op-1 aan, v/d Staaij verdiende die afbekking al helemaal niet. En dan zeg ik erbij dat ik gruwel van de CU als partij, dus niet omdat de poltieke kleur mij aanstaat...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_131581763
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:50 schreef Worteltjestaart het volgende:

Overigens vond ik feitelijk de uitval van Wilders naar v/d Staaij nog veel erger. Pechtold viel Wilders nog enigszins 1-op-1 aan, v/d Staaij verdiende die afbekking al helemaal niet. En dan zeg ik erbij dat ik gruwel van de CU als partij, dus niet omdat de poltieke kleur mij aanstaat...
Klopt. Dat was echt op het schandalige af. Niemand die het zag kennelijk. We vinden het al normaal dus...?
pi_131581777
Slob bedoelen jullie.
  donderdag 26 september 2013 @ 11:56:04 #35
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_131581875
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:52 schreef Saysem het volgende:
Slob bedoelen jullie.
:@ ik ben in de war geloof ik.

quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:51 schreef Luigi het volgende:
We vinden het al normaal dus...?
Jammer genoeg dus wel, blijkbaar.

Helaas is blijkbaar de inhoud al bijna ondergeschikt aan de vorm. Dát is het echte waar je je zorgen om moet maken.
Doet me denken aan het fillibustering in de VS. Kleine jongetjesgedrag over wie 'de langste' heeft, zonder na te gaan welke l*l daadwerkelijk het beste functioneert...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_131581900
Ohja, Slob.

Al die christenhonden ook. :P.(GRAPJE HE GRAPJE!!1111 Voor er weer tendenzen gezien worden ofzo).
pi_131582086
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:56 schreef Luigi het volgende:
Ohja, Slob.

Al die christenhonden ook. :P.(GRAPJE HE GRAPJE!!1111 Voor er weer tendenzen gezien worden ofzo).
"Mevrouw de voorzitter, wat bent u toch een miezerig mannetje, Luigi."
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_131582101
quote:
9s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:04 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

"Mevrouw de voorzitter, wat bent u toch een miezerig mannetje, Luigi."
Een atheist met een bomgordel. Dat ben ik eigenlijk JK.
pi_131582107
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:56 schreef Luigi het volgende:
Ohja, Slob.

Vuige haatzaaier. Hieruit blijkt wel weer dat je Slob dood wil hebben.
pi_131582284
Dat zijn gewoon oude Nederlandse vlaggen. :?
Ура для россии
pi_131582289
Pechtold is een irritant mannetje, geert heeft volkomen gelijk.
pi_131582319
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:12 schreef Woestijnvos het volgende:
Ja, en die gast die de Hitlergroet deed was gewoon aan het zwaaien naar zijn goede vriend Geert.
pi_131582345
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:41 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik vind dat Pechtold gelijk heeft. Die achterban van GW is over het algemeen ook niet veel soeps en trekt grotendeels alleen maar malloten aan of mensen met rechtse onderbuikgevoelens, vaak van die rechtse rakkers idd. Verder speelt GW het in de politiek vaak persoonlijk uit door mensen op een kleinerende haast scheldende manier aan te vallen, nogal wiedus dat dit fout volk aantrekt en de pleps vindt het geweldig. Hopelijk krijgt blondie niet teveel stemmen next time want ik hou mijn hart vast als hij aan het roer komt te staan.
1: Geert wilders heeft gewoon duidelijke argumenten en komt soms met een ad hominem inderdaad. Maar dat maakt het debat juist leuk en niet saai.

Het is pas verkeerd als zo,n ad hominem de inhoud verneukt maar dat is bij GW meestal niet het geval. Ik vind hem samen met Samson de beste debater.

2: En waarom hoop jij dat die hij niet al te veel stemmen krijgt?

Ik ben het niet eens met zijn ideeën over migratie (ik ben niet links, maar GW ontkent de positieve kanten van immigratie). Alleen de PVV heeft in mijn ogen wel de beste standpunten omtrent economie , zorg, onderwijs enz.
pi_131582399
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:15 schreef theunderdog het volgende:
Alleen de PVV heeft in mijn ogen wel de beste standpunten omtrent economie , zorg, onderwijs enz.
Noem eens een paar van die briljante economische standpunten van ome Geert.
pi_131582411
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En over zorg en onderwijs graag :D
pi_131582419
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:12 schreef Woestijnvos het volgende:
Nope, dit zijn vlaggen die de afgelopen 80 jaar eigenlijk alleen in gebruik zijn bij extreemrechtse gekkies.
pi_131582425
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En over zorg en onderwijs graag :D
Wedden dat underdog 'uit de Unie stappen' noemt als voorbeeld?
pi_131582564
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:15 schreef theunderdog het volgende:

Alleen de PVV heeft in mijn ogen wel de beste standpunten omtrent economie , zorg, onderwijs enz.
Hou toch op. Het is een verzameling simpele stellingen die op geen enkele manier samenhangen.
pi_131582601
Rutte zei toch al ( tegen wilders ) ' als u vandaag hier stond, dan was u regering wel populair, omdat u niets zou doen aan het tekort '
pi_131582609
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het stop zetten van ontwikkelingssamenwerking, niet de bureaucraten in Brussel meer steunen , strenger zijn rondom migratie enz.
pi_131582622
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wedden dat underdog 'uit de Unie stappen' noemt als voorbeeld?
Dat klopt.

Jij bent pro EU begrijp ik?
pi_131582627
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:24 schreef waht het volgende:

[..]

Hou toch op. Het is een verzameling simpele stellingen die op geen enkele manier samenhangen.
Want?
pi_131582680
Gevalletje lamme vs de blinde dit. Zowel Pechtold als Wilders gedroegen zich als droeftoeters.
  donderdag 26 september 2013 @ 12:29:36 #54
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_131582683
Wilders is onze redder!
pi_131582700
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het stop zetten van ontwikkelingssamenwerking, niet de bureaucraten in Brussel meer steunen , strenger zijn rondom migratie enz.
4 miljard + 2 miljard + 500 miljoen = 6.5 miljard

er word in de periode 2010-2018 50 miljard omgebogen Wilders was akkoord met 18 miljard , dus oke.. 18 + 6,5 = 24,5 ... dus met Geert aan het roer neemt de staatschuld toe , dan heb je het nu wat beter maar moet er in 2030 ofzo nog veel erger bezuinigd worden zoals in Griekenland zeg maar.
pi_131582767
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:30 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

4 miljard + 2 miljard + 500 miljoen = 6.5 miljard

er word in de periode 2010-2018 50 miljard omgebogen Wilders was akkoord met 18 miljard , dus oke.. 18 + 6,5 = 24,5 ... dus met Geert aan het roer neemt de staatschuld toe , dan heb je het nu wat beter maar moet er in 2030 ofzo nog veel erger bezuinigd worden zoals in Griekenland zeg maar.
Met dit Kabinet gaat het anders ook niet goed.

Wat stel je dan voor? Het lijkt wel of geen enkele partij de oplossing heeft.
pi_131582795
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je kunt ook gewoon met inhoudelijke argumenten komen.

De alsmaar stijgende overheidsuitgaven dienen te worden beteugeld. Ontwikkelingssamenwerking en EU-lidmaatschap schrappen zet weinig zoden aan de dijk, omdat die uitgaven doorgaans gelijk blijven. Je moet hervormen, niet schrappen.

Bovendien profiteert ons bedrijfsleven van de interne vrije markt waar wij dankzij ons EU-lidmaatschap van mogen genieten.

[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 26-09-2013 12:41:59 ]
pi_131582817
Wat ze nu doen pvda vvd cda d66 GroenLinks en de ChristenUnie willen allemaal hetzelfde , alleen een paar accent verschuivingen.

De PVV en de SP willen dit niet, en dan gaat Nederland in 2030 failliet

Dus gewoon zo door gaan
pi_131582870
Oke, eerlijk gezegd begrijp ik het wel dat jij je als politicus eigenlijk openlijk afstand moet nemen van extreme groeperingen.

Van Bommel en die PVDA-er die meededen aan een demonstratie hebben dat niet gedaan bij mijn weten toen een hele groep schreeuwde dat alle joden maar aan het gas moesten (hoorde je echt duidelijk, maar hadden ze niet gehoord) Hier ook weer...ik (maar wie ben ik) zou een extreemrechtse groepering uit de demonstratie halen wanneer ze oproepen tegen joden en moslims te zijn en ze dat met spandoeken bevestigen. Net als de idioten die roepen dat joden maar niet naar Berlijn moeten emigreren om de stad nog schoon te houden van dit volk. Net als ik het wel heel erg vind dat een politicus doet alsof het niets hoort of niets ziet.

En ja, ik vind Wilders zijn uitspraken soms echt eng. Heb net als bij alle partijen niet het idee dat ze iets met die stroopsmerende beloftes voor de bevolking gaan doen.

Wat is dat toch. Zo moeilijk is het allemaal niet. Wij nemen fundamentalisten op die Marokko niet meer wil hebben omdat ze oproepen tot haat tegen anders of niet-gelovigen. Doe daar wat aan. Stigmatiseren van hele bevolkingsgroepen (moslims/joden etc etc) "bewuste' Joden beter emigreren naar Israël of Amerika." Mensen die in elke Jood een leugenaar of geldwolf zien..of in elke Moslim een dief etc zien. Doe daar gewoon wat aan, i.p.v elke jood weg te zetten of elke moslim weg te zetten. Hebben we het nog niet over de idioten die in elke blanke een bezetter zien.

Wat stigmatiseren betreft zou een punt moeten zijn voor elke politicus i.p.v te stigmatiseren. Ik ben voor het verwijderen uit onze samenleving wanneer je de samenleving schade wil toebrengen door de vrijheid in ons land tot dictatuur te beperken en om die reden aanslagen pleegt op onschuldige mensen, maar ik vind dat bij diefstal mishandeling etc etc etc iemand gewoon bestraft moet worden zonder dat een achtergrond daarbij meetelt.

Er zijn mensen die hun huis verliezen doordat ze hetzelfde werk moeten doen met behoud van uitkering. Ik zie steeds meer mensen ontslagen, en vervangen worden voor mensen die met behoud van uitkering aan het werk zijn. Doe daar wat aan. Jonge ouders die bang zijn de scholen van hun kinderen die op het voortgezet onderwijs zitten en zelf maar een laag inkomen hebben (ja, niet iedereen heeft een inkomen van 2000 per maand) Gehandicapten die keihard werken met behoud van hun wajong, maar bloednerveus worden van die voorstellen om ze tot 1900 te willen korten. Uitwonende studenten die uitgemolken worden om te kunnen wonen en nog dieper in de schulden komen dan alleen door het schoolgeld en boeken.

Ben je gek!! De doorsnee politicus heeft het liever over de scheldwoorden naar elkaar. En ja, ik roep bewust naar elkaar, want wilders doet precies hetzelfde als waar hij nu tegen ageert. Net als andere politicussen zech lekker druk maken om een term die al ik weet niet hoelang gebruikt is in de tweede kamer.

Er alles aan doen om maar vooral niets te hoeven doen, dan Nederlanders geld af te troggelen zonder er economisch beter op te worden. Jawel...alle Nederlanders. Flikker eens op met dat geallochtoon of geautochtoon. Doe eens wat.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_131582904
Interessant artikel:

http://eenandergeluid.wordpress.com/harry-van-bommel/

Exact hetzelfde…..

Harry van Bommel van de SP neemt deel aan een demonstratie tegen het Israelische optreden.
Een aantal lieden in deze demonstratie roept een leus die oproept tot geweld.

Harry van Bommel gaat wel op de kritiek in van VVD, PVV en CIDI.
En noemt niemand een miezerig mannetje.
En neemt afstand van de leuzen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_131582913
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De alsmaar stijgende overheidsuitgaven dienen te worden beteugeld. Ontwikkelingssamenwerking en EU-lidmaatschap schrappen zet weinig zoden aan de dijk, omdat die uitgaven doorgaans gelijk blijven. Je moet hervormen, niet schrappen.

Bovendien profiteert ons bedrijfsleven van de interne vrije markt waar wij dankzij ons EU-lidmaatschap van mogen genieten.
1: Bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking gaat inderdaad geen grote verschillen maken. Maar het maakt altijd verschil, al is het maar nihil.

Daarbij vind ik het bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking altijd nog beter dan bezuinigen op zorg of onderwijs.

2: De EU heeft uiteraard voordelen, die ontken ik dan ook niet.

Alleen de EU doet inbreuk op onze soevereiniteit, kost ons een hoop geld), staat voor centralisering, heeft massale multicul import tot gevolg (al vind ik dat niet per definitie verkeerd), heeft een gemonopoliseerde munt gebracht met alle gevolgen van dien, steelt ons geld om het aan de banken te geven enz.

En zo kan ik nog wel even door gaan.
pi_131582935
quote:
15s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:38 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat komt doordat zijn volgelingen sowieso al kotsen op de politiek en al het geloof in Den Haag verloren hebben.
Ik ben GEEN volgeling van de PVV, maar geloof ze ook niet meer in politiek Den Haag
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_131582965
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Interessant artikel:

Exact hetzelfde…..

Harry van Bommel van de SP neemt deel aan een demonstratie tegen het Israelische optreden.

Ben je nu echt zo geschokt dat Wilders zo reageert? Had iemand iets anders verwacht dan? Dit is het spelletje wat Wilders als jaren speelt. Gewoon heel hard roepen en niks inhoudelijks zeggen :')
  † In Memoriam † donderdag 26 september 2013 @ 12:41:42 #64
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_131582984
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:29 schreef Scorpie het volgende:
Gevalletje lamme vs de blinde dit. Zowel Pechtold als Wilders gedroegen zich als droeftoeters.
Dit somt het wel op.

Daarnaast is politiek niet meer dan de taart verdelen, op kleuterig niveau. Enkel is de laatste decennia de boel omgedraaid. I.p.v. te kijken wat er binnenkomt en hoe dit te besteden, word er gekeken wat de besteding is en hoe de werkende klasse dit gaat betalen.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  donderdag 26 september 2013 @ 12:43:40 #65
104871 remlof
Europees federalist
pi_131583036
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:38 schreef theunderdog het volgende:
Alleen de EU doet inbreuk op onze soevereiniteit, kost ons een hoop geld), staat voor centralisering, heeft massale multicul import tot gevolg (al vind ik dat niet per definitie verkeerd), heeft een gemonopoliseerde munt gebracht met alle gevolgen van dien, steelt ons geld om het aan de banken te geven enz.
Wat een onzin. Je weet dat we tijdenlang netto-ontvanger van de EU zijn geweest?
  donderdag 26 september 2013 @ 12:45:18 #66
104871 remlof
Europees federalist
pi_131583066
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:39 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik ben GEEN volgeling van de PVV, maar geloof ze ook niet meer in politiek Den Haag
De meeste mensen die niet meer in de politiek geloven stemmen dan ook gelukkig niet op die absurde PVV die net zo goed onderdeel van het systeem is. Wilders is één van de langstzittende kamerleden nota bene.
pi_131583067
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Interessant artikel:

Exact hetzelfde…..

Belangrijk, wezenlijk verschil tussen Van Bommel en Wilders: niveau
pi_131583069
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:43 schreef remlof het volgende:

[..]

Wat een onzin. Je weet dat we tijdenlang netto-ontvanger van de EU zijn geweest?
Nee dat weet ik niet, van wanneer tot wanneer dan? en welke landen waren toen netto-betaler ?
pi_131583076
quote:

[..]

Dus?
  † In Memoriam † donderdag 26 september 2013 @ 12:46:04 #70
341203 3-voud
pi_131583083
quote:

[..]

Mij onbekend. Licht dat eens toe?
pi_131583107
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Want?
Want het zijn voornamelijk voordeeltjes voor ontevreden burgers die als geheel niet serieus te nemen zijn.
pi_131583113
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking gaat inderdaad geen grote verschillen maken. Maar het maakt altijd verschil, al is het maar nihil.

Daarbij vind ik het bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking altijd nog beter dan bezuinigen op zorg of onderwijs.
Ja, dat is natuurlijk ieder voor zich. Ik vind het symboolpolitiek en bovendien ronduit egocentrisch. Je bezuinigt op de allerarmsten omdat je een beetje koopkracht in hebt moeten leveren. Tsja.

quote:
2: De EU heeft uiteraard voordelen, die ontken ik dan ook niet.

En zo kan ik nog wel even door gaan.
Alleen je bezwaar richting de euro kan ik begrijpen. Maar daar zitten we nou eenmaal aan vast en een makkelijke (lees: goedkope) oplossing voor het probleem is simpelweg niet voorhanden.

Banken redden, daarbij heb ik ook m'n bedenkingen, maar dat is uiteindelijk in ons eigen belang. Zolang het financiele systeem op deze manier in elkaar blijft steken, is dit de enige logische oplossing. Kut maar waar.
pi_131583124
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:45 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Nee dat weet ik niet, van wanneer tot wanneer dan? en welke landen waren toen netto-betaler ?
Tot halverwege de jaren '90 was Nederland netto-ontvanger.
  donderdag 26 september 2013 @ 12:47:39 #74
104871 remlof
Europees federalist
pi_131583127
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:46 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Mij onbekend. Licht dat eens toe?
Nederland droeg in 2011 ca. 5,87 miljard euro af aan de EU. In hetzelfde jaar ontvingen i we 2,09 miljard aan Europese steun. Deze positie als netto-betaler bestaat voor Nederland sinds 1991. Nederland was in de periode 1981-1990 een netto-ontvanger. In de jaren daarvoor wisselde de positie regelmatig.

http://www.europa-nu.nl/id/vh9w9l2qtnwn/wat_kost_europa_ons
pi_131583144
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:46 schreef waht het volgende:

[..]

Want het zijn voornamelijk voordeeltjes voor ontevreden burgers die als geheel niet serieus te nemen zijn.
Jaja, dat zijn geen argumenten hé.

Waarom mag men niet ontevreden zijn? Of wil jij zeggen dat het allemaal goed gaat met dit kabinet.
  donderdag 26 september 2013 @ 12:48:57 #76
104871 remlof
Europees federalist
pi_131583158
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dus?
Dus binnen de EU steunen de rijkere landen de armere en die posities kunnen nog wel eens wisselen.
pi_131583182
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:47 schreef remlof het volgende:

[..]

Nederland droeg in 2011 ca. 5,87 miljard euro af aan de EU. In hetzelfde jaar ontvingen i we 2,09 miljard aan Europese steun. Deze positie als netto-betaler bestaat voor Nederland sinds 1991. Nederland was in de periode 1981-1990 een netto-ontvanger. In de jaren daarvoor wisselde de positie regelmatig.

Is daar meer over bekend? vind het wat weinig info over '81-'90
pi_131583199
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, dat is natuurlijk ieder voor zich. Ik vind het symboolpolitiek en bovendien ronduit egocentrisch. Je bezuinigt op de allerarmsten omdat je een beetje koopkracht in hebt moeten leveren. Tsja.

[..]

Alleen je bezwaar richting de euro kan ik begrijpen. Maar daar zitten we nou eenmaal aan vast en een makkelijke (lees: goedkope) oplossing voor het probleem is simpelweg niet voorhanden.

Banken redden, daarbij heb ik ook m'n bedenkingen, maar dat is uiteindelijk in ons eigen belang. Zolang het financiele systeem op deze manier in elkaar blijft steken, is dit de enige logische oplossing. Kut maar waar.
1: Wat is er mis met eigen volk eerst?

Laten we eerst hier alles op orde krijgen en dan kunnen we wel weer kijken of we arme mensen uit Afrika kunnen helpen.

2: "Maar daar zitten we nou eenmaal aan vast"

Wat een nihilistische houding. Er zijn zoveel dingen waar je aan vast zit.

Maar dat betekent niet dat het onmogelijk is om je er van los te rukken.
pi_131583210
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jaja, dat zijn geen argumenten hé.

Waarom mag men niet ontevreden zijn? Of wil jij zeggen dat het allemaal goed gaat met dit kabinet.
Het achterliggende argument is dat de kosten niet gedekt worden, iets wat het huidige kabinet enigszins tracht te bewerkstelligen. En ja het gaat prima, vergelijk het met andere crises, andere landen, andere tijden.
pi_131583223
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:48 schreef remlof het volgende:

[..]

Dus binnen de EU steunen de rijkere landen de armere en die posities kunnen nog wel eens wisselen.
Uhu, maar waar wil je nu precies heen?

Dingen gebeuren dus dan zijn ze per definitie goed?
  † In Memoriam † donderdag 26 september 2013 @ 12:52:11 #81
341203 3-voud
pi_131583243
quote:

[..]

De "EU" van voor 2001 zie ik niet als het moloch EU die we nu kennen.
Enfin, sinds 91 kost het ons elk jaar te veel miljarden waar we een wijzend vingertje voor terug krijgen en iedereen Franzie Tzimmermans uitlacht. Dat laatste is ook wel logisch.
pi_131583250
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:50 schreef waht het volgende:

[..]

Het achterliggende argument is dat de kosten niet gedekt worden, iets wat het huidige kabinet enigszins tracht te bewerkstelligen. En ja het gaat prima, vergelijk het met andere crises, andere landen, andere tijden.
Man, dit kabinet is Nederland kapot aan het bezuinigen. Zowat alles gaat erop achteruit.

En nee dit komt niet van GW maar van economen.
  donderdag 26 september 2013 @ 12:52:57 #83
104871 remlof
Europees federalist
pi_131583262
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Uhu, maar waar wil je nu precies heen?

Dingen gebeuren dus dan zijn ze per definitie goed?
Ik bedoel dat wanneer het echt slecht met ons gaat (zoals in de jaren 80) we op steun van de EU kunnen rekenen.
pi_131583273
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Wat is er mis met eigen volk eerst?

Laten we eerst hier alles op orde krijgen en dan kunnen we wel weer kijken of we arme mensen uit Afrika kunnen helpen.
Niet voor niets schreef ik: dat mag jij vinden. Ik steek anders in elkaar en vind bovendien dat de problemen waar we momenteel mee kampen, marginaal zijn.

quote:
2: "Maar daar zitten we nou eenmaal aan vast"

Wat een nihilistische houding. Er zijn zoveel dingen waar je aan vast zit.

Maar dat betekent niet dat het onmogelijk is om je er van los te rukken.
Dat schreef ik niet. Ik stelde dat er geen goedkope en makkelijke oplossingen voorhanden zijn. Eenzijdig uit de euro stappen is sowieso een domme en dure actie. Samen met de noordelijke landen een aparte muntunie vormen, is een optie, maar dat kost hoe dan ook een hoop geld.
pi_131583284
quote:

[..]

Het is toch niet de schuld van Margaret Thatcher met haar 'rebate' dat nederland een netto-betaler is geworden... dat zou wel héél erg kut zijn.
pi_131583317
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:52 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik bedoel dat wanneer het echt slecht met ons gaat (zoals in de jaren 80) we op steun van de EU kunnen rekenen.
En dat is goed omdat?

Laat landen gewoon zelf hun dingen oplossen.
pi_131583345
widlers stond dan wel te scheeuwen over miezerig mannetje enzo, maar hij nam toch wel even afstand van rechts extremisten, daarna... die man snapt uiteindelijk ook wel dat het hem stemmen gaat kosten als ie dat niet doet.

niet dat het wat uitmaakt voor mij, die samenwerking met semi-facistische partijen in europa zegt veel meer over zijn moraal, denk ik. hypocriet en eng. en dat zn 'echte' aanhang die rechts extremistische elementen niet uit het protest verwijderd, dat zegt ook een hoop.

zo was ik ooit eens bij een protest tegen discriminatie van immigranten, kwam daar een groepje harcore socialisten opdagen, met borden met afbeeldingen van assad, stalin, mao en pol pot. die mensen kregen klappen, en dropen af.
pi_131583351
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet voor niets schreef ik: dat mag jij vinden. Ik steek anders in elkaar en vind bovendien dat de problemen waar we momenteel mee kampen, marginaal zijn.

[..]

Dat schreef ik niet. Ik stelde dat er geen goedkope en makkelijke oplossingen voorhanden zijn. Eenzijdig uit de euro stappen is sowieso een domme en dure actie. Samen met de noordelijke landen een aparte muntunie vormen, is een optie, maar dat kost hoe dan ook een hoop geld.
1: ;)

2: Daar ben ik het wel mee eens.
  † In Memoriam † donderdag 26 september 2013 @ 12:58:21 #89
341203 3-voud
pi_131583419
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:53 schreef KoosVogels het volgende:

Hoeveel kost dat ongeveer volgens jou? Room maar af op een miljard wmb.
pi_131583428
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:58 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Hoeveel kost dat ongeveer volgens jou? Room maar af op een miljard wmb.
Had je laatst Tegelicht moeten kijken,

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 26-09-2013 14:12:16 ]
  † In Memoriam † donderdag 26 september 2013 @ 12:59:33 #91
341203 3-voud
pi_131583448
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Had je laatst Tegelicht moeten kijken, =
Nou, vertel eens welk bedrag daar werd genoemd.

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 26-09-2013 14:12:32 ]
pi_131583527
In die aflevering van Tegenlicht hadden ze de optie , alle landen blijven in de euro en de eu , maar we houden op met het redden van de staatsfinanciën ( zodat landen failliet gaan ) niet meegenomen

dat is nou iets wat ik wel zou willen weten, of dat kan en of we het dan redden enz
pi_131583548
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:59 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Nou, vertel eens welk bedrag daar werd genoemd.
Er werden geen concrete bedragen genoemd, maar er werd uitgelegd dat het simpelweg een hoop geld kost om de euro te verlaten. De man die aan het woord was, is trouwens een fervent tegenstander van de euro. Hij legde uit dat we hoe dan ook een hoop geld kwijt zijn. Optie 1 is om tot in de eeuwigheid geld door te blijven sluizen naar het zuiden en optie 2 was om de euro te verlaten. Beide opties die veel geld kosten. Zijn voorkeur ging uit naar het stichten van een noordelijke en zuidelijke muntunie.
pi_131583550
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Man, dit kabinet is Nederland kapot aan het bezuinigen. Zowat alles gaat erop achteruit.

En nee dit komt niet van GW maar van economen.
Geertje stelt helemaal niets tegenover het bezuinigingsbeleid, hij heeft geen enkel voorstel voor investeringen. Wat hij voorstelt zijn simpele lastenverlichtingen die de burger direct zou raken, oftewel makkelijk scoren zonder al te veel moeite.

En ja, het bezuinigingsbeleid is niet optimaal, en daarom beslaat de overheidsbegroting nog altijd tientallen miljarden die rond worden gepompt. Van bezuinigen is bovendien amper te spreken als slechts de groei van schulden wordt tegengegaan, dan zijn we al twee stappen te ver.
  † In Memoriam † donderdag 26 september 2013 @ 13:03:27 #95
341203 3-voud
pi_131583551
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:02 schreef arjan1112 het volgende:
In die aflevering van Tegenlicht hadden ze de optie , alle landen blijven in de euro en de eu , maar we houden op met het redden van de staatsfinanciën ( zodat landen failliet gaan ) niet meegenomen

dat is nou iets wat ik wel zou willen weten, of dat kan en of we het dan redden enz
Dus er werd niet berekend wat het Nederland zou kosten als we er volledig uit zouden stappen?
pi_131583588
er werd niet berekend wat het zou inhouden als de euro met alle landen zou blijven bestaan en nederland, duitsland enz niet meer zouden betalen
  † In Memoriam † donderdag 26 september 2013 @ 13:05:28 #97
341203 3-voud
pi_131583608
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er werden geen concrete bedragen genoemd, maar er werd uitgelegd dat het simpelweg een hoop geld kost om de euro te verlaten.
Dus op de vraag wat het gaat kosten was het nogal onzinnig om tegen mij tekeer te gaan dat ik die aflevering maar had moeten kijken.
En dan mij uitschelden voor laagvlieger...
=edit=

[ Bericht 11% gewijzigd door paddy op 26-09-2013 14:13:28 ]
  † In Memoriam † donderdag 26 september 2013 @ 13:06:22 #98
341203 3-voud
pi_131583633
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:04 schreef arjan1112 het volgende:
er werd niet berekend wat het zou inhouden als de euro met alle landen zou blijven bestaan en nederland, duitsland enz niet meer zouden betalen
Koos roept dat het gruwelijk veel geld kost als Nederland uit de EU zou stappen.
Ik wilde graag een onderbouwde indicatie horen. Plus of minus een miljard.
pi_131583675
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:03 schreef waht het volgende:

[..]

Geertje stelt helemaal niets tegenover het bezuinigingsbeleid, hij heeft geen enkel voorstel voor investeringen. Wat hij voorstelt zijn simpele lastenverlichtingen die de burger direct zou raken, oftewel makkelijk scoren zonder al te veel moeite.

En ja, het bezuinigingsbeleid is niet optimaal, en daarom beslaat de overheidsbegroting nog altijd tientallen miljarden die rond worden gepompt. Van bezuinigen is bovendien amper te spreken als slechts de groei van schulden wordt tegengegaan, dan zijn we al twee stappen te ver.
Geert zorgt niet voor grote veranderingen, dat klopt.

Maar alle kleine beetjes helpen in mijn ogen. En het eigen volk is belangrijker dan mensen in Afrika in mijn ogen vandaar dat ik het bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking alles behalve vreemd vind.

Maar als ik het zo bekijk lijkt geen enkele politieke partij echt voor veranderingen te zorgen.
pi_131583681
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:05 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dus op de vraag wat het gaat kosten was het nogal onzinnig om tegen mij tekeer te gaan dat ik die aflevering maar had moeten kijken.
En dan mij uitschelden voor laagvlieger...
=. Er worden complete onderzoeken uitgevoerd rond die vraag en ik moet dat hier effe uit m'n mouw schudden voor jou.

[ Bericht 4% gewijzigd door paddy op 26-09-2013 14:14:35 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')