abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131501270
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:12 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Vooral over iemands taalvaardigheden beginnen. Dat bewijst altijd je gelijk
Gelijk waarin? Lijkt me een terechte opmerking aangezien het boek waar je aan refereert niet in het Nederlands beschikbaar is. En als je het Engels zo slecht beheerst als jij blijkbaar doet, zul je er niet veel van begrijpen als je het leest. Iets wat je blijkbaar hebt gedaan want je hebt er een mening over. Waarom begin je er eigenlijk over? :?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_131501318
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 22:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Das raar... daar praten we al 6 topics over.
Maar je ontkent dat libertaire mensen pro-dictatoriale organisaties zijn in de economie?
Door privé bezit heilig te verklaren en net te doen alsof alles een keuze is, kun je mensen 'vrijwillig' laten kruipen.
The view from nowhere.
pi_131501429
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:14 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Gelijk waarin? Lijkt me een terechte opmerking aangezien het boek waar je aan refereert niet in het Nederlands beschikbaar is. En als je het Engels zo slecht beheerst als jij blijkbaar doet, zul je er niet veel van begrijpen als je het leest. Iets wat je blijkbaar hebt gedaan want je hebt er een mening over.
Over zwakke redeneringen gesproken...

quote:
Waarom begin je er eigenlijk over? :?
Omdat jij denkt dat moraal objectief is en Stefan Molyneux voor jou een soort van goeroe is. Ik ken zijn redenering die lijkt op het godsbewijs van Anselmus, misleidend is, en leidt tot een zuiver negatieve moraal.
The view from nowhere.
pi_131501526
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:21 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Over zwakke redeneringen gesproken...
Volgens mij een logische opmerking.

quote:
Omdat jij denkt dat moraal objectief is en Stefan Molyneux voor jou een soort van goeroe is. Ik ken zijn redenering die lijkt op het godsbewijs van Anselmus, misleidend is, en leidt tot een zuiver negatieve moraal.
Misschien kun je dit even toelichten want ik ken de redenering niet.

Verder ben ik niet gediend van dit soort achterlijke opmerkingen, dus die mag je achterwege laten. :Z
pi_131501791
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:25 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Volgens mij een logische opmerking.
Uit taalfoutjes concludeer jij dat je iemands oordeel aan de kant mag schuiven. Dat is geen logische conclusie maar eerder arrogant gedrag.

quote:
Misschien kun je dit even toelichten want ik ken de redenering niet.

quote:
Verder ben ik niet gediend van dit soort achterlijke opmerkingen, dus die mag je achterwege laten. :Z
Je komt in diverse topics aanzetten met Stefan Molyneux
The view from nowhere.
pi_131501909
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:37 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Uit taalfoutjes concludeer jij dat je iemands oordeel aan de kant mag schuiven. Dat is geen logische conclusie maar eerder arrogant gedrag.
Als je zo stellig bent in je mening, vind ik het gewoon raar dat je de naam van het boek en de theorie die erin beschreven wordt blijkbaar niet weet. Lijkt me logisch dat ik daar een opmerking over maak. Verder heb ik er geen mening over want ik heb het niet gelezen.

quote:
Zal het eens bekijken.

quote:
Je komt in diverse topics aanzetten met Stefan Molyneux
Dat zou kunnen, en ik ben blijkbaar niet de enige. :P Maar ik vind het nogal kinderachtig om met termen als goeroe te gaan gooien, dat doe ik ook niet als jij youtube-filmpjes van lezingen van iemand hier plaatst. Ik ga er vanuit dat je dat gewoon net als ik kritisch op de inhoud beoordeelt.
pi_131502257
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:08 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik kan hier geen chocola van maken. Hoe noem jij het dan als een loodgieter bij mij iets in huis komt doen en ik hem daarvoor betaal, of als iemand voor x euro per uur asperges steekt bij een bedrijf?

Mijn lichaam is van mij, en als ik dat vrijwillig gebruik om iets te doen voor iemand anders, om wat voor reden dan ook (bijvoorbeeld voor een bepaald geldbedrag, laten we zeggen brood bakken in een bakkerij in lloondienst of als zelfstandige, of me in mijn kont laten neuken voor 50 euro) dan moet ik dat zelf weten.
Ja maar als je jezelf verkoopt als slaaf mag je het ineens niet zelf weten, want slavernij is immoreel volgens libertariërs. Je verdient geld niet vrijwillig, je hebt geld nodig om te overleven. Als mensen zich nooit meer zorgen hoefden te maken om inkomen of iets dergelijks zouden er ook een stuk minder prostituees zijn.
Als je iets vrijwillig doet ben je een vrijwilliger; niet betaald dus. Dat wordt niet voor niets zo genoemd.
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_131502278
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 01:32 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Ja maar als je jezelf verkoopt als slaaf mag je het ineens niet zelf weten, want slavernij is immoreel volgens libertariërs. Je verdient geld niet vrijwillig, je hebt geld nodig om te overleven. Als mensen zich nooit meer zorgen hoefden te maken om inkomen of iets dergelijks zouden er ook een stuk minder prostituees zijn.
Als je iets vrijwillig doet ben je een vrijwilliger; niet betaald dus. Dat wordt niet voor niets zo genoemd.
Bouw een huis en begin een moestuintje. Dat je eten nodig hebt om te overleven is een biologisch feit, in zoverre ben je een slaaf van de natuurwetten. Maar vrijwillige transacties op één lijn stellen met slavernij is waanzin en een belediging voor slaven.
pi_131503016
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 22:52 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Wat goed en fout is, is universeel. Dat de meerderheid van de mensen op grondgebied a iets prima vinden en op grondgebied b ernaast niet, betekent niet dat iets moreel fout is om te doen op grondgebied b en 10 meter verderop niet. Dat heeft niets met moraliteit te maken.
Hoezo betekent dat het niet? Dat is toch gewoon de realiteit? Het is de realiteit dat verschillende mensen verschillende ideeën hebben over goed en fout.
pi_131503387
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 07:11 schreef _dodecahedron_ het volgende:

[..]

Hoezo betekent dat het niet? Dat is toch gewoon de realiteit? Het is de realiteit dat verschillende mensen verschillende ideeën hebben over goed en fout.
En de grote wens is toch om daar zelf over te mogen beslissen? Of moet men maar verhuizen als het gedrag of beleid van de buurman hem niet zint? Zodat alleen min of meer gelijkgezinden overblijven...
pi_131507420
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 01:35 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Bouw een huis en begin een moestuintje. Dat je eten nodig hebt om te overleven is een biologisch feit, in zoverre ben je een slaaf van de natuurwetten. Maar vrijwillige transacties op één lijn stellen met slavernij is waanzin en een belediging voor slaven.
Ik zet het niet op één lijn, het is een glijdende schaal. Als mensen zeggen dat belasting slavernij is bedoelen ze het ook niet letterlijk neem ik aan.
En als ik een huis wil bouwen en een moestuintje wil beginnen moet ik alles doen op voorwaarden van de huidige eigenaren van land en bouwmaterialen. Op die manier kunnen ze ervoor zorgen dat ze nooit onder mij terecht komen in een klassenmaatschappij gebaseerd op eigendom.
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_131507509
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 01:35 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat laatste geldt natuurlijk ook voor mensen die roepen dat belasting afdragen slavernij is.
pi_131508497
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 23:40 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Arbeid is geen eigendom. Een fiets kun je verkopen of verhuren, je arbeid niet (moreel gezien). Die is intrinsiek aan jou verbonden als persoon en aan jouw lichaam, en aan je identiteit en autonomie als vrij mens. Dat kun je niet verhuren of verkopen, net zoals je lichaam zelf. Niet vrijwillig, en ook niet quasi-vrijwillig. Als jij namelijk als enige keus hebt verhongeren of jezelf verkopen, dan liggen slavernij, prostitutie en loonarbeid in elkaars verlengde.

Ik snap overigens niet hoe libertariërs het verschil zien tussen intellectueel eigendom, dat geen eigendom is, maar arbeid wel als eigendom beschouwen.
Dat ligt er maar net aan hoe je het ziet. In feite koop je namelijk niet "zomaar arbeid" als werkgever. Je koopt in feite de vruchten van iemands arbeid. Dat blijkt al uit het feit dat je in een arbeidsovereenkomst de aard van de werkzaamheden vastlegt. De werkgever kan niet vrij bezitten over die arbeid door je plots in te zetten voor iets compleet anders, onder dezelfde voorwaarden.

Het is dus niet zo dat je de volledige beschikking over iemands arbeid hebt in de uren die je contractueel overeengekomen bent: enkel de vruchten van de vrij specifiek aangeduide arbeid.

Bovendien is een groot verschil tussen arbeid en slavernij de rechtssubjectiviteit. In loondienst behoud je die gewoon. Als slaaf verlies je die, waardoor gemaakt en te maken afspraken niet bindend zijn jegens jou.
pi_131508912
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat laatste geldt natuurlijk ook voor mensen die roepen dat belasting afdragen slavernij is.
Er wordt door libertariërs vaak gesteld dat belasting een vorm van roof, dan wel afpersing is. Dit wegens het feit dat indien je géén geld afdraagt, je het geweldsmonopolie van de staat zal ondergaan.

Vergelijkingen tussen belastingafdracht en slavernij heb ik niet voorbij zien komen. .
  dinsdag 24 september 2013 @ 12:31:55 #135
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_131509181
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:55 schreef KoosVogels het volgende:
Ben het met Bluesdude eens dat bedrijven zich doorgaans vele malen dictatorialer gedragen dan westerse overheden.
Waarop baseer je die wijsheid?
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_131509642
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 12:31 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Waarop baseer je die wijsheid?
Op mijn ervaring in het bedrijfsleven misschien?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 24 september 2013 @ 12:55:48 #137
379943 Paper_Tiger
pi_131509767
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 12:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Op mijn ervaring in het bedrijfsleven misschien?
Ben jij geen 27 en een 'journalist' in zijn eerste baan?
pi_131509891
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 september 2013 12:55 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ben jij geen 27 en een 'journalist' in zijn eerste baan?
Goed, bij ons de werkvloer gaat het er behoorlijk democratisch aan toe. Dat is echter de uitzondering die de regel bevestigt. Doorgaans is er van democratie op de werkvloer geen sprake en moet je simpelweg doen wat je gezegd wordt. Die vlieger gaat vooral op voor de laagopgeleide werknemer.
  dinsdag 24 september 2013 @ 13:36:47 #139
379943 Paper_Tiger
pi_131511059
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 13:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Goed, bij ons de werkvloer gaat het er behoorlijk democratisch aan toe. Dat is echter de uitzondering die de regel bevestigt. Doorgaans is er van democratie op de werkvloer geen sprake en moet je simpelweg doen wat je gezegd wordt. Die vlieger gaat vooral op voor de laagopgeleide werknemer.
Ik meende al dat je vanuit de onderbuik reageerde.
pi_131511157
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 september 2013 13:36 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik meende al dat je vanuit de onderbuik reageerde.
Jij laat natuurlijk die gesubsidieerde debielen meebeslissen over het beleid van je broodjeszaak.
  dinsdag 24 september 2013 @ 13:40:22 #141
379943 Paper_Tiger
pi_131511181
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 september 2013 13:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij laat natuurlijk die gesubsidieerde debielen meebeslissen over het beleid van je broodjeszaak.
Ik hanteer i.d.d. al meer dan 15 jaar de "Semco stijl"
pi_131511222
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 13:40 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik hanteer i.d.d. al meer dan 15 jaar de "Semco stijl"
Dan vorm je de uitzondering. Beleid wordt in 99 van de 100 gevallen uitgestippeld door de top van een concern. Het is vervolgens aan het personeel om dat beleid handen en voeten te geven.
pi_131511239
Heren, kap aub met dat geneuzel over die persoonlijke omstandigheden.
  dinsdag 24 september 2013 @ 13:42:46 #144
379943 Paper_Tiger
pi_131511268
Het is toch prettig om je discussie partner te leren kennen?
pi_131511321
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 september 2013 13:42 schreef 99.999 het volgende:
Heren, kap aub met dat geneuzel over die persoonlijke omstandigheden.
Wat bazel je nou?

Je moet soms persoonlijke ervaringen als basis nemen. Maar ik wil ook wel andere voorbeelden gebruiken. Want hoeveel zal een inpakker bij de koekjesfabriek te vertellen hebben over het bedrijfsbeleid?
  dinsdag 24 september 2013 @ 13:45:07 #146
379943 Paper_Tiger
pi_131511353
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 13:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan vorm je de uitzondering. Beleid wordt in 99 van de 100 gevallen uitgestippeld door de top van een concern. Het is vervolgens aan het personeel om dat beleid handen en voeten te geven.
Er zijn heel veel bedrijven waar net zoveel beleid top down als bottum up tot stand komt. Het is juist bij overheden dat er nog erg hiërarchisch wordt gewerkt.
  dinsdag 24 september 2013 @ 13:46:02 #147
379943 Paper_Tiger
pi_131511380
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 13:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat bazel je nou?

Je moet soms persoonlijke ervaringen als basis nemen. Maar ik wil ook wel andere voorbeelden gebruiken. Want hoeveel zal een inpakker bij de koekjesfabriek te vertellen hebben over het bedrijfsbeleid?
Waarschijnlijk niet veel maar hij kan wel aangeven waar de lijn verbeterd zou kunnen worden en zo is hij meer dan alleen een paar handjes.
pi_131511476
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 13:45 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Er zijn heel veel bedrijven waar net zoveel beleid top down als bottum up tot stand komt. Het is juist bij overheden dat er nog erg hiërarchisch wordt gewerkt.
Er zijn uitzonderingen, dat zeker.
pi_131511552
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 13:46 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet veel maar hij kan wel aangeven waar de lijn verbeterd zou kunnen worden en zo is hij meer dan alleen een paar handjes.
Dat noem ik geen meedenken over het beleid. Dat is hetzelfde als zeggen tegen de gemeente dat een hek stuk is waarna ze het maken. En dat laatste gebeurt gewoon, dus ja.
  dinsdag 24 september 2013 @ 13:52:49 #150
379943 Paper_Tiger
pi_131511620
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 13:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er zijn uitzonderingen, dat zeker.
Bedrijven bestaan uit mensen met een gezamenlijk doel. De manier van aansturen die jij beschrijft geeft het bedrijf helemaal geen voorsprong. In een bedrijf is alle input welkom.
  dinsdag 24 september 2013 @ 13:56:08 #151
379943 Paper_Tiger
pi_131511746
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 13:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat noem ik geen meedenken over het beleid. Dat is hetzelfde als zeggen tegen de gemeente dat een hek stuk is waarna ze het maken. En dat laatste gebeurt gewoon, dus ja.
De medewerker heeft een waardevolle bijdrage geleverd aan zijn bedrijf. Niet iedereen kan CEO zijn. Wel kan iedereen zijn ideeën vrij ventileren zodat die wellicht de CEO op andere gedachten brengen. Ik weet zeker als jij meedenkt over hoe het beter kan bij jullie op de redactie dat daar naar geluisterd wordt en dat een goed geïmplementeerd idee net zo goed uit jouw koker zou kunnen komen.
pi_131512485
quote:

[..]

Er zijn heel veel bedrijven waar net zoveel beleid top down als bottum up tot stand komt.
Je weet toch dat je nu aan het liegen bent.?
Keihard ontkennen dat het bedrijfsleven dictatoriale toestanden zijn.
quote:
Het is juist bij overheden dat er nog erg hiërarchisch wordt gewerkt.
Overheden in Nederland bijv... kunnen aardig wat gecontroleerd worden.
Door de oppositie, door de media.
Zaken worden uitgediept en besproken in de media. Dat zie je dus niet zoveel bij bedrijven.
Werknemers weten niet veel over plannen in de maak . Of slechts bij vage geruchten of ze weten het van buitenaf, als iets in de krant verschijnt. En openlijk kritiek leveren is veelal taboe. Meepraten is vaak ongewenst. En de plannenmakers wegstemmen bij verkiezingen ken niet.
Zo doen ze dat in dictaturen
Ja... met collega's in de kantine kan men praten . Maar als een chef of hogere bobo binnenkomt is het je kop houden
pi_131515824
Wat denken libertariers hier over het concept van Intellectueel Eigendom (IE)? Zou dit soort eigendom nog steeds geldig moeten zijn in een libertarische samenleving, zullen er nog dingen moeten zijn als patenten en copyright?

Ik vind zelf van niet, omdat ideeën een niet schaars goed zijn (in economische zin, niet in de zin dat goede ideeën zeldzaam zijn). Met het claimen van een patent, maak je eigenlijk inbreuk op het eigendomsrecht van andere personen die jouw idee willen gebruiken.

Ik hoor graag of hier nog andere meningen over zijn.
pi_131516047
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:10 schreef Belabor het volgende:

[..]

Graag hoor. De Zeitgeist Movement is één van mijn "stiekeme pleziertjes", als ik het zo mag omschrijven. Ik ben er al lang van overtuigd dat het op de korte termijn geen oplossing is, maar op de (zeer) lange termijn zou ik zo'n positief ingesteld wereldbeeld toch wel een warm hart toe willen dragen.

Ik ben even gaan zoeken, en blijkbaar vond dit debat plaats in de Joe Rogan Experience podcast. Ik ga kijken of ik die terug kan vinden!

Ik vond het echt niet fijn om naar te luisteren, ze praten erg langs elkaar heen en de onderlinge irritatie is duidelijk merkbaar. :') Peter Joseph is volgens mij meer gewend aan monologen of geïnterviewd worden en voelt zich niet prettig in een debat. Misschien hadden ze duidelijk kaders af moeten spreken van tevoren.

pi_131516836
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 12:21 schreef Pokkelmans het volgende:
Vergelijkingen tussen belastingafdracht en slavernij heb ik niet voorbij zien komen. .
Robert Nozick in "Anarchy, State and Utopia".
The view from nowhere.
pi_131517033
quote:

[..]

Beide zijn hiërarchisch. Democratisering in bedrijven is wel een wens van vakbonden geweest, maar is nooit goed van de grond gekomen.
The view from nowhere.
pi_131517432
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 16:18 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Robert Nozick in "Anarchy, State and Utopia".
pi_131517506
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 15:51 schreef Wegenbouwer het volgende:
Wat denken libertariers hier over het concept van Intellectueel Eigendom (IE)? Zou dit soort eigendom nog steeds geldig moeten zijn in een libertarische samenleving, zullen er nog dingen moeten zijn als patenten en copyright?

Ik vind zelf van niet, omdat ideeën een niet schaars goed zijn (in economische zin, niet in de zin dat goede ideeën zeldzaam zijn). Met het claimen van een patent, maak je eigenlijk inbreuk op het eigendomsrecht van andere personen die jouw idee willen gebruiken.

Hoe wou je dan succesvol een krant of tijdschrift opzetten?
pi_131517609
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 16:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Met een tijdmachine denk ik.
pi_131517768
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 16:37 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Met een tijdmachine denk ik.
Of een nieuwswebsite. Welk medium dan ook.
  dinsdag 24 september 2013 @ 17:02:57 #161
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_131518386
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 15:58 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik vond het echt niet fijn om naar te luisteren, ze praten erg langs elkaar heen en de onderlinge irritatie is duidelijk merkbaar. :') Peter Joseph is volgens mij meer gewend aan monologen of geïnterviewd worden en voelt zich niet prettig in een debat. Misschien hadden ze duidelijk kaders af moeten spreken van tevoren.

Nou, ik merk in ieder geval wel weer dat Molyneux een ontzettende kletskous is. Hij zei in het begin dat hij het debat op zou delen in de belangrijkste kernen, maar hij gaat meteen al een monoloog over ouders, de overheid, onderwijs en filosofie aan. Dat maakt een discussie natuurlijk niet makkelijk. :)

Ik ben nog maar net begonnen, tot nu toe gaat het er netjes aan toe. Eens kijken hoe dit zich ontwikkeld.
  dinsdag 24 september 2013 @ 18:04:44 #162
379943 Paper_Tiger
pi_131520427
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 16:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nieuws is zo vluchtig. daar heb je geen copyright voor nodig.
  dinsdag 24 september 2013 @ 18:05:40 #163
379943 Paper_Tiger
pi_131520457
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 16:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Of een nieuwswebsite. Welk medium dan ook.
Als iemand een nieuwssite begint en je post een link naar dat nieuws honen fokkers het weg want geen oude media.
  dinsdag 24 september 2013 @ 18:09:11 #164
379943 Paper_Tiger
pi_131520564
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 15:51 schreef Wegenbouwer het volgende:

Er zullen geen patenten zijn en geen copyrights.
pi_131521764
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 18:05 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Als iemand een nieuwssite begint en je post een link naar dat nieuws honen fokkers het weg want geen oude media.
Geenstijl en FOK! FP zijn oude media?
pi_131521796
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 18:04 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Oh zeker wel. Er zit nogal een verschil tussen nieuws 'stelen' en complete artikelen op jouw site zetten. Dat laatste kost de dief geld.
pi_131522561
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 18:04 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Heeft nieuws geen waarde dan?
pi_131522701
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Constant zaniken over het eigendomsrecht, maar intellectueel eigendom bestaat dan weer niet volgens onze libertarische vrienden.

:')
  dinsdag 24 september 2013 @ 19:09:54 #169
400810 Myph.
Libertariër.
pi_131522727
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 15:58 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Stefan Molyneux. _O_
"What's immoral for an Individual to do, is immoral for a Government to do" ~ Frédéric Bastiat.
pi_131523002
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Constant zaniken over het eigendomsrecht, maar intellectueel eigendom bestaat dan weer niet volgens onze libertarische vrienden.

Is misbruik dan niet eens een initiatie van geweld -O- ?
pi_131523415
Ik heb nog steeds een vraag: In een libertarische samenleving gelden nog steeds regels. Waar zijn deze regels op gebaseerd als er geen democratische besluitvorming is? En welke organisatie gaat regelen dat deze regels gehandhaafd worden?
  dinsdag 24 september 2013 @ 19:44:07 #172
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_131524197
quote:
4s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:09 schreef Myph. het volgende:
Stefan Molyneux. _O_
Het vervelende van dit debat was helaas dat de standpunten van de beide heren zo ver uit elkaar liggen als het om economie of politiek gaat, dat er niet echt een goede discussie kon ontstaan. Ik was in het eerste half uur nog hoopvol, maar hoe langer het duurt, hoe meer er gebruik gemaakt werd van stropoppen en mank lopende voorbeelden van beide kanten.

Wel jammer, want zoals ze beide wel aangeven, ze waarderen wel aan elkaar dat ze in principe dezelfde waarden voor de toekomst hebben: een wereldbevolking die geen armoede, oorlog, geweld of andere soorten menselijke en natuurlijke verspilling kent. Ze slaan echter beide een totaal andere weg in om dat doel te kunnen bereiken.
  dinsdag 24 september 2013 @ 20:17:59 #173
379943 Paper_Tiger
pi_131525595
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 18:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geenstijl en FOK! FP zijn oude media?
Geen stijl krijgt hier meestal deze reactie :')
  dinsdag 24 september 2013 @ 20:18:47 #174
379943 Paper_Tiger
pi_131525627
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Met de snelheid waarmee nieuws de wereld overvliegt maar heel erg kort. minder dan een halve dag. Dan is het al ouds.
pi_131525712
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 20:18 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Met de snelheid waarmee nieuws de wereld overvliegt maar heel erg kort. minder dan een halve dag. Dan is het al ouds.
Dan wordt het geschiedenis?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 24 september 2013 @ 20:22:30 #176
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131525777
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoax, jij hebt geen vrienden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_131525800
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 20:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoax, jij hebt geen vrienden
Lekker inhoudelijk weer, Piet. :')
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

dinsdag 24 september 2013 @ 20:28:06 #178
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131525969
quote:
18s.gif Op dinsdag 24 september 2013 20:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Lekker inhoudelijk weer, Piet. :')
Ach kom, koos koets loopt hier al 6 topics te sneren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_131526072
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 20:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ach kom, koos koets loopt hier al 6 topics te sneren
Lekker volwassen ook. Als de één het doet, geeft het jou het recht om hetzelfde te doen?

Sta je daar niet boven, in een belangwekkend topic dat gaat over het streven naar meer vrijheid (en dus minder controle, ook over je discussiegenoten)?

dinsdag 24 september 2013 @ 20:30:56 #180
379943 Paper_Tiger
pi_131526085
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:26 schreef _dodecahedron_ het volgende:
Ik heb nog steeds een vraag: In een libertarische samenleving gelden nog steeds regels. Waar zijn deze regels op gebaseerd als er geen democratische besluitvorming is? En welke organisatie gaat regelen dat deze regels gehandhaafd worden?
Wat mij betreft blijft er een kleine overheid over. De hele basis voor rechtspraak is het NAP http://en.wikipedia.org/wiki/Non-aggression_principle Wat strafbaar is wordt niet democratisch besloten anders kunnen we net als in Rusland homo's gaan vervolgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')